Jaahas, se olisi toinen pääsiäispäivä sitten ja melkein kaikki suklaamunat syöty! Hyvä niin, niin ei niitä tarvitse enää himoita!
Tais painokin nousta yhden viisi kiloa nyt pääsiäisen aikaan. No ei ehkä niin paljoa, mutta kuitenkin. Huomisesta alkaen taas normiruotuun!
Äiti ja pikkuveli olivat käymässä, joten ei jäänyt paljoa aikaa roikkua palstalla, netistä puhumattakaan. Kiva oli nähdä heitä taasen ja kohtahan me A:n kanssa lennetään Vantaalle. Hip hei hurraa!
Täällä kanssa on
vaikeuksia tuon nukkumaanmenon kanssa. Ehkä päikkäreille saanti on kaikista vaikeinta, yöunille malttaa suht hyvin mennä. Heti vain kun sänkyyn pääsee, täytyy kiepsahtaa masulleen ja siitä sitten konttausasentoon. Eilen konttaili sängyssään päästä päähän.... Ja kamala kitinä ja välillä ihan kunnon itkuhuutoa! Mitähän se sitten on, kun tyttö oppii nousemaan itse tukea vasten...?
A sai perjantaina taaperokärryn ja sillä ollaan nyt harjoiteltu kävelemistä. Kovin pitkää matkaa ei vielä jaksa kävellä, mutta ihan hyvin ne jalat tepsuttelee.
Konttaus ei onnistu kuin sängyssä, mikä on jännä juttu. Lattialla konttaa, jos autan jaloista, ts. työnnän aina toisen jalan masun alle jne ja tyttö sitten itse siirtää käsiä eteenpäin. Myös tukea vasten nousemista ollaan harjoiteltu vähäsen, ja alun jälkeen nouseekin aivan itse esim. sohvaa vasten. Kovasti tykkää seisoa, vähän sivullepäin jo liikkuu. Ai niin, kyllähän typyliini liikkuu istualtaan eteenpäin pikku matkoja!
Ja istualtaan kääntyy 360 astetta. Niitä harjoittaa vain silloin, kun kukaan ei katso!
Äiti sanoi, että kun tuleevat kesäkuussa seuraavan kerran meille, niin meidän täytyy miehen kanssa lähteä vuorokaudeksi pois talosta. Kyllähän mie olisin jo valmis jättämään tytön yöhoitoon, mutta taitaa miestä vähän jännittää ajatus, että lähdettäisiin kahdestaan jonnekin. Edes baariin. Hieno juttu, kun
Repa ja Nemika "uskalsitte" jättää lapsukaisenne hoitoon! Kyllähän pikkuiset pärjäävät hienosti, vaikka uusi tilanne se heille onkin. Kahdenkeskistä aikaa tässä odotellessa....
Tisuttelusta, jätin iltatissin pois, on ollut kuvioista poissa jo reilun viikon. Ihan unohdin toissa viikon lauantaina antaa iltatissin ennen nukkumaanmenoa (tiedä häntä mikä häiriö iski ) ja siitä lähtien on imuteltu neljästi päivässä. Yllättävän helposti se vika imuttelu jäi. Oon tässä miettiny, että vähennän sieltä iltapäästä ennemmin kuin aamusta, kun miusta tuntuu, että se aamutissi on se kaikista tärkein.
Hapanmaitotuotteita menee vaihdellen 2-4 dl päivässä eli piimää n. 3 dl ja viiliä/jogurttia/rahkaa puoli purkkia + raejuustoa menisi niin paljon kuin vain tyttö jaksaisi syödä!
Taitaa olla taas yksi pitkä tarina.... Sitä se teettää, kun ei käy joka päivä tsekkaamassa juttuja ja kirjoittelemassa!