Onko oikein, että autolla hakevat päättävät muidenkin lasten vaatteista?

vierailija
Kun ei niitä pehmeitäkään kuriksia laitettu.

Kun ei ihminen SADEASUA tarvitse, jos ei ole kunnolla kostea keli.
AP:han sanoi, että maa on kostea! Huoh sentään.

Ei kostealla puetakaan koko SADEASUA, vaan kurahousut, kurarukkaset ja kumisaappaat. Siis ei sadetakkia! Kurahousujen idea on, koska ne yltää ylös asti, että ne suojaa sekä housut että riittävästi takkia, mutta yläosasta ilma silti pääsee vaihtumaan.
 
vierailija
AP:han sanoi, että maa on kostea! Huoh sentään.

Ei kostealla puetakaan koko SADEASUA, vaan kurahousut, kurarukkaset ja kumisaappaat. Siis ei sadetakkia! Kurahousujen idea on, koska ne yltää ylös asti, että ne suojaa sekä housut että riittävästi takkia, mutta yläosasta ilma silti pääsee vaihtumaan.
En koettaisi väittää echolle. Se on tehnyt pätkätöitä päiväkodissa, alan asiantuntija siis.
 
vierailija
Ei kai kukaan voi pakottaa ketään pukemaan toisen lasta kuriksiin? Onhan se outoa jos joku haluaa istuttaa likaiset kurahousut turvaistuimeen, mutta kyllä oma lapsi ainakin kävelee ihan tavallisissa ulkovaatteissa päiväkotiin ja kuravaatteet säilytetäänkin siellä (on kotonakin jotain varalla mutta harvoin käytössä).
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Ei kai kukaan voi pakottaa ketään pukemaan toisen lasta kuriksiin? Onhan se outoa jos joku haluaa istuttaa likaiset kurahousut turvaistuimeen, mutta kyllä oma lapsi ainakin kävelee ihan tavallisissa ulkovaatteissa päiväkotiin ja kuravaatteet säilytetäänkin siellä (on kotonakin jotain varalla mutta harvoin käytössä).
Se oli aloittajan outoa logikkaa. Ei autotyypit ketään pakotakaan. Henkilökunnan näkökulmasta on helpompi, että kaikille on samat säännöt. Ymmärrän kyllä hyvin sen, että pukemistilanne on tosi paljon helpompi, kun on sama pukukoodi. Eikä niin, että arvotaan sitä, että kenelle ne kurikset pitikään pukea ja kenelle ei, ja sitten kuriksia pukevat lapset vinkuu, että miksi minun pitää pukea mutta tuon toisen ei tarvitse.
 
  • Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
vierailija
Se oli aloittajan outoa logikkaa. Ei autotyypit ketään pakotakaan. Henkilökunnan näkökulmasta on helpompi, että kaikille on samat säännöt. Ymmärrän kyllä hyvin sen, että pukemistilanne on tosi paljon helpompi, kun on sama pukukoodi. Eikä niin, että arvotaan sitä, että kenelle ne kurikset pitikään pukea ja kenelle ei, ja sitten kuriksia pukevat lapset vinkuu, että miksi minun pitää pukea mutta tuon toisen ei tarvitse.
Mutta miten se yhtenäinen toiminta vaikuttaa tuomiseen / hakemiseen koska silloin vanhemmat katsoo vaatteet lapsensa päälle eikä henkilökunta? Paitsi jos sattuu hakemaan pihalta. Tietysti ymmärrän kun ulkoilevat niin silloin kaikki puetaan siellä samalla tavalla. En kyllä itse edes muista nähneeni kenelläkään kurahousuja ellei ole kunnon sadepäivä niissä tilanteissa kun lasta tuodaan päiväkotiin, tuli autolla tai ei 🤔
 
vierailija
Mutta miten se yhtenäinen toiminta vaikuttaa tuomiseen / hakemiseen koska silloin vanhemmat katsoo vaatteet lapsensa päälle eikä henkilökunta? Paitsi jos sattuu hakemaan pihalta. Tietysti ymmärrän kun ulkoilevat niin silloin kaikki puetaan siellä samalla tavalla. En kyllä itse edes muista nähneeni kenelläkään kurahousuja ellei ole kunnon sadepäivä niissä tilanteissa kun lasta tuodaan päiväkotiin, tuli autolla tai ei
Ymmärsin, että nyt on kyse hakemisesta. Ainakin meidän eskarilaiset haetaan pihalta
 
Sanon vaan tämän, sit poistun tästä ketjusta:
Voi kun te tietäisitte, että kurahousut EIVÄT ole käytössä missään tavallisessa päiväkodissa tavallisena, aurinkoisena päivänä. Varsinkaan iltapäivällä.
Jos ei ole aiemmin satanut tai ollut aamusumu.
Ehkä luontopäiväkodissa, jossa möyritään metsässä.

Mä väitän että mulla on nyt asiasta tieto.

Ja jos ette usko, tehkää gallupia tai kurkatkaa nopsaan viereisen päiväkodin pihalle (älkää tuijottako pitkään ettei teitä pedariksi luulla :sneaky:)
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Sanon vaan tämän, sit poistun tästä ketjusta:
Voi kun te tietäisitte, että kurahousut EIVÄT ole käytössä missään tavallisessa päiväkodissa tavallisena, aurinkoisena päivänä. Varsinkaan iltapäivällä. [/IU]
Jos ei ole aiemmin satanut tai ollut aamusumu.
Ehkä luontopäiväkodissa, jossa möyritään metsässä.

Mä väitän että mulla on nyt asiasta tieto.

Ja jos ette usko, tehkää gallupia tai kurkatkaa nopsaan viereisen päiväkodin pihalle (älkää tuijottako pitkään ettei teitä pedariksi luulla )
Eikö aloituksesta lähtien puhuttukin siitä, että maa on kostea? Eikä kukaan puhunut kuivasta aurinkoisesta päivästä? Mulla ei ole vahvaa mielipidettä suuntaan tai toiseen, mutta eikö loppusyksyllä hiekkalaatikon hiekka, keinujen ja liukumäkien pinnat ja niin edelleen ole yleensä märkiä, vaikka juuri sinä päivänä ei olisi satanutkaan? Tällöin kurahousut/kurakäsineet/kumpparit on ehkä perusteltua pukea, vaikka ymmärrän myös, jos joidenkin mielestä välikausivaatteet riittäisi.
 
Eikö aloituksesta lähtien puhuttukin siitä, että maa on kostea? Eikä kukaan puhunut kuivasta aurinkoisesta päivästä? Mulla ei ole vahvaa mielipidettä suuntaan tai toiseen, mutta eikö loppusyksyllä hiekkalaatikon hiekka, keinujen ja liukumäkien pinnat ja niin edelleen ole yleensä märkiä, vaikka juuri sinä päivänä ei olisi satanutkaan? Tällöin kurahousut/kurakäsineet/kumpparit on ehkä perusteltua pukea, vaikka ymmärrän myös, jos joidenkin mielestä välikausivaatteet riittäisi.
Ap sanoi "vähän kostea" tjsp. Ja silloin tekniset vaatteet käy.

Lisäksi monissa päiväkodeissa on säästösyistä siirrytty muovinurmeen, joka tekee pihasta yhä kuivemman.
 
vierailija
Ap sanoi "vähän kostea" tjsp. Ja silloin tekniset vaatteet käy.

Lisäksi monissa päiväkodeissa on säästösyistä siirrytty muovinurmeen, joka tekee pihasta yhä kuivemman.
Siis koko ketjun jankkaaminen perustuu tulkintaeroon siitä, mitä tarkoittaa vähän kostea. Hip hei.

Minäkään en usko, että missään pakkopuetaan kuriksia täysin kuivaan pihaan, mutta jos hiekka ja leikkivälineiden pinnat ovat selvästi kosteat, ei se mitään liioittelua ole, että kurikset puetaan silloin.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä