TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Iltaa itse kullekin. Kyllä on satanut -mut toisaalta onpahan tullut laiskoteltua. Tai käytiin me vauvauinnis, sit kävin punttiksel ja leivoin leipää. Mut katsottiin myös leffaa yms. kivaa.

E nukahti, aika outoo- mut hyvin helpolla tuli uni. hampaatne tai se yks kiusaa, suuhun pitäs saada työnnettyy kaikki ja rahnutettuu niit ikenii. Kohta tulee varmaan lisää. meillä tiistaina 5kk neuvola ja lääkärineuvola samalla. Meillä ihan ok neuvolatäti.

öttiäinen kumpi sulla olikaan tyttö vai poika ja koska syntynyt? En yhtään muista.

soseet meillä neiti söi tänään 4 jääpalakuutiota, onko se paljon tälleen ihan maistiaisiks? Mut kun suu vaan aina aukes. Kyllä me koht alotellaan ihan kunnolla syömään -katsotaan mitä neuvolantäti tuumaa tiistaina.

Mut öitä kaikille

:wave:
 
Oikei,mä poistun nyt kuvioista... uskomattoman paljon väsyttää,vaikka viimeyö meni ihan hyvin. Vissiin niin paljon ollut tänään äksöniä,kokkailut yms. =)
Ja en minäkään äänestänyt,ei vaan kertakaikkiaan kerennyt,eikä toi ilmakaan houkutellu :ashamed:
 
En mäkään äänestänyt :ashamed: Ennakkoäänestys meni ihan ohi ja tää päivä oli niin täynnä ohjelmaa aamusta asti, ettei tullut pieneen mieleenkään lähteä uurnille. Vaikka matkaa olis ollu vaan 500m...

Merika: Ei kai se liikaa ole? Mä aloittelin varovasti, mutta poika olikin silloin vasta 4kk. Nyt kun on ikää jo enemmän niin annan uusiakin makuja kerralla jo isompia määriä. Esim. uusia marjasoseita. Mut jääpalakuutioista juteltiin tänään kaverin kanssa, kun ihmettelin miten heidän pikkuihmisensä jaksaa vetää niin monta kuutiota kerralla. No, kävi sitten ilmi, kun kaveri näki meidän jääpalarasiat, että heidän kuutionsa on puolet pienempiä kuin meidän :D Olinkin ajatellu, et aika määrän heidän poikansa syö.

Nyt leffan ääreen :wave:
 
Öööh... Mä oon laiskimus ja ostan kaiken valmiina kaupoistam, soseet siis... Tosin Tammisaaressa oli joku mega tarjous, piltit ja bonat 9 senttiä purkki, niitä on suku raahannut meille laatikoittain... Minkäs kooisia nuo teitin jääpala-kuutiot oikein on?? Ihan vaan ttä vähän saisin vertailla, kun meillä uppoaa lähes joka kerta koko purkki :p ja sitten maitoa päälle.
Annoin pojalle eilen puuroa illalla, sain vuosisadan naurut, kun toinen irvisteli kökkeröiselle puurolle. Eipä sitä kovin paljoa alas mennyt :LOL: Tiiä häntä, oliko kiitos kuuluvainen sailti sille pienelle puuro annokselle, mutta viime yö meni yllättävän hyvin!!! Heräsi kaksi kertaa syömän ja yhden kerran vain meinasi alkaa hulinoimaan, onneksi nukahti tassun alle melkein heti :heart: Tosin siirsin vauvan myös omaan sänkyynsä takasin nukkumaan, kun mul on alkava nuhaisuus, liekö tykkää nukkua rauhassa, kun mä en oo lääppimässä :LOL:

meiän vanhempi koiruus on ihan Joonan favoriitti, Joona nykkää hirveästi koskea siihen, tuntuu varmaan hauskalta noin pienen käteen. Kerran tosiaann, Nestori hivuttautui Joona viereen sängyssä, en tohtinut ajaa pois, vaan räpsin todistusaineistoa yhdelle koirien kasvattajalle, joka tuumasi, ettei russelit sovi lapsiperheisiin :LOL: Peiton vedin koirankin päälle, muutense ei oo kummemmin lavastettu :LOL:
 
Mymmelis: Oi varmaan söpö kuva ois...Onhan koirissa eroa vaikka ois mitä rotua, meillä oli kun minä olin vauva saksanpaimenkoira ja se rakasti mua kuolanaama ylikaiken vaunujakin vahti kun olin päikkäreillä =)

Nyt epäilen isännän seonneen :D Eilen se oli sitä mieltä jos meille ei kolmosta suoda niin mitäs jos otettas sit sijotuslapsia =) Ihana ajatus liekkö pehmenemässä koko ukko :eek: mut se ois mun haave saada auttaa jotaikin lasta elämän alkuun =)
 
Huomenta! Ihanaa kun kelloja siirrettiin...kello 6.30 oli jo koko perhe hereillä :kieh:
Mymmelis, minä kans ostan valmiina ja purkillinen menee aina sekä maitoo vielä päälle. Ärsyttävä neuvolan täti kyllä. Mä en kerro neuvolassa kun vaan kaikki mitä pitää. En tarvi niiden neuvoja ja kommentteja. Kysyn kyllä jos on kysyttävää.
Hyppykiikusta vielä että on tuo kyllä omituisen muotonen, kun jalat ei meinaa mahtua ja kädet jää sillai ylös niinkun joku kanssa eilen kirjotteli. Ratkon kohta ne käden rei`ät alemmas. Pystyis edes joskus hetken pomppimaan, kun on kivaa.

 
Huomenia,

jääpalakuutiot meillä on sellasia -noin 20ml jos mittaa noilla ruokalusikka+teelusikka mitoilla. Mymmelismiten paljon muuten pilttipurkis siin pienes on sitä sosetta? 1,5dl ?
Tänään teen neidille porkkana/peruna sekotusta.

Mut nyt puuron keittoon ja näemmä on prisessapelikin laitettu tähän jo valmiiksi. :wave:
 
HUOMENTA |O
Meillä ei edes ennen kun kelloja oli siirretty herätty ennen 8 niin tänään neiti kukkui jo 6 hereillä! hohhoijaa.. |O Nukkumaankin meni ihan normaaliin aikaan, eli siinä klo. 21 maissa.
Ja nyt tyttö on jo pian valmis menemään päivä unille, outoa koska yleensä tähän aikaan nukutaan vielä..

summer: Pystyykö siinä teidän hyppykiikussa säätää niitä reikiä mistä jalat tulevat ? Muistaakseni jossain olin nähnyt sellaisen hyppykiikun missä pystyi. :)

soseista: Meillä J syö yleensä 3-4 jääpalakuutiota kasvis sosetta, hedelmä soseita olen ostanu valmiina ja yleensä jaksaa syödä 2/3 joskus saattaa mennä koko purkki..
 
majj, ei pysty :eek: Ärsyttävä koko kapistus. Eilen juttelin yhden tutun kanssa ja se sano että niillä on varmaan sama, kun kädet jää oudosti ja kauheen homman teet että saat koko vauvan sinne tungettua. No, ratkon sen kohta joka paikasta niin eiköhän sovi.
Halvimman ostin...sen siitä saa.
 
huomenta!

juu, meilläkin tyttö päätti alkaa pirteenä höpöttelemään 4:45 ja arvaattekin varmaan ettei me vanhemmat oltu oikein innokkaita siihen aikaan nousemaan, joten mies haki tytön meidän väliin köllimään ja siihen hän sit hetkeks nukahti poski poskea vasten isin kanssa ja lopulta herättiin siinä 6 mais..

piti kysyä teilt viisaammilta että jos/kun haluais niistä pakastemarjoista ( kaupan esim. vadelmista ) tehä sosetta niin voiko ne sen jälkeen vielä pakastaa uudelleen..??jos siis niitä marjoja keittelis hetken liedel ja survasis koneel hienoks ja laitais jääpalarasioihin..tai sit tekis noin vaan päiväannoksen verran..en tiiä..kertokaa te..

mymmelis: meil nuo jääpalakuutiot on 1rkl soseannoksen kokosii ja niitä annan esim. kasvissoseena 4 kuutiota ja maitoa menee päälle vielä 1dl verran. puuron teen nallen pikakaurahiutaleista ja valmista paksuhkoa puuroa annan 8-10 tl ja maitoakin menee päälle viel 0,8-1dl verran, hed.soseista jos annan kuutioina niin 4-5 kuutiota ja kaupan soseina purkista syö hiukan vajaan purkillisen, yleensä sen ½purkillista ja tietty siihenkin päälle menee se 1dl maitoo.

eilen maisteltiin ekan kerran kanaa kera kasvisten ja ei varmaan ees huomannut et joukos oli lihaa mut hyvin uppos. annoin ½teelusikallista näin aluksi ja tänään uskallan varmasti antaa jo sen kokonaisen tl:sen.

 
Johan on kapistus summerin kiikku...mäkin niin tahtosin =)

Hitsi kun en tiiä uskallanko viedä ton pojan rokotettavaksi kun yöllä aina korisee mut ei päivällä...eikä nokka vuoda..mut pelottaa jos sil onkin jonkinlaista flunssaa..pitäs soittaa ja tilata se aika mut en osaa päättää.....musta on tullut oikee jankkaaja.

MIkä helpotus veetutus laukes..menkat alko päivä ennen sitä aivan kauheaa..veetuttaa niin et meinaa pää rajähtää :D
 
No, Poika :hug: Ensi kierrolla parempi tuuri :heart: Mä meen tällä vkolla ostaaan testin :$ Toisaalta ois kyllä hirmu houkutus alkaa ihan tosissaan toivomaan kakkosta, mutta..

Ok, soseita menee sit ihan reippahan mallisesti, mutta ei varmaan liikaa. Maitoa meilläkin hulahtaa se desin verta alas sapuskan päälle melkein aina, välillä pitää antaa vähän ruuan laskeutua ennen janojuomaa :LOL:

Miten teidän ruokarytmit menee??

Meillä aamulla juodaan 2dl maitoa, ekojen päikkyjen jälkeen purkillinen ruokaa ja 1dl maitoa, ennen päikyille menoa menee 1-2dl maitoa, toisten päikkyjen jälkeen hedelmä purkki ja maitoa 1-2dl, sitten taas ennen pikkupäikkyjä vähän maitoa ja sitten iltavelliä/nykyisin puuroa+maitoa jasitten yöllä 1-2 x 2dl velliä .

Mitäs tykkäätte, kuulostaako tuo normaalilta? Mulla kun ei tosiaan ole hirmusti ketään, kuka neuvois, ja neuvolasta en kyllä kysy, kun kaiken ten joka tapauksesa väärin :/ Voisiko tuon yö-vellin vaihtaa maidoksi, oliko tuo neuvolan th:n juttu, ettei vellejä suositella, ni mistään peräisin??
 
huomenta

poika roikkuu taas sylissä :D

me herättiin 7.30 lällällää :LOL: ei kellot vaikuttaneet,poika seurusteltiin eilen niin väsyksi :p
syötiinkin vain 2x ja yhden kerran piti pidellä ettei käänny ryömimään...

jahas,nyt menee pikkukaverin hermo....
 
Huomenta.

Lomat tuli pidettyä ja nyt taidan ehtiä tännekin paremmin kommentoimaan.

5kk neuvolassa käytiin: pituus 71 cm, paino 8,1kg, pipo 45,2cm. Rokotus saattin eikä siitä tullut mitään oireita. Seuraavalla kerralla saadaan influenssa rokotus
 
Matkarattaista oli puhetta..: Meillä on ORAN JOVI-matkikset (vai Joviko se päämerkki on, heh en tiedä..). Ja me ollaan niitä käytetty jo siitä lähtien kun poika oli 3kk ... Ja ollaan NIIN tykätty. Tuo meidän Luksu ei vaunuissa ihan pienenä viihtynyt laisinkaan, matkarattaissa poitsu on aivan tyytyväisenä kun näkee enempi ympärilleen. Eihän nuita kai saisi käyttää kuin 6kk eteenpäin, mutta.... :ashamed: .. nuo saa kuitenkin liki makuuasentoon, kaukalossakin on enempi istuaalteen.
Ja on kätevät autolla kaupoilla liikkuessa ja me ollaan käytetty nuita ihan joka paikassa muutenkin, vaunuja ei ole sen jälkeen käytetty (paitsi parvekevaunut).

Mukavaa päivää kaikille ! :)

Puliina & Luukas ihan kohta 5kk
 
matkarattaat: ovat vanhat ja perintänä saadut oliskos ollut Crago. Tosi vähän tulee niitä käytettyä, mutta erilaisissa juhlatilaisuuksissa ja puissakin sisä jutuissa ovat olleet ihan näppärät vaikka noi pyörät on tosi pienet eikä ulkona tahdo millään kulkea.
 
weiss
Huomenta!
Täälläkin jo vähän kuuden jälkeen herättiin.. :kieh: , kun normaalisti vasta 8 aikoihin.
Poika on edelleen kipiä, aivan kauhia yskä, mutta onneksi ei sentää korvatulehdusta. Hampaat kiusaa jo yölläkin, ikenet on aivan turvonneet ja kipu itkua poika itkee, suppoa oon yöksi laittannu.
Eipä tuo konttaus ja istuminen riittänny, hokas sitten kuinka noustaan seisomaan. Koko ajan saa olla vahtimassa, kun tuota järkeä ei ole sitten yhtään!!! Kädet saa pitää pään alla, kun koko ajan on muksis. Turhan monta asiaa samaan aikaan, tekee sekin sitten entistä levottomaksi.
Mukava, että tänne on palannu vanhoja palstailijoita! Tervetuloa takaisin öttiäinen ja muut!
Allergioissa juntataan paikoillaan, ei mitään selvyyttä suuntaan tai toiseen. :headwall: Ei vaan pian riitä tuo energia määrä, kun nyt jo syö n.6-8 perunaa päivässä+ maidot ja mustikkasoseet päälle, alkaa ihan selkiästi tökkimään. Kun sais sen puuron aamuun ja iltaan, niin helpottais. Liikkuuhan tuo jo niin paljon, että tarviikin ruokaa, kun kulutusta on. Tämäkin mamma alkaa taas laihtumaan, kun perässä hiihtää koko ajan :LOL: !
Mites poika ja Repa teiän altistukset? On mennyt taas ihan ohi, kun eihdi pahemmin koneella enää istumaan. :ashamed:
Missäs tuo Katrinainenkin on?

Mutta taas on mentävä, nukkuhan tuo kaikki 15min taas.. :wave:
 

Yhteistyössä