TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Poika, onnea sinne isolle miehelle :flower: Täällä myös puoli vuotta täynnä. Liikutaanko kenelläkään muulla kierimällä? Vai onko meidän emäntä ainut?
Tuleeko puoli vuotiaanakin rokotus?? Meillä kanssa tänään neuvola.
 
Kiitos sinne kanssa onnea puolivuotis päivän johdosta. Ei saa rokotusta mut kun meillä oli nuha 5 kk neuvolassa niin ei antanut rokotusta joten tänään käydään hakemassa. Meillä poika alussa kieri mut sit tajusi olla mittarimato ja nyt sit ryömii taas uudella tyylillä.
 
Huomenia, meillä ollaan tänään 5kk :) Kyllä se aika rientää.

marmotta :hug: sä olet kyllä kamalassa tilanteessa, varmasti tekee ihan hyvää sulle tulla tänne lähelle omaa perhettäsi -oot ollu niin rohkee ja varmasti yrittänyt kaikkes. Ja eihän se sitä tarkoita et luovutat täysin -katsot vain tilannetta vähän etäämmältä ja nautit Eevan kanssa vauva-arjesta. Toivotaan et miehen muisti alkais palautua. Pääsethän sä sinne sit takaisin jos siltä tuntuu. Toivon niin et tilanteesi olis vaan pahaa unta ja miehesi heräis siitä. :hug:

Kriisi :hug: et takuulla oo mikään luuseri.

Plussa onnea kaikille sitä toivoville mä oikein laskeskelin et teitä alkaa olla jo aikast monta joille seuraava olis tervetullut jos on tullakseen. :heart: Mä en liity viel kerhoon -menkkoja ei näy mut ei viel oo kiirekään. Nyt oon jopa muistanut syödä niit pillereit. :)

Täällä on kova sumu -ihan outo syksy ollut. :wave:
 
Rokotuksesta jäi outo patti me saatiin tiistaina 5kk rokote reiteen. nyt siinä on punainen läiskä ja ihon sisällä outo patti? onko muilla mitään muistikuvaa? mä jo mietin et pistikö se th sen liian pintaan kun neidillä tota reittä löytyy eikä osunukaan lihakseen:| Oudolta näyttää -ihan kun olis tulehtunu en tiedä. Kaikkea sitä voi tulla.

:wave:
 
Merika meillä tuli tuosta 5kk rokotteesta kanssa pieni patti reiteen,mutta meni pois muutamassa päivässä!Th sanoikin,et saattaa aiheuttaa joillekin lapsille kyseisen patin,mutta sanoi myös että tarkkailla tilannetta,ettei tulehdu tai muuta vastaavaa =)

Kovasti on nyt plussan toivojia :D Me odotellaan hetki vielä ainakin ja mulla ois noiden pillereidenki vaihto edessä...eka ei tullu menkkoja 2kk ja nyt sitten ollu tiputtelua jo pian 2viikkoa,eikä loppua näytä tulevan :ashamed:
 
marmotta: ehkä piipahdus koti-suomes tekee teille eevan kans terää ja ainahan sitä pääsee sit takaisin..eikös..hyvin oot kylä siellä kaukana jaksanut kaiken keskellä :hug: :hug:

summer ja poika: onnea puolivuotiaille!!

nyt pitää hehkuttaa..me herättiin tytön kans vasta 7:20 :eek: =) tein pieniä muutoksia yösyötön kans..yleensä A heräilee ekan kerran ennen 1, jolloin yleensä olen hänet suosiolla syöttänyt mut tällä kertaa ajattelin tarjota vain tuttia ja kappas vain toisen tutin annon jälkeen A nukahti vartissa takas uneen ja heräs vasta seuraavan kerran 5:10 jolloin syötin 170ml maitoa ja tyttö nukahtikin 5:40 pienen höpötyksen ja muutaman tutin annon jälkeen..siis aivan ihanaa, olo on itelläkin pirteempi kuin aikoihin niin ja eilen tosiaan nostin ruokamäärääkin ja illalla söikin pilttipurkillisen verran puuroo ja siit tunnin päästä juur ennen unille menoa viel 1,5dl maissivelliä..

 
Mietin sitä keski-suomen tapaamista. Että olisko oikeesti innokkaita ja yritettäiskö marras- tai joulukuussa treffata jossain? Missäköhän kaupungissa? Porukkaa oli tampereelta päin, jämsästä, jämsänkoskelta, keuruulta, jyväskylän suunnasta...Sitten oli Käärö joka vois tänne päin kanssa tulla.
 
|O |O |O Voi takamus mikä yö :kieh: Kasper nukku johonkin yhteen kahteen asiallisesti,sit alko pynkäys joka hetki masulleen...tissillä sain toviks hiljaiseksi ja sit taas jatku. Kolmen jälkeen herra alotti kunnon shown,välillä annoin mönkiä suosiolla mahallaan ja välillä koitin pitää kyljellään...kauhee meno päällä ja lopulta sit heräs ja rupes mesoomaan siinä välissä. Loppujenlopuiks otin syliin kehto asentoon,tutti suuhun ja lopulta se nukku joskus 5 jälkeen ja heräs taas mahdottomaan kitinään kello 6.40 ja olin ite niin pihalla,et en enää jaksanut yrittää nukuttaa :ashamed: Pakko oli nousta ja herra oli itsekkin niin väsy että hiero jo siinä hoitopöydällä silmiä. Tässä alhaalla aikamme kitistiin ja sit koitin antaa tissiä,ei huolinut eikä tutti kelvannut koko yössä. Vaatteet sain kaverille päälle ja heitin vaunuun,sit kelpas jo tuttikin ja simahti välittömästi. Nyt uinuu ulkona. Meikä on niin väsynyt :snotty: Eikö kellään muulla oo näitä ryömimis/liikkumis treenejä yöaikaan?

Onnea puolivuotiaille :flower:

Kriisi :hug:

Meillä liikutaan vain mahallaan tai selällään napaa ympäri,ja muuten vaan pusataan ja pusataan mut oikeesti ei liikuta... mutta voi kun niin toivoisin että liikkuis niin ehkä sais nukkua |O
 
Edla-mamma: Minä kans syön cerazette:ja ja kerran on näkyny menkat.. :D Moni on kyllä sanonut että niistä jää usein menkat pois, mutta se on aika huono puoli, koska kuitenkin pelkään että tulen raskaaksi ja sit kun menkkoja ei näy eikä kuulu niin... :D

Voi v***u! Meillä herättiin 6h aikana 9 kertaa!!!! |O Ja sit mies väittää että ei voi ymmärtää kuinka voin olla koko ajan niin väsynyt! Oli taas yöllä niin lähellä ettei itku päässyt :'( Joten naukuri jos kirjassa on hyviä vinkkejä kuinka saada tyttö nukkumaan yönsä, niin vinkkejä otetaan vastaan! Niin ja mikä sen teen nimi olikaan? Ajattelin jos kävisin ostamassa :p

Onnea puolivuotiaille! :flower: Meillä tulee vasta ens viikolla 5kk täyteen :)
 
kaikille vauvaa haaveileville plussatuulia, toivotaan pikaista tärppiä kaikille..me ei ehkäsyä olla käytetty varmaan ööö...vuodest -02 mut enpä oo ilman hoitoja raskaaksikaan tullut joten eipä jatkossakaan ehkäistä, jos joku ihme käy ja raskaudun ihan normisti niin terve tuloo vaan..mut hoitoihin en enää lähde joten sen puoleen voin huokaista mut aika epätodennäköistä että tärppäis tosta noin vaan-tyyliin..

mut nyt mä pakkaan tytön vaunuihin ja hipsasen tonne raittiiseen ilmaan :wave:
 
Repa, voi ei teidän yötä :( Meillä yöt menee ihan rauhassa. Yleensä yksi herääminen ja se on tullut sen jälkeen kun aloin laittamaan tytön omaan sänkyyn yöunillle. Nukahtaa kyljelleen, mutta käännän sitten mahalleen koska on aina nukkunut paljon paremmin mahallaan. Mutta ei tuo ole onneks unissaan levoton. Vaikka hereillä vauhtia riittää senkin edestä. Nuo yöheräämiset kuuluu tähän ikään...liikkumiset, hampaat jne. Tässä kerran juttelin mun parturin kanssa jolla on 9kk ikänen tyttö, niin se sano että niillä tuli heräämiset kuvioihin just 5-6 kk iässä ja kesti sen muutaman kuukauden.
Jaksuja kaikille yöherääjille :hug: Koville ne ottaa ihan varmana.
Pystyisitkö menemään ite näin aamulla tai päivällä Repa nukkumaan hetkeks?
 
Huomenta.

Marmotta: :hug: Samoilla linjoilla olen noiden toisten kanssa, että ole tollut tosi urhea ja etäisyys ja omien sukulaisten tuki voi nyt olla sulle ja E:lle todella tarpeeseen.

kriisi: Sellaisia me naiset ollaan. Siis viimeiseen hengenvetoon yritetään pitää kasassa sitä mitä on saavutettu. :hug:

Meillä nukutaan edelleen kokonaisia öitä vaikka yks hammaskin ollaan saatu. :wave:

Jossu & K 5kk+risat
 
weiss
Huomenta!
Marmotta: Et todellakaan ole luovuttaja ja ehkäpä kotisuomi antaa uuden ja voimia antavan näkökannan asioihin! :hug:
Kriisi: Täällä vähän samojen asioiden kanssa painitaan.. :hug:
Onnea Pojan isolle pojalle!! :heart:

meni päin helv%¤!!!! Miulla aivan hirviä päänsärky ja pojukin huusi koko yön vähän väliä suoraa huutoa. Poju nyt toista viikkoa tuossa flunssassa ja tänään käydään varuilta jo toistamiseen näytillä. Luulen, että nuo hampaat ovat nyt tosi kipiät ja sekin tuon flunssan kanssa aiheuttaa lämpöilyä. Puhkeis jo!!!!

Kiitos kaikille tuesta, taas on hieman parempi mieli, mutta masennuksen otan tosissaan, koska hyvä ystäväni on joskus mennyt äärimmäisyyksiin masennuksen takia ja se pelottaa, mitä kaikkea ihminen voi tehdä, kun on aivan loppu ja aivan kaikki kaatuu päälle!
:hug: Jenni ja Jossu! Onneksi on kohtalotovereita ja ns. vertaistukea täälläkin! :hug:
 
repa meillä öisin laulellaan :) pientä jumppaa siinä ohessa -mut sit kun herään niin neiti kyllä taintuu kun tarjoo rintaa. Meillä ei osata viel liikkuu sängyssä eikä neiti siin välis yritä kääntyilläkään.

Hemulikiitti vastauksest. Kyllä se varmaan siitä-saatiin se tosiaan tiistaina ja eilen huomasin et siihen on tullu läikkä ja patti.
 
Nyt tulee valitusvirsi vaikka tiedän monella olevan suurempia ja ihka oikeita huolia.

Mulla särkee olkapäätä ihan sikana. Alkoi yöllä eikä missään asennossa ollut hyvä. Särkelääkettäkin olen ottanut, Nyt lähinnä pelkään, että pettää alta, kun poikaa kanniskelen :/ Että tällaista tänään.
 
Kiitos kaikille kannustuksesta! Aamulla asiat on taas vähän paremmin, vaikka tuli tietty vähän valvottua.
Rokotuspatti meillä tuli viimeksi meningokokista oikeasti iso kovettuma ihon alle ja kesti yli kuukauden. Nyt tuli myös hexasta kohtalainen möykky. Eivät kuulema meinaa mitään, ainakaan tossa tutkimuksessa. Ensin ajattelin etten vie tytyä uudelleen, jos on kohta reidet selluliittipahkuroita täynnä.
Nyt pitää lähteä koirien kanssa ja sen jälkeen pakata lapset sadevaatteisiin. Annalle etsin eilen vedenpitävää haalaria 74cm ja olisi löytynyt Remalta poikien väreissä! Vaaleanpunainen samaa mallia ei ollut vedenpitävä, keles.
Niin Anna alkoi eilen aamulla raahaamaan itseään pitkin lattioita ja iltapäivällä pyrki koko ajan konttausasentoon ja siitä syöksyi nokalleen lentokoneeksi. meinaa, että yhtenä päivänä tehdään kaikki, kun sille päälle sattuu. Veikka on helisemässä, kun duplolinnat saa kyytiä. "Äiti, äiti Anna kiusaa" :LOL:

Hauskaa sadepäivää kaikille!

kriisi ja Anna melkein 5kk
 
Juu meillä kääntyillään vaikka kuinka on välissä :kieh:
Summer: En suoraansanoen uskalla käydä aamusta nukkumaan kun ekakskin kyttään tota hälyytintä että koska sieltä kuuluu ähinää ja tokaks muutaman kerran oon onnistunut nukahtamaan,niin se on kahta vaikeempaa nousta kun just on päässyt unen makuun ja sit poika herääkin :/ Sillai pystyn nukkumaan et mies heräis poitsun kanssa ja jatkaisin suoraan unia,mutta nyt en oo rohjennut laittaa sitä heräämään,kun menee töihin :( Koitan tossa päivällä kun isäntä herää,mennä torkkumaan...
 
Repa, mulla on ihan sama ton päivällä nukkumisen kanssa. Sillon kun esikoinen oli vauva niin nukuin oikeestaan aina sen kanssa päivälläkin. Nyt en uskalla edes harkita, kun unet on sitä puolen tunnin luokkaa. Ei ole mitään ärsyttävämpää, kun just oon nukahtamassa ja tyttö herää. Ja muutenkin hankalampaa päivällä nukkua kun on tuo 5v joka ei nuku enää päivisin.
 
ÄÄÄÄÄÄÄH, miks taas pitää olla huono ilma? Ei ole kiva homma ollenkaan. No mä aattelin paukutella shoppaileen, siis käyttää sen -30% tuotteen ainakin hakea. Tosin en tiiä mikä se on, mut kummiskin :)

Majj,
mä koen ko. pillerit muutenkin "vaaralliseks", tossa mulla matolla makaa esimerkki kahden pillerin unohduksesta :D No jos nyt iskis kiinni toinen, niin kyllä se tottakai tervetullut olis, mut tarkotuksella ei kyl yritellä. Tolla meikäläisen miehellä on todella pohjaanpalavaa tavaraa, pelottaa ihan alusvaatepyykkejä pestä samassa koneessa :LOL:

Meillä EI VAAN käännytä! :kieh: Kyllä se sen osaa, mutku ei huvita ni ei huvita.

Jaa-a, mies oli viime yön duunissa ja huomen lähtee kavereiden kanssa mökkeilemään viikonlopuks. Tajusin just en lauantai on pyhäpäivä, et mitäs mä nyt sit sillon teen? Suostuiskohan ne ottaan ton neitin mukaan reissuun? :whistle:

Joo-o, ehkä pitäis mennä vielä takas nukkuun hetkeks :)
 
ainiin,edlalle piti sanoman,että sain kyllä oikeet linssit tilalle,noi vaan jäi mulle haisemaan ylimääräsiksi. mulla kans toisessa silmässä 5.75 et olkoon sit varalinsseinä sille simmulle. ei se näkö siitä huonone vaikkakaan eihän sitä tolla vahvuudella kunnolla näe :D luovutan nyt tyrkyttämisen ja alistun kohtalooni :LOL:
 
Edla: Meillä kans vedettiin ekat 3 viikkoa pelkkiä kasviksia just samasta syystä, mutta ei auttanut. Hedelmät ja marjat maistuu silti paremmin. Puuh. No menee nyt onneks muukin, et ei valittamista. Enemmän vaan noita herkkuja ja puuroa :)

Yö. Voi =#¤(#()&%¤¤#! Heräsin taas miljoonasti niinku Repakin. Kaks syöttöä ja tutin laittoa / kääntämistä takaisin mahalleen vaik kuin monesti kun huusi hulluna selällään. Huaah. Otin kyllä aamulla torkut, kun herättiinkin jo 6:30 ja ekat päikyt oli klo 8. Tosin poika nukku vaan 35min joten ei hirveästi ollu niistä iloa |O Mä en tajua mikä on, kun pari yötä taas meni jo vaan yhdellä heräämisellä. Päivisinkin poika on kuin takapuoleen ammuttu karhu; haluaa syliin, sylistä pois, syliin, sylistä pois ja hetkekskään en vois jättää sitä näkyvistä ku alkaa huutamaan hullun lailla. Miellyttävää... :kieh:

majj: Mä NIIIIIN toivon, et siitä kirjasta olis jotain apua! Ja se tee oli nimeltään Yerba Mate - löytyy ainakin niistä Forsmanin teepusseista.

Ny meen parsimaan hermojani ja syöttämään kaverin.
 
Edla-mamma...täällä ei käännytä mihinkään...en tiedä osaakokaan enää :/ ....olen yrittänyt vähän treenailla joka päivä....olen alkanut pelkää onko joku vikana....Edith pitää jalkojaan tosi jäykkänä välillä....ne on sellaset oudot....mies sanoi, et kuvittelen vaan :ashamed: ...mut kun siskon tyttö ei liikkunut pienenä mihinkään ja sillähän on ollut kaikenlaista häikkää...Asbergerin oireyhtymä todettiin vasta 8v!!! Siskon tyttö käy erityiskoulua ja on todella vaikea tapaus käytökseltään...täytti nyt 9 vuotta :( ....Mietittiin siskon kanssa, et sen tyttö oli kyllä aika ilmeetön jo vauvana....ei paljoakaan hymyillyt tai höpöttänyt ja tosiaankin lähti liikkeelle myöhään....Edith onneksi hymyilee ja höpöttää =) !! Mut kyllä välillä on huolissaan tuosta kehityksestä, ei voi mitään.. :ashamed:
 
ääh..en mä sit päässytkään lenkille kun siel rupes tihkuttaa vettä..no polkasin sit kuntopyöräl puolisen tuntii ja keittelin tos ruispuolukkapuuroo, nam :p

:hug: teille kaikille joilla on jostain syystä ollut huonosti nukuttu yö takana :hug:
 
Poika unilla, toivotaan että nukkuis kuten eilen eli 2h :) No, tuskin...

Kääntymisestä: Täällä käännytään mahalta selälleen ihan jatkuvasti, mutta toisin päin on vähän hiljasta. On sen kuitenkin tehnyt muutaman kerran, joten en ole huolissani. Tullut meillä muutenkin tuo liikkuminen rauhalliseen tahtiin. Jalat kyllä sätkii jatkuvasti ja vauvauinnissakin olis poika vissiin polskuttanut 50m jos olis allas riittäny :D Muuten edelleen keskitytään näihin pieniin asioihin, kuten koputteluun ja sormien ihmeelliseen toimintaan. Poika myös selkeästi tunnistaa muutamia sanoja, joita käytän paljon (esim. kissa ja nallet ). Katsoo heti niihin päin, kun niistä puhutaan. Ja muutaman kerran on ihan asiallisessa kohdassa huutanut eieiei ja pudistanut päätään. Ja tosiaan, äiti on se joka liikuttaa, edelleen :LOL:
 

Yhteistyössä