TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

Matami: Miks mulla ei oo tommosta ohjelappusta? :eek: Sellanen keltanen mulla on missäaluksi kaksi ruokaa ja sit heti 4,tosin meillä syödään kolmesti,mutta pikkuhiljaa suunnittelen iltapuuron ottamista mukaan. Sit varmaan mennäänkin niillä eväillä aika kauan,kun en voi unelmoidakkaan että poika söis toisen lämpimän ruoan... Niin ja asiaan...meillä tissitellään tosi harvakseltaan päivällä tai alottaa kyllä mut päästää heti irti et kiitti vaan :D Varmaan 3 kunnollista kertaa et voi sanoo että syö. Ei vaan mee jos ei oo nälissään,paitti ennen nukkumaanmenoa. Yöllä on vielä syöty joskus enemmänkin,mut esim.viimeyönä 3kertaa ja sitä edellisenä 2. Mut nyt on tuntunut ettei toi tissin anto enää toimi rauhoittavasti yöllä,joten sitä vois vähentää,mut sittenhän se maidonsaanti jääkin tosi pienelle :eek:
 
repa...sain mukaan 6kk neuvolast...täti sanoi, et on ihan uudet ohjeet...mikshän siel teijän neuvolas ei annettu tai on eri ohjeet, enpä tiijä...tuolla 3 ateriaa + tisumaidot menisin sinne 8kk asti....sitten vasta 5 ateriaa+ tisumaidot....10kk iässä perheen ruuat, hapanmaitotuotteet ja maitoa voi käyttää ruuan valmistuksessa ja tisumaito...et sillee täs lapus... =) !
 
Iltaa kaikille! :flower:

Tyttöjen illasta (lauantaina) selvitty jotenkuten: kyllä oli aikamoista juhlia taas aamusta yöhön :x Sinällään kyllä oli tosi outoa huomata, että samaan tahtiin niitä drinksuja tuli imettyä kuin ennenkin, vaikka tässä on 1,5 vuotta eletty täysin absolutistina! Vanhemmat vaan tuumasivat, että mun maksani on aikanaan sen verran hyvin kyllästetty, että elimistö ei tiedä onko viimoisesta paukusta päivä vai vuosi :whistle: Mutta kivaa oli ja se on pääasia - nyt tosin voi hyvillä mielin maata kotisohvalla seuraavat kuukaudet eikä "tarvitse" lähteä ulos ;)

Meillä Nea täyttää perjantaina 7kk, iso tyttö jo :heart: Konttausasentoon tosin ei vielä nouse, mutta "rynkyttää" silleen hauskasti mahallaan maatessaan, kun koittaa niin kovin päästä eteenpäin ja samalla nostaa pyllyä ylös. Mutta liikkuu siis edelleen ympyrää mahallaan, muttei muuten. Istuu hienosti selkä suorana sylissä, mutta lattialla kaatuu heti etukenossa nenilleen tai sitten kyljelleen. Mutta mikäs kiire tässä on =)

Nukkuminen alkaa meillä kai pikku hiljaa muuttumaan ts. päikkäreitä neiti ottaa enää kahdet, joista toiset 30min. ja toiset sitten pidemmät (tänään esim. klo 13-15). Syöminen sujuu suht hyvin; neiti syö lähes kaikkea mitä antaa, mutta tietysti marja- ja hedelmäsoseita paljon innokkaammin kuin "oikeaa" ruokaa :kieh: Paloja on minun ruoassani ollut alusta asti ja siksi Nea aina ihmettelee kaupan valmissoseiden hienoa koostumusta :LOL: Porkkanaa hän saa järsiä syöttötuolissaan istuessaan, mutta paljon muuta en ole uskaltanut antaa (saa kahdella hampaallaan aika isojakin paloja irti jopa porkkanasta!).

Onko kellään muulla sellainen olo, että vauva ei ole muuttunut vähään aikaan? Jotenkin tuntuu, ettei Nea ole juurikaan oppinut uusia taitoja vähään aikaan - mitä nyt jokeltelee jo selvästi sanoja hakien. Vaan ehkä sitä sitten kehitytään taas kertarysäyksellä enemmän :p

Meillä on muutto perjantaina ja soitin tänään Elisalle, josta järkyttivät meitä sanomalla, että uusi netti alkaa toimimaan Turun päässä vasta vuoden alusta :eek: No täytyy piipahtaa useammin isovanhemmilla ;)

Carmen ja Nea (perjantaina tosiaan jo 7kk :eek: )
 
Carmen,minä laitoin kanssa alusta asti karkeempaa sosetta mut ei vaan mee pojalle :kieh: Kaupan sileitä sen sijaan menee oikein hyvin |O

Kasper huutaa ylhäällä koko ajan,täytyy mennä,öit :wave:
 
Matami: Mä imetän oikeastaan öisin enään, joskus päivisin jos en ole aivan varma onko nälkä vai ei.. :)

Repa / Merika: Tuosta marsipaanista vielä, että minä oon kaulinu sen aina leivinpaperin päällä, ja siitä kans irtoo tosi hyvin. Kakusta tulikin mieleen että vkl tulee pari kaverusta käymää jospa sitä taas leipois kakkua, kun alkoi teidän puheista tekemään mieli! :p

soseista: Meillä neiti syö niin sileetä kun karkeampaakin sosetta, että sitten kun aloitetaan sen karkeamman ruuan syöminen, uskon että ei tuu vaikeuksia. :)

Jaa jospa sitä äkkiä pistäis vielä hius värin päähän, kun nyt on aikaa. Huomisiin :wave:
 
Olkaa iloisia kenen lapset syö karkeampaakin ruokaa. Mäkin aloitin vähän karkeammalla, mutta ei menny alas. Yökki vaan. Meillähän tökki alussa jopa perunamuusi, kun muussasin sillä perunasurvimella :D Ja nyt vasta on alkanu uppoamaan tehosekoittimessa hienonnetut puurohiutaleet, kun alussa yökki niitäkin... No meillä kyllä sit makujen puolesta syödään kaikkea mahdollista. Viimeks on kokeiltu lohta ja tänään kananmunaa ja upposivat tuosta vaan. Mut on tuon pojan syöminen ihan selvästi kehittynyt, kun alkaa vähän karkeampi ruoka menemään alas. Vähitellen vaan pitää totutella meidän silkkikurkkua ;)

Kävin äsken jalkahoidossa. Ah, ihanuutta! Nyt on hienot lakatut varpaankynnet :) Pitää varmaan kulkea paljasjaloin loppuviikko :D Nivvarmaan. Mulla on aina villasukat jalassa ja tosiaan niitä reinoja odotellessa.
 
tavallinen sauvasekoitin on kätevä tuossa karkeammaksi jättämisessä. pikku hiljaa ei surruuta vaan nii kauaa nii oppii karkeaan pikkuhiljaa.
meillä aika hyvin menee karkeampiki. ei niin kauhian nuuka ole.

matamimimmi: kyllä varmasti sun vauvasi pitää huolen et ravintoo saa tarpeaksi. :hug:
elä sinä itseäsi syytä, ei se tilanne olisi välttämättä ollut toinen vaikka aiemmin olisit soossit aloittanut. :hug: ja varmasti se alkaa uppoamaan pikku hiljaa. annat vaan aikaa. kyllä se sieltä varmasti kasvaa muiden mukana. vauvat ku on nii erilaisii. meillä pojat on ihan pöhkönä ollu soseiden perään. mut tytön kanssa harjoiteltiin pitkään ja hartaasti myös sitä touhua. ja hyvin se sit jossain vaiheessa lähti uppoamaan. ja varmasti se alkaa onnistumaan myös teillä. :hug:

tissi maistuu vaihtelevasti. yleensä ei päivällä kauhian pitkään malta edes syödä. heti ku kuuluuu ääni jostain nii se on sit siinä. =) ei malta kauaa olla muuta ku aamu ja ilta tissillä. mut hörpitään tissiä pitkin päivää sit pienemmissä erissä. =)

mut nyt kiiruusti sälliä nukuttamaan. ukko meni saunaan ja sanoin laittavani sillä aikaa maaten. ja täällä luurannu jo jonnin aikaa... :LOL: se kiroo ku ei pääse aikasi nukkuun sit ku aamulla herää kukon laulun aikaan. :wave:
 
kysymys: minkä ikäsellä lapsella voi esiintyä esim. migreeniä? kun mun esikoinen ( 3,5v ) on usein valittanut päänsärkyä kuten tänäkin aamuna heti herättyään itkien sanoi ja näytti takaraivoaan että särkee ja sit hetken päästä oksensi..eihän se tietty tartte mikreeniä olla..mua itteänikin kyllä oksettaa silloin kun päätä särkee takaraivosta eikä mulla oo mikreeniä, itse asiassa mun päätä särkee tosi harvoin..en usko että kyse olis mistään vatsataudista..
kait se pitää taas soitella sinne neuvolaan ja kysyä tosta ja samalla mainita että pojan kakan mukana /pyyhittäessä tulee edelleen verta...

viime yön tyttö nukkui ihan hienosti taas, 19:30-6, yks syöttö oli 3 aikaan..

karkee ruoka: menee ihan ok. puurohiutaleet menee ihan sellasinaan, en siis tee mitään sileetä sosetta sauvasekottimella vaan jätän hiukan karkeutta tarkoituksella ja ihan hyvin on uponnut

matami: älä itteäs syyllistä..kyllä teillä ihan varmasti opitaan syömään kunnolla, toisilla se vie vaan enempi aikaa..hiljalleen hyvä tulee

 
auuutts! Nyt se sit tapahtui, neiti puri mua aamu yöstä niin kovaa et vieläki kirvelee nänniä :kieh:

Viime yö oli muutenkin huono, koko ajan sai olla nukuttaas tai tutti tai tissiä tms tarjoamassa. Pullosta ei yhtäkkiä huolinutkaan.. Ja sit päätti että meillä herätään jo 7 |O
Jos koittais laittaa neidin tänään vähä myöhemmin nukkumaan vaikka sit ku ite menee niin saiskohan nukkua sit vähä pitempään kun nyt neiti menee 8-9 mais nukkuun ja herää 12-1 maissa jo ekan kerran... Jos ketään nyt edes ymmärsi mun pointtia.. :D :D

Flunssa alkaa vähän helpottaa, niin minulla kun neidilläkin, vannon kyllä sen nenä - fridan nimeen, oli tosi loistava ja sillä sai oikeasti sitä räkää pois.

 
Katsooko teidän vauvat TV:tä ? Meillä jos on tv päällä kyllä tuijottaa ihan innoissaan tv ruutua ja täpisee ja juttelee tv:lle takaisin.. :D En nyt siis ihan tietosesti laita tv:tä päälle että neiti sais katsoa..
 
Huomenta pitkästä aikaa

Ootte mahottomasti kirjoittanut. Ekaksi kaikille sairastaville :hug: ja yö kukkujille :hug:

Meille ei erikoisia kuulu. poika kasvaa ja oppii uusia juttuja kokoajan. Allergiat vaivaa ja iho. poika osaa sanoa äiti. Äippä om ollut taas vähän säikkynä kun on sitä flunssaa ollut tai suorastaan oon taas muutenkin hysteerisempi..joten en oo kauheesti koneella ollut tietoisesti oon vähentänyt etten turhaan lue inhottavia juttuja

mutta yhteenvetona ihan hyvin pyyhkii kun lapset voi hyvin :D ja joulua odotetaan.

Pahamieli on muutaman ystävän takia koska näin joulun alla ovat saaneet irtisanomislapun..ihan epäinhimillistä touhua..Muutenkin teollisuuden puolelta tuntuu tällä hetkellä olevan tosi vaikee saada uuutta paikkaa
 
huomenta!

meillä oli viime yö tosi loistava (sitä edellinen olikin taas levoton).. Poika meni nukkumaan siinä klo 20 jälkeen ja heräs tänä aamuna vasta klo 7!! Ja tuttia ei tarvinnu laittaa kertaakaan.. Sovittiin miehen kanssa että hiukka pitäs koittaa välttää niitä tutin laittoja öisin.. kun ei sillä hätä ole, niin ei välttis tarvii mennä laittamaan tuttia.. Ja hyvin meni viime yö.. siinä puoli 23 jotain kitisi, mutta lopetti heti minuutin jälkeen (mä oisin taas käyny jo laittaan tuttia..) eli katotaan toimiiko meidän "unikoulu"

karkeista soseista:
puuro semmosenaan ei upunnu pari viikkoa sitten.. täytyis varmaan taas kokeilla vähän rakeisempaa ruokaa..

vauvat + tv: poika kattelee teeveetä aamusella mun aamupalan ajan.. on pakko istuttaa sitä hetki sitterissä kun muuten on puklut pitkin lattioita.. ja sitteri + tv yhdistelmällä sen saa viihtymään hetken aloillaan...

mitäpä muuta.. meillä ei osata vielä istua tuetta, eikä kontata.. eikä myöskään puhuta tai oo hampaita.. mutta ryömitään kovin ja kommunikoidaan sillä omalla kielellä. niin ja nauretaan paljon.

nyt meen viemään pojna päikyille... ja myöhemmin mennään ottamaan ulos lumikuvia ;)
 
Huomenta,

Meilläkin ihan ok yö, mentiin kaikki nukkuun yhden maissa (neiti siis heräs puolen yön maissa) ja herättiin kaikki 7.40 :eek: Eli siis iskä jonka piti olla duunissa seiskalta jo. On se kumma, sen puhelimen herätyskello soi kolme kertaa pitkän pätkän biisiä ja sit sille oli puol kasin aikaan vielä soitettukin eikä kukaan meistä heränny moiseen :eek: Ja sen puhelin ei ole hiljaisin :whistle:

Meillä on lunta maassa :LOL: jos tota loskamoskaa voi lumeksi missään määrin kutsua :D

Jaa-a, oliskohan se ohjatun toiminnan paikka jälleen... :D
 
Kiva kuulla susta Poika =) Meinasinkin jo alkaa kyselemään, että mihin oot hävinnyt. Netti on kyllä täynnä kaikkea kauheeta, että ihan fiksua olla lukematta. Mua itteeni ärsyttää, kun kaikki lehdetkin on täynnä kaikkea kauheeta :( Kai ne kauheet otsikot ja jutut sitten myy, mutta välillä alkaa ahdistamaan kaikki kuolemat ja tapaturmat ym.

Karkea ruoka pistää heti yökkimään. Ei meidän poika ollut sellanen, että uutta mulle.

Lunta on täällä jo paljon ja lisää tulee koko ajan =) ihanaa kyllä on, mutta joskus aamusin kun kaivaa autoa tuolta lumen alta niin käy kesäkin mielessä. Mutta ihanaa kun lapsilla on tekemistä ja luulis että tää lumi pysyy ees jouluun.
 
meni täällä ihan päin männikköä. Pojalla taitaa olla nuha tulossa ja huusi tunnin suoraa huutoa 2:30-3:30 välillä... |O Toivottavasti pysyy vaan tuollasena aivasteluna ja pienenä muutenkin. Kotona ollaan oltu tosi paljon, joten mistä lie nuhansa saanut. Käsiäkin pestään aina kauppareissujen yms. jälkeen. Pöh.

Mä täällä pähkäilen, kun birdiekin mietti et tarvisko sitä tuttia käydä sinne laittamas yöllä, et meillä poika ainakin huutaa yöllä niin kovaa, et siinä ei paljon ehdi pähkäillä et laittaako tuttia / syöttääkö :eek: Kyse ei siis ole mistään ininästä tai puhinasta ja vaan poika suorastaan huutaa / kirkuu niin kauan kunnes on saanut juotua maitopullonsa. Tekeekö kenenkään muun vauvat tällaista???? Vai onks meillä ainoa mölyapina? Ja tämä siis tapahtuu noilla kahdella syötöllä. Tuttia ei kyllä tällä hetkellä onneks tarvi käydä laittamas. Mut et siis miten noita syöttöjä vois vähentää, kun toinen huutaa ku palosireeni? :|

Missä muuten Hemuli on??

Ihanaa talvipäivää kaikille!!
 
Naukuri: Niin siinäpä se, miten sais yö syöttöjä vähenemään / kokonaan pois. Neuvolasta vaan neuvovat että "tuttia tuttia tai annatte vaan huutaa. Kyllä sillä pääset eroon noista yö syötöistä, toisilla vie 2pv toisilla 2vk". Joopajoo. Meillä on sama, jos ei anna ruokaa huuto ainakin voimistuu! Ja muutenkin öisin oon niin väsynyt että teen mitä vaan että neiti nukahtaa uudestaan...
 
Flunssa on jälleen rantautunut meille, viime yönä oli kolme tuntia huutoa ja tuhinaa... ja sitten vain tuhinaa ja röhinää. Johan meillä olikin viikko ilman nuhaa. Tuon nenäfriidan nimeen minäkin liputan, on hyödyllinen kapistus. Tosin nyt uutena juttuna poika taistelee ja huutaa sitä vastaan oikein kunnolla, kun aikaisemmin ei reagoinnut juuri lainkaan Friidalla niistämiseen.

Naukuri meillä sama juttu tuon yöpullon/ pullojen kanssa. Eli ei ole mitään pientä puhinaa vaan oikeastaan saman tien suoraa huutoa, kunnes pullo on suussa. Huuto on sen verran kovaa, että varmaan naapuritkin kuulee, että pikkumies taisi herätä syömään.
 
majj ja Keilis: No ihan sama täällä. Huuto vaan voimistuu, jos yrittää tarjota tuttia, kun on nälkä. Ja siinä ei mikään tassuttelu auta, päinvastoin: huuto muuttuu kirkumiseks ja sit alkaa myös hillitön vikurointi. Ja sit väsyneenä juoksen keittiöön hakemaan pullon ja uni jatkuu... :ashamed: Meille ei kyl annettu mitään neuvojakaan neuvolasta. Sanoi vaan et klo 24-06 välillä ei tarttis enää ruokaa. Aha?

Entä onko joku tehnyt viime aikoina taikataikinaa? Kotivinkin ohje vuodelta -06 mulla on, mutta onnistuukos tuo taikina? Oon viimeks 20 vuotta sitten tehnyt taikataikinasta yhtään mitään, joten kultaako aika muistot vai tuleeko siitä ihan kivannäköistä? Ajattelin piparimuoteilla/ vapaalla kädellä tehdä koristeita ja sit maalata askartelumaalilla / laittaa ripustusnauhoja yms. Aika kauanhan ne vissiin uunissa joutuu olemaan, joten pitää varmaan tehdä ohuita ja pieniä :D Mutta vinkkejä otetaan vastaan!!!
 
tuosta lapsen päänsärystä niin ei mua muuten se asia vaivais mut kun nuo säryt ajoittuu aina aamuun ja just heräämisen jälkeen ja kestää kuten nytkin niin 2h ja sen jälkeen poika on kuin mitään ei olis ollutkaan ja sit nuo oksentelut joita on 1-2 kertaa myös samaan aikaan..no kaipa mä taas huolestun turhaan mut jotenkin ei voi olla normaalia vai voiko?

kai ne siel neuvolas pitää mua ihan pöljänä taas kun sinne turhaan soittelen mut jotenkin mua vaivaa tää pojan oireilu..

mut joo jospa tänään ei satais niin pääsis esikon kans ulos leikkiin samalla kun tyttö menee päikyille..
 
Naukuri Juu ei auta tassuttelut ei ja tutin laitto tuossa nälkähuudossa vain nostaa desibelejä. Ymmärsinkö oikein, että olet saanut ohjeen, että puolivuotiaan lapsen ei pitäisi enään syödä öisin?

Taikataikinalla olen tehnyt sydämiä ja tähtiä muutamia vuosia sitten. Kyllä niistä taisi tulla ihan kivannäköisiä, kun laitoin niitä joulupakettien koristeeksikin. En tiedä teinkö jotain väärin siinä hommassa, kun joihinkin nousi sellaisia kupruja, eli en tainut vaivata kaikkia ilmakuplia pois.

Jossu-71 täällä myös yksi keräilyä harrastava. Pölyjen pyyhkiminen on sitten mukavaa hommaa imuroimisesta puhumattakaan, kun tavaraa on sängynalusia myöten. Mutta minkäs teet :whistle:
 
kurpitsa: ikinä ei voi turhasta huolestua. eikä ole varmaan turhaa puhelua lääkärille tai neuvolaan. ja kun on lapsesta kyse kuitenkin nii parempi on aina asiaa selvitellä. :hug:

tääl on lunta nii vietävästi..saa taas kolata monta tuntia et eteenpäin pääsee... :eek:
lauantaina haen uudet rattaat sit pojalle. =) päästään tuliterillä sit pärräilemään.
kivaa =)
eilen illalla ajeltiin pulkalla ja tuo nauttii siitä ihan kauheesti. istus vaikka koko päivän kyydissä jos vetäisi vaan. :LOL: :LOL: tosi leuhkana katselee ympärilleen =)
 
juu ja yösyönneistä. välillä mennään yöt syömättä ja välillä ollaan tissillä kolmekin kertaa. mä ku oon nii mukavuuden haluinen et ennemmin työnnän tissin suuhun ja jatketaan nopeasti unia kun rupeisin taistelemaan yösyöntejä vastaan. luotan et ne loppuu aikanaan. =) sit ku oon ite iha väsyny nii ekaks remppaan tutilla aikani. mut yleensä sekin päättyy tissille kuitenkin. =)
 

Yhteistyössä