TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

naukuri mä mietin kanssa tuota yösyötöstä vieroitusta,kun meillä myös poika syö 160-200ml yöllä todellä ahnaasti :eek: Saas nähdä,mutta en ota siitä mitään stressiä!
Ihanaa kun te puhutte jo joululahjoista ja mä en todellakaan ole vielä mitään suunnitelmia tehny...yhden kynttilän olen ostanu,sieltä partylite-kutsuilta,enkä tiedä onko sekään enää joululahja :D
Jouluvaatteet on kyllä kai pikku hiljaa pojalle ostettava,kun muuten jään sitten ilman tai saan jotain rippeitä!
Kivaa!Bailatino kutsuu...toivottavasti mahdutaan Edla sinne :heart:
 
weiss sinulle :hug: ja voimia arkeen.

marmotta kyllä sua koetellaan. Muisti ei palaudu hetkessä -voi kun miehes sais ees jotain välähdyksiä teidän yhteisestä ajasta. Onneks sulla näyttää olevan miehen suku tukena -ymmärsinkö oikein. Koeta jaksaa ja nauti pienestä Eevasta ja elämästä sielä. Toivotaan että hiljaa hyvää tulee :hug:

Carmen olisko se tutti vaan viel liian iso Neealle. Meillä kans se pieni eiks se oo 6kk asti -ja vauvojen suut on niin eri kokosii. ei kait sen pienen syönnist voi mitään haittaa olla.

Mymmelis tarviiskohan sun pikkumies lisää ruokaa jos jo kunnolla syötte kiinteitä. Mitä jos lisäisit yhden aterian lisää. Laitan sulle tän ohjeen jos sun tylsä neuvolantäti ei oo antanut sulle tällasta. Mulla tässä tällanen ohje et 6-8kk suositellaan
1. aamulla velliä/puuroa +maitoa
2. keskipäivä perunaa,kasviksia,lihaa(vaihdellen)+maitoo
3. iltapäivä hedelmä tai marjasosetta+maitoo
4. alkuilta perunaa,kasviksia, hedelmää, puuroa yms.+maitoo
5. ilta velliä/puuroa + maitoa
6. yö -(ei mitään lukee täs lappuses) Maitoo

Meillä voidaan yöllä olla hereillä 1h ja sit nukahdetaan taas. Mä en lähtis muuttelee päiväunii enkä herättelee -voi olla vaan joku vaihe. Onko poika oppinut jotain uutta, mitä treenaa sit yölläkin? Meillä neiti pitää laulutreenit 1,5h mies oli kuunnellut sitä toissa yönä. Mut josko tuo ruoka auttais -meillä neuvolatäti sano et kun tasasesti sitä saa niin se auttais.

Nyt tuli tekstii -toivottavasti ei katoo mihinkään. :wave:
 
naukuri: juu, pari kertaa tein tuon riisipuuron veteen eikä tyttö oikein tykännyt, en olis varmaan itekään tykännyt ei sen puoleen, joko ostan korvikejauhetta ja lisään sen joukkoon tai sit haen tuota muksun puurojauhet tai sit siirrän riisipuuron tekoa sinne 10kk tienoille kun puurot vois alkaa tekemään jo tavismaitoon..

mymmelis: :hug: joo meil kans aikaistuu aamut, no ei kuitenkaan ihan noin aikaiste kuin teillä..en tiiä auttaako siihen mikään muu kuin aika..kuin pitkiä päikkäreitä teil nukutaan? meil ollaan nyt heräilty jonkin aikaa pirteenä 5 jälkeen..menee yöunille 19-19:30 välillä. meil nukutaan 3xpäikyt näin aamul ja iltapäiväst ½h tirsat ja sit puoliltapäivin nukkuu pitkät unet ( voi siis heittämällä nukkua 3-5h ) parina päivänä olen antanut nukkua niin pitkään kuin haluaa ( tällöin on unta riittänyt 4,5-5h ) niin silloin on yöunet selvästi häiriintyneet ja on heräillyt 2h välein melkein läpi yön joten yritän nyt antaa nukkua päikkäreitä yhteensä 4-4,5h eli herättelen tyttöä pitkiltä unilta 3-3,5h unien jälkeen niin on nyt ainakin auttanut siihen ettei heräile vähän väliä, syötän tytön kerran yössä muuten yritän tutilla huijata takaisin uneen. aika usein syötön jälkeen jää höpöttämään ½-1h mut nukahtaa onneksi itekseen lopulta. vaipan vaihtoa välttelen yöaikaan ( vaihdan vaipan vain jos on kakat tulleet ) koska silloin piristyy selvästi, meil on yövalo lastenhuoneessa jotta näen sin mennessä jotain ja löydän tytön ilman kompurointia ja se mielstäni luo turvallisuudetunnetta tytölle kun yksin huoneessaan oleskelee..voi kumpa osaisinkin sua auttaa, noin aikaiset aamut kyl verottaa iteltäkin energiaa ja jaksamista.

marmotta: :hug: voi kunpa sun miehes jo teidät muistais ja teidän rakkauden toisianne kohtaan.

mut nyt pitää mennä..tyttö sai raivarin tos leikkimatolla..
 
Huomenta!

weissille Jaksuja :hug:

marmotta En tiedä mitä sanoa, kun ei sitten millään ilveelläkään pysty kuvittelemaan mitä olet juuri nyt läpikäymässä :( On varmasti kamalaa kuulla, ettei mies "haluaisi olla teidän kanssanne", vaikka tietäisitkin ettei toinen ole tolkuissaan! Onneksi sinulla kuitenkin on mahdollisuus palata kotiin ja aloittaa alusta jos siltä tuntuu ja siihen ratkaisuun päädyt. Tuskin kukaan ihmettelisi, jos niin päättäisit tehdä! Olet aika kauan pysynyt urheana vieraassa maassa ja yksin pienen lapsen kanssa..

Sellainen rusettipanta olisi ihana, mutta vaaleanpunainen ei käy (en ole nähnyt muun värisiä), koska mekko on kirkkaanpunainen, sukkikset ja body valkoiset. Löytyisiköhän sellaista pantaa punaisena?

Mutta nyt ulos Nean kanssa, palaan pian! :wave:
 
Carmen mun mielestä stokkalla oli erilaisia noita pantoja,kun nyt viikonloppuna pyörändin!En nyt muista,et oliko Nealla paljon hiuksia?!Rusettipinni tai silkkinauhan vois silloin kiepauttaa rusetille hiuksiin ja niitä ainakin saa eri värisinä kangaskaupoista tms.
Glitteristä myös saattaa löytää kaikenlaista mukavaa hiuskoristetta!
Meillä kun poika,niin en ole kamalasti rusetteihin perehtyny:LOL:
Muutaman olen kummitytölle lahjaksi joskus ostanu!

marmotta ja weiss :hug: voimia!!!
 
hemuli ja naukuri: Mie haluaisin kans ehdottomasti vierottaa J:n yösyötöistä!!! Tietäis vaan että miten! :|

Täällä on kans aamut aikaistuneet, puol 8 - 8 aikaan herätään, ennen oli puol 9 - 9.. Eikä tyttö kuitenkaan aikasemmin mene nukkumaan.. Viime yö oli ihan ok aamu 5 saakka siitä jatkui taas aina tuonne puol 8 tota tissi-tutti-silitys rumbaa. Toisin sanoen musta tuntuu et mun omat aamut alkaa jo tuolloin kun puoliksi vain enään sen jälkeen torkun.

Täällä on pakkasta :eek: -2 ! Mitä olette laittaneet vauvoille ulos ?

 
Nealla on kyllä tasaisesti hiuksia, mutta ei ainakaan tällä hetkellä vielä niin montaa haituvaa, että niistä mitään tupsua saisi aikaan B) Olen menossa lähi aikoina Stockkalle joten pitääpä katsastaa heidän valikoima! Kiitos vinkistä, Hemuli :flower:

Mutta nyt täytyy hieman purkaa sydäntä teille ihanaiset - kuitenkin nyt ollaan yhdessä "taivallettu" tätä vauvaeloa odotusajoista lähtien ja teille olen aiemminkin aiheesta puhunut.. Eli taas kerran Nean syömisestä silloin alkuaikoina. Meillähän kävi niin, että tyttö sai sairaalassa ensimmäisen elinviikkonsa aikana paljon korviketta erinnäisten lääkitysten takia, muistaakseni ihan 2-3 päiväisenä tunkivat tuttipullosta jo 60ml Almiroa 3 tunnin välein :eek: Ja se on _aika_ iso määrä, kun ottaa huomioon, että äidinmaito ei ole kunnolla edes tuossa vaiheessa noussut rintoihin! No kun sairaalasta kotiuduttiin niin aika nopeasti alkoivat meillä huuto- ongelmat ts. Nea itki ihan kauheasti. Muistan päiviä, jolloin itki koko ajan paitsi syödessään ja nukkuessaan :ashamed: Kaikki automaattisesti olettivat kyse olevan vatsavaivoista ja niin osaksi olikin, koska lääkärikin totesi diagnoosina "paljon ilmaa suolistossa". Kukaan vaan ei ottanut huomioon miten Nean vatsalaukun täytyi olleen venynyt kaikesta tuosta lisämaidosta ja miten oma maidontuotantoni ei millään ihmeelläkään riittänyt vastaamaan tytön tarpeita! Ja itse kun oli todella epävarma ihan kaikesta vauvanhoitoon liittyvästä niin uskoin sokeasti, kun sairaalassa ja neuvolassa ohjeistivat, että lapsi syö 3 tunnin välein eikä sen useammin pidä antaa ettei vatsa joudu jatkuvasti työskentelemään. Vaan enpä minäkään tajunnut, että jos vauva nukkuu 8h putkeen eikä suostu yöllä syömään niin ei jää montaa tuntia aikaa tankata, että se 8krt/vrk syömistä tulee täyteen - varsinkaan, jos koko ajan kulkee kello kädessä ettei vaan anna alle kahden tunnin välein tissiä vatsaärsytysten estämiseksi..

Luin eilen meidän vanhoja pinoja alkuajoilta ja onneksi sentään olin aika pian kotiutumisen jälkeen alkanut antamaan Nealle iltaisin pullolla itseltä herunutta maitoa 60ml kerralla. Näin typy nukahti rauhalllisena (ja nukkui jo tuolloin 9-10 tuntia putkeen: se kun oli toinen murheeni monta kuukautta, kun typy ei herännyt öisin syömään vaan nukkui vaan yöt läpeensä!). Korviketta aloin antamaan n. kuukauden ikäisestä 2 x 60ml/pvä, koska neidin painoa ei noussut kuin minimimäärän (140g/vko). Samaan aikaa sitten kaikesta stressitä johtuen oma maitoni alkoi muutumaan eli oli pitkään ihan vetistä :/ Onneksi tuo korvike auttoi saman tien eli luin, että Nean ollessa vajaa 6vkoa vanha alkoi itkut loppumaan ihan yhtäkkiä eli kun lisämaitoa oli annettu vajaa 2 vkoa!

Mutta siis summa summarum kamalan epäselvän sepustuksen jälkeen.. En saa rauhaa näiltä ajatuksiltani miten lapseni on joutunut kärsimään nälästä elämänsä ensimetreillä enkä minä tyhmä tyhmä äiti ole tajunnut mistä on ollut kyse :'( Ainahan se paino nousi minimimäärän viikossa (punnitus oli joka viikko) joten ei neuvolassakaan kukaan puuttunut asiaan - päin vastoin olivat "vihaisia" kun kerroin antavani kaksi kertaa päivässä korviketta! :eek: Muistan vielä, kun th epäili "imetyksen jäävän nyt sitten kokonaan, kun lapsi tottuu pulloon" (vaikka meillä siis kävikin niin päin, että Nea alkoi kieltäytymään pullosta ollessaan vajaa 2kk). Ja siis edelleen, Nean täyttäessä 6kk, itkettää ajatus siitä, että lapseni on joutunut itkemään tuntitolkulla nälkäänsä! Välillä saan päähäni todella ikäviä ajatuksia miten jatkuva nälässä olo on aiheuttanut Nealle jotain vakavia keskushermostovaurioita :ashamed: Eikä asiaa todellakaan auta miten kaikki silloin alkuaikoina päivittelivät miten hoikka lapsi Nea oli - ja kyllähän sen nyt itsekin tajuaa, kun vauvakuvia katsoo.. Ei ole lapsenpyöreydestä tietoakaan, kun kallon luutkin näkyvät :'( Mutta painotan nyt vielä kerran, että neidin paino ja pituus ovat koko ajan menneet 0- käyrällä joten liian laiha ei ole voinut olla ainakaan taulukoiden mukaan!

Vanhoja pinoja lukiessani törmäsin birdien kanssa käymäämme ajatustenvaihtoon aiheesta: eikö teilläkin ollut alussa hankaluuksia painonnousun, imetyksen ja korvikeasioiden kanssa? Ja onpa moni tuttukin kertonut miten ovat luulleet lapsen itkuisuutta vatsavaivoiksi, vaikka lopulta kyse onkin ollut lisämaidon tarpeesta :/

En tiedä miten pääsen näistä ajatuksistani eroon.. Koitan kaikin tavoin olla Nealle maailman paras äiti ja tuohon titteliin ei kai sisälly lapsensa nälässä pitämistä :ashamed:
 
Huomenta.

weiss: Toivottavasti tapaist siellä kotipuolessa jonkun hyvän ystävän jolle voisit kunnolla purkautua. Sä et voi loputtomasti pitää noita juttuja sisälläsi ja tämän sanon omakohtaisen kokemuksen kautta. :hug:

Marmotta: tilanteesi vetää sanattomaksi :hug:

joululahjat: Muutama on tullut jo ostettu ja päässä pyörii muutamia vaihtoehtoja. Kunhan ensin isäinpäivästä selvitään.

joulukortit: Osa saa ihan normi kortin ja osalle jotka eivät ole pikkumiestä nähneet laitetaan kuvallinen, mutta ei mitään poseeraus juttu joku muuten vain hyvä otos valitaan.

yöunet: Meillä ei onneksi näytä kellon siirto vaikuttaneen muuta kuin aamulla ei ole tarvinnut herättää, kun esikkoa eskariin lähdetään viemään.

Jossu & K 5kk ja risat
 
Huomenia...kirjotin taas pätkät pitkät ja kone päätti sammua :headwall:

Eikun uusiks.

Herättiin 6.30 kun poika rusensi pikku kätösellään mun suuta :D Yö nukuttiin hyvin 3 syömisellä,ilman kummempia ähräyksiä. Kakan oli jossain välissä vääntänyt,voikun tekis aina noin huomaamattomasti :p

Marmotta: Voi kun osais jotain sanoo tai lohduttaa...ei mulla muuta neuvoa oo kuin tee niin niinkuin parhaaks näät,tuu tänne jos siltä tuntuu,aina pääsee takaisin. Kumpa miehes tulis järkiinsä :hug:

Weiss: Voimia ja jaksamista :hug: :hug:

Päikyt on seuraavanlaiset: Ekat ja viimeset päikyt,eli n.klo 9 ja 16 nukutaan n.45min ja siinä välissä 1.5h..

Mymmelis: Meillä oli vähän samanlaista jokunen viikko takaperin,heräiltiin 4-5 välissä,mutta en suostunut sängystä nousemaan ennen 6 ja jossain välissä poikakin sit hokas jatkaa uniaan ja nyt nukkuu yleensä sinne 7 tietämiin,jopa ylikin joskus =) Leikin vaan sitkeesti nukkuvaa...mut tietty meillä poika tuossa kohtaa viressä,en muista kuin teillä... Ja se milloin menee nukkumaan ei oo koskaan vaikuttanut meillä heräämisiin.
Päikkyihin en kauheesti kajois kun kuulemma sekin saattaa vaikuttaa epäsuotuisasti yö uniin,levottomuutta jne. Tosin en muista nyt sitäkään,kuinka pitkäks teidän päikkäreitä kehuit :ashamed: jos nejättä tuntia uinuu,niin sit ehkä jo herättelisin. Koita jaksaa,kyllä se ajan kanssa siitä... yritä asettaa joku aikaraja mitä ennen et nouse vaikka mitä tapahtuis ;)

Yösyönti...Niin kai se virallinen tieto kertoo että yösyönti ei olis enää ravitsemuksellisesti tarpeen puolenvuoden jälkeen,mutta useista prosyyreista oon lukenut et moni kuitenkin vielä kerran yössä tankkaa tuon jälkeenkin. Että en ressais jos vielä maito maistuu...meillä luultavasti tissitellään vielä 6kk jälkeenkin yöllä,ja mulle käy kyllä
=)

Meillä ei menty ulos vielä nukkumaan,kun viimeks oli 0 ja panin toppapukua,niin tunnissa oli noussut jo +10 asteeseen :kieh: Täytyy kattoo mihin toi asettuu....

Jahas,poika heräs =)
 
Carmen:hug: et TODELLAKAAN ole huono äiti,vaan olet saanut väärää ohjeistusta Nean syöttämisestä!
Me saatiin kanssa vaikka mitä ohjeita,mutta oma äiti,kaverit ja mun omat vaistot onneksi ohjanneet mua aika hyvin ruokinnassa.Ei asiat ole aina itsestään selviä ja iloinen neitihän tuo Nea oli,kun sen näin eli ei hätää :D
 
Carmen: Sä olet tehnyt parhaasi ja sä varmasti olet ollut hyvä äippä kokoajan sen jo näkee siitäkin et mietit lapsesi parasta...Älä syyllistä itseäsi koska parhaasi varmasti olet tehnyt..Et varmasti ole Nealle mitään vaivaa aiheuttanut älä murehdi semmosta. Musta kun sä olet kirjoitusten perusteella kauhean hyvä ja tasapainoinen äiti..
 
Carmen: Päätä pystyy. Sinä olet omalle lapsellesi AINA se maailman paras äiti. Jokainen lapsi erilainen (samassakin perheessä ). Noi alku ajat on hankalia, kun vielä et itse osaa tulkita noiden itkujen sävyeroja ja pitää vain arvailla mikä pienellä on hätänä. Noihin vaurio asioihin en usko. Kuvittelisin niihin tarvittavan paljon suurempia tapahtumia kuin tuo kuvaamasi. Se on tämä suomalainen synkkä syksy, kun saa osan meistä synkistelemään. Näin on itsellänikin käynyt jo monena syksynä ja vauvanhoito ei sitä ole ainakaan vähentänyt.

Jossu monessa sopassa keitetty
 
Niin ja Carmen vielä... meillähän oli kans yhtä itkua alkuaika ja vieläkin mietin että oisko jotain voinut tehdä toisin...ehkäpä,mutta tein sen minkä silloin tiesin ja osasin. Parempi kun ei enää mieti mitä ei voi muuttaa... Ymmärrän kuitenkin sua,että tommoset ajatukset pyörii mielessä :ashamed:
 
KIITOS kaikille jo vastanneille :heart: Mä kokeilen tuota, että lisään yhden aterian ja annan aamuisinkin vähän tiukempaa sapuskaa. Öisin meillä syöty vellä 2 dl, aamulla taasen kova maitojano B) puurot iltaan ja aamuun, sekä yksi lisä ateria...meillä kun ei tuommoista ohjetta th raaskinut kaapistaan luovuttaa.

Uskon myös, että tuo liikkeelle lähtö vaikuttaa, kovasti sitä nähtävästi kesken uniaankin yrittää, koska kiemurtelee unissaankin ihan hirmusti, välillä täytyy vauvaa ihan oikaista, kun on ihan rullalla :LOL:

Carmen, et ole ainut, joka tuntee noita tuntemuksia :) Varmasti olet lapsellesi se kaiksiat parhain äiti koko maailmassa, ei sua parempaa Nealle olisi!!! :heart:

Marmotta Mä ihannoin sua, kun olet jaksanut noinkin kauan jo :eek: Nostan hattua ja niiaan, olisit urhoollisuus mitalin ansainnut :)

Jahas nyt oisi vuorossa ulos lähtö, poikkeanm apoteekista ostamaan raskaustestin varuiksi, tuntunut kummalta mahassa muutaman päivän (ja ihan ku muka pömpöttäis :LOL: ) Menkatkin kadoksissa jo ties kuin kauan... Puuh :whistle:
 
kampaajalla kävin viimeksi kesäkuun lopulla. Tai parturihan se oikeastaan oli, kun leikattiin pätkä pois. Samoihin aikoihin laitoin itse väriä, kun olen jo näin vanha, että harmaata pukkaa. Nytkin on kyllä väripurkki jo useamman viikon tuolla kaapissa odottanut, mutta en ole saanut aikaseksi laittaa.
 
Carmen höpsistä ja halaus perään. Sä olet takuulla Neealle paras äiti ja me äiditkin ollaan vaan ihmisiä. Älä soimaa itseäsi -pientä vauvaa ei ole helppo lukea heti alkuun. Sä et oo aiheuttanut Neealle mitään traumaa. Neuvolassa ne olis kyllä puuttunut siihen nälkään -ihan oikeesti. Kaikki vauvat ei vaan oo samanlaisii -meidän pieni misukka tyttö omaa miseliinit, mutta Neea näytti myös hyvinvoivalta. Pieneltä päivänsäteeltä. Se on ikävää et sulle sanottiin et ei pitäs syöttää niin usein -minkä sä sille voit jos asiantuntijat neuvoo ja kun eka lapsi on kyseessä olo on epävarma aluksi. Meille neuvottiin jo synnärillä ja neuvolassa et lapsentahtinen imetys eli aina kun pieni haluu niin aina tarjotaan rintaa. Mulle on aikoinaan annettu 4h välein tissi sit toinen 4h päästä ja oon kuulemma huutanut pää punasena -käly yrittänyt saada äitiä antamaan mulle rintaa -mut kun sellaset oli ohjeet äiti saanut niin niitä sit noudatti. :) Yritä Carmen nauttia tästä päivästä ja suuntaa katse tulevaan - et sä oikeesti ole tehnyt mitään hallaa Neealle. Se on jännä miten meille äideille tulee aina välillä ikäviä ajatuksia mieleen, mutta parhaamme ollaan aina yritetty tehdä kuitenkin eikä sitä voi kukaan kieltää. :hug: :hug:
 
carmen: yhdyn edellisten kirjoituksiin..olet lapselles paras mahdollinen äiti, nyt huis hais tommoisille ajatuksille..

meil mittari näytti 6 aikaan +1 astetta ja äsken laitoin tytön ulos niin oli noussu +2,5 asteeseen ja tohon terassille alkaa paistaa aurinko ihan just niin en laittanut päälle paljoa..sisävaatteitten päälle villahaalari ja vanupuku, villatöppöset ja neulostumput ja fleecehattu ja koko pakkaus korvia myöten makuupussiin..miinusasteilla laittaisin varmaan jo toppapuvun..
 
Pikainen pyörähdys palstalla...täytyy mennä keittelemään J:lle soseita.

MarmotalleIso jaksamis :hug: . Toivotaan todella, että miehesi muisti alkaisi palautua. Elämä siellä tuntuu tällä hetkellä varmasti raskaalta, mutta nauti ihanasta Eevasta :heart:. Onneksi siellä on miehesi sukulaisia teidän tukena.

Carmen Meillä oli myös itkua alkuaikoina. Ensin luulin masuvaivoiksi, joita olikin jonkin verran. Mutta J:n ollessa 2kk aloin epäillä nälkää syyksi. Sitten tarjosinkin korviketta ja hups neiti söi 80-120ml, vaikka olin juuri imettänyt useammankin kerran pienessä ajassa :/ . Nälkäänsä siis kitisi :ashamed: . Älä turhaan murehdi Nean alkutaivalta. Olet varmasti hoitanut häntä parhaalla mahdollisella tavalla, tyttö on kasvanut riittävästi, niin kuin neuvolassakin on sanottu. Huonot äiti fiilikset saat heittää romukoppaan...niitä tulee meille jokaiselle aina välillä, mutta muista että olet Nealle maailman paras äiti :) :hug:

Joululahjat Ainuttakaan lahjaa en ole vielä hankkinut. Ehtii hyvin vielä :whistle: . Isänpäivälahja täytyis ensin keksiä...

Mymmelis Meillä oli myös reilu 2vkoa kestävä levottomien öiden vaihe. Syyksi epäilen liikkumisen lisääntymistä, sitä kautta myös nälän kasvamista ja hampaiden puhkeamista. Lisäsin sosemäärän melkein pilttipurkilliseen per ateria (meillä syödään kaksi soseateriaa päivässä) sekä otin aamuun velliaterian. Hampaatkin tulivat lopulta esiin, niin levottomuus väheni. Aikaisin meillä herätään vieläkin, mutta ei sentään neljältä...puoli kuus aikaisintaan. Nyt viime yönä levottomuus alkoi taas, joten taitaa yläikeneen ilmestyä ihaninen alaikenissä olevien tissinpuraisutyökalujen vastakappale (kamalasti hinkuttaa yläientä leluilla ja sormillaan). Sitä ensimmäistä puraisua odotellessa :D.
 
Voi teitä.. Nyt sitten itken täällä, kun niin ihanasti kirjoititte ja tuette :hug: Etenkin Merikan kirjoitus avasi kaikki padot - kiitos, raksu! :heart:

Ja kyllähän minullekin ohjeistettiin lapsentahtisesta imetyksestä, mutta samaan hengenvetoon sanottiin ettei saa syöttää alle 3 tunnin välein ettei vatsa ärsyty ja ilmaa kerry, kun Nea imi vähän väärällä otteella :/

Mutta kyllä tämä tästä - pitää vaan pysyä positiivisena ja koittaa päästä näistä ajatuksista! Ja vaikka sitten jotain haittaa olisinkin saanut aikaan Nealle niin sehän on jo tapahtunut, en pysty muuttamaan mennyttä.. Haluaisin vain saada pääkopan kuntoon tämän asian tiimoilta, koska huomaan nyt selvästi "paikkailevani" alun liian vähäistä syttämistä sillä, että syötän tytölle ihan kauheita määriä ruokaa :ashamed: Itse pari kertaa anoreksian partaalla keikkuneena tiedän, että pakkosyönnistä ei seuraa muuta kuin häiriintynyt suhde ruokaan..
 
Carmen :hug: Ihana huolehtiva äiti olet.
Mä oon ite sellanen, että en kysele neuvolassa ja ohjeetkin pistän suunnilleen heti toisesta korvasta ulos. Jotenkin ekan lapsen jälkeen oppi; kun ohjeita tuli tee niin ja näin ja älä missään tapauksessa näin, että minähän teen niinkun haluan ja maitoakin annan niin paljon ja usein kun vauva vaan huolii. Korvikettakin oon antanu tosi nopeesti jos on yhtään siltä näyttänyt. Mutta muistan että ekan lapsen kohdalla sitä mietti, että voinkohan nyt näin tehdä.
Et varmasti ole mitään pahaa saanut aikaan! Ihana äiti olet :heart:
 
Carmen: No voihan nyt. Koita olla murehtimatta, teit varmasti parhaasi! Meillä oli kans noita paino-ongelmia, mutta sairaalasta asti sai lisämaitoa ja me kyllä annettiinkin sitä niin paljon kuin pikkumieheen uppos. Ja sitähän meni :) Paino nousi silti aika verkkaisesti. Mutta se mikä mua aina välillä piinaa on a) imetyksen loppuminen niin aikaisin ja b) se, että 3 VIIKKOA yritin imettää ja poika raivos joka kerta tissillä 30-40min kun mä halusin yrittää ja estää maidon loppumisen kokonaan. No jälkikäteen välillä mietin et mitä traumoja poika siitäkin on saanut, kun huudatin sitä monta kertaa päivässä, et syö nyt rintaa ja toinen ei suostunu. Ja sit vasta pitkän rääkymisen jälkeen sai pullonsa. :ashamed: Että kaikesta sitä kyllä saa murehdittua. Mullakin oikein dilemma et on huono omatunto ku imetys loppu ja huono omatunto, ku yritin sitä väkisin jatkaa :) Ollaan kuitenkin maailman parhaita äitejä kaikki!!

Marmotta: Onpa kyllä hankala tilanne. Mutta hienosti siellä jaksat ja onneksi sulla tosiaan on siellä miehen suku tukena. Suunnitelmasi vaikuttaa järkevältä ja onhan tässä nyt vielä tuohon jouluunkin aikaa. Toivottavasti miehen muistissa tapahtuu käänne parempaan! Ikävää kyllä, että joudut elämään tällaisen asian varjossa Eevan vauva-ajan :( Voimia!! :hug:

weiss: Kovasti voimia sinne! :hug:

Meillä päikkärit samaa luokkaa kuin Repalla; aamu- ja iltapäivä (klo 9 ja 16 ) noin 45min ja päivällä (12-14 välillä ) noin 1,5h. Tosin nyt on tällä viikolla koittanut saada poikaa nukkumaan aamun päikkärit pinniksessä ja ne onkin sit vaihdellu 30min-1h20min välillä... Hämärää. Mut ihanaa, että on lopulta suostunut sinnekin nukahtamaan päikyille.

Äh, mutta nyt poika kitisee, kun nukku vaan 30min. Väsyttää varmaan vieläkin, mutta heräsi omaan aivastukseensa... Huaah. Ei suostunu enää nukahtamaan sen jälkeen. Pitää mennä sirkuksena paikalle ;)
 

Yhteistyössä