TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Pinnasuoja, joo... Täälläkin pyöritään yöllä ku väkkärä! Siis poika seilaa mahalta selälleen, sivuttain, pitkittäin, poikittain ja sit saa raivarit yöllä, kun on mukamas "väärinpäin" siellä sängyssä :D Tutti pysyy kyllä sängyssä, mutta onhan tuossa 120x60cm alueella pimeässä etsimistä... Käsikopelolla vaan :)

Mäkin oon miettiny, et ketä tuolla feississä on vielä sellasia, jotka ei oo sanonu nimimerkkiään. Tunnustakaa ny äkkiä!!!! :D Voihan siellä tietty olla tosiaan sellasia, jotka on saanu toukokuussa vauvan ja on sitte liittyny..? Hämärää.

Ihana kun kävi vieraita, mutta ihana kyllä olla ihan oman perheen keskenkin taas. Oli aika hulina, kun oli pari vauvaa ja kolme 3-4v muksua ja 8 aikuista :D Poikakin simahti posket punasina suorilta unille.
 
Minä puutun facebookista :wave: :D

Meillä meni sitten illan suunnitelmat pipariksi, ja kotona miehen kanssa kahdestaan iltaa vietetään, koska J meni kuitenkin mun vanhemmille yö kylään. Soitin hetki sitten kuinka sielä menee tyttö oli normaalisti mennä kl. 21 nukkumaan, mutta sitä ennen oli huutanut melkein tunnin kun ei ollut pullo kelvannut :ashamed: Muuten kaikki oli hyvin. Mistäköhän voi muuten johtua kun ollaan kiinteät aloitettu ei meinaa enään pullo kelvata?!

Mutta nyt nukkumaan, kerrankin ajoissa :)
 
majj: Tai siis me mietittiin sellaisia, jotka on siellä facebookissa, mutta vaan omalla nimellään eli ei tiedetä ketä palstalaisia ne on. Voi kyl olla hyvin kerhonki puolelta. Mut onhan nekin meille tuttuja odotuspuolelta, joten miks ei olis laitettu ketä ovat...? Hmm.

Edla, aaoo: Libero-kerhon lappu tuli mullekin tänään :) Just ku oli siitä puhetta eilen.

Ny unille :wave:
 
huomenia

pojan kanssa tultiin toivottelemaan aamuja... yö meni taas samaan kaavaan,parintunnin välein herätys,kitinää ja pieruja. tälläkertaa myös tissiä aika reilusti,varmaan kun ei päivällä jaksanut keskittyä syömiseen. mutta onneks lopullinen herätys vasta 7.20. eipä tunnu maito juuri muuttavan asioita.

tänään ois sit luvassa leivontaa ja kokkailua ja saunaa,jee...

huomenna meillä tärähtää 5kk täyteen =)
 
Aa ymmärsin vähän väärin :LOL:

Täällä minä aikasin kukun vaikka kerrankin sais nukkua myöhään :D Oli pakko nousta tyhjentämään rinta, mulla nousee nykyään vaan oikeaan rintaan maito, vasen on ihan tyhjä :eek: Eikö täällä ollut joku jolla oli sama tilanne ainakin joskus ollut, eli toiseen rintaan vaan nousee maito ja toiseen ei ? Oon antanut kyllä öisin vasenta rintaa, mutta luultavasti sieltä ei paljoa mitään ole tullut..
 
Huomenta, mulla tänään kivapäivä musta tulee kummitäti :) Eikä mulla kummilasta ennestään olekaan. Ainakin sitä pientä on mukava pidellä kun E tosiaan painaa puolet enemmän. Pikaisesti tänne tulin kurkkaa kun hörpin samalla aamukahvii ja muut nukkuu.

majj meillä neiti oli eilen oudon kärttyinen ei tykännyt tutist yms. outoo kitinää. Mies löysi suusta hampaan pienen hampaan alun joka oli jo tullut pintaan. En oo itse sitä huomannut vaikka aina välillä kokeilen. Voisko olla hämpaita tulossa, tunkeeko kovin sormiaan suuhun?

hyttysverkko mä käytän myös kokoajan. Ötököitten yms. takia ulkona ja myös sisällä kauppakeskuksis. Musta tuntuu et lapsi on siel (matkarattais) paremmin suojas ei kaikki tuu kurkkii sinne.

talvihaalari oon ottanut käyttöön esikoisen vanhan kappahallist ostetun -siin on kiva fleesvuori. En osta mitään sen parempaa jos ei nyt pakkastalvea tuu. Nyt oon käyttänyt vaunupukuna noit vanhoi pakkauksen pukuja.

Mutta nyt lähden silittelee miehen paitaa -se on jotain niin ikävää puuhaa. Mukavaa viikonlopun jatkoo kaikille. :wave: :wave:
 
Huomenta! :flower: Meillä Nea heräsi mooonta aamua vasta puoli kasilta ja sekös sopi äidille - ja tänään sitten kiljunta ja naureskelu alkoivat jo klo 06:15 :eek: Muutaman kerran koitin käydä survomassa tuttia suuhun ja unipupua nassun päälle, mutta eipä neitiä enää väsyttänyt :/ Nyt vetelee ensimmäisiä päikkäreitään, tosin taitaa pian jo heräillä, kun tulee se maaginen 30min. täyteen ;)

Mies on poikien kanssa mökkeilemässä viikonlopun ja me (taas :ashamed: ) kaksin kotona.. Onneksi sain kerjättyä kaverit kylään sekä tänään että huomenna, ettei ihan tulla mökkihöperöiksi täällä B) Neakin tykkää, kun näkee muita kasvoja. Ja kyllä se valitettavasti niinkin on, että vieraat jaksavat leikittää ja hauskuuttaa häntä, kun äitillä alkaa mielikuvitus viimeistään iltapäivällä loppumaan, kun koko ajan saisi olla keksimässä uusia kivoja juttuja :x

kurpitsa Olen sanaton.. Onneksi sinulle ei jäänyt fyysistä estettä lapsensaannille, kun noin jouduit koitukselle tulehdusten sun muiden kanssa vaan teillä nyt on ihania pikkuisia. Ei kyllä lakkaa hämmästyttämästä, miten kaikenmaailman narkit sun muut saavat lapsia ja sitten niille, joilla olisi hyvä koti ja rakkautta annettavana joutuvat kestämään vaikka mitä vastoinkäymisiä! Haleja haleja haleja sinulle! :heart: :hug:

Repa Meidän Prismassa nuo Brion syöttissuojat maksavat 24,90e, mutta muistan joskus nähneeni niitä myös Tarjoustalossa (hintaa en kyllä muista eikä niitä siellä ollut, kun tarvetta oikeasti oli). Minulta saisit 15e ;)

Korvien kaivelu tuottaa Nealle selvästi jonkinlaista mielihyvää, kun ihan jähmettyy paikoilleen nauttimaan toimituksesta :LOL: Eikä tosiaan liiku mihinkään kunnes lopetan! Kynsiäkin antaa jostain kumman syystä leikata ihan nätisti, kunhan teen sen pitäen häntä sylissä istumassa. Varpaankynsien leikkaus sitten onkin hankalampaa, kun neiti ei ihan vielä taida 100% tajuta kinttujen olevan hänen omiaan ja vieläpä liikkeiden tahdonalaisia :LOL:

pojalle Plussatuulia! :hug: Toivotaan, että saisit hyvää apua neuvolasta, koska niin kuin Jenni totesi niin ammattiauttajalle puhuminen auttaa ihan varmasti sinua pelkojesi kanssa!

Marmotalle Jaksuja sinne kauas :hug:

Nyt viihdyttämään neitiä, palaan myöhemmin :wave:
 
Launtaita :wave:

Majj Hellyyttävän kakun olit leiponut, ihania possuja :).

Hyttysverkkoa käytän ulkona, jos J nukkuu. Jos istuu rattaissa ja kattelee ympärilleen, niin otan usein pois.

Kurpitsa ja muut pikkusensa menettäneet :hug:

Libero-lappu tuli meillekin, saa nähdä mitä Lindexin paketista löytyy.

Poika Ihanaa, plussatuulia! :)

Marmotta :hug:
 
Oksennuksen tuoksuiset huomenet! Neitillä oli sitten illalla maha oikein rajusti kipeä ja oksenteli aikas paljon. En tiedä mikä oli, voisikohan toissa päiväinen rokotus aiheuttaa tuon? Neea ei näet syönnyt mitään uutta eilen, eikä pitäs olla syönnyt mitään pilaantunuttakaan. Aika tarkkaan tulee katsottua mitä neidin suuhun laittaa. Jollei se sitten ole lattialta jotain kökköö saannut suuhunsa... Huomasin vaan äsken että mulla on vissiin oksennusta tukassa kun haiskahtaa aika voimakaasti. No onneks neiti kuitenkin nukkui puolesta yöstä ihan rauhallisesti 7 asti jolloin oli jo kova nälkä ja ruuan jälkeen simahti kuin saunalyhty.

Summer Kirsikkatomaatti kyseli meitä pirkanmaan suunnalla asuvia josko vaikka me treffattas jossain täällä päin. Mä olen messissä.

Liberokerhon lappusesta...joku joskus kyseli että mitä paketti sisältää. Me haettiin se jo joku aika sitten. Mukana oli vaippoja (ylläri), kertakäyttä ruokalappuja, pieni jalkapallo, Kirjakerhon kirja, kylpyöljyä ja jotain lippulappusia. Olikohan vielä jotain muuta...en muista.

marmotta kurja tilanne teillä siellä. Pidetään peukkuja että miehesi muisti palautuu vielä. Olette kuule vahva paritän koettelemuksen jälkeen. Nyt se toki tuntuu aika laihalta lohdulta. Niin ja teillä on nyt mahdollisuus rakastua uudelleen jos haluaa asiaa vähän toiselta kantilta katsoa :heart:

Lapsensa menettäneille iso :hug: Olette olleet rohkeita kun olette uskaltaneet uudestaa lähteä lapsen "tekoon" (ompa kökösti ilmaistu, anteeksi surkeat ilmaisutaitoni). Mun kummitädiltä kuoli esikoinen 8kk kohtuu ja se oli niin kova pala heille että eivät enää omaa lasta uskaltaneet yrittää. Adoptoivat sitten pienen tyttövauvan 3kk ikäisenä. Kummini sanoi että hän ei olisi selvinnyt itse enää hengissä toisesta menetyksestä joten ei uskaltanut enää lasta yrittää.

Tarttis lähtee ostaa yöpukuja Neealle. Venyy niin hurjaa tahtia että vaatteet käy pieniksi silmissä. Meillä kun tuo "sukallinen" yöpuku on ihan must. Mikään peitto ei ton hyrrän päällä yöllä pysy ja jos on erilliset sukat niin ne on suussa. Sukkahousuja olen kanssa välillä pitänyt yöllä, mutta nuo kokoyökkärit on kyllä parhaita kun niissä voi vapaasti liikkua.
 
Carmen,Myyty ehdottomasti :attn: Meillä se makso jopa 29 ja risat :eek: siis prismassa. Pistätkös postiin ja maksan sit sun tililles vai mitenkä päin =) Meillä sama homma että poika kyllästyy muhun viimeistään iltapäivästä kun alkaa jutut loppumaan äiteeltä :ashamed:
Hauska juttu toi korvien kaivelu,nimittäin minä oon pienenä tykännyt ja tykkään vieläkin kaikenlaisesta korvien räpeltämisestä :p Äiti oli nukkuttanut mua lapsena liikuttelemalla sormea korvassa silla hennosti :ashamed: Outo tapaus.... :D

Jenni,veikkaisin näin äkkiseltään rokotetta syypääks. Kasper nimittäin on saanut suuhunsa yhtä sun toista epäilyttävää (huono äiti :ashamed: ),eikä oo voinut ollenkaan huonosti. Ellei teillä nyt sit jotain tosi outoo pyöri lattioilla ;) Tai mistäs minä tiiän jos teidän tytön massu on niin herkkä,mut jos ei oo,niin luulen jotta piikki on tehnyt tepposet. Neealle :hug:
Meillä kanssa noi sukalliset yökkäripuvut on ainoo vaihtis,mutta tuntuu että niitä on vaikee löytää,paljon enemmän on tarjolla sukattomia =)

Meilläkään ei hampaita tunnu,mutta kuolan määrä on,jos mahdollista,kasvanut entisestään ja järsimisen tarve on suorastaan pakon omainen...ihmettelen jos kohta ei ala alkua tuntumaan tai sit ilmesty koko hakku kerralla =)

Mulla on pitkästä aikaa fiilis etten jaksa enää yhtää pierua tai tätä huolta mikä mua koko ajan jäytää |O En vaan pääse eroon ajatuksesta että noiden ainaisten rupsuttelujen takana olis jotain vähemmän normaalia,vaikka se nyt ei näytä toi maito olevan. Jatkuva väsymyksen tunne alkaa ahdistaa,5kk sama fiilis kopan sisällä,mitä nyt satunnaisesti nukutaan vähän paremmin tai mies herää aamulla. Kai tää tästa taas,onhan toi ihku ja rakastan poikaa enemmän kuin mitään..
 
haukotus ja aivojen sumentuma :LOL:

viimeyö oli yhtä apinoitia, tosin ihan omaa tyhmyyttäni :ashamed: Joona kähnsi ja rupsutteli yhteen saakka, sitten heräsi syömään ei meinannut nukahtaa ja manducassa vasta sain uinahtamaan kymmeneksi minuutiksi. Sitten mulla meni jotenkin hermot, menin ja räppäsin valot päälle :ashamed: Siinä meni sitten se yö nukuttaessa uudestaan yliväsynyttä ja rokotuksisat vissiin särkyilevää vauvaa :( jessus mikä morkkis oli yöllä.. Onko muill aikinä tämmöistä, että "hermot menee" yöllä väsymyksestä ja toimii noinh'ätäsesti ja tyhmästi?? :$

Meilläkään ei tykätä hygienia-touhuista, korvat poutsataan johikin rätin kulmaan, nenä outsataan tipoilla ja kynnet leikataan unisena :LOL:
 
Mymmelis: Mulla :ashamed: oon ollut välillä tosi väsynyt ja hermot kireellä sen takia ja sit kauhee morkkis ihan tajuton morkkis suorastaan :ashamed:

Repa: Voimia ja jaksamista, sitä se on ku rakastaa niin tolkuttomasti se huoli siitä omasta pienestä sitä ei voi sanoin kuvailla.

Kiiti onnitteluista ja tsempeistä

Arvatkaas kuka löyti ensimmäisen raskausoireen :LOL: :LOL: :LOL: ihan hullua

Ni mut nyt jatkaa päivän hommia, mä oon päättänyt keksiä itelleni mielesitä tekemistä et saan muuta ajateltavaa tähän elämään ei pyöri ikävät ajatukset siten niin paljoo päässä Mymmeli säkö kysyit siitä synnytyksen jälkeisestä masennuksesta? Mä uskon et sitä on nii montaa eri sorttia kuin äitejä jotka siihen sairastuu mut tietty esim tää mun ylihuolehtivaisuus voi olla yhden tapasta vaikka en usko olevani masentuntu kun mä touhuun paljon ja jaksan innostua uusista jutuista ihan entiseen malliin..mut taas yksi tuttu masentui niin sillä oli tosi pahoja ajatuksia ei ylihuolehtivaisuudesta tietoakaan. Jos pitää paikkaasnsa hänen sisarensa kertoma niin jopa veitset piti laittaa piiloon en tosin tiiä onko totta kun ei itse ole kertonut.
 
Täällä on testailtu hyppykiikkua ja kivaa on :D Ei vaan meinaa emännän pötköt jalat sopia niistä jalanreijistä (miten kirjotetaan??? :headwall: ) ja muutenkin suunniteltu pikkasen eri malliselle vauvalle. Pitäs olla pisempi ja laihempi. Nyt alko vaivaamaan että miten tuo kirjotetaan???
 
rei'istä ? :LOL:

Meil oottaa hyppykiikku et joku vaivautuis virittämään sen kattoon, samperi, kun on niin saamaton ukko. Ja juuri eilen kyllä taas neuvolassa paasasi, ettei hyppykiikkua tai käelytuoleja saisi käyttää :kieh: Vänkyti vänkyti, anon mä ja Joona porskuttaa mopollaan eteen päin... |O
 
mymmelis, kiitos kirjoitus neuvosta :D
Hullun vaikee saada neiti siihen kun ei meinaa jalat mennä läpi ja kädet jää tollai liian ylös :eek: No, kauheesti tykkää silti. Joo, eihän täällä maailmassa mitään sais tehdä jos kaikkien ohjeiden ja suositusten mukaan eläis. Pieniä aikojahan tuossakin kerrallaan ollaan...
 
Mymmelis,juu,mulla palaa useesti hermo lähinnä siinä kohtaa kun ite meen unille ja poika alkaa heräilemään ja jostain syystä päätän että ei sillä nälkä voi olla :p Sit tuseeraan sitä tuttia väkisin suuhun ja koitan taputtaa ja laputtaa ja sit kaverilla menee tyystin hermo muhun kun ei saa tissiä. Sit huutaa naama punasena ja herää kunnes saan itteni ja pojan vällyjen väliin ja tissin suuhun. En tajuu miks aina pitää kokeilla :D No joo,mutta oikeesti kun toinen on ihan hermona niin tulee harmitus että miks en vaan anna sitä tissiä,niin ei heräis :ashamed:

Miks ei hyppykiikkua? :eek: Siis sais käyttää....

Poikelo mänt toisille unille...ei taas tissiin jaksas keskittyä,tietää yö syömistä...no pääasia että joskus syö =)

Poika,kiitti voimista :heart:
 
Moikka pitkästä aikaa!

käyn kyl joka päivä lukeen teidän juttuja, mutten ikinä muka ehi sitten vastaileen :ashamed:

Nyt piti sen verran kommentoida että minäkin olen kyllä mielelläni tulossa tapaamiseen pirkanmaan alueella, kun täällä Jämsän seudulla asustelen :wave: Olisi ihana kyllä tavata livenä teitä!

Minä en näe mitään pahaa hyppykiikussa, meillä on ollu tytöillä molemmilla sellanen ja hyvin on viihtyneet, ja ei oo alkaneet varpaillaan käveleen niinkuin jotkut sit siittä varoittelee. Niklaksellekkin varmaan vois hankkia sellaisen taas =)

Niklas on oppinut kääntyileen ja napansa ympäri pyöriin, ihana hymy poika on edelleen :heart: Yöt meillä meni aikas levottomasti pitkään mut nyt oon parina iltana antanut pikkuisen kaurapuuroa ennen nukkumaan menoa ja jätkä vetelee 12 tuntia sit unta B) Meillä aloiteltiin soseet viikkoa vajaa 4 kk. Mittaa pojulla oli 4kk neuvolassa 7910g ja 64cm, nyt ois parin vkon päästä 5kk neuvola. Mahoton että tää aika menee nopeeta :eek:
 
Moi Sarbba :wave: !

Mie täs eilen mietin, et meitä mammoja on kyllä jonkinverran kadonnut täältä :/ .....mietin, et ainakin Toukonuppu joka on myös feississä ryhmässä mukana ja bellani, joka kirjoitteli jonkun aikaa....mut kiva kun joku palaileekin kehiin, kuten Mymmelis :heart: .....itse olen edelleen täysin riippuvainen tästä seurasta :LOL: !!!!
 
sarbba, missa pain Jamsan seutua asut? Ma olen sielta suunnalta kotoisin ja summer kanssa. Voidaan pitaa oikein suurtapaaminen siella joskus! :)
Mua hirveasti huvittais kanssa paasta johonkin tapaamiseen, mutta enpa taida sellaisten aikoihin olla maisemissa. Ma tuun joulun aikoihin kaymaan teilla summer, pidetaan sitten oma tapaaminen niin mua ei niin harmita kun en paase naille muille treffeille. :)

Ma en jaksa odottaa sita hampaan tulemista. Toista kuukautta se sita tuossa vasais, ei jaksa enaa naita kiukkuoita ja kaiken pureskelua. Mun villapaidat on ihan suosikkeja, saa kaivella karvapalloja toisen suusta.

Hyppykiikusta mulle on jaanyt paahan jostain sellainen ohje, etta sitten sais kayttaa kun osaa ja jaksaa istua. Eikos samoihin aikoihin aleta konttaamaan? Mietin vaan etta kuka silloin jaksaa missaan kiikussa loikkia kun paasee liikkumaan eteenpain? Ma ajattelin joulupukilta pyytaa kiikun kun en ole taalta loytanyt. Muuten olisin varmaan anopin riemuksi sellaisen johonkin oven karmiin viritellyt.

Mymmelis sinako se niilla tipoilla putsailit nenaa? Miten se kaytannossa toimii? Meilla olis paketti jotain merivesijuttuja vauvojen nenalle mutta en ole kayttanyt viela. En edes saa selkoa kayttoohjeesta.. eiko se mene vauvan kurkkuun se neste? Meilla on sellaisia pienia ampulleja, seko vaan nenuun ja pois tullessaan se huuhtoo sitten kaiken tohnan?

Hermot menee vasyneena tosi nopeasti. Ja silloin teen just jotain todella alykasta, laitan valot paalle ja kiroilen. Niin etta se vauva on sitten ihan hereilla ja nukutus varmasti kestaa entista kauemmin. Tai sitten paatan, etta ei nukuta sitten ja menen vauva kainalossa katsomaan telkkaria kolmelta yolla. Pitais jaksaa laskea kymmeneen ja miettia hetki, mutta kun on saanut itse nukuttua tunnin ja E heraa kitisemaan ilman mitaan syyta, en jaksa ajatella. Tuttiakin tungen suuhun ihan turhaan, heraa heti kun se tippuu. Parempi olis heijata sylissa uneen, mutta tutilla se on nopeampaa. Tarviin jonkun oppaan tahan touhuun.
 

Yhteistyössä