TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Repa, ja mun esikoisella on myös nimpparit maanantaina. Sama nimi kun teillä, mutta i perään. Leivoin just kakkupohjan :p Huom...minä leivoin ja vihaan keittiöhommia. Saattoipa jopa onnistua. Eipä me yleensä nimppareita vietetä, mutta nyt ajattelin kuitenkin..saapahan itekin kakkua.
 
Repa: Joo ja kakkua kanssa :p

Summer: kiitti kysymästä sain nukuttua, pahinta siinä oli se et sain tietää mihin se pieni enkeli o menehtynyt :( sattui olemaan mun kaverin jotain kaukasia tuttuja ja tää kaveri näki sen hautakivaen..Voi niitä vanhempia toivon heille paljon enkeleitä ja tukea.

tulen kohta uudestaan pitää lähtee peruna kukkakaalia antaa pojalle..Ollaan kokeiltu perunan lisäksi maissia porkkanaa ja kukkakaalia ja VAIN kukkakaali on sopinut muuten poika on helahtanut ihan punaseksi ja iho on mennyt ihna kauheen näköseksi ja kutisevaksi. ja se peruna tietty käy..et sille sit kaveria ettimään
 
jenni: niin menee aika nopeesti...ei oo ku hujaus ku 1-vuotis juhlia vietetään.. :|
liianki nopeasti aika menee...sä onneks pääset uusiksi heti käsiksi pieneen nyyttiin...ihan kateellinen olen kyllä.. =)

repa: meillä reagoitiin tosi vahvasti lisäruokiin mahalla..nyt alkanu tasottuun. mut tosi varovainen mitä antaa ja miten paljon...huoh..mut onneks ollaan jo parempaan menossa.
kaaleja en edes uskalla ajatella tuolle antaa... :eek: mut pieninä annoksina syödään nyt. ja lisäruuat otettiin tuon pitkien kakkavälien takia käyttöön..mut neki alkanu vasta nyt tasottuun. mallasuute ja puuro auttanu et tavaraa tulee päivittäin ulos.
toivotaan et teillä menisi helpommin sitten..
 
Summer: Aina löytyy hyvä tekosyy herkutella :D Meille on tulossa isovanhemmat ja tossa lähellä asuvat kummit kahvittelemaan...meinasin kääretortun tehdä. Tuskin meilläkään tulevaisuudessa kummemmin nimppareita juhlitaan,mutta jotenkin on ollut tapana muistaa nimpparisankareita =)

Poika: Toivottavasti löytyy perunalle kaveri =)
 
kurpitsa: No. Yö meni paremmin kuin aiemmat, mutta ei nyt niin hyvin kuin olin salaa toivonut. Syötiin kahdesti; klo 23 ja 04. Siinä välissä oli sit muutama tuttiherätys. Mut oli kyl varmaan vähemmän kuin ennen. Ja poika suostui nukkumaan 7:30 asti! Meinas heräillä 6:20, mutta laitettiin tuttia ja sinne jäi. Viime yönä ei kuitenkaan sit annettu Panadolia (mikä siinäkin on et sitä pitää pihdata... ), et se vois sitte vielä auttaa, jos niitä ikeniä kolottaa. Mutta; viime yön juttu oli kääntyminen! Kaks kertaa yllätin pojan sieltä kitisemästä selältään :) Peitto rullalla ja paha mieli, ku tuttikin oli kateissa. Käänsin takasin masulleen ja nukahti kyllä. Eka kerta, kun kääntyili unissaan. Mut itse nukuin paremmin, kun nukahdin aina heti kun olin pojan luona käyny enkä jääny kuuntelemaan tuhinoita. Jee!

Virtuaalikakkukahvit, jee!!! :) Meidän pojalla ei ole lainkaan nimipäivää. Harmi kyllä, mutta eiköhän me joku leikkinimipäivä keksitä :D Huhtikuussa kun on Eeliä, Eelistä ja Eliasta, niin isketään vaikka siihen väliin.

Jenni: Olis kyllä tosi ihana nähdä teitäkin! Tulkaa ihmeessä, jos vaan millään jaksatte ajella sieltä :heart:

Me annettiin tänään peruna-bataattia ja ehkä tuli naamaan vähän punaista. En ole varma tuliko siitä vai mistä. Ja kakkakin oli nyt sellasta löllöä ja erilaista. Eilen ei kyl tullu samasta satsista mitään. Hämärää.
 
Ei ole meidänkään tytöllä nimipäivää. Peppi-Lotta saa alkaa vuonna 2010 viettämään nimipäivää, kun Peppi-nimi saa sillon nimipäivän.

Luulen että ne kuuluisat hampaat täälläkin vaivaa...nitinää ja natinaa vaan. Se tekoitkukin kyllä osataan.
Mutta on kyllä yleensä tosi iloinen ja hymyileväinen tyttö.
 
majjsun vauvas rakastaa sua eniten koko maailmassa. Niin se vaan on. Meillä vähän sama kun summer kerto esikoisestaan -iskä antais yms. Äiti on Tyyyyyyyyyyhmä. Mut sit kun jotain sattuu niin äidin helmoista se lohtu löytyy viimekädessä. Meillä ainakin äiti sanoo aina sen EI ja kun menee ihan mahdottomaksi komennan miestäkin sanomaan jotain.

Mä tulin just kampaajalta, ihanaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille! Merika ja pikku E :heart:
 
Taas mä.... :D

Taistelin just pojan viimosille päikyille ja huoh |O Raivostuttavaa tää siirtymävaihe kolmesta kaksiin uniin. Ei oo oikein hyvä ilman eikä niiden kanssa. Pakko keksiä jotain millä sais noita toisia unia venytettyä pidemmiks,ettei näitä viimosia tarvis...

Nimipäivättömät,jos olisin saanut tytön olisin antanut sellaisen nimen millä ei ole nimipäivää (täällä olis ollut tytöllekkin melkein kaima ;) )mutta olisin varmaan kekannut jonkin päivän milloin niitä vietettäisiin. Mites muuten yleensäkin täällä nimppareihin suhtaudutaan? Muistan omalta kohalta pienenä että nimpparit oli kiva juttu,vaikkei niitä erityisesti juhlittu. Jonkin kortin sain ja sit kaupassa sai valita pienen lahjuksen tyyliin suklaapatukka tms. Haluaisin tuota linjaa noudattaa pojan kanssa =)

Naukuri: Kiva jos sait paremmin nukutuks =)

Nyt tää sanoo adios,meillä leffa vuokrattuna joten palaan huomenissa koneelle!
 
Merika, oon kateellinen tosta sun kampaajareissusta, mut toivottavasti nautit siellä käynnistä ja ennenkaikkea uusista hiuksista :)

Naukuri, no joo, kaikkee kannattaa kokeilla :) Sanoko ne siellä Nestlellä et tota 1 voi juottaa lapselle, ku eiks se olis 4 kk ja siirtyminen kakkoseen ja sitä ei saa jauheena. Kumma juttu ku Tutteli on 6 kuukauteen asti.

Repa, meillä kans on alkanu noi pieruheräämiset:(

Eikä päästy uimaan tänään ku neiti oli NIIIIIIIIN huonolla tuulella. Veti raivarit ihan kaikesta :( mihinkään ei saanu jättää, koko ajan piti olla sylissä, ni sit päätin ettei mennä ettei jää huono maku.

Jaa-a, me taidetaan syödä ja lähtee hakee lottoo, jos vaikka olis illalla miljonääri :D
 
Oijoi, etta tulikin tuhlattua taas. Ja ihan listassa luki "kivaa minulle". Ostin piilolinsseille sailytysnestetta, siinapa se kiva itselle taas. Eevalle tarttui mukaan alyton maara tavaraa kun loysin Grain de ble -merkin kaupan. Ja miehelle ostin kanssa sen lempparimerkin kashmir-villapaidan ja kaulahuivin. Ja piilarinestetta itselleni. Mihin on kadonnut itsekkyys? Hiukan kaipaisin, kun pitais ainakin kengat ostaa mutta enhan ma niita talla menolla koskaan saa.

Nimipaivat on taalla ihan tuntematon juttu. Onhan taalla kalenterissa pyhimysten paivat, kai lahinna nimppareita. Mutta eihan laheskaan jokaisen nimi ole myos pyhimyksen nimi (tai ehka taalla kun nimia tuntuu olevan kaytossa tosi vahan, joka toisella sama nimi), esmes Eevan ei. Tykkasin pienena nimipaivista, sellainen pieni extrajuhla. Kakkua ja pieni lahja, ei sen kummempia. Aiotaan siis Eevankin nimipaivia juhlia jouluna ihan varmasti.

Korvikkeesta kysymys, tata on moneen kertaan puitu kylla jo.. mutta mita eroa on 1 ja 2 tavaralla? Ensin annetaan ykkosta ja sitten siirrytaan toiseen. Mutta ainakin Tutteli Omneo on 0-12kk ja me kaytetaan sita, miten sita voi sitten antaa 12kk jos jotain muuta ei voi.. en tajua.

Mita ihmetta minoon syonyt, Eeva on piereskellut ihan hurjana koko paivan! Joka kaupassa sai huomiota ja kohteliaisuuksia myyjilta ja vastaukseksi turautti mehevan pierun. :D
 
Edla-Mamma: Joo, ne sanoi, että ihan hyvin voi käyttää sitä ykköstä niin kauan kuin on korvikkeelle tarvetta. Kun sitä rautaa saa sitten viljoista, lihasta ja kasviksista. Suomessa kuulemma on liian vähäinen kysyntä tuolle 2-jauheelle ja siksi sitä ei maahantuoda. Jauheiden käyttäjiä on heidän mukaansa muutenkin "marginaalisesti". Jahas. Marginaalissa ollaan :D Harmi, tuo teidän uintireissun väliin jääminen. Mutta ihan asiallisesti varmaan teit, kun ette menneet. Tuskin siitä olis kukaan nauttinu. Mä taas ostin tänään uuden uikkarin pojalle. Vanha ratkes takapuolesta viime kerralla :LOL: Mitäs yritin tunkea 60 senttistä uikkaria päälle :D Nyt on sit 80cm niin on kasvuvaraakin vähän. Tosin pojan selkähän oli viime uinnin jälkeen NIIN punainen, että pahaa teki :( Saa nähdä jääkö uinnit sikseen vielä jossain vaiheessa tuon kuivan ihon vuoksi. Ja jos voitatte lotossa, niin tarjootko ens torstaina kaffet? ;) Pullan saa sit jokainen itse ostaa.... :D Onnea arvontaan!!

Repa: Joo meillä vietettiin kotona aina nimppareita. Kakku leivottiin ja sit sai jonkun pienen lahjan ja kortin. Muistan, että isovanhemmatkin lähettivät pienet paketit. Miehen perheessä ei taas koskaan ole nimppareita vietetty ja mä oon sit aina vähä korvat luimus, jos ei meinaa muistaa mun nimppareita :D Mekin otetaan varmaan tuo huhtikuun päivä meidän pojalle nimpparipäiväksi. Jos nimi joskus kalenteriin tulee, niin siihen se varmaan kuitenkin lykätään.

summer: Ihana nimi :) Peppi Lotta Sikuriina Rullakartiina Efraimintytär Pitkätossu ;)
 
Marmotta: No NAN1 ja NAN2 ei ole muuta eroa kuin et 2:een on lisätty enemmän rautaa. Näin kertoivat Nestleltä ku kyselin. Tuttelissa varmaan jotain samanlaista juttua. Se Tuttelin Omneohan on kai muutenkin vähän erilaista koostumukseltaan, ku perustutteli? Vai oonko ymmärtäny ihan väärin? NANnillakin on sellanen NAN H.A joka on erilailla valmistettu ja sitäkin on kai saatavilla vaan 1:stä. Mut siinä lukeekin et syntymästä alkaen. Olipa sekava sepustus. Meen sohvalle :)
 
meillä ei ole nimppareita juhlittu. ja nyt timillä ei ole sit omaa nimipäivää etes..
jotkut kummit muistaa nimppareitakin mut ite en niitä oo aatellu juhlia.
mut ens viikolla meinasin pojalle puolivuotiskakun leipoa.. (mikä tietty uppoo äitin suuhun ennemmin)

mut nyt poika pesulle ja maaten..
 
Taidatte olla oikeassa siitä, että kyllä se äiti on ykkönen! Joskus tulee vaan kummallisia ajatuksia päähän..

Tänään on ollut vain koti päivä, tai kävi mun sisko ja hänen 2 poikaansa edes takas käymässä.. :) Nimppareista , en muista että vietettiinkö meillä niitä, luultavasti ei mitenkään erikoisesti ainakaan, kortin tais saada ja pienenä jonkun pienen lelun tms. :) En edes ole katsonut koska Julian päivä on :D :saint:

naukuri: Mikä teidän lapsen nimi olikaan? Jäi vaivaamaan kun kirjottelit E:llä alkavia nimiä ja kun sanoit että ei löydy kalenterista. :) :D

Jaa-a meillä tyttö on VIELÄ päikkäreillä, taidanpa hakea sisälle että saan ajoissa nukkumaankin. Piti laittaa vielä hetkeksi aikaa, kun oli jo 7 valmis yö unille, ja se ei kyllä sopinut äidille, joka haluaa nukkua aamulla pitempään kuin 7 :D
 
Lauantai-iltaa! :)

|O Väsyttää...ollaan oltu koko päivä J:n papan luona, kun sinne tuli myös veljeni perhe viikonlopuksi. Aamupäivällä kävin veljen vaimon kanssa kiertelemässä pitkästä aikaa kauppoja, oli piristävää :). Jotain onneksi löysin itelleni ja myös tytölle. Uusintareissu täytyy kuitenkin tehdä piakoin, koska täytyis saada uudet kengät.

Nimpparit Meillä vietettiin pienimuotoisesti nimppareita silloin kun olin pieni. Joskus sain pienen lahjan ja kortin. Lähimmät sukulaiset elikkäs mumma ja täti saattoivat käydä kaffilla, kun asuivat ihan lähellä. Vanhempana nimipäiviä ei ole mitenkään juhlittu, onnitteluja toki olen saanut. Jessin nimipäivää vietetään Jessikan päivänä elikkäs 25.2. Kalenterista ei nimeä vielä löydy. Musta on ihan kiva juttu, jos lapsena nimipäiviä vietetään niin, että saa kortin ja ehkä jonkun pikkuisen lahjan. Varmasti tullaan niin "juhlistamaan" Jessin nimppareita. http://www.etunimet.net/nimipaiva.html Tuolta linkistä löytyy erikoisia nimipäivä, sieltä Jessinkin nimpparipäivän bongasin.

Summer Mäkin olen ollut töissä päiväkodissa, joten nimen keksiminen oli aika työlästä. Kaikista nimistä tuli jokin mielleyhtymä :D. Mies oli jo ihan helisemässä, kun mulle ei meinannut kelvata mikään nimi :D.

Naukuri Kaunis ja persoonallinen nimi teidän vaavilla :)

majj Julian nimipäivä on 12.4. Meidän Jessin toinen nimi on myös Julia :heart:
 
Marimint: Kiitos :) Hö, ei ollut meidän nassikan nimeä tuolla. No mutta nuo huhtikuun 9. päivän nimet on niin lähellä, että eiköhän se siihen menis. Mukavaa, että olet päässyt tuulettumaan ja ostoksille! :)

summer: Mä taas olen koulussa töissä, joten nuo nimien mielleyhtymät on todella pinttyneitä :D Ei sitä, ei tota, ei sellasta, ei tällasta... Siksi meilläkin tuollainen ns. erikoisempi nimi, kun kaikesta mahdollisesta tuli joku oppilas mieleen. Rasittavaa :)
 
Naukuri, kaunis nimi :heart: Ja muilla myös! Ihania nimiä on paljon ja ihania nekin mistä vaan aina tulee joku mieleen. Ja joitakin nimiä on joka toisella...eikä se haittaa varmastikaan ketään, mutta ite on niitä niin paljon kuullut että on vaan jo kyllästynyt.
Nemika, olisitko miten laittanut Peppi- Lotan...viivalla vai ei? Meillä on viivalla. Mutta ihan Peppi tuo yleensä on.

Itse asissa täällä teidän vauvoilla on paljon nimiä mistä mulla ei tule ketään mieleen....Jessi, Edith, Timi, Elian, Eeva....Hei mä en tunnekaan kaiken nimisiä lapsia!
 
ei meilkään oo juhlittu nimppareita, toki nimpparionnittelut ollaan kerrottu jos ollaan muistettu..

kiva nimi teidän pojalla naukuri..

aurora nukkus tänään vaan kahdet päikyt, heräs pitkiltä uniltaan 15 aikaan ja yritin kyllä 17 pintaan unille mut ei nukahtanut joten otin pois pinniksestä ja syötin ja A virkosikin siitä niin että jaksoi valvoa ilman kitinöitä..18:45 joi iltavellinsä ja simahti samantien 19 aikaan yöunille.

huomen pitäs lähtee anopin luo kylään, reilun tunnin matka joten ajetaan saman päivän aikana viel takasin..toki tarvii raahata taas kaikki maailman tavarat mukana mut kun hän ei pääse tänne niin pitää sit lähtee sinne, on viimeks nähnyt auroran 3kk sitten ristiäisis..ja voi jestas sitä hösäämistä..voin jo kuvitella..kun nyt kestäisin ton reissun vaik hammasta purren..

mä sit uhmasin terveyteni ja lähin vaunulenkille tänään, no kävelin ihan normivauhtia ja jaksoin ihan hyvin, eikä mul kuitenkaan mikä paha nuha oo eikä kurkkukaan oo kipee niin aattelin raittiin ilman tekevän hyvää niin kuin tekikin..no huominen kuntoilu jää välistä joten silloin lepään jos lapset antaa hetken rauhan..

mut kaipa mä raahaudun pian unten maille joten hyvää yötä kaikille :wave:
 
kurpitsa: Kiitos :) Teidänkin tytöllä on kaunis nimi. Päikyistä sen verran, että meilläkin on nyt jätetty muutamana päivänä nuo viimoset noin 30min päikkärit pois. Poika nukahtaa vähän paremmin eikä nyt ihan hirveen paljon kärttysempi ehdi olla ennen unille menoa. Mutta et kahdet päikkärit... Eiiiii vielä. Aamulla meni 2,5h ja iltapäiväl 2x30min kun oltiin kaupoilla ja sit pihahommissa. Eli kolmet ne taitaa vielä olla. Aamu-unet on nyt kyllä olleet tosi pitkät eilen ja tänään.

Jahas, unille mars! :wave:
 
Huomenia tai päivää pikemminkin...

Poitsu ekoilla unilla tuolla sateessa taas,mutta minkäs teet kun toinen tykkää :D Ite ei vaan hotsita kauheesti tuolla sateessa veivailla,mutta mielummin sitäkin kun tossa eteisessä puolituntia...

Oltiin eilen illalla mun äidillä eli mummulla kylässä. Mummu piti poikaa sylissä ja toinen leikki pöydän ääressä ihan kiltisti,sit jotain mummu siinä pussas poikaa poskelle tjtn,niin alko mahdoton huuto,ihan kyyneleet valu silmistä :( Ei meinannut talttua millään siinä mun sylissä...ei nyt enää hysteerisenä huutanut mut nyyhki siinä kuitenkin. Mikäköhän kohtaus mahto olla... :eek: Kasper on aina tykännyt mun äidin kanssa olla. Tais hää olla väsynyt ,kun ei ne viimoset päikyt auta enää mitään. Tuntuu että pojan vois samantien lykätä sänkyyn,mut tiedän ettei se ihan heti nukahtais kuitenkaan. Jotenkin mahdottoman lyhyt pinna ilta-aikaan. Kotona sit oli ihan tyytyväinen ja tykkäs kylpeä ja sit nukahti ilman kitinöitä itekseen,vaikka pierujakin tuli =) Nukkukin taas 3h pätkiä ja heräs 7.30. Koitan tänään taas ilman niitä viimesiä unosia...

Muutenkin kun toi poitsu on niiin kotikissa. Kaikkein parhaimmalla tuulella kun ei tarvi mennä mihinkään :D

Nimistä vielä: Tykkään vanhoista,ei niin yleisistä nimistä...muotinimistä en niinkään ja muotinimellä meinaan sellasta top 10 annetuimmat joita joka toisella.
Lapsilleni haluan antaa ja annoin sellasia nimiä mitkä merkkaa mulle/meille jotain. Kasperiin päädyttiin koska se oli miehen isosedän nimi joka kuoli 70-luvun alussa ja oli ikäänkuin suvun vanhin,jota vieläkin kaikki muistelee. Jonkin asteinen "kuuluisuus",Kekkostakin treffannut jne :D Ja täälläpäin en oo hirveesti tohon nimeen törmäilly,vaikka se ei tosiaan oo mikään harvinainen,mut ei nyt mikään muotinimikään. Tasainen suosio =) Ja toisekseen meillä on harvinainen sukunimi,jonka omistaa vaan miehen vanhemmat ja sisko+ me. Ja vaikka se ei kuulosta erikoiselta,se pitää aina tavata joka paikkaan,joten parempi että etunimi ei oo kauheen hankala. Tosin saa sitäkin aina sanoo että ei i-kirjainta perään ja koolla :D
Mun edesmenneen mummoni nimi oli Eeva,siks pidän paljon tosta nimestä...Edith on kans kauheen kiva..ja muut kanssa :D

Mun piti tänään haravoida ja taas sataa |O Noi mätänee tonne pihalle vielä noi lehdet :kieh:
 
Hellokitty89
Moikka kaikille! Nyt tänne taas pitkäääästä aikaa kirjottelen =) Täällä tyttö kasvanut kovaa vauhtia. Nyt tytttöä vaivannut noin 4 päivän ajan kova kakkaaminen. Välille maastonvihreää välillä keltaista kakkaa...onkohan hänellä mahatauti siis menossa kun sitä nyt on ollu lähipiirissä paljon. Viimeksi kun käytii kuun alussa neuvolassa niin Anastasia oli 7840g ja 64,5cm :)tosi iloinen tyttö eikä herää kun kerran yössä syömään velliä =)
Ei täällä palstalla viel kellään vauvakuumetta :LOL: tai plussia tullut? =) Itsellä pikkuinen vauvakuume :) Vaikka Anastasia on koht 5kk vasta :eek: No ei tämä toivon mukaan epänormaalia ole :D Mekin Anastasian kanssa muutellaan tossa ens kuussa Lahteen. Saa nähdä miten Anastasia suhtautuu uuteen kotii ja uuteen ympäristöön. Ja 21 pvä ens kuuta mä valmistun :flower: :p Mutta nyt leikkimään tytön kanssa. :wave:
 
Repa, me saadaan taas aina sanoa Kasperista, että K:lla ja i perään =) Kun kaikki sanoo aina Kasper. Oon tosiaan päiväkodissa töissä ja ei ole yhtään Kasperia siellä ollut mun aikaan. Paitsi meidän.

Moi vaan HelloKitty89 =) En muistakaan sua ollenkaan :ashamed: Mutta tervetuloa palstailemaan!!
 

Yhteistyössä