TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Edla-Mamma alunperin itä-helsinkiläinen minäkin! :D On vaan lasten ja tänne Sipooseen muuton jälkeen käyty Porvoossa uimassa. Nyt ajattelin pistää ton pikkuisen mun vanhemmille hoitoon pariksi tunniksi ja viemässä isomman pojan uimaan.

Yöheräämiset Mies auttaa viikonloppuisin yleensä joko heräämällä vauvan kanssa yöllä tai sit aamulla esikoisen kanssa (ja vauvan) kanssa ja minä saan nukkua. Yks aamu viime viikolla oli mies syöttänyt vauvan kuuden aikaan ennen töihin menoaan ja minä sain nukkua melkein putkeen kokoyön. Piristi todella! Muuten hän ei osallistu kodinhoitoon kuin ihan satunnaisesti. Toisaalta en hänen sekaantumistaan mun täydellisesti suunniteltuun kodinhoitoon kyllä kaipaakkaan ;) :LOL:

Mymmelis: Ai kun kuulostikin tutulta. Meilläkin mie lupailee ja suunnittelee menoja minun kanssa keskustelematta, ei syötä öisin ei edes viikonloppuisin paitsi jos suutun niin että pamahtaa, meilläkin meni välillä päin persettä suoraan sanottuna mut vähitellen ollaan paikkailtu suhdetta pienin teoin.. Viikonloppuna jopa aamiainen tuli sänkyyn..Vauva mulla kyllä kolmonen on mielessä välillä pyörinyt jo kovasti mut tuo kriisi ukon kanssa vähän laimenti mutta sitten käytiin
tuttavapariskunnan vauvaa kattoo niin voi :heart: :heart: :heart: :heart: et sydän pamppaili.
Ja peloista mä pelkään aivan järkkynä et menetän meidän Kasperin siis pelkään kätkytkuolemaa ihan kauheesti.
Keillis: keitän veden. Esikon vein saunaan vuoden vanhana ekan kerran...

summer: Ei Vieläkään oikein tahdo rytmi osua kohdilleen. Toisinaan joudun jopa aamulla herättämään. Sit hakemaan lähdetään usein niin, että herää ja autoon saattaa nukahtaa myös ja taas heräilee kun päästään kotiin, mutta jos hyvin käy saan siirrettyä vaunuihin jatkamaan unia.

Heips, ihana ilma. :)

Edla-mamma :LOL: pisti hymyilyttää toi sun veto superimettäjämammoist.

keilis mä oon antanut vettä jo ihan pienellekin aina silloin tällöin -enkä oo koskaan keittänyt.

suihku, sauna suihkus käydään yhdessä aika usein -on niin paljon helpompaa kuin kylpy. kirsikkatomaatti sanoitko sä et teillä kylpyamme -oon vihreest kateellinen. se olis niin ihanaa kylpee yhdes vauvan kanssa. ootan kun saan sellasen joku päivä - lämmintä vettä, vaahtoa, kynttilöitä ja oma rauha -vaikka just kerroinkin et haluisin lasten kanssa kylpeä -todellisuudessa haluun sen itselleni. :D Saunaan päästään kunnolla vasta siin vuoden iässä muistaakseni. mut vauvauinnin jälkeen mennään kyllä lämmittelee alalauteille.

mut pitänee mennä...

Olittepa olleet ahkeria heti aamusta ;)

Hemuli79: NIIIIIIN tuttu tunne! Mullakin lapsettomat ystävät on hävinneet kuin tuhka tuuleen. Monestakaan en kuule, ellen itse kysele kuulumisia. Osa ei tainnu edes vauvasta onnitella! Yksi vietti valmistujaisiaan tuossa maaliskuussa, mutta ei kutsunu mua kun ajatteli etten kuitenkaan raskaana olevana halua tulla "niihin ryyppäjäisiin"... Kiitos valinnanvapaudesta. No joo, sinkkujakin moni vielä on, joten ollaan ilmeisesti niin eri elämäntilanteissa, ettei seura kiinnosta. Ja mekin ollaan 30v, mutta jotenkin vaan nuo ystävät ei ole pariutuneet. On onneks muutama vauvallinenkin, mutta aika vähän nähdään loppujen lopuks, kun ovat aika kiireisiä. Mä oon kans aika hitaasti lämpiävää sorttia, joten noissa perhekerhoissa käyminen on pitkällinen prosessi. Varsinkin kun näillä nurkilla monilla on jo toinen tai kolmas lapsi, niin onhan se meno ja jutut erilaisia. Ja "piireihin" tuntuu olevan vaikea päästä mukaan. Yritän kuitenkin :) Aikuisseura on kuitenkin ihan mukavaa aina silloin tällöin ;)

Suihkusta: Joo, ollaan käyty pienestä pitäen aina silloin tälllöin. Ja uinneissa tietty joka kerta. Kylpeminen on pojasta vaan niin hauskaa (ja meistä märkää ), että usein sit kylvetään kuitenkin . Saunassa ei olla käyty, mutta jossain vaiheessa sinnekin sitten. Alalauteelle ja ilman löylyjä.

summer: Joo, löysin farkut ja saapikkaat :) Ja ostin kyl pojallekin rukkaset ja toppatöppöset ;) Mutta pysyttiin aika hyvin asiassa ja osteltiin vaan itsellemme! Ihanaa oli.

Yöheräämiset / kitinät
: Menee täällä jo ihan överiksi tuo yöllinen meuhkaus. En keksi nyt muuta syytä ku hampaat, jotka herättää ja valvottaa poikaa. Sama on nyt nimittäin siirtynyt päiviin eli kitisee ja painelee alaikeniä ja itkeskelee. Annoin Panadolia ja laitoin unille, toivottavasti auttaa. Kurjaa kuunnella kun toinen "valittaa". Lääkeasiasta; otan lääkettä jos sattuu :) Antibiootteja mun ei ole tarvinu syödä ku ihan lapsena. Onneksi. Annan lääkettä myös pojalle, jos siltä näyttää. Esim. rokotusten jälkeen annettiin, nuhan aikana kerran ja nyt sitten ilmeisesti noihin hampaisiin.

Yösyötöistä mies hoitaa yleensä yhden yön viikossa yksin ja viikonloppuina osallistutaan molemmat. Yleensä haetaan pulloa vuorotellen tms. Ihan on itse ehdottanut asiaa ja kiva niin. Arkisin en vaan raaskis antaa toisen heräillä ku menee kuitenkin töihin.

Pojan juomavesi keitetään täälläkin. Annan silloin tällöin, mutta en joka päivä.

Äh, ny väsyttää, mutta ku pitäis tiskata pojan pullot... |O

Hitsin, hitsi, kun te olette niin nopeita kirjoitteleen. Just aamulla kahlasin kaikki läpi j asit lähdin pihahommiin ja sieltä palattuani olen jälleen yrittänyt päästä kärryille mitä päivän aikana on tapahtunut.

Nyt loppu päivän notkun täällä ahkerammin pitämässä vahti mitä teette :) Siis mies lähti iltavuoroon sain hyvän syyn heittäytyä sohvalle :) Pesukone tosin on pyörimässä ja perunat kiehumassa.

Jossu & K melkein 5kk

Hemuli79: Ai niin säkin oot näiltä nurkilta! :) Joo puhuttu on, mutta siihen on jäänyt :D Aaoo ja Edla-mamma olis vissiin kiinnostuneita? Muistaakseni. Entäs muut?

katrinainen: Mä en ole lähtöisin Vantaalta, asunut vasta pari vuotta. Oletko itse noilta nurkilta kotoisin?

yösyötöt: mä hoidan yleensä yösyötöt ja tutin laittamiset kun mies on niin unessa ettei herää kovin helposti ellen sitten hakkaa hereille..iltaisin auttelee kyllä muttei oma-aloitteisesi mut käskytän välillä.. ;)

vesi: joo, oon antanut nokkiksesta ruuan ja maidon jälkeen, olen antanut keitettyä vettä.

lääke: annan tarvittaessa jos lapsi on selvästi kipeänoloinen ja kovin kitisevä ja äreä.

suihku/sauna: suihkussa en ole vielä tyttöä käyttänyt mut saunas ollaan muutamia kertoja käyty pikaisesti

Kääntymiset... höh, meillä on ihan vallan unohdettu kuinka se tapahtuu. Neiti on keksiny sen, et kyljellään on paljon kivempi olla, siinä saa pään käännettyä ylöspäin ja olla siis ihan mutkalla, mut kuhan EI VAAN tartte kääntyy mahalleen :/

Merika, enkä edes liiotellu, jotkut vaan on sellasia :LOL:

Hemuli, juu treffataan vaan, ei nyt oo aikaa masentua :)

Vesi, annoin tänään ekaa kertaa ja hyvin tuntu uppoovan. Enkä antanut keitettyä vettä, koska ymmärsin ettei vettä tarvii keittää enää kiinteisiin siirryttyä. Niinku siinä vaiheessa totaalistreriiliydestä (<- hirvee sana) voi jo niinku luopua.

Naukuri, sä puhuit et oot käyttänyt korvikejauhoja. Muistaakseni vielä et keität isomman erän vettä, jaat sen pulloihin jäähtymään ja sit lisäät jauheen ku käytät. Lämmitäks siinä välissä veden ekaks vai annaks huoneenlämpösenä sen korvikkeen. Mä tossa laskeskelin, et Nanin jauhe on puolet halvempaa ku noi 2 dl tetrat mitä joutuu raahaamaan ja ostin jauheen... Onhan se vähän sotkusempaa (ku piti ekaks levittää tietty pöydälle :D ), mut opettelen. Samoin puurot meinaan jauheina ostaa, noi valmiit on törkyhintasia :attn:

Marimint, kiitos ku puhuit siitä äippäpakkauksen ruokakirjasesta. Eilen sit aloin kaivaa, et mihis mä ne oonkaan laittanut sillon muuton yhteydessä. No johan löyty ja siellähän on kivoja reseptejäkin :) Aattelin kokeilla tehä pakastemansikoista kiisseliä likalle :D

Vielä tuosta miehestä, kuten jo aiemmin kitisin siitä, et mies on kaiken ajan vekette... Niin, tänään sitten tuossa puolen päivän aikaan sanoin, ku oli kotona, et pistä sä tyttö nukkumaan. Neiti oli siinä vaiheessa ollu jo yli 2,5h hereillä ja oli ihan väskä. 45min ne tuolla makkarissa veivas ja tyttöhän oli ihan täpinöissään et jee, nyt leikitään. Eli ollaan tultu tilanteeseen, et iskän kaa leikitään, mut nukuttajaks ei siitä enää oo. Menin ite sit nukuttaa ja alle 5min niin me nukuttiin. Äääääääh!!! Sanoin kyllä ku tulin sieltä sitten takas olkkariin, et vapaa-ajan järjestäminen alko sitten nyt! :kieh: :kieh: :kieh:

Vilma,
ootkos niinku lähi- vai kaukoidän kasvatteja? Eli jos kehä menee rajana?

Ja Mymmelis, kiva kuulla et tuut takas touhottaa meitin kanssa :)

naukuri olen koko lapsuuden ja nuoruuden asunut vantaalla. sittemmin muutin Hakaniemen ja malmin kautta Alppilaan, joten kovasti on pyoritty kaikilla nurkilla siella. vanhemmat asuu Viikissa, joten sinne jouluksi sitten.
paakaupunkiseudun treffeista miten olisi joulun alla, jos joku on silloin paikalla ja omistaa hiukan vapaa-aikaa. esim. maanantaina 22.12. tullaan silloin sunnuntaina suomeen ja olisi kauhean kivaa nahda teita kasvotusten... :) ymmarran kylla etta aika on hankala, joten en ota paineita asiasta, mutta jos ketaan kiinnostaa nii...
mymmelis :hug: onneksi nyt on jo valoisampaa.
feissin toukokuun toivotut voisikos kaikki paljastaa siella itsensa... :LOL: olisi kiva tietaa keta kukin on.

kohta vauvauintiin! niin ja se paivan paras. me paastaan muuttamaan huomenna viimein. ensi viikosta oltaisiinkin sitten oltu asunnottomia. =)

Katrinainen, meistähän tulee sitten ihan melkein vallan naapureita jouluksi :D Siis Hertsikan puolella asutaan mut kummiskin muutaman kilometrin päässä :) Ja hienoa, et muuttoasiat selvis :) Loistavaa!!!

Hemuli, nyt voit sitten laittaa pojasta kuvan sinne kuvagalleriaan, jotta voidaan ihastella sitten :)

Edla-Mamma Olen kotoisin sieltä aidosta Idästä eli Kontulasta :LOL: Sun naapurissa Roihuvuoressa asuttiin useampi vuos ennen tänne muuttoa.

Treffit minä voin myös tulla mukaan äkkiä täältä Helsinkiin pääsee tai Vantaalle! :D

Suihku/sauna, suihkussa ollaan käyty....sauna on vielä kokeilematta....mutta varmaan lähiaikoina voisi tytyn käyttää lämpöisessä....

Repa, k-vuoren avoimessa olen käynyt välillä torstaisin...on auki klo. 9-16.00....ihan jees on ollut, mutta viimeksi oli niin paljon porukkaa, että alkoi hiukan ahdistaa ja Edith itkeskeli ja oli vähän säikky :/ ...k-saarel on siellä ison-puiston takana se avoin...luultavasti...sitä en tiedä miten on auki...

Voi kun olisi mukava nähdä teitä livenä...harmi, kun asutaan täällä "takahikiällä" :( ....mut eipä täältäkään kyllä kovin mahdotonta olisi tulla sinne hesaan tai vantaalle ;) ....et voipi olla että mekin neitin kanssa tultais... =)

Yhteistyössä