TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

kurpitsa mitäs sanottiin lääkäris? aloin oikein miettii et aika outoo jos oksentelee ja päätä särkee aamusin. Nyt on kyllä liikkeel sellasta tautii et päänsärkyyn ei tehoo ees lääkkeet ja oksettaa yms. mut jos toi jatkunut pitkään niin aika ikävä. Eikö ne ole osanut sanoo siihen mitään et verta tulee kakates. Onko sulla vakutus tai voihan sinne yksityisel muutenkin mennä jos askarruttaa. Noist tenavist ei ota selvää aina. Toivottavasti asiat selviää ja poika olis taas oma itsensä.

birdie joku on joskus sanonut et voi seurailla tilannetta niin et esim: herättää vauvan yöllä. Toki vauva herääkin varmasti. Näin on neuvottu kun vauva esim: tippunut sängystä. Pitää koputtaa puuta et niin ei vain pääse käymään. ikävä sattuma

majj,repa tuli hieno kakku. Marsipaani ei ole yhtään hassumman makusta. saatiin jopa Wagner siihen piirrettyy :) iskä oli tyytyväinen.

Täällä sataa lunta! :wave:

tk reissusta hetki sitten päästiin kotio..jonotettiin 2h vaik meil oli aika sinne..no saatiin lähete tyksiin lastentautien poliklinikalle joten huominen päivä menee siellä..lääkärin mielestä on parempi tutkia kunnolla kun oireilua on esiintynyt jo jonkin aikaa ja oli myös huolestunut pojan painosta johon hänen mieltään on ilmaantunut selvä notkahdus..joten toivotaan että olis vaan jotain harmitonta mut mä tahdon aina pelätä sitä pahinta...no eiköhän ne tuol tyksis sit tutki päästä varpaisiin niin eiköhän jotain huomisen aikana jo selviä.

kurpitsa: Hienoa, että ottivat sentään asian vakavasti ja pääsette kunnon tutkimuksiin! Toivotaan, että löytyy joku selitys noille kaikille oireille. Mutta ei tietenkään toivota, että on mitään vakavaa. Kovasti voimia ja tsemppiä huomiseen! Etenkin pikkumiehelle :) Toivottavasti jaksaa olla reipas koko päivän.

Kurpitsa hienoo et oli hyvä lääkäri, joka ei arvaillut vaan laittoi eteenpäin. hyvä mennä sinne sit saa itselle rauhan ja selvii jos on jotain. mekin mennään huomen lastenpolille esikoisen kanssa kilpirauhasen jonkun puskurihormoonin takia käydään kerran vuodes. Ihan ok et ei sit muodostu mitään vajaatoimintaa yllättäen -meillä kyllä neiti kasvaa kuin rikkaruoho. Mut eipä tarvii kskaan miettii neuvolan kommentteja pituudesta :)
Tsemppiä huomiseen -jos poika joutuu verikokeisiin pyydä emlaa se on sit ihan puudute. Laitoin nyt tytölle ja sano et ei sattunut vaikka tilanne pelottikin ja itku tuli.

Kurpitsa,No nyt vaan sit pää kylmänä tutkimuksiin ja toivotaan ettei kuitenkaan mitään vakavaa. Hyvä että pääsette jo huomenna,kauheeta olis ootella. Tsemppiä matkaan :wave:

Nemika,upeeta että kakkakone toimii... ;) meillä on kans nyt tullut ihan itellääkin ilman pusaus apua,luumua annan joka päivä =)

Merika,kiva että kakku onnistui!! =)

Birdie,Jos poika näyttää normaalilta,on oma ittensä,niin en usko että tarvii lähtee lääkärille. Voithan huomenna soittaa neuvolaan ja kysyy mielipidettä jos asia painaa. Pitäs kyllä tarkistaa ettei pääse mitkään pallot yms.vierimään pinten vauvojen päälle :eek:

Poika nukkumassa,nyt tunnin koisinut ja kerran oon saanut käydä rauhoittelemassa. Tungin sen jo hiukan ahtaaseen unipussiin,vaikka en kauheen hyviä kokemuksia siitä omistakkaan niin kyllä se tota kääntyilyä kuitenkin hidastaa...tosin huuta sitten sitä kun ei käänny :headwall: Mutta oon niin epätoivonen että haluan kuvitella että siitä olis apua :saint: Jospa tänäyönä saatas vähäsen nukkua =)

repa: sä oot kyl meidän sellane kakkatsemppari :LOL: :LOL: kiva ku sielläki luistaa =) nyt vielä unta kunnolla nii sit ei olisi hätää =) ja kaikki keinot on sallittuja, toivotaan et pussukka lisäisi unta toiselle. viskelen täältä unihiekkaa nyt rutkasti sinne.

kurpitsa: tsemppiä sinne huomiselle. eihän se tarvi vakavaa olla, vaikka varmaan pelottaa :hug: meillä ummettaja tyttö teki tuota et tavara lenti ulos minkä oli sisään saanu. mut se ei oo mitenkään säntillistä kyllä. ja aniharvoin siihe pisteeseen menee.
toivotaan et syy löytyy. jaksamisia kovasti huomiselle :hug: eiköhän sillä käynnillä selviä paljon sitten. :hug:

birdie: voi hurja..kyllähän tuommoisesta aika tällin varmasti saa, itse varmaan ainakin soittaisin neuvolaan ja kysyisin olisiko tarvetta viedä näytille mut jos kuitenkin oma ittensä on ollut tällin jälkeen niin tuskin kuitenkaan mitään pahaa on aikaan saanu mut vie ihmees näytille jos siltä tuntuu.

repa: toivottavasti saisitte nyt nukkua..pidetään peukkuja

kiitos tsempeistä huomisellemä kyllä oon sellanen murehtija ettei mitään rajaa :ashamed: itkukaan ei oo kaukana kun pelkään huomista ja mitä lääkärit löytää..löytääkö mitään.

kurpitsa hyva etta paasette tutkimuksiin. kylla kaikki kaantyy hyvaksi. :hug:
birdie kaikki on varmasti hyvin. jos poika ei itke eika valita ja tyytyvainen niin tuskin mitaan vahinkoa on syntynyt. tarkkailet nyt vaan vahan tarkemmin toisen unia.
hipp-tuotteista kuulitteko siita, etta tanskassa oli joku 5kk vauva sairastunut botulismiin syotyaan hipp banaani-persikka sosetta. Taalla ainakin siita varoiteltiin, en tieda onko kyseinen tuote edes suomessa myynnissa. mua ainakin hatkahdytti kun noita hipp-luomutuotteita ollaan paljon kaytetty.

Ava nukkuu sangyssaan, nyt ei kestanyt nukutus kuin 12 min, joten ainakin paremmin alkaa tama yo kuin yot normaalisti pitkaan aikaan.

katrinainen: Joo mäkin kuulin eilen radiosta tuosta. On kai sitä täälläkin ollut myynnissä. Hyi kamala :( Ei tosin olla niitä käytetty.

Jepjep. Meillekin siis iski nyt nuha ja poika on nukahtamisen (klo 19 ) jälkeen huudellut tuolla 4-5 kertaa. Äsken oikein urakalla raivos. Nenä tukossa niin ei jaksa nukkua kunnolla. Ja kaikki konstit on käytössä, kirjat, sipulit, ilmankostutin, tyyny patjan alla, suolatipat... Huomenna haen kyllä kunnon nenätippoja! Niin ja silmäänsä on hieronut koko päivän eli taitaa olla eka silmätulehdus vuorossa. Siitä pitäis vissiin mennä lekuriin huomenna, et saadaan tippoja. Ei huvita yhtään mennä "nukkumaan" kun tiedän, et poika herää sen 14 kertaa |O Mut kai se on pakko. Öitä :wave:

just joo. Ehdin juuri lahettaa viestin kun huuto alkoi ylakerrasta. Eli levoton yo sitten kuitenkin tulossa taas. Ja olen viela koko loppu viikon yksin kotona. Pitaa vaan yrittaa ottaa humorilla niin kylla tasta selvitaan. Anoppi lupasi hakea tyton perjantaina kahdeksi tunniksi hoitoon niin saan nukkua ainakin paikkarit. ihanan kilttia.

Kurpitsa: :hug: Onneksi pääsette kunnon tutkimuksiin, on hirveätä kun pelkää lapsen puolesta oli se pelko mikä tahansa, mä oon ite kanssa kauhee huolehtija. Tsemppiä pienelle et jaksaa reissun.

Birdie: kamala sentäs mitä kaikkea sitä voikin sattua, voi reppanaa :hug: soita vaan neuvolaan se rauhottaa ainakin omaa mieltä vaikka hätää ei olisikaan.

Katrinainen: Kyllä niitä on täälläkin myynnissä yksi päivä jopa kääntelin purkkia käsissäni mutta onneksi en ottanut. ja tsemppiä villeihin öihin :hug: Kiva et anoppisi on noin mukava. Meillä yöt alkaa rauhottumaan vähitellen viime yönä jopa nukuttiin 20.30 - 5 kertaakaan heräämättä. no äippä heräili kyllä kun esikko on taas kipeenä illalla kuume nousi. ja oisin varmaan muutenkin muutamaan kertaan tarkistamaan noussut.

minkalaisia jouluruokia te nautitte jouluna? Mä oon taas ihan villinä suunnitellut ruokaa ja laivoksia mutta en osaa päättää...meille tulee joulukala ei kinkkua koska kumpikaan ei sitä syö.Ah ja tänä jouluna voin syödä kaikkia ihania kaloja kun viimejouluna ei voinut :p :p varmaa 10 sorttia ostan oon ihan himona kalaruokiin.

merika: Hienoa että kakku onnistui :)

Kurpitsa: : Onneksi pääsitte tutkimuksiin, ja selviää mikä toisella mahdollisesti on :hug:

Kolmas aamu kun neiti heräs 6:30 |O Vaikka neiti meni tuntia myöhemmin nukkumaan kun yleensä, no muuten yö meni ihan ok:sti..

jouluruoka: En tiedä mitä ostetaan kotiin, mennään aattona anopille syömään ja tapanin päivänä mun vanhemmille. Minä en syö kinkkua, enkä myöskään mitään muutakaan joulu ruokaa en mitään laatikoita enkä mitään, miten nii nirso :whistle: Suklaa kyllä maistuu, viime jouluna söin perus broileria :D ..

Katrinainen / Hipp- tuotteet : Hyi kamala! En oo kuullut mistään tollasta, onneks meillä ei ei oo ikinä ollut nua hipp tuotteet käytössä..

Äh, onkos 37,1 kuumetta? Pojan normilämpöä en oikein edes tiedä, kun ei ole kuumetta tarvinut juurikaan mittailla, mutta ne kerrat kun olen mitannut niin on ollut 36 ja risat. Ulkona nukuttamista lähinnä mietin... Hankalaa.

Huomenta!

Kurpitsalle voimia lääkärireissuun :hug: Nyt lapsesi on kuitenkin kunnon hoidossa ja varmasti tutkivat kaiken mahdollisen ja mahdottoman! Uskotaan kuitenkin, että kaikki on kunnossa.

Iina Kylläpäs teidän poitsu kuullostaa kehittyneeltä puolivuotiaalta ;) Hienoa, jos ruoka maittaa ja vauva kasvaa!

Tv:tä Nea tuijottelisi vaikka kuinka ja olenkin alkanut miettimään, että voiko siitä olla jotain haittaa :/

Hipp- tuotteita olen käyttänyt aika paljon, kun luomua ovat, joten aikamoinen järkytys oli tuo uutinen :eek: Tiedä sitten miten asiaan suhtautuisi :/

Repalle voimahaleja: kyllä teillä riittää noita yö- ja uniongelmia :hug:

Mutta nyt vaunuilemaan pimun kanssa ja sitten jatkamaan pakkailuja!

huomenta!

täällä ollaan selvitty säikähdyksestä! Pojalla näyttäis kaikki olevan ok, ja yökin meni tosi hienosti. Nukkua posotti 11,5 tuntia putkeen!!!! Poika oli tosi väsynyt kun skippas illan päikyt, niin meni nukkumaan jo puol 8. Oho.

Mietin itekkin että pitäskö vielä varmuuden vuoks konsultoida neuvolaa.. Kaikki kyllä vaikuttaa olevan ok, mutta ihan oman mielen rauhan vuoks.

HIPP: me ollaan maisteltu niitä soseita joskus kun ollaan Helsingissä oltu.. Onneks eivät oo meillä vakikäytössä.

Mulla on tänään oikein känkkäpäivä. Menkat alko, ja kiukku on sen mukanen. Mä oon oikein hormoonihirviö.. Menin tyhmä käymään vaalla ja plussaa näytti. No varmaan johtuu näistä menkoista.. Mulla meni hermot pojan puklailuun ja ihan kaikkeen.. Koskakohan toi puklailu loppuu. tuntuu että mun kaikki vaatteet on ihan kertakäyttösiä.. Pinnallista ja tyhmää joo...

jouluruuat ei tarvii onneks murehtia niistä.. Ollaan mun vanhemmilla aatto ja anoppilassa joulupäivä.. Eli pääsee valmiiseen pöytään... Mun porukat on ihan innoissaan ku tullaan sinne jouluks.. Ei olla ikinä oltu siellä miehen kanssa Aattoa, joten kerta se on ensimmäinenkin.

saatiin muuten noi vauvauintikuvat. Hyviä oli, mutta KALLIITA. 5 kuvaa cd:llä makso 28 euroa. HUH HUH. kyllä rahastetaan...

nyt taidan mennä suihkuun ku poika on päikyillä

Elintarviketurvallisuusviraston mukaan on hyvin epätodennäköistä, että saman erän vauvanruokaa olisi enää kauppojen hyllyillä. Kyseessä oleva erä jaettiin myyntiin K-ryhmän kauppoihin vuosi sitten. et en usko et meillä hätää on. mut kauheata on ku viattomien ruuassa tuollaista myrkkyä.

täällä oli niin levoton yö ja poika meinasi viideltä herätä tähän päivään. onneks pysy puol ysiin sängyssä.

kurpitsalle: voimia tälle päivälle :hug:

repa: oliko parempi yö yhtään?

Huomenta!

Kurpitsa tsemppiä teille päivään! Hyvä että pääsitte tutkimuksiin :hug:

Mikä on botulismi? Ei nimittäin mitään tietoa....

Meillä tiputtiin eilen sängystä. Hui kun säikähdin. Olin olohuoneessa kun neiti oli nukkumassa meidän sängyssä ja yhtäkkiä kuului kauhea tömäys. Ei onneksi käynyt kuinkaan. Silmäkulma punoitti, mutta muuten vaikutti ihan normaalilta. Birdie, minä kanssa seurailin ja ajattelin että jos on veltto tai oksentelee tai muuta omituista, niin vien sit lääkäriin. Onneksi lapsille ei helposti tule mitään suurempaa. Meillä nukutaan aina meidän sängyssä ja vaikka laitan mitä esteitä, niin kyllä se sieltä alas pääsee. Pinnasänky ei ole suosikki ja heivaan sen kohta pois. Ostan tavallisen jatkettavan ja laitan sen meidän sängyn ja seinän väliin. Helpottuu nukuttamiset ja kaikki. Näin oli esikoisellakin.

villistä yöstä eli täällähän sitä ollaan huonosti nukuttu, juuri niin kuin ennustin. Eli Ava heräsi koko yönä kaikenkaikkiaan 7 kertaa ja kauheaa huutoa aina välistä piti. kipeä tuo ei ole ja päivällä pirteä ja iloinen muuten. On vaan just oppinut konttaamaan, istumaan ja nyt harjoitellaan seisomaan nousua eli tuostakohan johtuisi?
summer meilläkään ei parina yönä olla pinnasängyssä kuin nukahdettu ja muu yö nukuttu meidän sängyssä. ei näillä väsymyksillä jaksa toista omaan sänkyyn koko aikaa nostella.
botulismi eikö se ole jonkin asteinen hermomyrkky joka aiheuttaa ruokamyrkytyksen. Siihen voi pahimmassa tapauksessa kuolla.
kiloklubi plussaa näytti tänään täälläkin. kyllä meinasi kyyneleet tulla silmiin.

voi kun mietin kurpitsan lasta nyt koko ajan. täytyy toivoa et olis vaan ruuansulatus häiriöitä. kun ne voi aiheyttaa tuota huonovointisuutta, päänsärkyä myös.

Ruoansulatusongelmia kannattaa hoitaa heti alussa, koska ne yleensä aiheuttavat, varsinkin ummetus, huonovointisuutta ja päänsärkyä.
tälläne löyty leikki-iäisen ummetuksen kohdalta.

oon myös ite niin ylihuolehtiva et voin kuvitella kurpitsan huolen :hug:

Jahas, pöpöt... tän mamman ex-ammattihan kuitenkin oli tutkia näitä päivät/illat/yöt :D Onneks älysin vaihtaa alaa :D

Clostridium botulinum on bakteeri, joka tuottaa erittäin vaarallista hermomyrkkyä, botuliinia ja jonka aiheuttama ruokamyrkytys, botulismi, pahimmassa tapauksessa saattaa johtaa kuolemaan. Alle 1-vuotiailla se kulkee nimellä imeväisikäisen botulismi.

Mutta ennenku alatte mitään kauhukuvia maalaamaan seinille, niin toistaseks on hunaja ainoo todettu, mistä lapsi voi sen botulismin saada! Paitsi sit tietty tämmöiset mihin niitä joutuu tuntemattomasta syystä, kuten Hipp-tuotteet.

Joten ei hunajaa alle 1-vuotiaalle!

Hipp-tuotteista, ei olla käytetty ollenkaan. Pari kertaa oon miettinyt kyllä ottavani

Kurpitsa,
taidan tietää sen hermostuksen, ku ootettiin ite sinne neurologille pääsyä. Toivottavasti ees jotain vastauksia saisitte tänään et täys epätietoisuus loppuisi :hug:

Birdie, olipas kundilla huono tuuri :( mut olishan se jo oireillu jos olis tärähdyksen pollaan saanu. Mut tietty mä soittaisin neuvolaan ja juttelisin sinne, koska jos on jotain muuta mitä tollasessa voi käydä, mitä ei ite tuu näin aateltuu. Tuskin siis mitään on, mut saatpahan ite varmuuden :hug:

Hipp oli käytössä aina Italiassa ja olis täälläkin jos meidän kaupasta sais muutakin kun jotain 8kk -> tavaraa. Noita sattuu, enkä aio sen vuoksi jättää mielestäni hyvää merkkiä hyllyyn. Voihan mitä vaan löytyä mistä vaan, Eeva nääntyis nälkään jos alkaisin ajattelemaan missä purkissa ja merkissä saattaa ehkä mahdollisesti olla mitäkin.

Edla, oonkin miettinyt miksei hunajaa sais antaa vauvoille, selvisi nyt sekin. :)

Yö meni ihan päin ties mitä taas, vaikka Eeva "nukkui" vieressä. Tällä menolla se ei koskaan opi nukkumaan pinniksessä, mutta mä en yksinkertaisesti jaksa istua puolta yötä sen sängyn vieressä laittamassa tuttia suuhun ja hyssyttelemässä. Helpompaa jos se on vieressä. Heräsin yöllä sen normimölinän ja huutelun lisäksi siihen, kun Eeva ryömi jossain peiton alla suoraan päin seinää taas. Ihan unessa yrittää ilmeisesti mennä seinästä läpi. |O

Yhteistyössä