TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

huomenta |O |O

hoh hoijakkaa.. yö meni ihan kivasti taas, aurora nukahti yöunille 19:30, nykyään on tosi helppoa nää unille laitot, ei tarvi kun iltavellin jälkeä laskea tyttö sänkyynsä, peittelen, annan pusuja ottalle ja poistun huoneesta ja sinne nukahtaa alle 5min, uskomatonta! samoin nukahtaa ulos vaunuihinsakin, ei aina kerkee ees esim. sadesuojaa tahi hyttysverkkoa laittaan vaunujen päälle kun toinen on jo unessa :) mut sit nää aamut..aikaisin noustaan..esikoinen tuli itkukurkus 5 aikaan alakertaan meidän huoneeseen kun hänen unipupunsa oli hukassa..mut onneks hän sit kuitenkin nukahti pupun löydyttyä mut aurora heräs sit jo 5:30!! ja jaksoi tuo ihan virkeenä pari tuntia ol hereil kun meni unille ja aattelin et jees, mäkin taidan oikaista hetkeks, no aurora päätti sit nukkua hurjat 15 minuuttia, tuossa lattialla tuo nyt höpöttää leluilleen pirteenä ja äiti vähemmän pirteenä...
sit kun noit kelloja siirretään niin meil herätään varmaan jo 4:30!!! :eek: :|

tuosta tulikin mieleen jotta vieläkö te muut käytätte vaunujen päällä sitä hyttyssuojaa kun nukutatte ulkona tai olette muutenkin vaunujen kans liikenteessä??

sairaala sarja: oon kattonut ja hieman tuli paha mieli viime jaksosta mis sitä vauvaa kannettiin ruumishuoneelle, toki olemme itsekin hakeneet 3 tytärtämme patologianlaitokselta ja kannettu haudattavaks joten siks hieman riipaisi sydämestä..muistot tulee mieleen..

mut nyt kahvia lisää..jotta heräis tähän päivään..
 
huomenia!

Carmen...täytyy kattoo paljo prismassa maksaa syöttispehmuste ja jos myyt halvemmalla niin sitten voin ostaa :D

Poika,ihanaa... :heart: onnea matkaan =) En hyväksy kännäystä lasten nähden,kotona sain sitä ite aikoinani kattoa joten tiiän että ei oo kivaa...

Herättiin klo7,yö oli perus pieruinen.Poika koittaa punnertaa itteään masulleen unissaan ja sit treenaa ryömimistä :kieh:

Tuntuu toi nan laittavan mahan toimimaan,kakkaa piisaa..

nyt poitsu unille...




 
weiss
Ihanaa poika!!!!! :heart: :heart: Plussa tuulia sinne.. ;)
Miekin niin toivon, jotta joskus sen kolmosen vielä saisin.. Kunhan nyt joskus johonkin mieheen viittis edes vilasta..
Täällä on kauhia räkätauti tai on ollut koko viikon, illalla sitten nous lämpöä ja tänään mennään lääkäriin varuilta, jottei olisi alkavaa korvatulehusta.
Käännäämisestä: Parit sauna kaljat/siiderit on miun mielestä ok, mutta kuuppa täynnä öliseminen ei sovi lasten silmille!
Toppahaalari: Isompi pitää ostaa..
 
Kiitos tytöt Toivottavasti saisin yliotteen vaan noista peloista niin ois mukavempi sit jos joskus vauva alkunsaa niin odotusaika. Mut tänään aamu näyttää hyvältä vaikka yöllä ahistikin se ohjelma mutta silti mä en kyttäämällä kytännyt ja se oli mulle itelleni jo iso juttu...mä varmaan kuulotan ihan pöntöltä mut pienet edestysaskeleet tuntuu musta niin hyvältä..raskasta on ollut odotusaika plus nää 5 kuukautta kun kokoajan on pelottanut mut nyt on vähän parempi fiilis..mutten tosellakaan odota mitään ihmettä joku päivä voi olla et on pahempi.. parempia päiviä odotellessa ja toivoessa lähden aamupalalle.

Weiss:
Mä oon varma et sä rakastut viellä tulisesti ja teet monta pikku Weissiä
 
weiss
Poika: Voi.. :hug: !!! Alkaa vaan tuota ikääkin jo olla, jottei tässä kauhiasti vuosia ole enää lapsia tehdä.. mie kun käyn kanssa jo yli kolmeeeekymppiä.. Mutta toivotaan, että pelot jo hälvenis, tiiän kuitenkin mitä se on, kun olen ite kamppailut samojen pelkojen kanssa.. :hug: :heart:
 
Oliko tässä kurpitsan teksti vielä tovi sitten...? Vai oonko tulossa hulluks :eek: Kun olin kattovinani että kysyit hyttysverkosta vaunujen päällä. Mulla on tossa pihalla se,mutta ei lenkillä ollessa. Meillä noita oravia ja muita önninkäisiä täällä juoksentelee,niin oon katsonut parhaaksi suojata luukku =)

Poitsu unilla ja tekis mieli itsekkin torkkua,mut ei kerkee,kun pitää valmistautua kauppareissuun. Eilen oltiin siellä kaverin luona kylässä kaverilla Kasper sai taas muutaman huutokohtauksen kesken kaiken. Tyynty kyl heti sylissä. Alkaisko hieman vierastamaan...on muutenkin niin mamman poikaa :heart: Kun tultiin kotiin oli taas niin tyytyväinen että :D Onneks niihin joulukuun rehveihin on vielä aikaa,ehkä toi kerkee kasvaa sen verran että ei sit mee hankalaks hesan reissu =)
 
Okei...mun kone kikkailee. Näin ton kurpitsan tekstin ton oman aikasemman kirjotukseni jälkeen,sit kun päivitin sivua,sitä ei näkynyt ollenkaan ja nyt taas löytyy,mutta ennen tota mun juttua...outoo. Tai sit se vaihtis B,eli olen tullut hulluksi :D
 
Huomenta kaikille mä nukuin kuin tukki -mies soitti aamul kolme kertaa ja sit vast heräsin. kaikki nukku hyvin -oli se eilinen reissu aikamoinen. Ette usko kuin onnellista oli kun päästiin kotiin -täydellinen hiljaisuus muutama ihminen siel täällä ja Sara voi juosta vapaasti autolle eikä tarvinnu pelätä et hävii vilinään. Mutta mukavaa oli eilen, oli tosi kiva nähdä osa teistä livenä :) ja kuten joku sanoi et tuntui kun oltais vanhoi tuttui vaikka vast nähtiin. kyllä siel Helsingis on sitä porukkaa, mut hienosti Sara kyl piti kiinni E rattaist. Mä jotenkin pelkään isois vierais paikois et hävitän ton elohopean. Kysyin et mitä S tekis jos olis siel itikses hävinnyt musta. Hän olis menny niiden leikkitätien luokse takas - taivas mulla on fiksu likka - 4v. osa ajatella aikast pitkälle. Nyt on tän mamman menohalut tyydytetty. Seuraavaks tuun kyllä E kanssa kahden -sit pääsis kiertelee myös kauppoja.

poika aikast makeeta. Noin se onkin hyvä et saa tulla jos on tullakseen ei mitään turhaa stressiä tuu sit ainakaan. Tärppi onnea sit vaan. :wave:

isänpäivä Mä ostin me&i kutsuilt sellasen paidan missä sähkökitaroita :) meidän isäntä kun soittelee sitä mikä kitara hero se nyt onkaan -aina kun en oo kotona. Sit mulla muutama hyvä kuva mis myös S soittelee. :) et siitä se lahja sit muodostuu ja kerhos tehdään kortit sit myös.

alkoholi saunan jälkeen sidukka tai mies ottaa muutaman oluen. En haluu et lapset näkis et ollaan humalas tai olis sillon edes kotosalla. Toki mä tulen hiprakkaan jo viinilasist, mut silleen jos oikeesti biletettäis. Mä olin varmaan jotain lähelle 18v. kun näin isän humalas -oli siin naurussa pitelemistä. Meillä on joulusin alettu juomaan viiniäkin vast nyt kun ollaan aikuisia.


Mies on aivan innoissaan kun kerroin et tääl olis hyvii leivontaohjeita -pitää kokeilla. majj tosi hieno kakun päälinen. Teit sä ne possut itse marsipaanista?


Kilot Mulla on lähtenyt viikos -1,7kg :) oon super onnellinen. kiitos kasvisten ja hedelmien mitä oon sit puputtanut.

Mukavaa viikonloppua kaikille! M ja E :wave:
 
huomenta,

kiitos mukavista mammatreffeistä!!! Oli kyllä mukavaa!!

Poika on tosissaan tajunnut kääntymisen idean ja on kokoajan kääntymässä selältä masulleen... mitäs menin toivomaan, jotta toinen oppii liikkumaan :LOL: nyt saa olla kokoajan kääntelemäsäsä..

onpas ollu kurjaa katottavaa se nelosen sairaalasarja, jos siellä on pieni ihminen kuollut.. Mä en kato sitä enää ollenkaan. Yritän välttää kaikkia ohjelmia, joista saa kurjaa mietittävää. Niinpä katon teeveestä vaan salkkarit ja bb:n :LOL: Ja muutenkin on teeveen kattelu jääny aika vähäseks. varmaan ton muuton takia.

Majj oli leiponut sulosen kakun. Mistä hommasit päällysteet kakkuun???

Hyttyssuoja/harso ei oo ollut laisinkaan käytössä vaunuillessa.. Kesämökkireissulla oli,mutta ei muuten.

syöttötuoli on perusmallia ja pehmusteet ikeasta.. mutta tuoli ei oo vielä käytössä.

Jaahas. se olis sitten ulkoilun paikka... Pienestä vesisateesta huolimatta aattelin lähtee pojan kanssa ulos jotta saadaan kumpikin raitista ilmaa!!!

Jee. tänään saan miehen viekkuuni työreissulta ja huomenna päästään viettämään laatuaikaa... Niin ja IKEAAn mennään tänään kanssa.. Jotta visa vinkumaan ja koti kuntoon!!

mukavaa viikonloppua kaikille

niin ja pojalle plussa tuulia!! :hug:
 
merika ja birdie: Joo itse väsäsin possut 5 minuutissa, Julia sylissä. Vaaleanpunainen on siis ihan marsipaania kaupasta ostettuna, ja se vaalean pun. kermavaahto sitä valion mansikka vispikermaa :) Sekä sellasia valkosia sokeri helmiä oli päällä, niitä ei kuvassa tainnut näkyä.

Onneksi en siis katsonut eilen sitä sairaala ohjelmaa jos tuollaista oli näytetty :(

Poika ihanaa jo tärppää! :p

Sitten hieman omaa napaa, yö oli pitkästä aikaa tuskaa! Tyttö nukahti helposti, mutta heräs jo puol 12 syömään, annoin iltavellin no ei kelvannukkaan joten tissille, puol 2 joku soitti mun puhelimeen "väärään numeroon" puol 3 tyttö oli taas hereillä, söi. 3-5 sai muuten vaan laittaa tuttia ja heijata pyllystä. 5 tyttö päätti olla hereillä ja jutteli innoissaan itsekseen, no minäpä laitoin tytön vaunuihin ja siinä sitten miehen kanssa vuoron perään heijailtiin 7 asti nukkui. Siitä otin sit väliin ja 9 asti sain pidettyä puoli unes, joka tarkotti sitä että mä sain koko ajan laittaa tuttia ym. |O |O Jospa tuollanen levottomuus johtui siitä kun ei eilen päivällä nukkunut paljoa mitään.
Tänään ajattelin laittaa väkisin unille :D

J menee tänään toista kertaa mun äidille yö kylään. Tuollaisen yön jälkeen annan mielelläni, tai mieli voi vielä muuttua tässä päivän mittaan muuttua, koska päivisin tyttö kuitenkin on niin kiltti, kuin enkeli :heart: Olis tarkotus ( selvinpäin mennä ) kavereiden luokse iltaa istumaan. Siksi ajattelin olla selvinpäin jotta saan kerrankin nukkua yhden yön, vaikka tarvitsisin varmaan viikon verran unta että taas jaksaisin :D
 
Huomenia kaikille. Oon kade teille kaikille treffaajille, olisi kyllä supersuper mukavaa nähdä, mutta matkaa on vähän liikaa. Kuinkas moni täältä on Pirkanmaan seudulta - jos pidettäis hämeessä jotkut kahvetit?????????????????????????????????????? Voisin toimia organisaattorina.

M juoksutti viime yönä moneen kertaan, yleensä annan vain tutin, mutta neito nukahti jo 19.30 sillä seuraksella että söi yöllä muuutaman kerran pieniä määriä. Yleensä menee unille 22-23 aikaan - kääk niin myöhään, joo-o. Viimeset tirsat on kuuden aikaan, ni minkäs teet. Meille tämä myöhäisyys passaa kun sitten saadaan nukkua aamuun asti - ja toisaalta ilta on mukava ylellisyyshetki, meidän iltatähti loistaa meille :heart: :heart: :heart:

En minäkään hyväksy kännäämistä lasten kanssa. En tosin ole ehdotonkaan että yksi saunasiideri ja piste. Meillä viini kuuluu ruokakulttuuriin ja teinitkin saavat tilkan veteen sekotettuna jos tahtovat. Saatan ottaa pari lasia keskellä päivääkin...joo alkkis äitee. Mä olen nautiskelija mutta en kännääjä (paitsi joskus menee överiksi jos on kemuja). Mulle musiikki, ruoka, viini on aina elämys - yhdessä tai erikseen. Enkä muutenkaan rupea jeesustelemaan koska olen äiti. Äitiys on antanut minulle lisää samettisia helmiä sydämeeni, mutta muutoin elämä on jatkunut samaan malliin. Moni ihminen rupeaa kauheaksi yli ihmiseksi äitiyden myötä - se on väärin hänelle itselleen ja käy ajan myötä voimien päälle. Ymmärrän kyllä myllerryksen tuoman vietin, mutta olen nähnyt läheltä monien suhteiden kaatumisen tämän myytin myötä - omaa minää ei sovi unohtaa. Äitiys on älyttömän kiinnostava asia, siitä voisi kirjoittaa miljoona kirjaa - saamme kokea tunteiden kaikki fäärit surut,ilot, pelot, pettymykset - elämän ihanuus ja kurjuus kaikissa väreissä. Ooh olinpas taas syvällinen.

Poika Onnea matkaan - peitot heiluun vaan :heart:

Rupean nyt maalaan seinää, sain eilen päähän laittaa yhden seinän ja sieltä alta paljastui ihana kartta - haasteeellinen juttu miten siitä voisi jättää osan näkyviin. Voimia ja ajatuksia kaikille tähän sateiseen syyspäivään =)
 
Poika kovasti onnea yritykeen, nyt vaan peitot heilumaan taajaan :LOL: Ja noista peloista, hae vaan sitkeästi apua joka sieltä neuvolasta tai sitten mene ihan lääkärin juttusille. Mulla on ainakin nyt tuo ahdistus vähän helpottanut kun sain ammatti apua. On ihana kun saa puhua ajatuksista vieraalle ihmiselle joka osaa sitten vähän auttaa kokoamaan taas palapeliä kasaan.

Alkoholista mä voin ottaa oluen pari lapsen aikaan tai lasin viiniä, sillei kuitenkin että en ala humaltua. Isäntä juo kaljaa "enemmän" mutta lähinnä niin että se hörpää kaljan silloin toisen tällöin janoonsa kun touhuaa tuolla pihalla. Se saa vetää mäyräkoiran kaljaa ennen kuin edes huomaan että se on jotain ottanut, sen verran kokoa on. Mutta humalassa en lasten edessä kyllä aio olla. Itsellä valitettavasti kokemusta siitä mitä on kun vanhemmat kännää. En mun vanhemmat juoppoja ole, ottivat noin 1-2 kertaa kuukaudessa mutta sitten sitäkin enemmän (tai no isä kyllä useammin, vloppuisin). En ikinä sois lapselleni samaa kuin mitä itse jouduin kokemaan kun paaposin puolisammuneita vanhempiani :ashamed: Ja yritin vältää riitoja pitämällä heitä erossa toisistaan. Mun porukat kun pääsääntöisesti sai ainaan 3. maailman sodan kun olivat molemmat humalassa...Mä sit valvoin yöt ja kuulostelin ääniä et ehtisin passittaa ne nukkumaan ennen kuin riita taas alkaisi. Pelkäsin myös aina että jompi kumpi lähtee vihoissaan ajamaan tai tekee jotain tyhmää. Niinpä piilotin autona avaimet ja kaikki veitset aina mun patjan alla noina öinä. Se oli kyllä karmivaa. Mutta ei mun vanhemmat täysin pahoja olleet, kyllä he minusta ovat huolen pitäneet ja tehneet kaikkensa mun eteen, mutta nuo kurjat muistot aina tuppaa vähän latistaan asioita

Neuvola kuulumisia meillä oli tosiaan neean 7kk neuvola eilen. Mitat oli 6.7kg ja 67,5cm. Hyvin on tyttö edellen kasvanut, päästiin jo jopa 7kk alimmille käyrille! Neuvolan täti kehui tyttöä varsin aktiiviseksi, liikkuvaiseksi ja kommunikoivaksi. Kehut lämmittää aina äidin sydäntä. Ruoka puolelle ei mitään uutta, mitä nyt enemmän voi jo antaa raakoja vihanneksi/kasviksia tarjolle että voi niitä nakerrella ja harjoitella pureskelua. Suositteli myös hammas kutinaan kuivaa ruisleipää joka hieroo mukavasti ikeniä ja samalla neiti tottuu rukiin makuun&oppii syömään omasta kädestä. Onhan tuossa leivässä vähän suolaa mutta se ei liene ongelma kun eipä tuo neiti saa kuin pikkiriikkisiä muruja siitä irti. Ainakin tykkäs kovasti nakertaa kun eilen kokeiltiin =)
 
Poika, onneks en kattonu sitä sairaalaa loppuun saakka eilen. Tuntuu muutenkin että mitä vaan katot, niin kaikissa on kuolemista tai muuta surullista. Lehdetkin myy vaan kauheilla lööpeillä. Aika kurjaa. :|
Juttele ihmeessä vielä neuvolassa ja pyydä saada jutella vaikka psykologille.
Peitot vaan heilumaan :D

Repa, kerro mullekin mitä maksaa prismassa kun tiedät. Mitä sä Carmen maksoit siitä ylimääräsestä?

Kierimällä mennään tämäkin päivä..harjoittelussa myös liikkumatapaa "syöksy": pylly ylös ja syöksy eteenpäin. Kädet ei liiku mihinkään.
 
mihin hemmettiin se mun viesti hävis..???

no uusiks..

kiloklubi: tämän viikon pudotus -300g, yhteensä painoa on tippunut -2,6kg

mä käytän hyttysverkkoo koko ajan melkein joka paikas, tulee jotenkin turvallisempi olo itelle ja varmasti vauvallekin kun on joku harso vaunujen päällä, ja näitä naapureitten katteja pyörii täs vähän väliä ja linnut pörräilee niin eipä mee sit vaunuihin..

auroran laitoin tunti sitten ulos unille kun oli jo niin väsynyt että kikatteli koko ajan tos leikkimattolla, no eipä ihme kun 4h hereil olo aikana nukkus vaan 15min tirsat..

 
alkoholista vielä, peesaan kirsikkatomskua siitä että kyllä mielestäni äiti voi ottaa, mutta tosiaan sen järjen rajoissa..ja sama toki pätee isään. Musta kuitenkin on ihan hyvä näyttää lapsille fiksu esimerkki alkoholin käytöstä. Siitä että sitä tosiaan voi ottaa asiallisesti, nautiskelun merkeissä, ei humala hakuisesti.

kirsikkatomsku mä ainakin olen täältä treen kupeesta ja olis ihan kiva väsätä treffejä tänne suunnalle. Mukana siis!
 
Jenni Nuo on kurjia juttuja vanhempien alkoholi-riidat. Mulla ei oo niistä kokemusta kun äiti ei oo ottanu koskaan mutta isä on ottanut pari kertaa vuodessa kalsari kännit - yök. Mutta ei oo koskaan rähjänny. Että ei mitään ikäviä muistojakaan.

Vielä tosta alkoholista yleisesti; Mä haluaisin opettaa mun lapsille tätä maailmaa sellasenaan kun se on - suhde alkoholiinkin voi ja pitää olla hallittu. Mun poika 12 v kyselee paljon maailman menosta - myös alkoholista, hänellä on mielestäni fiksut aatteet. Hän kertoo minulle paljon salaisuuksia, mitä en kuuna päivänä kertoisi kellekään. Tämä on sellainen onnistumisen tunne, kun tiedän missä mennään ja en rankaise vaikka olisi tapahtunut jotain kiellettyä mistä ei oo kiinni jääty, virheen tunnustaminen on suuren voiton saavutus. Se kertoo luottamuksesta. On sitä itekin tullu elämän varrella tehty vaikka mitä pieniä koiruuksia
:kieh:

Jaahas, meillä känkätään - täytyy mennä. :wave:
 
Talvihaalarista, meillä kyllä tulee oleen käytössä äippäpakkauksen haalari. Ja sit tietty makuupussi. Samoin meillä on noita kevyttoppapukuja vaikka kuinka monta. En mä nää mitään järkee hommata tänne etelään mitään järjettömiä toppauksia, jos toi talvi on samanlainen ku viime... olikohan täällä -5 parhaimmillaan. Siinä kyllä jo makuupussilla ja millä tahansa haalarilla selviää loistavasti. Jos ei selvii, niin sit välikerroksia lisää :D Tosin tuulensuojaa rattaisiin kyllä tarttis, koska viimä tässä merenrannalla on myös kyllä melkoinen.

Kurpitsa
, itku tuli täällä kanssa ku se vaksi sitä pientä potilasta siinä kanto. Lohduton näky. Anteeks nyt, et takerrun, mut kolme tytärtä? mä menin ihan sanattomaks... :/

Majj
, turhaan huolehdit... toi kakkuhan oli aivan ihana :heart:

Poika, onnea "saatullajosontullakseen"-meiningille. Ja joo, puhu noista peloista seuraavalla kerralla terkkarille. Hän on ammatti-ihminen ja varmasti tietää mitä tehä. Koska pitäähän sun nauttia vauvasta ilman pelkoja sekä myös uudesta mahdollisesta raskaudesta :hug: Me kyllä kuunnellaan täällä :)

Merika,
joo sulla on rinsessat varmaan ihan poikki ja ite varmasti kanssa. Ku olis aikasemmin puhuttu siitä et jos muksu katois. Meillä monet tutut tekee niin, et laittaa selkään tarran jossa on oma kännykkänumero, et jos mukula katoo, niin kuka tahansa löytäjä voi sit soittaa äidille. Näin myös tekee Linnanmäki. Loistavaa mun mielestä. Ja kyllä muuten Itiksessä aika usein ku oon, niin joku lapsi on kateissa tai löytynyt, et infosta kuuluttelevat... Et juu, ei se harvinaista oo. Mut hienosti likalta vastattu, et tietty takas niiden hoitotätien luokse.

Hyttyssuojaa, mä pidän parvekkeella kyllä, en muuten.

Ihania reseptejä. Mun mieheni ei diggaa mistään semmosesta missä on tuorejuustoo ja hapankermaa, joten jos teen, niin joudun joko syömään yksinäni tai kutsuu kavereita kahville.... :/

Meille on se eka hammas sit tulossa ja neiti on kiukkunen ku ampiainen. Äidin syli tuo lohtua, mut ehkä se onkin vaan syy, et silleen pääsee lähemmäs Panadol-pulloo, mikä tois sen oikeen helpotuksen :D
 
jenni: samoilla ajatuksilla täälläkin.. mä en juo kuin joskus iltasella yhden lasillisen siiderii sen jälkeen kun oon lapset saanut unille mut mies tahtoo kitata kaljaa vähän enempi, tuo juominen on sellasta pitkän kaavan kautta nautiskelua lähinnä..

oon täs jonkin aikaa jo miettinyt esikoispojan kokopäivä hoidon muuttamista puolipäiväiseksi, silleen et olis 2-3 päivänä viikos koko päiväisesti hoidos ja loput ajat kotona josko sen muuttais seuraavaks vuodeks kunnes sitten menen töihin takas..toki virikkeitä pitäs keksii koko ajan mut jotenkin tuntuu siltä että pojan olis tällä hetkellä parempi olla enempi kotosalla kurin alla, toki poika tarvii kaveria koko ajan, eli jos aikoo mennä pottalle niin potta täytyy tuoda ihan äidin jalkojen juureen ennen kuin voi mennä pissalle, syödä ei voi ilman kaveria, omaan huoneeseen joka sijaitsee yläkerrassa ei tietenkään voi mennä yksin ilman kaveria..yms. mut kaipa tuo on jotain ikään kuuluvaa, poika on nyt ens kuun alussa 3v5kk. säästäis hoitokuluissakin jokusen euron, nyt kun maksetaan täyshinta..pojan pph vaihtui tos elokuun alussa, edellinen hoitaja pitää vuoden virkavapaan tms. ja olin tosi tyytyväinen tähän hoitajaan, hän piti kuria eikä lapset saanut tehdä mitä lystäs yms. toki poika pääsee vuoden päästä takas tälle hoitajalle, toivon mukaan mut nyt kun on ollut tällä uudella hoitajalla niin pojasta on selvästi tullut tottelemattomampi, vastaan vänkääjä, puhuu välillä rumia yms. ja on ollut siellä vasta muutaman kuukauden joten siksi ottaisin hänet enempi kotioloihin takas..
otampas jälleen miehen kans puheeks illalla tämä asia, olen jo useasti asiasta puhunutkin mut jotenkin aina venyy ja venyy päätöksien teko lähinnä miehen puolelta..
 
Alkoholia otan yleensä vain silloin kun olen lähdössä viihteelle, eli tosi tosi harvoin :D Joskus olen kotona ottanut illalla lasi viiniä miehen seuraksi. Toissa viikonloppuna tuli otettua kavereiden kanssa kun oltiin keilaamassa ja syömässä. Edellinen kerta oli toissa kesänä Barcelonassa kun täytin kolmekymmentä :D Mies kyllä juo kotona sen saunakaljan eikä siinä mun mielestä ole mitään pahaa. Lähipiirissä on alkoholisteja niin mun suhde alkoholiin on aina ollut aika negatiivinen :(

Hyttyssuoja on rattaissa aina kun ollaan metsälenkillä tai kun rattaat on yksikseen tossa pihassa.

Me lähdetään sunnuntaina Tukholmaan ja kauhulla katselen noita sääennusteitä ja myrskyvaroituksia |O Täytyy vaan toivoa et tuuli tulis edes takaa tai edestä eikä ainakaan sivusta!
 
Kiiti kaikille...Eli juttuhan meni näin, mä sanoin ukolle et mun täytyy soittaa aika ehkäsy neuvolaan et ehkäsy saadaan kun mulla näitä pelkoja on ja varmaan tulee olemaan. Isäntä sano sit et hän ei halua et hänestä 3 saa tulla jos tulee..No enhän minä estele en en...mut en oikeesti nyt stressaa enkä haaveile kuhan jatkan tavallista touhuumistani ja koitan nuppini saada kuntoon. Äsken tilasin ajan sille mun äippäneuvolan tätille en asiaani sannut kun oli harjoittelija mut marraskuussa pääsen sit juttelemaan sen tätin kanssa...pitäkää peukkuja

Olette ihania ihan jokainen
 
edla-mamma: ikävä kyllä joo, 9.10 tuli 5 vuotta lasten menetyksestä, en pysty oikein vieläkään käymään tyttöjen haudalla itkemättä, koskee kovin sydämeen :'( odotin kolmosia ( alussa np-ultraan asti masussa oli neloset) mut yks oli menehtynyt rv9 ja loput kolme menetin estelyistä huolimatta rv23, vähältä ettei lähtenyt omakin henki samalla..olen varma että kohtuun kuollut sikiö aiheutti kohtutulehduksen koska tämä kuollut sikiö ei poistunut vuotona vaan tavallaan jäi kohtuun ja suli vähitellen sieltä pois, toki rippeitä tästä sikiöstä näkyi vielä rakenneultrassakin..ja seuranta väli oli 6viikkoa, et se siitä hyvästä seurannasta..toki menetystä seuras paha raskausmyrkytys, hepatogestoosi, puhuttiin hellp-syndroomasta, kohtutulehdus, keuhkoveritulppa koska ei tiedetty mulla olevan apc-resistenssi eikä tietty ollut hepariinilääkitystä, nämä huomattiin vasta rv22 kun jouduin pakkolepoon sairaalaan kun yhden vauvan sikiökalvot pullotti ulos, supistuksia tuli joita en tuntenut ja olinkin kolmatta senttiä auki sairaalaan saapuessani, suunniteltiin langankin laittoa muttei sitä sit voitu laittaa kun ei ollut enää reunoja mihin se olis ommeltu..
 
Poika....juu tärppiä vaan :hug: !!

Alkoholi, me ei juoda oikeastaan ollenkaan....varmaan kerran vuoteen ostetaan kotio saunaoluset....mut jouluna juon aina punaviiniä....ja jos lähden hummaamaan niin vähän otan pohjia....mielestäni lapset voi nähdä, jos juo saunaoluen, viinilasin ym....kyllä ne jossain vaiheessa törmää alkoholiasiaan elämässään kuitenkin. Voipi olla hyötyä, et vanhemmat antaa esimerkkiä kohtuukäytöstä....olen itse joutunut katselemaan vanhempieni kännisekoilua lapsena...se ei ollut mitenkään mukavaa ( mun isästä tuli jossain vaiheessa absolutisti...) ei kylläkään niuhottanut muitten alkoholin käytöstä.....en minäkään, siihen asti kun se on kohtuullista ja asiallista ;) !!


[/b]Sairaalasarja, on välillä todella ahdistava....eilinen jakso oli kyllä erityisesti, kun oli pienestä kyse.....kurpitsa :hug:
 

Yhteistyössä