TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Repa, tarpeeksi iso auto on...mut olisin vasta silloin joulukuun tapaamiseen menos, kyl kyydissä pääsee =) !!

Tisun syöminen, Edith välillä nykyään hermostuu täysin, jos maito ei ihan heti ala virtaamaan tisusta :eek: ...on pitäny välillä rauhoitella...saattaa ottaa tisusta kii ja päästää heti irti hirveän möykkäyksen säestämänä |O ....vieläollaan jotenkin onnistuttu syömään :/ ...ollaan vielä pelkällä maidolla....
 
mymmelis Meilläkin Nea on kingennyt istumaan parikuisesta ja siitä asti on pitänyt sylissä istuttaa, tuettuna tosin omaa massua vasten, mutta nykyään "istuu" niin, että pideän kainaloiden alta kiinni. Ja seisottaminen on ollut pop jo muutaman viikon: kauhea hyppiminen alkaa heti, kun nostaa seisovaan asentoon sylissä :D Enkä mä kanssa ole kuullut siitä olevan mitään haittaa (kertoiskos joku mitä haittaa siitä sitten voi olla?) sitä paitsi kyllä mä koitan luottaa siihen, että lapsi itse "tietää" mitä voi tehdä ja mitä ei. Tuskin ne istumaan kinkeisi, jos ei siihen riittäisi taidot ;) Sellasta kävelypenkkiä minäkin olen ajatellut...

repa Meillä on ollut maidonjuonti kanssa päivisin ihan sekaisin siitä asti, kun kiinteät aloitettiin :/ Nea syö niin hirveitä määriä sosetta (äskenkin keitin lounaan: 1 porkkana, 1 peruna ja 2tl broikkua ja kaikki meni :eek: ), että tottakai se vielä tilaa maidolta.. Vaikka sinä et tainnut olla vielä aloittanutkaan kiinteitä? Ja meillä pakkaa sekoittaa myös tuo pullottelu eli koitan pääsääntöisesti tarjota pulloa välipalalla ja illalla, mutta myönnän sortúneeni pullon tuputtamiseen heti, jos ei tissi kelpaa :ashamed: Mä kanssa olen sikahuolissani, että saako tarpeeksi nestettä! Öisin meillä kyllä syödään se yksi kerta pitkään ja hartaasti (tai siis niin pitkään, kun multa enää maitoa tulee :| =.
Kukas tietää paljonko maitoa per päivä pitäisi n.5kk ikäisen/7 kiloisen saada?

Yhdessäolo Me olemme olleet yhdessä pian 6 vuotta, kihloihin mentiin 3 vuotta tapaamisesta ja siitä sitten vuoden päästä naimisiin. Nea syntyi, kun oltiin oltu karvan vaille 2 vuotta naimisissa.

Meillä kokeilaan tänään uutta päivärytmiä! Nea heräsi 7:40 (tai no 06 ekan kerran, mutta nukutin vielä uusiksi, että saatiin se vakio 13h täyteen :LOL: ) ja pidin häntä hereillä klo 11 saakka. Syötiin aamutissi klo 8:30 (aina yhtä nihkeää tuo aamusyöminen :/ ) ja lounas vetästiin 10:30. Sen superannoksen päälle sain juotettua vielä 50ml korviketta. Sitten vaunuihin ja sinne typy nukahti samantien. Nyt alkaa olla 30min. täys joten saas nähdä miten käy: herääkö vai saisinko viimein venytettyä päikkäreitä vähän pidempään ;) Toiveena olisi, että nukkuisi yhdet tai kahdet pidemmät unet yöunien lisäksi (tiedän, että yhdet päikkärit ovat harvinaisia näin pienellä, mutta pitää muistaa nuo 13h yöunet) ja saisipa vielä minun puolestani ottaa pikkuisen sieltä yöunista pois. Tasautuisi hieman tämä rytmi.

Meillä muuten on kaksi hammasta :D Eilen viimeksi kokeilin, kun alhaalla edessä on kuultanut pitkään kaksi pientä hampia ja olivat sitten kai yön aikana puhjenneet =) Söpöt pienet naskalit sieltä on tulossa =)

Leluja olen ostanut ihan kauheita määriä, jotta tyttö saisi paljon virikkeitä ja että usko mitkä vievät voiton kaikista hienoista Fisher Priceista sun muista: Tupperwaren eväsrasia ja sellainen muoviklipsi, jolla pusseja saa suljettua :LOL: Hukkaan on nekin mamman eurot menneet, jotka olen lelukauppoihin törsännyt :LOL:

Syöttötuolista vielä kysyn: onko joku aloittanut syöttiskokeilut? Meillä odottaa postissa syöttötuoli noutajaansa, tilasin Baby Stylestä Oulusta moisen, kun en jaksanut lähteä kaupoille :whistle: Mies halusi sellainen perinteisen koivusen, josta saa tulin ja pöydän sitten myöhemmin.. Itse olin ajatellut Stokkea, mutta annoin periksi - ei tuo mies niin hirveästi ole saanut vauva-asioihin vaikuttaa joten edes sitten tähän B)
 
Kysymys vielä: onko vauvan lihat pakko keittää vai saako myös paistaa uunissa? Maustamaton liha haisee niin järkylle keitettäessä, että nämä broikut, joita nyt syödään paistoin uunissa. Ja mites sitten lohi: eihän sitä yksinertaisesti voi keittää, kun menee ihan muusiksi :/ Eikös se ole ihan ok lyödä maustamattomat lihat ilman rasvoja ja mausteita sun muita vuokaan ja sitten uuniin..
 
Majj Paljon Onnea :flower: . Jenni kylla pika naimisiinmenosta hyvaa tulee :wave: Me paatettiin puolenvuoden kattomisen jalkeen menna naimisiin etta saataisiin viisumi miehelle kun se ei saanut "sponsoriviisumia" eli ollaan oltu naimisissa pakosta jo 8 vuotta :D , muuten ei varmaan oltas edes viela kihloissa.

Repa joo mulla rinta paukahtaa takas normaali tilaan kun tyty kantaa paan ja sit paastaa nannista irti :kieh: sita voi tapahtua 5 kin kertaa yhden syoton aikana, ei oo enaa niin kiinnostunut imemaan ja jos ymparilla tapahtuu jotain niin heti keskeytetaan. Meilla on palattu kahteen yosyottoon |O . Ai niin mulla tuli kumpparit ok ekaeraan, mutta nyt on hieman kireet silleen etta jattaa painauman ihoon ?!? tosin tein ne vaipat silla vanhemmalla kaavalla, kokeilen nyt sita nakkikoira kaavaa.

Nyt vaippoja ripustaan kuivaan, ulkona paistaa aurinko

Rinnoista :wave: Taalta saa kans ylimaaraista! mulla oli normi koko 36C (80?) ja nyt huikeet 38F, argh, on joo roikut viela enemman ja varmaan arvaatte milta naytan kun pituutts on vain se 157cm. Muuten en oo niin luikku kun te muut. normioloissa sen 60 risat painan ja vaatekoko lantiolla 38-40, mut tisseista johtuen ylaosa42. Ainoa plussa on etta mies ei oo tissi miehia vaan tykkaa pepusta jota mulla ei oo laisinkaan :D . Se oli ihan himona mun takalistoon raskauden aikana :LOL:

Mahallaanolosta
Taalla viihtyy mahallaan lelut ripottelen ymparille kun pyorii akselinsa ympari useasti etc. puhelee ja kiljuu itsekseen ja sit virkayskalla ja itkulla huudetaan aitia viihdyttaan. Jaloilla ponkaili tuossa kesan aikana, mutta nyt ei enaa. Nousee jaloilleen lattialla niin etta peppu on pystyssa ja siina sitten pysyy jonkin aikaa. Itse en pysty pompottaa paljoa ranteiden takia, samoin kylvetys on miehen hommia ja pyllyn pesu raanan alla.

Mies auttaa ihan kivasti. On vaihtanut vaippoja alusta asti kun otin lukua sairaalassa =) ja muutenkin hoitelee F;aa kuin leikittamalla. Olen kans sulkenut silmani osalta, esim tykkaa kayttaa talkkia ja vaseliinia (nyt on lopettanut vaseliinin kayton kun kerroin ettei kukaan muukaan) tosin sairaalassa sanoivat etta pitaa laittaa rasvaa peppuun joka vaipanvaihdon yhteydessa. Tuskimpa tuosta on harmiakaan. B)
 
Mites ne treffit?Oliko jo paikka sovittu ja aika?!
Meidän kone sai mun tiedot sitten häviämään feissistä :eek:
Joku ohjelma ilmeisesti sekosi tai jotain,en tiedä!Täytyy yrittää uudestaan,kun mies säätäny noi estot!!!
 
Mä oon kuullut, että vauvoilla luusto, nivelet ja kaikkimuut semmoiset ei ois niin kehittynyt/kovettunut, että voipi alkaa vääntymään... Olen myös törm'nnyt tilanteisiin, joissa lääkärit on käskenyt, ettei lasta saa päästää vielä kävelemään/opettelamaan, kun on ollut sen verta tukeva lapsi ja kintut kuulemma menis länkisääriksi..Ota ja tiedä, mä en usko noihin...

Sylissä hyppyyttäminen on kuulemma fyssankin mukaan suotavaa, sitä kun ei kukaan jaksa tuntitolkulla... Juuri nää hyppykiiikut ja potkupenkit yms kuulemma aiheuttaa varvistusta... Mutta ompa tää maailma pullollaan varvistajia ilman ainuttakaan hyppykiikun käyttökertaa :whistle:

Ota ja tiedä, määkin luotan siihen, että luonto hoitelee tuon vauvan liikkeet ja pystyyn nousut oikeisiin aikoihin... (niin kauan pidän pääni, ennen ku joku antaa faktaa päinvastaisesta :LOL: )

Mihin noita FB:n nimiä on laitettu, että löydätte toisenne?? :eek: Mä TAHDON KANSSA!!!! |O
 
Noista yök-yhdistelmistä Meillä ,menee kalaruuat parhaiten alas päärynäsoseen kera. Eipä ole mun tehnyt mieli maistaa, mutta kaippa se hyvää on :LOL:

Carmen mä olen kyllä uunissakin kypsentänyt, varsinkin just kalan ja broiskun. Aattelin että kun pakastimen sisältö hupenee niin laitan tuoretta hirvenlihaa palasina, porkkanoita, bataattia ja perunoita paistopussiin ilman mausteita ja haudutan uunissa. Sen jälkeen vaan näytän vaan vähän sauvasekoitinta ja voilá, Neea saa hirvestäjän pataa ala äiti ! Meillä muuten neuvolan täti sanoi että tuon hirvenlihan voisin myös paistaa pannulla pienessä kasviöly/oliiviöljy tilkassa. Se kun on niin rasvatonta lihaa ja lapsi kuitenki tarvitsee kasvaessa noita rasvojakin. Sinälläänhän niitä ei vielä ihan tässä iässä lisätä ruokaan, mutta just kun tuo liha on niin rasvatonta. Ja meillä kun se kuuluu luontaisetuihin et syödään paljon hirvenlihaa, ei juuri muuta tule ostettua.
 
Matamim. Hyvä juttu!Pääsee sit bensoissakin edullisemmalla :D joulukuun tapaaminen passaa braa...

LC:Kannattaa koklata yhteen versioon sitä kumpparin pituutta,et miten oman mukelon koipeen menee ja sillä mitalla sit tehdä kaikkiin =)
 
Hemuli, joo mietittiin ensi torstaita 23. päivä ja vissiin iltapäivän puolella... Olikos näin? Paikka vissiin vielä avoin mutta Itis ja keskusta ovat molemmat saaneet kannatusta, Itis ehkä hieman enemmän, en mä oikein tiiä...

Kala vs. liha, onkos kellekään sanottu neuvolassa että niiden kokeiluissa pitäisi pitää se kuukauden väli? Lueskelin tossa yhtä nettisivustoa ja siellä suositeltiin, että ensin toinen ja sitten kuukauden kuluttua toinen, jotta jos on allergiaa niin se selviää loistavasti sen kuukauden aikana. Kylläpäs tää lasten ruokkiminen ja hoivaaminen on hankala laji....

LC, hyviä puolia riipputisseistä... vähän huonoa huumoria, siis mulla roikkuu koko D-kupin voimalla, niin ollaan kavereiden kanssa mietitty niitä hyviä puolia :) 1. niiden alle voi jemmata mitä tahansa tiputtamatta, lompakolle todella turvallinen säilytyspaikka, tuskin taskuvaras sinne menee-ainakaan huomaamattasi :D 2. Suihkussa voit vaikka heivata tissit olkien yli ja peseytyminen on helppoa :D Jos tulee jotain muita hyviä ideoita mieleen, niin kuuntelen mielelläni :D

Carmen, niin meille siellä neurologin luona fysioterapeutti sano, että emme saa seisottaa vauvaa, mutta syytä meille ei kerrottu enkä älynnyt kysyäkään. Sit jäin nyt miettimään, et onkohan se joku yleinen suositus vai oliko se kommentti vain meille siihen moroon tai kääntymättömyyteen viitaten :/

Mymmelis, joo mäkin oon kuullut, et jos liian aikasin lähtee liikkeelle, niin joutuu jotain tukia tjsp. käyttämään ettei jalat vänkääntyis.

Mymmelis, toukokuun toivotut-ryhmä feississä.
 
majj: onnea onnea!! :flower:

kihlat/naimisiinmenot: me mentiin kihloihin 7kk seurustelun jälkeen ja samalla siitä sitten sovittiin hääpäiväkin ja naimisiin mentiin sit 1v8kk kihloista ja nyt ollaan oltu naimisis 6 vuotta.

 
repa meillä ainakin neiti tsiikailee ympäristöä -ja säätelee itse koska tisusta nappaa kiinni -nautiskelee. ihan kun itse olis kissa ja rinta esittäis hiirtä :LOL: päästää irti, mut sit nappaakin nopeesti kiinni. Mut sit kun on tosi kova nälkä sit kyllä pidetään käsilläkin kiinni paidasta. Mä oon antanut kerran päiväs maistaa jotain sosetta kun ajattelin et halyuaisin antaa velliä tai mies vois antaa sit kun en oo kotona ja jos tulee hätä. Mut muuten jatketaan tissimaidon turvin ja ehkä kerran päiäs maistellaan jotain. Meillä tankataan illalla eniten.

LC meidänkään mies ei pahemmin näistä rinnoista perusta enemmänkin tuosta takapuolesta. :LOL:

carmen sit kun teet sellasia sekoitus soseita -niin broiskun joukkoon kiehumaan muutama porkkana ja ehkä peruna ja sit sekasin niin tulee hyvää eikä se haju niin tuu esiin.

lihat, kalat meillä taidetaan mennä sen broilerin kanssa. Kalaa saa sit kun saa syödä sitä valmista kalstajanpataa (8kk) -en oikein osannut tehdä noit kalaruokii esikoisellekaan. Ostan sen valmiina.

Missä itäkeskus on? Ison omenan tiedän ja lentokentälle kun ajetaan eiks sielt tule se Jumbo vastaan? Miten sinne päästäis kun tullaan ykköstietä pitkin?? Ei oo kyllä esikoisel viel lapsenvahtii. Mut torstai kävis kyllä muuten ihan hyvin. Edla-mamma, Hemuli, Naukuri ja muut siellä päin asuvat päättäkää te aika ja paikka
 
Löysitkös Mymmelis FB:stä meidät?

Merika, Kehä I itäpääty on Itäkeskus. Eli ykköstieltä vaan Kehä I ja niin itään että näkyy Itäkeskus. Mutta joo, eihän me olla paikkaa lukkoon lyöty vielä.... ja sit, Bonalla on pikkukalastajan herkku, ikä 5kk-> ilman ruusunmarjaa tosin ei mene alas ;)
 
Merika77 Helpoimmin löydät Itiksen kun ajat kehä ykköselle ja sieltä itään päin. Kehä ykkönen päättyy Itäkeskukseen.

Minä yritän päästä paikalle. Mul on se hammaslääkäri kympiltä ja sit klo16 (viim. 17 mennessä ) pitäs hakea esikoinen tarhasta. Siinä välissä ehtii vaikka mitä :D
 
Mä olen laittanut kalan ihan uunissa, seitä ollaan syöty ja viime vloppuna eka kerran lohta. En sen kummemmin sitä ole tehnyt, tuon paistetun kalan olen ajanut mössöks sauvasekoittimella ja sitten sotkenut milloin porkkanaan, milloin perunaan tai bataatiin...ja sitä päärynäsosetta tosiaan tarvitaan kyytipojaks :x
 
weiss
Voi, että kun tulee haikia olo, kun lukee tein yhdessä oloista. Itellä kun usko rakkauteen ja miehiin on mennyt, niin sitä ei jaksa uskoa uuteen parisuhteeseen saati edes siihin oikiaan. Mutta silti, olishan sitä mukava käpertyä jonkun kainaloon ja jakaa ne ilot ja surut. :(

Carmen(ko) kyseli tuosta maitomäärästä 5kk ikäiselle. Meille ohjeistukseksi on annettu n. 700-1000ml. Meilläkin tuo määrä vaihtelee.. Juuri taidetaan saaha tuo 700-800ml alas.
Kellä oli käytössä tuo Almiron??? Tuliko teillä vattavaivoja?? Neljättä päivää nyt käytössä ja viime yö meni itkiessä vattanpuruja ja iho on päivittäin asteella pahentunut. Eilen kylvyn jälkeen itki äiti ja pieni. Poika huusi ihoansa suoraa huutoa ja äidillä valu kyyneleet siinä rasvatessa pientä. :'(
Maanantaina on neuvola ja aattelin jos tilanne pahenee ja pahenee, niin sieltä viimeistään "luvalla" palaan normi maitoon. Ärsyttää, kun täytyy pientä tuollain kiusata, vaikka tuo altistus on jo kerran käyty. :headwall:
Mutta tämä on tätä omaa napaa..
 
Apua nyt tuli ahdistus kohtaus..Olin laittamassa isovanhempieni hautaa ja siihen viereen on haudattu 6kk ja 5pv vanha poika joka on kokenut kätkytkuoleman...ihan kauhee ahistava tunne..tuntuu et ei voi pikkusta silmistään laskea. sori kauhea omanavan juttu

Nyt on pakko lähtee halimaan pientä tuun myöhemmin.
 
Meillä kans mennyt sekaisin meaidonjuonti kun kiinteät ollaan aloitettu . Ja muutenkin tuntuu että pullo ei meinaa kelvata tytölle enään, et tissi olis se ykkäs maidon lähde, vaikka itse haluaisin jo pikkuhiljaa lopetella imettämistä.. Ja muutenkin kun multa ei enään niin hirveästi sitä maitoa tule niin tyttö hermostuu kun ei saakkaan riittävästi maitoa, useasti olenkin joutunut huijaamaan tyttöä, ensiksi tissiä ja äkkiä vaihto, pullo suuhun! :D

Tuntuu että tänään päivä mennyt hitaasti, ja mitään en silti ole saanut aikaseksi, vähän vaatekaappia siivoilin..
 
Kalaa ja broiskua voi hyvin laittaa uunissa. Sehän on ihan yhtä terveellistä kuin keittäminenkin. Uunissa ajattelin minäkin sitte kalat laitella. Joskus kun sen aika koittaa. Ja tuosta kuukauden välistä mäkin oon jostain lukenu Edla-mamma. En vaan muista mistä... :) Mut luulis et kalastakin tulis vähän nopeammin näkyviin, jos olis allergiaa. Ja broilerille en taas ole kenenkään kuullu olevan allerginen :D Tai kai joku on.

Maidonjuonti on vähentynyt täälläkin, varsinkin jos annan ensin sosetta ja sit vasta maitoa. Joskus teenkin niin, et annan eka maidon ja sit vasta soseen. Sit uppoaa enemmän. Luonnollisesti :) Maitoa meillä ei ole koskaan mennyt yli 900ml ja nytkin taitaa mennä hätäseen se 700-800ml. Tai tuossa on siis vellit mukana.

TAPAAMINEN: No olisko se to 23.10. Itis ja klo 12 tai 13?

Me ollaan oltu yhdessä kohta 8 vuotta, josta kihloissa oltiin 2,5v ja naimisissa ollaan oltu 3,5v.
 
Nyt hätäissesti kommentoin toto yhdessä oloa, mutta muuten palaan illalla paremmin, kun isäntä töissä ja isommat muksut lähtee isälleen eli

Kuukauden päästä ollaan oltu 2v yhdessä. Kosinta tammikuu viimeinen lauantai -07, kihloihin maaliskuu -07, häitä vietetiin taikauskoisesti :) 070707 ja pikkumies tuli maailmaan 200508

Jossu & K melkein 5kk
 
TAPAAMINEN: No olisko se to 23.10. Itis ja klo 12 tai 13?


:wave: Sopii ainakin minulle! Ajalla ei niin väliä tulen heti kun ehdin. Toivottavasti ei ole isoja reikiä hampaissa ja vaadi puuduttamista, muuten joudun olemaan vain kuunteluoppilaana :LOL:
 
Meillä menee maitoa ehkä 400ml jos sitäkään + tissittelyt, mitä sieltä nyt tuleekaan... En tiedä sitten syökö liian vähän maitoa.. Mutta vaikea kaataa toisen kurkusta alas, koska meidän neiti syö vain jos on nälkä!

Tyttö on nukkunu pian 2½ h ulkona, tuola kauheassa myrskyssä, toki on hyvin suojattu..
Joskus kun tyttö nukkuu hyvin, mun mielikuvitus käy laukkaamaan ja pitää koko ajan käydä katsomassa että onhan varmasti hengissä! Muuten en mitään kätkykuolemia enkä mitään ajattele!!
 

Yhteistyössä