TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Matamimimmi: Joo mullakin on aina hiki otsalla muskarin jälkeen :D Mekin juostaan ja hypitään ja tanssitaan siellä niin paljon, et kuuma tulee!

Edla: No kun ne aloitti ke-ryhmässä ja vaihto jossain välissä, mutta nyt en tiedä kummassa ovat. Tai onko ryhmien paikat vaihtunu tässä välissä. Mutta kovaa hommoo on kuulema! Hiki virtaa jos tosissaan tekee :)
 
naukuri...mie rakastan lastenkirjoja....Kunnaksen kirjoja löytyy iso pino.....6v kanssa aina luetaan ja nykyään on tullut tosi hauskoja kirjoja, esim. Tatu ja Patu kirjat....minuu naurattaa ihan hirveesti kun luen :D ....no poika välillä ihmeissään katsoo, et äiti on ihan sekaisin :LOL: :LOL: .....mie luen muutenkin kaikki mitä käsiini saan..... ;)
 
Edla ja Hemuli,oon teille kade... haluis kanssa. Matamimimmi,kekkaas meillekkin joku tanssituokio :D

Niin ja käytiinkin yllättäen poitsun kanssa kaupungilla,kun isännällä asiaa sinne,niin tuppauduttiin mukaan =) Hyvin viihty matkiksissa poika..niinkauan kun oli liikkeessä. B) Olipa sitten hankalaa löytää niitä sukallisia yökkäreitä :eek: Just ja just sain 2kpl haalittua... ei mitään ykkösvaihtiksia mut kelpaa. Sit ostin yhden bodyn,ruskea-oranssin :D Pojalle sopii älyttömän hyvin ruskea B)
Niin ja hain samalla sen lindexin paketin. Meiltä löytyi käsinukke,kosteuspyyhkeitä,siteitä,vaippoja,sukat ja brosyyreja...

Tärkee kyssä :attn: Onko piilareiden käyttäjiä? Kertakäyttösiä löytys vahvuudella 5.50,kun lähettivät väärää vahvuutta kun tilasin netitse.... Jos on kiinnostusta ilmottakee...
 
Matami: Kuulutko liberokerhoon? Sieltä postittivat kortin millä sai hakea paketin lindexiltä...
Mennään jumppaan joo...jos se olis säädylliseen aikaan sit joskus =)

Naukuri: Siellä pyörin tänään ja löysin yhden ainokaisen mallin mistä saa käännettyä "sukan"jalkaterän päälle... onkohan mulla vikaa silmissä |O
 
Käärö, no eiköhän me sitten toisemme tiedetä, kun samoissa kouluissakin ollaan samaan aikaan oltu. Mulla on pikkusisko joka on mua 13v nuorempi. Katotaan jos saadaan tänne keski-suomeen jotain tapaamista, niin ajelet tänne sitten =)

Jumpassa käyty...olipa taas ihanaa!
 
Hemuli, sithän me ilmottaudutaan :) Sen voi tehä siel kotisivulla :)

Naukuri, höh ei meillä tollasta ole muskarissa. Me leikitään sillai rauhallisemmin... ei riehuta ja melskata. Mut toisaalta ei me kyl maksetakaan.

Repa, juu mulla on piilarit, mut ei oikein stemmaa mun näköön noi. Toinen silmä vielä vois ehkä onnata, mut eipä piilarista toisessa silmässä paljoa jeesaa :D

Vitsit tuli äsken hyvä mieli, ku töllössä tuli mainos, et ostamalla paketin Pampersseja, niin siitä saa yksi tarvitseva jäykkäkouristusrokotteen. Mä ostin just viime viikolla sellaisen pahvilaatikon mistä saa kaksi rokotusta. Voi pienillä jutuilla saada paljon hyvää aikaseks :)
 
Heippuli! :flower:

Kertakaikkiaan ihana ilma taas kerran :/ Ulkona myrskyää niin, että kattopellit irtoaa pian! Harmittaa jo etukäteen, kun tiedän tuollaisen tuulen pitävän minua hereillä yöllä..

Liberon lahja Innolla odotin ja kyllä se mielestäni ilmaispaketiksi oli todella kiva! Meillä siinä oli Libresse- siteitä, Liberon housuvaippoja (joita kokeilin heti ja olivat tosi jees!), Natusan- puhdistuspyyhkeitä, Lindexin _järkyt_ lastensukat, käsinukke, kertakäyttöisiä ruokalappuja sekä kuponkeja. Ei ollut palloa tai kirjaa...

Joululahjat on melkein kaikki ostettuna: enää ns. tärkeimmät puuttuu eli Nirppusen paketit ja miehen sekä isovanhempien. Mitä muuten meinaatte ostaa vauvoillenne joululahjaksi? Eihän nuo mitään paketeista tajua, mutta on se kiva kuitenkin ostaa jotakin. Ehkä paketoin tulevaisuuden varalle ostamiani vaatteita joulupaperiin :LOL:

Muksun lempeä ensi-riisipuuro Kyllä minä teen sen korvikkeeseen :attn: Lämmitän tuttipullossa maitoa ja osan sekoitan riisihiutaleisiin. Sitä puuroahan ei tarvitse keittää, kun ei ole ns. oikeaa puuroa vaan ohjeissakin sanotaan, että lämmitetty maito tai lämmitetty keitetty vesi + hiutaleet = valmis puuro. Ei se tosin korvikkeeseenkaan tehtynä miltään maistu ja siksi sekoitankin pari teelusikallista marja-/hedelmäsosetta joukkoon.

Joulukorttikuva Meille tulee valokuvaaja ottamaan perhepotretin ja teetän siitä sitten joulukortit, siksi mekkokin piti hommata jo näin aikaisin, että on sitten valmiina. Mitä muuten voisi laittaa tyttövauvalle päähän ts. ei Nealla ainakaan mitään lainehtivia kiharoita vielä ole, joista erottaisi tytöksi :LOL: Nyt näyttää lähinnä pikkupojalta mekossa :whistle: Joku punainen rusetti teipillä päähän? :LOL:

Sitten kysymys tuteista.. Eli meillä kelpaa vain ja ainostaan NUKin luonnonkumiset tutit ja käytössä on ollut koko 1 (0-6kk). Nyt olen ostanut 2- kokoa ja koittanut tarjota sitä pikku hiljaa Nealle niin eipä kelpaa :eek: :( Miten kauan voin antaa syödä tuota pienempää tuttia? Koitan toki jatkuvasti totuttaa tuohon suurempaan kokoon, mutta se saa ainakin päiväunien yhteydessä karmat itkut aikaan :ashamed:

Vinkki muuten kaikille joulukrääsästä innostuneille: Hobby Hallissa on paljon kamaa -80% ja tilasin sieltä äsken läjän joulukrääsää. Esim. 16 joulukuusenpalloa 2?, 4 tosi nättiä tuikkukuppia 3? yms. yms. Ja kivoja pikkujoululahjojakin löytyi muutamilla euroilla!

 
Carmen, meilläkin kelpaa vaan luonnonkumitutit, tosin merkkitietoinen tuo tyttö ei ole vielä-onneks :) Meillä on nyt Mamin air-tutit jotka kelpaa vallan mainiosti neidille :)

Ihana toi perhepotrettijuttu, mut juu meillä ei mies suostu siihen. Noh, en mäkään mikään fani oo. Jos äiti eläis niin se varmaan vaatis semmoisen kirjahyllyynsä. Hae Henkkamaukalta sellainen rusettinauha tai Lindxilläkin oon nähnyt. Teipattukin sopii hyvin :D

Mä kävin kans muutaman joulupallon tilaamassa. Kiitos vinkistä:)
 
Carmen: Laita tytölle päähän sellanen kankaasta tehty rusetti panta h&m:stä 1.90e :)

Me sitten ilmottauduttiin vauva uintiin :) aika on sunnuntaisin puoli 8 :LOL: et silleen |O

Nyt meen laittaan J:n nukkumaan kun tuosta miehen touhusta ei näytä tulevan mitää! :D
 
Meilläki mennää vielä täysimetyksellä. Miula on kauhee stressi niistä kiinteistä. Varmaan annan ekan kerran vasta ku S on tasan 6kk. Mie tahtosin vaan imettää.

Tutista mie oon aatellu tuon vierottaa ennen ku täyttää vuoden. Jostain luin et vauvoilla on suuri imemisentarve joka häviää jossain 8kk kohdilla, sen jälkeen on hyvä vierottaa. Ei kerkee vielä tulla tutista tapa.
 
HEIPS,

naukuri,matami Kunnaksen kirjat mustakin ihanii -liityin kerhoonkin. Mut S ei oikein jaksa viel keskittyy niihin -liikaa yksityiskohtii. Mut varmaan joulupukki aihe jaksaa jo kiinnostaa. Ja Herra Hakkaraisen numerot :)

carmen eiks teidän neidil sen verran ollut hiuksia et saat jonkun pienen pinnin pysyy.
Mä en taida ostaa mitään ihmeellistä lahjaa neidille tai tytöille yleensäkään -sitä tavaraa tulee kuitenkin niin paljon. E tarviis kyllä jonkun ihan oman lelun. Aina sitä tulee kuitenkin ostettuu jotain kivaa vaikka ens vannoo et ei osta.

kellojen siirto meillä näyttäis sillä olevan positiivinen vaikutus. Ella meni nukkumaan 20.45 :D se siitä makkarista kuuluu ääntä. Neiti huomas et maitobaari oli mennyt kiinni. :)

Pitää mennä tainnuttaa vauva :wave:
 
Carmen: Joo tuon Muksunhan voikin tehdä lämpöiseen korvikkeeseen, mutta kurpitsalla tais olla Nalle-hiutaleita ja ne varmaankin tarvii keittää. Silloinhan korvike ei käy. Tai jauhe käy, muttei valmis.

Öttiäinen: Mäkin luin et tuo imemistarve alkais vähentyä jo 6kk jälkeen ja hampaiden/suun kannalta olis hyvä, jos sais vieroitettua viimeistään 10kk iässä. Tutin voi korvata jollain lelulla tai esim. harsolla. Ollaan mukana sellaisessa hammasterveystutkimuksessa ja sieltä sain tuollaista infoa.

Poika saa joululahjaksi varmaankin jonkun ns. isomman lelun. Haluisin ostaa keinuhevosen vaikkei sitä vielä tarvikaan. Mutta ennen ens joulua sille olis kuitenkin jo käyttöä, joten kai se vois hetken koristeenakin olla vaan. Odottamassa innokasta käyttäjää :) Mutta katsotaan nyt.

Olin illan kampaajalla ja kävin vähän shoppailemassakin. Ihanaa! :)

Luin muuten tuolla kampaajalla jostain terveyslehdestä, et vauva ei enää 6kk jälkeen tarvitse yöllä ruokaa. Siis tarvitsemalla tarvitse. Eli pitäs jaksaa aamuun ilman välitankkauksia. Jeh... Sit siinä samassa artikkelissa ohjeistettiin tuota tassuttelua nukkumaanmenon apuna ja yöheräämisissä. Tuntuu kyllä niin mahdottomalta tuo ajatus, kun meidän nassikka vetää 180-300ml maitoa joka yö :| Vaikuttaa nälkäseltä kuin susi. Ei se varmaan parissa viikossa muutu tuo tilanne. Veikkaan ettei poika huutamatta niele, jos maitopullon sijaan tarjottaiskin vaan lämmintä kättä. Olis vaan niin ihanaa, jos tuo napero nukkuis paremmin!

Ny se on moro :wave:
 
weiss
Iltoja.
Kovasti te jaksatte kirjoitella. Itellä alkaa olla voimat lopussa, kun mihinkään asioihin ei tunnu tulevan selvyyttä. Taitaa jonkin asteinen masennus hiipiä menneiden tapahtumien johdosta, kun eihän niitä ole ehtinyt/halunnut käsitellä. Itkua tihrustan välillä ilman syytä.. No, ehkäpä se tästä. Lähetään kotikonnuille viikonlopuksi, jospa se vaikka piristäisi. Nauttikaa te siitä yhteisestä onnesta ja siitä, että teillä on joku jonka kanssa jakaa niitä ihania hetkiä, kun vauva oppii uutta ja on joku, joka jakaa myös sitä raskasta taakkaa, mikä vauva arjessa eteen välillä väkisin tupsahtaa.
Nyt menee jo apeaksi.. sorry.

Meille tuli postissa tänään lindexiltä kirje, jossa kehoitettiin palauttamaan sellainen nallekarhulakki turvallisuuden takia. Meiltähän tuollainen löytyy joten täytyypi palautella. Onneksi ei vielä käytössä ole ollut, kun on ihan talvilakki.
Liberopaketti oli meillä myös tuo sukka- ja pupupaketti ilman kirjaa.. Onhan se nyt kuitenkin ilmaiseksi ihan kiva..
 
kaaro, minka ikainen olitkaan? Unohdin jo enka jaksa selata taaksepain enaa. Mun sisko on '84 ja Koskella siis myos kaynyt koulunsa.

Joulustako taalla on jo juttua? Mulle ei nyt millaan mene paahan ettei siihenkaan tosiaan ole kun 2kk. Taalla alkaa pikkuhiljaa ehka olla syksy. Tosin viime tipassa kaiken hommannut aina, mutta kuitenkin. Ja tana vuonna on helppoa, kaikki taalla saa multa Alvar Aaltoa ja Marimekkoa, tilaan Finnish Design Shopista. Suomeen hommaan lahjaksi laukkuja, viinia ja herkkukoreja, ne voi ostaa vasta lentokentalta.

Mies paatti eilen, etta han ei halua enaa olla mun ja Eevan kanssa. Laakarit sanoo, ettei saa kuunnella mita se sanoo tunneasioista koska myos sen tunnemuisti on hukassa eika se siis tunne mitaan ketaan kohtaan. Ja miehen vanhemmat sanoo, ettei saa kuunnella koska niiden poika on valilla taysi imbesilli. Miten vaan, mies puhuu mulle alle 20 sanaa paivassa, sille on ihan sama olenko olemassa. Sama Eevan kanssa, ei huomioi yhtaan mitenkaan. Odotellaan maanantain aivokuvauksen tulokset ja sitten muutan Eevan kanssa meidan omaan asuntoon tai lahden sukulaisille Torinoon, mies jaakoon tanne setvimaan paataan. Jouluun asti lupasin olla taalla. Paluulennot Suomesta olis tammikuun puolivalissa mutta jaan Suomeen jos mies viela silloin ei halua olla meita elamaansa. Ja se siita sitten, hommaan Suomessa asunnon, tyopaikan ja elaman enka palaa tanne. Toivottavasti miehen muisti nyt kuitenkin palaa. Talla hetkella ei nayta hyvalta.
 
Voi Weiss ja Marmotta, mä lähettelen teille jaksamis-, voima- sekä pitäkää pää pystyssä :hug: .

Naukuri
, sä petturi, menit sitten kampaajalle Brutus :kieh: :LOL: ja mä en oo yhen yhtään kampaajareissua päässy tekemään saati nähny yhtään kampaajaa, pöh :kieh: Alan käyttää lippistä julkisilla paikoilla tai laitan itteni kotiarestiin :D

Tutista vierottaminen
, en oo uhrannu sille ajatustakaan. Mä ite käytin hävyttömän pitkään tuttia salaa öisin :D En kehtaa ees kertoa kuinka pitkään. No meilläkin sitä käytetään lähinnä vaan nukahtamiseen, sit sylky ja löppuyö sit ilman. Muuten siitä on kiva pitää kiinni ja pureksia niitä reunoja.
 
AUTTAKEE AUTTAKEE!!!

Millä mä saan tuon pojan nukkumana pidempään!!! Herääminen tuntuu aikaistuvan koko ajan, tänään alkoi heräämään 03:45 ja oli täysin hereillä 04:30 :eek: Muutama pöivä sitten heräsi "vasta" 05:00 , kuukausi sitten nukkui vielä 06-07 :kieh:
Valoja ei laiteta päälle, ei seurustella, ei mitään semmoisia aamuvirikeitä(asinakaan tietääkseni...) ja nukkumaanmeno ajalla ei tunnu olevan merkitystä, herää silti noin aikasin, vaikk anukahtaisi 22-23. Pitääkö alkaa karsimaan päiväunia, herättämään kesken pitkiwen päikkyjen?? Mä en keksi enää mitään....

Kiva, että on pirteä poika, mutta joku roti, ei nyt keskellä yötä tarvi herätä... :ashamed:
 
Weiss :hug: sulle ja Marmotalle myös. Elämä ei kyllä mene yhtään niinkun suunnittelee ja ajattelee. Kaikenlaisia ikäviä yllätyksiä. Jotenkin sitä vaan elää tätä arkea tajuamatta, että mitä vaan voi tapahtua.
Mymmelis, voi kun osaisin auttaa...Ei varmasti ainakaan kellojen siirto auttanut asiaa. Mitä syö illalla? Tarvisko tuhdimpaa evästä iltasin ja öisin? Enpä tiiä. Ja sen tiedän kanssa esikoisesta että se ei auttanut vaikka myöhempään laittoi nukkumaan. Ei auta vieläkään. Kyllä meillä tänään oltiin jo 6-6.30 koko perhe hereillä.
 
Weiss: :hug: :hug: toivottavasti kotikonnuilla käynti piristää..voi kun joku ystäväsi tulisi ja rutistaisi sua ja kuuntelisi kaikki sun murheet ja huolet se helpottaa niin paljon kun saa jollekkin purkaa sydäntä.

Marmotta: :hug: ei kyllä osaa muuta sanoa kuin et oo uskomattoman vahva ollut kaiken tuon keskellä, niin toivoisin et asiat muuttus jo parempaan päin ja mieskin alkas tajuumaan keitä rakastaa mailmassa eniten. Pikku Eevakin tarvitsi isin hellyyttä ja rakkautta..Onnea aivokuvaukseen ja kaikkeen muuhunkin.

Tutti: Meillä tosi vähän käytössä mutta viimeyönä se jopa kelpasi ja kyllä helpotti nukuttiin yhdellä heräyksellä ja muutamalla tutin laitolla...ei tarvinnut tissille joka kerta nostaa...ei varmaan ongelmaksi muodostu sen hävittäminen sit aikanaan.

Tääkin on aika kade kampaajalle päässeille tää mun tukkapää on ihan mahoton pehko nykyään..oi haaveilen väristä ja leikkauksesta =) ja et mies kustantaisi sen minulle ;) vois vaikka kynsienlaitonkin samalla maksaa sais edustus rouvan itselleen joo siinäpä onkin hyvä pointti pitää tänä iltana ehotella.
 

Yhteistyössä