TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

naukuri kiitos "vaunujen"ajo-ohjeista :D Luulen tietäväni paikan nyt!
Mun mielestä on lapsiparkki,mut en nyt muista missä...olikohan ennen siinä hesen vieressä vai muistanko täysin väärin!
Löysinpäs eli Jumbo klubi Hesen ja Exitin lähellä.Hinnasto Jumbon sivuilla!
 
Merika: Joo lapsiparkki on tosiaan tuolla missä Hemuli kirjoitti eli ihan sen Coffee Housen alapuolella. Muistaakseni sai jättää yli 2v lapsen. Mut sun esikkohan olikin jo yli tuon. Toihan oliskin näppärä ratkasu, jos ei lapsenvahtia löydy :)

Onpa jännä nähdä teitä :D
 
Ja alkoi puolivuotispäivä sit omalla tavallaan. eilen sai illalla kauhean raivarin..huusi toista tuntia suoraa huutoa...ja yllättäen mahaansa..mallasuutetta ku oon antanu ne se teki sit temput masulle..aamulla sit mittarin kanssa saatiin kolmen päivän tavarat ulos..
voi ku tää ummetus helpottaisi joskus.. :headwall: :headwall:
 
Onnea Nemikan Timille puolen vuoden hurjasta iästä :)

Piti jo aiemmin kirjoittaa, mut joo en yhtään ihmettele ku synnärit oli ihan tukossa silloin ku synnytettiin ja on vieläkin. Uutisissa oli sunnuntaina että vauvarikkain vuosi aikoihin, arvioitu että 60 000 vauvaa syntyy tänä vuonna. Aika hurjaa, meillä on iso ikäryhmä... ja tarhapaikoista taistellaan kynsin ja hampain :LOL:
 
Treffit Vilma&Joa tulossa :wave:

Edla-Mamma mä kävin Porvoossa synnyttämässä. Samana päivänä ei ilmeisesti syntynyt yhtään lasta ja olin yksin osastolla. Vasta seuraavana yönä tais olla parilla synnytys käynnissä. Siellä ainakin sai olla "rauhassa" kun oli aika autiota. Pojan kans istuttiin kahdestaan telkkariaulassa ja katseltiin salkkareita :LOL:
 
Nemika,onnea puolivuotiaalle :flower: ja harmittelut masuvaivoista,tiiän miltä se huuto tuntuu :hug: Toivottavasti alkas toimimaan pikaisesti se suoli.

Edla,meillä kanssa poika tekee yllätyshyökkäilyjä sylistä käsin kun näkee jotain mielenkiintoista mitä tekis mieli syödä :D Jalat vispaa ja kädet käy :LOL: Vasta aloittanut ton leikin niin en meinaa tajuta pitää tukusammin kiinni....

Helpottunut olo on sikäli että nyt asiassa mennään eteenpäin,vaikkakin jäi sellanen maku että pitäisivät sitä todennäkösenä että' poika maidosta oireilee ja minä taas haluaisin uskoa että se ei ollut maito :ashamed: Noh,pääasia että selviää nyt tää homma =) Saadaan jatkossa soittaa suoraan sinne jos vaikka kiinteiden kanssa tulee jotain oireita ja se on hyvä juttu =)
Kasper hörppäs ekat mukinpohjalliset NANnia ja ai että oli namia :D Hamus oikein sitä mukia suu avoinna ja joka hörpyn jälkeen maiskutti ja hymis tyytyväisenä. Sit kohta perään joi antaumuksella tissiä ja nyt nukkunu tyytyväisenä päikkäreitä jo puoli tuntia =) Saas nyt sit nähä miten yö menee...

Vaipanvaihto on nykyjään aika haasteellista,kun jalat käy ja käsillä kurotetaan varpaita ja läpsitään näpeille :LOL: Teippejä yritetään kieli ulkona heti repiä auki :D

Edla..vauvarikkain 10 vuoteen,melko paljon se =)
 
Vilma, mä odotin salissa melkein kolme tuntii yhteensä ennenku mulle kättärillä löyty osastopaikka... :/ Ja samaan aikaan silloin yöllä oli viis muuta tyyppiä punkemassa muksua ulos ja ne luultavimmin saikin ne aikasemmin ku mä :eek:
 
Terve taas pitkästä aikaa!

Noista hampaista miekii oisin kyselly ku meillä puhkes ihan yllättäen viikonloppuna alas hampaat. Joko niitä pitää harjaamaan ruveta? Tyttö on kummiskii viel pelkällä tissi ruokinnalla mut eipä sil vissii oo merkitystä..

Rohinoista Miule sano lääkäri joskus et öiset rohinat johtuu maidosta. Vauvoilla yleensä valuu pieniä määriä maitoo takasin päin, ni se sit rohisee.

ihania nimiä on teijän vauvoilla. Mie tykkään kans noista vanhoista nimistä. Meijän tyttö on Sylvi.

Oisko täällä ketään Turusta tai lähistöltä? Ois kiva treffata muita keillä on suht saman ikäsiä vauvoja.
 
treffit tulossa oon kovin. Ehdottaisin kyllä sitä libero-kukkaa rintapieleen :)

öttiäinen mä oon sielt päin tavallaan. Useesti käyn Turussa en Helsingis juuri koskaan. Mistä sä oot?

pitää mennä syömään :wave:
 
weiss
:Repa Peukutan, jottei oireita edes ilmaannu!
5kk neuvolassa miehen mitat 66.7cm ja 8160g.
Rahasta: Yh-äipän huimilla tuloilla silti pärjään ja aion olla kotonna ainakin 1 1/2 vuotta viellä. Sitä kyllä pärjää, jos asennoituu oikein!

:wave:
 
Weiss: Meillä samanmittaset pikkumiehet sentilleen,mutta painossa on jopa 700g eroa,meillä on hoikahko poika :D Joo,toivon todella ettei ilmaantuis mitään.... :/ Raha asiassakin oon täsmälleen samaa mieltä,se on vähän että miten elää...

Poika uinumassa,ilman kitinöitä nukahti itellään puolessa tunnissa... NAN pisti pojalla vähän mahaa sekasin,tuli muutama isohko puklu ja kahdet kakat aamu kakan lisäksi... meillä harvoin kakataan yhtä kertaa useammin,eikä oikeestaan puklaillakkaan. En sit uskaltanut yötä vasten antaa enää... huomenna totutellaan lisää =)

Kyllä maistuu juusto yms. hyvältä :p Oon tässä vedelly jugurttia ja juustovoileipää :D

Nyt kaikille tasapuolisesti hyvät yöt :wave:
 
repa: sitä toivotaan..onneks tänään saatiin mittarilla avitettu kakka..ja sitä tulikin ja poitsu ite tyytyväisyys onneksi..pelkäsin jo iltaa kuollakseni. en ikuna totu varmaan tuohon vauvan tuskahuutoon.. :'( onneks aniharvoin tuohon pisteeseen menee tuon tilanne.
mut on sitä ite ihan toivoton ku mikään ei auta.. :(
ja kaikista kurjinta ku pitää ihteään syyttää vielä kaikesta..vaikka kaikkeni teen et helpottaa. mut silti. :headwall:

mut silti sankari ollut tyytyväinen tänään. ja viihtynyt pitkästä aikaa jopa omissa oloissaan.. =)

mut nyt iltahommille ja sälliä nukuttamaan.

öitä kaikille :wave:

ja kiitoksia onnitteluista..yksi pieni etappi jo suoritettu..tuntuu toi puolivuotias sanana paljon isommalta mitä sälli onkaan. :D
 
nemika: Onnea puolivuotiaalle!! :flower: Ja toivottavasti masuvaivat helpottavat pian!

summer: Yhdyn Edlaan, mäkin oon kade sun kampaajakäynnistä!! Hyvä kun näen näiden hiusteni takaa mitään. Saati että tunnistaisin ketään :D

Repa: Meilläkin aika hoikka poika, 5kk mitat oli 68cm ja 7250g.

Treffeistä
; naukuri ja E ilmoittautuvat! Ja ottavat liberokukan mukaan, jos muistavat :saint: Edlan kyllä saatan joo tunnistaakin. Jos muistan miltä näytät :LOL: Aivot on pullamössöä nykyään...
 
Ensiksi, meillä on opittu kääntymään , tosin meillä käännytään mahalta selälle, melkein päästään kyllä selältä mahallekkin vielä jää aavistuksen verran käsi alle jotenkin vinoon. :heart: Piti heti "pariin" ( 7 kertaan :D ) kokeilla ettei varmasti ollut vahinko tua kääntyminen.

Nemika: Teillä on jo iso mies =)

No onpa ennustettu paljon vauvoja syntymäksi tälle vuodelle! :D Itse synnytin VKS:ässä, ja sielä oli mun lisäks toinen naine synnyttääs samana iltana/ yönä. Kun osastolle pääsin oli suht hiljasta mut ei menny ku pari päivää niin koko osasto aivan täynnä, jotkut joutuivat olemaan käytävälläkin.. Millaistahan tuntuu olla kätilö, varsinkin kiireisinä päivinä :whistle: :D Mulla on jotenkin ikävä sitä aikaa just ku menin synnyttämään ja sitä ku olin sielä synnytys salissa jännittämässä sekä niitä paria päivää mitä sairaalassa vietettiin. Oonkohan vähä outo :LOL:


 
Nemika Onnea puolivuotiaalle :)! Täällä tullaan kovaa vauhtia perässä :D.

majj Täällä toinen vähän outo :D. Mulla on myös toisaalta ikävä noita aikoja, mutta ihan vielä en ole valmis kokemaan samaa uusiksi. Kattelen aina silloin tällöin sitä nelosen sairaalasarjaa. Siinä tulee aika usein synnytyksistä ja pienistä vauvoista juttua, muistuu oma sairaalassaoloaika elävästi mieleen. Synnyttäjät puhisevat tuskissaan ponnistaessaan, niin jotenkin kummasti mun ikävä niitä hetkiä kohtaan laimenee :D. Tosin sitten niitä hetkiä kaipaa, kun ohjelmassa se pieni ihana nyytti nostetaan rinnalle. Kyllä pikkukakkonen jonain päivänä olisi ihana saada :heart: .

Mulla on ollu tänään väsypäivä |O . Nukuin J:n kanssa aamupäikkärit ja vielä iltapäiväpäikkäritkin, joiden jälkeen vasta aloin herätä tähän päivään. Tosin tuntuu, ettei tää päivä ole kunnolla käynnistynyt. Pyykkiä olen pessyt ja kaupungilla piipahtanut, mutta muuten en ole saanu aikaiseksi oikein mitään. Jessikin oli koko päivän aika kitinätuulella, nukkui neljät 30min päikkärit. Jotenkin neidin rytmi on ihan sekaisin, ilmeisesti rytmi muuttumassa. Viikko sitten nukuttiin vielä kolmet unet ja aina tiettyyn aikaan. Nyt neiti heräilee ennen aikojaan ja kitisee sitten aivan kuin unet olisi jääneet kesken.

 
treffit yritämme, mulla olisi tosin osastopalaveri Flamingossa sitten illalla...
rahat ei tule riittämään, mutta onneksi olen vain 3kk pelkän kodinhoidon tuen varassa, sillä ei nimittäin saa edes asumismenoja maksettua ja juu asumistukea en saa, kun nuo kolme vanhempaa on aikuisia, niitten pitäis vaan kustantaan oma osuus (vaikka ovat lukiossa, sivarina ja yksi sentäs alipalkatuissa hommissa 5,5h/päivä). Ei pidä ajatella edes niin pitkälle...
mitat neiti 4,5kk oli 65cm, 7,9kg ja pipo 44cm eli pituuskasvu on hidastunut, kun ei suostu soseita vetää tarpeeksi, korviketta ei ota ollenkaan ja kuitenkin mönkii eteenpäin kuin pieni puskutraktori...
synnärillä sanoivat, että meitä oli vissiin kaksi pungertamassa sinä päivänä Jorvissa siis 7.6. Osastosta en tiedä, kun lähdin samantien kotiin...
Nyt hyvää yötä, munkin pitäis jo nukkuu, on vaan edelleen räkää nenässä ja hyper päällä. Koirut pitää vielä syöttää, niin niitä on nyt yksi lisää eli 2 pientä ja kaks isoa. laitan kuvia, kun ehdin ottaa vaavista ja vaavista...
 
Niin muuten Edla, ollaankos me sitte oltu samaan aikaan Kättärillä?? Ku meidän poika syntyi 8.5. Olitko Haikaranpesässä vai "normi"osastolla?

kriisi; Kiva jos pääsisit treffeille! :)

Mä muuten innostuin siitä Maxin äidin suosittelemasta Wonder weeks -kirjasta ja ainakin tuon meidän naperon tän hetkinen säätäminen on kyllä kuin suoraan sieltä! Tilasin sen siis kans amazonista. Ihana lukea, kun tietää tosiaan, että kuuluu kehitysvaiheeseen esim. kitinät, äidin perään huutaminen, yöhäslääminen yms. Onkin ainoa vauvoja/lapsia käsittelevä kirja meillä tuota työkirjallisuutta lukuunottamatta ja niihin en oo ees vilkaissu :D
 

Yhteistyössä