TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

kurpitsa: Koitin muuten ihan samaa eilen illalla, kun poika heräs ekan kerran jo klo 22:30. Laitoin tutin suuhun ja kun ei ihan heti rauhoittunut, niin pidin kämmentä pojan selän ja pepun päällä. Ajattelin et ei VOI vielä olla nälkä kun joskus pärjää jopa klo 3:een ilman tankkausta. No, se huutopa ei hiljentyny, joten lannistuneena hain maidon. Joi kaiken 180ml ja simahti. Mitä tuosta nyt sitte vois ajatella. Nälkä kuitenkin? Illalla sai 30min ennen nukkumaanmenoa puuroa ja sit vielä maidon.
 
naukuri sulla kanssa pojalla samoja juttuja kuin meillä!Vaihtelevasti iltaisin syödään vielä kesken yöunien ja välillä yöllä kaks syöttöä ym.Tutulle kuulostaa!Olen tuota tassuttelua yrittäny meillä tehdä yöllä ja kantaakin välillä,mutta sitten kun huuto on jo jatkuvaa eli 10min,niin malttini ei enää kestä ja haen maitoa :ashamed:
Nyt ajattelin,sitten kun poika 6kk,niin asetan miehen tonne vierashuoneeseen nukkumaan ja sinnikkäästi kuuntelen tuota huutoa ja tassuttelen/kannan poikaa vaikka läpi yön.Täytyyhän tuosta syömistavasta yöllä päästä jotenki eroon.Sydäntä kyllä raastaa toisen huuto kamalasti :'( Saa nähdä sitten miten meidän käy!!!
 
Hemuli: No niinpä. "Mukava" tietää, että muilla on samaa. Enkä nyt odotakaan, että tuon ikäinen vielä välttämättä nukkuu 10-12h heräämättä, mutta olis edes yks syöttö ja siinä se! Mutta kun yleensä on 2 ja sit tulee vielä noi muut herätykset kääntymisestä tai tutista johtuen. Tuonkin takia olis kyllä hyvä jos sais pian vierotettua tutista, niin ei olis sitäkään kaipuuta sitte yöllä. Luin just et kun vauva herää yöllä (niinkuin kaikki tekee ), niin jos kaikki ei ole samoin kun nukahtaessa, vauva saattaa säikähtää ja ruveta huutamaan. Eli meillä esim. tutti on pudonnut tai poika onkin kääntynyt selälleen. Verrattavissa samaan kuin et aikuinen olis menny nukkumaan omaan sänkyynsä ja herääkin yöllä keittiön lattialta nukkumasta :eek: Muistelin jo aiemmin tuollaista lukeneeni, mutta oon unohtanut täysin. Laitan kyllä tuon unikirjan vinkit testiin heti, kun saan luettua siitä kaiken olennaisen. Kovasti väittävät, että viimeistään kuukauden tai kahden kuukauden kuluttua vauva nukkuu läpi yön (4-24kk ikäinen ) jos jaksaa käydä läpi nuo vaiheet rauhassa. Eikä siis oo mikään huudatus-unikoulu :D Iltarutiinit meillä on jo hanskassa, mutta katsotaan mitä vinkkejä tuolle yölle sitten tarjotaan.
 
Meillä ruokailu on alkanut mennä yhdeksi taiteenlajiksi :( Esimerkiksi päiväruualla ei uppoa soseet millään ja maidon juominenkin on yhtä takkuamista. Yritin syöttää kasvissosetta luumuherkun kanssa, mutta ei mennyt läpi. Illalla on syönyt kyllä puuron, mutta maitoa ei mene (itkua, huutoa), vaikka tiedän, että olisi vielä nälkä. -no täytyy kehitellä uusia strategioita...
 
naukuri mikä kirja tuo on ?Haluisin lukea saman,kun vaikuttaa mielenkiintoiselle!

Meillä kun ei nukuta mahalleen,niin huudetaan sitten jos ollaan yöllä mahallaan ja tuo tutti on meillä kans aika paha eli jos tippuu suusta,niin huuto alkaa!Olen kyllä kokeillu vaikka mitä rauhottamista,mutta alkaa jo tuntumaan että usko ja toivo menee,kun aina vaan seurauksena yrittämisestä on tuo kamala sydäntä raastava huuto :ashamed:
 
Keski-suomen tapaamisesta, kyllä minä olisin innokas tapaamaan teitä! Minulla ei kylläkään ole ajokorttia että bussilla sitten tulisin johonkin kolmen lapsen kanssa, että sitä täytyy katsoa sitten kuin järjestyy, että mihin olette järkkäämässä tapaamista =)
 
matamimimmi: ei varmasti ole vikana mikään vaikka ei kääntyile. meillä alko tasan 6kk uudelleen kääntyilemään. 3kk kääntyi eka kerran. sit oli luova tauko. ja nyt mennään molemmin puolin koko ajan ja pyöritään etiäpäin. kyllä se teidänki vauva sieltä lähtee varmasti liikkeelle. iteki huolestuin väliin. mut laiskuutta se oli meillä vaan. nyt mennään ja paljon päivässä. konttausasentoa viritellään myös. mutta kaikki liikkuminen alkoi toimimaan uudestaan vasta ku 6kk tuli täyteen. elä ole huolissasi. täällä myös yksi laiskamato :D
 
Repa täällä mennään yölläkin ihan hurjaa vauhtia eteenpäin :) Neiti vetää unissaa pinnasänkyä päästä päähän ja nukkuu milloin missäkin asennossa. En ole liikoja hänen nukkuma-asentoja korjannut jollei nyt jalat tai kädet ole retkottanut ulos pinnojen välistä tai ole änkenyt itseään jumiin pinniksen perimmäiseen nurkkaan. Nyt kun osaa kerta liikkua ja kääntyä kunnolla niin on saannut valita itse oman nukkumistyylinsä =) Sänkyssä vaan ei ole mitään ylimääräistä, ei edes peittoa ettei itseään saa niihin tukehdutettua. Mahdoton häntä olis paikallaan pitää, meidän ikiliikkuja :LOL: Kyllähän tuo liikkuminen vähän aiheuttaa noita ähinöitä, mutta niihin en enää ole reakoinnut tai tuo meidän itkuhälytin ei ole ihan herkimmillään enää. Neea kyllä pitää huolen jos on hätä tai herää, sitä ääntä ei voi ohittaa.

Muutenkin meillä on siirrytty sellaiseen nukutusmalliin että kannan neidin illalla nukkumaan vellipullon jälkeen vaikka ei ihan puoliunessa olisikaan (ennen tainnutettiin vellipullolla). Siellä se huoneessaa höpise ja löpisee aikansa ja 10 minuutin sisällä tarinointi loppuu kun tyttö nukahtaa. Vähän tuo aina välillä huuteleekin mutta olen vaan hiljaa kurkannut ovelta tilannetta. Mennyt paikalle vasta jos ääntely muuttuu "vaativaksi" eli sellaiseks itkutyyppiseks (erottele nyt noita ääniä näin sanallisesti). Tuota alettiin tekeen miehen aloitteesta kun Neea meinas alkaa vaatia taas sellaista kantelurumbaa tuossa jokunen viikko sitten. Huomattiin että meitin tyttö tosiaan rauhoittuu paremmin kun saa rullailla ensin sängyssään hetken ja etsiä se parhaan asennon nukkua. Ei sillei että me sitä ohjaillaan.

Yösyönti taitaa olla meillä nyt historiaa, ehkä... viikon verran on nyt mennyt että Neea ei ole herännyt kertaakaan, nukkumaan mennyt 20-21 ja herännyt 6-8.30. Silloin kun on herännyt jo 6 aikaan olen antanut vähän maitoa ja tyttö on kuukahtanut takas unille. Mutta tuota nyt en enää varsinaiseksi yösyötöks laske, äidin laiskuutta vaan kun ei itse jaksa vielä siihen aikaan kömpiä ylös.

Weiss tsemppiä sinne masennusta vastaan taistelussa. Mä käyn kanssa täällä kokoajan vääntöä. Tänään on taas niitä päiviä että roikun edelleen yöpuvussa. Hampaitakaan en ole jaksanut pestä ja ajatus siitä että astuisin talon sisältä ulos saa itkun herahtamaan silmiin...mä en vaan tahdo. Kun vaan sais vetää peiton korviin ja nukkua sata vuotta, ehkä sit olis parempi olla. Tunnen hirmusita omantunnontuskaakin, kun mullahan on elämässä kaikki hyvin niin miks h**tissä mä olen näin maassa? Tää on tälläistä ihmeellistä rypemistä, ottaisin itseäni niskasta kiinni ja elämän haltuun, vaan kun en jostain syystä vaan kykene. Mies yrittä vähän potkia mua persuuksillekin vaan kun ei niin ei. Ihan kun mua ohjais joku toinen taho, en itse pytsy hallitseen tätä masentuneisuutta. No tällästä tää on, onhan mulla aiempaakin kokemusta. Mutta tahtoisin tästä päästä ilman mitään lääkkeitä kun on tuo vaavi mahassa. Ja kyllähän mulla nuo hormoonimuutokset taatusti tekee suuren osan tähän mielenalaan+ jatkuvat päänsäryt. Pitäs vaan olla itselle armollinen eikä kokoajan sättiä itseään laiskaks p**kaks. Avautumista...

Marmotta älä yhtään syyllistä itseäsi, olet tehnyyt parhaasi ja pieni tauko on paikallaan. Sulla on niin paljon muutakin elämässä nyt kun joudut tilanteen pakosta olemaan Eevan yh. Varmasti parempi että ole ttäällä kotimaassa tuttujen ja läheisten huomassa koska kaipaat varmasti heidän huolenpitoaan ja apuaan. Sä olet joyutunut olemaan jo pitkän tovin vahva siellä miehesi rinnalla ja vielä yksin. Nyt on sun hengähdystauon paikka tutussa ja turvallisessa ympäristössä.
 
Mua kiinnostais kanssa se kirja!!!

Meillä ei oo onneks ainakaan vielä ollut toi tutti ongelmana...mutta siihen ne ilonaiheet yöltä sit loppuukin |O

Meilläkään ei käännytä mahalta selälleen kuin vahingossa,muuten kyllä sätkii ja liikkuu..

Jokeltelusta,jutteleeko teidän lapsoset takaisin kun käytte ns.keskustelua? Kun meidän poika oli kovakin höpöttelemään joskus päälle 3kk,mutta kun löys noi sormensa ja alko niitä pitämään suussa niin jutteleminen vähenemään ja nyt pitää oikeestaan vaan semmosta älinää ja ölinää ja ääh ja ööh meininkiä,mut ei enää niitä aguu juttuja juurikaan. Joskus itekseen sängyssä saattaa harrastaa tai omineen lattialla,mut aika vähä enää sitäkään. Onkohan nyt niin paljon uutta taitoa opittu että ei kerkee keskustelemaan. Saattaa kyl kattoa silmiin ja sanoo aah,aah,aah ja hymyillä :D

Matami: Ymmärtääkseni läheskään kaikki ei vielä käänny tässä kohtaa...voi olla että Edith päättää tehdä sit kaiken kerralla ja työstää nyt aivoissaan niitä ;) Varmasti näkyis jotenkin muutenkin jos kaikki ei olis kunnossa :hug:

Poika toisilla unilla ja nyt täytyy mennä ruoan laittoon :wave:
 
keski-suomen tapaamisesta. olisiko paljon tulossa jos jyväskylän suunnalla katsottas vaikka????? sinne olisi itelläki mahdollisuus tulla.

täällä kauhea masennuspäivä. meillä 5v tytöllä joku kauhea uho tullu päälle. ja kauhean negatiivisella tavalla etsii huomiota nyt. ja oon aivan piipussa näiden iltojen kanssa.
ja ukko ei tajua olla samassa hengessä mukana. vaan eilisen iltamatsin ku otin tytön kans nii ukko syyttää sit mua siitä mitä tytölle puhun. :'( vaikka siis selitin asian aivan rauhassa sille miten toimitaan. mut tuo pahvipää äijä ei sitä tajua... :headwall: :headwall:
ensin nukutan pojan. ja toivon et noi isommat on hiljaa sen ajan..sit alkaa se messu ja juokseminen ja kiljuminen ja tappeleminen.. :headwall: :headwall: juoksen sit sängyn ja muksujen väliä hiljentämässä vuorotellen molempia... :headwall: :headwall:
ja tuo ukko ei tajua olla mitenkään avuksi vaan tulee mua sättimään siihe vielä kaikenpäälle.
oon kohta nii väsyny tähän touhuun. päivät on ok ku oon tytön ja pojan kans keskenään mut sit ku esikoinen ja ukko palaa kotiin alkaa kaikki meneen ihan sekaisin.
sekavaa sepustusta.... :headwall: :headwall:
ja oon jo ihteäni sättiny aivan tarpeeks et jos en ole tarpeeksi huomioinut keskimmäistä. vaikka tiedän että paljon sen kanssa vietän aikaa kuitenkin. ja otan sitä hommiin mukaan jne....mut iskee vaa tämä huono äiti syndrooma nii vahvasti taas päälle... :'( :'( :'(
muksut ja ukko hyppii illan silmille..niin väkisin sitä tajuaa et vika on mussa... :ashamed:
 
Keski-Suomen treffit kuulostaa hyvalta, joulu-marraskuussa varsinkin. Paasen mukaan. :) Jos porukkaa on Tampereen nurkilta ja Jamsasta niin laitetaan treffit pystyyn siihen puolivaliin Orituvalle. :D Ei vaan, kai se Jyvaskyla tai Tampere olis.. kumpaan paasis enemman? Mulle periaatteessa ihan sama, mut Jkyla hiukan lahempana.

Kaantyminen on alkanut ihan urakalla tassa parin viikon sisaan. Aikaisemmin pyorahteli vahan laiskasti, mutta nyt ihan koko ajan lattiaa laidasta toiseen. Saa olla tosi tarkkana ettei paase maton ulkopuolelle ja kopsahtamaan parkettiin. Sangyssakin se pitaa tupata tyynyjen valiin kun pyorii muuten lattialle. Paitsi pinniksessa tietty, mutta paikkarit E yleensa ottaa meidan sangylla.

Matamimimmi, teidan muru on varmasti ihan normaali. Jos sita ei nyt vaan huvita kaantya. Kun kaikki on vieressa kyttaamassa, suorituspaineita. :) Eevahan oppi kaantymaan pari kk sitten, mutta lopetti pitkaksi aikaa jostain syysta. Sama hopottamisen kanssa, oli ihan hiljainen kun tanne muutettiin. Eika oikein jutustele vielakaan samaan malliin kun ennen. Ma laitan sen laiskuuden piikkiin. Tai sen, etta se ei kaikelta uudelta puuhalta aina muista naytella niita vanhempia taitoja.

Yo meni pipariksi taallakin. Eevan kanssa sita samaa rataa kun aina, noin nelja heraamista syomaan. Tai siis tissittelemaan, se mitaan ehdi syoda kun nukahtaa 20 sekunnissa. Lisaksi taalla oli kauhea ukkonen ja sade, luulin etta ikkunat hajoaa. Ja sitten anoppi hiippaili ympari taloa itkemassa koko yon kun E lahtee pois. Voi jessus, johan se melkein viikon olikin itkematta. Ja ihan kun olisin joku hirvio enka koskaan enaa tois lasta tanne. Eevakin itkeskeli unissaan taas koko yon, en tieda vaikuttaako siihenkin toi nonnan jatkuva vetistely. Rajoittais edes pienen nahden vahan..
 
Jenni,oon koittanut olla puuttumatta siihen miten poika on sängyssä,mutta kun raasu ei osaa nukkua masullaan ja kun itsensä siihen asentoon pänkää tulee huuto ja herää siihen hyörinäänsä aina jossain kohtaa ja sit harmittaa koska selkeesti haluais nukkua...ei vaan pysty rauhoittumaan. Nukutuksessa yritän samaa ja normisti on toiminut,eli poika veivannut itsensä uneen. Mutta nyt on lähtenyt sekin sille linjalle että se kääntyily menee pakonomaiseksi veivaamiseksi ja itku kovenee aste asteelta koska toinen haluis jo nukahtaa. Pakkohan se sitten on syliin ottaa rauhoittumaan :ashamed:
 
Neuvolassa käyty =) 10 385g oli paino ja 70,6 cm pituus. Tosin pituuden mittaamisesta ei meinannut tulla yhtään mitään ja siksi saattaa heittää. Että emäntä-linjalla mennään edelleen. Painon tulo on kyllä tasaantunut jo hurjasti ja nyt kun liikkuu paljon niin varmasti vielä tasaantuu. Mutta iso tyttö on :heart:
Influenssa- rokote otettiin vaikka en ollut ajatellut. Se niin puhu sen puolesta, että ajattelin et otetaan sitten. kk päästä sitten tehoste.
Muuten se suositteli, että kantsis alkaa taas koittamaan ulos nukuttamista. Tulis pisempiä unia päivällä. Mutta en ihan oikeesti jaksa alkaa taas repimään sen asian kanssa hermojani. Tuo kun ei ole ikinä tykänny siellä nukkua ja sitten mun ulkona olo on sitä että tunnin heilutan väsynyttä lasta rattaissa ees taas pihaa ja menee hermot vaan. Kun en voi lähteä pitkälle kävelylenkille ton isomman kanssa. Paljon helpompaa ollut elämä kun lopetin sen yrittämisen ja ollaan ulkona kun neiti on hereillä.

 
Eli Summer, Sarbba, Jenni, Nemika ja Marmotta ilmoittautuneet. Jyväskylä kuulostais kivalle tai joku siitä läheltä. Kukas oli Keuruulta? Kun muistan että joku kertoi niín ja Tampereeltakin tais olla muitakin... Pääsisitkö sä Sarbba jyväskylään vai pitäiskö olla lähempänä Jämsää?
 
Moi kaikille!

Tänne on tullut hurjasti tekstiä, enkä millään ehdi kaikkea lukemaan läpi. Meillä ollaan oltu kipeenä. Jannulla on ollut kuumetta, nuhaa ja yskää sunnuntaista lähtien. Alkaa jo pikkuisen väsyttää tämä sairastelu, yöllä ja päivällä nukutaan puolen tunnin pätkiä ja sit herätään köhisemään. Aake sai tän varmaan mun siskon pojalta ja kyseessä ilmeisesti ihan tavallinen eka flunssa. Suppoja ollaan laitettu maximi määrä ja nenää tyhjennetty nuhapumpulla. Jos tää ei huomiseksi ala helpottaa, niin kai meidän on tohtorille rynnättävä. Osaako joku sanoa miten pitkään kuumeista vauvaa uskaltaa "katsella" kotona? Näyttäis vähän, että alkaa vaikuttaa pojan yleiskuntoonkin, eikä jaksa oikein mitään muuta kun sylissä olla ja peitolla pötkötellä.
 
Kirjan nimi on "The no-cry sleep solution" kirjoittajana Elizabeth Pantley. Sieltä amazonista löysin tuon ja ajattelin ihmetellä mistä on kyse :)

Repa: No ihan sama meillä yöllä. Poika herää huutaen, kun on ängennyt itsensä selälleen. Mun puolesta sais nukkua vaikka päällään, mutta kun itse herää huutamaan. Ei siis mitään ähinää, sitä en edes kuule, kun poika on omassa huoneessa eikä meillä oo itkuhälytintä käytössä. Mahalleen kun kääntää niin jatkaa uniaan, mutta sama toistuu taas jossain vaiheessa. Ja taas jossain vaiheessa... Nukutus meillä menee onneks vielä ihan hyvin, vähän ähisee ja pyörii, mutta sinne uinahtaa. Vähän kuin Jennillä.

Jahas, huuto kutsuu...
 
aaoo: jos nesteitä saa menemään hyvin niin sit uskaltaa katsella. mut jos alkaa väsähteeltä vaikuttamaan niin itse käyttäisin näytillä kyllä. nesteiden saaminen on tärkeintä kuitenki ettei ala kuivumaan.

paranemisia kovasti.. :hug:
 
kiva jos sais porukkaa kasaan. mulla ei ole mahdollista jyväskylää kauemmaksi lähteä ku on noita elukoita nii paljon. ruokintavälit ei anna myöten montaa tuntia olla pois kotoa.. :(
mut katsotaan minne treffit suuntautuu parhaiden. et ei nyt niin nuukaa ole vaikka muuallakin on..enköhän mie kestä vaikken paikalle pääse.. :D
 
Repa jokeltelusta, meillä ihan sama juttu. Kaikki "guguut" jäi pois ja poika oikeastaan vain kiljahteli ja örisi. Neuvolaan soitin ja sanoivat että ei tarvitse olla huolissaan, kun ääntä kuitenkin tulee. Uskoisin, että meillä tuohon vaikutti kaikki muu uuden oppiminen.

Nyt pojan ääntely on jo taas hieman muuttunut, tullut ensimmäinen tavukin (pu). Ei poika vieläkään kovasti keskustele kasvotusten (hymyilee kyllä paljon), mutta kuitenkin äänet ovat kehittyneet ja muuttuneet.
 
weiss
aaoo: Kannattaa käydä lääkärissä, jos pienen yleisvointi huononee. Nyt on kait viellä liikkeellä tuota pneumokokkia, joka on näin pienille vaarallinen. Juuri tultiin mekin lääkäristä ja pojalla on sitten ensimmäinen korvatulehdus!!! Nyt ootellaan tulehdusarvoja juur tuon pneumokokin takia ja jos on kauhian korkialla niin lähetään tayssiin näytille..
Jenni: Älä soimaa itteäs.. :hug: Samoja tunteita täällä, inhottaa välillä ajatuskin mennä ihmisten ilmoille, mutta oman pärstän näkeminenkin peilistä, hiukset pystyssä, yövaatteet päällä ja naama muutoinkin peruslukemilla ei tee sekään oloa ja mieltä kauhian hyväksi.
Missäs kirsikkatomsku on??? Täytynee perua se loppukuinen, kun tosiaan tuonne itäpuolelle lähdetään..
 
Matami, joo, en mäkään usko et E:ssä on mitään vikaa, se vaan on ihan yhtä laiskaa toimintaa ku meillä ja Nemikalla. Meillä ollaan muutaman kerran käännytty ihan itekseen, mut nyt kyllä joutuu pepusta auttaan et neiti kääntyy. Mut joo, pieni pepun siirto kyllä auttaa, loput tekee ite. Eipä ole löytyny riittävän mielenkiintosta leluakaan siihen et motivoituis tekee sen ite :/ Jalat sätkii kans ihan sikana ja nousee suuhun, joten mä luulen et siinäkin on vähän vaikutusta siihen ettei huvita. Luin mitä nyt?-palstalla et paljon on muksuja jotka on aloittanu kääntymisen 6-7kk:n iässä. Joten odotellaan..... Mitäs tarkoitit sillä et jalat on kummallisesti?

Heh, meille tuli tänään paketti kotiin, jossa oli Lindexin sukat, koko 23-24 ja käsinukke :heart:
jompikumpi olis meille kuulunu ja nyt kysymällä sit sain molemmat, heh :D

Jenni
, sori et mä puutun tähän tällai, mut nyt mars mars ulos! Sä tarviit raitista ilmaa ja vauva mahassa tarvii sitä, Neeasta puhumattakaan. Miehes tekee ihan oikein ku potkii suhun vähän vauhtia. Mielen jutut on kummallisia, mut älä missään tapauksessa ajattele, et on väärin pyytää apua koska sullahan on kaikki todella hyvin. Neuvolassa puhu tosta asiasta ja siitä, et haluisit hoitaa asiaa ilman lääkkeitä, niin ne varmaan keksii keinon siihen. Jos antaudut tohon nyt niin päivä päivältä se on vaikeempaa. Ja tää kaikki ehdottomasti kaikella :heart:

Että tällasta tällä kertaa :)
 

Yhteistyössä