TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Ette taatusti ala maanittelemaan mua herkkujen ääreen :kieh: :LOL: Otan lasin light colaa seuraksi, mutta pullat jätän teille ;)

Mutta hei: taisi syy kitinään selvitä ainakin meillä! Tai no kitinä ehti jo muuttua ihan suoraksi itkuhuutamiseksi, mutta sitten yht'äkkiä sitterissä alkoi kamala kinkeäminen ja piereskely ja piiiiitkän ähinän jälkeen sai Nea väännettyä oikein kunnon kakat. Ja nyt on kuin itse aurinko taas :p Ehkä meikäläisen eiliset sapuskat (parsakaalia lounaalla ja mustikkaa päivällisellä) pisti suolentoiminnan seis ja se oli se mikä itketti?? No, mistä noista tietää - hammaskin kun on tulossa ja on aivastellut koko päivän - mutta pääasia, että "muuttui takaisin normaaliksi" ;) Tosin täytyy myöntää, että ehdin laittamaan jo yhden Panadol- supon :ashamed:
 
Poika unilla,viimosilla...kohta taas aloitetaan yö harjoitukset |O

Meillä oli tota kiukkua jokunen päivä takaperin mut nyt on ollut päivisin oikein naureskelevainen ja tyytyväinen...yöt ei vaan oikein toimi :kieh:

Matamimimmi: Kasperilla on kaikennäkösiä "pakkoliikkeitä" mitä meikä kattelee silläsilmällä,et onkohan normaalia :ashamed: Just tollasta jännittämistä jäykäks ja vaikka mitä... kai noi kuuluu asiaan :/

Pojasta on uus kuva prohviilissa...vähän vakavan sorttinen kaveri siinä :D
 
Kylläpä te ahkeraan kirjoittelette :D

Ihana poju siellä repalla :heart:


Tapaamisesta, kyllä mä Jyväskylään pääsen viikonloppuisin, jos mies kuskais ja menis siksi aikaa siskolleen vaikka kylään :D Bussilla jos tulee ni eihä siinä bussi aseman lähellä ole mitään paikkaa mihin mennä, että viikolla ei sinne onnistu. Tampereelle varmaan viikollakin onnistuu lähteä lasten kanssa, eikös siinä keskustassa kuitenki jotai paikkoja ole missä vois treffata? Mut Jyväskylä sopii tosiaan viikonloppuisin vallan mainiosti =)
 
Masennus Lueskelin äsken pikaisesti juttuja ja havaitsin tän alakuloisuuden - mullakin on välillä hirveä masennus - oikeestaan se on uupumusta. Mun huono juttu on se kun touhuan kaiken aikaa ja otan kaiken maailman proggiksia vaikka maijan kanssa aivan riittämiin työtä yhdelle ihmiselle. Uskon että meillä kaikilla on samankaltaisuutta - pahaa oloa tekemättömistä jutuista, mitkä olis kuitenkin ihan haistapaskan juttuja jos tarkemmin aattelee - kuten minun lehtikasat ulkona, jotka sitten äsken lopulta väsyneenä raijasin pois. Arki on kovin työntäyteistä ja tulee helposti vähäpätöinen olo - tärkeitä naisia ollaan kaikki. Oma lukunsa on esim weiss, marmotta, kriisi - heillä on vielä muita raskaita kokemuksia eikä oo sitä rakasta kelle kaatais p....n olon. Noh olipa niin tai näin, yritetään levätä ja jättää turhat urakat takavasemmalle - itsenikin mukaan lukien siis.

Omasta navasta vielä - mun mies sano tai ihmetteli, miks meijän vauva on vielä pelkällä maidolla?????????? Kysy vielä että onko sun palstalla kukaan muu - katteli teidän upeita päivän menuita. Joo. Noh, mun mielestä meillä pärjätään maidolla ja kasvu on ihanteellista, ni mitäs tässä muuttaan mitään. Aattelin siihen 6 kk asti pitää maidolla, olikos täällä muita maitolaisia?
 
Mulle sopis se tapaaminen mielummin täällä lähempänä tamperetta jos vaan porukkaa yhtään löytys mukaan =) Jyväskylään asti en jaksais lähteä ajamaan..
Alkaa kyllä oleen täällä jo aika paljon meitä vauvakuumeisia!Plussatuulia vaan kopvasti kaikille :heart:
 
Kirsikka tomsku Sano vaan miehelles et ne on niita vanhempia vauvoja :) . Me ollaan pikkuhiljaa aloiteltu 5kk iasta,kaks kertaa paivassa joskus vaan kerran paivassa ja harmittaa kovasti Freyjan ummetus :( . Mut muuten imetan lopun aikaa, eihan muutamasta lusikallisesta tayteen tuu. Sellaisen 30ml varmaan noin ateriat joita annetaan.

Joo taalla edelleen tyhjennetaan tuota karkkiastiaa, jonka ostin huomista varten jos ne lapset koputtelee ovelle :ashamed: . Laitan F:n karttyisyyden ja flunssan piikkiin :kieh:

Ja nyt napsautan koneen kiinni!
 
Voi vitsit sentään... Meidän olis pitäny pitää tänään tai huomenna ne mammatällit Itiksessä. JesperJuniorissa on -50% päivät. Ostin likalle sukkahousut ja talvitumput, yht 3? ja kaveri osti Reiman todella edullisen haalarin :D.

Mulla ei oo mitään herkkuja täällä. :( Tääl on vaan kaks taas sateen kastelemaa likkaa. Oli sitten toi vesiputkirikko meidän kotimatkalla ja vesisateessa ilman sadesuojaa ( :headwall: ), joten lopputulos oli selvä. On se kumma kun pistän nenäni ulos, niin se tarkottaa et sade kastelee meidät :kieh:
 
kirsikkatomaatti täällä ollaan maitolinjalla :wave: + sellanen 1 vellipurkki päiväs. On niin kätevä -pääsee äitikin jonnekin hetkeks. ja ollaan me sen verran maisteltu et peruna-porkkanavellii voidaan syödä. Tyttö tykkää ja isäntä syöttää. Äippä hoitaa sit tissittely puolen.

kilot ootan innol mitä huomen näyttää vaaka. Mulla farkut alkaa sopii ihan ok -pitäs ostaa uudet mut en periaattees sovi siihen kokoon mihin haluaisin. Mut kun maha ei lähde mihinkään :( mulla lähtee aina persus,reidet ja rinnat toki nyt ne kyllä on mehevät :) Mä oon saanu hirveesti tsemppiä tästä kun kerran viikos käydään vaalla. Yritän nyt oikeesti päästä sinne lähtötilanteeseen(ennen raskautta) ja sit normaalipaino olis niiiiiiiiiin yes. Katsotaan-hiljaa hyvää tulee. :)

esikoinen höyryää täs vieres-pitää kuulemma mennä vaihtaa E vaipat. :wave:
 
Edla: Joo ne Jesper juniorin päivät alkoi jo viime pe. Mäkin kävin siellä ihmettelemässä :)

Olipa päivä
. Ihan helvetillinen suoraan sanottuna. Nyt annettiin Panadolia ennen nukkumaanmenoa ja simahtikin kyllä samantein klo 19. Toivottavasti nukkuis ok. En ole kyllä ikinä kantanu poikaa niin paljon ympäriinsä ja hetkuttanu ja vetkuttanu ja toinen vaan huutaa kurkku suorana ja välillä vaan hetkeks rauhottu. Sopis sitte tulla koko hammaskalusto kertaheitolla, jos siitä johtuu... Nyt meen sohvalle miehen viereen.
 
Kirsikkatomsku,meillä maitolinjalla tyystin vielä,poitsu nyt siis 5kk 4päivää... mutta koska haluan edetä tosi varovasti noiden kiinteiden kanssa ettei tarvi ottaa heti kaikkea mukaan,niin aloitan sillai lusikka päivässä meiningillä pikkuhiljaa kunhan toi altistus saadaan kuvioista. Ja pojan painohan ei ihan seuraa pituutta joten senkin puolesta aloitellaan maistelu. Mut käytännössä maitolija pitää sinne 6kk =)

Poika nukahti tälläkertaa ilman kummempia kääntyilyjä...en tiiä auttoko kun laitoin tohon makuupussiin sen. Unipussi ei toimi mutta tollasessahan se vaunuissa nukkuu päikytkin....Ihanaa kun ei tarvinnut syliin ottaa. tuttia vaan laittelin aina välillä =)
 
Heh, oli pakko tulla kertoo, et kuinka ovela likka mulla on :D Laitoin nukkumaan pinnariin ja katoin ite sit samalla töllöä ku heiluttelin sänkyy. Yhtäkkiä neidin juttelu lakkas kokonaan, jahas, nopeestipa se nukahti aattelin. Vielä mitä :headwall: Neiti oli nostanut kädellä pinnasuojusta ja siitä välistä se katto töllöö kanssa :LOL: Että näin.... :headwall: :LOL: :LOL: :LOL: Kun ei nukuta, niin ei nukuta :D
 
Vieläkin täällä pudistelen päätäni :LOL: Varmaan ihan vahongossa keksi ton.

Naukuri,
huomasiks et babybio.fi sivuille on tullu uudet leffat? Marraskuussa on kaks leffaa, eka 13. päivä. Sit vielä et taas on kaks leffaa eli Kinopalatsissa pyörii oma leffansa ja kaikissa muissa sitten sama.
 
weiss
Huh huh, mikä päivä..
Poika nukahti taaaaaaas, saapa nähä kuinka kauan nyt nukkuu ennen huutoa :eek: !? Ei suppokaan vie tuota korvakipua pois ja mamman sydän itkee mukana, kun ei voi auttaa. Täällä on tää päivä menty energiajuomaa lipitellessä. En ole moisia ennen kauhiasti juonnu, mutta tänään tuli todettua, että kyllä toimii! ;)
Onko meille palstalaismammoille iskenny syysmasennus?! Toivottavasti tulisi pian lunta ja pakkasta, jos se vaikka piristäis!
Reissuun lähtökin saattaa nyt peruuntua, jollei tuo lääkekuuri ala pian purra, lauantaiaamuuna pitäis lähtiä.. Saapa nähä mikä lie kelikin :eek:

aha täällä alko itkut.. :headwall:
 
Repa, ihana poitsu :heart:

Mites olis pääsiskö ihmiset jyväskylästä ja tampereelta, jos treffattais jossain siinä välillä? Jämsä tms? Saattoi olla tyhmä kysymys, mutta kysyinpäs nyt kuitenkin.
Mites Birdie sähän oot kanssa jyväskylästä?
No, muuten käy tuo Jkylä paremmin kun Tampere. Ja vkonloppukin käy.
 
Kirsikkatomaatti, kiitos kauniista sanoista! Laitan sen johonkin talteen ja luen kun harmittaa ja tuntuu epaonnistuneelta. :heart:

Treffit varmaan kay kaikille viikonloppuna, saa paremmin vanhemmat lapsetkin hoitoon jos on tarvetta. Kuvittelisin ainakin niin, etta iskat olis silloin enempi kotosalla valmiina vahtipuuhiin. Ettei nyt mene ikuisuuksiin asti jossitteluksi.. kenelle kay Jyvaskyla 15.11.? Jos ei kovinkaan monelle niin kokeillaan toista viikonloppua ja paikkaa. :)

Kun muutkin niin kylla sitten minakin.. Eeva profiilissa. :)
 
MarmottaOle hyvä - hienoa kun voi jotenkin olla avuksi. =)

maitolaiset huokaus ja helpotus - en oo ees ajatellut kiinteitä vielä - maisteltu on vaikka mitä (peruna, tuoremehu, suklaa, porkkana, jäätelö) , terveellinen menuu siis :LOL: MInusta vaan tuntuu että hyvin pärjätään vielä nan maidolla, joten mitäs tässä hoppuileen. Ainakin vrk kokonais energia määrä on se mitä suurinpiirtein pitääkin vauvalla olla.

treffit Mulle taas passais tampere paremmin, kun sinnekin on jo matkaa 60km, että miten olis tampere? Tai sitten pidetään tampereella ja jyväskylässä. Ja joskus myöhemmällä suurtreffit =)

Unista Meillä yöt sujuu hyvin - yhdellä syötöllä 4 aikaan mennään. Sit meillä on mun iskän vanha kehto käytössä ja se on superhyvä kun M ei pääse siinä kääntyileen, (on niin kapea kehto)
 
Kirsikkatomsku: Meilläkin oltiin melkein 6 kuukauteen maidon varassa..nyt vähitelle pienillä annoksilla etitään sopivia juttuja

Meillä poika on oppinut nukahtamaan itse omaan petiin, vähän aikaa pidän kättä massulla toivotan hyvää yötä ja poika vähän aikaa juttele ja rupee nukkumaan..ihanaa..ja muutenkin nukkuu omassa pedissä melkein kokoyön. rauhottuu monesti tassun alle. herätään syömään kerran muuten riittää kun laitan tassun päälle.

Eilen saatitin rokotus poika ei edes huomannut haasteli tätille vaan. ei onneksi taida kuumettakaan nostaa eilen oli vähän väsy ei muuta.
 
huomenta!!

kiloklubi: viikkopudotus -700g, yhteensä on pudonnut nyt kaiken kaikkiaan -3,3 kiloo.

sain muuten eilen tilattuu esikoiselle jo muutamat joulupaketit, en ookkaan aiemmin saanut aikaiseksi ostella lahjoja ennen joulukuun puolta väliä..kerrankin ajoissa.. =)

yö meni täällä ihan kivasti vaikka herättiinkin jo 6 aikaan mut parempi sekin kuin 5..mites ton yöllisen höpötyksen sais loppumaan..?! A heräs 00:30 höpöttelemään pirteenä, en antanut maitoa..tuttia kävin pariin kertaan laittamas mut tyttö sen kun jatkoi höpötystä, sit lopulta nukahti ilman tuttia 1 aikaan höpötyksiinsä ja heräs 4:30 taas höpöttelemään, tuolloin syötin mut eipä tutin annot auttanut nukahtamaan ja tyttö höpötteli onnessaan 5:15 asti kunnes lopulta sain tutin laitolla nukahtamaan..huoh no kakkaähinään sit heräs 6 aikaan..

pitänee antaa mallasuutetta kun on nyt pari kolme päivää kovasti kakkaa ähissyt, toki on saanut papanoita tehtyä useastikin päivässä mut jospa tuo mallas auttais ja saatais kerralla kunnon satsi..heh..kivat kakka jutut heti aamuun.. :D

 
Jei! Vain yksi herätys 12,5h aikana!! Vitsi, että tuli tarpeeseen sen eilisen säätämisen jälkeen. Olo on pitkästä aikaa levännyt. Kurkku vaan hieman karheana, joten toivottavasti ei nuhaa pukkaa. Mut en tiedä miks poika nyt nukkui noin hyvin, liekö illalla annetulla Panadolilla sormensa pelissä..? Poika heräs tosiaan kerran klo 2:40 ja huuto oli vaativa. En edes ajatellut tyynnyttää muulla ku maidolla. Ja se auttoi. Sitte jatkoi uniaan klo 7:30 asti :) Ihanaa.
 
naukuri kuulostipa hyvälle,tuo teidän yö :D
Meillä kanssa ihan mukavasti meni yö.Muutama tutin laitto ja yksi syöttö!Toinen kammas ilmeisesti vaivaa poikaa kovastikin,kun hankaa välillä todella raivokkaasti suutaan ja korviaan :ashamed:
Ihanaa kun on jo viikonloppu.Saa yhden parin auttavia käsiä taas kotia!!!
 
Huomenia, voi kun mäkin toivon et tulis lunta, mut se on toiveajattelua. Ehkä sitä tulee hiukan ja sit se jo onkin mennyt. Esikoinen niin odottaa -veli asuu Lahdes siel käsittääkseni on lunta talvisin toisin kuin täällä rannikolla. Sukset on silti tytön toivomuslistalla :)

kiloklubi mun vaaka on seonnut -mä kun eilen hehkutin miten odotan et mitä on lähtenyt. On lähtenyt ihan liikaa -mikä toisaalta olis hyvä, mut ei se oo uskottavaa et niin paljon hävii. Meen iltapäiväl vanhempien luo niillä hyvä vaaka mulla tällanen halppis. Olis pitäny ostaa kunnollinen -onneks sen voi palauttaa.

yöt meillä jotenkin rauhoittunut, illalla nukahti meidän sänkyyn ja muutenkin taintunut sinne muutamalla imetyskerralla. Yöllä meillä syödään kyllä noin 3-4kertaa kun väliin se oli ihan mahdotonta. Neiti voi pitää omaa mölinää ja olla hereillä muy nukahtaa. Välillä musta tuntuu et annan rintaa liian helposti -neiti ottaa parit hörpyt. No, mua nää yöt ei silleen stressaa, koska meillä sit nukutaan aamusta pidempään joten mulle jää sitä omaa aikaa kahvikupin kanssa jota rakastan yli kaiken. Olis ihan eri jos E ja Sheräs 6,00 ja yö olis yhtä rumpaa - voimia kaikille joilla yöt on rikkonaisia :hug:

majj ikävää kun mies ei ymmärrä miks oot väsynyt, ne ei huomaa sitä miten monesti äiti on yöllä hereillä kun itse nukkuvat. Mä välillä herätän miehen yöllä ja käsken siirtyy toiselle puolelle sänkyy -imetyksen takia :) on ihan sekasin -mikä maa mikä kuu.
 

Yhteistyössä