TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Poika....ootko myymässä tavaroita....mulla on tuol huoneen lattia täynnä roinaa...siis lastenvaatteita...pitäis hinnoitella.....täällä on aika kiva lastenvaate/tavara kirppis, tavarat ja vaatteet viedään sinne ja henkilökunta hoitaa pöytien siivouksen =) .....pääsee helpolla, kun ei tarvitse käydä paikalla siivoomassa....hintakin on kohtuullinen 16 euroo viikko....mie oon ahkera myymään....mut nyt on ollu taukoa.....ja roinaa on kertynyt ihan mukavasti.....
 
Marmotta, oon kanssa ilonen että meillä oli jo oma suurtapaaminen :D Ja pitää kyllä uusiks nähdä taas! Jännä nähdä sit miten Eeva on kasvanut.

Mielelläni kyllä osallistun jos tapaamista tänne päin meinaatte =)

Hyppykiikulla nyt pikkasen harjotellaan. Se on neidin mielestä niin hurjan hauskaa! Mutta ihan pikkusia hetkiä kerrallaan, kun on niin omituisessa asennossa ne kädetkin. Ehkä kuukauden parin päästä on sen pitunen, että kädet ei jää sillai ylös tyhmästi.

kirpparille oon kanssa viemässä tavaraa ens viikolla. Tosi halvalla lähtee että pääsee eroon.
 
kerkeen koneellekin tänään..

pitää olla liikkeessä koko ajan jos erehtyy istumaan pitempään niin nukahdan taatusti tähän..
meil on viimeiset parin viikon ajan aurora herännyt 5-6 aikaan eikä tänäkään aamuna poikennut tavasta ja höpötys alkoi kuulua 5:45 voi vitsi kun ei meinannut jaksaa nousta ylös millään..no eiköhän tuo opi viimeistään 3 vanhana nukkumaan sinne 7 asti..toivossa hyvä elää :D esikoinen heräili vauvana kans ennen kukon laulua ja 2 vuotiaaksi heräs kerran yös, ei toki syömään vaan varmistamaan että äiti tai isä on paikalla yms. mut nukahti saman tien takas uneen kun kävi kellistämäs vaakatasoon ja nyt 3 vuotta täytettyään nukkuu aamulla jopa 7 asti muttei minuuttiakaan kauempaa..

aurora nukkus tänään ulkona vaunuis tähän asti pisimmät unet, liki 5h!!!uskomaton nukkuja ulkona :eek: aamupäikkärit nukkus sisällä ne tyypilliset ½h ja nyt on vikoilla kolmansilla unilla sisällä joten heräileepi pian kun ½h tulee täyteen..

nyt rupee ramasemaan..kun oon löhöilly täs sohval joten pitää lähtee liikenteeseen muuten rupee kuorsaus kuulumaan.. ;)

 
Juu olen tavaraa viemässä..10 vuoden tavarat on levitelty pitkin taloa...kyllähän tuota on kertynyt ja HALVALLA lähtee...Osa lasten vaatteistakin lähtee sit jos joksu tärppää niin saan haalia uusia ;) Mä oon mahoton orava-luonne

Jospa meillekkin jostain tupsahtas kiikku kuulostaa mukavalta vempaimelta :D
 
marmotta: Hallissa tällä hetkellä asutaan, kokoajan ollaan omaa asuntoa katseltu tästä seutuvilta mut ei oo viel löytyny sopivaa. =)

Joo on kyllä moni jättänyt kirjoittelemisen vähemmälle, tuolla kerhon puolella on jonkin verran myös keskustelua ja kuvia vauvoista =) ite en sen takia paljon kerkeä vastaileen ja oleen koneella pitkään kun täällä kotosalla on kolme lasta jotka pitää äitiä kiireisenä, mies kun on paljon ollu nyt ylitöissä niin kyllä saa itse olla sit menossa koko ajan :whistle:
 
Sarbba,kiva kuulla sinusta :wave: Mullakin oli se pikkuvauva aika sellasta että hyvin harvakseltaan pääsin kirjoittelemaan kun tuo poika vaati 24h syliä. Mutta nyt sit notkun täälä senkin edestä :D Mulla asuu kans suku siellä päin jämsä-mänttä akselilla,isä asuu j.koskella =)

Mulle on luvattu hyppykiikku,mut en oo kehannut kysellä sen perään :ashamed: Pitäs varmaan kysyä,poika vois tykätä. Eihää siinä tunti tolkulla olla =)

Jahas,millanenhan yö on luvassa...viimeyö meni ryömimistreeneissä ja luulen että näin jatkuu kunnes poika oppii sen jalon taidon ja sokerina pohjalla pierut |O et hyvää yötä mullekkin vaan :p Mutta maito se ei edelleenkään näy oireilevan,eli jee siitä hyvästä.

Meil ois sit matamimimmi maanantaina neuvola,eikös se näin menny B) Tai siis Edithillä ja Kasperilla... :ashamed:

Nyt sanon heipat huomiseen... :wave:
 
Repa...juu kello kymmenen meil....tulee se piikki...viimeks Edith oli rokotteen jälkeen itkunen muutaman päivän.... :(

Keuruulta...olen mie...aika läheltä liipasee...mun isä asui Jämsässä usean vuoden ja oli töissä kaupassa siellä.... K-kauppa, olikohan Ruusa.. =)
 
Ai no mehän saahaan tännekkin järkättyä hyvä tapaaminen ku kerran lähellä asuu porukkaa :D

Repa: Kyllä meillä Niklas nukkuu tosi hyvin päivällä etten niinkään vauvaa voi "syyttää" etten ehi kirjoitella, sitten menee aika siivotessa ja isompien lasten ja koiran hoidon kanssa :D

Te kyllä jaksatte niin ahkerasti täällä kirjoitella, et aivan ihana kyl käyä lukeen teidän kuulumisia aina! Nyt sit pitääki "asua" täs koneella kun mies ei sentään nyt illalla ole töissä :whistle:
 
Iltaa mammat! :)

Meillä on nyt viikon verran J:n päikkärit olleet ihan outoja, tänäänkin tyttö nukkui aamupäivällä 40min päikkärit, toiset päikkärit kesti ½h ja kolmannet ½h ja nyt tyttö on tossa lattialla ihan virkeenä leikkii. Koko viikon on ottanu tollasia lyhyitä tirsoja vaan, eikä yötkään sen paremmin oo mennyt. Sitten tyttö on alkanut syödä myös huonosti maitoa, aamulla Julia oli 7h SYÖMÄTTÄ :eek: ei ottanu mitään, eikä missään asennossa, ei kelvannut pullo, ei tissi, ei hedelmä sose ei mikään. Mikähän häntä "vaivaa" ?? :eek: Koitin tosta alhaalta ikeniä ei ainakaan pullottanut eikä näy valkoista, alhaalla takana näkyy kyllä molemmilla puolilla valkoset pallukat ienten alla,mutta nekin ovat näkyneet jo todella kauan enkä tiedä ovatko hampaat vai ei!

Hyppykiikusta: Ei ole, mutta lainaan saataisiin ja varmaan otetaankin.

Sarbba: Kiva kuulla sinustakin! Just eilen kirjauduin kerhon puolelle katsomaan kuvia ja kun näin maha kuvasi sielä tuli mieleen ettei oo susta hetkeen kuulunut, ja eikö me tosiaan oltu viimeiset toukokuiset kelle pikkuset syntyi.. :)
 
Niin ja Julia on kova liikkumaan lattialla, hän on keksinyt uuden liikkumistavan, eli on selällään ja heiluttaa pyllyään kovaan tahtiin ja jalkoja niin päästään uuteen paikkaan, voi mennä vaikka monta metriä noin :LOL:
 
Matami, hassua Keuruulta. Mulla on ollu tapana olla kerran vuodessa viikonloppu Keuruulla :D tosin tänä syksynä jäi väliin :(

Hyppykeinusta
, joo meiltä kiellettiin se, samoin ku se seisottaminenkin. Varmaan ehkä johtu siitä varvistelusta just ettei neiti ottanut siellä fysioterapeutin luona oikeita askelia vaan varvisteli ehkä... :/ en mä tiiä, mulla itellä on ollu sellanen ja kuulemma diggasin siitä tosi paljon :)

Meillä väsyny pikku-uimari vetää kolmatta tuntia unta palloon tuolla mun sängyssä :kieh: Mihis mä nyt sit oikasen? :O Sohva sopikoon mun tarkotuksiin :D Alkaa kohta pelkokerroinkin :)

Mä puhdistan topsipuikolla nessustä näkyvät räät (siis ihan siinä hollilla olevat) Lenssun iskiessä järeämmillä aseilla eli sitten suolaliuostippoja ja friidaa peliin mukaan :D

Hohhoh, ehkäpä mä meen tonne sohvalle makaamaan. Jostain syystä hirvee hedari, enkä sulata sitä ollenkaan ku en oo aikoihin juonu mitään naista väkevämpää.... Mii doo nat laik it!
 
Majj, tota meillä on tehty parisen kuukautta jo. Oliskohan sen takii ettei neiti hiffaa tota mahallaan oloa tai sen kautta liikkumista.... :D Mä oon alkanu menettää toivoni että toi neiti ryömis joku päivä... eieieieiei... se lähtee suoraan tosta makuulta(varpaita syömästä) kävelemään. :LOL:
 
Mä pidin lautasellla ja liina suojana, lautanen lipaston päällä sängyn vieressä. Sängyn päätyä hiukka ylös, ni on helpompi hengittää. ja sit itellä on kestämistä sen hajun kans, mut siihen sit kyl tottuu :) paranemisii :)
 
Keilis: Mä laitoin sipulin paloja pieneen pussiin sängyn päähän roikkumaan. Auttoi. Paranemista!!

Me venytettiin pojan nukkumaanlaittoa melkein tunnilla, jospa menis aamu paremmin kellojen siirron jälkeen. Tänään heräs seiskan jälkeen, viikolla heräs vasta kasin maissa, joten toivoa on. Ettei siis oo vielä klo 5 ylhäällä :D Mut katsotaan. Toivottavasti kurpitsa teilläkin nukuttais huomen aamulla! :)

Hyppykiikusta. En oikein tiedä miks sellanen on..? Mutta en usko, että meille tuloo sellaista. En ole koskaan ajatellu et hankittais. Toivoisin, et tuo kaveri nyt alkais ensin liikkumaan tässä lattiatasossa :) Meil on kyl varmaan muutenkin minimoitu noiden vauvahärpäkkeiden määrä: ei leikkimattoa, ei kiikkuja, ei mobileja yms. Rakastan itse tehtyjä ja puisia leluja yli kaiken ja niitä meillä sitte on :LOL: Niin ja kirjoja oon hankkinu aika paljon jo nyt ja niitä luetaan ja tullaan lukemaan. Meidän lapsi voi sitten joskus kertoa, että sillä oli vaan yks lelu, sekin puinen ja patterin välissä :D No, on meillä onneks lahjaksi saatuna vähän muitakin leluja ;)

Söin tänään eka kertaa melki 1,5 vuoteen blinejä!! Että oli hyvää mädin kanssa. Raskausaikana kun jäi tuo mäti-herkku väliin niin jäi myös blinit. Eihän ne ole mitään ilman mätiä :D Nam.
 
naukuri: me saatiin kans venytettyä auroran unille menoa melkein tunnilla siinä toivossa että herättäis ainakin samaan aikaan kuin ennenkin..
toivotaan että teil kans unet maittais pitkälle aamuun.

mut nyt mä painun unille |O :wave:
 
huoment...

poika nukku pitkästä aikaa kohtuu hyvin,heräilin kyllä 2h välein mut heti sai jatkettua unia. nukutus taas meni lörinöiks...kuin riivattu koittaa kääntyä mahalleen vaikka on jo ihan unessa,sit palaa käpy |O
herättiin 6 jälkeen...

meillä nostetaan mahallaan pyllyä ja jalkoja konttausasentoon,mut ei vaan liiku.... :D

matamim. meillä piikki kankkuun 12.30 :/

nyt jatkamaan leipomisoperaatiota...
 
Repa, sun isä asuu siis täällä meidän kaupungissa =) Eipä tuonne keuruullekaan pitkä ole. Sen muistinkin että Sarbban kanssa ollaan aika lähellä.
Se on sitten kello vasta kohta kahdeksan. Saas nähdä miten alkaa elämä sujumaan uuden ajan mukaan. Yöt on heräilyä joka tapauksessa.
Hermot menee nukuttamisien kanssa. Sitten saatan marssia hermostuneena vauva sylissä olohuoneeseen. Illalla nukkumaan laitot on kaikkein ärsyttävimpiä, kun sillon laitan omaan sänkyyn ja sehän kestää. Sitten yleensä kasilta olis joku kiva ohjelma ja menee ihan ohi.
 
Jumalauta... Kolmas yö peräkkäin yhtä taistelua, koko yön hillui, heräsi kaksi kertaa kiljumaan, ilmeisesti vatsa vaivaa :eek: Vellit meni alas, mutta eipä sekään auttanut... Mites nyt, kun pitäisi alkaa noita lihoja ja viljija syöttämään, ni kumpi eka?? meinasin, et puuroa ois mukava kokeilla, saisi ehkä yöt menemään paremmin... Neuvolasta marmatti vellin syötöstä, "noin ison, kun kuuluisi jo juoda nokkamukista, äkkiä siitä vellistä eroon. Maitokin tulisi antaa nokkiksesta" :eek: Siis häh..?? Eikö vauvat tätä nykyä saa juoda nää tuttipullosta laisinkaan?? Alle puolivuotias on musta kuitenkin niin peipi, että juokoot vaikka suoraan taikatyynystä :LOL: Ejummarra... Muutenkin se neuvolan akka oli taas inhottava, kaikki mitä oon tehnyt, ni on väärin, pahin marmatus alko siitä kävelytuolista :$ "ei semmoisia saisi edes valmistaa, sama juttu hyppykeinuille" :/ Lattialla pitäisi vaan vauvaa pitää |O Koko aiakako sitä vauvaa pitäisi lattialla pitää oikeaoppisesti, jotta lähtisi liikkeelle sitten mahdollisimman nopsaan??!" :LOL: Th kovin koppavasti tuumasi, että "mieti nyt, miltä tuntuu, jos liikkeelle lähtö viivästyy KUUKAUDELLA moisten vempeleiden takia?" Luoja...tosiaan, mitä mä nyt teen, jos tuo poika ei jouluna käy metsästä hakemassa kuusta meille juosten. MITÄ MÄ TEEN??! Pitää varmaan kysyä neukusta seuraavalla kerralla... Kuukausi sinne tänne, en m' tuosta ole kuitenkaan maratoonaria treenauttamassa (Röhkiksestä TEHDÄÄN painija!!! :LOL: )... Puuh


nenän putsaus Juup, mie aina tuolla suolaliuksella (vai mikä lie..) putsaan, jos on möhköt tiukassa, lorauksen nenään ja Joona aivastelee möhköset ulos :LOL: Ei tuo hirveäsitykkäää toimenpiteestä, mutta kun tuon pikku-aapan kärsää ei saa kaivaa :LOL: Kahdesta pienempi paha ilmeisesti :LOL:

Mikä tuo sipuli-juttu on?? Miks se auttaa?? :p |O Ko
 
Huomenta! :flower:

Ihana B) ilma ulkona: tuulee varmasti 20m/s ja vettä tulee vaakatasossa. Mutta niinpä olin äsken nukuttamassa Nean ulos (meillä ei rutiineista poiketa :LOL: ), aikamoista touhua.. Lapsi huusi pää punaisena vaunuissa - tiedä sitten mikä mätti - ja äiti kirosi ääneen, kun sateenvarjo lenteli tuulen mukana. No ainakin nukahti; toivotaan vaan, että on tarpeeksi päällä ja että vaunun saudesuoja suojaa myös tuolta järkyttävältä tuulelta.

Unohdin täysin talviaikaan siirtymisen ja Nea nukahti normaaliin aikaansa 18:15 B) Heräsi 06 ja annoin tisua, jonka jälkeen torkkui vielä tunnin. Eli periaatteessa normaaliin aikaan herättiin kellonsiirrosta huolimatta! Nyt kyllä tuntuu aikaiselta, kun kello ei ole yhdeksääkään ja hereillä oon ollut ikuisuuden :( Huoh, tulisipa se miehenkuvastuskin äkkiä kotiin niin saisi auttavan käsiparin.

Nealle on tulossa kolmas hammas alhaalle sivulle :eek: Viikko sitten puhkesi kaksi alahammasta ja nyt ihmettelin miksi typy tunkee lelut kaikki samalle puolelle suuta ja samaten pureksii tuttipullon tuttia oikealla puolen. Ja kappas; sieltä in ihan juuri pääsemässä ikenen läpi pienen pieni naskali! Ei ole taaskaan muita oireita ilmennyt paitsi tuo kaluaminen sekä se, että maito maistuu jotenkin nihkeästi, kiinteät sitävastoin normaalisti eli mainiosti. Aika helpolla kuitenkin kai päästään, kun jotkut vauvat itkevät yöt läpeensä noita hampuja :/

Ryömimään ei ole lähdetty, mutta hienosti Nea pyörii akselinsa ympäri lattialla massullaan :hug: Peppua joskus kinkeää ylös, mutta menee varmasti vielä aikaa ennen kuin eteenpin pääsee.

Repa Myyty :D Laitan sulle privaa niin sovitaan maksuista ja lähetyksestä!

Mutta nyt soseuttamaan peruna-bataattimössöä lounaaksi ;)

 

Yhteistyössä