TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

Huomenta!

Ensimmäisenä täytyy kertoa; meillä herättiin tasan 2 kertaa yön aikana!!!! :p 8 mais meni nukkuun ja puol 1 ja puol 5 söi ja vähä yli 8 herättiin! MAHTAVAA!!! :p

Juu ei raavita meilläkään , paitsi minua,miestä ja kaikkia jotka uskaltavat laittaa naaman tarpeeksi lähelle niin saattaa raapasta.. :D

joulukuusi: Ei varmaan tuu ollenkaan tänä vuonna, varmaan sit ens tai sitä seuraavana kun neiti on vähän isompi. Löytyy meiltä kyllä pikkujoulukuusi, kattoo jos sen laittais.. :)

Edla-mamma: Jos et huomannut niin Pete tippui pois...

Mulla alkoi menkatki nyt aamulla.. Niitä tässä oonki parisen kuukautta jo odotellut.. :D Mulla on myös ojentajat aivan älyttömän kipeät, kun olin perjantaina boy pumpissa. Hyvä jos tyttöä voin kantaa, yöllä en voinut nukkua ede kyljellä tai mitenkään niiden päällä... :| :D
 
majj: no niin siitä se lähtee ja pian vipelletään täyttä höyryä pitkin lattioita =) meillä A on ruvennut enempi nostelemaan pyllyään ja yrittää kovasti punkea etiäppäin ja pylly heiluu puolelta toiselle kun yrittää siirtää polviaan masun alle joten ehkä meilläkin joulun jälkeen jotain liikettä mahdollisesti tapahtuu..selällä ollessaankin nostaa pyllyään irti maasta..

viime yönä piti tuttia käydä laittamas muutamia kertoja..meni siis 19:30 nukkumaan ja eka tutin laitto 23:30, syöttö 0:30, höpötyssessio 4 aikaan ja tuttia tarjottiin muutaman kerran ja nukkui viel 7 asti niin ja itekin sain hiukan paremmin jo nukkua klo 1 etiäppäin...

paino: kävin puntarilla ja ihme kyllä paino on piirun verran tippunut, -3,4kg nyt tippunut kaikkiaan..ihan kivast kuitenkin ja tää yskiminen on hyvää vatsalihastreeniä ja tuntuu että on syvät lihakset kipeenä joten jotain hyvää tästä räkimisestä on ollut :LOL:

meinaattekos mennä joulukirkkoon? kovasti itse haluaisin mennä mut katotaan ny..se on vaan sellanen perinne meillä että iltakirkkoon mennään mut kuis hankalaa se mahtaa olla kahden pienen lapsen kanssa..?!

 
eeti: käytä vaan näytillä jos tuntuu ettei korvatulehdus parantunu kuurilla. voi olla ettei kuuri ole purrut.

sit taas valitusta täältä... :( mun mummo on taas jälleen näyttänyt jaon meissä lapsissa.
veljelle syynää rahaa. ostanu kinkut yms. ja koko ajan rahaa laittaa. siskolle osti tonnin digikameran ja nyt vaatetti päästä varpaisiin ulkovaatteet sen kahdelle muksulle.
mulle se laitto kk sitten 20 euroa et osta isommalle pojalle toppahousut. no tiedätte mitä sillä melkein saa..ei mitään. mut kiitin kauniisti avustuksesta ja ostin housut. laitoin ite puolet lisää. ja en todellakaan ole vanhan ihmisen rahapussin perään yhtään. enkä siltä tollasia rahoja ottaisi mitä mun sisaret on saanu. ottaa vaan nii päähän et ei se edes kysy meidän pärjäämisiä ollenkaan :( eikä edes apua tarjoa. :( ja nuo kaks muuta saa muksuineen ihan kaiken minkä haluaa vaan. eilen tuli jo itku ku mietin miks se on nii inhottava mua kohtaan. oon ennen muksujen saantia istunu joka päivä sen seurana kun yksin on. siivonnu hoitanu kauppa-asioita yms. ikinä en ole sille ilkeä ollut. silti en ole sille mitään. niin ku se on itseki sanonu et mun sairas isoveljeni on lähellä hänen sydäntään ja on hänelle rakkain. ja mun pikkusisko on nuorin ja tosi tärkeä..mut minullepa ei löytyny mitään sijaa häneltä. :( tää voi kuulostaa pikkumaiselta koko juttu. mut itku tuli eilen monesti ku mietin asiaa. :'( vannotin eilen ukolle et sit ku mulla on lapsenlapsia niin jos en tasapuolinen osaa olla nii saa heittää mut kaivoon välittömästi. (ukko tokas tosin et ei meidän kaivoon ku tarvii sieltä ulos vettä ja ulkosaunalle :LOL: ) mut jospa vaikka naapurin kaivoon sit. :LOL:

onko kaikilla vielä vaunuissa ihan vauvat unilla ulkona? ku ite mietin noita emmaljungan skoottereita hakea. ja mietin et jokohan niissä voisi pitää. niitä ku ei saa ihan makuuasentoon kuitenkaan. mut aika makuullehan ne menee. :/ ne ois vaa nii älyttömän hyvät työntää noi skootterit. vai onko jollaki jo ihan rattaat käytössä?
skootteritha sopii 6kk ylöspäin. mut jotenki toi makuuasento ihan tuntuu vielä paremmalle.
mut noi on nii vanhat noi meidän briot et niissä ne aatamin aikaiset valkoiset renkaat. ei sit niin hyvät lykkiä ku noi skootterit.
 
nemika kurja homma toi epätasa-arvosuus!!! Mä ainakin pahottaisin mielen moisesta. Meillä ainakin mun vanhemmat on suht. tasa-arvosia.. Pojalle ne ostaa kaikkea, mutta oon ihan varma että sit ku mun sisarukset saa lapsia ni heillekki ostetaan.. Ja lapsena ollaan kaikki saatu kyl yhtäpaljon... Ja taidetaan viel tänäki päivänä me aikuiset saada yhtä kalliita synttärilahjoja!!

blaah. viime yö meni taas hiukka reisille.. Poika nukkus jotenki huonosti, tuttia piti laittaa varmaan viis kertaa.. Ja tänään sitten heräski jo klo 7.. (meni tosin siinä puol 9 nukkumaan... ) . Taas näytti olevan hiukan räkänen.. On se kumma kun ei tervettä päivää näy...

(.) mulla edelleenkin jyrän alle jäänyt olo... kurkku on kipee ja väsyttää.. Noh. silti riitti energiaa vaihtaa makuuhuoneen järjestystä... Katotaan mitä mies taas sanoo.. keittiön uudesta järjestyksestä diggas kyllä..

Käytiin eilen pojan kanssa joululahjaostoksilla.. Mukavasti meni ostosreissu. poika jakso olla
vaunuissa tosi reippaasti, eikä kitissy yhtään!! Löysin melkein kaikki lahjatkin...

majj: mullakin on lihakset kipeet body pumpista lauantain jäljiltä!!! Hyvä meitä reippaita mammoja!!!

pottailu: ei olla alotettu vielä.. eikä oo kiirusta.. sitte joskus...

joulukirkko just eilen miehen kanssa puhuttiin, et mitä jos mentäs koko perhe yhessä.. mentäs takariviin ja lähetään sitte pois jos poika ei jaksa olla... toistaseks on ainakin niin tyytyväinen kaveri, että en usko että toi kirkossa käynti olis hankala homma.. ollaan parina jouluna käyty kirkos ja on ihan kiva tapa.

rattaat meill on käytössä yhdistelmien ratasosa.. käytin tosin viime viikolla vielä ihan koppaakin, mutta jotenkin noi rattaat on kätevämmät..

nyt paketoimaan lahjoja...

ai niin.. ja linnanjuhlagallup: kuka oli illan kaunein nainen??? Mun mielestä top3 olis: Minna kauppi, Anna Abreu ja Sirkka Mertala
 
Tervehdys taas.

Kiloklubi päivitetty.

Mulla meni taas koko aamupäivä kirjoituksianne lueskellessa, kun en koko viikonlopun aikana mukamas ehtinyt lukemaan.
Perjantai iltana oltiin kavereilla kylässä. Lauantai päivä meni jouluvalojen laittamisessa ja siivouksessa. Enkä TODELLAKAAN aijo kaappeja jouluksi siivota. Meille on vaan siunaantunut tota keräilyharrastuksen tuomaa kamaa jotka pitää silloin tällön yksitellen pyyhkiä. Eilen aamulla oltiin reippaita ja käytiin heti aamutuimiin markkinoilla. Iltapäivällä meillä oli kynttiläkutsut (tai mies lähti kyllä "karkuun" huutokauppaan).

Jossu & K 6½kk
 
matamimimmi ei käyty kisoissa eilen, mutta paljon lunta täällä tosiaan on. Ihana talvi. Lauantaina oli -15 ja huomiseksi on luvassa -20. Tänään on vaan -3 niin mennään Avan kanssa kunnon lenkille.
kiloklubi mulla junnaa vaan samassa.
potasta joulun jälkeen sitten.
Meillä kontataan kamalaa vauhtiasaa äiti olla poliisina koko ajan ja vetää toista johdoista pois. Huh huh.
juhlista ja alkoholista join sitten lauantaina hiukan yli lasillisen ja pidin 3 1/2 tuntia imetystaukoa. Eli meni kai ihan ohjeiden mukaan? Maistui viini muuten tosi hyvältä.

Onko meitä nyt monta tulossa 2.1. Kampin 11.30 tapaamiseen? Jännitän ja odotan sitä jo kovasti. :)
 
On kyllä niin vähäistä tuon neidin syöminen ja juominen. Pulloa koitat suuhun, niin hermostuu heti. Ei edes yritä imeä. Nokkamukista sitten oon saanu vähän kaadettua suuhun. Mitenkähän pienellä nesteellä se pärjää? Täytyy soittaa neuvolaan ja kysästä, kun oon huolissani. Räkänen on, mutta ei kuumeinen. Eilen oli tukossa, mutta nyt räkä valuu pois.

Ei kai Marmotan Eeva ole tullut tautiin?
 
birdie: meillä oma äiti kyllä on onneks tasa-arvoinen mut äidin äiti ja anoppila ei. :(
saa omiaan puolustaa koko aika. :(

summer: voi rassua toista :( kyllähän sinne nestettä pitäisi saada menemään jonku verran kuitenki.

mut nyt vietävä sälli nukkuun...
 
Nemika, toi on jo tosi epäreilua. Meillä mummo ei halua pitää meihin mitään yhteyttä, ku meillä on isotädin perintöriita menossa. Mistäs tilastit sen kävelytuolin?

Linnanjuhlat
, mun mielestä Jungerin Marialla oli todella kaunis puku, samoin Sinikka Mertalalla. Kolmanneksi voisin mainita myös Minna Kaupin.

Majj, joo mä huomasin sen, et Pete tippu. Olipahan pommi, koska mä olin varma et se on kyllä finaalissa joko Annan tai Koopin kanssa. Meniköhän Patricin ennustukset toteen, et se ei vaan saanu ääniä niin paljoa koska se oli ennakkosuosikki? Ihmiset aatteli et sille ei tarvii antaa ääniä, koska se saa niitä kuitenkin niin paljon... :/

Konttausasento, meillä noustaan kanssa siihen ja vemputetaan siinä kanssa ihan jatkuvasti, joten mun veikkaus on et likka ei tule ryömimään ollenkaan vaan lähtee suoraan konttamaamaan ton pakituksen sijaan :D

Meillä kävi vähän hassusti eilen ku oltiin ostoksilla... :headwall: mä laitoin likan rattaisiin ja sanoin miehelle et laitatko sille vyön kiinni. Noh, eihän mies tätä kuullu ja kun olin ite sitten laittanu takin päälle, otin rattaat ja lähdin kävelemään kohti hissejä. Hissin luona alko sitten rattaista kuulua kiljuntaa... Neiti oli tipahtanut rattaiden suojapussiin :headwall: Siellä sitten oli vähän tukala olo mut ennenkaikkea ku ei nähny mitään! Sieltä neiti sitten ongittiin :ashamed: Onpahan liukasta tuo äitiyspakkaushaalari :D
 
summer, eihän teillä nyt kuitenkaan kuumetta ole enää? Jospa se siitä piristyis ja alkais syömään normaalisti pian. :hug:
Eeva on säästynyt taudilta ja mullakin alkaa helpottaa, voin jo kuvitella syömistä ilman et tulee paha olo. Ja se pienikin kuume on kadonnut. Ehkä tästä hengissä selvitään. :)

Rattaat on käytössä ainakin meillä. Emmaljungan Softyt, niin perus kun olla ja voi. Eeva ei ulkona nuku kuitenkaan eikä todellakaan suostu olemaan makuuasennossa, niin vaunut on hylätty ihan kokonaan eikä ole tarvetta rattaille jotka sais makuuasentoon.

nemikalle :hug: Ikävää tuollainen. Ja vaikka kuinka yrittäis päättää ettei anna sen haitata, niin kyllähän siitä silti tulee välillä paha mieli. Ootko puhunut asiasta suoraan, ehkä sun mummo ei ymmärrä miten pahalta susta tuntuu.
 
meil nukutetaan vaunuis ulkona..kukas tätä kyselikään..nemikako? nyt tosin otin pehmeest kantokopasta sen pohjalevyn, raudat ja kantoremmit irti, niin jää enempi leveyssuunnassakin tilaa, nyt se on tavallaan sellainen lämpöpussukkana siellä..toivon että mahtuis oleen vaunuosassa viel tammikuun ajan niin sit vois muutella vaunut rattaiks..

jos sitä keittelis päivän toisen kahvikupposen ja alkais hiukan raivaamaan tätä huushollia..tyttö meni just toisille unille ulos, nopee nukahtaa kun en keriinnyt viel kunnolla saamaan vaunuja ees ulos kun oli jo siel silmät kiinni..helppo nukutettava nykyään :D

nemika: ikävää tuollainen eri arvoisuudessa pitäminen..meil mun toinen mummo piti mua ja mun veljeä eriarvoisina, mä olin sille pelkkää ilmaa mut mun veli oli sille kaikki kaikessa no karjalalainen kun oli niin nehän arvostaa vaan poikalapsii joten :/ monasti vanhemmilleni itkin lapsena ja kyselin miksei mummo tykännyt musta..muistan kun oltiin viel lapsia ja veljeni oli päässyt ripiltä niin sai tältä mummolta 5000mk mut mähän sain ripille päästessäni vaan 100mk mut mun vanhemmat sit oli niin ihania että ostivat sit mulle kalliin vaihdepyörän, et hiukan tasas tota eriarvoisuutta..onneks mun vanhemmat ja appivanhemmat arvostaa tasavertaisesti kaikkia lastenlapsiaan, mikä on kyllä ihana asia.

mut nyt juomaan kuppi lämmintä..
 
voi Nemika :hug: tosi epäarvosta. Meillä isomummi kans on vähän puolueellinen, mutta onneks se ei enää rahojaan laittele meihin lapsenlapsiin tai lapsenlapsen lapsiin. Mummo ja pappa (mun vanhemmat )laittaa tasa-arvoisesti veljelle ja mulle sekä meidän muksuille(kuulemma tosin vaan niin kauan kun rahaa riittää, joten veljen melkein 18v tyttö on paraati asemassa :D, saaden nyt ajokortin ja papan avoauton lainaksi sit kesällä).

Nyt on sitten yätytmi kovasti sekaisin. 5 kertaa heräs yöllä joista 4 jouduin imettään ja yhdesti sain nukkuun taputtamalla :headwall: . Jahkailen vielä iltapuuton aloittamisella. No toivottavasti tätä vaihetta ei kestä pitkään.

Linnanjuhlat se keltainen puku jossa oli musta vyö oli nätti ja Karpela kuulemma näyttää paljon yli 40seltä, että tuli hyvä mieli kun mies asian ilmoitti (oikeesti mun ikäluokkaa) :D . Iltalehden nettisivuilta yritin tiirata pukuloistoo.

Nyt siivoon!
 
Kurpitsa: Jospa sielläkin kohta lähdetään liikkelle, en usko että meillä kyllä vielä hetkee mihinkään lähdetään... :D

Edla: Hmm. Niin en tiedä, mutta kyllä minäkin olin varma että Koop tippuisi ja Anna ja Pete olis finaalis.. No saa nähdä miten käy ens sunnuntaina finaalis..

LC: Tua keltainen puku tais juuri olla se Anna Abreu..

Mun siskolla oli tänään paino arvio, ja hän on siis rv 37 ja nyt oli arvio 4kg :eek: :LOL: No sai onneks käynnistys ajaks ens viikon perjantain. Hänen miehensä tekee kolmivuoro työtä ja jos on yö vuorossa silloin ku laps päättää syntyä ei välttämättä pääse synnytykseen mukaan, mua niin tekis mieli mennä siskon mukaan... :)
 
Meillä on onneksi kans poika jo kuumeeton. Yskii ja räkä valuu edelleen mut toivon todella että olis jo parempaan päin menossa!

Nemikalle Todella ärsyttävää ja inhottavaa. Vaik yrittäs olla ajattelematta niin varmasti kuitenkin harmittaa.

Potta löytyy molemmista kerroksista. Aikaisemmin ei ole tullut mieleenkään viel pistää kaveria siihen mut kun täältä eilen juttua luin niin aamulla oli pakko poika laittaa potalle ja kiltisti toinen sinne pissas :LOL: Oli kyllä niin ihmeissään et mitä toi mamma oikein puuhaa :D Ehkä jatkamme harjottelua aina silloin tällöin kun vaippa on kuiva ja poika haluaa istua.

Rattaat/vaunut meil ulkoilemiseen Teutonian rattaat pehmeällä kantokassilla. On tosi tilavat sinne mahtuu hyvin sekä pituus että leveys suunnassa. Esikoinen nukkui niissä ulkona muistaakseni viel kaksi vuotiaana talvella. Oon ollu tosi tyytyväinen. Autolla liikkuessa on sit käytössä britaxin travel systen kaukalolle tai sit niiden rattaiden oma istunosa.

Konttausasennossa on Joa ollu jo useamman viikon. Jalat liikkuu mut kädet hannaa viel vastaan. Pari askelta saattaa ottaa mut sit kun pitää eteenpäin mennä niin ryömien menee paljon nopeenpaa :D Usein Joa on kans peppu pystyssä ja jalkapohjat maassa karhukävelyasennossa. Istumaankin jo melkein pääsee itse. Hengailee sellaisessa puolikylki-istuma asennossa ja ihmettelee kun jalat on vähän hassusti pyllyn alla :D
 
Marmotta, ei ole kuumetta enää. Onneks. Eiköhän tää tästä iloks taas muutu. Ulkonakin jo kävästiin. Toivotaan nyt että Eeva säästyy.

Käväsin hammaskivenpoistossa ja oli ihan hirveetä. Ainahan se on sattunut, mutta tää oli jotain kauheeta. Auts.

Joulukuusta olen miettinyt, että pakkohan se on meille hankkia...mutta siellähän se neiti on sitten koko ajan neulasissa. Nytkin menee kaikkeen mihin ei sais; johdot ja kaikki vastaavat on suosikkeja. Ja hyvin vedetään käsillä menemään =) Kieriminen on nyt jäänyt vähemmälle. Konttausasennossa ollaan kyllä, mutta mahalleen lasketaan kun eteenpäin lähetään.
 
Summerpikaista paranemista pienelle. Tosi ikävää kun aina vaan on kipee.
Tulis kunnon pakkaset niin kuolis nää pöpöt.

Joulukirkko meillä perhekirkko aattona klo 15.00 ja se on ollut niin suosittu et ihmiset ei mahdu sisälle kirkkoon. Nyt se on sit Uskelan kirkos jonne taatusti mahtuu. Sinne mennään kaikki -mies tuskin tulee mut isovanhemmat ainakin.

Te ootte ollet niin ahkerii kirjoittaa. Mun pitäs olla jossain muualla kun täs koneella. Ootte ajatuksis ja kiva nähdä sit tammikuun puolel. Koristeltiin just piparit tytön kanssa.

Tunnelmallista joulun odotusta :wave:

ai niin potttailu kokeiltu on -meidän mimmil on sellaset reidet et ei oikein hyvin mahdu pottaan -pitää oottaa et kasvaa pituutta. :) Voi pikku mimmii.
 
Apua, kun on tullut paljon juttuu...joulukuusi...aito tulee, muttei suomalainen...ulkolaiset on mun mielestä kauniimpia...sellaisia leveitä ja tuuheita...viime vuonna oltiin Thaimaassa, ei ollut joulujuttuja ollenkaan...nyt on kiva laittaa!

Rattaat...on ollut jo pitkään käytössä, kun neiti ei nuku ulkona laisinkaan...joskus saattaa simahtaa vähäksi aikaa...

Linnanjuhlat...Minna Kauppi oli kyllä illan kaunein...puku oli ihana....

Koop...on aivan ihana...joten eipä Puttaan pojan putoaminen haittaa ;) !!

Nemika...miul vähän samoja kokemuksia...olen meijän sisarusparvesta se, joka ei saa koskaan mitään...no ehkä se johtuu siitä, et olen esikoinen :( ....nyt kyl äiti äsken soitti ja sanoi, et antaa kaikille samanverran joulurahaa...millä ostetaan lapsille... miun veljel eikä toisella siskol ei oo jälkikasvuu...saavat törsää itteensä....minusta pitää tämmöisissä asioissa olla oikeudenmukainen...ettei kelleen tule paha mieli :kieh: !

Kampin tapaaminen...tullaan :wave: ...jännittää minuukin :ashamed: !

Meil Edith hiukan jo tervehtynyt, vaik ei kyl saatu sitä kuuria menee kunnolla :eek: ...oli kyl sellasta taisteluu, et oksat pois |O ....neiti ei meinaa niellä...tekee sitä soseiden kanssa myös....suuhun ottaa, mut ei niele :x ....sylkee sit tai valuttaa limaiset sössöt suustaan pois pitkän ajan päästä :kieh: !!
 
Matami: Ei tainnu tuo meidänkään kuusi suomalainen olla. Nätti ja tuuhea, joten epäilyttää ;)

Täällä ei istuta, ei ryömitä eikä varsinkaan yritetä konttausasentoon! Kieritään siis edelleen vaan.

naukuri ja poika tänään tasan 7kk :eek:
 
Summer: meille ainakin passaa keljon treffit melkein koska vaan!! Ja ens viikolla sopii taatusti kun on kaikki vauvajumpat jo tauolla... Eli uusia päiväehdotuksia vaan kehiin!!!

Poika nukku ihanat pari tuntia ulkona vaunuissa!!! Pojal on ruokahalut kasvanu taas aika paljon.. Tuntuu että kolmen tunnin ruokavälikään ei oo tarpeeks tihee.. Ja normaalisti on jaksanu vellin jälkeen neljäkin tuntia (niistä tunti päikkyi), tänään vaan kaks tuntia.. No ei muuta ku lisämaitoa kehiin ja lisäks teen reilun annoksen kasvissoseta...

Mulla on tuolla naudanpalapaisti valmiina.. Nam. enää pitää vaan keittää kasvikset soseeks niin meillä on päivän ateria valmiina.

tääll on muuten täys talvi päällä. Mites etelässä ja turun suunnalla???
 
Joo ei täälläkään lunta ole kuin hippusia maassa.

Birdie:
Meillä ruokahalut on kyllä suuri mysteeri. Yleensä maittaa hyvin, mutta sit on taas mystisiä päiviä, jolloin ei syödä paljon mitään. Nyt on kyllä aamupuuroa menny parina aamuna enemmän kuin aiemmin.

Syöttämisestä: Nyyh, meidän poika hokas viikonloppuna, ettei halua syödä muiden kuin mun kanssa :( Isältään kieltäyty syömästä ihan kokonaan. Toivottavasti on ohimenevää. On tätä ollu jo tovin, mutta oon aina laittanu sen pojan ruokavenkoilujen piikkiin, mutta nyt oli aika selvä tapaus, kun isänsä koitti syöttää iltapuuroa eikä suostunu syömään ja kun minä istuin syöttämään, niin johan uppos :eek: Ennen on syöny kaikkien syöttämänä ja etenkin isänsä! Iskä on aina saanu poikaan uppoamaan kaikenlaiset pöperöt. Puuh.

Meillä on nyt kyllä jääny tuo "päivällinen" ruokalistalta pois jo monena päivänä. Ei enää saada millään mahtumaan viittä ateriaa päivään. Neljä ateriaa poika syö yleensä tosi hienosti ja syö aika paljonkin meidän mittapuun mukaan. Mut jos viidennen änkee, niin sit menee muutkin ruokailut hiiren syömiseks ja iltapuuro ei oikein uppoa. Ollaan siis jätetty iltapäivän kasvissose nyt tauolle ihan suosiolla. Otetaan aina joinain päivinä se mukaan, kun mahtuu.
 

Yhteistyössä