TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Salaa toivoin että olisitte treffanut Jumbossa :saint: . Olisin voinnut sinne pian ajallakin täältä meiltä vaikka pari tuntia matkaa suuntaansa tuleekin. Tuo Itis on niin toisessa päässä tuosta Tampereen tiestä... Olis hauska nähdä naamat näiden nimimerkkien takaa ja tietysti kaikkien pienet pallerot!

Meillä ei vielä juoda nokkamukista, yks kappale löytyis, mutta en ole vielä edes koittanut, enkä varmaan ihan vielä jaksakkaan/viitsikkään koittaa, ehkä 6kk jälkeen :)

En ole paljoa kerennyt palstailemaan kun mies on ollut tämän viikon kotona. Nua treffit kuulostavat kyllä mukavalta, sääli kun täältä pohjanmaalta on vähän turhan pitkä matka lähteä helsinkiin kahvittelemaan :D

Meillä edelleen jatkuu että 2 syöttöä yössä, ja meillä yö kestää n. 12h että ihan hyvin verrattuna siihen mitä vielä pari viikkoa sitten oli |O

Niin ja tuosta kääntymisestä , kääntyileekö jo kaikkien vauvat? Meillä ei vielä käännytä, melkein jo päästään, mutta edelleen käsi jää alle. Hiljaa hyvä tulee. :D

maj ja julia päälle 4kk

Majj jaan sun kanssa kotiin nyhvaan kun muut mamit menee kaffelle :D ei oo rahaa laitta lentolippuun, vaikka mieli tekis treffaamaan. Ehka sit joskus toiste. Tai mehan voidaan laittaa pohjanmaan likkojen tapaaminen joulun aikaan kun oon kotosalla Raahessa jos asustat lahistolla.

taalla herattiin 3 kertaa viimeyona syomaan :eek: , ei oo tapahtunut moista toosi pitkaan aikaan ja nyt on vasy |O. Lisaksi kamppailtiin kakan kanssa 1 ja puoltuntii eilen illalla, panadolia annoin ja tulosta tuli vaikka maara oli pieni. Eli taalla odotelaan edelleen kainalokakkoja :D .

Veden keitosta
Suodatetun veen keitan keittimella ja annan sit. taalla on niin kalkkipitoinen tuo hanavesi oten sita suodatellaan. Itse juon kylla hanasta suoraan, mut keittimiin suodatetaan, muuten tulee heti kalkkikiertymat joita saa sit hinkata pois poppaskonsteilla.

Miehista
joo voisivat joskus ilman kysymatta touhuta jotain. Varasin sunnuntai aamun itselleni pitkiin uniin, joten saapi mies nousta talla kertaa tytn kanssa. Eilen illalla tuli kylla peseen mun selan ja hiukset kun makasin kuumassa kylvyssa. ihanan rentouttavaa :heart: .

nyt pyykin kimppuun!

weiss
Moi!
Oonkohan mie jotenkin huono äippy, kun meillä ollaan saunassa käyty jo ihan 3kk iästä lähtien ja samoin oli esikoisen kanssa. Ei mitään kovia löylyjä, mutta pieniä lämpöjä.. Onko muilla käytössä tuollainen kylvetystuki? Mie en tiennyt ees sellaisia olevan, mutta Johannassa iski silmään ja sellainen istumamalli lähti matkaan ja onpas hyvä.. saa ite käytyä suihkussa ja kädet vapaana voi ukkelinkin pestä. Suosittelen ainakin yh-saunojille.. ;)
Juu, taas mennään.. Eipä ole hetkeäkään rauhaa, kun tuo pikkunen konttaa ympäri kämppää.. huh huh ja ei ole vielä järkeä päässä ei sitten minkäänlaista!! :p :wave: :wave:

vai treffejä suunnittelette..meiltä vaan on liian pitkä matka lähteä... :(
tänään olisi puolivuotis lääkärineuvola edessä.
viime yö oli jotain ihme kitinää täynnä.. :( tutin kanssa venkslattiin ja tissiä suuhun sen kymmenen kertaa ainakin...en tiiä mikä riso toista..oliskohan eilinen tuurin reissu pistäny sekasi poikaa..tiiä sit..autossa 4 tuntia päivän aikaan ja monen tunnin shoppailut päälle.

mut nyt lähdettävä herätteleen..nukkuu viime öisiä univelkoja varmaan ku puol yksitoista menny päikkärille ja uinuu edelleen..keritään si neuvolaan.

nemika+Timi ens viikolla jo puoli vuotta... :eek:

LC: Ai sä oot kans pohjanmaalta lähtösin, Vaasassa asustelen nyt ! :)

Weiss: Mäkin oon katsellut tuollaista istuma tukea kylpyyn, sitten kun tyttö oppii paremmin istumaan, niin ehkä ostan kans sellaisen :p vai pitääkö siinä osata istua jo itsekseen ?

nemika: Minäki koitin saada miestä tänään lähtemään Tuuriin, mutta sanoi että ei muka halua tytön kanssa lähteä.. Höh! :D

wiss kyllähän sinne saunanlämpöön varmasti voi mennä -mut löylyjä jonkun ohjeen mukaan olis hyvä heittää vast myöhemmin. Mä en oo sellasta kylvetystukee käyttänyt -ainoostaan pyllyn alle sellanen kumi mikä estää liukumista sellasta esikoisella käytettiin sit kun jo istui itse yms. leikki ammeessa. Sulla kun on kokemusta noista allergioista niin jos joku ei sovi niin eikö se melkein heti sit näy iholla? Tsemppiä sinne sulle ja pikkuselle.

Nyt tää äityli laittaa vauvan nukkumaan ja lähtee itse kaupungille YKSIN. Ihanaa hetken saa olla omien ajatusten kanssa ja tehdä mitä lystää. :wave:

Kääntymisestä Käännytään, juu... Tähän asti on muutaman viikon pimu pyörähdellyt selältä vatsalleen, mutta tänään oppi kiepauttamaan itsensä vatsalta selälleen. Ja ette usko mitä kävi? Olin koneella ja yht'äkkiä kuului aivan kamala pamaus ja pimu makasi hölmistynyt ilme kasvoillaan selällään. Ja sitten alkoi parku :ashamed: Hän oli ihan yht'äkkiä kääntynyt itse vatsalta selälleen ja tietysti kauhealla vauhdilla, kun ei hallitse liikkeitään! Pamautti päänsä oikein vain kunnolla laminaattiin :'( Tästä se sitten alkaa...

Iltaa...

Taas on touhuttu pää punasena kämppää kuntoon =) Siitä syystä pääs taas Kasperin unille meno hiukan venähtämään ja kärttyillen mentiin unille,mutta reilu vartti niin poitsu uinu.

Kylpytuki: Ei löydy minkään näkösiä apuja,ollaan hyvin pärjätty ilman ne 2 kertaa viikossa mitä kylvetään. Mutta vois hankkia jonkun liukuesteen kyllä siinä vaiheessa kun poika osaa istua itekseen =) Saunassa käydään pojan kanssa sitten kun osaa jo istuksia kunnolla...

Kääntymisestä: Kasper oppi sen jalon taidon 3kk ja 3viikkoa vanhana,ekaks kääntyili viikon harvakseltaan,ehkä kerran päivässä ja sit rupes rullailemaan päivittäin useita kertoja. Nyt kitisee kun ei pääse ryömimään kunnolla :D

Poika olikin tänään tosi hyvällä tuulella pitkästä aikaa tai no siis kolmeen päivään... :D Varmaan hyvät yöunetkin auttoi asiassa tai sit ei vaan enää jaksanu kiukuta. Mistä noista pikkusista tietää. Odotan innolla että päästään rattailla liikenteeseen. Helpottaa elämä kummasti kun ei tarvi kytätä päiväuniaikoja vaan voi lähtee hereilläollessakin esim.kaupungille =)

Kohta tulee varmaan mun happukangaskin. Vielä kun sais ompelukoneen asennettua paikoilleen niin alkaa vaippojen teko...vaatteitakin pitäs alkaa pojalle ompelemaan.
Mistä tuli mieleen että Edla-mammako se oli kellä ompeluprojektia pukkas jokin aika sitten,kun kaavat ei löytyny arkilta :D ? Joko on valmista?

Nyt tää alkaa pikkuhiljaa siirtymään tellun ääreen,adios :wave:

Carmen: Meillä kävi sama tänään; poika makoili vatsallaan lattialla (viltin päällä ) ja yhtäkkiä kääntyi selälleen ja kopautti päänsä viltin reunan ulkopuolelle parkettiin. Huuto tuli...

Meillä on käännytty myös molemmin perin noin 4kk iästä. Tosin hyyyyyyyvin harvakseltaan. Ensin vatsalta selälleen ja sitten selältä vatsalleen pari viikkoa myöhemmin. Nyt kääntyy kun jaksaa. Ei todellakaan joka päivä.

No mutta kiva, että innokkaita treffailijoita löytyy :) Mulle sopii sekä Sanomatalo että Itis. Ei poika nuku siellä kuitenkaan, joten sama tuunko autolla vai julkisilla :D Birdie ehdotti muistaakseni ens ke tai to; mä pääsisin ainakin tuolloin to 23.10. Olisko se muille ok?

On nyt jätetty päivän viimeset pikkupäikkärit pois. Näyttää poika nukahtavan paaaaljon helpommin. Ennen meni 5-15min tutin laitossa ja häsäämisessä, mutta nyt sammuu melkis heti, kuten joskus ammoisina aikoinakin. Toki viimenen puoli tuntia on pientä kitinää, mutta se menee viihdyttämisellä. Mukavampi kuitenkin et nukahtaa helpommin.

Kylpytukea ei ole, mutta katselin kyllä jossain vaiheessa. En tullut hankkineeksi ja nyt kun jotain sellaista yks päivä katsoin niin siinä luki et 6kk asti. No, en viitsinyt enää ostaa :) Sellasen liukuestematon sinne pohjalle vois kyllä ostaa, kun istumaan oppii.

kerkeen täälki käymään tänään..

viime yö tyttö nukkus hyvin kun ei vanhemmat olleet unia häiritsemässä. nukahti yöunille 19:15 ja heräs ekan kerran syömään 1:30, nukahti melkein heti unille takas ja jossain vaihees havahduin pieneen itkuääneen ja kävin yläkerras tyttöä kattomas mut siellä hän nukkua tuhisi sikeesti, taisi vain unissaan inistä ja tyttö heräs aamulla pirteenä vasta 6:50!!!eli näköjään nukkuu rauhallisemmin yksikseen, nyt huomenna me aletaan roudaamaan tavaraa huoneesta toiseen..ensiks täytys saada tuo sänky tuolt yläkerrast alas, no onneks mies on tän viikon isyyslomilla niin sillä on aikaa touhuta :)

puol vuotis neuvola takana. pieni mies painoi 6310g ja oli 63,2cm pitkä...(ennemmin pätkä :LOL: ) ja muutenkin oli valtakunnassa kaikki hyvin pojalla. pieni ollaan vielä mut eipä iso ollut syntyessäänkään =)

meillä on patalaiska kääntyjä...komentaa ennemmin nostamaan kuin itse tekisi asialle jotain.
oppinut liian hyvään palveluun varmaan =) mut muuten on tosi jämäkkä sälli kyllä.

majj: juu siel kiva käydä väliin. =) ja sillei oli ihan kiva pienen kanssa liikkua kun arkipäivänä menee ajoissa sinne. ei paljoa väkeä ollut. =) ja hienosti jaksoi olla meiän ukko kyllä siellä. vaikka matkoihin meni reilu 2h suuntaansa. ja saipa ostella itelleenki jopa jotain. sitä ei oo aikoihin tullu tehtyä.

ja nyt ku ajattelee mikä stressi oli et mahtuuko entisiin vaatteisiin hyvin. nyt menee 36 koko keposesti päälle. et kaikki on kyl hävinny..ja vähän enemmänki. haaveilen nyt parista lisäkilosta ennemmin. =)

mut ny iltapalalle ku on rauha talossa tälle päivälle =)

kurpitsa: Hienoa, että omassa rauhassa nukkuminen toimi! Meillä pitäis kokeilla samaa, mutta en meinaa uskaltaa... Siis sen vuoksi, et joutusin ravaamaan pojan luona sata kertaa laittamassa tuttia. Tosin matkaa ei ole kuin viereiseen huoneeseen, joten ;) Ehkä viikonloppuna kokeillaan. Kun luulen kans et poika ainakin jonkin verran häiriintyy meistä yöllä. Ja välillä varmaan laitan liiankin äkkiä tutin suuhun. Ehkä pärjäis ilmankin.

nemika: Täältä saat pari kiloa lisää :D Mä haluisin just sen verran vielä pois...

Ärsyttää kyllä ihan tajuttomasti tää oma itsekurittomuus :( Pari vaivaista kiloa haluisin saada pois ja nytkin istun tässä koneen ääressä fasupalojen kanssa... Jumpassa saan aina hurjan motivaation et nyt en enää syö samalla lailla herkkuja, mutta ans kattoo ku kotiin pääsen :ashamed: Oon siis ihan normipainoinen et siinä mielessä ei hätää, mutta kun haluisin vanhoihin mittoihini... Nyyh. Tää ei nyt vaan tipu mihkän, vaikka hienosti alko silloin elokuussa. Prkl. Harmittaa.

naukuri: mä repsahdin eilen syömään suklaata ja sipsei ja join lasin siiderii ja arvaas kaduttiko heti sen jälkeen..siis ihan kympillä.. :ashamed: välillä on tosi vaikeaa pitää itsekuria kasassa kun tietää että esim.pakkases on pullaa, kaapin perukoil keksei ja mies nosti äskettäin olohuoneen pöydäl eiliset sipsijämät mut sain sanottua miehel et vie ne heti pois mennessään sillä muuten olisin kyl repsahtanut jossain välis..onneks paino ei oo lähtenyt nousuun ja eilen illal oli pakko viel pyöräillä 40min vaik kuin väsytti, harmitti niin vietävästi nuo syödyt herkut...mul rupes vasta viime viikol paino tippuu, sitä ennen sahas tosi paljon..eiköhän ne kilot siitä hiljalleen tipu ja eihän synnytyksestäkään ole aikaa kuin vasta 5 kuukautta joten sallittakoon meil viel muutama lisäkilo..

Kylvetystuki Ei ole käytössä.

Hesan treffit Täältä lakeuksilta on pikkasen liian pitkä matka sinne, joten jää väliin :(.

Majj Me käväistiin pari viikkoa sitten Tuurissa perjantai-iltana. Väkeä oli ihan kiitettävästi, mutta meidän neiti nautiskeli vilinästä :D. Pörräsi rattaissa aina, kun ne liikkui ja sylissä hymyili kaikille ohikulkijoille :D. Hyvin siellä pienen kanssa pärjää, mutta lastenhoitohuone oli tosi epäsiisti :x .

Ensiksi Jossu päivittäisitkö kiloklubiin että tua -5kg on saavutettu!!! JIPPII! :p mutta nyt laitan uuden tavoite painon, joka olis -4kg! Vielä kun tuan -4kg sais pois nii oisin ilonen! ( vielä olis -2kg lähtöpainoon ) Tosin yhdyn naukuriin ja kurpitsaan, minä oon myös aikamoinen herkuttelija, vaikka herkkulakkoonhan meidän alussa piti lähteä :whistle: Oon kyllä kiitettävästi syönyt herkkuja mutta silti tua paino on nyt lähteny lasku suuntaan. Nyt olen kyllä siis ihan normaali painoinen/kokoinen, vaate kooltani 34/S, mutta haluan painaa joskus saman verran mitä aikoinani...
Anteeksi kauhea selitys kyseisestä aiheesta! :ashamed:

nemika ja marimint: Täytyy siis puhua miehelle että aivan hyvin vauvan voi ottaa mukaan! Meillä kans n.2h per suunta menis matkaan :) Meidän piti mennä jo viime keväänä sinne, mutta aina jotenkin jäänyt.

Tallennesin tänään subin leffan: 9 kuukautta, kun en alkuillasta kerennyt sitä katsoa, joten nyt TV:n äärelle. :wave:

Kiloklubi päivitetty.

kylpytukea ei ole käytössä. Kerran kaupassa kyllä pyörittelin, mutta tulin siihen tulokseen ettei tarvita, kun en ole ennenkään tarvinnut.

turvaistuin: meillä käytössä sekä kaukalo, että isompi. Kaukalo on ns. mun kauppa-autossa ja miehen autossa on toi isompi, kun sillä tehdään kaikki pidemmät matkat. Tai meidän autoja ne on, mutta tällä hetkellä käytännön syistä niitä näin käytetään.

sauna: ei olla vielä käyty. Viimeistään joulusaunaan mennään.

mammatreffit: meiltäkin auttamattomasti väliin, kun matkaa yhteen suuntaan on pääkaupunkiin reilut 300km. Ei ole kyllä siellä päin tullut 6 vuoteen käytyä :)

Jaahas, pikkuväki kaikki nukkumassa ja mies töissä. Suihkun kautta sänkyyn ja suklaalevy (kaiken uhallakin) ja ristikko mukaan.

Jossu & K melkein 5kk

kurpitsa: Joo, no mä elin tän päivän suklaapiirakalla ja noilla fasupaloilla, kun oli päivällä kaffeseuraa muutaman tunnin ajan ja sit juostiinkin jo muskariin ja mä vielä jumpalle. Illalla vasta sain "oikeeta" ruokaa ja senkin päälle teki vielä mieli noita fasuja :ashamed: Ei yleensä ny ihan tuollasta ole ja siks varmaan onkin morkkis. No, ei mullakaan paino nousussa ole, mutta kun on ollu 1,5kk samassa!! Mur. Liikun kyllä, mutta se kuluttaa varmaan vaan noi syödyt herkut eikä mitään muuta.

majj: Tiedän tunteen. Mäkin oon kokoa S/36, mutta mutta... Paino ollu aina vähän tiukka paikka ja toivoisin kuitenkin pääseväni vielä raskautta edeltäviin lukemiin. Sit olis hyvä olla. Nyt ahdistaa. Hankala selitää eikä kukaan varmaan ymmärrä miks valitan ja ahdistun, mutta selitän silti :) Seliseliseli :D

Naa kilot on kylla ihan ihme homma. Silloin kun yrittamalla yritin Suomessa paasta niista eroon, ei tapahtunut mitaan. Nyt kun en ole koko asiaa muistanut, on lahtenyt 3kg 3 viikossa. Tosin silla erolla, etta taalla syon saannollisesti enka silloin kun muistan. Pullamossoa ei tule juurikaan syotya, ajoittain omenapiirakkaa tms. ja joka ilta ainakin pari rivia tummaa suklaata ja lasi viinia. Liikun kylla vahemman kun ei sairaalarallilta ole aikaa. En ma tieda mita tasta kiittais, kun viime kesan farkut alkaa olla hiukan isot. Mahassa on kylla viela lolloa josta on jossain vaiheessa paastava eroon.

summer eihan se mun sisko tanne paassyt, silla alkoi tyoharjoittelujakso koulussa. Ja toisaalta se olis vaan enempi stressia anopille jos taalla olis enemman porukkaa, se hossottaa ihan hulluna oli syyta tai ei.

Saunassa E taisi kayda siina 1kk paikkeilla. Ei loylyissa tietenkaan, mutta kuitenkin. Nyt on tyydyttava vaan kylpemiseen. Siita hommasta Eeva tykkaakin niin kovasti etta otetaan pieni kylpy joka aamu lavuaarissa. Se on niin iso etta hyvin mahtuu puoli-istuvassa asennossa polskimaan.

Treffeistä, juu torstai 23. päivä käy loistavasti myös meille.

Kylvetystuki, hiphei, meillä ollut alusta lähtien käytössä kun mun ranteet oli niin kipeet joten kylvetys olis ollut aika tuskaa mulle. Tykännyt joo, tavallaan, onhan se siinä näppärästi istumassa mut ei enää malttais nojailla vaan pitäis istuu koko ajan. Suihkussa se on ollu kätevämpi, neiti siihen istumaan ja suihkuttelua vaan :D Ei varmaan kandee enää tässä vaiheessa hankkia, vaan tosiaan joku liukueste -> meillä tosin on jo semmoinen ammeen pohjalla, on ne Ikeassa sitten kaiken aatelleet mun puolesta ja hintakin on edullinen :D

Turvaistuin,
kaukalo käytössä, seilaa kahta autoa ja on vielä varmaan ainakin seuraavat kolme kiloo tai neljä kuukautta. En tiiä, katellaan.

Repa, juu kiukuspäissäni heitin kaavat tonne hyllyyn ja siellä ne pölyttyy. Kangas on tossa mun jalkojen juuressa ja ompelukone kaapissa. Okei, mä kokeilen huomenna jos löytyis....

Vilma,
mä oon pari vuotta sua nuorempi ja oon asun vieläkin ihan kotinurkilla. Silti mä uskallan väittää me ollaan lähempänä kuin Sex Degrees of Separation :D Oon meinaan hengannut niillä nurkilla todella paljon :)

Mä vetelin tossa zetaa kolmisen tuntia kun laitoin likan nukkuu ja nyt sit pirteenä pystyssä :headwall: . Mä tein possun sisäfileestä tänään sosetta neidille ja mietin et jo on herkut likalla :) Tajusin myös tänään, hidas ku oon, et munhan kandee irrottaa kaikki jääpalamuotteihin laitetut kuutiot ja sijoittaa ne pakastepusseihin. Niin näinhän mä voin käyttää uusiks noita muotteja... no parempi myöhään ku.... :headwall:

Että näin... :)

Hyuomenta elämäni ensimmäisenä uutena päivänä tänään tämä neiti aloittaa laskemaan painonvartijoiden pisteitä teki kipeetä tai ei..Mulle kanssa noi kilot on aika paha paikka vaik oonkin tsempannut et kyl tää tästä ja pääasia rt mulla on terve poika, mut silti meinaa itku tulla. normaalisti käytän 34 - 36 vaatteita niin nyt 38 jopa 40 jops alamahan kohtaan tulee vyötärö mulla on ihan kauhee roikkumaha :( oikein roikkuu ällösti tohon leikkuuhaavan päälle. sori mut se on ällö :x

Kiva et pääsette treffailee toisianne =)

mulla on kauhee touhu laittaa kirppikselle tavaraa...oon oikee kurre orava joten sitä tavaraa on :D Nyt lajittelemaan tavaroita ja kaappeja tutkailemaan mitä sieltä löytyy :whistle:

Kohta tosiaan pitää vaihtaa isompi turvaistuin ja esikolle pitää ostaa uusi viellä isompi jaa se tietää taas rahanmenoa :/

Huomenta. Ja p..kele. Just sit kesken makeimman unen täti kurvas paikalle. Enään ei kannattanut mennä takas, kun esikkoa pitää viedä eskariin. Nyt ollaan sit koko päivä silmät ristissä ja pinna kireällä, kun illalla viel pitää koko porukka repiä mukaan esikon ratsastustunnille :/

Jossu & K melkein 5kk

kylläpäs te ootta pienikokoisia immeisiä kun mahdutte 34-36 vaatteisiin.. :eek:
mul on vissiin sen verran lanteita ja takamusta etten kyl koon puolesta vaikka alle 60 kiloo painaisinkin niin mahdu pahemmin alle 38 koon vaatteisiin, no oli mul viime kesänä yhdet housut kokoo 36 mut jotenkin epämukava oli niis olla..mut pitihän ittensä niihin ängetä.. :LOL: :D

A nukkus taas suht hyvin viime yön, nukkuun 7:15, syömään nous 0:30 ja sit höpötti onnessaan 1:30 asti kunnes nukahti ja heräs sit tos aamul 6:15, jotenkin hiukan ärsyttävää tuo yöllinen höpötys..
mites teil muil..jääkö teilläkin vauvat höpöttelemään syötön jälkeen vai nukahtavatko samantien??

Yhteistyössä