TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Huomenta, meillä eka VAUVAUINTI takana -meni tosi hyvin. Ella heräs vast kun aloin riisumaan häntä hallilla -katseli ihmeissään vaan. Vedestä tykkäs. Pitäs vaan ostaa toisenlaiset uikkarit. Hmm ehkä siel Itäkeskukses olis hyvii kauppoi, jos sinne nyt pääsisin.

treffit mä mietin niit viel. Matka kestäis navigaattorin mukaan sellaset 2h, mut mut pääsis sit samalla vaikka shoppailee. Jenni miten pitkästi sulla on matkaa?

Nimistä Meillä tosi yleiset nimet vaikka en sitä silloin tiennytkään. Sara ja Ella :) tyttöjen toiset nimet on mammojen ja isoäitien mukaan. summersä kun tunnet noita tenavii niin mulle tulee mieleen mammoi ja pappoi. Yhtään pikku Ellaa en oo tavannut mut sellasen 95v. kylläkin. Mut E tais olla viimevuoden suosituin nimi(selvis ristiäiseten jälkeen) et katsotaan koska tulee pikkuinen kaima vastaan. :)

Nimpparit ihan kiva kutsuu vähän mummoa ja pappaa kylään. Mut joskus tuntuu et lahjat hiukan liian isoi -jotain pientä kivaa vaan nimppareiks. Itse pienenä sain jotain kivaa ja kortteja tuli sukulaisilt.

Repa jos pikkunen pelästy sitä suukkoa -tuskin se vierastamist oli jos on paljon äitisi kanssa tekemisissä. Meillä on alettu vähän vierastaa, luulisin

:wave:
 
Summer: Hassua,meillä just niin että kaikki puhuu et Kasperi vaikka tietäiskin et poika on Kasper :D

Hellokittylle multakin moikat vaikka tunnustan myös etten muista nimimerkkiä :ashamed: Teretulemast joukkoon mukaan juttelemaan :wave:
 
Sunnuntai aamun rauhaa! Meis ja tyty ekoilla paikkareilla :heart:

Nimppareista Taalla ei vieteta/ tunneta juttua alkuunkaan. Itse saan onnitteluita suomesta ja F:n nimpparit on sitten muutama paiva ennen synttareita (oiskin ollut hassua jos ois syntynyt samalle paivalle kun en ollut katsonut kalenterista et milloin on nimpparit). Sirkan paivan onnitteluita tyty sai mummolta ja papalta. Mina jo mietin seuraavan (jos tulee) vauvan nimea kovasti! Meilla oli kaden vaantoa Freyjan nimesta kun mun suosikki oli tuo Sirkka ja mies halus Anais nimen. F:n nimi tulee sielta norjan tarustosta kun meilla oli hankaluuksia tulla raskaaksi ja Freyja on hedelmallisyyden jumalatar =) . Toinen juttu oli et olisin halunnut paattaa nimesta kun olen tutustunut vauvaan, mutta miehelle on outo kasitys ettei vauvalla ole nimea syntyessaan. Sain kuitenkin pitaa nimen salassa, kun taikauskoinen olen... Naa on niita kultturiero keskusteluita joita meilla kaydaan tuon tuosta :D .

Viela imettamisetsa Te jotka imetatte niin tuntuuko etta teilla ois maidon tulo vahentymassa kun olette alkaneet antaan kiinteita? Minusta tuntuu etta on ja F ei ole todellakaan kiinnostunut imemaan paivasaikaan :eek: , vaikka kiinteiden maara on kaden pikkulusikan luokkaa kahdesti paivassa. Vetta opettelee juomaan, tosin se valuu kivasti leukapielesta =)

Hellokittylle moit.

Katrinainen annahan kuulua miten muutto meni kun saat netti yhdeyden ja muuttokuorman purettua :D

Nyt valmistuun henkisesti ostoksille lahtoon , kaupat aukee vasta 2h paasta :)
 
hellokitty nyt kuulostaa jo todella tutulta. Kiva kuulla sinusta.

Repa mun siskon poika on kans Kasper ja välillä se i tulee väkisin perään.

LC Mä oon antanut E:lle noin 1xpvä jotain nyt perunaa 2 jääpalakuutioo. Mulla tulee maitoo hyvin-neiti tankannut sitä täs pari viikkoo sit. Annan sosetta niin vähän et en oo huomannu mitään. Mä aattelin totuttaa neidin noihin makuihin ja testata et ei tuu allergiaa. Alotelaan vast sit 6kk tienoil kunnolla syömään -jos tälleen menee näin hyvin. Porkkanaa pitäs kokeilla sit sais antaa sitä porkkana-perunavellii(iskä sais antaa jos äiti ei kotona helpottais elämää). Mukavaa shoppailureissuu.



 
LC: Musta tuntuu pikemminkin siltä, että maitoa alkanut tulemaan enemmän mitä ennen kiinteiden aloittamista, vaikka ei sitä nytkään hirveän paljoa tule. Toki voi myös johtua siitä, kun ei enään niin paljon syö rintaa kuin ennen niin tuntuu tissit täydemmiltä.

naukuri: Ihanua nimi! :p

marimint: Nyt siis tiedän koska se Julian päiväkin on ;) Kiitos.. Tosin meillä Julia on kans toinen nimi, etu nimi on Helmi, vaikka Juliaksi kutsutaan :) .

Eilen J nukahti taas helposti, sai vain viedä sänkyyn :) Ja yökin meni suht ok:sti 2 syötöllä. Onneksi ei ole enään niitä 100 syöttöä per yö!

Jaa olisikohan pullataikina kohonnyt valmiiksi että pääsen leipomaan :p
 
summer: Peppi Lotta oli kaavailtu tytölle..eli ilman viivaa..mut toi on ihana viivan kanssa koko nimenä.. =) mut tyttö olisi sen saanut =) mut varmasta tyttö olostani ei ollut apua.. =) tosin ei ollut kyllä väliä kumpi tulee ku molempia on jo kotona.

meillä ollu vähän kitinää ilmassa..Timi ihan tuskainen tuon suun kanssa..koko ajan pitää jotain järsiä. ihan sama mitä käsiin osuu..kitisee ja järsii ja kuola valuu..
saas nähdä kauanko näitä hampaita tuusataan...noi ku aiemmat on vasta 10kk ollu ku hampaat on puhjennut.. :ashamed:

ja muutenki tuntuu et oma pää hajoo ku kelit on tollasia nii ei huvita mikään. eikä viitti ulkona muuta ku pojan käydä nukuttamassa..ihan karsee mielentila..plaah. :ashamed:

imettämisestä: täällä kans tasaantunu maidon tulo ku kiinteitä saapi. mut sehän on ihan normaalia. mut maitoa piisaa onneks hyvin ja poika syö joka ruokatauolla kakskertaa myös tissistä kiinteiden lisäksi. ettei varmaan onneks liikaa pääse väheneen.

mut ny sälli heräs...täytyy käydä kurkkaan missä mielentilassa se on ny unien jälkeen.
 
majj meidän pikkusen toinen nimi on Helmi. :)

nemika piti kysyy et ahdistaako sua koskaan kun ajattelet mitä kaikkea jouduit käymään läpi ennen kun sait Timin syliisi? Mähän sain kuulla niist huonois uutisist just ennen joulua -ja jotenkin jo pelkkä joulun ajatteleminen nostaa kyyneleet silmiin. Välistä ahdistaa ihan hirveesti, nousee ajatuksia et jos olisinkin menttänyt Ellan tai itse luopunut hänest jos jokin olis ollut huonosti pienellä. Rakastan pientä mimmiä niin suunnattomasti ja voi niitä kyyneleiden määrää mitä on tullut vuodatettua ja ihan turhaan loppujenlopuksi. Ehkä tämä tästä helpottuu, mut aika jännältä ja ikävältä välillä tuntuu. Mut kaikkihan meni loppujenlopuks hyvin -mut silti välillä mietityttää.

Täällä sataa kaatamalla ja neiti nukkuu ulkona vaunuissa. :wave:
 
Repa, mun edesmenneen mummoni nimi oli myos Eeva. Kuoli nuorena ja kun kukaan suvusta ei aikaisemmin alynnyt ottaa nimea kayttoon niin mina sitten.. :) Ja piti suomalaisittain helppo etunimi keksia, sukunimi kun on hankala. Ja Eva on kansainvalinen kuitenkin, aina voi sanoa etta Eeva kahdella eella, toimii taallakin.
Peppi-Lotta on musta aina vaan niin ihana. Ja kerran hesarin perhesivuilla tormasin Lilja Vaniljaan. Toisaalta aarimmaisen suloinen nimi, mutta ehka hiukan liiankin minun makuun..

Ja LC sama homma taalla. Siis nimi huudellaan kylilla jo kuukausia ennen vauvan syntymaa. Ihan outoa. Mehan siis odotettiin muka poikaa, etta mies ehti ilmoittaa pojan nimen kaikille. Yllarina tuli lopullinen nimi sitten kaikille kuitenkin. :) Mun nimisuosikki olis ollut -ja on edelleen- Venla tai Saara, mutta mies alkaa vaantelemaan naamaa jo ajatuksesta.

Meidan paikkarit on kadonneet johonkin. E nukkuu aamulla yhdet reilun tunnin unet ja sitten saattaa menna iltaan asti 20 min. torkuilla. On siis koko ajan vasynyt ja karttyisa eika tuo hampaiden tekeminen auta asiaa. Kankkarankkaviikko alkamassa ihan selvasti.
 
Hohhoijakkaa... johan on ollu aamu... Mun viisi kuukautta vanha läppäri ei suostunu aamulla aukeemaan :O kamalaa, ihan kulttuuripimennossa siis elin! :ashamed: No kaivoin sitten vanhan p**kan läpyskin esille ja aloin sitä sitten laittaa kuntoon. No kahden tunnin päivittelyjen ja muiden juttujen jälkeen ni johan alko pelittää ja normtilanne saavutettu :D

Merika, jos et Itiksest yhtä uikkaria löydä, ni et sit kyl mistään. Siinä on vieressä Jesperi josta mä ostin meidän uikkarin :)

Meillä on nimpparit maaliskuussa :) Ja me mietittiin Helmiä toiseks nimeks ku neiti synty Helmin päivänä, mut sit päädyttiinkiin Helviin, joka on miehen mummon nimi :)

Kyllä on neidistä tullu seurankipee ja kiukkupussi, voi että. Yhtä hymyy ku viihdytetään, mut auta armias ku meen ees lämmittää ruokaa, alkaa hirvee :kieh: Noh, ei mee varmaankaan kauaa, ku neiti pistää huidellen perään ihan iteksensä.
 
TAPAAMISESTA vielä. Jäin nyt miettimään tota tapaamispaikkaa, et onks moni joka ei millään pääsis Jumboon? Jos se helpottais Jennin ja Merikan matkaa, niin et saatais tytyt reissuun? ;) Tai Jennin nyt ainakin, kun Jumbo tosiaan olis aika lähellä Hämeenlinnanväylää. Merikasta en osaa nyt aatella, kun en oo koskaan sieltä päin ajellu, et kumpi olis helpompi/lähempänä?

Edla-mamma: Meillä kans NIIN seurankipeä kaveri, ettei oo tosikaan! Huh. Moskovan suuri sirkus pitäs olla viritettynä viltin viereen, että viihtyis :D

nemika: Sama meno täällä. Kaikkea järsitään hullun lailla ja sellasta tyytymätöntä kitinää. Tosin meillähän tuo yksi hammas on jo tullut, mutta kai ne muut siellä kutittaa.

Masispäivä täälläkin kun on tuollanen ilma! Ja huonosti nukuttu yö. Nukku ensin klo 19-22 hyvin, sit söi ja nukkui klo 02:een ja söi. Mutta poika kääntyilee aamuyöstä vatsalta selälleen sängyssä eikä saa sit selällään unta vaan käy huutamaan. Sit kun pojan kääntää, niin sama uusiks ja huutoa |O

No nyt soseiden tekoon :wave:
 
Terve - treffit jää meiltäkin väliin kun matkaa hiukan liikaa - toivottavasti pirkanmaan seutu saisi järkättyä vastaavanlaiset - tasapuolisuuden nimissä siis.

Ihania nimiä täällä. Meillä on Maija Helena, M tulee suvusta.Ja Helena on kastepäivä+meidän hääpäivä - merkityksellinen siis. Maija mummo oli erityisen läheinen miehelleni, kuolinvuotellaan hänelle oli kuiskattu "villellä on tyttöystävä espoossa" (asuin sillon siellä) - mummu oli vastannut "nyt on sutinaa" ja nukahtanut ikuiseen uneen. Tässä vaiheessa suhteemme oli aika tuore enkä ollut tavannut mieheni vanhempiakaan. Kaunis juttu kaikenkaikkiaan. Isommat lapsoseni edellisestä liitosta ovat Antti, Eeva & Paula.

Meillä oli eilen aika kumma juttu unien kanssa, ku M nukahti kuuden aikaan illalla väli unille mutta nukkuikin aamuun parilla syötöllä. Höh joskus näinkin. Oltiin kyllä koko perhe unilla jo ysin aikaan, väsyneitä syyslomasta =)

Edla; meillä on sama juttu ton viihtytyksen kanssa - hurja komentelu alkaa jos seura katoaa hetkeksi. Ma pahin päivä kun ollaan kaksistaan päivä niin silloin on pientä "henkistä krapulaa neidolla" kun ihailevat katseet ja ihmiset ovat jossakin - ja tylsä äiti tekee omiaan.
 
naukuri: "kiva" kuulla et muillaki tätä kitinää ilmassa....tuntuu et kaikilla nii tyytyväiset kaverit. mut jospa ne jonain päivänä läpi tulee :|

merika: suunnattomasti ahdistaa edelleen se raskausaika ja ne kauheat kokemukset ja pitäisi olla onnellinen et kaikki on hyvin eikä valitella turhista kitinä päivistä... :ashamed:
mut jostain syystä nyt oon kelannu niitä asoita tosi paljon taas. kai ne ikuisesti mielessä pyörii.
mut kai sitä on ängettävä jonnekin kylään kahville. jospa piristäisi päivää etes vähän...

nariseva nemika kera kitinä kallen...
 
nemika tosi jännä juttu -lohduttavaa huomata et en ainoastaan yksin pohdi näitä syntyjä syviä. Se vaan oli niin ahdistava kokemus -luulis et helpottaa kun pääsee yli niiden painajaispäivien. Tulee ns. vuosi täyteen -saas nähdä. meillä kun se lapsiluku ei ole täynnä -niin mietityttää mitäs sit joskus. Mut se on sit joskus. Kiva kun voi kertoo jollekin joka tietää mistä oikeesti on/oli kyse. Se on se vertaistuki kullan kallis vieläkin. :hug:
 
Treffit:Mäkin tossa katsoin bussiaikatauluja ja totesin,että ois helpompaa tulla Jumboon kuin tonne Itikseen...yritän kyllä to tulla Itikseen,jos sinne päädytte menemään!
Meillä eilinen ja tää päivä ollu yhtä hulinaa.Ei paljoa ehdi koneella viettämään aikaa,kun poika kutsuu koko ajan luokseen eli kitinää täälläkin ilmassa!Johtunee tuosta puhjenneesta hampaasta |O
 
Täällä oli suht ok päivä,pystyin pitämään pojan tyytyväisenä ja nukkui kahdet pitkät päikkärit joten niitä kolmansiakaan ei tarvittu. Vasta iltapesulle mennessä alkoi kitinä ja lopuiks piti tyynnytellä sylissä kun ei itsekseen saanut raasu unenpäästä. Syykin oli selvä,aivan mielettömät pierut :/
Mutta muuten esiintyy tota kiukuttelua ja lyhytpinnaisuutta täälläkin vaihtelevasti,kuolaa ja järsimistä myös |O

Maija on kans ihku nimi :heart:

Meillä siis ollaan yö unilla ja tossa pykäsin kääretortun valmiiks huomiselle..ite ei saa maistaa kun maitotuotteita välissä... :kieh: Piti tehä takuuvarma vadelmarahka käyttämällä vaniljarahkaa..nam :p Se ei voi epäonnistua vaikkei pääsekkään maistelemaan leipoessa =)

Saan kohtauksen jos huomennakin sataa.... tahtoo lenkille :kieh:

Niin ja nyt alkaa jännittämään se tiistain altistus :ashamed: Mitenhän saan pojan ensinnäkin levänneenä sinne kun on just päikkäriaikaan :headwall:

Nyt hyvät illanjatkot,tää painuu tellulle :wave:
 
Nimet...mie tykkään kaikista vanhojen pappojen ja mummojen nimistä....oliskohan jo työn puolesta...kun viimesin työpaikka oli sairaalan pitkäaikaisosasto :whistle: ....Helmi, on Edithin toinen nimi....kolmas on Matilda =)

Kitinä....on meillä lisääntynyt....neitiä pitäisi viihdyttää kokoajan...alkaa olla aika mahdotonta komentelua ;) ...naurettiin eilen, kun neiti sai sohvatyynystä irti sellasen hapsun ja isi otti sen pois ...HIRVEE huuto :eek: ...neiti sai äkkiä hapsun takaisin...ja oli taas tyytyväinen :D ....ihan uskomatonta, et alkaa olla jo omaa tahtoa ilmassa ;) ....

Toivotaan, ettei huomenna satais....pääsis kunnolla ulos....mukavaa iltaa :wave:
 
Kirsikkatomaatti: Mun oma nimi on Maija ;)

Monella meistä näköjään oli lapsella Helmi nimi ! :) Meillä kun tyttö syntyi, sanoi kätilö: " On kyllä nätti tyttö, aivan helmin näköinen " :D Mutta ei se Helmi siitä kuitenkaan tullut, minusta oli vaan niin ihana nimi, muutenkin vanhat nimet ovat minusta ihania. Meillä koko tyttö on Helmi Julia Elisabeth :heart:
 
Iltaa kaikki! :flower:

Pikaisesti sunnuntain reality- putken keskellä piipahdan tänne, sillä tarvitsen apuanne.. Eli te, jotka annatte korviketta vauvoillenne:

Miten toimii pullon antaminen/lämmittäminen yöllä? Eli kun vauva ilmoittelee nälästään niin ehditteko alkaa lämmittämään pottua vai annatteko esim. huoneenlämpöistä korviketta? Tai jos laittaisi maidon valmiiksi pulloon jääkaappiin ja sieltä heittäisi mikroon..

Mikä oli korvikkeen määrä, jolloin D- tipat vähennettiin viidestä kolmeen?

Meillä alkaa näyttää nyt pahasti siltä, että Nea on päässyt kunnolla "helpon elämän makuun" eli ei enää jaksakaan imeä tisua kunnes heruminen alkaa (ja lisäksi minulla myös maidontuotanto suorastaan romahtanut kiinteiden aloituksen jälkeen) :/ Tänään annoin jo yhteensä 2,5dl korviketta kolmella eri syötöllä, kun joko tissi ei kelvannut tai sitten riuhtoi siihen malliin tisua imetyksen lopulla, että sieltä ei tullutkaan tarpeeksi :ashamed:
Yösyöttöjä taas mietin siksi, että miten mahtaa typy reagoida siihen ettei maitoa alakaan tulemaan sillä sekunnilla, kun arvon neiti huutaa nälkäänsä :LOL:

Meetingiin Jumboon koitan sittenkin päästä mikäli mies voi jättää auton meille torstaina. Ilmoittelen myöhemmin!

Nyt öitä :wave:
 
Helmi meillä miehel oli tosi kiva mamma Helmi nimeltään.

Esikoisen synnyttyä ennen ristiäisiä mä kävin hautausmaalla tarkistaa miten isomamman äidin toinen nimi kirjoitetaan. Kun oikein tutkis niin varmasti jostain Ellakin löytyis. Nimet on jännii sit kun lapsi on nimen saanut ei se mikään muu enää vois ollakaan.
 
Carmen, juuri toi tilanne tuli meille ongelmaksi, liian helppo elo ja herumisen malttamaton odotus. Yöllä kuitenkin neiti oli kolmisen viikkoa rinnalla ihan tyytyväinen, mahtoiko olla sitten niin unenpöpperössä. Sit en lääkekuurin takii voinukaan imettää öisin ja sit en myöskään jaksanu pullon jälkeen enää lypsää öisin. :( Ja sit ku taas pystyin, niin se olikin liian myöhäistä. Alussa oli pullossa valmiina jääkaapissa yöpullo:D, mut sit mä huomasin et kyllä se velli kandee lykätä pulloon vasta siinä vaiheessa ku tarvis on, koska ne sekuntit mikrossa ovat paljon pienemmät kuin jääkaappilämpötilaisen :) Mä siirrän likan mun sänkyyn ku se herää, tungen tutin suuhun ja lähen lämmittään pulloo. Siellä se sit odottaa varpaista kiinni pidellen.... Sit ku pullo tulee näköpiiriin onkin jo kiire laittaa se suuhun, koska sit loppuu maltti heti ;)

Tapaamisesta
, munkin täytyy tehdä jonkunnäköistä neuvonpitoa miehen kanssa et miten toimitaan tuon torstain kanssa koska kiireeks pistää jos Jumboon pitää lähteä. Mutta mites Birdie, jonka takia tämä torstaipäivä sovittiin ku on maisemissa? Passaako sulle Jumbo? Pääseks sinne helposti?

Matami, ihan samaa oon huomannut, et luonne todellakin tulee pienellä esille.... Esmes jos on sylissä ja yritän puhua puhelimeen, hää koittaa tarttuu siihen kaikin keinoin ja jos ei onnistu alkaa hirvee huuto. Samoin jos mulla on hiukset avoinna, niistä pitäis roikkua :D

Mäkin oon hurahtanut vanhoihin nimiin, koska meidän likka on Josefiina. Aluks mietittiin tota, et on niin pitkä nimi, mut myös mun oma nimi on pitkä enkä siitä oo kärsiny ikinä :D
 
carmen: olen jo ennen nukkumaan menoa laittanut avaamattoman semper-purkin ja tuttipullon mikron viereen ja sit kun kuulen itkuhälärin kautta auroran ekoja ääntelehtimisiä niin menen suosiolla heti lämmittämään maidon ja kapuan yläkertaan, juotan, röyhtäytän ja lasken takaisin sänkyyn ja poistun paikalta..meil aurora ei suostu juomaan huoneenlämpöistä maitoa mut nopeemmin saa sen avaamattoman lämmitettyä kuin jääkaappikylmän..


 
nimista viela. mun mielesta taalla on kaikilla kivoja nimia. On paljon perinteista, mutta myos uutuuksia kuten Neeaa (tai mulle ainakin uusi tuttavuus) . Jos olisin suomessa niin (tai suomalaisella sukunimella) laittaisin jotain perinteista kai, miehella hollantilainen nimi van der alkuisena niin voipi hieman kokeilla myos miten rimmais ulkolaiset nimet. Jos poika saataisiin niin haluaisin varmaan Ilmari tyyppisen nimen. (nyt se on kuulutettu kaikille, eika pidetty salassa kuten Freyjaa pidettiin)

Raskausajan peloista nemika ja Merika :hug: , mulla jo hailyneet nuo odotus ajan piinat. Mutta synnytys on jattanyt traumansa. Mut jos tuun uudestaan raskaaksi niin kaydaan taas naytteet ottamassa ja sitten odotellaan ja toivotaan parasta. Ainaskin saadaan aikaisessa vaiheessa taas selville sukupuoli :D

Voi Carmen kun muistutit mua taas noista d- vitskuista, ei oo tyty taas saanu tanaan vitamiinejaan :ashamed: . Tama rouva on kylla tosi huoleton noiden suhteen etta...

Kiitos imettamis vastauksista ja viela yks kyssari f;lle on tullut kasvoihin tai toiseen poskeen ja kaulaan sellaista ryyhelmaa, vahan kuin kuivaa ihoa jo ennen kiinteiden antamista, mut nyt aina valilla menee punalaikkuiseksi. En usko etta on allergiaa, kun oon tarkkaillu tilannetta esim kun annoin paarynaa eika oireillut jarjestelmallisesti. Nyt oon laittanut bevitaa kun oon puhistanut ihon, mutta kiljunta alkaa heti kun vesi tai rasva koskee ihoa. kosketus ei tee kipeaa. Oonkos oikeilla jaljilla tuon Bevitan suhteen ja voiskos iho- oireet johtua hampaiden tulosta? Toki viela tarkkailen tuota allergia juttua, mutta luulen etta johtunee etta tyty tykkaa nukkua enemman vasemmalla poskella. Voikos kayttaa Bepanthenia?

Nyt Nukkuun naapurin opiskelija poikien rummutuksen tahtiin :kieh: Toivottavasti ei kuulu makkariin! No saapahan sit karisa yolla jos tyty aityy huutaan :whistle:

Oita!
 

Yhteistyössä