TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

noista kiikuista ja penkeistä..hyppykiikku oli pojalla eikä ollu mikään hitti sille.
tytöllä oli kävelypenkki ja meille se oli pelastus tosissaan. tyttö tykkäsi kovasti ja sai varmuutta liikkumiseen. ja sen tulen hommaamaan pojallekin nyt.
ja ite olen sitä mieltä et ku noissa ei tuntitolkulla pidetä jatkuvasti niin en jaksa uskoa että siitä haittaa olisi millään tavalla.
meillä ei kummallakaan ole ollut mitään ja molemmat on testattu. ja toi kävelypenkki eksyy pukin konttiin meillä. hyvä arjen apu jos viihtyy siinä :D
 
ei oo mullakaan ollut ikinä mitään härveleitä enkä aio ostaakkaan siis näitä kävelyvempaimia tai hyppykiikkuja yms. sitteris meilläkin tyttö ja esikoinenkin aikoinaan kiikutti itteään, esikoinen heilutti toista jalkaa niin että sai liikutettua itteään paikasta toiseen, tapa se oli tuokin liikkua.. ;)

liikkeelle lähtö: no joo mun esikoinen oli vauvana sellanen rauhallinen tapaus että kääntyi ekan kerran selältä mahalleen ollessaan jo 7kk, oppis istumaan tuetta vasta lähempänä 9kk:tta liikkeelle hitaasti mut varmasti.. rupes nousemaan tukea vasten lähempänä 11kk:tta ja sit siitä parin viikon päästä eteni seiniä ja tukia pitkin ja 7 askeleen ensiaskelmat otti tuetta 1v3vkoa .. auroral ei kans näytä olevan kiire minnekkään, on kääntynyt 3 kertaa selältä masulleen ja varmasti puol vahingossa koska eipä oo ollut pahemmin ees yritystä viimeiseen pariin viikkoon taaskaan..
 
Liikkeelle lähdössä ei täälläkään ole hoppu :D Kääntyilyä vasta menossa ja sitäkin silloin tällöin vaan. Paitsi mahalta selälleen ihan jatkuvasti, mutta toisin päin hyvin harvoin. Istumisesta ei tietoakaan, puhumattakaan ryömimisestä tai seisomisesta!! En usko, et poika mitään enkkoja rikkoo tuossa liikkumisessa :) Weissillä riittääkin hulinaa ;)

Mutta eilen poika hienosti koputteli isän perässä pöytää! Iskä koputteli ensin kädellä ja poika läpsytti perässä. Iskä teki uusiksi ja poika matki yhtä monta kertaa :) Olipa ihanaa katsottavaa :heart: Meillä siis todellakin keskitytään ensin näihin pikkuasioihin ennen ku jaksetaan liikkua :LOL: Äiti on täällä liikkumista varten. Näin olen käskyttämisestä ymmärtänyt ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja naukuri:
Äiti on täällä liikkumista varten. Näin olen käskyttämisestä ymmärtänyt ;)


:LOL: :LOL: :LOL: Niin mahdottoman totta :LOL: :LOL: :LOL:

Meillä tosiaan ollaan otettu muutama ryömintä "askel" eteenpäin, kovasti yrittää aina lattialla ollessaan. Ei vaan kovin kauaa viihdy, oli virikettä ta ei... Välillä tahtoo suhailemaan mopolla ja sitten taas lattialle. Sitterissä ei juurikaan jaksa istuskella, mokoman tylsää kököttämistä, tällä duudsonilla pitää olla puuhaa :LOL:

Oih, ihanuus!!! Sain tänään kolme pakettia postista! Vau'kirja-paketin ja Hm:n vaatteita Joonalle, itelle olin palkinnoksi tilannut uudet farkut ja korsettitopin :saint: (kun oon niin ihana) Farkut piti lähettää vaihtoon, kokoa isompi pyllyinen, kun olen nykysin :LOL: Kyllä kelpaa sitten lähteä pikkari-risteilylle, parturiinkin pääsen huomenna B) LUKSUSTA tähän arkeen!

Edit. Oh, menipä mustaksi, en ajksa korjata...

Joona ompi tänään tasan 5kk :heart:
 
Meillä pojan rytmi täysin sekaisin kellojen siirrosta :eek:
Tänään ollaan onneksi saatu jo unirytmiä takaisin ,mutta aikas kärttyinen pikkuherra meillä siltikin asustaa!
Toinen hammas sitten päätti puhjeta viime yön aikana...sekin vielä tämän kaiken jatkeeksi |O Pikkaisen on äiti väsynyt,mutta eiköhän tämä tästä!
Liikkumisesta olitte puhunu ja meillä yhä potkitaan hirmuisesti mahallaan ollessa ja käsillä yritetään repiä itseään eteenpäin.Eilen ja tänään nousi vähän pyllyki pystyyn,kun oli niin kova tohina jaloissa :D Hitaasti hyvää tulee sanon minä.Meillä ei mikään kiirus ole!
Hassua tuo pöydän takominen,sillä sitä tapahtuu meilläkin.Toinen mitä poika matkii,niin suulla maiskuttelu ja naksuttelu :LOL:
 
No niin,täälläkin piikit pyllyssä ja poika unilla..

Meillä viikossa tullut pituutta yli sentti :eek: Eli nyt 68cm (49)ja painoa 7595g(3400),eli pituus lähti taaa "omille teille" Painoon nähden. Syynä kuulemma poitsun aktiivisuus =) Muuten oli kaikki ok,heijasteet kadonneet jne... hampaita kuulemma voi odottaa lähiaikoina,ihan ei kuitenkaan näyttänyt siltä että tällä sekunnilla olis tulolla. Käski reenata poikaa et kääntyis itelleen myös mahalta selälleen.

Soseita aloitetaan niin että ihan lusikan kärjellistä maistattelen ja tähän tyyliin mennään lähemmäs 6kk ja sit ruvetaan tosissaan niiden kanssa puljaamaan. Nyt annan lähinnä sen verran että pojan uteliaisuus tyydyttyy,kun niin on kiinnostunut ruoasta :D

Piikistä ei ollut moksiskaan,vähän kiukutti paikoillaan pitely,mutta neuvolantätillä oli onneks aika kivoja leluja,niin itku loppu suoraan :LOL:

Nyt safkan laittoon...
 
Naukuri, kiteytit tuon perusajatuksen -> äiti on liikkumista varten :) Se on vaan NIIIIIIIN totta, meilläkin likka haluaa syliin (tällä varmistaa että häntä eiunohdeta mihinkään :D ) ja sit sylissä katse kohti uusia seikkaluja ja ylväänä kuin kuningatar kattelee valtakuntaansa, et kattokaas täs mää meen :LOL:

Joo, meillä ollaan ens viikolla 6 kk ja mehän ei ite tehä mitään kääntymisen eteen. Tosin neiti kyllä viihtyy mahallaa ihan hyviä pätkiä jo, mut et ite siihen kääntymiseen pitäis ryhtyä ni pöh, muiden hommaa :)

Matami, joo meillä oli nuo heijasteongelmat, mut siis käsissä. Joo, aina pitää jotai huolta olla :( Tarttuminen tulee heti sen vastasyntyneen askelluksen jälkeen ja jossain vaiheesa senkin pitäis loppua. Mut jos neuvolassa eivät olleet huolissaan vielä, niin tuskin on mitään sit oikeesti vielä sellasta et kannattais päätään vaivata. Meillä se oli neuvolatäti joka sano, et näytetäänpäs tätä hommaa lääkärille, sit se lääkäri sano, et tää ei oo hänen alaansa et hän haluaa tarkistuttaa sen neurologilla.... Se toinen niistä meitä tutkineesta neurologista kuitenkin sano mun mielestä hyvin, ei yksi mies vielä sotaa tee, et yksittäinen oire harvoin on mitään vakavaa. Joten tuskin teilläkään.

Mymmelis
, varmaan riittävän mielenkiintoinen lelu sellaiseen kulmaan, et pitää kääntyä se saadakseen se :) Näin meitä neuvottiin :)

Matkimisesta, neiti on välillä mun kanssa tässä läppärillä ja istuu nätisti polvien päällä selkä tuettuna. Mun kädet tulee näppäimistölle kainaloiden alta ja kun alan kirjoittaa, neiti viskaa kädet koneen päälle ja alkaa ihan samalla lailla hakkaamaan ku kirjottais :D Mä tuun oleen niin kusessa siinä vaiheessa ku sormet ylettyy näppäimistölle :D

Meillä menee puoli purkkia sosetta kerralla tai sit 4-5 jääpalakuutioo. Maitoo en saa ruoan kanssa menemään, se otetaan vasta sit ku mennään nukkumaan ja mieluiten makuuasennossa. :whistle: ja illalla neiti haluis paljon vellii :)

Joku kyseli siitä, vellivastaisuudesta... Mymmeliskö? On olemassa mielipiteitä siitä, et velli on ihan turha välivaihe, josta myöhemmin on sit hankala päästä eroon. Ravintoarvoltaan velli ei juuri maidosta eroo, koostumus vaan hiukan nälkää paremmin pitävää eli siis se on maustettua maitoa, pikkasen sakeampaa. Siinä se vellin sisin on ;)

Jaahas, neiti vetää taas toista tuntia unta mun sängyssä... mitähän sitä tekis.

Ai niin, tilasin muuten tonttumekon likalle Ellokselta ja aattelin et jouluna sit saa olla tonttutyttö :heart: :heart: :heart:
 
Päiviä, pitkästä aikaa kaksi kättä vapaana. Molemmat nukahti päikkäreille. Käytiin aamulla rokotetutkimuksessa, joten kohta alkaa taas kuume ja kitinä. Uhmis vetää taas ihan omiaan, on alkanut ilmoittaa menevänsä sinne sun tänne, äsken Tapiolassa Mäkkiin eikä mikään neuvottelu auta vaan kaveri pitää nolona kantaa tai raahata autoon. Ihmiset varmaan kuvittelee, etten oo ikinä lasten kanssa ollutkaan. Pojan isä muuten karkas ekan kerra kotoa 4 vuotiaana polkuautolla ja samana kesänä linja-autolla, josta täti palautti hänet kotiin. Koskaan hän ei myöskään hoidossa ollut, kun kiipesi sieltä pois ja eivät suostuneet poikaa enää ottamaan sinne. Mulla on varmaan hauskaa tulossa vielä.
Tuo hyppykiikkujuttu oli aika huvittava, sikäli, kun mun nyt 18v tyttö rakasti sitä aikanaan. Hän alkoi kävellä ja kiivetä/juosta 8kk vanhana, jotta kyllä kannattaa uskoa tommoisia juttuja. Itsellä on nyt viides lapsi menossa ja viimein olen kaiken kokeilleena alistunut siihen, että omilla toimilla lapsen luontaista motivaatiota liikkumiseen ei juuri pysty hillitsemään tai kiihdyttämään. Aina on käynyt päinvastoin kuin olen yrittänyt, nyt tyydyn siihen mitä neiti itse keksii. Tällä hetkellä meillä noustaan jatkuvasti lattialla konttaus tai punnerrusasentoon ja siitä kerien kaadutaan lelujen päälle tai lösähdetään mahalleen jonkunaikaa eestaas nytkyttyään. Röymimistä ei juuri suosita, kaikista kivointa on, jos joku viittii kainatoista retuuttaa ja tepsututtaa ympäri kämppää. Soseet on vieläkin out vaikka epätoivon vimmalla lapioin niitä neidon kitaan. Ja puuroakin maistettiin, tosin kestileivän kantit on maailman parasta, kunnes koirat käy korjaamassa ne suuhunsa. Ja korvikkeella leikitään kuka sylkee kauimmas leikkiä.

No, nyt Anna heräs taas. Mä en tunnu ehtivän nettiin koskaan, siks me oltiinkin siellä Jumbossa yksinään viime viikolla. Mahdotonta ylläpitää edes virtuaalisuhteita, kun hommia olis koko armeijalle. onneksi ensi lauantai on liikkarista vapaa. Pärjäilkää!

kriisi ja Anna melkein 5kk
 
Auts, Kriisi, sä olit sit siellä Jumbossa, voi eih :ashamed: Sä olit sit varmaan ihan kummissas, et missä kaikki on? Voihan kökkö :( Mä oon tosi pahoillani, mä vielä sanoin et kyllä sä varmaan netistä tsekkaat et pitääks treffit vielä. :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 
Vilma- : Kiitokset porkkanakakun ohjeesta, nyt on pohja uunissa valmistumassa :p Ajankuluksi väsäsin, enkä ikinä ole koittanut edes porkkanakakkua tehdä. Saa nähdä onnistunko :p

edla-mamma: Olen kans kuullut että vellistä olis vaikea päästä eroon, mutta en ymmärrä että miksi ??

 
Velli...jätän kyllä kokonaan väliin ja siirrytään sitten puuroon suoraan.....en tiedä onko vellistä vaikea vierottaa....mut tuttipullosta voi olla....

Meillä känkätään....varmaan siitä tän päivän rokotteesta johtuu...annoin kyllä kotiin tullessa lääkettä....mut on oksentanut sellaista limamaista ökää ihan reilusti....eli lääkkeen pois |O ...onkos muilla näin??? Luulisin, et oksentaminen johtuu lääkkeestä....tai sitten rokotteesta :/
 
Mymmelis: Ihan sillai kääntämällä,niinkuin se itsekkin kääntyis jos kääntyis :D

Kasper veteli yli 2.5h unia pihalla,ilman että tarvi veivata ollenkaan :eek: tais rokotus auttaa asiaa,viimeks nukku noin 2.5kk vanhana noin pitkään.... nyt hain kaverin just sisään ja nauraa rätkätteli tossa tissin päätteeks.... :D

Ei muutes saada sitä influenssa rokotetta,liian myöhään täyttää 6kk :ashamed:

Kriisi,voimia arkeen =)
 
Vellistä: Kai aika usein sanotaan, jos tissmaidolla mennään, ettei kantsis totuttaa velliin välissä ennen puuroihin siirtymistä. Meillä vellejä syötiin noin 1kk ja lopetettiin ne nyt kun tuli puurot pari viikkoa sitten kunnolla kehiin. Nyt menee vellipurkki vaan uinnin jälkeen eli kerran viikossa, Ja voihan sitä nokkamukistakin antaa jos haluaa. Mut ei ole ollu minkäänlaisia hankaluuksia vellin lopetuksessa. Olivat meillä tuo 4-5 kuukauteen ajanjaksolla aivan loistava apu iltoihin ja aamuihin. Nyt mennään eteenpäin puurolla ja maidolla aamuin illoin.
 
pitkästä aikaa kävin pitkällä vaunulenkillä, en ookkaan vissiin viikkoon käyny, kyl teki terää ja vissiin aurorallekin kun nukkus ulkona 4,5h :whistle: hassua että vaikka yhdet unet on noinkin pitkät..niin silti nukkuu kolmet päikkärit..jaksaa valvoa nippa nappa 2h ilman kitinää.

en kyl ymmärrä miks vellistä olis vaikeeta päästä eroon jos kerta ei oo sen kummoisempaa kuin maitokaan..?!esikoinen sai aika pitkään iltavellinsä ja hyvinhän tuo siitä eroon pääsi..

mut nyt tarttee saada kahvia kera korvapuustin, täytyyhän sitä kerran päiväs herkutella :D
 
kurpitsa: Nuo teidän auroran unet on kyllä mahtavat. Meillä ei nukuta edes yhteensä 4,5h päikkäreitä päivässä! Tänään tulee ehkä hätäseen 3,5-4h täyteen ja siinä on kolmet unet :D Ei ole väliä onko kävelyllä vai ei, nukkuu max. 1,5h.

kriisi: Voi ei! Oltiin ihan varmoja, että luet vielä ennen ku lähdet Jumboon, ni palstaa... Voi kökkö :( Anteeksi munkin puolesta :ashamed:
 
oon leiponut koko iltapäivän :p mitäköhän vaaka näyttää perjantaina.

velli musta se on hyvä juttu. Mä pidän taas korviketta ihan turhana kun meinaan imettää sinne asti et saa tavallista maitoo. Esikoinen ei korviketta huolinut ja meillä juomana oli sit riisivelli ja vesi kun äiti oli muualla. Mä luulen et se on vaan se et pullosta ei pääse eroon. Toki yöllä onkin parempi varmaan antaa maitoo ja sit pikku hiljaa siirtyy vesi hörppyyn. Enpä tiedä. Ehkä musta se korvike tuntuu tyhmälle kun ei sitä tarvita -olishan se nyt aika outoo antaa tytölle pullosta maitoo kun sitä olis ihan muutenkin saatavilla. Velliä voi vaik antaa jossain reissus. Toisaalta se vellivaihe menee hyvin nopeasti ohi ja sit syödään niitä puuroja. Tosi käteviä ne valmispuurot kun on matkalla. katsotaan miten pitkään imetän E puree mua jo nyt sillä yhdellä hampaan tyngällä Isosisko sanoo et älä äiti kilju, e pelästyy -on niin pieni et saa kyllä purra sua. :LOL: niinpä -oon valmentanut tyttöö siihen et E voi sit joskus purra. :)

kriisi voi itku. Seuraaval kerral yritetään päättää ajallaan mis tavataan.

Meillä neiti nukkuu pihalla toisia päikkäreitä -pakko mennä kohta tönimään noit vaunui. :wave:
 
Merike....mie tosiaan odotan kauhulla niitä hampaita |O ...kun Edith puree jo nyt ikenillään mua kuin hampaaton vanha kiukkuinen mummo :LOL: .......muutenkin on alkanut temppuilee tissillä....välillä repii ja riuhtoo...hakkaa mua ja huutaa "ämmää"....kun ei jaksa odottaa, että maito alkais heruu.....välillä on niin kiukku, et pitää antaa tutti odotusajaks neitille :eek: ....yks kerta huusi pää punaisena....mie ihmeissäni otin syliin....no tulos....huutava neiti sylis ja tisseistä suihkuava maito ;) .....kyl välillä käy mielessä itselläkin....et lopetan tähän :/ ......

Meillä kitinä jatkuu....en viitti antaa lääkettä...kun oksenti kaikki pois :( ......toivottavasti rauhottuu yöksi.....
 
Vellistä vielä, en mäkään koe velliä mitenkään huonona asiana, päinvastoin, siitä on todella iso apu ollut öihin meillä. Kalliikshan ne tulee mut tyttö oikeesti rakastaa niitä, pulloa odotetaan suu auki kun sit taas korvikepulloon tartutaan pienen huudon säestämänä, et miks äiti ei velliä. Tää oli se mitä tarkoitin, et sen makuun on päästy ja iltavellipullo täällä luultavimmin tullaan pitämään vielä todella pitkä aikaa :ashamed: ja vieroittaminen luultavimmin tulee olemaan todella vaikeeta. :headwall: Niin, siis se on se maku ja tottumus siitä iltapullosta ennemmin kuin se, että pullosta eroon pääseminen. Sehän on kaikilla korviketta antaneilla edessä se vieroittaminen. Niin miksi siis pelkästä vellistä varoiteltais ellei se olis se tottumus? Näin mä sen ymmärsin.

Aina vaan sataa, ei päästy tänään ollenkaan ulos :ashamed: Todella turhauttavaa :( No onneks me osataan nukkua sellasta 1,5h-3h päikkäreitä -onneks :)

Kriisi, teidänpä ruokailut kuulostaa aika vauhdikkailta :D

Merika
, auts, myötätunnot täältä, aijaijai...
 
Hei taas.... :D

Poika nukahti vartissa ilman mitään vastaan panemisia... vaikka nukku siis 2h45min päikkärit,niin jo tunnin kuluttua alko poikaa kyllästyttämään ja 1.5h kohdalla olis ollut jo valmis unille..odotettiin kuitenkin kuuteen ja sit pikkuhiljaa pesuille..eli meillä toi rokote näemmä pisti väsyttämään aika tehokkaasti.

Velliä ei meille,siirrytään samantien puuroon...en tiiä onko noita erilaisia,mutta ymmärtääkseni ne kaupan vellijutut on sellasia korvikkeenjatkeita ja tuntuu että niistä ei olis meille mitään iloa. En siis oo niitä vastaan,tuskin niistä mitään haittaa on tai vaikee päästä eroon,en vaan koe tarpeeliseksi. Ehkä siinä on sekin kun ei tuttipulloa käytetä,niin nokkamukilla voi olla hankala syöttää sitä....

Hyppykiikusta..kuulostaa loogiselta noi perustelut miksi ei oo hyvä käyttää...ehkä meilläkin sit käytetään erittäin harkiten,hetken huvitukseksi =) Jos nyt ees saadaan sitä :/

Alkaa ahdistamaan kun joka päivä sataa tai näyttää siltä että kohta alkaa... :kieh: Ei uskalla lähtee lenkille.Homehdun kohta tänne sisälle |O

Huomenna pääsee poika maistamaan maissisosetta hiukan :p

 
Matami: Meillä tissillä samanlaista...ihme riuhtomista ja vänkäämistä,mut oon tottunut kun ihan vastasyntyneenä teki samaa masuvaisoista johtuen. Nyt on kyllä joku muu syynä,kuten ettei tuu tarpeeks nopeesti maitoa |O

Nyt kun luin ton edlan kirjoituksen muistin että mun pikkuserkun tyttö 3vee ryystää edelleen velliä pullosta nukkumaan menessä,jokaisen oma asia tietty,mut kyllä mua vähyän ihmetytti :eek:
 
huh, mika urakka kahlata kaikki kirjoitukset lapi...

kiitos repalle porkkana kakku ohjeesta,tulos oli kuin kaupasta ostettu lurps...

meilla on ollut yllatysten viikonloppu F hoksas etta silla on myos kieli :D ja on oppinut siirtaan lelun kadesta toiseen niin natisti.

joku mainitsi etta vaavi matkii kun kirjoittaa koneella vaavi sylissa. Meilla lylimaarainen nappaimisto lapparin kans kun mies tykkaa kayttaa sita ja maa irrotan sen apparista joten F paukuttaa kuin pikku konttoristi kun mina oon netissa, molemmat ollaan tyytyvaisia =)

voi harmi Kriisi ettet hoksannut katsoo kun mammatvaihto viimetinkaan tapaamis paikkaa.

me ei olla vellia kokeiltu kun ois ollut vaan riisivellia ollut tarjolla. nyt maistellaan soseita hissukseen pari kertaa paivassa, pikkuhiljaa lisaaan kolmannen syottokerran. Siiten kun f on 6kk aloitan lihat. Meilla viela nukahdetaan aidin tisulle :ashamed: , joten unikoulu aloitellaan sit 6kk kohdalla myos.

Nyt laittalla kuuluu vaativa aani etta tuu viihdyttaan!
 

Yhteistyössä