TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Naukuri, juu kyllähän me oltiin siellä. Sitähän mä kitisin ku oli tiedossa et samoina päivinä on porukkaa tulossa sinne ja sit ku meillä toi käynnistys venähti, et kaikilla muilla on vauvat ennen mua :D Kolmososastolla olin sitten ku vihdoin ja viimein sain sieltä paikan sen kolmen tunnin odottelun jälkeen... :headwall: Lauantaina sitten lähdettiin kotiin, olis tosin jo pe pitäny ku se vika yö oli sit aika rauhaton... Ja muutenkin jos sä niiden etuhiusten alta jotain näät, niin kyllä sä mut tunnistat :D Nyt mä voin sanoa, et mä ainakin sut. Sit mä kävin vähän kurkkii noita muitakin feississä, et mä tunnistan kaikki helposti B)

Tarkoitatko tolla äidin perään huutamisella sitä, et käännät selän niin huuto alkaa?
 
treffit me ollaan huomenna tulossa pojan kanssa!!!! Ja nyt jo jännittää.. Mä unohdin liberokukan matkasta pois, mutta enköhän tunnista teiät. :) Toivottavasti täältä pääsee vaan jotenkin julkisilla sinne jumboon...


Huomiseen
 
treffit me ollaan huomenna tulossa pojan kanssa!!!! Ja nyt jo jännittää.. Mä unohdin liberokukan matkasta pois, mutta enköhän tunnista teiät. :) Toivottavasti täältä pääsee vaan jotenkin julkisilla sinne jumboon...


Huomiseen
 
Meitä oli synnärillä 5 yhtä aikaa hommissa ja mä kävin vessas niin oli ovi auki toiseen saliin ois niin tehnyt mieli kylässä käydä :D kysyy et kuis sujuu. Ja ajatelkaan kun mä pääsin leikkaussalista heti tuli toinen perään :eek: rupesivat siinä laittaa valmiiksi vauvanjuttuja kun mua kursittiin kiinni.

Mä oon kanssa kauheesti viimeåäivinä miettinyt tuota synnytys juttua, kun mähän en voi synnyttää normaalisti, ja leikkauksen riski on aikamoinen kuiteskin et vielläkö uskaltas ottaa riskin? haluaisin kyllä kolmosen viellä tähän taloon.

Äippä: Eikös ookkin outoa minä mietin sektion vaaroja, meillähän oli keskustelua asiasta. Mut oikeesti mulla katosi synnytypelko melkeestään kokonaan siinä 13 tunnin ja 45 minuutin aikana :D Missäs sä muuten luuraat alhan tulla mukaan tänne turinoihin? Miten pieni neiti kasvaa ja voi?
 
moi. vielä huomisen tapaamisesta. me ei kyllä päästä tulemaan sinne jumboon mitenkään järkevästi.. Kattelin tossa aikatauluja ja Sinne täytyis mennä niin monella bussilla, jotta ihan hirvittää.. eli se itäkeskus tai keskusta olis olleet sittenkin parempi vaihtoehto.. Harmi että jäi välistä. täytyy sitten joku toinen kerta tulla.
 
Olipas yö! Oikeen tutti-tissi-rumpa |O

Sen vähän mitä ehdin nukkua, näin unta teidän treffeistä, tulitte mun luokse kaikki mutta en kertonu että ketä oon :LOL: :headwall: Ja muutenki tein vain kaikkia omia juttuja, ja tyttöä en voinut muka näyttää teille ettette vaan tunnista! :D

Kävin tuola facebookissa taas miehen omalla katsomassa teidän vauvoista kuvia, aivan ihania :heart: ja voi luoja edithillä oli aivan ihana paksu ja pitkä tukka! :p

maj ja julia 4½ kk :)
 
Huomenta kaikille! :flower:

Meillä kanssa on täällä ollut ihme kitinää parina viime päivänä. Tää aamu oli jo suht normi aamu. En tiiä sitten, että tulisiko hampaita vai onko jo eroahdistusta vai mitä ihmettä. Kovasti kyllä Alisa purulelua suussaan pitää ja kaikkihan sinne täytyy kyllä tunkea! :LOL: Kaukosäätimet olisi kova sana, jos vain saisi ne käteen. Niin, ja lautanen meinaa aina lähteä syliin, jos on sylissä, kun ite syön. :eek:

Vielä mennään rintamaidolla. Kiinteät arvelin aloittaa eka marraskuuta. Meillä on vika päivä 5 kk neuvola ja haluan tietää kuin on maidolla kasvettu. Kovin kyllä tyttö availee suuta, kun annan d-vitamiinin lusikalla, ihan on isona suu. Ja jää suu vielä nappasemaan, joten sen suhteen alkaa olla otolliset ajat kiinteille kohta puoliin.

Yöt mennään yhdellä syötöllä ja parilla kolmella tutin laitolla. Joka ikinen yö siinä viiden puoli kuuden maissa Alisa huutaa tosi kovasti. Viime yönä törmäsin seinään, kun kiireellä lähdin omasta sängystä.... :headwall: Tutti auttaa ja se että laittaa käden rintakehän päälle. Liekö jotain painajaisunia tai jotain...? :| Herätään siinä kuuden puoli seiskan tietämillä.

Kauhulla jo odotan talviaikaan siirtymistä, kun eilisessä hesarissa oli juttu kellojen siirtämisestä. Jutun mukaan osa ihmisistä ei osaa sopeutua kellojen siirtoon ja heräävät sen tuntia aikaisemmin kuin ennen koko ajan ennen kellojen siirtoa takaisin.. Hui, jos meilläkin herätään seuraavat neljä kuukautta viiden puoli kuuden aikaan!!!! Noh, jospa ei tarvitsisi kovin monena aamuna herätä kukonlaulun aikaan. Pitää pitää galluppia heräämisajoista, kun kellot on siirretty. :xmas:

Jotain piti vielä mutta pää on välillä aikas lahon oloinen... Ai niin, oon käyny nyt puntilla useamman kerran ja täytyy sanoa, että selkä kyllä voi paaaaaljooon paremmin. Ja tottahan se on, että jos vatsalihakset eivät ole kunnossa, niin selkään sattuu. Ja muutenkin olo on paljon virkeämpi kuin pelkillä kävelylenkeillä. =)

Kertokaas sitten huomenna kuin teidän tapaaminen meni!
 
Kirjottelin taas aika pätkän ja jotain säädin tällä meidän uudella läppärillä ja puh...katos :kieh:

Eli huomenia!

Eka yö maidon jälkeen meni hienosti. Poitsu nukku pitkästä aikaa 4h pätkän alkuun ja sit nukuttiin 5 kai suht heräämättä,en ainakaan muista et olisin kukkunut :p Sit alko ähinät ja herra oli jo 6 heräämisvalmis. Noustiin vasta 7 kun vitkuttelin jos ois nukahtanut vielä mut ei... Nyt uinuu ekoja päkäreitä ja sit taas maistellaan mukista NANnia. Äiteetä hiukan ramasee,en taas saanut kunta vaikka 9 menin sänkyyn ihan väsyneenä. Vasta 23 taisin nukahtaa...en vissiin osaa uinua ennenkuin poika on vierellä :ashamed:

KOKSissa syntyi 9 samana päivänä kun meikä oli punnertamassa,kuulemma :D

Mites sinne naamakirjaan pääsee teitin kuvia katsomaan...?Ei oo hajuakaan koko yhteisöstä ja siitä miten se tomii,mut mies sielä viihtyy,voisin sen kautta kattoo... =)

Nyt kotitöiden pariin,niitä taas piisaa...

Niin se piti mainita että meillä taas pari vähemmän kitinäisempää päivää ja itekseenkin on viihdytty..jee!
 
Yksin viihtymisestä: Musta tuntuu et nyt on se aika menossa monella et kun vauvoja suututtaa kun ei pääse eteen ei taakse ja mailmaa pitäs päästä tutkimaan..mut kuhan liiikkeelle päästään niinkun täällä tehdään tutkimista riittää..pitää tutkia mamma esineet mitä on lattialla veikan lelut on tutkittava et mitäs niillä tehdään yms...ja mamma saa roskia kräillä ja paapattaa et pikku leluja ei saa jättää leikin jälkee lattialle

Meillä poika on oppinut huutamaan ihan järkyttävän kovasti liekkö armeijja ura luvassa karjuu kuin komentajat kuunaan |O noi ja äippä juoksee

mä en kans ymmärrä laisinkaa tuota facebookkia :ashamed: ei mitään hajuu miten toimii ja mikä on idea
 
Synnytys muistoista... Mulla synnytys meni kaiken kaikkiaan niin hyvin, vaikka ponnistinkin aktiivisesti vajaa 2 tuntia. Se fiilis jotain ihan tajutonta vaan, semmoinen alkukantaien meininki, mikään muu ei ollut olemassakaan sillä hetkellä kuin mää ja poistuva maha :LOL: Mulla on omalla kieroutuneella tavalla ikävä synnyttämistä :eek: Lohjalla synytin, osasto oli ääriään myöten täynnä, mutta kaikille riitti kätilöitä, hoitajia ja huoneita :D Ekan yön sain olla keskenäni uuden tulokkaan kanssa, sitten ilmaantui huonekáveri :headwall: Kaiken kaikkiaan mulle jäi tosi hyvä maku koko puuhasta,vaikka kipeää se kyllä teki, ei siinä kieltämistä :whistle: Jälkimainingit fiiliksineen onkin sitten toinen juttu. Mä koin täydellisen epäonnistumisen tunteen jostain syystä :/ Multa meinasi voimat loppua ihan totaalisesti eikä vauva meinannut syntyä, kaipa se siitä johtui...Pitkään painoimieltä, enkä saanut oikein sanotuksi kellekään :(

Juma, mua ärsyttää ihan tajuttoman paljon ne sairaala-sarjan synnyttäjät, jotka puhisee ja vikisee... :LOL: Mä huusin ku hullu, kirosin ja raivosin :LOL:

Harmittaa, kun en pääse tapaamiseen :( Voi kökkö...

Fysioterapeutin kanssa juttelin selkä ongelmista (mulla tulosssa varmaan uusileikkaus) ja tultiin siihen tulokseen, että vaunujen työntämisessä on haittapuolensa, selkä menee kyyryyn varsinkin ylämäissä...Olkaahan tarkkana, kun kärryjä lykitte, muistakaa vetää napaa selkään ja kiristellä vatsa lihaksia :) Mulle kaikki eteenpäin kohdistuvat taivutukset on ihan tuskaa, kerran jalat mennyt alta. Onneksi ei ollut Röhkö sylissä. Manduca on olut paras tapa liikkua vauvan kanssa, siinä saa selän asennon pysymään ryhdissä koko ajan :p

Meillä opittiin päristelemään toissapäivänä..Oli kuningatar-soossit pitkin seiniä. Pitää ruokkia tuo poika jossain teltassa, sadeviittaan j a uimalakkiin pukeutuneena :LOL:
 
Repa, mie taisin päästä pois sinä päivänä, kun sie tulit pusaa...maanantai 26.5 vai syntykö poitsu 27... ;) .Alunperin menin sinne jo perjantaina....käynnistykseen ja kyselin ja höpötin osastolla kaikille ( hermostuksissani )....kyselin, et palstaileeko kukaan ym. :ashamed: ....no mie oon hiukan utelias....muuten sieltä neuvolasta tosiaan muistan sut....meitä oli odottamassa kolme äitiä ja kaks tyttövauvaa ja siun poitsu vaavi......

Meillä Edith on alkanu kanssa kiljumaan täyttä kurkkua |O ...tai suoraan sanoen huutamaan...ihan mahoton ääni....pienestä tytöstä :LOL: .....samoin päristely on tullut kehiin....ja räkä lentää ;)

Majj, Edithillä on vielä jonkinverran tukkaa jäljellä....ja se on aina pystyssä, kun töyhtöhyypöllä...pidän välillä päälaella saparoa, et olis hiukan nätimpi :D ...
 
Meillä kanssa kiljutaan, huudetaan ja kaikkea mistä vaan kova ääni lähtee.
Muuten oon huomannu että on alkanu kovia ääniä säikkymään; imuria ja muita. Ei yleensä ala itkemään, mutta lähellä on. Esikoinen ei tykkää vieläkään kovista äänistä vaikka ei olla niiltä ikinä varjeltu mitenkään. Pelkäsi pienempänä tosi paljon traktoreita, imuria ja kaikenlaisia työvehkeitä. Siis muuten tykkäsi, mutta pelkäsi niitä ääniä.
Korvien haromisesta oli puhe eilen yhden mamman kanssa ja hän sanoi että liittyy hampaiden puhkeamiseen.
Onko kenelläkkän testattu hyppykiikkua?
 
Repa varmaan ihaa kun sä saat taas nauttia noista maitotuotteista. Ihme lääkäri kun ihmetteli miks ette syö kiinteit -luulis et on hyvä vaan kun on teillä ollut ongelmii massun kanssa -mikä kiire kun vauva vaan kasvaa. Me alotellaan pikkuhiljaa -testailen mikä neidille sopii. Kerran päiväs annan jotain ja sit velliä illalla sinne 6kk asti tisukan lisäks. Pääsee niin helpolla kun ei tarvii viel antaa kun maistiaisii.

synnytyksestä yks synnytti samana päivänä. Meidän kun piti lähtee pesulle -niin kätilö menikin auttaa seuraavaa ja me köllöteltiin vaan siinä sängyllä. Enhän mä mihinkään siitä olis ees päässyt -mies meni vauvan kylvetykseen ja mä yritin selvittää päätä. Ei pystynyt yhtään olla istuvaltaan etteikö olis tullu heikko olo. Pesulle jaksoin just raahautua ja kätilö sit pesi mut ja toi sängyn ihan oven viereen. Aika heikos kunnos olin fyysisesti -mut kyllä se ihmeesti helpotti. Mun piti pyytää yölläkin kätilöä kun menin vessaan et en pyörry. Yhdyn Mymmeliin -se oli jotenkin niin alkukantasta, kaameen upeeta -ja siinä ajantajuja ympäristö hävis kokonaan. Täs toises synnytykses osas odottaa lopputulosta ja voi sitä onnea kun tunsi sen pään ja sit kun se mötikkä 5kg plumpsahti siihen jalkojen väliin. Neiti näytti tosi hurjalta, mut ei sitä itse pahana pitänyt. Pahka ja vesikellot yms päässä , mut äiti näki vaan ne ihanat kiiluvat silmät, jotka tarkkaili ympäristöö. Mä en kyllä huutanut -eikä se oikeesti tehnyt kipeetä. Ainahan se tekee mut silleen todella kipeetä. Mut sit se riemu vast alkoikin kun en istunut viikkoon. Voi niitä aikoja ehkä kerran viel jos luonto suo. :)

Mutta nyt mä taas roikun tällä koneella -pitäs siivota. :wave:
 
Synnytyksestä Alkukantainen meininki siinä tosiaan oli :D. En mäkään vikissyt vaan voihkin/huusin ihan riittävän äänekkäästi :whistle: , sattui ihan järjettömän paljon! Tuntui, että selkä repeää hetkenä minä hyvänsä. Mutta lopputulos oli jotain niin uskomattoman ihanaa, että kannatti kärvistellä :heart: . Mulla ei ole hajuakaan montako SeKs:issa syntyi samana päivänä.
 
Treffeistä, mä vähän pelkäsin birdie, et sielt tuleminen ei oo helppoo.... Mä jäin miettii, et Jenni ei oo vastannu vielä mitään et olis tulossa, Merikalle oli ihan sama missä tavataan, Vilmalle ja Naukurille myös. Kriisi ei ollu varma, Carmenkaan ei oo vahvistanu, Hemulille sopi Jumbo paremmin, mut muutkin käy. Niin olisko mahdoton ajatus sit kuitenkin palata siihen Itäkeskukseen?
 
Edla: Nonnis, siellä ollaan sitte yhdes oltu. Mä olin sillon toukokuussa niin oman sektioni jännäyksessä, etten muista mitä muut on kirjottanu :D Ja just sitä huutelua kun äiti poistuu näkyvistä. Nyt on kolmas päivä menossa ja tuntuu niinkuin lähtisin Kiinaan joka kerta kun poistun näkyvistä :LOL: Ihan mahdotonta on nyt. Mutta loppuu heti kun tuun näköpiiriin. Eilen meni välillä jopa siihen, että jos käänsin katseeni pois, niin tuli huuto! Heh. Tiukka komento täällä siis.

Synnytyksestä:
Täällä siis sektio ja hyvin meni. Hyvät muistot jäi. Tosin sen leikkauspäivän vaan oksensin, joten se nyt ei kovin kivaa ollu, mutta ei nyt maailmaakaan kaatanut. Sitä en tiedä kuinka moni sai vauvan samana päivänä. Siellä kättärillä on niin monta osastoa... Mutta ainakin meidän tulopäivänä kotiutettiin 10 äitiä ja vauvaa! Saatiin siis perhehuone, mitä oltiin toivottu :)

Muita mitä tähän tän hetkiseen kehitykseen nyt liittyy on ruokahaluttomuus (maito ei esim. kelpaa ), pehmolelut kiinnostaa enemmän kuin ennen , leluja pitää vaihtaa jatkuvasti, vaipan vaihto on taidetta (kun potkitaan ja pyöritään ), saattaa olla ujompi vieraiden kanssa yms. Ja sit kirjassa vaan todettiin, että jos vauva vielä tekee hampaita samaan aikaan tän vaiheen kanssa niin kotona voi olla "supertrouble" :LOL: Meillä siis on tällainen... Jee. Huomenna sit näätte :D

Mutta voi ny nenä birdie :( Mites me nyt sut saatais sinne treffeille??? Pääsisitkö Tapiolasta Vantaankoskelle yhdellä bussilla ja siitä sitten 51 bussilla Jumboon? Siinä ei tulis kuin yksi vaihto.

 
Summer: Meillä J ei ikinä ole pelännyt imuria, kovaa pauketta eikä mitään, mutta eilen kun vedin hiustenleikkaus koneella miehen hiuksia niin sitä pientä surinaa toinen pelkäsi! :eek:

tuosta synnytyksestä vielä sen verran, että joo mulla oli sama kun merikalla, kätilön kanssa sitten yhdessä suihkuteltiin koska oli niin heikko olo ja pyörrytti koko ajan, ja silti koitin siivota sitä vessan lattiaa kun oli veristä mutta enhän minä pysynyt pystyssä sänkyyn painelin vaan. Ja aamulla sama kun menin suihkuun melkein pyörryin sinnekkin, onneksi sielä oli jakkara jonka päällä istuin pää alhaalla varmaan 10 minuuttia. Mutta muuten on ikävä sitä aikaa :D Ja se oli muuten kans inhottavaa, kun oli synnyttänyt maha tuntui oudolta ja oli jotenkin vaikea hengittää, johtui varmaan kans siitä kun kaikki elimet ollu niin ahtaasti.. Minäkään en kyllä huutanut enkä mitään, juttelin siinä samalla kätilölle ja väitin etten jaksa enää ponnistaa ( 45min kesti ) koska tiesin että joka tapauksessa J otetaan imukupilla. :D

 
kylläpäs tääl tuulee..aurora on silti ulkona nukkumas.

eilen A nukkus vaan kahdet unet mut nukkus ne ulkona niin olivat pitkiä unia molemmat, ekat päikyt 3h 15min ja toisilta unilta herätin 17 aikaan kun oli nukkunut siihen mennessä 3h!

tänä aamuna herättiinkin sit 5:30 niin en sit viittinyt 7:30 aikaan viedä A ulos unille niin nukkus sit sisällä ne tyypilliset ½h tirsat..jotenkin viime yön nukkus kovin levottomasti, oliskohan syynä ollut tuo neuvolas saatu rokotus..

hiukan täälläkin pelottaa tuo kellojen siirtäminen..

öttiäinen: mä olen kans turun seudulta, en toki mikään paljasjalkainen mut oon asustellut tääl päin jotain 8 vuotta..miehen peräs tänne muuttanut =)

 
Sen verran tokattava nenaa teidan treffeihin, etta birdie miten olis bussi Tapiolasta Meilahteen ja siella vaihto Jumboon menevaan? Oot varmaan sen vaihtoehdon jo kylla katsonutkin enka ole satavarma meneeko sellaiset bussit enaa.. oli silloin kun niilla nurkilla asuin ja oli tarvetta lentokentalle usein.

On niin epareilua tama kylla, E myllaa ja pyorii koko yon, heraa huutelemaan 30 min. valein tai viela useammin itkemaan pierua. Ja nyt sitten vetaa unta kun minen saa enaa nukuttua. Paatin yolla, etta kun mies on kotona alan antamaan Eevalle oisinkin korviketta. Siita ei tule minkaan sortin ilmavaivaa, ainoastaan silloin kun itse imetan. Vahan harmittaa kun tykkaisin kylla imettaa viela vahan aikaa edes oisin, mutta jos sen seurauksena toinen itkee puoli yota niin parempi jos siirrytaan korvikkeeseen vaan. :/ Jos silloin talloin sais paivalla viela imetettya, silloin se ilma tulee ulos muuten vaan pyoriessa eika itketa.

Synnytyksesta, sillon kun mina olin vasaamassa vauvaa maailmaan oli aika moni muukin. Huoneen nurkassa oli naytto jossa nakyi kaikki huoneet, jokainen naytti olevan taynna. Ja kun katilo paatti etta nyt ei auta kun sektio, laakarit oli kaikki muissa puuhissa. Katilo joutui soittamaan yhden lisaa kotoaan keskella yota kun homma oli kestanyt jo niin kauan etta en vaan jaksanut enaa ja alkoi olla vauvallekin vaarallista. Laakaria odotellessa se kuitenkin paatti tulla ilman leikkausta. :) Ja mua niin arsyttaa katsella telkkarista synnytyksia kun ne hiukan vaan vikisee jotain. Varmaan koko sairaala kaikui kun mina synnytin. Se oli olosuhteiden pakosta luomupuuhaa ja sattui ihan perkeleesti. Toivottavasti miehen muistiin jaa sen kohdalle aukko eika muista miten huusin ja kirosin ja vannoin ettei enaa ikina harrasteta edes seksia etten vaan joudu synnyttamaan koskaan uudestaan. :D
 
Matamim.26.päivä tultiin klo 9 käynnistykseen. Meikähän oli auki kuin ladonovet jo viikolta 36 eikä kanavaakaan juuri mutta kaveri vaan ei tullut itekseen ulos :D Pussillinen meni sitä supistustavaraa tipalla eikä tuntunut juuri missään. Sit laitto epparin ja puhkas kalvot ja meikällä katos tässä kohtaa ajantaju :LOL: Mut jotain kolmisen tuntia oli ite äksöniä,ponnistusta puolituntia. 15.50 synty poitsu. Sit mulla tosiaan jäi se istukka kiinni ja jouduin siihen käsin irrotukseen,puuduttivat alakropan. Loppujenlopuiks oltiin joskus ilta 9-10 osastolla ja meikä oli ekan yön ihan kuutamolla,en päässyt ees vessaan vaan joutuivat tuomaan se helvatan potan :ashamed: Siellä itkua märisin ja kun tokenin niin ihan heti ei tullut mieleen jutella vierustoverien kanssa,varmaan ajattelivat et oon ihan sekopää :p
Niin joo ja neuvolatilanne oli just tuo..eks oo maailma pieni B)

Kasper hörppi taas hiukan sitä korvikemaitoo,mut enempi se taitaa niinkuin ohjelmanumerona kiinnostaa... ;) eikö sitäkin voi pakastaa? Kun eihää meillä mee desiäkään vurokaudessa sitä lientä ja sen kauempaa ei näemmä avattuna säily....

En tiiä ovatko jotain sekottaneet siihen NANniin mutta nauraa hekotellut on tänpäivää toi pikkumies ja ihan itekseen,matolla selälleen :LOL: Varpaat on nyt tosi pop,omat siis...ei vaan oo kauheen taipuisaa sorttia :D Voi kun olis aina näitä päiviä =)
 
sectiosta jäi ihan ok muistot. Mutta oli se jotenkin kauheeta :/ Ekassa oli synnytyksen yritys takana ja sit vietiin kiireelliseen, mutta nyt kun tiesit mitä on edessä ja olit ihan täysissä järjissä..hui. Paljon oli mammoja osastolla ja en päässyt heti aamulla leikkaussaliin, kun joku meni kiireellisenä edelle. Kaikkein kauheimmalta tuntui kun painoivat vauvaa ulos ihan kylkiluiden alapuolelta ja siinä ei ollut enää puudutusta ja sitten se kohdun painelu section jälkeen...se oli kauheeta ja siitä on jäänyt kammo jo ekasta sectiosta. Se sattu niin pirusti.

Naukuri, meillä kanssa sitten on supertrouble :saint: Ennen oli niin hymyilevä ja tyytyväinen..

Repa, meillä kanssa varpaat on ihan ykköset. Jalat pystyssä ja suussa koko ajan.
 

Yhteistyössä