TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

kiitos kaikille :hug: ootta ihania :hug: meidän mummo kun tekee kai ihan tietoisesti tuota. niin mun äiti sanoi ainakin. :'( ja oon yrittäny olla välittämättä mut vaikeetahan se on kun miettii koko ajan et miks se ei musta tykkää. :'( oon meidän lapsista se kiltein varmaan niin siinä kai se mättää.. :( veli saa riehua ja ryypätä ja mitä vaan nii se on aina hyvä. mä kun vuosia sit erehdyin elokuviin lähtemään niin olin huono äiti heti sen mielestä :(
mut minkäs tekee. ei voi muuta ku luvata etten ite ole joskus samanlainen =)
kurpitsa: no anoppilasta eikä mun mummo ole karjalainen mut silti noi pojat on tärkeämmät aina. ja tytön puolia saa pitää koko ajan. :headwall: :headwall: ukko väittää et liioittelen. mut ikävä kyllä se asia on niin. :headwall: :headwall: tyttöki sano joskus et miks mä en voi olla poika...ja viittasi sillä kohteluun. ei oo reiluu kyllä. :headwall:

uutta keljon tapaamista vaan kehiin =)

edla-mamma: googleta lauran lastentarvike. sieltä tilasin penkin. ja oli kaikista halvin nallepuh penkki sieltä. paras hinta sille penkille oli 99 euroa!!!!!! jäikö tuolla alen kanssa jotain 58 euroo hinnaksi. ja on tosi kiva. :D käy kurkkaan.

mut nyt tenavien kans ulos...poika jo puol tuntii uinunu onneks on nii vähissä ollu sen unet :wave:
 
nemika: Todella kurjalta kyllä kuulostaa tuo mummin ja anoppilan meininki! Mä en ole tuollasta kohdannu (onneksi ) ja jotenkin on vaikea kuvitella että tuollaista oikeasti tapahtuu! Mun mielestä kyllä niin epäoikeudenmukaista. Pitäisi kohdella tasa-arvoisesti kaikkia. Murrrr. Voimia! :hug:

Meillä on poika tänään nukkunu tosi paljon. Aamupäivällä veteli vaunuissa 3h unet ja nyt on menny jo 1,5h. Hmm. Onneks just tänään kun illalla on vauvauinti, niin ehkä jaksaa vähän paremmin.
 
Nemika, samaa mieltä olen kun muutkin :hug: Oikeus on olla harmissaan.

Meillä pystytään jo syömään tuttia ja pulloa! Jee! Se on itekin tosi helpottunut nukkumaan menostakin. Ei tarvi tuntia huutaa. Kyllä se tästä taas lähtee. Ihana oli olla ulkonakin äsken koko porukalla. Ihan niinkun Peppi olis ollut jossain lomalla ja tullut takasin ilosena itsenään. Pikkasen vielä jännittää, että tuleekohan mulle kans se tauti.
Kiitos kaikille myötätunnosta :hug: Ootte ihania =)
 
summer...ihanat nukenvaunut...ja söpö neiti kyydissä =) !! Kävin kerhon puolella...näin kuvat, mut en päässyt kirjottamaan enkä laittaa kuvia...välil tekee niin :/ ...

nemika...kävin sivuilla..siel oli ihania enkeleitä :heart: !

Meil tänää pylly laulanut neitil :eek: ...aikas löysää ripaskaa...mietin, et olen eilen ja tänää tarjonnut puuroa...mut mennyt varmaan tosi vähän vatsaan saakka...voisko vaikuttaa??

Miul niksahti selkä aamulla, kun yritin kiskoo vanhoja farkkuja jalkaan ...ja on menny aika monta Buranaa :kieh: :LOL: ..siitäs sain, kun luulin sopivani yli pieniin housuihin :ashamed: ...nyt kaikki nostelu tuntuu hirveeltä...eikä missää asennossa ole hyvä olla :eek: ....on ollut ennenkin ja menee ohi parissa päivässä...mut hidastaa kyl tahtia :( !!
 
matami missä päin thaimaata olitte ja miten reissu muuten meni lapsen kanssa? Me ollaan menossa jouluna -09 ja maaliskuus pitäs matkat varata. Voitko suositella kohdetta entä aaoo etkö säkin ollut siel just syksyl.

gallup ootteko paljon matkustellu? Mä oon nuorempana. Olis niin kiva päästä reissuun -mut lapset, lapset -pelkään jo Tallinnassakin ihan kuollakseni et ne hävii. No ei toi vauva minnekään hävii mut mun elohopeani. Miehen kanssa ei olla käyty missään, mut ens jouluna sit. Päätettiin viime jouluna äidin kans et sinne mennää oikein isolla porukalla -09 ja silloin aloin säästää matkaa varten -ei sinne muuten pääse vaikka vanhemmat maksaiskin esikoisen ja elämisen siel. Kiva kun on jotain mitä odottaa. :)

joulukuusi pikkujoulu kuusen nappasin pihalta mut taidetaan mekin ostaa ulkolainen -aika kivan tuuheita ovat. Aito kuitenkin.

marsipaania kakun päälle? voiko siihen maalata karamellivärillä??? tyttö haluis et tehtäis iskälle Wagner -kakku. Mitenköhän se olis helpointa -onko ideoita?

:wave:
 
Iltaa..

Pääsempähän minäkin vihdoin koneelle!

Sain pojan tuossa nukkumaan 45min sitten,luin lehtee meidän sängyllä ja poitsu vehtas pinniksessä ja yhtäkkiä hiljeni :D Harvinaista herkkua toi itellään uinahtaminen =) Päikkäreille sen sijaan sai täänän aamupäivällä nukuttaa tosissaan. Mentiin taas yhdessä meidän sängylle kun oon nyt hokannu että saan niin nukutuks itsekkin. Vaan eipäs malttanut nukahtaa vaan vehtas ja vehtas ja lopuks jo itki ja kitis. Noustiin sit vähäks aikaa ylös ja olin niin väsy kun olin hekumoinut päikkäreistä...sit uudestaan kokeilemaan ja oli niin väsy että silmät oli kiinni mutta silti vääns itkua. Sylissä koitin ja vaikka miten. Lopulta nukahti sitten,mut toistamiseen en kyl uhraa noin kauaa päiväunille nukuttamiseen :kieh:

Naukuri,kyllä meikäkin sen verran on leiponut että noi perushommat kuvittelen hallitsevani,mutta en vaan saanut niitä muotillisia irti ehjinä :/ Se taikina imi kaiken jauhon mitä sinne alle laitoin... jotain oon varmasti pannut liikaa tai sit niitä jauhoja ois pitännä olla enempi. Puolitin nimittäin sen ohjeen ja kun häselsi pojan kanssa siinä ohessa niin kaikki on mahdollista |O Mutta ei noi suinkaan pahoja oo :p
oon samaa mieltä joulusiivon kanssa,ois vaan kiva ylipäätänsä saada tää kämppä kondikseen...mut jos ei onnistu niin luovutan :ashamed:
Meillä ei raavita päätä,mutta silitellään tissillä ollessa :D

Nemika :hug: Mun isä harrasti varsinkin ennen tuota suosimista. Meitä on kaks siskosta ja pikkuveli ja poika on ollut isän mielestä meistä fiksuin jne... mutta oon oppinut ajattelemaan että isukki on oma persoonansa.. paskoja juttuja noi kyllä,tulee aina niin kakka fiilis :/

Ratasosa täälläkin enimmäkseen käytössä. Joskus panen vielä koppaan nukkumaan,tilaa olis kyllä,mutta ärsyttää ees taas sitä laitella,kun ei hereillä ollessa suostu makoilemaan.

Tammikuun tapaaminen,tulossa ollaan :wave:

Soseita mennyt tänään taas hyvin,porkkanaa kun on messissä,niin johan maistuu. Musta tuntuu kanssa että menee jonkin aikaa enenkuin otetaan toinen lämmin ruoka pojan menuuhun... en kyllä oo vielä ottanut iltapuuroakaan,jahka nyt tässä keretään :D

Sain eilen taas auttaa kakan pusauksessa,muta sit kun saatiin tulppa ulos niin tuli samaisena päivänä vielä toinen tuotos ja tänäaamuna vasta tulikin,jessus sentään...selkää myöten :eek: Mikä lie isompi tukos ollut kauemman aikaa... Alkais jo toimimaan ilman apuja.

Pukaillaanko teillä vielä?? Meillä on nyt parina päivänä tullut hiukan ,lähinnä kirkasta tavaraa... ja röyhtäilee melko kovasti :/ Noi on pojalla ollut ennenkin kausiluontoisia noi pukaliluta ja esim.hikat,välillä on useampi päivä että on hikka sata kertaa päivässä ja sit taas viikko ettei yhtään. Taitaa tavaraa noussa ylöspäin,mutta onko se vielä normaalia puolivuotiaalle? Ei kyllä valita mitään tms.

Konttausasentoa yritetään täällä myös. Peppu jatkuvasti pystyssä mut käsien kanssa ei yhteistyö pelaa ;)

Perkules mulla ei oo ees kuusen koristeita :eek:
 
Merika:Varmaan laittasin marsipaani päällisen ja hommaisin elintarvikekynän ja piirtäisin wagnerin siihen tai sit jäljentäisin kuvan leivinpaperille ja siihen piirtäisin ääriviivat jollain suklaalla ja antasin jähmettyä pakkasessa ja sit ääriviivat kakun päälle. Ja kyllä mun mielestä voi maalata niillä karamelliväreillä,marsipaaninkanssa voi tehä melkein mitä vaan... niin ja tietty siitä massasta vois koittaa muotoilla sen sian...en tiiä olisko kovin hankala..tai pelkän pään.. :D

Gallu: Aloin matkustelemaan vasta vanhempana,eurooppaa on tullut koluttua mut kaukomaat on vielä korkkaamatta. Tarkoitus olis lähtee jahka poika tuosta hiukan kasvaa,mutta minne...ei tiä vielä =)
 
Matami,mietin kanssa et oisko poika nyt kakkinut hyvin imenomaan sen takia kun on syönyt ison satsin puuroa parina päivänä... kyllähän se kun yhtäkkiä saa kuitua niin voi mahan ruikulille laittaa. Teirän neiti kun on niin vähän syönyt mitään =)
 
merika: Voit elintarvikekynällä maalata marsipaanin päälle.

Meillä ei puklailla , ei oo oikeen koskaan puklailtukkaan. :)

Sitä piti kysyä, että onko teidän vaaveilla vielä paljon karstaa? Meillä ei ole karstaakaan juuri ennen ollut mutta tänään yhtäkkiä huomasin että oli tullut aika paljon, oon pikkusen rapsutella päivän mittaa pois..

Oon kyllä reipas, viime viikolla olin 4 krt salilla ja tänäänkin olin spinngis ja sen jälkeen vielä vatsa-selkä! :p Huh meinasin kyllä kuolla tuolla spinnigis suht rankkaa hommaa oli.. :D Anteeksi kun kertoilen omiani, jotka ei edes liity mitenkää vauvoihin. :LOL: Niin ja arvatkaas mitä ajattelin koko spinngin ajan :LOL: hampurilaisia..! :LOL:

Mulla oli neiti nyt illalla suihkussa mukana, mies lähti pelaan tennistä kun tulin kotiin ja mun oli pakko päästä suihkuun. Nyt neiti on onneks tyytyväisenä nukkumassa, toiv. mukaan yö menis hyvi!
 
Merike...oltiin Phuketissa Kata Beachillä...juu aikamoinen turistirysä :/ ...täynnä ruotsalaisia...mut kun lasten kans mentiin, niin pelattiin varman päälle...kyseisessä paikassa oli kyllä mahtava ranta...6v pulikoi kokoajan meressä...taitaapi kyllä olla niin, että thaimaassa ei enää ole sellaisia paikkoja, missä olis vain vähän turisteja...harmi vaan :/ ....muuten 6v:n kanssa meni tosi hienosti...söi lihapullia ja muusia melkein joka päivä :D ...ja thaimaalaiset on tosi lapsirakkaita ihmisiä...lapset sai aina tosi hyvää palvelua esm. rafloissa...
 
Majj: Meilläkään ei oo koskaan juuri puklailtu,paitti muutamana kertana...pienenä ei oikeestaan ollenkaan,mut sit kun alko olemaan mahallaan niin tuli jonkin verran ja nyt sit noi pari ykää...siks kai pistääkin silmään :/ Ei oo karstaa ollut juurikaan,harjaa aika reippaasti pojan "tukkaa" en tiiä olisko osuutta asiaan =) Oot ahkera kun jaksat jumpata...mulle riittää tää kotijumppa ;)

Nyt öitä :wave:
 
summer: ihana kuulla et tyttö voi jo paremmin. kyllä oli kova tauti toisessa. eiköhän se nyt lähde taittumaan jo parempaan. tosi kiva. :hug:

taidan minäkin sit hennoa pojan vaihtaa rattaisiin. hyvin toi on kopassa vielä nukkunu. mut olis nii kauhee into niihin emmaljungan scoottereihin. =) jospa sitä kävis ostaan ne tällä viikolla.

mut nyt unitouhuihin. on nii väsyneen kuulone narisija tuolla lattialla. =)

ja tuhat kiitosta ku jaksoitte mun narinoita lukea :hug: :hug:
 
Joulukuusi on jo tuolla pihalla ja sain siihen viikonloppuna laittettua valot. Appiukko on joka vuosi käyny kuusen kaatamassa omasta metsästä ja tuonut sen aina marraskuun lopulla. Mä voisin pitää kuusta vaikka koko talven ihan vaan valontuojana tuolla pihalla :D Mut mies sen yleensä käy poistamassa viimeistään helmikuussa :LOL:

Matkustelu Mul on aina matkakuume!!! B) Kerran vuodessa on jonnekkin lämpimään päästävä ;) Tämä tapa on tullut jo lapsuudenkodista. Miehen kans kahden on kierretty lähinnä etelä eurooppaa ja häämatkalla käytiin Meksikossa. Esikoisen kanssa ollaan reissattu Tsekeissä, Italiassa, Mallocalla sekä Lanzarotella + useamman kerran Tukholmassa ja Tallinnassa. Nyt oli tarkoitus lähteä kavereiden luo Italiaan mut he eivät olekkaan kotona niin meni vähän suunnitelmat sekaisin :/ Joa on käyny vasta Tukholmassa.

Tammikuun tapaamiseen olemme mekin tulossa! :wave:
 
Matamimimmi, ei sais nauraa kun toiseen sattuu, mutta väkisinkin vähän hihitin. Miten kovaa sä oikein niitä farkkuja jalkaas olet kiskonut? Tulee elävästi mieleen se, kun aika heti synnytyksen jälkeen makasin lattialla kiemurtelemassa selälläni ja yritin saada vanhat pillifarkut jalkaan. Hyvä kun nilkat sain lahkeista läpi.. :D Paranemisia ja osta suosiolla hiukan isommat farkut ettet kokonaan rampaudu.

Keljon treffit joo. Jos vaan pääsen niin ihana olis nähdä. Mä en tiedä viitsinkö sitten tulla jos mies on jo täällä treffien aikaan, kun se kuolis täällä tylsyyteen. Kyllähän nyt normaalisti aikuinen ihminen pärjäis, mutta kun se on toipilas vielä ja pelkään koko ajan, että sille tulee muistikatkos tai joku kohtaus.

Helsingin treffit kiinnostais kanssa kovasti. Mutta silloin se miekkonen on jo täällä enkä tiedä mihin sen viskaan tapaamisen ajaksi. Ja että jaksaako se lähteä Helsinkiin, se on kuitenkin päiväreissuna aika pitkä täältä asti lähteä. Ihan kun olis 2 lasta, Eeva ja mies. :D
 
Matami: Mekin oltiin miehen kanssa Kata Beachilla, tosin vuonna 2002. Silloin oli vielä ihan mukavan rauhallista, vaikka toki oli siellä silloinkin turisteja. Mut verrattuna Patong Beachiin se oli kuin unelma!

Matkustelusta
: Hohhoijaa. Mä täällä itken verisiä kyyneleitä, kun en pääse samassa tahdissa ulkomaille kuin ennen :'( Oon matkustellut PALJON viimeisen 10 vuoden aikana. Eurooppaa on pyöritty ja samoin Aasian maita ja Jenkkilässä. Olen tosin ollut jonkin verran opiskelemassa ulkomailla, mutta myös matkustellut. Viimeks on käytynä Islanti ja Japani. Nyt täällä vingun harva se päivä, et ku pääsis jonnekin. En oo vuoteen ollu missään ja tiukkaa tekee... Siitä ehti tulla elämäntapa, ku kävi 3-4 kertaa vuodessa jossain. Haaveissa Australia, jossa asuis sukulaisia. Mut se varmaan saa odottaa tovin.

majj: Ihanaa, että olet päässyt kuntoilun makuun! Varmasti jaksatkin paljon paremmin, kun saat reippailtua. Niin ja kroppa pääsee uuteen uskoon. Mullakin oli lauantain jumpan jälkeen NIIN kipeät paikat, et vieläkin tuntuu. Mut että teki hyvää!

Nyt päivittämään osoitekirjaa, joka näytti olevan ihan hunningolla :ashamed:
 
Matamimimmi, mikset päässyt kerho sivuille kirjottamaan tmv?

Marmotta, millon sun mies tulee suomeen? Onko muisti alkanut palautua enempää? Kärryttele vaikka ens viikolla joku päivä käymään tässä meillä.

Majj, on karstaa ja on ollut aina. Täytys taas koittaa ottaa vähän pois. Ehkä tuolla hiuspehkolla on osuutta asiaan.

:wave: Hyvät yöt!
 
huomenta!

puklailu: on selvästi vähentynyt nyt viimeisen viikon aikana..en tiiä johtuuko siitä että tyttö syö nyt ne 5 ateriaa ja määrät on isontunut mut on välillä ollut päiviä ettei puklaile lainkaan..

karsta: ei oo enää ja aika vähän sitä oli alkujaankin..

en oo paljoa ulkomailla matkustellu... olisinko joskus 10 vuotta sitten käynyt kaveriporukassa espanjassa..siinä mun matkustelut..haaveis olis käydä joskus egyptissä.

uskomatonta mutta tyttö nukkus viime yön ilman ainoatakaan herätystä, tutinlaittoa ja syöttöä 19-6 :eek: =) eikä jaksanut valvoa kuin 1,5h ja siitäkin ajasta kitisi viimeiset ½h väsymystään joten vein tos 7:30 takas unille..

esikoinenkin heräs vasta 7:30..mikäs unikärpänen meidän lapsia on purrut..?!

mut joo jos keittelis lisää kahvia
 
Huomenta!

Meillä ollaan vielä valovuosien päässä kokonaisesta yöstä.... viimeyö meni ihan pojan hyssyttelyks.. se oli kyllä unessa mutta riehu niin kovasti että oli välillä pakko tyynnytellä sylissä ettei heräis. 6.30 sit virkeenä heräs. Meinaan taas rohkeesti yrittää yhteispäikkyjä kohtapuoleen....

Matkustelusta vielä että sinne Chileen ois tarkotus jonain päivänä,siskon luokse. Mua vaan kammoksuttaa noi pitkät lennot :eek:

Jos suinkin tänään ehtis,pitäs ommella kestoja pojalle.... haluisin noista harsoista kokonaan eroon imuina. Just tuli radiosta että meinaavat äippäpakkauksesta poistaa kokonaan kertisvaipat =)

Nyt pikkuhiljaa poika unille ja ite kans =)
 
kriisi: Nimpparionnea Annalle! :flower:

Puklailua
ei meillä ole ollu oikeastaan missään vaiheessa. Karstaa oli jonkin verran, mutta lähti aikoinaan pois öljyllä ja harjauksella. Lisää ei ole tullut sen jälkeen. Vähän tuossa aukileen kohdalla on karstaa vieläkin, mutta siitä en uskalla kovasti harjailla.

kurpitsa: Ihanaa! Olipa upea yö teillä :) Meillä taas eilen aamulla vedettiin 3h päikkärit joka oli ihan ennätys moneen kuukauteen :) Nyt poika unilla, katsotaan kauan nukkuu. Taidan vetää Repan linjaa ja mennä itsekin viltin alle ;)
 
Marmotta..selkä ihan p#skana :kieh: ...pitää peruu tän päivän muskari :( ...ja ihan sen takia, et yritin kiskoo liian pienii farkkui jalkaan, voitteko ymmärtää |O :ashamed: ?

Puklailu...ihan pienenä oli jonkin verran...sit täs välil ei ollenkaan...nyt kun on vähän syöny kiinteitä on alkanut puklaileen taas :eek: ..mistäköhän johtuu?

Matkustelu...olis kyl ihan pakko päästä...polttelee...mut varmaan vasta ensi talvena sitten...kun kauemmas halutaan....

Meil nukuttiin koko yö 22- 6.30 =) !!...heräsin, kyl itse yöl ihmetteleen ja tarkastin tytyn hengityksen :ashamed: ....illalla nukkumaan mennessä neiti on alkanut pitää ihmeellisen iltariekunnan :eek: ...riehuu, kun viimestä päivää...kääntyilee ja mölisee...ihan hassu :D ....monena iltana on jo tehnyt....
 
Huomenta.

Eskarilainen lähti luistelukouluun naapuri kaupungin jäähalliin, kun ulko jäät ovat vain kaukainen haave, kun kokoajan räystäistä tippuu vesi.

Meillä nukuttiin taas koko yö heräämättä. Tosin itse olen taas kuin jyrän alle jäänyt, kun en malttanut ajoissa mennä nukkumaan ja toi isännän iltavuorokin taas sekoittaa rytmiä (siis minun ei pojan)

Pikkumies ryömi eilen illalla ensimmäiset kymmenet sentit. Joten siitä se lähtee. Joulukuusi saattaakin sit olla jo vaarassa.

Jossu & K 6½kk
 
Moi!

Farkuista mulla oli niin realistinen käsitys, että paiskasin raskausaikana mun lempparit roskiin. Ne oli niin tiukat, että tiesin etten tulis niihin koskaan mahtumaan. Ja en mahtuiskaan.

Yö meni hyvin. Nyt vähän yskii limaa kurkusta, mutta kyllä se tästä.

Repa, teillä on niin huonoja nuo yöt olleet, että toivon sulle joululahjaksi kunnon yöunia. Olis kyllä ihan ansaittua jo sullekin :hug:
 
Elintarvikekynä vitsit te ootte neroja -ei olis ikinä tullu mieleen vaikka selllasil ne taatusti piirtää niit kuvii leipomoiskin -en tiiä. Mut mistä sellasen saa? Apteekki on ainoo paikka mikä tulee mieleen -karamellivärejä oon sielt ostanut.

Marsipaani päällinen kaulinko se pötkylän? Ja laitanko hilloa ja sit sen kannen???
En oo ikinä tehnyt -mut miehel huomen synttärit 35vee voi meidän vanhusta ;) et pitäs kakku väsätä. Ohjeita otetaan vastaan. Kiitoksia etukäteen.

 

Yhteistyössä