TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

summer tosi söpöt lapset. Meillä pitäs aina olla ottaa tollasia kuvia kun esikoinen on pikkusiskon kanssa vierekkäin. Kyllä ne lapset niin kullanmuruja on. :heart:

omenasoseonko kukaan antanut itsetehtyä? Sopiko hyvin -mulla olis pakkases ja mietin uskaltaisko sitä kokeilla?

Mä pääsen tänään sisustuskutsuille. Kivaa -ihan mennään E:n kanssa kaksin ja jätetään isosisko iskän hoiviin. Mut nyt pitäs vissiin tehdä jotain järkevää -ruokaa esimerkiks.
:wave:
 
Merika: Mä oon antanut. Tosin sokeroimatonta sellaista. Oon antanu ihan pelkältään pari kertaa, mutta taitaa olla aika "tujua", joten yleensä annan sitte päärynän tai päärynä-persikan kanssa. Kiisseliä ja puuroa ajattelin kyllä siitä soseesta tehdä jossain välissä.
 
Merika pienempi on tyttö :D Osasinkin odottaa, että varmaan joku luulee pojaksi.
Pojalla kun on päällä punanen paita ja tytöllä vihreä. On niin paljon vaaleanpunaista meillä, että tykkään kauheasti pitää tuota vihreä raidallista tunikaa ja siihen kuuluvia housuja sillä. Ne on jotenkin vaan ihanan malliset.
kiitos...ihania mussukoitahan ne on.

Annoin äsken sellasta piltin vadelma- mustikka jugurttia ja ai että olis maistunu mullekin :p Oli ihanan makusta.
 
merika: kokeile pois vaan..meil tuntuu maittavan paremmin itetehdyt kuin kaupan, päärynä ja omena on meil herkkuja hedelmistä. voithan aluksi vaikka sekoittaa kaupan omenasoseen joukkoon tuoret omenaa niin tottuu makuun..

naukuri: meil sama, eilen eikä tänään oo tyttö halunnut kasvissosetta kuin just kaks teelusikallista ja sit on alkanut vikinä..eilen luulin ettei sen takia kelpaa kun joukos oli kanaa mut eipä tuo maittanut ilmankaan.

sain muuten eilen tytön juomaan nokkiksesta 20ml maitoo.. :D

nyt pitää laittaa potut kiehumaan..
 
summer :ashamed: taivas mä oon jäässä. Pojalla on ne kaks poikaa, kyllähän mun nyt pitäs muistaa et sulla on se pikku emäntä kuten meilläkin. Ootteko te jo olleet siel 5kk neuvolassa? kasvaako neiti viel kovaa vauhtii? meillä kyllä sellanen misukkatyttö -lääkäri vaan totes et jos paino pysyy näin niin ei tarvii tehdä mitään??? sitä se tais sanoo jo 2kk neuvolas. Mitäköhän hän mahtais ehdottaa jos jotain pitäs tehdä -diettiä 5kk ikäselle? :headwall: meidän neiti oli 70,8cm pitkä ja 10,6kg. :)
 
Merika, en minäkään muista kenellä on tyttö ja kenellä poika. Sen verran paljon porukkaa täällä pyörii.
Meillä on huomenna 6kk neuvola. Saas nähdä miten on painoa tullut. Epäilen että ei paljoa, kun kauhea touhu on koko ajan päällä. Kierimällä menee niin kauan että este tulee eteen ja muutenkin jalat käy kun pikajuoksijalla koko ajan. Kk sitten oli 9780g, että ehkä se kymppi paukahtais täyteen. Meille ne kanssa sano jo parin kk iässä, että ei tarvi dieetille alkaa kuitenkaan ja sanoinkin että ei alettais vaikka käskisittekin. Esikoinen oli samanlainen pötkö ja 1v painoi kuitenkin vaan 11,5 kg. Se tasottui niin hurjasti kun lähti liikkeelle.
Meillä ei varmaan neidillä ole konttaamaan kiirettä ku on keksiny ton kierimisen.
 
Yhteis :hug: alkuun, taitaa syyspimeat vaikuttaameidn kaikkien mieliin!

Carmen Varmasti olet tehnyt kaiken niin hyviin kun olet voinut. Sina itse tunnet vauvasi parhaiten ja ala nyt murehdi niita alun hankaluuksia, vauvat on ihme koneita ja selviytyy vaikka mista!

Weiss Toivottavasti asiat alkaa suttaantuun ja et ihan vaipuis masennukseen. Jos alkaa tuntuun silta niin heti vaan ottamaan puheeksi esim neuvolassa.

MarmottaKuullostaa hyvalta suunnitelmalta, mutta 2kk on pitka aika, oletkos paassyt puhuun naista asioista kenenkaan kanssa? Rohkea olet kun jaksat ponnistella naiden asioiden kanssa siella ihan yksikset. Muista myos oma hyvinvointis ja pikku- E:n

Nyt kevyempaan jutusteluun eli joululahjat Muutama on hankittu, mutta ei laheskaan kaikkea. Tytyn joulumekko tuli Etela Afrikasta kummilta, sellainen tummansininen smokkirypytetty samentti juttu. Varmaan pitas kans hommata joku rusetti juttu,muuten tyty nayttaa pojulta kuvassa. Perhe potrettia ajateltiin ottaa sitten Etela afrikassa, tilataan kuvaaja ja mennaan jonnekin kivaan paikkaan kuvaileen.

Nyt sitten omiin huoliin: eli neidin kakkaaminen. Kun olen alkanut antaan kiinteita niin kakkaa ei tuu moneen paivaan ja sitten tays parulla pusketaan hieman ulos ja annan parasetamolia kipuun kun en voi katsella noita kyyneleita, tanaan ollan toista paivaa pakerrettu... Onkos hyvia neuvoja? Syotan luumusosetta jota oon keittanyt itse kuivatuista luumuista ja yritan antaa vetta, mutta huonolla tuloksella. ruusunmarjaa en ole loytanyt ja mallastakaan ei taida saada mistaan. tilanne on jatkunut nyt 3 viikkoa.

Nyt pitkakseen kun tyty vihdoin nukkuu, on vahan flunssainen olo...
 
LC: meillä kans ummettaja poika. ja monet kakkatuskat on takana ja edessä vielä. mallasuute on meillä se tosi hyvä juttu. tosin kitinää se aiheuttaa vähän mut kakka kulkee paremmin. levolac myös hyvä mut siitä tuli tosi pahasti ilmaa masuun joten mallasuutteella mennään. ootko katsonu saisitko netistä tilattua sinne mallasuutetta??
päärynä on myös hyvä pehmentäjä. mut meillä vaatii jokapäivä tuota mallasuutetta ruokaan tuo kaveri..
ja jumppauttaa jalkoja suoraksi ja sit masun päälle hellästi. ja kuumemittari ja rasva on ollu apuna melkein joka päivä et saadaan kakkaa tuleen..ja nyt ku löysemmällä nii ei jostain syystä lähde ite kakkaamaan muuta ku mittarilla kiusaamalla. oisko se pahin ummetus jättäny kivun sit mieleen... :(
myös puurot ehkä vähän avittaneet meillä masua myös..
jos et saa mallasuutetta mistään nii laitan sulle vaiks postissa tuleen jos tarvii..tiedän miten vaikeeta toi ummetus on.. :hug: :hug:
 
Pikakurkkauksella.. Kiitos vielä kaikille tuesta: tiedän, että nämä ajatukseni tulevat seuraamaan minua aina ja ikuisesti, mutta helpotti aivan kamalasti, kun sain sanottua pahasta olostani teille :hug: Aika usein kestää todella kauan, ennen kuin otan mieltä painavat asiat puheeksi ja se on raskasta se - märehtiä asioita omassa pienessä päässä. Onneksi te kuitenkin olette olemassa!! :heart:

merika Omppusosetta olen tehnyt monasti nyt kun kotimaista omppua saa ja hyvin on pudonnut! Ihan sellaisenaankin olen antanut, mutta aika usein on soseesta tullut niin litkua, että olen banaanilla "kiinteyttänyt" (ja makeuttanut ;) ). Vettä ei siis todellakaan kannata laittaa paljoa!
Ja se "vitsini": lähinnä siis tarkoitin, että sinusta on kasvanut hieno ja mukava ihminen - en siis tarkoittanut ulkomuotoja ;)

 
No niin,poika taitaa vihdoin uinua...
Piti taas sylissä rauhoittaa,kun meinas mennä itkuks ja sit jouduin vielä käydä kerran kääntämässä pojan takasin kylelleen kun oli taas menny ryömimisasentoon :/ Voi kun pian liikkuis niin ehkä rauhoittuis hiukan toi ryömimisvietti =)

Edla,joo-o kato multa linssit toiseen silmään ja sit ostat linssikaupasta toiseen silmään :p En luovuta :LOL:

Nyt muistelen että joku vihjas mun oudon olon voivan liittyä raskautumiseen...mutta ehei,sitä se ei ole,niin tarkkoja ollaan oltu ne muutamat kerrat kun haureutta on harrastettu :D Saa meillä kakkonen tovin odottaa,kun nyt ensin saatais tää ykkönen nukkumaan kunnolla jne. =)
Tänään oli kurkku pipi hiukan,mut muuten ok...kun ei nyt pukkais mitään pahaa flunssaa päälle :snotty:

Kaikki ilmavaivaset,onko teillä kiinteiden myötä helpottanut vai vaikeutunut homma....?
 
Kiitos tuesta ja rohkaisevista sanoista. :hug: Tahan vaan loppui se minun reippaus ja urheus, varasin lennot kotiin vajaan parin viikon paahan. Mies sita itse pyysi moneen kertaan, kun ei tunne mua tai vauvaa kohtaan mitaan eika halua meita taalla nahda. Tosi epaonnistunut olo, kun en jaksanutkaan loppuun asti olla miehen tukena. Mutta kun ei se halua multa mitaan, ei edes jutella. En tieda mita enaa jaksaisin tehda. Ja sarkee minun sydamen nahda Eevan yrittavan saada isansa huomion, turhaan.

E loysi muuten uuden herkun tanaan; omena-ananas. Miksei peruna-kesakurpitsa voi upota samalla innolla??
 
Marmotta,yksi ihminen voi jaksaa vain tietyn määrään... et voi vaatia iteltäs enempää. Tosi p.ska juttu että homma meni näin,Eevankin kannalta,mut tää on nyt tilanne ja sun tarttee nyt tulla kotiin :hug:
 
Voi Marmotta :'( Mulla meni ihan kylmät väreet, kun luin sun viestin, tuntui niin hurjalta :hug: Mutta kukaan ei varmastikaan kyseenalaista sun päätöstäsi!! Olet pärjännyt siellä valtavan upeasti näinkin pitkään ja melkein koko ajanhan mies on ollut kipeänä. Urheusmitalin ansaitsisit ystävä-hyvä! Tekee varmasti hyvää tulla koti-Suomeen ainakin selvittelemään omaa päätä ja Eevakin näkee taas pitkästä aikaa toisia isovanhempiaan. Ethän sinä mitään voi miehesi ajatuksille (vaikkei tietty hänkään voi ). Rankkaahan se siellä olisi vain odotella ihmettä tapahtuvaksi, kun ei tiedä kauan siinä menee. VOIMIA! Joo, ei meilläkään nuo kasvikset koskaan uppoa niin hyvin kuin marjat/hedelmät... Ihme otuksia nuo vauvat!

merika ja carmen: Joo, noihin omppuihin mä laitoin ihan pienen lirauksen vaan vettä kattilan pohjalle (ehkä 0,5dl), koska niistä itsestään irtoaa paljon nestettä. Mun omppusoseesta tosin tuli vähän liiankin paksua, mutta ei se syömistä ole haitannut :) Ja päärynäsose kun on vähän löysempää, niin yhdessä ovat olleen hyviä.
 
marmotta: :hug: :hug: :hug: :hug: tuhannesti jaksamisia :hug: :hug:

repa: meillä kesti aikast kauan ennen ku kiinteisiin tottu..eli masuvaivoja tuli ja ummetusta nii ku olen tainnu sulle siitä kirjottaaki... :( mutta nyt alkaa olla voiton puolella asiat. mut mallasuutetta ja disflatyllejä annan kyl et homma toimisi.
toivottavasti teillä käy päinvastoin. monillahan loppuu siihen. ensimmäiseen kahteen kuukauteen ei poikaa vaivannu mikään..sit tuli pierut ja kiinteistä ummetus...
mut vähiin jää nykyään kitinät jos kakat saadaan ulos joka päivä. pierua riittää välillä enemmän ja välillä vähemmän. mut asettumaan alkaa. =)

mut nyt saunaan..poitsu nukahti jo tovi sit pitkälle venytetyn illan jälkeen hyvin.
 
Nemika,millasella tahdilla ja kuinka aikasin kiinteet alotitte? Miksiköhän teillä niin myöhään ne ilmavaivat alkoi? Ootko imettänyt tai imetätkö parhaillaan.....? Kysymys tulva :D Täytyy kyllä tosivarovaisesti aloittaa tolla pojalla ne soseet :/
 
On tullu niin paljon tekstiä et en muista kuka kirjotti mitäki..

:hug: Kaikille sitä tarvitseville!!

Eihän niitten kiinteitten alottaminen pois sulje imettämistä, mut tuntuu vaan niin hankalalta alkaa syöttää tuolle muutaki ruokaa. Nuo tissit ku kulkee kummiskii aina mukana.

Mie oon ymmärtäny niin et sit kun lapsi syö sen 5 ateriaa päivässä ni sit ei enää tarvii yöllä ruokaa.

En muista oonko kirjottanu tänne mut täälläkin "yritetään" kakkosta. Tai ollaan lähinnä tulee jos on tullakseen asenteella. Tuntuu hassulta yrittää tehä lasta, ku ensimmäinen tuli ilman yrityksiä.

Jotakii muuta piti vielä kirjottaa mut en muista enää et mitä..
 
Ainii Mymmelis Mie luulen et nuo aikasin heräilyt on vaan joku Vaihe. Meillä harrastetaan ihan samaa aina välillä. Herää 4-5 maissa ja saattaa olla hereillä jopa 2 tuntia. Välillä juttelee itekseen puolisen tuntii ja sit nukahtaa ja välillä myllää ja kitisee pari tuntii.
 
marmotta iso :hug: sulle ja Eevalle kanssa. En osaa muuta sanoa. Kurja tilanne, mutta älä ystävä itseäsi soimaa. Kauan olet jo jaksanut tilannetta.

Repa, meillä oli 3kk masuvaivoja ja paljon. Sen max 10 min nukkui kerrallaan. Alottelin tosi aikasin vähän antamaan kiinteitä...uskon että se myös vaikutti paljon siihen että ne loppui.
 
öttiäinen: Meillä menee jo nyt 5 ateriaa päivässä, mutta kovasti haluaa vielä yölläkin syödä. Pöh. No ehkä se joskus helpottaa.

Luen muuten just parhaillaan kirjaa, jossa on vinkkejä siitä miten lapsen saa nukkumaan läpi yön :D Jepjep. Otetaan E koekaniiniks sit tuon 6kk tultua täyteen ;) Kovasti kyllä väittävät että se menetelmä toimis, mutta enpä tiedä. Olen skeptinen :)
 
Hmmm... Pitäis varmaan opetella nukuttaa edes toi 3,5 vuotias. Tosin ei mulla mitään hirveetä ongelmaa oo, ennenkuin isänsä tulee about kerran viikossa kylään ja alkaa huudattaa sitä. Isänsä on oppinut vissiin veljen perheestä mallia, että lasten kasvatus tarkoittaa aina niiden huudattamista. Nyt, kun en itse jaksanut kuunnella ja erehdyin kommentoimaan asiaa, jätkä lähti samantien kiitää kotiin. Mua tietty alkoi aika suuresti hatuttaa, kun en oo muutenkaan saanut olla hetkeäkään rauhassa esim. edes siivota tätä kämppää, ilman, että Anna on kainalossa. En taaskaan haluais antaa periksi, kun musta mulla olis oikeus joskus olla väsynyt tai kettuuntunut. Noh, kaitpa tuonkin kannattais ottaa joku nuorempi typy ja jättää lapset mulle ihmeteltäväksi, niinkuin exäkin teki. Kun naisista tulee niin saamarin tylsiä ja happamia lasten kanssa. Totes vielä lähtiessä Annasta, että onneksi joku täällä edes on hyvällä päällä.
Noh, minut tuntien mä taas nielen ylpeyteni, jo tuhannennen kerran japahimmillaan pyydän itte anteeksi muutaman päivän päästä. Mä vaan oon niin luuseri.

Jaksamista kaikille ja öitä!
 
Marmotta, joo-o, ei se elämä mee niinku suunnittelee. Hienosti oot kyllä kestäny ton kaiken ja vielä vieraassa maassa ilman tukiverkostoa, voi vitsit vaan. No nyt sit takas tänne ja kuten Naukuri tuossa sano, niin ehkä kaikilla alkaa sitten kuviot omassa päässä selviämään. Vielä kerran :hug:

Kriisi,
ei, et sä luuseri ole, sulla on vaan sydän joka toivoo ja siinä ei oo mitään väärää :hug:

Kasvikset vs. hedelmät, meillä ei mitään eroa siinä et toinen menis paremmin ku toinen. Uppoaa mikä tahansa jos neiti on sitä mieltä et tänään syödään kiinteitä. Mä kyllä aloitin sillai, et en antanut mitään hedelmää tai muuta makeeta ekana vaan ensin sitkeesti maistettiin porkkanat, bataatit, kukka- sekä parsakaalit, ihan vaan sen takii ettei makee alkais maistuu liian makeelta. No enivei, en tiiä toimiko se, meillä mentiin taas kiinteät-lakkoon tänään. Siellä on siis varmaan hammas nro 2 tulossa, koska maitoo tai vellii vaan pitäis imuutella. No pääasia et jotain saan alas :)

Repa, mun toinen silmä on jo 5,75, joten en viittis tunkee siihen tota 5,5 ettei vaan huonone enempää. Eksä voi palauttaa niitä?

Läpi yön nukkumisesta, meillä on nyt kaksi yötä menny, et neiti on vetäny 9 tunnin unet putkeen. Saas nähä tuliko tää jäädäkseen vai onko taas oikku. Heräsi neljältä, nukahti puol yhdeksän, heräsi ysiltä meni kymmeneltä nukkuun uudestaan. On kyllä ihan väsy ja veti vellii ja maitoo joka välissä tossa, et nyt kyl pitäis jaksaa nukkuu.

Hemuli, juu ei oo puleen tullu mitään, joten varmaan sinne ollaan sit menossa säätämään :)

Menkoista,
juu meille ei kakkosta ihan hetkeen vielä. Sit menkat :kieh: , minipillerit :kieh: Sain sillon kesällä cerazettet, koska imetin. No menkkoja ei ole kuulunut tähän päivään mennessä ja nyt ens viikolla loppuu levy, vaihdan merkkiä, niin arvatkaas mitä, tänään alko! On tää niin tätä, hemmetti :kieh: :kieh:

Jaa-a, mä toivota hyvät yöt ja laskeskelin et pahimmassa tapauksessa me noustaan 6 tai 7... hrrrrrrr!
 
Marmotta: Suuresuuri :hug: Et ole missään nimessä epäonnistunut, sun on ajateltava Eevaa ja itseäsikin. Musta sä oot rohkee ja suuremmoinen nainen.

Kriisi: Et ole mikään luuseri, moni ei tollasta rullakkaa pystys hoitamaan niin hienosti kuin sä olet hoitanut..Ainut jota mä ihmettelen on se mies ja mitä sen päässä liikkuu, sä olet varmasti hieno ihminen älä soimaa ihteäsi.

Meillä ollaan tänään PUOLIVUOTTA vanhoja ja meinasipa äippä pinen herkun illaksi leipoa..rokotus saadaan tänään.

Kuorsataanko teillä? Mä heräsin siihen tänä aamuna kun poika kuorsasi ihan miehekkäästi

:D

poika ja sen pojat 3v 11kk ja 6kk
 

Yhteistyössä