TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Kaytiin tanaan rekisteroimassa Eeva paikalliseen rokotuskeskukseen ja samalla tuikkasivat piikin kankkuun. Vaikkei ole edes Italian kansalainen viela, loistavaa palvelua. Tuli se 5kk tehoste ja samalla hepatiitti b. Sen ne taalla antaa jo 3kk satsissa ekaa kertaa, meidan pitaa hakea sille tehoste joulukuussa. Suomessa laakari vahan sanoi ettei alettais hepattirokotteen kanssa pelaamaan alle vuoden ikaisena, mutta taalla toisin. Oltais saatu pneumokkirokotteetkin ilmaiseksi mutta ei nyt ainakaan otettu kun en ole lukenut haittavaikutuksista enka oikein edes tieda mita vastaan se rokote olis.

Taloudellinen tilanne kauhistuttaa. En saa mitaan tukia taalla ja miehen palkalla eletaan kylla hyvin. Mutta kun en tieda kykeneeko se toita enaa tekemaan ja jos niin milloin. 2kk se nyt saa normipalkan vaikkei mitaan teekaan ja sen jalkeen katsotaan uudelleen. Pahimmassa tapauksessa se ei voi koskaan samaa hommaa enaa tekemaan eika se mistaan muusta yhta hyvaa palkkaa saa. Ma voin aina palata toihin, mutta ei silla palkalla 3 ihmista ela, varsinkaan kahden asuntolainan kanssa. Yritan olla ajattelematta koko asiaa ettei mene younet.
 
Marmotta, joutuukohan sun mies olemaan vielä kauan siellä sairaalassa? Ootko Eevan kanssa vieraillut siellä uudestaan?

Mukava herätys oli kun ajelin vauvan kanssa hakemaan esikoista hoidosta. Eräs nainen ajoi kolmion takaa ihan mun eteen. En tiedä katsoko vai häikäskö aurinko vai mitä, mutta huh kun säikähdin. Jarrut vaan pohjaan ja sitten painoin pilliä että se huomais edes mitä meinas tapahtua. Sydän kyllä jyskytti tuhatta ja sataa.
 
summer: Huh! Onneks ei ajanut kylkeen!! Suojelusenkelit mukana :) Mulle kävi loppuraskaudesta just noin, et yks mies ajoin STOP-merkin takaa suoraan eteen. Jarrut vaan pohjaan ja tööttiä huudatin. Onneks oli se vyönalennin käytössä! Olis muuten tullu mahaan ikävä nykäys...

Marmotta: No olipa hyvää palvelua siellä! Ja jos vielä ilmatteeks noita jakelevat :)
 
summer, miekkonen paasee kotiin muutaman paivan paasta. Tulehdus on poissa ja fyysisesti ok, ne paastaa sen joksikin aikaa kotiin. Sitten on edessa kuukausien toipuminen toisessa paikassa, neurologisella kuntoutusklinikalla. Ollaan kayty Eevan kanssa aina silloin talloin sairaalalla. Ihan sama miehelle minka vauvan sinne veisin, ei se tunnista eika muista. Juttelee kylla Eevalle ja leikkii sen kanssa, mutta tosi varovasti, kun ei muista miten pitais vauvan kanssa olla. Se tietaa etta on mun kanssa ja Eeva on sen lapsi ainoastaan koska kaikki sille niin sanoo. Jos en kavis vahaan aikaan se unohtais mutkin, sen jalkeen vois menna ihan kuka vaan ja sanoa olevansa en tyttoystava ja se uskoisi. Kaikki muu toimii paitsi muisti, se on ihan hattaraa.

Ma hiivistelen auton kanssa siihen malliin nyt kun on vauva kyydissa, etta ei varmaan kukaan aja kylkeen. Ohi menevat vaan ja kovaa. :) Tullut jotenkin ihan ylivarovainen ja taalla varsinkin. Pari kertaa oon joutunut johonkin ajamaan ja rystyset valkoisena puristanut rattia. Ekan kerran jalkeen meinasi polvet pettaa kun paasin turvallisesti perille.
 
Marmotta: Hienoa kuulla, että miehesi pääsee kotiin! Mutta kurja kyllä tuo muisti :( Toivottavasti muistikin lähtee sitten kotosalla tutuissa oloissa ja tuttujen ihmisten ympärillä taas toipumaan. Urheasti sä kyllä jaksat siellä, ei voi muuta sanoa! Teräsnainen ;)

 
marmotta kiva kun mies pääsee kotiin. Yhdyn naukuriin oot tosi vahva nainen kun siel ihan vieraas kulttuuris, uusia ihmisiä,pieni vauva ja mies ei muista. Muisti on niin tärkee juttu - jotenkin hänen lähimuisti on pyyhkiytynyt pois :| kuulostaa ikävälle. Toivotaan et ne muistijäljet vahvistuu ajankanssa ja hän taas muistais sut ja Eevan. :hug:
 
Tsau!

Päivä mennyt kahvitellessa,mut nyt hetki aikaa kun Kasper valitettavilla viimosilla torkuilla :/

Influenssa rokotteesta en oo kuullut mitään,mut kysyn kun mennään neuvolaan. Mihinköhän mennessä se pitää antaa että siitä on hyötyä?

Talous: En osaa oikein murehtia.... meilläkin uus talolaina,mut ei oikeestaan muita kustannuksia,siis tietty sähköt ja bensat jne.,mutta ei muita lainoja tai luottokortteja tms. Minäkään en kauheesti ostele nykyjään itelleni mitään,kun kaupatkin on kauempana kun ennen :D Ollaan aina pärjätty vaikka on ollut lainaa ja tienestit olemattomat.
Tällähetkellä miehellä hyväpalkkanen duuni ja mulla jonkin verran säästöjä. Tiukille menee,se on varma mutta syön vaikka puuroa lopun elämääni kun laitan poikaa ainakaan alle 2v hoitoon. Tarkoitus olis tehdä jossainvaiheessa jotain lisähommaa... joko toiminimellä pientä ompelupisnestä ja leipomushommeloita tai sit entisessä duunissa iltavuoroja silloin tällöin. Ja sit tietty täytyy kattoo millon kakkonen olis tullakseen :whistle:

Carmen: Luin jostain että hammasharjaan voi tutustuttaa ekaks ikäänkuin käyttäen sitä leluna,että lapsi sitä pitelee kiinni jne... varmaan ihan vielä ei tarvi alkaa harjaamaan varsinaisesti. Mutta miksei sitä pikkuhiljaa vois ottaa osaks iltarutiineja. Meillä nyt hampeja ei ookkaan,riippuu millon tulee että alanko iltasin pesemään vai "harjotellaanko" ensin =)

No just mietin että mikä pojalla noissa korvissa oikein on tai tossa vasemmassa kun sitä haroo. On haroskellut jo muutaman päivän,mutta kuitenkaan ei tuntunut että olis kipee. Mutta selvishän sekin sitten että taas näitä vauvojen juttuja :D

Summer: Kauhee..onneks ei käyny kuinkaan :eek:

Hei miks nyt jännittää se huominen niin kovasti :eek: Ja koko ajan mietin vaan että miten pojan päikkäreiden käy kun se aika tosiaan on just kun poika normisti kävis nukkumaan...huutoa varmaan luvassa :/
 
Repa: Tsemppiä huomiseen! Toivottavasti menee hyvin ja poika jaksaa siellä pitkän päivän :hug:

Hammasharja on täällä jo pureskelukäytössä eli iltaisin annetaan pojan maistella sitä kun tehdään iltatoimia ja vähän harjaillaan ikeniä ja ainoaa hammasta. Siis lähinnä vaan niin, et vähän tottuis harjaan suussa. Tuollanen oral-b:n vauvaharja meillä on. Saatiin se neuvolan hammashuoltoinfosta (kuului perhevalmennukseen ).
 
Marmotta : Hienoa että miehesi pääsee pian kotiin! :)

Meillä on ollut tänään koko päivän ohjelmaa, niin että koneella ei ole edes kerennyt käydä, aamusta siivosin kämppää, sitten mentiin äiti/vauva treffeille ja kaupan kautta kotia ja sitten tulikin mun ystävä käymään :D Muutenkin on tiedossa aikamoinen viikko, keskiviikkona mennään J:n kanssa mun ystävän luo katsomaan hänen lastaan ja torstaina mun ja miehen vanhemmat + isovanhemmat tulevat kihlajais-kahville. ( Ei mitään juhlia pidetä kunhan kahville käskettiin ) Ja perjantaina perjantaina meen ulos ja J menee yö kylään. Saa nähdä maltanko lähteä ja kuinka maltan viedä tytön hoitoon, olis toinen kerta kun meen vähä ulos ystävien kanssa, ensimmäisellä kerralla kaikki oli kyllä mennyt hyvin mutta.. Aina jotenkin vaikea jättää toinen!! Eiköhän se siitä :)

Talous: En osaa oikein murehtia, varmaan aika lailla samoilla mennään mitenkä nytkin, mä saan muutenkin nii pienen äitiyspäivärahan että eipä sen vaihto kodinhoito tukeen paljoa "tunnu"..
 
Sitä piti vielä sanoa/kysyä; Onko muilla muuten tullut selkä kipeä kantamisesta? Mulla on nyt yhtäkkiä tullut todella kipeä selkä, ei voi yhtään laittaa kaarelle kun heti tuntuu. En edes hirveästi joudu kantelemaan J:tä perus kantamisia vaan..
 
Marmotta: Kiva et miehesi kotiutuu ja toivotaan et muistikin palaisi ja Eeva saisi isukin takaisin.

Repa: onnea tälle päivälle...

Majj: mulla ainakin selkään koskee ihan mahottomasti välillä

Summer: onneksi säikähdyksellä selvisit.

neuvolassa ei piikkiä annettu vasta kun rohina loppuu. kokoa herralla 65,3 cm ja painoa 7880g.

Jaaha nyt päivän hommiin

 
huomenia...

meikä kukku jo varmaan puoli viidestä hereillä,en vaan saanut unta. poika ähki kakkaansa 6 jälkeen niin päätin nousta ylös. nyt ollaan molemmat väsyjä kun Kasperin nukkumaanmeno venyi eilen puoli ysiin ja yö mekoisen levoton.söi tosin vaan 2kertaa..
mutta toisaalta hyvä että kasper kerkiää nyt nukkumaan ennen sitä altistusta.

majj:mulla on käsivarret hellinä useesti,tosin kantelenkin poikaa aika paljon..

kohta laittelen pojan torkuille...oon ihan kuralla jännityksestä.yleensä en jännitä pahemmin tämmösiä :/ tuun sit kertomaan kuis kävi.. =)
 
Huomenia =)

Yö meni ihan hyvin, 9 nukkumaan tosin heräs jo puol 12 vetäs 180ml maissivelliä ( ikinä ei oo edes maitoa juonut noin paljoa :D ) ja heräs vasta 5 jälkeen seuraavan kerran, edes tuttia ei tos välis tarvinu laittaa ja siitä nukahti vielä puol 9 :p

Että mua ärsyttää kun pitää sataa ja tuulla koko ajan! Mua ei huvita yhtään lähteä kävelylle, enkä oo edes kohta viikkoon ollut kävelees. Pitäis päästä asioista hoiteleen, saa nähdä pitääkö ryhdistäytyä ja lähteä tonne syys myrskyyn.. |O

Niin ja tuosta selkä kivusta vielä sen verta, että aivan yhtäkkiä alkoi, ja nyt pari päivää on kestänyt, toivotaan että pian helpottais :)
 
Huomenia,

Majj mulla hartiat on ollut välillä kipeet ei niinkään selkä - ootko treenannut selkälihaksii? mä oon käynyt kuntosalil koht pari kuukautta ja tuntuu et jotkut liikkeet alkaa helpottuu. Kotonakin voi hyvin vahvistaa selkää. Joskus ihan venyttely auttaa -meet makaa maahan kovalle selälles ja siinä venyttelet. Mukavaa tyttöjen iltaa -kiva kun pääset lähtenään kavereiden kanssa olet sen taatusti ansainnut. :) Mä oon jo niin vanha et mulle riittää kun pääsen kuntosalille ja vesijumppaan :LOL:

Rikkoinaiset yöt meillä neiti syö noin neljä kertaa ainakin -mut ei se hirveesti haittaa eikä tyttökään oikein herää. Mä kokeilin eilen velliä ja tänään jatkan samaa rataa. Josko se auttais et nukkuis sikeemmin. Tiedä sitä sitten.

Repa toivotaan et kaikki menee hyvin!

Treffit -pitäs varmaan lyödä paikka lukkoon Mä oon viel epävarma kun en tiedä kuka hoitais Saraa -hmm mut yritystä on tulla sinne treffeille. Mistäs me sit toisemme tunnistetaan? Liberokukka rintaan vai :) Mitä muuten teidän miehet ja muut sanoo treffeist? Mä saan osakseni hyminää kun kerron et oon ajatellut mennä virtuaalitreffeil ihan oikeesti. Mut veljen tyttöystäväst treffit kuulostaa oikein hyville -naiset siis voi vaan ymmärtää tällasii juttui. :)

:wave:
 
majj, hienoa kun pääset viettämään iltaa ja näkemään ystäviä.
Mä oon yrittäny pitää yhteyttä ystäviin, mutta ei kukaan kerkiä nähdä saatika että lähtis mun kans viihteelle :| Olis jo tarve lähteä käymään jossain, mutta ei saa ketään mukaan...eipä yksin viitti kuitenkaan. Kaikilla on perhe ja työ ja muut kuviot. Pari vuotta sitten kun oltiin miehen kanssa erossa puolisen vuotta, niin mulla oli monta mies puolista ystävää. Ja niiden kanssa liikuin paljon. Olisin oikeesti ollut muuten tosi yksin. No, mutta nää miehet sitten jäi kun muutin tänne takas...tuntu että miehet paremmin kuunteli ja kaikkee.

Mulla on kuitenkin tänään oma ilta =) Meen eka jumppaan ja sieltä suoraan parturiin. Ihanaa. Haluisin jotain uutta hiuksille, mutta ei aavistustakaan mitä. Olis kiva vaihtaa kokonaan mallia tai väriä...jotain piristystä tähän harmaaseen syksyyn.
 
Viime yönä meillä herättiin kahdesti syömään, klo 24 ja 04. Mutta jos en ihan sekaisin ja tokkurainen ole ollut niin ei ollut väliherätyksiä!! Ja pojan höpöttelyyn heräsin vasta 8:15 :) Uskomatonta. Tosin eilen mentiinkin uinnin takia vasta klo 20:15 nukkumaan.

majj: Mulla vaivaa kans enemmän hartiat niinku Merikallakin. Selkää oon jumpannu aika paljon jumpissa, joten ehkä on saanut vähän vahvistusta. Mut hartiat tulee kipeeks vaikka vaan reppua kantais, saatikka poikaa! :|

Merika: Meillä mies oli itseasiassa iloinen, kun kuuli tapaamisesta. Tai kai se vähän hymistelikin, mutta kun tietää miten paljon mä täällä roikun, niin ei ehkä ihmetellyt, että myös tavataan :D Mun yks ystävä on tavannut omia "-07-lokakuisiaan" jo monesti. Ne on ollu mökkeilemässä, piknikeillä yms. Niin ja meillähän oli tuossa srk-talon pihalla viime keväänä/talvena ihan supertapaaminen (heinäkuu-07 ), sinne tuli porukkaa Rovaniemeltä asti! Luin jostain lehdestä; olinkin ihmetelly miks siellä oli lauantaina niin paljon porukkaa pihalla :)

Mutta yhdyn Merikaan, että missä tavataan ja ketä tulossa ja mistä tunnistetaan?!?!? APUVA! ;) Jos Merika ja Jenni pääsis, niin Jumbo olisi varmaan helpompi, mutta jos eivät, niin sittenhän käy se Itiskin? Mut kellonaika ny on selvillä :D Liberokukka kuulostais ihan hyvälle tunnusmerkille. Se taitaa melkein kaikilta löytyä?
 
Hip hei ja tiistaita vaan kaikille B)

Rahatilanne Meillä on kädestä-suuhun elämä, mies tienaa sen 2200?-2500? kuussa ja minä saan minimi äp-rahat. Kaksi koiraa, kissa ja vauva verottavat kiitettävstä käteiskassaa, ei tässä hirmusti edes mietitä etelän matkoja tai muuta extraa :| No, kunhan ruokaa on kaapit täynnä ja jotain päälle pantavaa, ni ei pidä valittaa. Tässä mietinkin, mitä tehdä, kun tulee siirto kh-tuelle. Taidan olla rikollinen ja alkaa keplottelemaan kelan tuilla, suoraan sanottuna v*tuttaa tää, kun ei yhteiskunta tarjoa kaikille tasapuolista mahdollisuutta jäädä lapsen kanssa kotiin pariksi vuodeksi. Kaikki narkit ja juopot HYYSÄTÄÄN, mutta miten on sitten kohtalo, kun on kotiäideistä, sairasiat yms oikeasti tarvitsevista kyse... :headwall:
No, joka tapauksessa töihin ja sitten oppisopimuksen on mun lähdettävä, halusin tai en...

Vaipoista Meillä menee 4, sekä Liberosta (en tykkää) sekä Pampersista (3 riittäisi vielä kyllä, mutta kun noita on tullut ostettua, ni menkööt) Housuvaippoihin ajattelin vaihtaa sitten, kun liikkeelle lähdetään, muttamitäpä estettä siinä olisi nytkään ;)

Onkos kukaan ajatellut jo vieroittaa tutista?? Jostain luin, että puolen vuoden jälkeen alkaa tutin syönnitä tulla vaan tapa, kun imun tarve vähenee..Onko tällä mitää rotia, vaiko jokku vanhan ajan hössötys? (ei sillä, että vanhan ajan hössötykset oisi aina huonoja :LOL: )

Pulloa ei pidetä kun se ei pysy ködessä kuitenkaan. Aventin pullot on sen verta leveitä, ettei noilla pikku kätösillä pääse otteeseen. ;)

Missä vaiheessa lapset yleensä kiinnostuvat/oppivat kohdistamaan kädet sormineen johonkin pieneen kohteeseen??

 
MarmottaHienoa - iso edistys askel. Paljon voimia tulevaan, joudut kuitenkin varmasti lujille niin fyysisesti kuin henkisestikin - ollaan hengessä mukana kaikin voimin =)

Selkä- ja hartiakivut Raskauden aikana ranka joutuu lujille ja kallistuu väärään suuntaan, lantio on levällään kuin ankan haarat :LOL: iso masu painaa painopistettä väärään suuntaan ts. ihmisen kineettinen ketju meneen ihan nurinkuriseen asentoon. Yksi suurin syy selkäkipuihin on toiminnallisesti heikot vatsalihakset ja vasta kakkosena selkälihasten heikkous. Oon huomannu jumpassa kans toiminnallisesti heikot selkälihakseni :/ selkä väsyy. Raskaudesta toipuminen vie kuitenkin vähintään sen puoli vuotta, (kiloilla ei mitään tekemistä tämän kanssa). Hartiakivut taas on seurausta niistä heikoista selkälihaksista (kantaminen), ranka ei tue nostoliikettä ja silloin hartiat kuorimittuu liikaa ja tulee väkisinkin erittäin virheellinen nosto/kanto asento. Äh, selitinköhän liian vaikeesti. Yksinkertaisesti ajateltuna ihminen on kineettinen ketju ja joka ketjun osan pitäisi toimia ilman ruostetta =) =) =)

Summer Nautinnollisia hetkiä omaan iltaan! Toivottavasti saat kaveria viihteelle piakkoin - mulla on paaaaaaaaaaljon miespuolisia ystäviä ja ne on kyllä mielettömiä. Tosin aika moni on vakiintunut ettei enään hömpätä mutta tapaillaan porukalla, paitsi nyt on tietty jääny. Mulla on kolme täysin erilaista työtä hieroja, jumppa ope, manageri-keikkamyyjä ja musajutun tiimissä on miehiä - on kyllä mahtava sakki. Kauhistuttaisi ajatuskin olla sh ja kokea sitä helvetinmoista hierarkiaa ja naiskääkätystä, onhan tietty hyviäkin työsakkeja sielläkin, mutta paljon kuulee negatiivista. Aikoinani olin sihteerinä sairaalassa - karmeaa oli, jouduinpa ylihoitajan puhutteluunkin kun juttelin mukavia ylilääkärin kanssa - mitäs siinä - sattu oleen kaverini iskä , hähäää siitäs sai sekin tantta :LOL:
 
Marmotta, hienoa että pääsee välillä kotiin ja toivottavasti menisi hyvin.

KirsikkaTomaatti, kyllä sillon täällä tuppukylässä juorut lensi kun liikuin miesten kanssa. Mulla oli ilmeisesti kaikkien kanssa jotain :eek: Jotkut ei ilmeisesti tajua että ihan kavereitakin voi olla. Omituista ja tuppukylän etuja :headwall:
 
pulloilu: mä syötän kiinteet tytön köllötellessä sitteris ja ruuan päälle annan korvikkeen siin samal mut ei pidä itse pullosta kiinni tosin ikääkin on vasta 5kk aamumaidon ja iltavellin syötän sylissä pitäen

influenssarokote: en ota itselleni enkä lapsille

talous: ei huoleta.. mies on hyväpalkkaisessa työssä joten hyvin pärjätään, töihin aion palata ens vuoden joulu/tammikuun alussa silloin kun aurora on sen 1,5v samoin tein esikoisen kanssa.

carmen: mä käytän nyt toistaiseksi liberon 4 koon normi teippivaippoja mut ajattelin kyllä hyvissä ajoissa siirtyä housuvaippoihin, on helpompi pukea päälle jos on liikkuvainen lapsi. esikoiselle alettiin käyttämään niitä kans aika ajoissa ja tykästyin kyllä, toki hintavampiahan nuo ovat mut tosi käteviä.

nemika: just neuvolas puhuin noista korvien repimisestä kun kans luulin et johtuisko tulehduksista mut neuvolatäti meinas että on löytänyt korvansa niin siksi ne kiinnostaa ja niitä pitää nyppiä..meil aurora on parin viikon ajan nyppinyt korviaan

d-vitskut: mä annan sen 3 tippaa päivässä

käytiin neuvolas aamulla ja aurora painoi jo 7075g ( 2465g ) ja pituuttakin oli jo 66,2cm ( 46cm ) hienosti on kasvanut, nyt saatiin lupa aloitella lihoja ja puuroista kyselin että joko voi antaa ihan nalle-hiutaleita niin ei kuulemma ole mitään estettä, ne oikeet hiutaleet tulis vaan huimasti halvemmaks kuin nää vauvajauheet ja niis olis makuakin..
piikki tuli eikä aurora ees huomannut kun se reiteen tuikkastiin, sen verran väsynyt oli reissusta että jäi ulos nukkumaan kun kotia päästiin ja on nyt nukkunut tuol jo 2h.

meil aurora nukkus tosi hienosti viime yön..oon muuten huomannut että jos aurora nukkuu päivällä hyvin ja pitkiä unia niin yötkin nukkuu paremmin ja levollisemmin. ja neuvolas sanoivat että kannattaa antaa nukkua päiväl niin kauan kuin tyttö itse vain haluaa ( mä kun olen jo 4h unien jälkeen käynyt herättelemäs ) neuvolatäti sanoi että hänen yksi lapsistaan veteli 6h unia ulkona, en tiiä uskallanko ihan noin pitkään antaa nukkua..pelkään sitten sitä että päivä ja yörytmi menee päälaelleen että yöt kukutaan ja päivät nukutaan..ei kiitos!! kyllähän tuo varmaan nukkus vaik kuin pitkään ulkona kun vaan antais..pitäsköhän kokeilla..?!

mut nyt mä meen siivoomaan, koko huusholli on ihan mullin mallin, ei pahemmin jalan sijaa löydy..hirvee pyykkivuorikinoottaa pesijäänsä..huoh..

kurpitsa ja aurora tänään tasan 5kk :heart:
 
tutista vieroitus: esikoinen söi vain unille mennessä tuttia niin hänet vieroitin yhdes illas tutista pojan ollessa 1v10kk:tta ja aurora ei myöskään syö tuttia kuin unilla niin uskon että vieroitan hänetkin joskus 1,5-2v välimaastos..
 

Yhteistyössä