TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Edla-mamma meillä Neea tosiaan leikkii välistä ihan mielellään yksin (näin asian tulkitsisin) Kun hänelle sattuu sopiva lelu, joka sinä päivänä sattuu kelpaamaan, niin on sen lumoissa niin että vaikka istuisin vieressä ja juttelisin ei hän minua noteeraa, vilkaisee sivusilmällä ja jatkaa puuhasteluaan. Mä olen yleensä sitten siirtynyt hieman kauemmas seuraileen neidin puuhia "salaa". Se on tosi lystikästä katseltavaa kun hän pärisee ja pörisee leluilleen ja suu vaahdossa höpöttää. Olisi kiva tietää mitä neidin pääkopassa liikkuu silloin. Mutta ei hän aina itsekseen tietenkään halua leikkiä vaan äipän pitää olla mukana. Vaihtelee.

Meidän neiti on aina ollut tuollainen mahallaan olija. Nykyään ei pysy lattialla sekunttiakaan selällään vaan masulle pitää päästä ja leluja tavoittelemaan. Selällään olo vissiin kyllästyttää, vaikka onhan hänellä tollainen leikkikaarikin, mutta se on jo ihan tylsä :LOL:
 
Kyllä on naiset olleet ahkeria kirjoittelijoita, tullut heti paljon tekstiä kun ei itse ole kerennyt koneelle! Tää on kyllä niin ihana palsta, aina saa vastauksia kysymyksiin jotka askarruttavat, siitä kiitos kaikille :heart:

lapsenvahdista: Useimmiten saadaan kyllä jos tarve vaatii, omat vanhemmat asuu n. 100-200m päässä ja miehen vanhemmat n.10km päässä :)

matami: Mun kummipoika ei viihtynyt mahallaan koskaan.. :D Kaikki vauvat ovat tosiaan niin erinlaisia.

Olis niin paljon kommentoitavaa että en tiedä mistä alottaisin ja mihin lopettaisin.. :D

Mutta tärkein, näin 4 vuoden yhdessä olon jälkein vihdoin päätettiin mennä kihloihin :heart: :) Sen kunniaksi ( Vai mistä lie suostunut ) mies on hoitanut koko illan J:n yksikseen! :)

Nyt nukkumaan! :wave:
 
Onnea, majj! :flower:
Makin hiukan haaveilen siita sormuksesta jo. Sain kylla viime jouluna safiirisormuksen ja Eevan synnyttya platinaisen timanteilla, mutta mulle kavis vaikka paasiaismunan sormus jos se olis kihlasormus. :) Vaikka samapa tuo toisaalta ollaanko kihloissa tai naimisissa vai ei, mutta silti..

Hedelmien keittamisesta kysymys. Miksi niita yleensakaan keitellaan? Onko raaka massulle kovempaa tavaraa? Tuli vaan mieleen kun tuossa banaania suoraan kuoresta lusikalla raaputtelin Eevalle, etta ihan hullua olis se ensin keittaa. Esmes paarynaa ja persikkaa sais helposti kanssa lusikalla kaavittua keittamattakin.

naukuri luulis etta luumu-parsakaali on sen makuista ettei menis alas sitten millaan. Ajatuksenakin puistattaa. :D Kummallisista yhdistelmista ne vauvat sitten voikaan pitaa.. (sanoo mina jonka on krapulassa pakkosaatava bulgarian jugurttia ja vihreita oliiveja) Meilla on parsakaali suurinta herkkua nyt, Suomessa ei mennyt sitten millaan alas. Anoppi livauttaa sekaan tipan oliivioljya ja naminami. Tai sitten E on niin vieraskorea etta syo taalla mita vaan. :)

Jenni, mita leluja teilla siella on? Tahtoo kanssa. :) Musta tuntuu etta E kyllastyy leluun kun leluun tosi nopeasti. Tai sitten ne mista se tykkaa on kovaa muovia eika se voi niilla nyt oikein leikkia kun on oppinut heiluttamaan tavaroita ja tosi napsakasti pamauttanut itseaan paahan pari kertaa nailla kovamuovisilla leluilla. Huudon maaran voi arvata.
 
Majj: Paljon onnea, hääkellojen sointia odotellessa =) Eikös ne sano et 2 vuoden sisällä pitäs kihlauksesta mennä naimisiin....No meillä se on vähän hujahtanut 8 vuotta sit kihlat vaihdettiin :D Hitaita savolaisia.

Meillä ollaan vatsallaan aina, mut varmaankin se johtuu siitä et meillä osataan liikkua..yölläkin vänkää mielellään siinä minun vieressä vatsalleen. en aina edes huomaa kun pyörähtää..Isäntä sit aaamulla kääntää selälleen kun herää.

Lelut: Isoveikan lelut kiinnostaa enemmän kuin omat.

Lapsenvahdit: Mun äippä kattoo mielellään välimatkaa vaan on se 100 km ja äiti käy viellä töissä. Anoppikin kattoo jos on pakko tilanne. ja mun siskot vahtii jos töiltään kerkeävät eli aika hyvin saa vahdin tarpeen tullen.

mut nyt aamupalan syöntiin ja kahvin juontiin.

 
Poika04ja08, oltiin oltu joku 8kk yhdessä ja mentiin kihloihin. Olin just täyttänyt 16v :saint: Ollaan oltu niin nuoresta yhdessä, että kaikenlaista on mahtunut vuosiin. Hyvää ja huonoa. Ainakin tunnetaan toisemme hyvin =) Pari vuotta sitten oltiin puolisen vuotta erossa, mutta palattiin kuitenkin yhteen...tai olihan se puolikin vuotta melkein yhdessä olemista. Olin melki aina täällä miehen luona kuitenkin. Ei haluta mitään kirkkohäitä edes. Olin kaasona kerran ja päätin että ei meille. Ihan voisin vaikka maistraatissa mennä ja sitten pitää vaan kahvitukset ja joku ilta kavereille bileet. Se toteutetaan tässä lähi vuosina...sitten kun neiti on sen ikänen, että saadaan lapset jollekin yhdeks illaks edes hoitoon :D
 
Minne mun teksitit hävis :kieh:

No nopeasti, kiitos kaikille onnitteluista! =) Naimisiin menoa saadaan kyllä odotella, en edes tiedä haluanko naimisiin, onhan kihlaus lupas avioliittoon.. Mutta ei ole minunkaa vanhemmat naimisissa ;)

Leluista: Joo alkaa tuntumaan myös siltä että kaikki vanhat lelut ovat kyllästyttäviä, uusia pitäis koko ajan olla esillä, onneksi meidän lelukaareen voi vaihtaa leluja ja olenkin aika useasti ripustanut siitä roikkumaan vaikka mitä :D

summer: Me ollaan kans miehen kanssa tunnettu yläasteelta saakka, tai kun itse olin yläasteella ja olin 16 kun alettiin seurustelemaan. :)

Täällä on kauhea syys myrsky päivä, mitähän sitä tekisi tänään mieskin menee iltavuoroon |O
 
majj: Tuhannesti onnea!!! :flower:

Olipa taas tuskanen yö. Poika heräs vähintään kerran tunnissa klo 23-06 välillä. Hyvin tulee nukuttua kun 30-60min välein joku herättää... Onkohan ne ne hampaat jotka siellä vaivaa? Mies sanoi, et ku oli nostanu poikaa sängystä syömään, niin sillä oli ollu sormet tiukasti suussa ja kitisi. Ehkä sitte kokeillaan sitä Panadolia ens yöksi, kun en oo sitä vielä testannu.

Marmotta: Mä haaveilen platinasta, mutta valkokultaan oli aikoinaan"tyytyminen" ;) Ei raaskinu molemmille platinaisia hankkia. Ehkä joskus innostutaan päivittämään nuo vihkisormukset platinaisiksi! Oih :) Joo, mäkin naureskelin silloin, et itselle ei kyllä parsa-luumu uppois ikinä! Yäk... Näyttikin ihan hirveeltä :D

Hedelmien keittämisestä. En nyt pysty vannomaan, mutta vähän samoilla linjoilla, et ihan pienelle se raaka hedelmä olis liian tujua. En tosin koskaan ole kuullu että banaania pitäs keittää :D Mut aika pianhan sitä voi omenaa yms jo antaa raasteenakin, joten ehkei niitä enää tarttis keitellä jos on maistelun makuun päästy ja ikääkin kohta nassikoilla puoli vuotta!

Me taidettiin olla kihloissa 2,5v ennen ku mentiin naimisiin (laskee päässään... ) Joo, 2,5v. Ja sitä ennen oltiin seurusteltu 1,5v. Miten niin kaavoihin kangistuttu :)
 
Huomenta, täällä kotkassa näyttää sää tällä hetkellä hyvälle...mut tummia pilviä on tulossa :/

Mulla on toinen liitto...oltaiskohan me oltu naimisissa 8 vuotta.... :whistle: ..toivottavasti vuodet meni oikein...

Me ollaan tänään menossa Vellamoon ( kotkan uusi hieno merikeskus.. ) tutustumaan poikien kanssa....isi jää Edithin kanssa...täytyy vaan tankata tyty hyvin ;) .....siellä keskuksesa kuulema menee aikaa paljon kiertelyssä....Repa oletko jo käynyt?.......

Levottomat yöt...meillä Edith on alkanut öisin käkäileen, mut onneksi tutilla ja rätillä rauhottuu...mut mun unet katkee ja aamulla on töttis väsynyt |O

Mukavaa perjantaita kaikille =)

Matamimimmi68 ja Edith 4kk ja 3vkoa :heart:
 
Huomenet!!!

Onnea Majj :heart:

Seisottamisesta Meillä tuo on ponnannut ite sylissä seisomaan jo aikoja sitten, enkä ole kokenut pahaksi, kun itse tosiaan punkeaa seisaalleen ja siinä viihtyy. Siinä sitten hyppii ja keikkuu... Mikä tää juttu on "ei saa seisottaa", ei ihan aukea...?? Meillä on tuommoinen kävely penkkikin kovassa huudossa, hyppykiikku viritetään varmaan vkol:na... Oikein niinkus varvistaja tulossa kaikista jutuista päätellen... :p Tuo ei yksinkertaisesti vaan viihdu kökkötellen sitterissä tai lattialla(max. puol tuntii kerralla..), sylissä pitäisi oll akoko aika liikenteessä... Fysioterapeutti tuumasi minulle kun kysyin, että miten sen "istuttamisen" kanssa, ni kuulemma puoli vuotiaana saisi alkaa pitämään istuvassa asennossa sylissä :LOL: Just juup, en kyllä tajua, miten se on siis käytännössä mahdollista, meillä kun tuo on viihtynyt kökötellen sylissä suurimmaksi osaksi kolmikuisesta :/ Vai puhutaanko ny site ihan istumisesta, selkä suorana penkillä?? :p ejjtajjuu...

Unen puutteesta.. kuinka sollakkaan, tuntuu et moon jo tottunut semmoisiin rikkinäisiin öihin, kaksi kertaa syömään ja sata kertaa tutia suuhun. Välillä yö unet on 5 tuntia, välillä 9... :headwall:
 
Huomenta, mä kävin vaalla kilot -900g kiitos hedelmien. Oon nyt päätänyt et niitä on aina pöydällä näkyvillä. :) Te kaikki ootte kyllä tosi pientä kokoo -itse oon jotain L/XL linjaa. Mutta onhan sitä pituuseroakin. Mä hyppisin riemusta kun oikeesti mahtuisin vaikka 42 housuihin ja painaisin sellaset 80kg. Nää raskauskilot on tosi lujassa -mutta nyt oikeesti yritän. Ai niinrinnoista laihdun varmaan kilon tai kaks kun nää meijerit pienenee. Näihin kyllä on tottunut i nää niin pahat oo -mut oikeesti jos olisin pikkasen laihempi niin olis B ja nyt täs roikkuu tällaset D -kupit. Mulla kyllä on rinnat ei oo pelkkä iso nänni ja pussukka -mut se varmaan mun tulevaisuus jos yhtään tuun sukuun. :LOL: Mut nyt on mehevää.

poika miten sujuu pisteiden laskenta? Onko siel et miten paljon enemmän pitää syödä kun imettää?

Majj sinulle onnea kihlautumisesta! :flower: :hug: :hug:

Marmotta mun kaveri ei keittänyt ainakaan päärynää -raapi vaan lusikasta 6kk ikäselle -toki se on aika kokkareist. Ehkä siks niit alus keitetään ei tietenkään banaanii mut muita. Mut jotkut päärynätkin on ihanan pehmeit et ei niit edes tarvii.

lapsenvahti mä asustan täällä kotipuoles et täältä löytyy sit kaikki isovanhemmat, tätejä, isomamma jne. Mun veli on nyt armejassa mut hän on aivan ykkönen ollut todella paljon esikoisen kanssa ja leikittänyt neitii ja touhunut kaikkee kivaa. Kyllä se helpottaa asiaa ja lapsi nauttii kun saa olla välil hoidos muuallakin kun perhepäivähoitajalla.Onnellinen saan olla sitä ei huomaa aina kun asiat on näin.

Mut nyt käyn esikoiselle laittaa aamupalaa.

Joko treffien ajankohta ja paikka on päätetty?
 
Onnea Majj! :flower:

Mä sanoin miehelle varmaan aika nopeasti tapaamisen jälkeen että huvikseen en kihloihin mene vaan sit jos ja kun aijot kosia niin hääpäivä täytyy sit päättää samalla kertaa. Olis varmasti lähtenyt menemään jos ei tosissaan mun kanssa olis ollut :whistle: No hän sit oli kuunnellut mun juttuja tosi tarkkaan ja heti kosinnasta seuraavana aamuna hän sit käski kaivaa kalenterin esiin että nyt sit päätetään se hääpäivä :D Tais olla sit seuraavana viikkona kun varattiin jo kirkko seuraavaksi kesäksi. :heart:

Lelut ykkösenä on tällä hetkellä pallo. Sellainen pehmopallo halkaisia noin 15cm. ei varsinaisesti ole varmaan vauvalelu. Hyvin saa sen itse käsiin. Parhaita leikkejä taitaa olla pallon jahtaaminen. Pyörien ja ryömien otsa edellä vetelee täällä pitkin alakertaa. Alkuun pelkäsin pään puolesta mut tosi hienosti on oppinut pääntyy olka edellä ja pää menee varoen perässä. Toinen aivan ihana lelu on isoveljen Fisher Pricen pikkuväki paloauto. Sitä hän jaksaa katsella ja kuunnella kun auto soi ja vilkkuu.

Levottomat yöt jatkuvat meilläkin :/ Poika pyörii ja hyörii pitkin sänkyä ja sit jää johonkin ihme asentoon itkemään kun ei pääse liikkumaan. Minä heräilen vähintään viis kertaa yössä kääntämään poikaa ja tarjoamaan tuttia tai silittelemään.

 
Kyllä mä oon kade, jos jonkun nassikka viihtyy lattialla tai sitterissä puoli tuntia mukisematta!!!! :eek: Meillä tarvitaan kyllä viimeistään vartin jälkeen viihdytysjoukot paikalle... Tai on toki päiviä, että sattaa poika höpötellä sitterien nalleille pitkät tovit, mutta yleensä kaipaa äiteen vähintään näköetäisyydelle 10-15min jälkeen. Poika on ihan yhtä läheisyyden kipeä kuin meidän kissakin :D Niin ja sylikissailu ei meillä meinaa sitä, että siinä sylissä vaan istuttais kiltisti vaan sit pitäs nähdä ympärilleen ja käydä katsomassa peilistä, puuhata keittiössä jne. Eli toimintaa pitää olla! :)

Tällä viikolla kyllä meidänkin poika on jotenkin löytänyt nuo jalkansa ja esim. lavuuaarissa ku ollaan pyllypesulla, niin punkaa itseään suoraksi hurjaa kyytiä. Pesut on siis vaikeutuneet huomattavasti. Välillä sylissäkin ojentelee jalkojaan ja koittaa varata niille, että kai sit meilläkin aletaan niitä harjottaan vähitellen.

Hmm. Jotain positiivista huonoissa yöunissa; nyt poika on nukkunu 2h päikkäreitä normaalin 1h sijaan :) Tosin mä oon koko ajan odottanu et koska se herää enkä oo uskaltautunu ees suihkuun. Typerys... Mut ku ei viittis suihkusta lähtee ulos juokseen, jos poika herääkin :D
 
Mymmelis 6kk ikäsen saa laittaa syöttötuoliin kovalle istuun. Sellasen säännön mä oon kuullu -ainakin 4v. sitten oli niin. meillä kans köllötellään sylis -mut ainahan vauva vähän roikkuu käden varas tai nojaa selällään. Kova on punnertaa. Mä vedän neitii välillä lattialta käsistä istuun ja sit neiti ponnistaa itsensä seisomaan. meillä siitä tykätään kans kovin -sylissä yleensä seisotaan ja pompitaa -riippuu miten pomputtajan voimat riittää :)

yhdessä olostaOllaan oltu yhdessä 6v. Aikast paljon sitä kerkii lyhyessä ajassa. Kihloihin, esikoinen syntyi, naimisiin ja pikku E syntyi ja välissä opiskeltii, valmistuttiin ja tehtiin töitä. Esikoisen odotusajan asuin Seinäjoella ja se oli aika rankkaa kun olin niin väsynyt eikä toinen ollut läsnä -mut onneks se aika on takana.

Meillä E on viellä yöunilla. Ei kuulu makkarista mitään.
 
majj Sylin täydeltä onnea. Mulle tuli kyyneleet silmiin kun luin uutisesi. Tuo on niin ihanaa. Nauttikaa nyt toisistanne oikein toden teolla. :heart: :heart:

Me miehen kanssa ollaan sellainen pika pari. Itse olen ollut tosiaan aiemmin naimisissa, kaikkiaan olin exän kanssa 8 vuotta yhdessä...Mentiin sit vielä naimisiinkin vaikka jo silloin alitajuisesti tiesin että asiat ei ole kunnossa. Joskus vaan ei pysty näkemään metsää puilta. Ero oli kipeä mutta pysyttiin exän kanssa kuitenkin väleissä. Mä ehdinkin jo luopua toivosta että löytäisin sen Oikean miehen itselleni. Kunnes reilu vuosi sitten huhtikuussa törmäsin mieheeni, Kiinassa. Kauas tartti lähteä :LOL: Se oli rakkautta ensi silmäyksellä. En olis moiseen ikinä uskonut, niin kyyniseksi olin rakkauden suhteen jo muuttunut. Kun viimein kumpikin pääsimme takaisin suomeen suhde alkoi...tuolla työympyröissä kun ei niin sille teerenpelille ollut mahdollisuutta. Se oli sitten menoa. Elokuussa menimme kihloihin ja Neea on romanttisesti saannut alkunsa kihlajaisyönä (laskeskelin ovulaation ajankohdan). Minä olin se joka kosi =) omatoiminen tyttö kun olen. Marraskuussa mentiin sit naimisiin. Olen törmännyt paljon ennakoluuloihin siitä että voiko noin nopeasti edetä ja seuraako siitä hyvää...Itse varmaan kuuluisin noihin epäilijöihin myös jos tälläistä ei olisi omalle kohdalle sattunut. Mutta asia on niin että olemme kuin luodut toisillemme, ihan kuin olisimme tunteneet aina. Rakastun joka päivä uudestaan ja uudestaan tuohon mieheeni, hän vaan on minulle niin hyvä ja Neealle myös. Huh! Taitaa tän äidin tunteet olla taas tänä aamuna äärimmäisen pinnassa. Mutta minkäs teet kun on niin yltiö rakastunut?

Marmotta ei meillä mitään sen ihmeellisempiä leluja ole. Tuo neiti vaan aina välillä innostuu jostakin vanhoista leluistaan niin kovasti. Sitä ei tiedä mikä lelu milloinkin on mieleen, ei siinä äiti auta. Neitin pitää se valkata itse :) Tänä aamuna ihan pop oli tuollainen tuotemerkki mikä on tuon leikkikaaren matossa kiinni. Tyttö oikein täris kun näki sen ja hilaili itsensä sen luo. En tiedä mikä siinä niin hienoa oli, mutta kovasti Neea sille höpötti ja päristeli :LOL: Testasin jo aiemmin että tuo lappu on niin tiukassa ettei se lähde vaan irti...Leikkiköön sillä kun kerta on noin kiva.

Meillä taitaa olla tytön päivä rytmi muuttumassa kohti kaksia päikkäreitä. Eilen vedettiin kahdet pitkät päikkärit 2h aamulla ja 3 h iltapäivällä ja nukkumaan mentiin karvan aiemmin eli 20. Yöllä kerran heräs syömään ja aamulla uinuttii 9 asti.
 
Voi helvata...jo 2 kertaa epäonnistunut viestin lähetys :kieh:

Nyt lyhykäisesti...

Majj: Onnea :heart:

Masullaan viihdytään vaihtelevasti 5min-20min,joskus itekseen jos on mielenkiintoista tekemistä pojalla. Yleensä komentaa et pitää kääntää selälleen ja sit kuitenkin pyörähtää takasin mahalleen :D

Naimisissa ollaan oltu 2.5h,skipattiin kihlat ja mentiin suoraan asiaan :D

Matamim.Ei olla vieläkään päästy vellamoon,kesästä asti on pitänyt...
Mitenkäs tilava sun auto on? :whistle: Meinaan tota mamma tapaamista,että mahuttaisko me sun kyytiin kaukaloineen vai jääkö väliin,kun julkisilla on aivan mahdotonta ton pojan kanssa lähtee...

nukuttiin n.3 asti ok,sit alko pierunäherrykset ja ties mitkä. En tiiä oonko nyt syönyt jotain mikä taas aiheuttaa noita ilmavaivoja :headwall: 7.15 heräs ja isukki heräs onneks poikansa kanssa,mamma sai hetken jatkaa unia =)

Seisottanut oon sylissä kainaloista pitämällä,tykkää kovasti siinä pomppia :D

Kasper edelleen päikkäreillä,eli meilläkin taitaa tulla tänään taas 2 päikyn päivä... siihen suuntaan selkeesti koko ajan pyritään. Sopii mulle =)

Nyt askareisiin :wave:
 
Sitä piti kysymäni,että onko muilla täysimettäjillä ilmennyt tällästä että ei maltettais enää varsinkaan päivällä syödä? Poika on malttamaton herumisen kanssa ja sit kun se alkaa niin on jo lähdössä muualle :D Pelkään vaan että ei saa tarpeeks ruokaa,kun ei oo nyt yölläkään oikein syönyt... Tosin iltasella tankkailee enempi =) No tiistaina varmaan punnitsee poikaa siellä sairaalalla =)
 

Yhteistyössä