TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Huomenta,

majj onnittelut sulle kun olet tavoitteeseen päässyt. :flower:

kilot, itsekuri eipä lähde ei -mut nyt alkaa vesijumppa perjantaina -lisää liikuntaa ja lauantain suklaalevy pitäs korvata patukalla. tsemppiä kaikille kilot on jokaisen omat ja varmasti ahdistaa jos ei sovi vaatteisiin. Te ootte tosi pikkusia mä en varmaan oo koskaan s kokoon mahtunutkaan -no joskus. poika lähtikö sulla ekasta nopeemmin kilot? Mulla lähti ja nyt täst toiset on tullut tännanen roikumpi maha :| Mut eipä mulla mikään lautamaha oo ollu enää sitten nuoruuden uintivuosien. mut pääsis sinne normaalipainoon se olis se tavoite. oon alkanu ostaa hedelmiä ja yritän mussuttaa niitä kun iskee makee himo.

treffit kiinnostaa tosi kovin, mies pitää varmaan hulluna jos lähden sinne. toki voisin treffata kavereita samalla ja käydä ostaa imetyspaidan. selitystä.. mut olis kiva. missä ne treffit olis? Ja mihin aikaan. pitäs varmaan tulla junalla -oon kerran löytänyt itiksen silleen vahingossa et en tiedä viitsinkö lähtee autol.

mut nyt tissittelee- meidän nuhanenä heräs 7.30 ihan outoon aikaan.

poika: niin..tietty pituus ja ruumiinrakennekin vaikuttaa..muistelen et meil esikoinen nukahti heti syötön jälkeen..tytöl onkin ihan turha laittaa ees tuttia kun on puheripulin saanut, ei siin auta muu kuin aikansa kuunnella..

Huomenta!!!

Treffit...niille toisille yritän päästä mukaan =) !

Kilot...on ja pysyy, vaikka olen vähentänyt syömisiä...multa puuttuu vielä joku läskejä polttava harrastus....lenkkeily ei riitä :/ ....olen normaalisti kokoa 34-36....nyt 38-40 |O ...p#rseestä enole koskaan aikaisemmin levinnyt...nyt tytön jäljiltä sekin on melko muhkea :LOL: ....mä en jaksa aatella painoa....katotaan milloin otan tehospurtin siinä asiassa ;) ....ai juu mie olen 157cm pitkä...kääpiö....

Huomenia...

Täällä taas hiukan levottomampi yö takana. Herättiin n.klo7. Jahkailen sitä omaan huoneeseen siirtoa,mutta ei taida vielä toteutua kun en saa yöllä nostettua ees omaan sänkyyn :ashamed: Ei kyllä viimeyönäkään syönyt kuin 2krt, Olisin tarjonnut niillä parilla muulla heräyskerralla tissiä,mut ei huolinut. Jotenkin kuvittelen että toi yötissistä luopuminen ei tule olemaan ongelma sit joskus,kun nytkään ei kelpaa jos ei oo nälkä... mut saas nähä.

Meillä on nyt sitten sahannut 2-3 päikkärin väliä tässä muutaman viikon. Ehdottomasti parempi olis jos poitsu menis ajoissa nukkumaan,mutta joskus unet on nukuttu niin,että pakko pistää kolmansille torkuille,ettei ihan klo 5 tarvitse viedä yöunille. Herra nukahtaa nopeemmin kun on ns.yliväsy (täällä hetkellä näyttäs siltä) mutta on tosi itkunen ja kärtty. Sit taas ajoissa unille vietynä jaksaa nukahtaa jopa itekseen,mutta siihen saattaa mennä yli puolituntia,toisaalta ei kitise yhtään. Tiedä sitten miten pitäs toimia...kai sitä hetki mennään tilanteen mukaan,kunnes muokkautuu tää rytmi taas. Kovasti siltäkuitenkin näyttää että päikkärit ois jäämässä kahteen pikkuhiljaa...
Kakka tuntuu tulevan kuitenkin aamusta säännöllisesti :D

Täälläkin ollaan kokoa 34/36/38 riippuu merkistä,alakroppa isompaa kaliiperia kun yläosasto :p Painossa ollaan tällähetkellä miinuksella 2kg,mutta löllö maha jne... ei ilahduta :ashamed:

Merika,oon himo hedelmänsyöjä... on mun karkkia =)

Nyt poikaa viihdyttämään...

Olettepa te pikkuista kokoa. Minä hädin tuskin muistan aikaa jolloin olisin ollut kokoa S tai 34/36. Tais olla joskus vuonna nakki ja keppi, kun ns. esimurkku olen ollut.
Saman mallinen kroppa taitaa olla kuin Repalla vaikka isompaa kaliperia eli alaosaan tarvin yleensä numeroa isomman kuin yläosaan.

Hitsin, hitsi kiva viikonloppu tulossa, kun yks ja toinen aivastelee....

Jossu & K melkein 5kk

kurpitsa: Meillä nukahdetaan kyllä syötön jälkeen, mutta muutenhan tuo kaveri huutelee tuttiaan vähän väliä. |O Viime yön nukkui niin et meni unille 18:55, söi klo 23 ja 03 ja aamulla noustiin klo 7. Tosin sitä ennen oli jo hölisty sängyssä jonkin aikaa, mut kuuntelin vaan höpötystä :) Ja noiden syöttöjen välillä laitoin tuttia ainakin neljään, viiteen otteeseen eli väh. kerran tunnissa heräsin. Tarttee kohta tulitikut silmiin et pysyy auki...

weiss
Huomenta!
Meillä nukuttiin taas yö heräämättä. Pieni mies veti unta 20.00-07.30 välisn ajan. :D

Kylvetystuki on istumamallia ja tarkoitettu 6kk-->, jotta ei edes sovellu ellei pieni vielä istu.
Täällä veetään almironia ja tuntuu, jotta koko poika sille haisee.. Mites muiden maitoaltistukset on menneet, on tainnu hiippasta ihan ohi???!!! :ashamed:
Tylsää, kun sataa.. :|

Huomenta,

Mekin vedettiin ihan ok unet... 00.30-09.00, tosin joo sama ku naukurilla, ennen äidin nousemista piti jutella/huudella aika pitkään siellä sängyssä. Mä en oikein tiiä, mut siitä on tullut tapa, et likka tunkee ittensä poikittain sekä pään pinnojen ja -suojan väliin :O Sieltä sen joutuu aina aamuisin kaivaan esille :D

Voisiks Weiss laittaa linkkiä siitä, koska nyt mun uteliaisuuteni heräs :)

Mä keitän riisipuuroa parhaillaan eli oon alkanu treenaamaan ;)

Heips!

Täällä kanssa kokoa 34/36. Saman painan kun ennen raskauttakin, mutta maha
:eek: Ihan löllö ja inhoon sitä! Ekan kun sai niin se maha jäi sinne sairaalaan, mutta eipä vaan toisesta. Kauan oli tosi iso ja vieläkin tollanen löllö. Ja sitten toinen ahistuksen aihe; tissit! Aina ollut pienet, mutta nyt ei ole kyllä jäljellä mitään! Tässä raskaudessa, mulla heti alussa kasvoi monta kuppikokoa ja saatika sitten kun maito nousi. Ne oli aivan valtavat oikeisiin verrattuna ja tässä sitten tulos: jäljellä tyhjät pussit :'( Kohtalotovereita?!
Paitsi teistä moni vielä imettää, että sitten vastahan sen huomaa kun lopettaa imettämisen....

krääk mä ahdistun noista teidän kiloista ja kuinka olette niitä saanneet pudotettua :LOL: Mä olen kauhia plösö, en ehtinyt välissä saada pois vielä kaikkea mitä Neeasta tuli ja jo nyt uusia kiloja pukkaa. Oma moka, mitäs raskauduin niin pian. No onneks ehdin sentäs just mahtua farkkuihin mitkä meni päälle ennen raskauksia... Eikä auta yhtään kun tuo ukko kulta raahaa harvase päivä mulle fazerin sinistä parantamaan mielialaa kun noiden päänsärkyjen kanssa taistelen. Tarttis aloittaa karkkilakko. Ja tissit on valtavat! Ne kasvoi jo ekassa raskaudessa eivätkä nekään ehtineet pienentyä. Nyt vaan kasvavat lisää. Ennen neea mulla meni 75b/75c liivit...nyt mennään jo DD:ssä!! Mä olen aina ollut isotissinen suhteessa mun kokoon (vaatteissa alaosa 34/36 ja yläosa tissien takia 38/40). Nyt olen aikamoinen povipommi ja mies tykkää...mä en! Nää meijerit kun painaa meinaan ihan älyttömästi ja hyviä llivejä on vaikea löytää (jollei tahdo niistä pientä omaisuutta maksaa). Mun äiti on samanlainen ja sille tehtiin rintojen pienennys terveydellisistä syistä. Mä luulen että mäkin joskus voisin tuota ajatella. Näiden utareiden kantaminen käy niska- ja hartiaseudun päälle aika rankasti. Voihan olla että nää pienentyy tietty jos imetys sujuis nyt tämän tulevan pienokaisen kohdalla...

summer: tääl kohtalotoveri..mul on aina ollu pienet rinnat kuppia hädin tuskin A mut kahden raskauden ja imetysyritysten jälkeen ovat tyhjät rukkaset, olishan se kiva jos hiukan yläkropastakin muotoja löytys mut näihin on nyt tyydyttävä..

mul ei vatsas oo enää paljoo löllöä jäljel, suht kiintee kun vertaa muutaman kuukauden takaseen, kävely muokkaa ihan kivasti kroppaa ja peppu pienenee.. :D ;)

tyttö on tunnin verran nukkunut ulkona, sikeesti se tuol nukkuu vaik ihan tos vieres kaivinkone kaivaa ojan pohjaa ja naapuris surisee sirkkeli mut vasaran naputukseen se sit jo viimeistään herää niinku eilen..se naputus on sit jo liikaa.. :whistle: ;)

saatiin roudattuu yläkerrasta sänky tän alas..huh, hiki tuli mut onpahan sekin tehty..

Kurpitsa, sepä just että kyllä ihan pieniin olisin tyytyväinen, mutta jos niissä olis edes jotain täytettä :/ Nää on tyhjät. Pitäis vaan ite tottua jotenkin...mutta ei kiva. Kyllähän kaksi raskautta jäljet jättää. Yritän aina muistaa, että onneks mulla on kaksi ihanaa lasta ja kyllähän sitä noiden takia tissinsä on mielellään uhrannut. Mutta silti....

Heureka! Mä taisin keksiä syyn siihen miksi en ole saannut Neea nukkuun kuin lyhkäisiä päikkäreitä (max 45min). Syyllinen olen minä!!! Meen aivan liian helposti katsomaan neidin äännähdyksiä. Äsken taas vaklasin oven raosta neidin puuhia. Hän alkoi ähistä ja puhista ja vähän kitistä niin menin kurkkiin. Aikansa hän siinä kitisi ja häiläsi tuttinsa kanssa silmät puoli kiinni ja 10 minuutin päästä oli taas täydessä unessa. Ei sillä tytöllä mitään hätää siellä ollut, kunhan vaan vähän havahtui unistaan ja haki uutta parempaa asentoa. Yleensä olen mennyt tuossa vaiheessa jo laittaan tuttia suuhun ja silloin on herätty kun äidin naama on ilmestynyt sängynlaidalle. Kyllä neiti sitten ilmoittaa jos hätä on kunnon itkulla.

No mutta Jenni sä olet TÄYSIN eri tilanteessa!! Älä ny kuuntele meidän laihdutusjuttuja! :)

Onks teillä kaikilla joku lapsenvahti tarjolla, jos teille tulee menoja? Siis muu kuin oma mies :) Mä oon aika paljon liikkunu pojan kanssa ympäriinsä, mutta jos mulle tulis esim. lääkärikäynti tms. niin mun pitäs ottaa poika päiväsaikaan mukaan. Ei ole oikein ketään, kuka pääsisi vahtimaan. Ei nyt vielä ole ollutkaan mitään tarvetta, mutta olishan se kiva jossain vaiheessa lähteä teatteriin tms ja sais jonkun vahtimaan poikaa. Mun vanhemmat kyllä hoitais, mutta asuvat siellä Repan nurkilla :D Siellä ollaankin ne ainoat kerrat päästy tuulettumaan yhdessä. Tai siis kerran, mutta toinen on tulossa. Harmittaa vähän. Yhdellä ystävällä on melkein aina jompi kumpi mummi hoitoapuna ja kyselee multa vähän väliä, et mentäiskö sinne tai tänne, mutta kun ei mulla oo hoitajaa. Ei jotenkin ymmärrä, et ei kaikilla ole mummit koko ajan käytettävissä. Hän taas ei kahdestaan lapsensa kanssa käy oikein missään, kun se on niin hankalaa... Valivalivali. Anteeksi :ashamed: Sadepäivä saa mielen vähän maahan. Mutta siitä huolimatta: nyt kävelylle!!!!

Jenni: Mä pahaa pelkää et meillä saattaa yöllä olla toi sama ongelma... Meen liian helposti tunkemaan tutin suuhun ja unet häiriintyy :ashamed: Siks pitäskin siirtää sinne omaan huoneeseen edes kokeilun vuoksi. Pitäs pitäs pitäs. Kukas sen sängyn sinne siirtäis jos ei äiti ja isä itse :D

Naukuri kokeilkaa ihmeessä omassa huoneessa nukutusta. Meillä se auttoi paljon tuohon yö ravaamiseen. Ja nyt tunnustan senkin kuinka kamala äiti olen... Meillä ei enää käytetä tuota itkuhälytintä juuri tuon ähinä/puhina/tuhinan vuoksi. Mä kun ravasin siellä aivan liian helposti (kyllähän me aikuisetkin yöllä heräillään ja kääntyillää, puhutaan unissa jne. ääntä pidetään eikä meillä hätää ole).Meillä Neea kyllä päästää sellaisen rääyn jos hätä on /herää kunnolla että sen kuulee läpi koko talon.

Hoitoavusta mitä se on? :LOL: Oikeasti meillä ei tässä lähellä ole kuin miehen sisko joka silloin tällöin on illasta ollut muutaman tunnin tytön kanssa että ollaan päästy kahdestaan syömään. Parempi toki sekin kuin ei mitään. Mutta noille pakollisille menoille on aina mies ottanut töistä vapaata sen verran että mä olen päässyt esim. siihen akupunktioon. Onneks mies on töissä sellaisessa pienessä perheyrityksessä jossa tuollainen muutaman tunnin poissaolo ymmärretään ja hän saa aika vapaasti ottaa vapaata. Mutta omaan piikkiin tietty joeten eipä sitä liikaa voi pois olla... Mä olen kanssa tavallan kade niille joilla mummut asuu lähellä ja jotka saa tuosta vaan hoitajan. Toki eihän sitä lasta joka välissä hoitoo pidä laittaa... Meillä on tuttava perheellä iso "kriisi" menossa heidän laspsen& lastenlasten kanssa. Siis nämä tutut ovat mummo ja pappa ja heidän poikansa vaimoineen pitää lapsia hoidossa mummolassa about 5-6 päivänä viikossa. Siis he raahaavat lapset oikeastaan aina sinne jos siivotaaa, käydään kaupassa, haravoidaa, laitetaan ruokaa jne. Lapsia heillä on kolme ja nyt neljäs tulossa. Nämä mummo ja pappa eivät enää jaksa hoitaa neljättä, heillä on jo jaksamisen rajat tullut kolmen pienen lapsen kanssa, eikä heillä muutenkaan ole enää omaa aikaa kun nuo lapsenlapset on aina hoidossa...Tuota mä en oikein ymmärrä, jos asiasta olis sovittu (ja lasten molemmat vanhemmat töissä) niin silloinhan se menis hoitopaikasta. Mutta kun asia ei ole noin...he vaan minustakin käyttävät julmasti hyväksi isovanhempien hyvä sydämmisyyttä. En tiedä olenko jotenkin vaan ahdsmielinen, mutta kyllähän normi kotihommista vaan on selvittävä lastenkin kanssa, eri asia jos nyt jotaan suursiivousta tekee tai muuttaa tms.

Lapsenvahdista, juu vähän heikolta täälläkin näyttää. Miehen äiti asuu 200km päässä ja mun isästä ei juu todella oo vahdiksi. Ainoo joka tällä hetkellä ottaa ihan mielellään on neidin kummitäti, mut silläkin on perhe, et aika shöy viedä sinne ja sit hakee. Oon miettinyt MLL:n vahteja tai sit oliskohan jotain sukulaislikkoja.... hmmm :/

Nyt pikaisesti...

Lapsenvahdeista Ei ole! Oon kaynyt laakarissa etc F:n kanssa jos aika ei oo heti aamusta et mies voi vahdata ennen kuin menee toihin. Kavereilta vois tietty kysasta joskus, mut ei oikeestaan ennen kuin F on yhden vahna tai ei oo enaa tississa kiinni. Odotan kuin hullu kuuta, etta joulun aikaan mummo hoitaa ja me paastaan edes kerran tuulettaan kahdestaan.

Repa
Oletkos tehnyt vaippoja niilla 01/08 kasityolehden kaavoilla? Ma tein eka eran 02/07 ohjeella, mutta jaavat edesta hieman loysaksi...Tarttis ruveta kyhaan lisaa :D . Buusterita myos...

tulen illalla paremmalla ajalla.

lapsenvahdeist: eipä oo ei apuja lähellä... molemmat isovanhemmat asuu 200km säteellä meistä, samoin ystävät..menot pitää sopia viikkoja aiemmin jos joltain liikenis sen verran aikaa et saatais hetkeksi lapset hoitoon..

Taivastelin tossa noita teidan vaatekokoja. Ma en menis kokoon 36 vaikka mika olis. Mielellani kylla mahtuisin, mutta pitais alkaa luita sahaamaan etta menis sen kokoinen paalle. :) 38 mahtuu nyt, ihan tyytyvainen siihen.

Nyt koittaa Eevalla kovat ajat. Se nukkui omassa sangyssa viime yona ja hyvin muuten nukkuikin. Samassa huoneessa tosin kun ei taalla mummolassa sille omaakaan ole. Mutta vieressa se veteli max. tunnin unia, nyt meni kolmisen tuntia kerralla kun ei ollut viekussa. Tosin itse sitten nukuin tosi huonosti, kyttasin koko ajan kelloa ja ajattelin etta kohta se heraa kuitenkin, turha nukkua. Alkaa myos vieroitus sylista, E on jatkuvasti jonkun sylissa. Eika siis viihdy yksin enaa yhtaan. Ei voida edes syoda samaan aikaan kaikki kun jonkun on pidettava vauvaa. Sitterissa se viihtyy 2 minuuttia, tuijottaa mua syyttavasti huuli mutrussa. Etta miksi minut hylkasit. Vaikka olisin alle metrin paassa. Pakko alkaa taas totuttamaan Eevaa siihen ajatukseen, etta muitakin paikkoja on olemassa kun mun/nonnan/nonnon, tadin/toisen tadin/kolmannen tadin/isan syli. Voi vauvaparkaa. Se vaan alkaa olla sen verran painava etta olen kusessa kun omassa kodissa joudun sita yksin koko ajan kantamaan.

Meillä alkoi kaurapuuron-/vellin maistelu. Eilen maisteltiin velliä ja se meni hieman mönkään. Sekoitin valmista velliä korvikkeen sekaan ja syötin tavallisella tuttiosalla, no sehän meni tukkoon koko ajan - huutoa. Vellitutilla hökäs kerralla ihan liikaa ja siitäkös taas huuto syntyi. Voisi olla parempi opettaa heti alkuun puuroon.

Olisiko kenelläkään vinkkejä kuinka kannattaisi aloittaa ihan kaurapuuron syönti? Kannattaako antaa aamulla ja illalla? Käytättekö lasten valmiita kaurapuuroja vai ihan "normihiutaleita"? Kuinka paljon olette antaneet aluksi puuroa? Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan.

Helou..poika sateessa unilla kun en jaksa sitä eteiseen nukuttaa....ulos mentäessä nukahtaa heti.

LC: Joo se lehti missä oli se nakkikoira kuosi niissä mallivaipoissa,vai mikä lie :D Muuten hyvä malli,mutta mulla tuli jostain syystä mun PUL kankaanta läpi pissat :( Imussakin syy varmasti. Kandee tehä tarpeeks tiukaksi ne jalan kumpparit...

Lapsenvahtina toimii mun äiti, tällähetkellä ei muita. Sitten kun poika kasvaa voi viedä toiseenkin mummolaan hoitoon =)

Jenni: Meilläkin Kasper herää päikkäreiltä n. 45min jälkeen ähisemään,tai ei oikeestaan herää vaan unissaan kitisee tai jopa ihan itkee. Käyn aina hissukseen veivaamassa vaunuja ja unet jatkuu =) Ihan ilman apuja poika ei unia jatka,kun herää sit siihen itkuunsa.

Tissit on jo nyt erinäköset vaikka imetys jatkuu,eli roikkuupi ja sit kun maitoa ei enää heru niin on todennäköisesti sellaset majavanhäntä mallit :D
Olin ennen tätä tyytyväinen rintoihini,oli sellaset c-d kuppia,sievät :p Mutta eipä toi nyt mikään tärkein juttu oon,täytyy vaan ostaa kunnon push upit niin illuusio ryhdikkäistä rinnoista säilyy ulospäin :LOL:

Weiss: Altistus ensi tiistaina... Mitäs luulet,suoritetaankohan se aina samalla kaavalla,vaikka ei mitään iho-oireita oo ja noi suolisto-ongelmatkin ajoittui yöaikaan? Tarkoitan että tippa kerrallaan... Tuntuu niin järjettömältä että kökittäs siellä 6h ryystämässä tuttelia milli kerrallaan,kun en usko että yhtäkkisiä oireita tulee nytkään,jos tulee ollenkaan. Vai tekeekö lääkäri sit tapauskohtaisesti jonkun suunnitelman miten toimitaan kussakin tapauksessa?

Minä ahdistun tosta unihommasta,kun en tiedä mikä olis parhaaksi ja ei oo kanttia kokeilla :ashamed: Huomenna mies lupas herätä pojan kanssa,joten voisin kokeilla istuma-asennossa ruokintaa ja omaan sänkyyn palautusta nähdäkseni että nukkuuko paremmin sielä... Luovutan kyllä heti jos poika heräilee samaan tahtiin kun vieressä ollessakin. Sit jos taas ainoa hereilläolija olen minä,joka häiriintyy ähinöistä,kokeillaan sitä omaa huonetta.
Mieluusti nukkuisin poika kainalossa,mutta jos se oonkin minä kuka sitä levottomuutta aiheuttaa,niin eikai se sit oo hyväks pojalle :ashamed:

Nyt vessan pesuun :wave:

Marmotta,meillä Kasper kanssa aikamoinen sylikissa...mutta sinnillä pistän sitä matolle.,jos oikein narisee otan hetkeks syliin ja taas lasken. Koitan lauleskella ja lörpöttää kokoajan ja keksiä mielenkiintoista syötävää :D Yleensä se alistuu edes hetkeks kohtaloonsa ja malttaa tovin leikiä itekseenkin. Mutta on meilläkin päiviä kun missään muualla ei oo hyvin ja just yleensä silloin kun on ollut lähiaikoina paljon sylissä (mummulla tai ollaan oltu kylässä)

Repa ja Marmotta: Sylikissa täälläkin. Varsinkin nyt kun noita hampaita pukkaa, niin rauhoittuu vaan sylissä. Mutta yleensä teen samaa ku Repa et juttelen ja lauleskelen samalla ku puuhaan jotain ja poika leikkii viltillä tai sitterissä. Viltillä jaksaa joskus olla tovinkin itsekseen, mutta sitteri toimii yleensä paremmin. Puuhaa omiaan ja välillä vilkaisee et mä oon paikalla :D Mut joo, vaihtelee kyllä. Nyt on sylikissailukausi menossa vissiin.

edla-mamma: No teillä tais alkaa jo olla pakastin täynnä jääpalarasioita :D

kärryttelin tuolla ulkona tovin ja sattu just sellanen väli, ettei satanu oikeestaan yhtään. Ihan jees.

Puurosta: Keilis, me meinattiin kans kokeilla sitä kauravelliä, mutta kävi vähän niinku teillä ja unohdin sit koko vellin. Puuroa maisteltiin parina päivänä pari pientä lusikallista välipalalla ja sit kolmantena päivänä annoin iltapuurona. Hyvin meni. Tosin en isoa annosta silloinkaan. Meillä on nyt kokeilussa Piltin kaurapuurojauhe, mutta sit kun se loppuu niin siirrytään ihan normihiutaleisiin. Noihin on lisätty ihan miljoonaa asiaa noihin valmisjauheisiin ja hintakin on sen mukainen...

Yhteistyössä