TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Mymmelis Harvinaisen mukavalta ihmiseltä vaikuttaa tuo teidän th ;) . Ihan järkyttävä noita-akka :LOL: , ei kait neuvolassa ole tarkotus äitien toimintaa haukkua... Jätä sen tädin sanomiset omaan arvoonsa.

Meillä neiti heräsi sitten tänään klo5.30 |O . Tuntia normaalia aikaisemmin, vaikka tuntia normaalia aikaisemmin mentiin myös nukkumaan. Voi ei...arvasin, että kellojen siirtämisestä ei seuraa mitään hyvää :eek: .

Nenän ja korvien putsaaminen ei ole Jessin mielestä kivaa. Pakko kuitenkin on välillä niitäkin röörejä tarkistella :D. Korvien putsaamisen aikana ei huuda, mutta jos nenää aletaan niistimellä putsaileen, niin hermostuu ihan sata varmasti!

Carmen Meillä ei myöskään poikettu rutiineista. Tyttö nukkuu vaunuissa ulkona myrsyn armoilla :D. Terassilla tosin, joten siihen ei sada eikä pahemmin tuulekaan. Ihan kamala sää kyllä :/ .
 
mymmelis: Että jotkut th:t osaavat olla niin ärsyttäviä! Ei pidä kyllä ottaa nokkiinsa toisen sanomisista |O

Niin ja siis mitä haittaa kävely tuolista ja hyppykiikusta siis voi tulla ? :eek: Ai että oppii myöhemmemmin kävelemään? No itseasiassa moinen ei minua haittaa, meillä ei oo mitään kiirettä liikkumisen suhteen, helpommallahan sitä pääsee kun ei koko ajan tarvitse toisen perässä juosta! :D

carmen ja marimint : Meillä ei myöskään poikettu rutiineista, ulkona tyttö nukkuu, tosin täällä päin ei enään sada ja tuulikin alkaa aika lailla laantua.

Kyllä tuntuu oudolta kun kello on vasta 10, ja ollut jo toista tuntia hereillä..
Mutta nyt suihkuun, mennään tänään miehen mummon 70-vuotis juhliin :) Josta tulikin mieleen että taas "pitää" :whistle: syödä kaikkia herkkuja. Kävin muuten eilen aamulla puntarilla, näytti normaalia painoa, ja n.1½h päästä kävin vielä uudestaan puntarilla näytti +1kg vaikken ollu syöny siinä välissä mitää! Mitenkä nii mun paino vähä heittelee :whistle:
 
Mymmelis aikas "miellyttävä" neuvolatäti teillä... Täytyy vaan pudistaa päätä. Olen kanssa kuullut muiltakin vastaavia juttuja. Mikä h*tto siinä on että lasten pitäs kaikkien kehittyä niin samalla linjalla? Kaikki yritetään jotenkin muokata samaan muottiin heti vauvasta lähtien? Oikeasti, onko sillä niin älyttömästi esim. väliä syökä vauva tuttipullosta puoli vuotiaaks vai vuoden ikäiseks asti? Toki kai jossain kohtaa tuo tutti alkaa vaikuttaa hampaisiin, mutta ei sunkaan nyt vielä tuossa iässä. Pakotetaan vaan äkkiä, äkkiä kasvamaan isoiks. Kun lapset kuitenkin on niin yksilöllisiä.

Ja mitä noihin kävylytukiin ja hyppykiikkuihin tulee niin sain kanssa kovin negatiivisen suhtautumisen ko. välineisiin tuolta TAYS:n fysioterapeutilta. Se piti meille keskosvanhemmille sellasta info tilaisuutta ja siellä tyrmäs nuo laitteet täysin. Vaan eipä perustellut kyllä kovin hyvin. Lähinnä siten että vanhemmilla pitää olla aikaa hypyttää, pomputtaa ja kävelyttää lastaan eikä vaan tökätä sitä johonki korvike vehkeeseen. Pöh sanon minä, meillä on hyppykiikku kanssa odottamassa kattoonlaittoa. Kyllä kai se Ideaalimaailmassa onnistuu että äiti tahi isä on kokoajan lastaan pomputtamassa tahi kävelyttämässä...mutta musta tuo on aika kaukana todellisuudesta varsinkin jos on useampi lapsi. Toki ääripää lienee se että lapsi kiikkuu tunti tolkulla hyppykiikussaan, mutta eipä tuokaan nyt niin realistista ole. Ja jotenkin mä kannatan sitä että lapsi itse oivaltaa liikkeitä ja juttuja, ettei vanhemmat tyrkytä kaikkea valmiina.

Liikkuminen on tullut meille kyllä nyt pikatahdissa. Kuukaus sitten Neea ei vielä kääntynyt mihinkään suuntaan eikä juuri yrittänytkään. Nyt mennään navan ympäri 360 jatkuvasti, kieritään eteenpäin ja eilen sitten alettiin kontausharjoitukset. Neiti taitaa jättää ryömimisen väliin. Nosti vaan itsensä käsien ja jalkojen varaan ja läks eteenpäin, hoippuen mut kuitenkin. Ja illalla vielä kekkas peruutusvaihteen käytön ja sivuttain siirtymisen tuossa konttausasennossa. Aika paljon siis tapahtui kuukaudessa, ainakin äipän silmästä katsottuna.

Täällähän on paljoan [/b]keski-suomalaisia! Itse olen kanssa kotoisin ihan siitä Jyväskylän kupeesta ja vanhemmat asuu siellä edelleen. Ja töissä olen ollut Jokilaaksossa =) Tuttuja seutuja siis!

summer täällä kanssa missataan aina kasin ohjelmat...Ja ysiltä alkavia en jaksa loppuun saakka katsoa. Eilen just puhuin miehelle että en muista milloin oisin katsonut jonkun sarjan tahi ohjelman kokonaan, ilman mitään keskeytystä tahi sitä että olen nukahtanut sohvalle. Tällästä tää on. No eipä ainakaan jää koukkuun mihinkään sarjaan, ihan hyvä niinkin. Toisaalta tekis mieli hankkia tallentava digiboxi, mutta en tiedä. Ei kai tuo töllö niin tärkeä kuiteskaan ole. Ehtii sitä vielä eläkeelläkin tuijottaa kaikki saippuasarjat =)
 
Täällä herättiin aamulla klo 5.10! :wave: Nukkumaan mentiin normiaikaan, kun kiukkuaste alkoi olla jo suht paha. Venytin aamupäikkäreille menoa vähäsen, hereillä oloaikaa oli himpun vajaa 2 h, ja vieläkin nukutaan tuolla tuulen tuiverruksessa. Pari kertaa on tuttia tarvinnu käydä laittamassa.

Meillä on hyppykiikku asennettuna kattoon. Kädet jää aika kummalliseen asentoon vielä. Taitaa olla vielä vähän lyhyt siihen. Pari kertaa on typy vasta siinä ollu ja ihmettelyä on riittänyt kerrakseen. Hieman itse hyppi jo. Tosiaan hyppykiikusta ollaan montaa eri mieltä.... Mutta eihän siinä saa edes olla kovin pitkään, ja meillä ainakin tuo käsien asento verottaa siinä oloa. Kivaa vaihteluahan se varmasti lapsestakin on.

Meillä olis 5 kk neuvola perjantaina ja siellä on juuri terkkarin paperit käteen saanut nainen. Samainen nainen oli harjoittelussa äitiysneuvolan puolella keväällä. Toivottavasti oma th tulis pian takaisin vuorotteluvapaalta. Toisaalta jostainhan se työura on kaikkien aloitettava... Mut Mymmelis, aika "kiva" neuvolantäti teillä! Kyllä mullakin olis palanu hermot jo!

Mut nyt pikkuleipiä paistamaan! :p Muksaa tuulista päivää kaikille!
 
huomenta!

meil herättiin vasta 6:10!!!, myöhemmin kuin aiempina aamuina, jee :D mut yöl heräili tuulesta aiheutuvista kolinoista parin tunnin välein koko yön..joten sen puoleen nukuttiin tähän mennessä huonoin yö..

mietein kans tota ulkona nukuttamista mut en ainakaan vielä rohjennut ulos laittaa..mut jos nukutan sisällä niin sit nukkuu useat ½h tirsat, ulkona kun nukkuis paremmin,hmm pitää katella seuraavaa uniaikaa jospa tuuli ja sade tosta rauhoittuis niin sit kyl vien ulos..

keittelin tos kananpojan paistinjauhelihaa pakkaseen ja nyt on bataatit kiehumas, joten pitää mennä sosehommiin..
 
Masentava ilma :( Blääh ja mä aattelin, et äänestämään täs olis lähteny, mut taitaa siirtyä myöhemmälle eli esim. ku toi sade ees vaikka lakkais :/ Toi tuulikin on ihan järjetön... ääääääääh!

Hyppykeinusta,
juu ei oo, eikä tuu. se fysioterapeutti sano siitäkin meille että ei.

Puiset lelut, mäkin NIIIIIN rakastan niitä. Mulla on lapsena ollu itellä Brion helistin ja mäyräkoira. Eka on jo likalla ja 1-vuotis syntskälahjaks hommaan sit ton koiran. Ainii, taaperokärrykin pitää hommata jossain vaiheessa :/

Me herättiin tossa yhdeltätoista, mutta me taas kukuttiin puolen yön aikaan jonku tunnin verran.... :eek: Neidillä on ihan oma rytmittömyytensä, mut joo mun puolesta saakin olla vielä. Aletaan sit jossain vaiheessa treenaa sitä oikeaa rytmii.

Tein perjantaina broileri-peruna-kukkakaali-porkkana-mössöö juurikin uunipussissa, enkä eilen ruoka-aikana saanu ite sulkemaani purkkia auki :( (mies oli siis duunissa).... Niin sit annoin sit vasta tänään sitä ja ai että et oli hyvää, meni puol purkkii tosta vaan ja suu ootti oikein aukinaisena et lisää.
 
Mymmelis,meidän th ilmas kanssa aikoinaan asiansa jotenkin niin että jäi sellanen mielikuva,että lasta saa pitää ainoastaan lattialla. Noh,eihän ne siellä käytännössä koko aikaa viihdy millään,ei ainakaan meidän poika...et jos 10 min tekee muuta kuin on lattialla,niin tuskin se kävely montaa päivää viivästyy...

Tulin nyt oikeestaan vaan kehumaan ennenkuin äitee tulee kylään veljen kanssa,että kylläpäs tein hyvää kakkua...ai juma et on nannaa se mokkakerma :p Oma kehu haisee... :D
Tietty edellyttää et tykkää tollasesta kahvinmausta,vaik ei se nyt niin voimakas ollu..

Kasper nukkuu kanssa ulkona,vetäs heti kärkeen aamulla 1.5h,katotaan paljon nyt tulloo plakkariin...
 
Jaahas, nyt on kansallisvelvollisuus hoidettu ja käyty äänestämässä. Nyt nautin vaalikahvia Belgialaisen suklaan kera. Mies toi työ/koulutusreissultaan (lue miesten ryyppyreissu :LOL: ) sitä mulle. Oon ihan koukussa Belgialaiseen suklaaseen. Kun olin töissä Belgiassa sitä meni kilo tolkulla. Oi niitä ihania pieni suklaapuoteja...Koko kaupan olisi voinnut syödä! Se hyvä puoli niissä suklaakonvehdeissa on että ovat sen verran makeita ja isoja että kovin montaa ei kerralla viitsi syödä. Muistan siellä kun miehet kyselinkin multa töissä että pitääkö paikkansa että naisten mielestä suklaa on parempaa kuin seksi? Kyllä niille joutui vastaamaan että kyllä =) Ihan kiusallaankin.

Kamalat "nostalgia" fiilikset taas päällä, tuo suklaa sai sen aikaiseksi. Jotenkin välillä kaipaa vaan edelleen sitä reppunaisen elämää. En mä kai sitä työtä kaipaa, mutta niitä kokemuksia. Olis ihana taas pitkästä aikaa saada kunnon kiinalaista ruokaa, siis ihan oikeaa, ei näitä suomalaisia jäljitelmiä (en ole törmännyt suomessa vielä yhteenkään kiinalaiseen ravintolaan josta olis saannut ihan aidosti kiinalaista ruokaa, ne on jotenkin mukautettu suomalaiseen suuhun "sopivammaksi" tai jotain...raaka-aine pulakin voi toki olla syynä siihen). Kanadasta kaipaan jätti donitseja :p , Indonesiasta ruokaa, belgialaisia oluita, saksalaisia makkaroita jne. Ja sitten niitä lauantai.iltoja kun ajettiin viikonlopun viettoon Shanghaihin. Ne shanghain valot on kyllä uskomattomat...tai lätkämatsit Montrealissa...vapaapäivä lasketellessa Sloveniassa...kiipeilyt Kiinan muurilla jne jne. No ne on elettyä elämää ja ihania muistoja.

Puuleluista meillä on muutamia ja toivoisin kyllä niitä lisää. Kummipojalleni olen ostanut Brion juna sarjaa jo usemman osan. Musta se on niin ajaton lelusarja ja sitä kun voi laajentaa ja laajentaa. Salaa toivon että Neea sais kummeiltaa/mummulta&papalta samaan tyyliin osissa tuota junaratasarjaa...
 
heippa tosi pitkästä aikaa!
mulla on vähän samoilla linjoilla tää palstailu kun sarbballakin.melkein jokapäivä lueskelen täällä juttuja mut en vaan oikeen ikinä saa aikaseks kirjotettua ite yhtään mitään!

Meillä nea on jo 5,5kk.neuvolassa neitin mitat oli 7850g ja 70 cm.et on aikas pitkä ja hoikan puoleinen :D kääntyilty on 4 kuisesta asti,leluihin tarttuu hyvin,istuu syöttötuolissa hyvin tuettuna ja nyt onn kovasti konttausasento yrityksiä.Ryömitä meillä ei kuitenkaan ollenkaan,paitsi peruuttaen =) taitaa jäädä se vaihe välistä ja siirtyä suoraan konttaamiseen.
ja soseita meillä on syöty jostain vajaa nelikuisesta.muuten imettelen vielä.oon kyl ruokailun yhteydes alkanu antaan nokkiksesta korvikettakin..

Täällä on ollu jotain puhetta pirkanmaan treffeistä.Mä asun tampereella joten sinne voisin myös tulla mukaan =)

pojalle plussatuulia!mulla on taas itelläkin toi vauvakuume alkanu vaivaamaan :heart: mieskin on jo suostuna et kolmonen saa tulla.mut ehkäpä vasta alkuvuoden puolella..saas ny nähdä :heart:

mutta nyt ruoanlaittoon :wave:

Sonja ja Nea 5,5kk
 
Tämäkin täällä asustaa Tampereella :).. Voi vitsi, Luukas on selvästi alkanut vähentämään tissittelyä.. No, tietysti kun nuita soseita ollaan napaan laitettu ihan mukavasti jo mutta silti jotenkin harmi.. Alkaa vaan olemaan sata muuta kiinnostavampaa asiaa mm. valkoisessa katossa kuin se että keskittyisi imemiseen. Yöllä täällä kyllä vedetään tisusta niin tosissaan maitoa, että mamma on aika poikki, TOSIN viime yönä ekaa kertaa ikuna sitäkin vasta viideltä ! Nytkö sekin vähenee?

Hmm... pitäisiköhän lypsää rinnasta kuitenkin maitoa ja alkaa sitä antamaan nokkiksesta (tuo epeli kun ei tuttipullosta tajua mitään..), ettei maidon tuotanto ala vielä ihan hiipumaan ? :eek:

Äsken Luukas nukahti itsekseen päikkäreille parvekkeelle, mitä ei ole myöskään IKINÄ tapahtunut. Aina on pitänyt keikutella ja kärräillä uneen poikanen. Mikä ihmeen "ekan kerran päivä" tänään oikein on .....
 
Vieraat häipyneet ja poika meni taas ennätysajoissa unille. Raasu väsyy samantien kun on kauhee häly ympärillä koko ajan. Mennään sit yöunillekkin melkosen ajoissa....

Matkarattaat,kuulun siihen ryhmään immeisiä kelle merkki ei oo mitenkään kovin tärkeä kun on kysymys sellasesta tuotteesta/tavarasta mitä vähemmän tulee käytettyä. Ja matkikset kuuluu siihen kategoriaan. Halusin vaan jotkut kärrit millä kaupungilla pääsee jos autolla mennään joten ostettiin tollaset erittäin edulliset disneyn matkikset. Kuitenkin tarkoitus pää-asiallisesti noita yhdistelmien ratasosaa käyttää,niin en viittinyt sijoittaa. On niin ältsin tyyriitä. Tiiä sit mitä noi kestää...kyllä vaikutti ihan että asiansa ajaa. Ja ihan hyväksytty malli,et turvalliset varmaankin on B) Kevyet on,4 istuma-asentoo ja valjaat,perussetti =)

Puliina,meillä ei syödä vielä edes soseita ja silti poika ei malta aina päiväsaikaan syödä...sit ryystääkin yöllä :kieh:
 
Matkarattaista, meillä on Cracon Miraget ja mä oon tykänny tosi paljon. Hyvin ovat tähän asti liikuttaneet neitiä. Ne on itseasiassa meillä ns. pääkäytössä ku toi neiti on vähän huono nukkumaan vaunuissa. Huomenna tosin aattelin josko sen saisi nukkumaan niihin. Nytkin neiti nukkuu tuolla eteisessä matkiksissa ku tultiin kotiin :D

Oli kyllä aikamoinen toi äänestämään meno. Tuuli oli kyllä ihan poikittaissuuntasta eikä taasen kyllä ollu suurtakaan apua mokomasta sadesuojasta rattaissa. Mentiin rantaa pitkin semmonen 10 metrii ja mä jouduin vetää rattaita perässä ettei vesi mee ihan täysin suoraan mukelon naamaan :O No onneks ei tarviikaan ennen huomista nokkaansa ulos tunkea :)
 
rattaista: meil on teutonian vm-05 yhdistelmät joten niitä käytetään kans pääasiallisesti sit rattaina kun sen aika koittaa, toki me joskus ostettiin mini baby -merkkiset rattaat kun saatiin reilulla alennuksella silloin kun esikoinen oli 2v mut eipä noita oo pahemmin käytetty kun esikoinen tahtoi aina kovasti kävellä mut on ne sit varalla vaik auton takakontis, jos tarve tulee..noi on kääntyvil etupyöril jotka saa lukittua ja isoilla pyörillä, niil pääsee ihan kivasti soraisellakin tiellä, istuimen saa ihan vaakatasoon, kuten varmaan aika monissa malleissa, ihan kivankokinen kori alla, ihan asiansa ajaa..

tänään onkin nukuttu sisällä 3x½h unet sekä 1x1,5h, joten yöunet kutsuu sit 19 jälkeen..

 
Meillä isäntä nukutuspuuhissa paraikaa... minä alotin ja hää tuli sit jatkamaan. Tai siis valvomaan sängynviereen ja tuttia laittamaan. Tuntu taas itekseen hakevan unta ihan kivasti.
Saapi nähä huomisen kanssa kun tosiaan se neuvola ja taas osuis niin ikävästi päikkäreiden kanssa päällekkäin.... josko sais jotenkin kikkailtua että ainakin jonkin sorttiset tirsat sais vedettyä. Tänään oli niin paljon tätä ohjelmaa,että vaikka poika valvo aamulla 3h kun nukku niin hyvin yön,niin meni sit taas kummillekkin päikkäreille tavallista aikasemmin ja yöunet sit kuitenkin aika aikasessa tai no johan toi seiskaa vetelee eikä herra näy unessa olevan :D
 
Ulkona sataa ja täälläkin on näin hiljasta... Bläääh, ehkä kaikki viettää laatuaikaa perheen kanssa. Meillä iskä tulee vasta kahen tunnin kuluttua kotiin. Muksu nukkuu ja mä notkun tässä taas ja tuijotan Idolssia. Hohhoijakkaa!
 
Hip! Meillä oli taas vieraita, niin jäi palstailut :)

mymmelis: No on sullaki terkkari! Meillä sama tilanne ku heinulilla eli vastavalmistunut, mutta ihan mukava. Osaa googlata... Heh. No ihan hyvin hoitaa hommansa ja kysyy sitte muilta jos ei tiedä. Toisaalta arvostan sitä, että hänellä on uusin tieto, eikä tuputa sitä mitä tehtiin 10 tai 20 vuotta sitten.

Meillä nukuttiin tänään ihan normaalisti 3 päikkärit ulkona. Terassi on katettu ja siinä on vielä sellanen syvennys, johon ei sada ikinä ja tuuleeki vaan vähän. Tyytyväisenä poika nukkui :) Ongelma on kyllä nykyään se, etten varmaan sais poikaa enää sisällä ees nukahtamaan päikkäreille!! :ashamed: On sekin aika kurjaa. Ajattelin kyllä ruveta harjottelemaan lähiaikoina sitäkin taas.

Matami:
Joo, Ipanalle kans täällä korkattu :D Löysin joku aika sitten ja aivan ihana paikka.

Leluista vielä: Helsingissä on sellanen Virike-Aitta niminen kauppa Espalla ja sielläkin on aivan ihania leluja! Samoin Porvoon vanhassa kaupungissa on joku Riimuska tms. Ihania! Brion lelut on huippuja, samoin Jukka-lelut esim. hakka, palikkalaatikot ja etenkin se perinteinen puinen keinuhevonen! Briolta on meillä vasta se helistin, mutta koira, junat ja taaperokärry kans tilauksessa, kun niiden aika on :) Ne on NIIN kestäviä!

Matkarattaat on meillä Gracon Mosaicit. Käytössä toistaiseks vain kaukalon kanssa, kun en jaksa sitä kantaa. Olisin halunnut mustat matkarattaat, mutta Gracolla ei ollut enkä jaksanut kaukalon kanssa sitten ruveta mallaamaan, et mikä muu olis sopinu. Mut yhdistelmien rattaita varmaan lähinnä käytetään rattaina. Nekin on ihan näppärät vaikkei maailman pienimmät.

Poltin tänään pojan kesäkurpitsat kattilaan :( En oo ikinä polttanu mitään pohjaan. Oon hösänny koko päivän ja juossu ja leiponu ja tehny ruokaa ja jotenkin vaan unohdin koko keitoksen. Sit vaan haistoin palaneen käryä ja siellähän ne kärys, ku oli vaan tilkka ollu vettä pohjalla (tarkoituksella kylläkin ). VITSI ETTÄ HARMITTAA! :/
 
Kellojen siirrosta: Meillä meni itseasiassa ihan hyvin. Laitettiin poika tuntia myöhemmin unille eli klo 20. Kylvettiin ja viihdytettiin oikein urakalla, että pysyi hereillä. Yö oli kyllä sinällään levoton ja sain juosta pojan luona vähän väliä, mutta nukuui kuitenkin aamulla sit lopulta kasiin!! Siis uutta aikaa. Ihan huippua.
 
tääl kans asustellaan keski-suomessa jyväskylän kupeessa.
meillä toi kellojen siirto vähän yöunille menoa sotki..kauheeta venytystä ettei herättäs aamulla liian aikaisin...toine oli ihan kuutamolla. ku toiset päikkärit meni mönkään kyläilyn takia.
mut nyt uinuu..toivottavasti ei levoton yö edes..joskus tekee sen ku menee tuon herran rytmeihin kajoamaan..se ku elää nii tarkalleen oman aikataulun mukaan...

mä en jaksanu käydä edes äänestämässä... :ashamed:
kauhea tohina päivä ollu muutenkin..ei jaksanu ajatella koko äänestystä.. :ashamed:
 
Nemika....mie olen asunut Tikkakoskella, ennen kun muutin tänne Kotkaan....lapsena ja nuoruusiässä olen asunut tosi monessa pienessä paikassa, siin Jyväskylän vieres on kaikki ne paikat =) !! Oikeastaan keski-suomi on kokonaisuudessa mulle tuttua seutua....nyt olen kohta 20 vuotta ollut täällä....käyn aina välillä sukuloimassa siellä... =)
 

Yhteistyössä