TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

moi.

en taaskaan ehdi kirjottamaan pitkästi.. pitäs pakata jne, kun tänään lähdetään pk-seudulle..

Pitäs tosiaan se tapaamispaikka lyödä lukkoon... Jotta mitä tehdään????

muuttolaatikot tosiaan purettu. pari hassua laatikkoa roikkuu nurkassa, mutta muuten paikat on ihan ok järjestyksessä.. tai ainakin täällä mahtuu jo kulkemaan...

rahatilanteesta puhuitte: huolettaa jatkuvasti, mutta eiköhän se tästä.. toistaseks pärjätään ok. mitään etelänlomia ei oo varaa tehdä mutta muuten ei tarvii nälässä olla..

d-vitamiinitippoja
korvikelapselle semmonen 3 tippaa päivässä.

poitsu on innostunut oikein kunnolla tosta kääntymisestä. Hieno juttu... meillä on tullut kaurapuurosta posket punasiks.. täytyy kokeilla jotain toista puuroa.. Toivottavasti toi kaura sopis vähän myöhemmin.

Nyt syöttämään poikaa ja kylille.

moi ja torstaihin
 
Marmotta, mukava, kun miehesi pääsee kotiin =) !

Mieskaverit....mulla on ollut ennen tosi paljon miespuolisia kavereita....ne oli kyllä aivan mahtavaa seuraa...mut nyt on jääneet jonnekin, kun olen perheellinen :/ ....on mulla kyllä vielä joitain miespuolisia työkavereita ja aina kun ne oli samassa vuorossa...oli mukavaa ja rentoa ;) .....

Selkä/hartiat.....aivan jumissa edelleen....pitäisi tilata hieroja...ei auta venytykset :eek: .....buranaa vetelen melkein päivittäin, koska jumit aiheuttaa päänsärkyä....

Onnea Auroro 5kk :heart:
 
Treffeistä, joo olis jo iha hyvä päättää se paikka ja aika. Mites nää, ketkäs nää nyt olikaan, niin oottako tulossa, jotta tiiettäis missä nähdään? Mä olen kyllä oli paikka kumpi vaan, tosin Jumbosta myöhästyn vähän, koska tää meidän heräämispolitiikka on vähän tätä :ashamed: Ja julkisilla jouduttais varmaan tuleen.
 
Meillä kanssa 5kk neuvola takana ja mitat: paino 7800g ja pituus 66,4cm :D
Tänään poika tasan 5kk.Ikävä "juhlapäivä" kun jo heti aamusta pistellään,mutta korvaan aamun kidutuksen sitten päivällä!
Nyt aloitellaan kanssa laittamaan ruuan sekaan lihaa ja sitten illalla ruvetaan syömään kunnon puuroa!
Treffipaikkaa yhä odotan varmistuvaksi...
 

Onnea 5kk juhlijoille!!! :flower:

Tutista: Mäkin luin, että 6kk jälkeen imemistarve vähenee ja tutin vois koittaa korvata jollain lelulla tms. Artikkelissa sanottiin, että noin 10kk iässä vieroitus olis helpointa ja hampaiden/suun kehittymisen kannalta parasta. Katsotaan nyt. Unituttihan tuo on, mutta silti NIIIIN tärkeä. Miten lie malttaa luopua, jos noin aikaseen yrittää...

Meillä oli tuo korvien haromisen vaihe 2kk sitten eli 3,5kk iässä. Sattui samaan aikaan ekan nuhan kanssa ja mä olin ihan varma, että on korvat kipeät. Mutta neuvolassa sitten sanoi, että kuuluu ikään ja kun lääkärissä käytiin eikä korvissa tosiaan ollut mitään niin annoin olla :) Mutta ei nyt enää juurikaan haro. Meni ehkä kuukaudessa ohi.

Treffeistä: Joo ei mekään ihan minuuttiaikataululla päästä tulemaan, yllätys :D Käviskö sitten se Jumbo? Jos vaikka saatais Merika ja Jennikin sinne mukaan ;) Ja Jumbossa näyttää olevan pyöreät päivätkin menossa, jos joku mielii ennen tai jälkeen tapaamisen ostoksille. Siellä on siis jonkin verran halvennuksia kaupoissa :) Mites aaoo?? Tuu reffeille!?

Rahatilanteesta tuli vielä mieleen, että tosiaan jos asustelis jossain vähän edukkaammalla seudulla, niin tultais mainiosti toimeen. Eikä kyllä nytkään voi valittaa, mies on hyvässä duunissa. Mutta kun vimmalla koitetaan lyhentää asuntolainaa, niin se "vähän" syö noita tuloja. Eniten ehkä tässä asiassa ketuttaa tosiaan se, että se raha vaan on niin pieni!! Ihan sikamaista. MURR.

d-vitamiineja
on täälläkin annettu se pienempi määrä, kun korviketta alkoi mennä yli 2dl vuorokaudessa. Näin neuvolasta ohjeistettiin. Meillä tosin käytössä deetipat ja niitä menee silti se 12 :)
 
Heissuli!

Kotona ollaan =)

Päästiin melkein heti pois kun hoitsu oli antanut kaks annosta korviketta ruiskulla ja oireita ei näkynyt niinkuin tiesinkin. Näki että poika ihan väsy niin saatiin lähteä. Nyt sit kotona jatkuu altistus ja ens tiistaina soittelen jos mitään ei ilmene aikasemmin.
Lääkäri ihmetteli kun ei olla aloitettu kiinteitä :eek: Ei mitään syytä,mut ilmeisesti oletti että tähän ikään mennessä pitäis aloittaa :kieh: Sit horis korvikkeista koko ajan että mitäs aloitatte antamaan ja kun minä sanoin että rinnalla meinasin edelleen jatkaa,niin suurinpiirtein suivaantu että mitä jos maito loppuu,mitäs sitte |O No tietty se on asia erikseen,mutta pitäisköhän se allergia ensin todeta,ennenkuin päätetään korvikkeista mitä EHKÄ joutuu joskus antamaan.
Oli sitä mieltä kuitenkin että mahdollista se yliherkkyys on noilla oireilla,joskaan kyse tuskin pahasta allergiasta ja varmaankin menis pian ohi jos sellanen todetaan.

Nyt sit pistellään maitoa poskeen urakalla ja lisäks pitää antaa korviketta että saatais oireet mahd.nopeasti tulemaan. No tuttipulloa en opeta ja mukista korviketta annan sen verran mitä poika tissinpäälle suostuu syömään...en halua ottaa riskiä että oma maito vähenee.
Kasvu pojalla nyt laskenut nollakäyrälle,pituus 66.7cm(49cm) ja paino 7500g(3400) pyöreesti,en muista tarkkaa lukemaa tähän hätään,ja ikää sällillä siis vajaan viikon vaille 5kk.

Niin joo ja sen verran ilmavaivoista puhuttiin,että mikäli ei johu maidosta niin todennäköistä olis että pojan imutekniikka on sellanen että siinä yhteydessä menee ilmaa. Ja kyllähän se sillai ahnehtii sitä maitoa,vaikkakaan ei mun mielestä samalla tavalla kuin pienenä.
Refluksiin ei oikein uskonut,se voidaan katsoa aikasintaan 6kk iässä jos tarve vaatii...

Nyt ruoan laittoon...aah,maitoa =)
 
Treffit jos se itis on hyvä ja siel kiva kahvila niin olisko se sit se??? Kyllä mä sinne pääse yhtälailla kuin Jumboon -onneks on navigaattori. Ja varaan reilusti aikaa enkä tunge aamu ruuhkaan -joku sano et kehä1 olis aivan tukkees -mitä lie tarkottanut. Näkee sit. Edla, naukuri, Hemuli päättäkää te.
 
Onpas meillä hiljaista. Pappa haki esikon leikkikaverikseen yö kylään aamulla huristeli satakilometriä tänne..Poika oli mielissään :heart: ja pieni nukkuu...tänään on ollutkin hammasten tai ikenien kiristystä :D taitaa olla hampuja tulossa.

Mitä te laitaisitte äitiypakkauksen puvulle hinnaksi? Mulla on esikon puku ei oo kun kerran tai kaksi käytetty? Jotkut pyytää ihan hillittömiä
 
Jumbossa olis Coffee House, 3. kerroksessa. Ei oikein muuta tilavaa. Siinä on ainakin vaunuille tilaa, jos istutaan kahvilan ns. ulkopuolella olevissa pöydissä. Tai sitten Fazerin kahvila, mutta siellä tulee ehkä enemmän tungosta vaunujen kanssa.
 
matamimimmi : Jouduin kans ottamaan illasta buranan että pystyi nukkumaan.

Otinpa sit riskin ja lähdin tonne myrskyyn kävellen! Kaikki meni hyvin, paitsi kun oltiin tulossa takaisin päin, 2½ viimestä kilometria J huusi koitin tarjota maitoa, ei kelvannut, kauhea vasta tuuli ja siihen päälle alkoi sataa vielä aika reippaasti :headwall:
 
Poika meilläkin toooooooosi rauhallista. Isosisko lähti su yökylään ja on nyt mökillä isovanhempien kanssa. Outoo, kun päästiin miehen kanssa oikein kaksin saunaan. Tänään muru tulee kotiin. :) Ai niin puvun hinnaks jotain 5e ja töppösten ja kintaiden 2e ja se myssy on ihan kaamee ainakin meillä vm -04. ehkä 10-8e kaikki. Mitä porukat pyytää?

Mä yritän siivota -tavaraa sitä on niiiiiiiiiin paljon. Pitäs laittaa kirppari pöytä.
 
Treffeistä, sovitaanko sitten että TORSTAINA 23.10 KLO 13.00 JUMBO, 3. KRS JA COFFEE HOUSE ULKOPUOLI? Voidaan vaikka sitten kysellä rattaiden kanssa liikkeellä olevilta että onkos sitä plussailtu viime aikoina? ;) :LOL:

Meidän likka on muuttunut ihan kummalliseks kapistukseks, ei taas äippä tunne neitii ollenkaan....
A) Meille ei soseet maistu enää ollenkaan, korkeintaan kolme lusikallista, sitten taas napsahtaa suukki kiinni :/ Oon vähän miettinyt et josko neidille sit noita hampeja oikeesti olis tulossa. Vähän tossa aamusella kokeilin ja ehkä olis alas vasemmalle tulossa... :/ No mut maito ja velli uppoo hyvin, joten oon ihan tyytyväinen kumminkin :) ja sit
B ) Mä luulen joka ilta laittavani neidin yöunille noin klo 20.00, no neitihän on sit ihan hereillä kymmeneltä tai max puol ykstoista ja siinä se sit tulee meidän kanssa seurustelemaan vähintään tunniksi. Haluaa vissiin isäänsä moikata vielä illlallakin :whistle:
C) On alkanut viihtyä pidempiä pätkiä mahallaan, mut ei itse kääntymistä tee. Selällään ollessaan kyllä kääntyy kyljelleen ja jalat on tavallaan niin mahallaan ollessa olis... mulla on korkkiruuvi-ipana :D :LOL:
D) On alkanut sylissä ollessaan tekemään kamikaze-dyykkauksia :headwall: Kuka lieneekään opettanut. Se on vielä kaiken lisäks tooodella hauskaa, ku vedetään yhtäkkiä selkää taaksepäin ja testataan äidin reaktionopeutta... perskules sentään... :kieh:

Repa, no nyt on jännitys ohi ja vissiin helpompi olo muutenkin? :)

Matami, mulla kans hartiat ihan jumissa ja joo, melkein joka päiväistä hedaria täälläkin :(

Majj,
mulle kävi lähestulkoon samalla lailla viime torstaina ku joutu säätä uhmaamaan ja mennä palauttaa leffa vuokraamoon. Tuuli oli niin älytön ja vettä tuli vaakatasossa joten oltiin molemmat tosi märkiä kotiintullessa.

Rahatilanne, ens kevät, ootan sitä kauhulla. nyt oon ihan mukavasti saanut, mutta ku se laskee, niin voi ei... Bisnes on saatava toimimaan silloin. Eikös Kh-tuen aikana voi tehdä jonkun verran hommia ilman et tuet menee? Jos ottais vaikka firman kirjanpidon hoitoon, sitähän vois meinaa kotona tehä...

Ja nyt ku just tilitin ettei neiti käänny, niin tossahan se on matolla vetäny mahalleen! JEEEEE!
 
Hemuli, mulla ei oo pienintäkään käsitystä.... noh, onneks Naukuri voi mut kampata sit ku kolmannen kerran kävelen teitin ohitte näkemättä ku oon just NIIIIIIN turisti siellä Jumbossa, vaikka oon Prismassa ja Kitumarketissa käynykin :D

Ja joo, kandee tarkkaan harkita keneltä kysyy... :whistle:
 
Mä oon todella mainio selittämään, joten koitetaas! ;) Coffee House: Kun tulette Jumbon pääovista sisään, olette 2. kerroksessa. Kävelkää suoraan keskellä olevalle aukiolle (jonka reunalla on 2 jätskikioskia ). Näette rullaportaat edessänne, jotka vie 3. kerrokseen ja siinäpä onkin Coffee House! No, ehkä hissiä on mukavampi käyttää, joten se löytyy niiden rullaportaiden takaa (vieressä Hese ja Chico's ja pari lastenvaatekauppaa ). Eikä sit jäädä lorvimaan niihin vaatekauppoihin siinä vaiheessa! :D Ei siis Stockan lähellä vaan sellasessa "uudessa" kerroksessa, josta pääsee läpi myös Flamingon puolelle.
 

Yhteistyössä