TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Tapaaminen, olisko se sitten TO 23.10 kello 13.00 (niin vilmakin ehtis paikalle) Itäkeskus? Nyt sit voitais laskea et ketkä kaikki olis tulossa paikalle, et tiedettäis...

Maito, mä väittäsin et menee jotakuinkin ehkä 300-400 ml maitoa + vellin muodossa menee vielä 300-400 ml. Juokohan meilläkin liian vähän? Mut meillä osataan kyllä toi suun kiinni napsauttaminen eli kun neiti on päättäny et sinne ei mitään laiteta, niin silloin ei todellakaan laiteta!

Naukuri ja muut jauhemaidon juottajat, mitä jauhetta käytätte?
 
kyl mäkin ravaan kattomas vähän väliä tyttö jos ulkona nukkuu kun tuollain uni maittaa 3-4h ja kauemminkin jos en mene herättelemään jo 4h unien jälkeen..tänäänkin tyttö oli niin sikees unes ettei reagoinut mun kosketuksiinkaan lainkaan mut tiesin ettei sillä mitään hätää ole ja kun laitoin tohon nenän alle sormeni niin lämmin hönkäys tuntui kädelle..kyllähän sitä aina pelkää varsinkin kun nukkuu noin pitkiä pätkiä niin huoli kasvaa..

käytiin ostamas tytön huoneeseen verhokankaan ja fleecehuovan ( sellaiset prinsessa kuviolliset ) ja vaalenpunainen säkkituolikin ostettiin samal ( lähinnä vanhempien käyttöön.. ) sit pitäs huomen ostaa matto ja käydä vilasemas vaik ikeasta josko sielt löytys viel joku pienehkö sohvan tapanen kapistus..

mä joskus esikoisesta olin vauva-aikana huolestunut maidonmäärästä mut aina ne neuvolasta sanoivat että vauva tietää kyllä paljonko juo yms. tosi lohduttavaa kun suositukset oli mustaakseni sen 5dl vähntään eikä meillä poika tosiaankaan niinkään paljoa välillä saanut juomaan..aurora juo päivän aikana noin keskimäärin 8dl vaik mielestäni syö kiinteitäkin suht paljon. tuohon määrään on laskettu vellitkin.

mul yrittää nuhaa pukata päälle,no ei ihmekkään kun mies ja esikoinen ovat räkineet ja yskineet ja aivastelleet toista viikko jo, joten osasin jo odottaakin koska se muhun sit tarttuu ja eilen illasta on olo ollut jo aika vetämätön ja korvis on humissu ja tänään on ilmennyt jo yskää ja on saanut niistellä.. onneks aurora on viel terve mut kuis kauan..



 
Jos nyt sain pätkän tarinaa aikaiseksi.

Meillä on nyt opittu kääntymään selältä vatsalleen niin että käsikin siirretään pois alta.

Yöt menee edeelleen mallikkaasti ilman heräilyä noin 12 tuntia.

Pampersin käyttäjille kysymys. Te jotka olette siirtyneet kokoon 4 ovatko paljon isompia kun noi 3 kokoiset? Kun toi kilo haitari on kuitenkin 7-18kg ja vaikuttaa aikas suurelta haitarilta.
Ostettiin nyt välilä Muumeja, kun niissä noi kilot oli 7-14. Tosin yhteen ei olla viel kokeiltu, kun vanhaa Pampers satsia on muutamia jäljellä.

Viikonloppuna tai viimeistään alku viikosta ajatuksena olis kokeilla joko lihaa tai kalaa.

Jos musta ei ensi viikolla paljon kuulu en ole mihinkään kadonnut vaan mies pitää loput isyyslomasta ja eskaristakin on syysloma. Pitäis ainakin Tampereella mennä käymään, jos vaikka pääsis samalla vähän shoppaileen, jos noi muksut vaan jaksaa seikkailla kaupasta toiseen. Sidosteen tehtaanmyymälään haluisin päästä ainaskin käymään ja RC-autoon pitäis joitan osia hakea.

Jossu & K melkein 5kk
 
voi että mä oon ollu ahkera...leivoin kolme pellillistä pitsaa äsken... :p :p kauhea pitsan tuska iski eilen..ja oli pakko tänään niitä tehdä. :p
poika on ollu ite aurinko tänään..yhtä naurun rätkettä toisen päivä..normaalisti ku on aikast vaativa sylivauva ollu nykyään. :D nyt vetelee iltaunia ulkosalla vielä saapi ite mässätä pitsaa yllinkyllin. =) jospa saisi kiloja takaisin ku pellillisen vetää naamaan.. :LOL:

oon varmaan joskus kirjottanuki..meillä tais olla aika nopeeta toimintaa.
3kk yhdes ku mentiin kihloihin..siitä 3kk eteenpäin odotin esikoista =) ja siitä 6kk eteenpäin mentiin naimisiin. =)
ja nyt on avioliittoa takana 11 vuotta jo. =)
jos en ite olisi toiminut ja sanonut et nyt tehdään näin..ei kai sitä oltas alttarilla käyty vieläkään.. :LOL: meillä mie vien ja ukko vikisee :D
toisaalta ois voinu odottaa ois voinu häitä juhlia eritavalla ku sillo parikymppisenä :D
mut ihanat isot juhlat ne oli kyllä. ei sen puoleen voi valittaa. :D

mut nyt pitsan kimppuun ennenku timi heräilee tuolta.

nemika+timi lähes 6kk
 
Nyt se sit tapahtu! F istui sitterissa kun syotin, nousin laittamaan lautasen pois poydalle ja kierahdin takas ja just kerkesin ottaan tytysta kopin kun oli tekemassa volttia lattialle sitterin kanssa :D. Taytyy alkaa nostaan tyty viimehetkessa sitteriin ja siita pois ja ostaan sita Ilmastointi teippia jotta voinpi teipata kiinni imuriin kun enuskalla enaa sitteriin jattaa :LOL:. Raukalla on huoleton aiti ja huono tuuri kun on kerinnyt vierahtamaan sangysta, kun potkas laidan pois, lentamaan paistikkaa maahan kantorepussa kun aiti kaatui ja nyt tama, ei naurata :(.

Edla- Mamma Kiitos :D tuli oikeen naurut. Vois varmaan opetella puoritaan noita tisseja musiikin tahdissa. taitais olla aika naky :LOL: . Kun oon lopettanut imettamisen niin voinpi hyvalla omallatunolla tuhlata rahaa kasaan hyvia bushupja...

Marmotta Paarynan oon keittanyt ja soseuttanut, mutta persikan ja mangon ajattelin suoraan survoa ilman keittamisia.

Kultuurieroista ja pukeutumisesta Puen F:n aina lampimasti nyt syksyn tullen, kuten tanaan sukkikset ja farkut ja ylaosaan fleecetakki paidan paalle + vaunuissa fleece istuimen paalla ja toinen jalkojen paalle. mun enkku kaveri pukee pojalleen gollege housut, bodyn ja neuletakin hupulla ja kalifornialainen aiti kayttaa sellaisia pitkia saarystimia bodyn kanssa ja takkia ja hattua tytyllaan. Naurettiin yhdessa kuinka perima tai mista tullaan vaikuttaa kasitykseen kuinka paljon laitetaan vaatetta paalle syysilmoilla. Tanaan oli taas aurinkoinen ilma mut ei kylla enenpaa kuin 16 astetta.

Nyt kokeileen omenapiirakan ohjetta uudesta kodinkuva lehdesta =)

Repa Kovapainen kun olen ekassa vaipassa hieman loysa kumppari ja sit tein nelja ilman kokeilua =)
 
Jossu: Ostin just Pampersin 4 kokoa (baby dry ) ja ihan hyvin istuu meidän reilu 7 kiloiselle pojalle. Ihmettelin itsekin et miten voi muka sopia tuollasella kilohaarukalla yhtään kenellekään! Mutta niin vain istuu. Eikä tunnu kovin paljon isommalta tuo itse vaippa. En kyl huomannu verrata edelliseen et oliks ulkoisesti paljon isompi. Mut osta vaan, jos teidän poika on jo yli 7kg. Meillä vielä tosi hoikka poika ja silti istuu. Mukavaa lomaviikkoa!! Nauttikaa!

kurpitsa: PIkaista paranemista, jos iskee tauti päälle!! Taistele, taistele! :)

edla-mamma:
Tähän asti on ollu käytössä NAN1 -jauhe. Nyt ostin ekaa kertaa kokeiluun NAN1 H.A -jauhetta. Se on joku hypoallergeeninen versio. Katsotaan onko mitään tehoa ja jos ei ole niin palataan vanhaan. Tuo on nääs aika paljon kalliimpaa (melkein tuplahinta ). Mutta muuten olen kyllä NAN1 -jauheeseen ollut tyytyväinen. Sitä NAN2 ei ole myynnissä Suomessa, mutta sanoivat Nestleltä, että siinä on vaan enemmän rautaa, muuten samaa tavaraa.

Tapaaminen: Klo 13 siis! Tulossa edla-mamma, naukuri, Vilma, Merika?, Mymmelis?, birdie?, aaoo?, ketäs muita...? Onks edla-mamma se paikka mistä puhuit ni siellä Bulevardin päässä? Se isohko aukio, jonka laidalla on kahviloita yms? Ja joulukuussa tulis sitte Norjan ja itärajan vahvistukset mukaan ;)

Meillä pojan sänky on nyt siirretty omaan huoneeseen. Mulla on ihan liian suuret odotukset tulevasta yöstä ja petyn varmaan ihan hurjasti, jos poika heräileekin samaan malliin ku ennenkin... :ashamed: Ku hampaathan ne varmaan vaivaa. No, annetaan varmaan Panadoliakin joten toivottavasti sais kaikki nukkua kunnolla. Kerron sitten miten kävi.... :wave:
 
Naukuri, mulla on sama Nanin 1. Kun teillä nyt on se tuplasti kalliimpi, niin kokeilet sitä syystä että? Ihottuman takiako?

Tapaaminen, Joo, eli tarkoittamani kahvila johon rattaat saa loistavasti on Piazzalla Bulevardin päädyssä. Kahvila on Robert´s coffee ja se on se on siinä ihan Piazzan aukiolla.

Heh, annoin maissinaksun likalle perjantain kunniaksi :) Tossa se nyt sitterissä istuu naama ihan maississa :D Hyvää oli ja hiffas sen jujun ihan heti. Loistavaa!

LC, just :LOL: mä sain jo visiot et taustalla soi se helikopteri lentää ja samalla riippikset pyörii sen tahtiin. Ääh, nyt alkaa menee taas ylikierroksille, joskohan sitä painuis tytön kanssa samaan aikaan nukkumaan... :headwall: :D :D

Pamperssista, mä en vielä taida viittiä vaihtaa ku ei tuo ole kuin 6,5 kilonen vielä vaikkakin oon miettinyt ihan samaa koko juttua, koska musta tuntuu kohtuu naftilta laittaa ton kokoselle tota vaippaa jonka yläraja on 9kg!!! :eek: Missä vika?
 
Iltaa...

Meillä poika ollut jo puolituntia yöunilla. Vajaat 10min meni. Tää on selkeesti parempi ajankohta menna yöunille kuin esim. kahdeksalta. Jostain syystä mitä myöhäsemmäks päikkärit menee ja sitä myötä yöunille meno,sen kärtympi poika on. Varmaan joku sisäinen kello,kun alkaa kiukuttaa kun pimenee :D Ja kun tosiaan näin saa suuremmalla todennäköisyydellä nukutuksi sen 12-13h. Ihanaa kyllä kun toi unille laitto helpottunut ihan mahtavasti. Nyt ehkä kerran viikossa huono nukutus,eli siis venähtää pitkäks,jos sitäkään... Ajatelkaas että vielä tovi sitten valitin meidän nukutus härdellistä =) Ja Nyt on joku 1-2 viikkoa nukkunut ekat 3h ilman että on tarvinnut tuttia laitella tms.
Mutta näistä ei koskaan tiiä taas milloin meno muuttuu...

Kasper on ruvennut tosissaan kiukuttelemaan :eek: Kun on hiukan väsy,usein just iltasella ja en anna järsiä esim.kännykkää tulee mahoton itku,mutta just sellanen kyyneleetön joka saattaa kohta vaihtua ääneen hekotteluks kun iskä röyhtäsee :p Ei oo aikasemmin tollasta harrastanut. Komentelua kylläkin ja sitä tyytymätöntä narinaa...
Nykyään harrastaa tota itku/nauru leikkiä välillä vaipanvaihdossakin,siis lähinnä viimosella.
Muutenkin on mun mielestä ruvennut "itkemään" enemmän jos asiat ei suju hänen mielestään oikein,tai jos tulee iso pieru saattaa rääkästä. Vaikka ei enää aikoihin oo päiväsaikaan niitä pierujaan valitellut. Tässä olikin pitkä jakso ettei oikeestaan itkenyt mitään muuta kun nukkumaanmenoa ja silloin niitä öisiä mahakipuja,joku 2kk ainakin...
Onko muilla moista?Itku ei siis ole "oikeata" itkua,ainakan mun korvaan ja saattaa siis hetkessä vaihtua hymyksi =)


Pamppersseista: Mun mielestä ne kilomäärät on ihan puppua...ei oo pitänyt paikkaansa minkään vaippojen suhteen. No tietty väkisinkin siihen haarukkaan jossain kohtaa osuu,mutta siis en vois kuvitellakkaan että noi menis enää kovin montaa kk noi 4. Ei mun mielestä paljoakaan isompi kuin 3 ja on nyt just passeli Kasperille,mutta tuosta kun hiukan kasvaa niin jääpi pieneks.

Just kun kehuin tohon alkuun että nukkunut keskeytyksettä nyt viikon kakas ekat 3h,niin just kävin kääntämässä pojan kylkeä. Pieruhan siellä taas haisi.
Kertokaa mulle,minkä takia ne nyt yhtäkkiä taas rupee vaivaamaan??? Ihan sama mitä syön tai oon syömättä,näköjään nää yöt seilaa hyvästä huonoon tasasin väliajoin |O Sitten vielä normit levottomuudet päälle :headwall: No 15-kesäsenä sitten helpottaa :kieh:
Toi on varmaan seuraava kommentti jostain neuvolasta,ekaks se oli että 3kk mennessä sitten oli että kun alkaa kääntyilemään ja nyt poika kohta 5kk,kääntyilee koko ajan ja pierut senkun lisääntyy :ashamed:

 
repa: meillä myös pierut vaivaa usein...ja kohta 6kk ollaan. moillon ummettaa millo pierut jumissa.... :( iltoja jännittää aina millo on kaasut juntturassa.
muty ehkä sit 15v on eri asia... :/ mut helpottaa koko ajan kuitenkin, heti kun uutta ruoka-ainetta antaa niin tietää et ummetusta ainakin luvassa ja pierua..plaah...
mut oon tullu siihen tulokseen et on vaa nii herkkämahanen kaveri.
 
Nemika: Alkaa meikäkin kallistua siihen päätelmään että pojan suolisto on erittäin hitaasti kypsyvä :headwall: Vaikka tästä maidottomuudesta on se hyöty että mahaan ei tunnu enää koskevan,luulen että se johtuu ehkä pikemminkin siitä että käytin niin paljon maitotuotteita ja ehkä ne sai pojan entistä ilmavaivasemmaksi,aikusellahan voi käydä niin kanssa... allergiaan en oikein enää usko. Mutta se selviää pian =)
 
Pampers koko 4 kaytossa ja on aikaslailla sopiva nyt kun E on n. 8kg. Saa niita teippeja kylla aika tavalla kiristella, mutta muuten istuu oikein hyvin. En osaa kuvitella miten se samaan kokoon mahtuis viela 10 kiloa isompana.

Meilla on housuongelma. Eeva kayttaa siis paikallista kokoa 12kk ja sen ikaiset lapset alkaa olla jo hiukan eri mallisia kun nama reilu 4kk. Housujen vyotaro on aina liian tiukka ja liian alhaalla. Ei siis loydy tarpeeksi pitkia hyvalla levealla resorilla. Nama kaapiot kun ei sitten vuoden ikaisena enaa vauvahousuja kuitenkaan kayta. Piti pyytaa aitia kaymaan Lindexilla ja lahettamaan meille housuja. Voi miten onkaan kusessa tassa maassa jos ei ole standardikokoinen vauva!

Kulttuurieroista vauvaa pukiessa.. loytyy taaltakin ihan saman katon alta jopa. Eevalla on yleensa sisalla paalla lyhythihainen body, ohuet housut ja sukat. Kun ma vien sen ulos heitan siihen paalle neuletakin tai hupparin ja hatun. Nonna ja tadit lisaa pitkahihaisen paidan, samettitakin, villapipon ja peiton jaloille. Mika on ihan liikaa, taalla on se +25 paivalla vielakin. Saa nahda miten kay kun tulee kylma..
 
Meillä tyttö kans ekaa kertaa jo tähän aikaan yö unilla! Nukkui tänään 2 päikkärit, ja valvoi reilu 3½h :eek: jonka aikana söi kasvis soseen,maitoa,tissiä ja 160ml maissi velliä, saa nähdä mitenkä yö menee! :D

edla-mamma: Pitikö sun mainita tua Robet`s coffee, alkoi niin tekemään mieli sinne :LOL:

Repa: Todella kiva kun siellä on alettu menemään kiltimmin yö unille! On varmasti aika suuri helpotus itsellekkin. Toivottavasti jatkuu näin! :) Mutta nua ilmavaivat ovatkin asia erikseen, ja tiedän että ne ei eivät ole "kivoja", meidän tyttö kans yhdessä vaiheessa kärsi kovasti ilmavaivoista, ja heräsi aina niihin öisin, nykyään niihin herään vain minä, sen verran " kova äänisiä " paukkuja toinen päästelee :LOL: :D

Marmotta ja LC: Oon ihan kateellinen kun kerrotte kuinka lämmintä sielä on, täällä oli tänään koko päivän vaivaiset + 4 :headwall: Marmotta, minne päin italiaa te muutittekaan? :)

Taidan mennä ottamaan yhden siiderin ja katsomaan TV:tä, tuntuu niin hiljaiselta täällä kun mies vielä töissä ja J jo nukkumassa :)
 
Niin sitä piti vielä kirjoittaa, että olen alkanut miettimään ( saattaa kuulostaa tyhmältä ), mutta mitä jos oma lapsi ei esim. tykkää omasta äidistä?? :ashamed: Voiko se olla mahdollista näin pienenä :LOL: Tai J:llä ollut tänään vähän kiukku päivä ja ei ole hymyillyt minulle tänään niin paljoa kuin esim. isällensä tai mun omille vanhemmille jotka kävivät kylässä.. Kaikkea sitä tähän pieneen mieleen mahtuukaan :ashamed: :LOL:
 
Majj: Oon ymmärtänyt että juuri sille äidille uskalletaan olla kiukkisia ja osoittaa mieltä... ja se on pikemminkin kiintymisen merkki kuin huono asia. meillä taitaa olla kans noin että jos joku saa kiukut,niin se oon minä =) Ja vaikka nää meidän ipanat on näin pieniä niin kyllä tätä on meidän pojassa jo havaittavissa :D
 
mä ostin viimeks liberon vaippoja kokoo 4 ( painohaarukka 7-14kilosil ) vertailin 3 koon kanssa niitä eikä niis pahemmin koko eroa ollut muuta kuin vaipan korkeudessa ja ihan hyvin istuu meidän noin 7 kilosel tytöl eikä mitään ylivuotojakaan ole tullut.

naukuri: mää taidan nyt hävitä tään taistelun..niistäny oon koko ajan..voi kökkö..toivotaan nyt et pojan muutto omaan huoneeseen rauhoittais teidän unet, pidetään peukkuja!!!

repa: kiva kuulla että unille laitto on helpottanut teillä

ajatella että aurora täyttää ens viikolla jo 5kk:tta..21.pvä, kyllä aika kuluu nopiaan..
 
repa: allergioita pähkäilin itekin jossain välissä ja varoin syömästä kaikkea mikä voisi pahentaa ilmavaivoja. mut tuntuu et niitä tulee ku on tullakseen. mut helpottamaan päin ollaan menossa jo. unille meno illalla sujuu onneks täällä hienosti. mut iltahuutoja on otettu pierujen takia väliin aina. mut nyt ku tuota ikää alkaa tuleen ja olen tosi varovainen lisäruokien ja omien syömisieni kanssa, ehkä sekin auttaa..mut se voipi olla et noilla meidän kakruilla on tosiaan suolisto hitaasti kypsyvä. enemmän kallistun itse myös sille.
mut rassaavaa on aina miettiä mikä on aiheuttanut vaivat.
täytyy toivoa et nyt on tosiaan pahin jo takana..tuolla sällillä ku alko maha vaivaan vasta 3kk iässä..sitä ennen ei ollu mitään.
mut nyt ollaan jo suurin osa päivästä tyytyväisiä..sekin on saavutus.. =)

jaksuja sinnekin pieruralliin... :hug:

kauhee ku tuntuu meiän sälli "vanhalta" jo ku lukee noita teidän ikiä...monilla vasta kohta se 5kk..ku meillä jo tiistaina 6kk... :eek: kauheeta vauhtia menny aika... :(
 
Repa: Ihana kyllä, että teilläkin on nukkumaanmenot rauhottunu. Meillä on yleensä (ei siis aina ;)) niin, että ekat 3-4h nukkuu todella hyvin. Sit ku me kömmitään sinne, niin alkaa ekat säätämiset ja sit syödäänkin jo puolen yön maissa. Ja siitä eteenpäin, no, häsäämistä ja yks syöttö. Mut kuvittelisin, et meidänkin pojalla on sama juttu ku teillä ja nemikalla, että suolisto/massu on aika herkkä uusille jutuille ja kestää tovi ennen ku tottuu. Sai reppana KESÄKURPITSASTA ilmavaivoja! No, pikku hiljaa totutellaan.

Edla-mamma: Justiinsa ihottuman vuoksi. Se ihottumahan alkoi meillä viikko ennen kiinteitä, joten tuskin siis on ainakaan ruoka-aineallergiaa, mutta eihän sitä tiedä. Ihan vaan kokeeksi testaillaan, jos vaik on tuosta nannista. Ei oo mitään neuvolan ohjeita tässä, mutta kunhan kokeilen. Ei siitä varmaan haittaakaan ole. Kai :) Uskoisin kyllä, että meidän napero vaan kärsii todella kuivasta ihosta eli on atooppinen.

Repa vielä: Meilläkin on ollu nyt tavallista enemmän kiukkupäiviä. Mut oon pistäny hampaiden piikkiin, kun sormet repii / kaivaa / painelee ikeniä ihan jatkuvasti. Ja kai sitä äidille kiukutaan enemmän ku muille...

kurpitsa: Voi tylsyys :( Mutta koitahan levätä ja juo paljon. Toivottavasti miehes on viikonlopun kotosalla? Saisit vähän apuja.

Vähänkö oli sääli jättää kaveri yksin omaan huoneeseen nukkumaan.... No sinne nukahti, joten siinä mielessä hyvillä mielin :) Näytti vaan niin pieneltä siellä pinniksessä keskellä lattiaa :/

Nyt äidille lasi viiniä ;) Ihanaa illan jatkoa tytsyt!! :flower:
 
majj, Ferrara on kaupungin nimi. Karkeasti Venetsian ja Firenzen valimaastossa. Ma kylla vahan odotan kylmempia ilmoja kun roikkuu niin ihana villakangastakki tuolla kaapissa. :)

Repa, mietin tiakko ihan samaa. Etta mita ne mahtaa seuraavaksi sanoa kun se ihmeellinen 3kk ika oli ja meni ja vielakin jatkuu sama meno. Ja etta kun alkaa hiukan enempi liikkumaan niin helpottaa. Ja etta helpottaa kun aloittelee kiinteat. Tarkoittaako se sita, etta silloin kun se kay holkkaamassa ja vetelee Burger Kingin aterioita? Saatan olla osasyyllinen pieruihin, tiedan sen. En syo lihaa joten kasviksilla mennaan, mutta olen silti yrittanyt jattaa paprikat ja sipulit muille. Eika tunnu auttavan. E ei enaa valttamatta joka kerta heraa siihen ahinaansa, mutta kylla sita joka yo kuuluu. Ja potkimista. Eeva nostaa jalat suorana kattoa kohti ja pamauttaa patjaan ja puhisee samalla. Kivasti kumahtelee patjan jouset. Etta ei ihmekaan etten ole saanut nukuttua.
 
viime yö meni hienosti. aurora nukahti yöunille 19:30 ja heräs syömään 2 aikaan ja tietty jäi höpöttämään 45min kunnes simahti, joskus 5 aikaan jotain pientä itkuhälärin kautta kuului mut en käyny ees kattomas kun ei mitään itkua yms. kuulunut ja sit hiljenikin ja heräsin aamul 7 aikoihin siihen kun esikoinen tuijotti mua sängyn vieres, hiukka pelästyin aluks kun poika osaa nykyään hiippailla niin hiljaa ettei kyl lattian narahdustakaan kuulu ja sit tuli sellanen tunne kuin joku tuijottais mua.. ;) aurora heräs sit höpöttämään samoihin aikoihin..

auroran hereillä olot on pidentyneet, nytkin aamulla jaksoi aika helposti olla 2h hereil ja kävi tos 9 aikaan ekoille päikkäreille. ja pääsääntöisesti nukkuu 3 päikkärit päivän aikana ( 2x30-40min ja 1x 3-4h ).

ikävää tää nuha kun ei jaksa ees lenkille mennä ja tuskin se kovin suositeltavaa onkaan mut tekis niin kovasti mieli men raittiiseen ilmaan mut parempi kait vain yrittää levätä.. :( :|

 
Huomenta!

Pampersit, koko 4 on ollut käytössä jo kauan. Nyt kun alkaa 10kg olemaan täynnä, niin kyllä ne aika pieniltä jo näyttää. Pitäs varmaan kohta vaihtaa johonkin. En kanssa ymmärrä miten 18kg painava niihin mahtuis?!

majj, se on vauvoista varmaan niin kiva nähdä toisia naamoja välillä. Eniten äitiä tuijottavat päivisin. Sitten sille äitille myös kiukutellaan ja puretaan muutenkin enemmän. Meilläkin esikoinen joskus sanoo, että kyllä isi antais tehä niin tai kyllä isi ostais...varmaan joo.. =)

Poika04ja08, harmi kun sun piti sellanen huomata :| Onkohan se vähän niin että kun sulla on siitä asiasta suuri pelko, niin sitten myös huomaat sitä koskevat asiat joka paikasta; lehtijutut, nettikeskustelut ja kaikki muut jutut. Ainakin musta tuntui kun pelkäsin raskausaikana kauheasti että vauvalla ei ole kaikki hyvin, niin huomasin sitten kaikki jutut joka paikasta. Muistan että säkin pelkäsit kauheesti sillon. Saitko nukuttua viime yönä? :hug:

Tapaaminen oliskin mukava, mutta en kyllä saa aikaseks täältä asti lähteä. Toisekseen en tunne helsinkiä ollenkaan...ei aavistustakaan millon olisin edes käynyt..
Kerrotte sit miten meni jne.
 
Huoomenta! Nukuttiimpa me neitin kanssa pitkään. Kello oli yli yhdeksän kun ensimmäiset laulelut alkoi kuulua tytön huoneesta. Reippaita hirsiä tuo typy vetää, nukkumaan meni 20.00. Kerran syötiin ja sekin sen vuoksi että tyttö heräs miehen kolinoihin. Mies läks tänään Milanoon työpaikan "koulutusmatkalle" kattoon jalkapallo. Heräili sitten jo tossa ennen neljää yöllä ja rymisteli sen verran että neiti heräs. No eipä tuo haitannut,juotiin 5 minuutissa pullollinen velliä ja tyttö oli takas untenmailla.

Tapaamisesta vitsi että olis kiva tulla...mä vähän arvon tässä kun periaatteessa täältä ei niin kamalan pitkä matka helsinkiin ole kun tulee tuota tampereen motaria. Mutta kun se on sitten ihan eri puolella kaupunkia. Ja lännen päästä itäpäähän ajaa kyl suht kauan. Tuo meidän neiti kun ei ole mikään superinnokas autossa istuja...hmm. Mitäköhän tekis? Mä putaroin vielä...Olis vaan tosi ihanaa nähdä teitä livenä.

Nemika äkkiä se aika menee näiden pienten kanssa. Neea on jo 7kk ja 1vko. Uskomatonta! Ens viikolla neuvola, jänskättää kuulla kuinka paljon tyttö on kasvanut. Mun veikkaus on että pituutta sellaset 68-70cm ja painoa hieman alle 7kg

Neito kutsuu...jatkan paremmalla ajalla
 
Nemika ja Naukuri: Ihan pelottaa noi kiinteet että mitä niistä tulee,tosin ihmettelen että vaikka poika on saanut antibiootteja ja kaikenmaailman muuta tippaa,ne ei oo koskaan sen kummemmin hänen mahaansa käynyt :eek: Luulis jos on herkkävatsainen :/ Kyllähän se massu ripulille silloin sairaalassa meni,mutta parani melkein samantien ja silloin ikää pojalla vasta 4 viikkoa.D-vitamiinitkaan ei oo asiaa muuttanut suuntaan tai toiseen kun oli vahingossa siellä sairaalassaoloaikana niitä ilman. Ja Kasperillahan tää pieruralli alkoi jo heti synnärillä. Hirmuisesti on päästy eteenpäin niistä ajoista,kun ajattelenkin niitä itkumaratoneja iltaisin :x Tsemppiä meille,muun uus rajapyykki on 1v,jos sit olis suht ilmaton masu =)

Marmotta :LOL: Voi olla ettei helpota sittenkään kun vetelee niitä hamppariaterioita ja lenkkeilee,mut sit se toivottavasti ei oo enää meidän ongelma :D

Syötin poikaa nyt kokeeks istualteen ekan syötön ja munille meni. Ekakskii kun oikein nautiskelee siitä tissistä niin saan istua siinä sängynlaidalla puolituntia,sit koitin irottaa pojan otetta,niin toinen jäi lupsuttamaan ilmaa...suloista =) Nukahti kyllä siihen syliin,mutta kun nostin sänkyyn niin alko heti se mongerrus ja sain vielä taputella pyllylle että asettuu. Sit levottomasti nukku 1.5h ja alko kitiseen niin että pakko oli nostaa poitsu ja tälläkertaa otin viereen,ei ois tullut mieleenkään kökkiä puoliunessa taas puoltatuntia istuvilteen. Ja kas,taas söi hyvällä ruokahalulla ja hartaasti tissiä ja sit nukahti. Seuraavaks heräs 1 maissa,taas tissiä,mut sit nukuttiinkin johonkin reilu viiteen...ihan mittava pätkä meidän pojalle =) Sit ähkinän ja puhkinan välissä nukuttiin loppujenlopuiks seiskaan ja isäntä heräs taas pojan kanssa ja meiksi veteli vielä puoli ysiin... aah,ihanaa B)
Eli poika nostetaan vastaisuudessakin viereen syömään...josko se ekan unipätkän pituus venyis ajan kanssa ja sitäkautta poika tulis aina myöhemmin ja myöhemmin viereen ja joskus sit jäis omaan sänkyyn kun on valmis siihen. Mulle käy oikein hyvin näin,saa nukutuksikin =) '

Meidän pojalla ja Pojan pojalla :p nimpparit maanantaina, taidetaan keittää virtuaali sumpit teille vai mitä Poika? :D

Nyt kotihommien pariin taas...
On muuten tullut muhittua sisätiloissa koko viikko,eikä erityisemmin ees himota lähtee minnekkään... onkohan musta pesiytymässä pesunkestävä kotihiiri :D
 

Yhteistyössä