TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Täysin samoilla linjoilla meen Jennin ja kirsikkatomskun kanssa tuossa alkoholin käytössä. Ruuan kanssa saa ottaa viiniä, illalla saunasiideriä yms. Mutta humalassa ei lasten nähden.

Kurpitsa: Järkytyin mäkin, kun luin, että 3 tyttöä olette haudanneet...? :'(

Hyttyssuoja täälläkin aina vaunuissa. Täällä lentelee vieläkin välillä ötöjä. Ja sit lintujen varalta pidän kans. Sen verran maaseutua tämäkin alue on, et liikkuu vaikka mitä tuolla :D Ja kyllä se vähän tuuleltakin suojaa.

poika: Plussatuulia täältäkin :heart:

Ja sitten TÄRKEIN! Siis mulle ;) Viikon kiloklubin saldo kuluneen viikon aikana -700g!!!!! Siis mä meinasin hyppiä kylppärin kattoon :) Yli kuukauteen ei oo pudonnu pätkääkään. Vielä jäljellä 2,7kg eli 2,3kg on lähtenyt. Mutta en kyl enää tiedä haluanko tuohon tavoitepainooni. Ehkä se on liikaa. Mut jos vielä 1,7kg sais pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja summer81:
Alkoholista, kyllä sauna sidukat/oluet voi ottaa tai muutaman, mutta ei humalassa olla kuitenkaan. Mä otan joskus iltasin sellasen puolukka-karpalo lonkeron :p Se on mun mielestä hyvää.
Yhdyn summeriin, ja tuohon puolukka-karpalo lonkeroon, nam :p
Itse olen kanssa sitä mieltä että lasten edessä ei saa olla humalassa, muistan kun olin ehkä 5-7v ja kerran oon nähny isäni erittäin huonossa kunnossa ( tuli kait jostain saunaillasta tms.. ) tai itseasiassa hän oli niin huonossa kunnossa että nukkui meidän eteisen lattialla. Muistan kuinka menin äidin luokse koska pelotti niin kovasti, vaikka toinen vain nukkui lattialla. Onneksi meidän perheessä ei koskaan ole oikein alkoholia juotu, ehkä just yks kaks saunan jälkeen, siis omat vanhemmat.
 
Kurpitsa Mun esikoinen on melkein 4-v ja hän on hoidossa 12pv/kk hoidossa 8-15.30. On osoittautunut tosi hyväksi ratkaisuksi. Hän saa leikkiä kavereiden kanssa ja purata ylimääräistä energiaa. Yleensä kun kotipäivinä päästään ulos ei missää ole enää ketään kun meidän rytmi on vauvan mukainen. Hänestä myös huomaa että tarhassa on kivaa ja kotona jutuissa pyörivät ne vanhat tutut tarhakaverit.

Sairaala sarjat en pysty katsomaan just noiden vauvajuttujen takia. Meilläkin takana liian monta menetystä :'(

Kurpitsa :hug: Meil kans kaks menetettyä poikaa rakausaikana enkä ole Joan syntymän jälkeen haudalle uskaltaunut :'(
 
Kirjoitin äsken pitkän rimsun...kaikki katosi :kieh: ....

Kurpitsa, :hug: !

Poika....tärppiä vaan yritykseen =) !!

Alkoholi, meillä ei käytetä pahemmin....ei vaan maistu, joskus ostan saunaoluen...en saa kokopulloa juotua :/ ...mut jouluna pitää olla punaviiniä, kuuluu asiaan =) .....mielestäni kotona voi ottaa lasten nähden saunaoluset tai viinilasin, on hyvä antaa esimerkkiä kohtuukäytöstä, lapset törmää kuitenkin jossain elämänsä vaiheessa alkoholiin....olen itse joutunut katsomaan lapsena vanhempieni kännisekoiluja...se oli ikävää :( ...( eivät olleet kuitenkaan alkoholisteja... )

Hyvä naukuri...kilot senkun karisee sulla :D ....mie vaan haaveilen :whistle: ....en ole kyllä käynyt puntarissa...mut housut puristaa entiseen malliin...et silleen.... :ashamed: ....
 
naukuri:kiva painon pudotus, siitä se taas lähtee.. =)

vilma:voi hurja, teitäkin on suru kohdannut :hug: ymmärrän kyllä ettei aina ole helppoa käydä haudalla, se ottaa kyllä voimille..nyt vuosipäivänä en pystynyt käymään haudalla ja nyt tunnenkin kovin huonoa omaatuntoa asiasta, joten pitänee kyllä huomenna pistäytyä siellä..yritän kyllä 3-4x haudalla käydä vuosittain..tuo teidän esikoisen hoitoaika kuulostais kyl hyvältä..minkäs hintaiseks tuollainen osapäiväinen hoito tulis maksamaan?? meil kun maksetaan nyt jotain 230e/kk..

tarjosin muuten aamulla auroralle nallen tavallisia kaurahiutaleita ja hyvin maistui, survoin niitä hiutaleit ensiks sauvasekottimella pienemmiks ennen keittämistä ja ekan lusikan jälkeen hiukan kakos mut sit alkoi puuroa mennä napaan että paukkus, melkein paremmin maistui kuin nuo vauvapuurojauheet..
 
kurpitsalle ja vilmalle iso :hug: !!

Alkoholi kuuluu taalla tavallaan arkeen kun ruoan kanssa on aina viinia. Mies ei koskaan ole juonut edes ruoan kanssa ja ma taas en aikoihin muuten kun lasillisen illallisella tai kavereiden kanssa iltaa istuessa. Humalassa ma en ole nahnyt taalla ketaan koskaan eika toivottavasti tule Eevakaan nakemaan. Kai se on siina, etta teinista asti annetaan viinia ruoan kanssa jos haluaa, ei sitten tule sellaista suomalaista tapaa kiskoa koko pulloa jossain kylilla. Alkoholi ei ole niin kielletty asia alaikaisille. Taalla saa baariinkin (ei yokerhoon, vaan siis kahvilatyyliseen baariin) menna ennen kun on 18 ja saa ihan varmasti ostettua viinia/drinkin. Tosi harvoin alaikaisia siina puuhassa kuitenkaan nakee ja jos, niin vanhempiensa kanssa. Kai taallakin juoppoja on, mutta humalassa oleminen on todella vaheksyttavaa puuhaa, ehka siksi juopottelijat on sitten jossain ihan muualla kun ihmisten ilmoilla.

Mies on ollut kotona kokonaiset 20 tuntia ja voi luoja taa on vaikeaa. Se ei muuta halua tehda kun nukkua. Ja sanoi eilen, ettei rakasta mua. Olettaa niin tekevansa koska meilla on lapsi ja kaikkea, mutta koska se ei muista musta mitaan ei se voi rakastaakaan. Mutta olen kuulemma ihan mukava. Jipii.
 
Äiti, minun täytyy jatkaa,
joku kutsuu kulkemaan,
Täytyy taittaa taival matkaa,
vaikken tietä tunnekaan.

Siellä missä toisiansa,
aallot vievät tansseihin,
siellä, veden loiskinnassa,
siellä olen minäkin.

Siellä missä korkealla,
siintää pilvi sulavin,
siellä, sinipilven alla,
siellä olen minäkin.

Avara on taivaan syli.
Tuulen tietä purjehdin.
Pääsky lentää pääsi yli,
siinä olen minäkin.

Älä pelkää, tulen kyllä.
Tulen kyllä takaisin,
iltatuulen hyväilyssä,
siinä olen minäkin."

lapsensa menettäneille
 
Kurpitsa ja vilma :hug: Ei tollasta kelleen sois... :'(

Marmotta,voi kurjuus.... voi kunpa miehes vihdoin alkais jotain muistamaan. Voimia :hug:

Alkoholista vielä... Kotona oli vähän samaa meininkiä kuin jennilläkin,eli mulla muuten ihanat vanhemmat mut ottivat aina kalsarikännejä kotona viikonloppusin ja kauheimmat ajat oli lomia kun silloin saattoivat tissutella pitkinpäivää viikonkin verran. Sit alko aina ne tappelut ja huorittelut ja niitä jännäs sängyssä että millon alkaa äänet korottumaan. Lähin aikasin kotoakin pois kun en jaksanut enää kuunnella...Siks haluan että mun lapset ei nää mua humalassa.
Mutta toki lasi kaks viiniä tai sauna oluset voi ottaa,useesti tykkään sen lasin viiniä ottaa viikonloppuruoan kanssa =) tai illalla tellun ääressä kun poika jo unilla.
Kirsikkatomsku sano viisaasti,että lapselle on näytettävä kotona alkoholin järkevä käyttö,ettei siitä toisaalta tuu mitään tabua tai kiellettyä hedelmää,mistä sit teininä pitää salaa ottaa selkoa. Esimerkki lähtee kotoa =)

Poika taas uinuu sateessa :D
Miehellä Hesassa keikka illalla,että menkään Helsinkiläiset fanittamaan heviä :LOL:
 
Hej...

Mikä on teidän raskauden jälkeistä masennusta??

Voi luoja... Näitä kaupunginb kerrostalo-elämisen ihanuuksia..Meille luvattiin uusi keittiö, kaappeineen kaikkineen... Tänään huoltomiehen tuli vaihtamaan saranat! Siinä se. |O Tarviiko sitä saatana oikeasti alkaa v*ttuilemaan ja huutaen vaatimaan, että sa ajotain kunnollista asuntoonsa, kaapin ovet keittiöissä on kohta läpimädät...Isännöitsijä kävi kattomassa, ei auta. Huoh...

Kirsikkatomaatti Sinull eon käynyt toteen minun kauheimmat pelot. Osanotot :'(

Talvihaalarista ostin Lindeksistä fleece-haalarin, 74 kokoa. Menee hyvin nyt, saa hihat ja lahkeet käännetty, ni ei tarvii mitään kengän tynkää alkaa etsimään. Talveksi ostetaan sitten ihan kunnon haalari, jos tarvetta edes tulee, epäilen kylläkin...

5kk Neuvolasta tultiin tuossa kotvanen sitten, Joona kasvaa hyvin, pituutta oli 68,9 ja painoa 8600g :heart: Isopääni päänympärys oli 46,5 cm :saint: Rokotuksesata pillahti vähän itkuun, mutta rauhottui nopsaan, onneksi, mua alkaa nimittäin itseäni itkettyämän, kun toinen vollottaa niin lohduttomasti.

MEILLÄ RYÖMITTIIN TÄNÄÄN ETEENPÄIN ENSIMMÄISTÄ KERTAA!!!! :heart:

Viinan juonnista Mä olen ajatellut asdian niin, että juomisesta ei tehdä mitään isompaa numeroa, kotona saa vanhemmat/toinen vanhemmista juoda esim, juhannuksena, RAJOISSA! Ei mitään kunnon humalaa, vaa pari kaljaa tms, eikä tietenkään niin, etteikö lapsila olisi ainuttakaan selvää aikuista mukana! Mä olen alkoholisti perheen tuotos, siirryin sijaisperheeseen, missä "isä" tissuteli illat pitkät ja silti juomisesta tehtiin "pyhä ja kaikilta kielletty asia", siksipä se sitten teinivuosina maistui sitten liiankin kanssa... Lapsen JOS SAISI kasvatettua suhtautumaan alkoholiin sillai fiksusti, että se ei ole mikään huumeisiin verrattavissa oleva, mutta ei sitä tarvitse joka kuukausi litkiä. Liika ajos kieltää j apiilottaa, niin varmasti lähtee lapselta käsistä, kun pitää sitten ottaa selvää, miksi se on niin vaiettua ja kiellettyä...Äh, en osaa selitää.. :/
 
Jahas, nyt aukes hanat tuosta runosta :'(

Ihan eri asia, kuin kirsikkatomaatilla, meillä kaksi pikku enkeliä myös, tosin km:ja. Silti rankkoja, itku tulee aina, kun sitä muistelee... Joonan sängyn päätyyn tulee enkeli taulu, missä on kaksi pientä enkeliä. :heart:

Kirsikkatomskutin kaikessa viisaudessaan puki mun ajatukset sanoiksi tuossa viina-keskustelussa B)
 
Repa Tulisin kyllä fanittaan heviä - mä nyt fanitan kaikkea mahdollista elävää.

Mietin jo iltaa, aattelin jos syötän hela familjen raglett juustoa - maija on kypällä messissä, hän maistelee pottua ja nauttii tietty osastaan - minkähänlainen lellikki hänestä kasvaakaan kun on kaikkien suosikki ja lellikki, apua, tarvii olla tarkkana tulevaisuudessa. Onko muilla samanlaista kellä on isompia lapsia iltatähden kanssa?

Marmotta; Voi hitsi kun ei tiijä mitä sanos, voimien lisäksi sulla on huumori tallella =) oot kyllä aikamoinen pakkaus :hug: sieltä pesee varmaan mitä tahansa.
 
Vinkki painonhallintaan On pitäny mainita tästä - laittakaa keittämättömiä esim kaurahiutaleita esim jugurtin sekaan tai jos keitätte puuroa niin jättäkää "raa aksi", halpa ja hyvä vinkki, hiutaleen kuidut jää elimistöön pidemmäksi aikaa ja pitää nälkää paremmin = esim. real täysjyvä leipä.
 
Kurpitsa me maksetaan osahoidosta vähän vajaa 140 eur/kk. Meille tulee huomenna toisesta menetyksestä kaks vuotta mut saa nähdä uskallanko lähteä haudalle. Se on aina niin itkuista touhua ja nyt esikoinen on jo niin iso etten ole häntä halunut huolestuttaa. :ashamed: Onneksi asian kanssa on jo oppinut elämään ja ymmärtänyt että aina ei voi hallita omaa elämää vaikka kuinka tahtoisi.

Mymmelis Joan nimi on raa´asti varastettu kaverilta :LOL: Hän mietti sitä nimeä pojalleen reilu kuutisen vuotta sitten. He päätyivät toiseen nimeen mut nimi jäi mun mieleen. Esikolle sitä yritettiin sovittaa mut ei vaan sopinut. Nyt kun Joa syntyi tiesin jo heti laitoksella että tässä se Joa nyt on! :heart:
 
Voi mikä runo. Kyyneleet tuli silmiin täälläkin. Kaunis kylläkin.

Kirsikkatomsku: Kiitos vinkistä! Puuroa menee melkein päivittäin, niin pitääkin kokeilla :)

Ny meen juhlistamaan kilojen (grammojen... ) karisemista pullan leipomisella :D Vieraita tulossa illalla. En siis itselleni leivo. Enpä... Montakohan on jäljellä ku vieraat saapuu :LOL:
 
vilma: voiko ne päivät sit ite päättää milloin lapsen vie hoitoon, esim. ma, ke, ja pe vaik jos haluis vain täytyykö ne olla peräkkäisiä päiviä..??kaikkee sitä täs pienes pääs miettiikin..jaksamista huomiselle menetyksen toiselle vuosipäivälle :hug:
 
Voi tätä riemua!!! Kakka oli kadoksissa kolmatta päivää ja nyt tulla rupsahti melkein puolikkaan vaipan verran tavaraa! Alisakin ihan on innoissaan asiasta, hihkuu kuin viimeistä päivää sitterissä. =) Onneksi ei tarvinnu ruveta topsilla avittamaan... Arvelin, jotta sen tempun teen, jos ei sunnuntaihin mennessä kakkaa olisi kuulunut. Viimeisen kuukauden aikana on jäänyt silloin tällöin päivä väliin, ettei oo kakkaa tullu, mutta nyt oli jo enkat! Mitään ihmeellistä en oo syöny. Et tiiä häntä mistä johtuu.

Miehen sisko tuskailee ison mahansa kanssa ja odottelee synnytyksen käynnistyvän. Laskettu aika oli alkuviikosta. Supistuksia tulee melkein koko ajan, mut ne ei vaan voimistu/tihene.

Kuningas Alkoholista. Joo, samoilla linjoilla. Lapsen/lasten edessä ei tarvii olla humppelissa. Sauna/ruoka oluen, siiderin, viinin voi ottaa, mutta jos haluaa vetäistä kunnolla, niin sitten pois kotoa tai lapset hoitoon.

Täällä joku muukin haluaisi kirjoitella tänne kuin minä...! B) Joskohan sitä miettisi mitä ruokaa sitä tänään meinasi syödä...
 
Marmotta: Siis mitä kaikkea ihminen voikaan joutua kestämään :hug: Sä oot kyllä ihan huippu-urhea siellä! Toivottavasti miehen tila/muisti alkaa vähitellen paranemaan ja muistaisi kunnolla sinut ja Eevan ja kaiken yhteisen ihanan mitä teillä on! Olet ajatuksissani edelleen. Voimia.
 
POika HIIMUISASTI PLUSSA-TUULIA!!! :heart: Voi ihanaa, lisää vauvoja siulle :heart:

*****************

Meillä on tuo ehkäisy nyt ollut hiukan retuperällä, söin minipillereitä jokusen levyn, ei sopinut, persus vuosi koko aika. No, nyt olen ollut neljättä vkoa ilman mitään ( :whistle: ), ootellaan menkkoja saapuvaksi... tai siis ootellaan ja ootellaan, tässä mennää ihan luonnon ehdoillla :whistle: Ihan tarkotuksella tätä väliä ei kyllä pidetty, mutta ollaan kyllä puhuttu, että jos tässä välissä tärppä, niin tervetuloa :heart: Vähän jänskättää :p

********************************

Joona nukkuu kolmatta tuntia |O Mulla lakaa tulemaan TYlSÄÄÄ!!!

********************

Marmotta Anteeksi se uteliaisuuteni/tökeröyteni tulla aikisemmin, en kerennyt ajattelemaankaan, miten asiani ilmaisin, kun utelin... :ashamed:
Isot voima halit sinne sinulle, tarvitset voimia roppakaupalla :heart: Varmasti hirmuisen vaikea paikka, kyllä teitä nyt koetellaan :|
 
marmotta: voi ikävää ettei miehes muista teitä vieläkään, toivottavasti pian, miten hän muistaa muut perheenjäsenet?

mymmelis: sielläkin edetään jo ryömien, voi kunka ihanaa! aurora ei oo muutamaan viikkoon jaksanut ees kääntyä kuin kyljelleen, ei se tolta höpötykseltään ehdi kun pitää leluilleen jutella.. ;) kivaa kurlausääntä pitää välillä.. =)

nyt pitää mennä vaihtamaan lakanat mein sänkyyn kun tyttö ehtis aamulla puklaamaan niihin ja pyykit ripustaa kuivumaan ja uutta koneellista pyörimään..kuka tätä likapyykkiä oikein tekee..?!
 
Mitenkä muuten putsaatte korvat? Itse olen topsilla tosta ulkopuolelta putsannut ja tuosta korvakäytävän suulta, en siis sisältä. Joka kerta tulee älyttömämän paljon vaikkua :D J jopa tykkää kun tuosta ulkopuolelta putsaa, huomaa kun nauttii, aivan paikoillaan, pieni hymy huulessa ja silmät puoliksi kiinni :LOL:
 

Yhteistyössä