TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

carmen: En voi kyllä lisätä enään mitään muuta mitä muut ovat jo sanoneet, täysin olen heidän kanssaan samaa mieltä siitä että olet paras äiti Nealle mitä voi olla! :) Jokainen äiti on omilleen se paras äiti! :hug:
 
Carmen älä ystävä hyvä soimaa itseäsi :hug: Parhaasi olet taatusti tehnyt eikä Nealle ole tuosta varmasti mitään vammoja syntynyt. Sinä olet paras äiti nealle, aivan varmasti! Ymmärrän tosin tuon huolen lapsen syömisestä. Meillä se on ollut läsnä päivittäin Neean kotiuduttua sairaalasta. Neean syöminen on ollut aina työläs ja hankala juttu. Alkuunsa oli ne "pakko" annokset jotka oli vaan syötävä, tietty määrä maitoa piti mennä per päivä. Ja kun Neea ei vaan olis millään syönnyt. Keskosilla kun tuo syöminen ei aina niin helppoa ole. Se oli jo silloin aika painajaista, väkisin vaan yrittää syödä. Oikeasti tyttö ei olis varmaan syönnyt puoliakaan siitä määrästä jos olisin hänen tahtisesti syöttänyt. Ja tuolla pakollisellakin määrällä Neea on kokoajan mennyt alimmman painokäyrän alapuolella (keskosten käppyröissä).

Ja nuo ruoka ongelmat jatkuu edelleen. Tänäänkin taas itkin aamulla kun oltiin melkein tunti taisteltu aamupuuron kanssa. Neea ei vaan syö, ei niin sitten mitään. Maitoa kyllä menee, mutta eipä sitäkään mitään hurjaa määrää. Kun lueskelin noita määriä mitä teidän lapset syö ajattelin että kun päästäisiin edes puoleen tuosta niin olisi hyvä. Meillä kun se yksi jääpalakin tekee välillä tuskaa. On toki hetkiä jolloin ruokaa menee paremmin, mutta pääsääntöisesti taistellaan. Eikä tuo taistelukaan varmasti hyväksi ole, mutta kun neiti on alkanut jäämään jälkeen ihan reippaasti tuossa painossa. Onneks sentäs venyy pituutta että ei hän varmaan täysin aliravittu ole mutta...Neuvolan neuvot on kokeiltu, ei juuri apua löytynyt. Neea vaan ei syö :'(

Weiss olet ajatuksissa. Voi kun voisi jotenkin auttaa. Tuntuu niin pahalta se mitä joudut läpi käymään. Jos masennus alkaa ottaa otetta hae ihmeessä apua. Mä olen nyt ollut sellaisessa mielenterveystoimiston järjestämässä äiti-lapsi ryhmässä ja se on ollut korvaamaton apu. Oikea henkireikä suorastaan. Ja se on jotenkin pehmeämpi vaihtoehto terapialle, vertaistukea.

Marmotta :hug: Tuo sun tilanne tekee sanattomaksi. Miks elämän pitääkin olla välillä niin epäreilu?
 
Summer ei määrällisesti mutta lääkkeillä kivun saa siedettäväksi. Mikä on jo suuri parannus. Pelottaa vaan vähän noiden tabujen syönti, mutta kun on vaan vähän pakko. Iltaisin olen välillä vaan kärsinyt kun mies on kotona Neea hoitamassa. Mutta päivisin kyllä otan lääkeen ilman mutinoita.
 
Mikä Jennin "päässä on vikana"? :eek: Kipu on mahdottoman raivostuttava ja turhauttava asia, varsinkin jos on semmoista laatua, että siihen ei tehoa mikään muu kuin tajun vievät lääkkeet :eek:

Voi hitsit, nyt pukkaa kaikilla hirmusti jotain surkeaa uutista :ashamed: Empä olut määkään raskaana, mies on kerennyt soittamaan kolme kertaa, et joko-joko-joko-oot-testin-tehnyt... :headwall: Pöh... No, ehkä ihan hyvä, jos tästä joskus sitten vaikka oppisopimukseen pääsisi, sitten joskusadanvuoden päästä jos joonalle sisaruksen saisi :headwall: Inhottaa jotenkin, kun tuommoiset asiat menee "lapsen saannin " edelle |O Musta kun mikään muu ei ole tärkeämpää, kuin lapset ja oma perhe.Mutta toisaalta, täytyypä perheellä oll akohta isompi koti j asiihen tarvitaan sitten iso laina, ja sitä maksamaan kaksi...
 
Kaikille palsta mammoille...ISO :hug: ...olette kaikki parhaita äitejä lapsillenne :heart: !!

Aina välillä jokainen meistä potee syyllisyyttä, jostain lapsia koskevista asioista....mie viimeksi siitä, kun en ole ehtinyt touhuamaan 6v kans tarpeeksi :ashamed: ....mut varmaan kaikki me yritämme parhaamme =) !! Vauvat on välillä erityisen vaikeita tapauksia, kun eivät osaa ilmoittaa mikä vaivaa... :/ ...yritä nyt siinä sitten selvittää esim. itkun syytä :eek: ....onneksi on tää palsta, mistä saa aina tukea ja kannustusta...kiitos vaan teille =) !!

Marmotta....onpa sulla vaikea tilanne..jaksuja sinne :hug: !!
 
Taas ollaan palattu arkeen! Reissu meni hienosti molemmat pojatkin olivat ihan mallikkaasti vaikka vähän huutoa ja itkua matkaan mahtuikin. Parasta oli kun mies ihanasti sanoi että tämä breikki tuli tarpeen ja oli ihana olla meidän kanssa! :heart:

Huomaa et juttu luistaa kun on muutaman päivän poissa koneelta niin saa kahlata 6 sivua tekstiä ettei vaan jää jutuissa jälkeen ;) Täyty viel tehdä se kolmessa erässä ja nyt olen jo varmaan puolet unohtanut :whistle:

Meillä meni kellojen vaihto ja aikaero viel reissussa ihan huomaamatta. Kotiin kun tultiin niin oma rytmi löytyi illalla nukkumaan klo21 pintaan ja aamulla ylo klo8. Viime yönä sain herätä muutaman kerran kääntämään pojan ja laittamaan peittoa päälle ja tuttia suuhun mut muuten ihan loistava yö.

Meillä syödään yleensä näin:
Klo 8-9 aamumaito noin 160ml,
Klo 13 lounas puol purkkia kasvissosetta + n. 100ml maitoa
Klo 16-17 välipala hedelmäsose + maito n. 100ml
Klo 19.30 maitoa n160ml
klo21 iltavelli 200ml

Matkarattaat meil on PegPeregonin Litet jotka on 6kk-> oon kyl niit kerran kokeillu ja ihan hyvin meni isoveljen tarhaan vienti niilläkin. Renkaat on sellaiset muovirimpulat et ei niillä missään maastossa rullailla. Kauppakeskuksissa ja ulkomailla oon niit esikoisen kanssa käyttänyt. Omat oon ostanu Italiasta, suomessa hinta ihan järkky kun eivät nyt niin ihmeelliset rattaat ole.

Joululahjat jotain on jo tullut hankittua. Meidän ihan kohta 4-v tykkää todella paljon Herra Hakkaraisesta ja muistakin Kunnaksen kirjoista. Oon yhden Herra Hakkaraisen hankkinu jo pakettiin. Joalle oon ostanu Brion puuhelistimen ja vähän vaatteita. Miehelle en ole keksinyt vielä mitään. Isänpäivälahjakin on hankkimatta, jos en muuta keksi käyn ostamassa Muumipappa mukin ja syvän lautasen.

Marmotta :hug: Paljon voimia jaksamiseen!
Carmen Oon saanu susta sellaisen kuvan et olet todella huolellinen ja mietit aina Nean parasta! Olet aivan varmasti loistava Äiti! :heart: Ja niin kuin me kaikki muutkin! :D
 
mymmelis: voi kökkö :( pahoittelut negasta, no jospa se ens kierrosta tärppäis..joskus ne vaavit antaa odotuttaa itteään..mekin haluttiin lapset pienellä ikäerolla ja aloitettiinkin yrittämään tätä neitosta esikoisen ollessa 6kk:tta mut niinpä noille kahdelle loppujen lopuksi ikäeroa ehti kertyä 3v:tta aika tarkalleen..

 
Olipas Summerilla söpöläisiä kuvassa

Mymmelis kyllä se joskus sit on oikea ja hyvä aika saada lisää lapsia..meilläkin ikäeroa on jus sen oikean ajan takia. meil 3,5 v ikäeroa.

Mustakin tuntuu et jokainen joskus tunteee huono äiti fiilistä ja pohtii et onko tehnyt oikein. Mä itse mietin joka päivä et oonko pukenut oiken, oonko syöttänyt jotain väärää yms..aika usein tulee kyseenalaistettua omat tekemiset..
 
Kaikille yhteisesti:
Nasu tuli Puhin vierelle.
"Puh?" kuiskasi hän.
"No mitä?"
"Ei mitään", sanoi Nasu ja
otti Puhin käpälästä kiinni.
"Tarkistin vain, että olet siinä, Ystäväni."
- onneksi täältä löytyy aina "virtuaalikäpäliä", joista voi ottaa kiinni ja puristaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poika04ja08:
Mustakin tuntuu et jokainen joskus tunteee huono äiti fiilistä ja pohtii et onko tehnyt oikein. Mä itse mietin joka päivä et oonko pukenut oiken, oonko syöttänyt jotain väärää yms..aika usein tulee kyseenalaistettua omat tekemiset..
Olen aivan samaa mieltä! Nyt toisen lapsen kanssa tulee onneksi otettua vähän rennommin mut silti usein olen minäkin illalla itkenyt sängyssä kun tuntuu että en osaa mitään ja olen maailman huonoin äiti. Itselläni tulee viel usein huono omatunto esikoisesta etten ehdi leikkiä ja huomioida häntä tarpeeksi ja lykkään vain pojan tarhaan muiden hoidettavaksi. Onneksi mies kannustaa ja ne ihanat kotipäivät kun on pelkkää känkkäränkkää saavat mut taas palaamaan maan pinnalle :whistle:

 
Naukuri iho-ongelma on meilläkin hieman rauhoittunut (täytyy koputtaa puuta). Muutoksia, joilla uskon olevan vaikutusta asian helpottumiseen on: Aqualan-rasva ja se, että olen vähentänyt vedellä pesemistä (kylpyä ja pikkupesuja).
 
Marmotta; onpa sulla vaikea tilanne, paljon jaksamisia ja voimia :hug:

Summer; kylläpä oli söpöläisiä kuvassa, teillä näkyi olevan samanlainen leikkimatto ku meillä :D

mymmelis; toivottavasti ens kierrosta tärppää :hug:

Joululahjoja olen jonkun verran jo hankkinut. isänpäivälahja on jo valmiina, ostin miehelle lentoaiheisen kirjan koska se sitä on toivonut jouluksi niin ajattelin sen nytten jo laittaa =) Lapset on tehneet kerhossa koristelleet ja maalanneet sellaset isot purkit ja niihin ostettiin sit kaikkee karkkia sisään, sitten myös nyt perhekerhossa tehtiin sellaset kassit isille ni niissä sitten antavat lahjansa :heart: miljoona piirustustakin on jo isille tehty :heart: :D

meillä vissiin esikolle iski parvorokko kun kasvoihin tuli tummaa ihottumaa/näppyä ja sit selkään ja masuun sellasta vaaleempaa täyteen, pahaa oloa valitteli aamulla, ei onneksi kuumetta ole. kai toiki sit käy kaikki lapset läpi? :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmelis:
Mikä Jennin "päässä on vikana"? :eek: Kipu on mahdottoman raivostuttava ja turhauttava asia, varsinkin jos on semmoista laatua, että siihen ei tehoa mikään muu kuin tajun vievät lääkkeet :eek:
No mulla on tullu tän raskauden myötä vanha tauti takas eli migreeni. Joskus lapsena sairastin tuota rankalla kädellä. Ja nyt se palas, 2-3 päivää viikossa menee migreenin kourissa. Onneks sain lääkkeitä joita uskallan (?joka kerta kun otan tabun hirvittää...) ottaa ja pärjään joten kuten nyt tän vaivan kanssa.

Mulla on ihan kamalan kurja päivä tänään. Mieli maassa. Meillä oli eilen vertaistukiryhmän äiti-lapsi tapaaminen ja siellä oli ihanaa. Mutta kun siellä revitään vanhoja haavoja auki oikein urakalla niin nyt sitten on jotenkin niin kurja olo. Onhan se hyvä että saa puhua asioista muiden vastaavia juttuja kokeneiden kanssa,mutta se aina tuo mukanaan myös sitä kurjaa mieltä kun muistaa asioita joita yrittää epätoivoisesti unohtaa. Mutta niin kai se on että masennuksesta ei parannuta muuta kuin käsittelemällä ne ahdistavat asiat läpi.

 
nostin auroran ruoka-annosmääriä, oon tainnu syöttää pientä liian vähän kun oon antanut aiemmin vain 4 jääpalaa+maidot päälle, nyt sit piruuttani mittasin paljonko tuo määrä on pieneen pilttipurkkiin verraten niin just ½ purkkii täytty, nyt sulatin suosiol 7 omena/päärynä palaa niin sain noin täys pilttipurkillisen ja sinne uppos ja joi maitoakin viel melkein 1dl päälle, katotaan josko yöunet paranis kun saa enempi ruokaa..toivottavasti

 
No mikäs Merikaan on menny? :/ Miksi noin kiukkunen kommentti?

Mymmelis, :hug: , mutta eikös siellä terkalla aiemmin sanottu että selkä pitäis saada kuntoon ekaks? Näin muistelisin sun rupatelleen jossain vaiheessa, et selkä ei ehkä kestäis.

Joo-o, kyllähän se on vähän niin et jokainen ottaa morkkista tässä jossain vaiheessa. Kai se on myös hyvä itsetutkiskelun kannalta. Tarkoitan, et ehkä se on vaan vaiheita jotka täytyy vaan käydä äitiydessä läpi.

Naukuri,
mä pistin itteni kotiarestiin. Onkos uudet hiukset nyt kivat? :)

Repa,
:LOL:puolikas hinta + puolikas näkö= puoliks jees :D Juu, ei taida olla apuu mulle :) Mut kiitti tarjouksesta :)

Meidän pitäis mennä nukkumaan, et noustais sit taas muskariin ja kauppaan...
 
SIIS APUA!!!!! :eek: :eek: :eek: ette ikinä arvaa mitä J äsken söi :ashamed: KYNSISAKSIA ! Voi luoja että minä säikähdin :( Oli vaihngossa jäänyt lattialle onneksi olivat kiinni mutta.. En edes halua ajatella mitä olis vionut tapahtua :'( Nyt oli siis mun vuoro kokea tätä huono äiti syndroomaa ( en edes teidä kirjotinko oikein ) :'(

---------------------------------------------------------------------------


On se kumma kun tuola kaupungilla pyörii, niin itselle ei löydä mitään J:lle ostin housut ja miehelle boksereita :LOL: kun pyysi.

Isänpäivä Ajattelin kans ostaa jonkun pienen lahjan miehelle "julialta" :D Mies on odottanut jo enismmäistä isänpäiväänsä kesästä asti, 2kk sitten katsoi jo netistä koska se on :D
 
Edla: Joo, kato päivä on menny peilin eessä ihteäni ihastellessa! :LOL: No, juuh, mutta on kyllä oikeasti ihana, kun nyt taas näkeekin jotain täältä otsiksen takaa ja sain pari uutta raitaakin päähän. Huomasin tosin, et Hairstoressa sais nyt kaikki kauneudenhoitopalvelut -50% ja nyt tekis mieli vaiks kasvohoitoonkin... :D

kurpitsa:
Meillä menee kans noita marja- ja hedelmäsoseita tuo vajaa purkillinen, mutta kasvista ei sitten millään. Sitä menee se max. 4 kuutioo eli puoli purkkia. Ovelia nuo nassikat :)
 

Yhteistyössä