TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

En tiedä...miks en pääse ollenkaan sisään sivuille välillä...ilmoittaa vaan laatikossa, et sivut on salattu tai jotain...vaikka olen kirjautunut niille...mut on tehnyt tuota alusta saakka :kieh: ....sitten taas pääsen jossai vaihees =) ...enpä tiedä mistä johtuu...täytyy tänää käydä kurkkaan onnistuuko..mut nyt tissittää neitii :wave: !!

Meil nukuttiin kans koko yö! Aivan ihana olo kun on nukkunut kerrankin tarpeeksi. Ysin aikaan molemmat pojat nukahtivat ja aamulla herättiin puol ysi! :heart: Tää on varmaan vaan poikkeus tapaus mut toivotaan että viel jokupäivä täst tulis tapa :D Uskon kyllä et unipussilla on ainakin jotain tekemistä asian kanssa. Nyt kun kuume on ohi niin oon kaks yötä nukuttanut pojan pussissa.

Babybio onks kukaan menossa? Näytökset olis tän viikon torstaina ja ens viikon tiistaina :wave:

summer, mies tulee joulupäivänä. 16 päivää jäljellä. :) Me ratastellaan sinne joku päivä kun ei sada tai pöllytä lunta tai loskaa. Eeva kun istuu noissa rattaissa naama menosuuntaan niin vähän ikävä isolla tiellä jos rekat lennättää kuraa naamaan.

Onko kaikki vauvaa kasvot menosuuntaan pitävät nyt valmistautuneet siihen, että lapsesta kasvaa vähän outo? http://www.cnn.com/2008/HEALTH/family/11/21/baby.buggies/
Enpä tiedä mitä tuostakin olis mieltä.. mutta jos Eevasta tulee isona paloittelusurmaaja niin syytän sitten rattaita. :D

Ja toinen linkki.. löytyi taas aikasta ihana lastenvaatekauppa! http://www.skidi.fi/ Johan ne tuetkin kohta tulee, ei tarvii miettiä mihin sen tilin tyhjennän tällä kertaa..

matamimimmi: mul on tehnyt välil samalla lailla tonne kerhoon pääsyn kanssa että vaikka olisinkin kirjautunut 2+ sivuille ja meen kerhoon niin ilmoittaa että kerhot on salaisia yms ja kirjaudu ensin..mut sit mä kirjaudun ulos 2+sivuilta ja heti perään kirjaudun takaisin sisään ja sit pääsen tonne kerhon sivuille..en tiiä mis vika..

kurpitsa ja matami: Mä en taas välillä pääse katsomaan profiileja, kun tulee toi sama ilmoitus. Kerhon puolelle mulla ei tunnareita olekaan. Joskus tulee joskus ei. Hämärää... :)

matami: Toi on kyllä aika koominen toi sun farkkuepisodi... :D No, toivotaan nyt kuitenkin että selkä paranee pian! Meillä on huomenna jo muskarin joulujuhla. Sit onkin pitkä joulutauko, kun alotellaan vasta viikolla 3.

Vilma: Olin ajatellu lähteä nyt to leffaan, mutta mulle iskikin lääkärin soittoaika just klo 12, joten joudun jättämään väliin.

Ihania öitä teillä ollu!! *kade* ;)

Marmotta..meidän Edithistäkin tulee sit massamurhaaja :LOL: :LOL: ...nimittäin ratasosaa ei saa kuin menosuuntaan :'( ...pitääköhän ostaa uudet :eek: !!

Mie en tiijä miten selviän tän selän kans, kun koskee :'( ...pitääköhän tänää mennä jonnee naksauttajalle....ehkä on pakko :/ ...kipulääkkeet ja imetys....voiko jotai kunnon lääkettä ottaa tai sellaista lihasta rentouttavaa??...mikää hemmetin burana ei auta |O !!

huomasin tos että tytöl on ikenest tullut jo pieni hampaan alku läpi..ihmettelin kun on aamusta asti ollut kovin kärttyinen eikä ruokakaan oo maistunut vain maito ja nyt heräs pitkiltä unilta jo ½h päästä..ja nyt kitisee..eli tänään nukutaan siis ainakin 4-5 päikkärit...

mut joo pitää mennä kun tyttö kitisee..

Rattaista ja siitä tutkimuksesta Siitähän oli jo juttua täällä muutama viikko sitten. Kaveri mammojen kans mietittiin että se on vaan yks tutkimus ja kyllähän sää jutustelet vauvalle kun tönäät vaunuja eteen päin. Melkein kaikki uudet rattaat on naama menosuuntaan, joten on paljon luvassa massamurhaajia :D . Sitäpaitsi meillä aibnakin F katselee sillä silmällä rattaista että kehen iskis kun näin rettutetaan ettei nää äitin tylsijä kasvoja joita kuiteskin joutuu tujottaan kotosalla päivästä toiseen.

Tammikuun tapaaminen :wave: juu tullaan, korjatkaa mut sitten oikeeseen paikkaan oon se maalaistollukan näköinen mamma jolla on vauva vihreessä kantorinkassa =). En vaan pääse koneelle sitten uudenvuoden aaton jos jokus laittais vaikka kännyn numeroo mulle yv:nä ja toisin päin niin voi muutoksista ilmotella tekstarina.

Nyt järkkään huomista lähtöä. Ihanaa Raaheen ollaan luvattu lunta huomenna :heart:

MEIDÄN NEITI TÄNÄÄN ½ VUOTTA ! :heart:

matami: Luulis että voisit ottaa jotain vahvempaa kipulääkettä, meinaan sain mäki synnärillä ( en muista enään nimeä ) mutta suht tujua lääkettä, jota ei todellakaan sais syödä jos on raskaana/imettää.. pidät vain pari tuntia taukoa imettämisestä.

Yö meni taas 2 syötöllä! :p mutta sitten neiti päätti herätä puol 7 ! :D Ihme ja kumma jaksoin kyllä nousta niin aikasin ylös ja 8 maissa neiti meni jo ekoille päikkäreille, ja nukahdin itsekkin siksi aikaa.. :)

matamimimmi: toi selkäkipu on vihon viimeistä. mulle lääkäri sanoi et panacodia voi ottaa mut se on reseptilääke. toinen on tietty helpompi ku käyt piikkiä ottamassa selkään. voi olla paras apu.

majj: onnea puolivuotiaalle!!!!! ihan hassua ku meillä ollaan parin viikon sisään jo 8kk :eek: aika menee liianki nopeesti. :/

täällä vedettiin kolmen tunnin päikkärit ja saatiin piha kolattua mut kohta siellä sama kerros lunta lisää. mut ei saa valittaa ku sitä nyt tulee tuutin täydeltä. ainut harmittaa ku piti lähteä ratasostoksille. mut toi keli sotki suunnitelmat. mut onpaha pulkkamäkeä laskettu tytön kans et oltiin molemmat litimärkiä. enkä tiedä oliko äidillä vai tytöllä hauskempaa :LOL: :LOL:

Matami, mulla tekee samaa ja kirjaudun eka ulos ja sit takasin sisään. Sitten pääsee.

Majj, onnea puolivuotiaalle :heart:

Mitäs me sen tapaamisen kanssa tehdään? Yritetäänkö vielä ennen joulua niin marmottakin pääsee?

Särkee joka paikkaa ja omituinen olo :| Toivottavasti ei tule se kammotustauti.

Meillä kans mies luki tuosta tutkimuksesta viikko pari sitten. Meillä tosin ratasosan saa käännettyä kummin päin vaan, joten en kuunnellu sillä korvalla :) Mut joo, meillä se massamurhaaja kasvaa varmaan sit siks, ku ei saanu tissiä sen kauempaa... :D Eikös sitä vähän kaikesta vähän väliä hösötetä, et ku aiheuttaa sitä ja tätä ja tota. Mut tietty jos samalle lapselle sattuu vähäpuheiset vanhemmat, ei läheisyttä ja halittelua ja vielä rattaatki väärinpäin, ni eihän sitä tiädä!!! :LOL:

Sit taas ruokauteluja. Sain Muksulta postia ja siinä muistutetltiin et 8kk iästä eteenpäin sais ruuassa jo olla palojakin, niin mites niitä sit olis helpoin itse tehdä? Siis ruokia. Soseuttaa osan ja osan laittaa joukkoon paloina...? Lihan, kala ja kananmuna onkin helpompi, ku voi paloitella, mut niinku parsat, kukkakaalit ja porkkanat, ni mites ne sais helpoiten? Onko jollain aiempaa kokemusta? Entä ne palat, oletteko uskaltautuneet antamaan kurkkua, porkkanaa yms. pureskeltavaksi paloina? Entä tuoreraasteet, onko joku aloitellut?

Tulis ny tänneki lisää lunta. Rännältä näytti vielä päivällä.

Meilla ihan kohtuu ok, kaks kertaa herättiin ja tokalla kerralla unenpöpperössä hain likalle vellipullon ja mitäs ihmettä, sehän oli jo sillä välin ehtiny nukahtamaan uusiks :headwall: No jätin pullon sit siihen ja tunnin kuluttua me sit se syötiin. Kuinkas kauan muuten uskaltaa antaa seistä ja sit syöttää vielä lämmitettyy vellii?

Tutkimuksesta, jep jep näinhän se menee. Meillä kans kasvaa tulevaisuuden angstinuori, jos se rattailla mitataan. Vaunujen ratasosan saa kumminpäin vaan, mut rattais on vaan yks suunta ja se on eteenpäin :D

Ruoassa paloja,
naukuri aattelin vaan jättää soseuttamisen puoleen matkaan, et sinne jää niitä pikku paloja.

Babybiosta, mä oon harkintakannalla vielä, koska meidän toi röhä on edelleen aivan kammottava :(

Matami,
voi vitsit sun selkää. :( Sori, otan toki vakavasti ton sun vammautumisen, mut kyllä pikkasen :D :ttää toi et mistä vamma tuli... Jotain relaksantteja siihen varmaan tarttet jos ei normi-burana tehoa

Neiti vetelee enemmän ku tyytyväisenä kurkkuu tossa mun vieressä. Ruoka ei maittanu mut kylmä kurkku kyllä. Se on teurastanut sen keskiosan jo :D

Nyt me mennään ottaa maitoo :)

Naukuri...teetkö aina isompia satseja sössöjä?..aatelin, et haarukalla saa pienemmän määrän helposti...vähän hankalampi juttu tehdä soseesta karkeampaa jollain koneella :/ !

Kävin tuolla imetystuki sivuil ja voi kun tuli hyvä mieli =) ...sieltä sai vertaistukee tähän meijän neitin syömisongelmaan...oli mukava lukea, ettei ole ainut muksu joka ei niele ruokaansa ;) !

Eipä tähän selkään voi mitää relaksantteja ottaa, kun imetän :eek: ...katsoin netistä...olisin muuten ottanut miehen Sirdaludia :whistle: ....oli tietenkin kielletty...ei auta kun kärsiä...huomen menen lekuriin, jos tää on yhtä kipee...täs koneelkin on hiukka vaikee olla...mut pitää vääntäytyy silti.... =) !

Edla: Musta tohon velliin pätee sama ku lämmitettyyn maitoon, et sen about tunnin verran on juotavaa. Tosin meille silloin Kättärillä sanottiin et maitokin olis 2h juotavaa, ku käytiin sitä yöllä lämmittelemäs vesihautees.

Matami: Joo teen aina pakasteeseen ison satsin kerralla. Siks mietinkin et miten tuossa monitoimikoneessa oikein tekis... Mut ehkä soseutan osan ihan mössöks ja osan haarukal isommaks ja sekoittelen keskenään ennen pakastusta. Katsellaan :) Toivottavasti selkä on jo parempi huomenna tai ainaki saisit siihen kunnon lääkettä! Mäkin söin sektion jälkeen Panacodia ja oli kyllä tehokasta. Mut reseptillä tosiaan saa vaan.

Matami, enpä taas aatellu :headwall: Eihän se vissiin niin mee, et vaiks mä en imetä, ni ei muutkaan sit enää... :headwall: :LOL: Joo-o, toi naukurin mainitsema Panacod voisi olla sitten ihan jees, mut se et se on lääkärin takana.

Naukuri, kiits :flower: , mä oon arponu aina et kauankohan olis ollu et uskaltais antaa.

Karkeasta soseesta
vielä, niin mä teen sauvasekottimella ja siinä on kyllä mahdollisuus vaikuttaa soseen rakeisuuteen. Mut toi haarukalla murskauskin on ihan jees. Mitenköhän muuten toimis perunasoseutin?

Edla: No mä teen yleiskoneella ja siinä vois tietty pyöräyttää kerran tai pari vaan. Hmm. Ja toi perunasurvin toimii muutes kans. Ainaki porkkanalle. Jättää siihen palasia. Hyvä kun otit puheeksi :) Just viikonloppuna sillä koitin porkkana-perunaa mössätä ja kirosin kun jäi paloja porkkanasta joukkoon :D On ihmisen muisti lyhyt...

Majj...onnea puolivuotiaalle :heart: !

summer...kiitti, olen pudonnut kerhon jutuista täysin, kun aina roikun tääl...siksi ei oikein tullut tekstiä...mut kuvia laitan ja neuvola kuulumiset päivitän =) !

Imettäjät...monta kertaa teil syödään tisua...mie sain neuvolast ohjelappusen, mis oli soseruokia kolme päiväs ja äidinmaitoo 6krt...ajattelin vaan, et jos tuo yösyönti jää pois...niin miten ihmees saan mahdutettuu aikatauluun...viime yön jäi syöttö väliin, joten tänää syö tisuu sen 5 krt:taa + ihan muutaman lusikan mössöö...ajattelin vaan, et tuo neiti on kohta aliravittu varmaan...eikä kasva :eek: :ashamed: ....minuu edelleen vaivaa, miks olin niin hölmö, et jätin soseiden annon näin myöhään :kieh: !! Aloittelin puuron, vaikka ei tuo neiti viel syö edes kasviksia tai hedelmiä kunnolla...ajattelin, et annan vähän kaikkee...jospa sitten joskus jotai syö ;) ...lihaa en ole viel antanut...täytyy ensiviikol alottaa...inhottaa vaan joku lihan keitto yök....nautaa meil ei käytetä ollenkaan....mut possuu varmaan pitää vähän antaa, ettei oo pelkkää kanaa ja kalaa...

Iltoja...

Enpä taas oo saanu mitään ihmeitä aikaseks. Kaupassa käytiin kun mies sai ittensä ylös yövuoron jäljiltä ja joulukortteja väänsin,ovat kesken edelleen. Possun lihaa keittelin ja soseutin pakkaseen Kasperille.

Poitsu nukkuu,ei taas suostunut vimpoille päikkäreille,puolituntia isukki yritti veivata ja ihan väsy on toinen mut ei... ulos nukahtas,mutta kun on niin pimee ettei nää et onko nukahtanut jne..niin ei sinne ei oo kiva pimeellä viedä:| On siis nukkunut jo 18.30 asti,oli ihan kuutamolla kun vein nukkumaan ja äsken jo jouduin käydä kääntämässä herran... nukuttaessakin pitää pitää kiinni kun veivaa ja veivaa ja sit itkee kun ihan väsyneenä kippaa mahalleen :ashamed:

Summerille kiitokset hyvänyön toivotuksista,mutta ei taideta meillä ihan lähiaikoina nauttia kokonaisista öistä... poika on niin kertakaikkisen levoton. Mutta on se luoja jotenkin ajatellut tän homman kun Kasper on kertakaikkisen ihana ja hyväntuulinen päiväsaikaan. Siitä saa voimaa =)

Koitin sit tänään tarjota hieman rakeisempaa ruokaa,siis todellakin vain hieman ei mitään aikuisen ihmisen suuhun tuntuvia paloja ollenkaan,eli lähes sileetä..niin kako taas poika silmät vetistäen :/ Eli meillä ei mee kyllä mitkään rakeet vielä....Söi kylläkin reilun desin sit kun hienonsin sen :D

Matami,Harmi sitä sun selkääsi,ei varmaan kärsi sanoa että mitäs läksit :p :D No ei vaineskaan,mee lekurill että saat jotain tiukempaa särkistä...jos heillä olis imettäjän versiota antaa.... Musta tuntuu kanssa että Kasperin yhtäkkiä uudestaan alkanut röyhtäily ja puklailu on kiinteiden syytä ja varsinkin kun rupes nyt syömää isompia satseja. Ei tuo kyllä isosti puklaa mutta kuitenkin.

Minä oon vaan porkkanaa uskaltanut antaa sormiruoaks tai siis imeskeltäväksi... pelkään että mitä tapahtuu kun omistaa noi hampaanalut ja jos saa niillä irti jostain pehmeestä palasia ja sit alkaakin tukehtumis kakominen kun ei kerta soseissakaan saa olla pienenpientäkään murua :eek:

Meiltä on tulossa osa-aikanen massamurhaaja,koska yhdistelmien ratasosan suuntaa voi vaihtaa ja tällähetkellä on selkä menosuuntaan,mut matkiksissa taas on vain naama menosuuntaan :saint:

Kerhopuoli tökkii mullakin useesti,kirjaudun ja pääsen siihen kuvaosioon mut en keskusteluun. Mulla ei oo salasanoja toukokuisten kerhopuolelle,mutta käyn toisessa pinossa kirjoittelemassa =)

Merika,Netistä oon tilaillu noita värejä yms. sieltä löytyy kyniäkin,esim. confetti.fi sivuilta. Marsipaania kaulittaessa kannattaa käyttää "jauhoina" tomusokeria,helpompi käsitellä. Sen kanssa pitää olla varovainen ettei repee... silloin harvoin kun oon marsipaania käyttänyt oon sivellyt kakun päälle ensin ohuelti kermavaahtoa ja siihen sit kansi =)

Niin ja meillä vuotaa taas pojan silmä... ihme homma kun välillä on kuiva vaikka kuinka kauan ja sit yhtäkkiä alkaa vetistää... ilmeisesti ahdas kyynelkanava :/

Yhteistyössä