mymmelis Meilläkin Nea on kingennyt istumaan parikuisesta ja siitä asti on pitänyt sylissä istuttaa, tuettuna tosin omaa massua vasten, mutta nykyään "istuu" niin, että pideän kainaloiden alta kiinni. Ja seisottaminen on ollut pop jo muutaman viikon: kauhea hyppiminen alkaa heti, kun nostaa seisovaan asentoon sylissä
Enkä mä kanssa ole kuullut siitä olevan mitään haittaa (
kertoiskos joku mitä haittaa siitä sitten voi olla?) sitä paitsi kyllä mä koitan luottaa siihen, että lapsi itse "tietää" mitä voi tehdä ja mitä ei. Tuskin ne istumaan kinkeisi, jos ei siihen riittäisi taidot
Sellasta kävelypenkkiä minäkin olen ajatellut...
repa Meillä on ollut maidonjuonti kanssa päivisin ihan sekaisin siitä asti, kun kiinteät aloitettiin :/ Nea syö niin hirveitä määriä sosetta (äskenkin keitin lounaan: 1 porkkana, 1 peruna ja 2tl broikkua ja kaikki meni
), että tottakai se vielä tilaa maidolta.. Vaikka sinä et tainnut olla vielä aloittanutkaan kiinteitä? Ja meillä pakkaa sekoittaa myös tuo pullottelu eli koitan pääsääntöisesti tarjota pulloa välipalalla ja illalla, mutta myönnän sortúneeni pullon tuputtamiseen heti, jos ei tissi kelpaa :ashamed: Mä kanssa olen sikahuolissani, että saako tarpeeksi nestettä! Öisin meillä kyllä syödään se yksi kerta pitkään ja hartaasti (tai siis niin pitkään, kun multa enää maitoa tulee :| =.
Kukas tietää
paljonko maitoa per päivä pitäisi n.5kk ikäisen/7 kiloisen saada?
Yhdessäolo Me olemme olleet yhdessä pian 6 vuotta, kihloihin mentiin 3 vuotta tapaamisesta ja siitä sitten vuoden päästä naimisiin. Nea syntyi, kun oltiin oltu karvan vaille 2 vuotta naimisissa.
Meillä kokeilaan tänään
uutta päivärytmiä! Nea heräsi 7:40 (tai no 06 ekan kerran, mutta nukutin vielä uusiksi, että saatiin se vakio 13h täyteen
) ja pidin häntä hereillä klo 11 saakka. Syötiin aamutissi klo 8:30 (aina yhtä nihkeää tuo aamusyöminen :/ ) ja lounas vetästiin 10:30. Sen superannoksen päälle sain juotettua vielä 50ml korviketta. Sitten vaunuihin ja sinne typy nukahti samantien. Nyt alkaa olla 30min. täys joten saas nähdä miten käy: herääkö vai saisinko viimein venytettyä päikkäreitä vähän pidempään
Toiveena olisi, että nukkuisi yhdet tai kahdet pidemmät unet yöunien lisäksi (tiedän, että yhdet päikkärit ovat harvinaisia näin pienellä, mutta pitää muistaa nuo 13h yöunet) ja saisipa vielä minun puolestani ottaa pikkuisen sieltä yöunista pois. Tasautuisi hieman tämä rytmi.
Meillä muuten on
kaksi hammasta Eilen viimeksi kokeilin, kun alhaalla edessä on kuultanut pitkään kaksi pientä hampia ja olivat sitten kai yön aikana puhjenneet =) Söpöt pienet naskalit sieltä on tulossa =)
Leluja olen ostanut ihan kauheita määriä, jotta tyttö saisi paljon virikkeitä ja että usko mitkä vievät voiton kaikista hienoista Fisher Priceista sun muista: Tupperwaren eväsrasia ja sellainen muoviklipsi, jolla pusseja saa suljettua
Hukkaan on nekin mamman eurot menneet, jotka olen lelukauppoihin törsännyt
Syöttötuolista vielä kysyn: onko joku aloittanut syöttiskokeilut? Meillä odottaa postissa syöttötuoli noutajaansa, tilasin Baby Stylestä Oulusta moisen, kun en jaksanut lähteä kaupoille
Mies halusi sellainen perinteisen koivusen, josta saa tulin ja pöydän sitten myöhemmin.. Itse olin ajatellut Stokkea, mutta annoin periksi - ei tuo mies niin hirveästi ole saanut vauva-asioihin vaikuttaa joten edes sitten tähän B)