TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

Nemika Nyt ajattelen pojan parasta ja jätät hänet anopin hellään huomaan! Paljon parempi hänellä siellä kun ei varmasti nauti automatkailusta ja shoppailusta! Hyvin se menee!!! :hug:

Sanat mamma ja pappa tulevat selkeinä mut välillä en kyl tiä tarkottaako toi pappa ihan sitä mitä mun mies kuvittelee... Välillä tuntuu et oli mies kun mies niin poika osoittelee ja hokee pappa pappaa :LOL: En ole viel raaskinu sanoa hänelle asiasta... ;)

Hauskaa pääsiäistä kaikille! :wave:

Meillä kävellään pieniä matkoja haparoiden. Yleensä mun sylistä lähtee ja kävelee iskään syliin. Tänään meni jo 5-6 askelta. Hän on itse ihan innoissaan kun osaa kävellä. Naama loistaa ja välillä taputtaa itselleen kesken matkan :LOL: Ihana katsoa pienen intoa :D

Mies veikkaili kun poika syntyi et 10kk iässä / pääsiäisenä kävelee ja näinhän se meni...

Matami, no se sun junnus on kuitenkin jo 18 ja elämä on alkanu kiinnostaa. Kurjaa et 6-v:n tartti pettyä ettei veli tullutkaan. Hyvinhän se poika varmasti pärjää vaikka kyllähän se äidin huoli on iso... ja siihen vielä tätiki punasella ferrarillaan, ni....:hug:

Majj, musta se haalari on luonnossa ihan kivan oranssi. Starihan se oli, eikö? Siihen sit nättejä asusteita mukaan :)

Hohhoh, olipas työ ja tuska saada likka nukkumaan päikyt sänkyyn
Vilma,voi vitsit... teil kävellään jo... huoks... meil ei varmaan vielä pitkään aikaan... mut tehokkaasti kyl konttaa :)

Nemika,
hoitoon vaan :) Onhan siellä vanhemmat muksut tukena ja turvana, hyvin se pärjää :) Isoin suru on varmasti sulla tässä tapauksessa.... ;)

Voi että oli hankala saada likka päikyille sänkyyn. Ollaan meinaan oltu ulkona pari viimestä viikkoa ja on vaunuissa nukkunu....

mArmotta otan osaa :hug:

Keski-suomen treffit sopii mullekkin toukokuussa =) Ja tuonne Jämsäänhän mä tulisin helposti viikollakin lasten kanssa bussilla, vink vink summer ja marmotta ;)

Joo en tosiaan tänne puolelle paljon kirjottele, kerhon puolelle sillon tällön. Sairasteltu on tänä vuonna iha älyttämästi, nytkin flunssa päällä koko perheessä ja esikoisessa kuume :/
Oltiin just viikko pohjosessa, eilen tultiin kotiin, ihana oli taas nähä rakkaita ihmisiä. Automatkatkin menee kivasti lasten kanssa, vaikka sen 7 tuntia kestääkin :)
Niklas on nyt 10kk ja hapanmaitotuotteita on alettu maistella, hassua kun monella jo alkaa 1v päivä lähestyyn =) Meillä opittiin konttaamaan ja nouseen tukea vasten 7½kk iässä, nyt jo hurjaa vauhtia pukkaa kärryä kotona, eli sen avulla kävellään. Tosi vilkas poika on muutenkin, jos vertaa pikkusiskoihinsa. :whistle: :heart:

Kiitos tälläkin puolella ruoka-avaukseeni kommentoineille - eiköhän se tästä ala joku kaunis päivä sujumaan :ashamed:

Kirpputorit olisivat ihania paikkoja, mutta en jotenkaan "osaa" ostaa niistä mitään ts. silmä ei oikeen löydä mitään käyttökelpoista :/ SItten oon ihan kade, kun muut löytää mitä hienompia juttuja B)

matami Ikävä kuulla, ettei "vauvasi" tullut ajallaan mamman lihapatojen ääreen :hug: Vaan kyllä sen muistaa miten parikymppisenä tuli juhlittua koko pääsiäinen läpeensä :D Anna pojan kemuttaa- iso mies jo ;)

nemika Anna vauveli hoitoon vaan! Itse juuri tänään haaveilin pienimuotoisesta grillaussessiosta kevään kunniaksi ja toki olusesta myös ;) Ehkä sitten ensi pääsiäisenä...

merika Korvalääkärille samon tein!!! Minä kävin Nean kanssa kaksi kertaa lastenlääkärillä ja heidän keinonsa vauvan korvatulehduksiin on vain ja ainoastaan antibiootti :kieh: Korvalääkäri otti heti puheeksi puhkaisemisen ja tuubit, ettei tarvii lääkkeitä jatkuvasti popsia.

Mutta nyt ruoan laittoon (ärsyttävää kirjoittaa ,kun Nea on hakannut tän koneen ihan muusiksi ja nyt mm. space ei toimi kunnolla :kieh: Vaan kenenkäs vika se onkaan :headwall:

Kiitos, ihanaiset. :heart:
Ajattelin viettää tänään surupäivää kun sellainen kerran on, mutta en tiedä mitä surupäivänä kuuluisi tehdä. Istua miettimässä menetettyjä, luulisin. Mutta ei sitäkään tunti toisensa jälkeen jaksa tehdä, ja kyllä suremiseen enemmän aikaa menee kun päivä joka tapauksessa. Varmaan teen sitä hiljalleen pidemmän aikaa ihan tässä normaalielämän ohessa. Ulkomaan uutisia en kyllä kykene katsomaan tänään.

Välipalavinkki: mangolassi. 2dl maustamatonta jogurttia, 1prk mangososetta. Vaahdotetaan tehosekottimella. Eevan maha ei ainakaan vielä noin paljon jogurttia kestä (kai), niin korvaan osan jogurtista soijajogurtilla. Tosi hyvää, teen isoja satseja niin on pakko sit juoda loppu itse kun Eeva ei jaksa. :)
Teen välipalaksi myös hedelmä-kauramössöä. Kattilaan omenaa, päärynää, persikkaa -mitä ikinä sattuu löytymään- pieninä paloina, keitetään pehmeäksi vähässä vedessä. Sekaan kourallinen kaurahiutaleita ja keitetään lisää kunnes hiutaleet on kypsiä. En edes laita sekoittiminen läpi, muusaa isoimpia palasia vähän lusikalla. Siitä tulee keittämällä niin mössöä ja paakuista niin pehmeitä, että menee kyllä jopa ton silkkikurkun läpi.

Jaha, toiset päikkärit näköjään ohi. Hyvä niin, vähän turhan myöhään meni joka tapauksessa.

Matami,juu,vähän varmaan hirvittää kun välimatkaa sinne pojan luokse kuitenkin ja sit tietää et siellä remuaa silmän kantamattomissa..... ja tätikin kylään kaiken kukkuraksi :hug: Missähän mun oma luuraa... ei kyl oo ikävä ;)

Nemika,Mulla on kans tota vikaa etten millään antas poikaa hoitoon,mut oon nyt alkanu vierottamaan itteeni :D Luulen kyl et se on paljon parempi vaihtis jättää poika siks aikaa isovanhemmille,noi on niin rankkoja noi ajomatkat.

Poika on outona... nukku reilut 2h aamupäivällä ja nyt olis vedelly unta ties mihin asti,mut kävin herättämässä tunnin unien jälkeen.Normisti ei ylitä 3h päiväunisaldoa...ja 3tuntiakin on aika reilu ,yleensä vetää 2h ja sit jonkun 30-40min... tässä vähäaikaa sitte kävi samalla tavalla. No kun yöt läpensä hilluu tietty;)

Meillä suurta jugurttiherkkua on,kun raastaa tuoretta hedelmää...omppua tai päärynää maustamattoman jugun sekaan tai banskua ja vadelmia :p

Poika jumppaa korkeassa polviasennossa kokoajan...koskahan saa päähänsä kokeilla nousta tuosta :x

repa: juu tunnustan et mulle se on kauhee paikka.. :( itkua jo nyhräsin ku asiaa mietin..et ei kaikilla käy tämä mamma. :LOL:
ja kiitoksia tsempeistä kaikille..huomenna näkee miten käy..lähteekö turvaistuin tyhjänä vai täytettynä reissuun. täytyy hakee miljoonarock rannekkeet ku saapi toyotan omistajat ilmaiseksi..tuskin tulee sinne lähdettyä mut eihän sitä koskaan tiedä.. ;)

Heips,

Marmotalle
ekaks :hug: , niin kylla taidat olla oikeessa etta sureminen tapahtuu hiljalleen ja toisilla menee aikaa kauvemin kuin toisilla. Jaksuja.

En makaan paljon kirppareilla pyori taalla, mutta suomessa kayn katselemassa ja aina joskus loydankin jotain, taalla lahinna ostelen kirjoja...

Paasiaista ei meillakaan vieteta, tosin laitoin rairuohoo kasvaan kun tulee sunnuntaina kaverit lapsineen kylaan. Mulla on ihana neljan paivan vapaa, en muista milloin ois.

Matami
HArmi kun sun poikas teki oharit, ehkapa se sielta viela ilmestyy teitakin katsomaan tana paasiaisena.

Meilla on nyt itketty kolmesta saakka kun ei paikkareille halunnut menna ja sit uuvahti 1/2h ja jatkoi itkuaan. Pylly punasena ja kauheet rupsuttelu on, varmaan jugge tekee tehtavaansa massussa. Raukka :( .

meilla ei sanota mitaan viela paitsi muutaman kerran on sanonut ei, ei ja no. Kielletaankohan me tuota likkaa liikaa :D

Tanaan on 11kk bileet ja mammalle on oikee shamppanja jaakaapissa odottamassa joskos avaisin ja tekis nii mieli maistaa ihanan kuivaa kuplivalla. Ai niin mitat on nyt 7640g ja 70.5 cm.

nyt on itkuvahdin vaihto!

Kirppareista, mä en oo kirpparityyppiä ollenkaan enkä Carmenin tavoin ikinä löydä mitään jos seuraksi lähden... :ashamed:

Ruokavinkkejä
tein tänään likalle jauhelihakeittoo, keitin perunaa ja paistoin jauhelihaa öljyssä hiukan. Puoleen litraan vettä sekoitin suolattoman liemikuution ja perunat sinne kiehumaan. Kun perunat oli kypsiä heitin sekaan hernemaissipaprikaa sekä sipulia ja hiukan porkkanaraastetta. Jauhelihat kanssa lopuksi. Kiehutin nestettä pois ja soseutin. Oli todella hyvää ja maistui neidillekin hyvin :)

Toinen mitä aattelin tässä pyhinä tehä, on perunamuussiin kalttaan tomaatin ja sit munakastiketta päälle. Sain idean ku eilen illalla niitä kalapuikkoja söin :D

Marmotta, jokainen suree omalla tavalla ja mikään tapa ei tietenkään oo väärä. Oman aikansa asioiden käsittely vie ja suruprosessi on todella tärkeetä käydä läpi tavalla tai toisella. :hug:

Repa, hyvä :) Sulla on oikea asenne, vieroittamaan itteäs :LOL: ihanasti ilmaistu :D

Matami, jokos nuori herra Juniori on ilmaantunu?

Me käytiin tuossa puistossa keinumassa ja neiti ihan onnessaan konttaili ja maisteli keppejä sekä kiviä. Nuo kuratöppöset olivat aivan loistavat :) Saatiin vielä mammakaveri poikansa kanssa mukaan, ni oli aikuistakin seuraa. Ihana höpöttää sillai et saa jonku järkevän vastauksen ku toi likka on on erittäin sosiaalinen mut tulkinta on vielä vähän hukassa :D

edla-mamma: Juu siis kyllä mä kans tykkäsin tuosta haalarista, ja ei kaiken aina tarvi ollaa vaalean pun. En pääse jesper juniorin sivuille jostain syystä... ja en oo varma mikä haalari se on, mutta oranssi ja makso 49,90e jos auttaa yhtään! :LOL: Mä annoin kans neidille eilen ekaa kertaa "kunnon ruokaa" ja meillä se oli kans jauheliha keitto! :)

Annoin neidin maistaa lohta ( ei tykkää yhtään niistä kaupan valmis kala ruuista ) ja ekaks neidille tuli punasia läiskiä pitkin naamaa ( kalassa oli kyllä sellanen maitopohjanen kastike päällä, mutta koitin kyllä tarjota sellasta kohtaa missä ei ollut kastiketta, en tiedä sit kuinka hyvin oli imeytyny siihen... mutta ei oo maidosta, paitsi jugurteista tullut HETI niitä punasia läiskiä... ) ja säikähdin että ei kai nyt kalalle sit vaan oo allerginen. Päikkäreiden jälkeen naama oli taas ihan ok, ja annoin uudestaan neidille lohta ja ei tapahtunut mitään, ajattelin että taitaa sitteskin käydä. Mut sit kun kävin mun kaverin luona YKSIN ( jes :D ) tos alkuillasta niin että mies antoi iltapalan ja pisti nukkumaan, nii hän soitti että neidin naama on taas ihan punasten läikkien alla.. :ashamed: En tiedä sit oliko kalasta vai ei, kun en itse nähny kun neiti on jo nukkumassa kun tulin.
Pitää varmaan taas parin päivän päästä koittaa tarjota lohta ja katsoa kuinka käy... :/

Anteeksi omanapaisuus... :ashamed: Nyt suihkuun! :wave:

Majj, joo on se sitten se Jonathanin Star vauvahaalari, se jossa on teipatut saumat :) Antoko mies iltapalaksi lapselle mitä? Sitä lohta?

Neitii ei huvita taas nukkuminen, tossa se sitterissä viimesillä voimilla sinnittelee... nukahtais jo, sais nauttia hetken rauhasta...

Esikoinen saapui mamman luo =) :heart: !!

Miul ihan kamala päivä |O :kieh: :eek: ....ekat menkat ...juu vuodan kuiviin...kolmet housut on mennyt pyykkiin, keittiön valkoinen tuoli oli saanut värii, kun istuin |O ....onneksi löytyi kotoo maxituplaimusiteitä....mahottomia mötköjä ;) ....oli käytös jälkivuodon eka päivinä :/ ....nyt vuodan yhtä paljon...onkohan ihan normaalia??!!...pelottaa nukkua....pitää varmaan vuorata sänkykin :ashamed: ....onko kellään muulla ollut tällaista?...miul ei kahdelta aikaisemmin....jospa nää on melkein 2 vuoden vuodot sit kerralla :( ....arki alkoi....inhoon näit menkkoja yli kaiken ...yök, yök!!

ONNEA Freyja 11kk :heart: :flower: ...ihanaa...skumppaa miunkin tekis mieli...oikee kevätjuoma...siis sulhan oli OIKEETA...miulle kelpais tavis kuohuviini :whistle: !!

Matami,Kiva että poikas löys perille ja voi kamala tota sun vuotoo... oon kyllä kuullu aikasemminkin juttua moisesta,et varmaan ihan normaalia,älä nyt ihan kuiviin valu :eek:

Freyalle myöhästyneet onnittelut :flower:Ihana nimi kyllä tytöllä,täytyy taas todeta =)

Meillä meni yö taas säätäessä... kahden maissa annoin maidon ja oli sellanen tehoimu et tais olla pojalla ihan nälkä...mulla ainakin oli,kun koko alkuyö oltiin siinä säädetty... 5 maissa otti sit seuraavaks hömpsyy ja sit pirteenä heräskin 6.45 :headwall: Mut hienosti ollaan saatu tota maitoo vähennettyä,vois sanoo et kerran yöllä syö,kun toi toinen ajottuu jo aamulle =)

Tänään on the päivä,kun tää mamma lähtee kämpästään kello 19 jälkeen ekaa kertaa 10.5kk :D Väsymys on kyl niin mittava että varmaan lasi viiniä riittää niin tuntuu jo kupolissa,mut täytyy olla varovainen ruokajuomien kanssa ;)

Nyt tuoksahtelee voimakas kakanhaju nenään...eli vaipanvaihtoon :wave:

edla: Juu oli se se haalari. :) Ei antanut iltapalaksi lohta, vaan iha kaurapuuroa + päärynä sosetta. Ja tota kauraa ollaan nyt maanantaista asti testattu ja on näyttänyt sopivan kun kuitenkin oon antanu ilta- ja aamupalaksi joka päivä. Aamulla naama oli taas normaali en tiedä mistä johtui...

Meillä mentiin viimeyönä kans yhdellä maitopullolla kans! :) klo.3 ja 6 sain kyllä vähä silitellä pyllystä mutta ei sen ihmeempiä ja neiti nukahti ihan hyvin.

Säämies lupaili eilen aurinkoa ja vaikka mitä asteita tälle päivälle, heräsin ihan innoissani. Ja pskat täällä ainakaan mikään paista ja olisko +4. Ikinä enää usko yhtään miestä, samanlaisia kaikki. Lupailevat vaikka mitä..

Annoin Eevalle eilen suklaamunan, voi sitä riemua. Sai se ehkä puolet suuhunsa, loput meni lattialle ja osaa se puristi nyrkissään niin kauan, että se oli ihan nestemäistä kun sain sen nyrkin auki. Kamala sotku siitäkin hommasta taas. Tänään uudestaan. :)

Matami, mulla oli muistaakseni ihan samanlaiset ne ensimmäiset. Jotain aivan järkyttävää, tuntui kun jälkivuoto olis alkanut uudelleen. Älä nyt ihan kuiviin vuoda kuitenkaan. :)

Ja niin Sarbba, bussittele tänne vaan joku päivä! Mulla ainakin on kaikki päivät niin sitä samaa, että olis kyllä kiva nähdä ihmisiä. Jotain vaihtelua.

Vuoto jatkuu *huoh*.... :( ...toivottavasti menkat ei jatkossa ole näin runsaat...miun pitäis mennä laitattaa se hormonikierukka...olen siirtänyt sitä, kun siskolle tuli siitä tosi paljon ongelmia ja viime viikolla se poistettiin :/ !

Marmotta...juu ei noihin säätiedotteisiin ole uskominen...tääl vähän välil pilkottaa aurinko, mut ei paista kunnolla...Eeval onkin jo sitten ihan oikea pääsiäinen ;) ...yllätykset pitää vaan viel piilottaa, kun on niin pikkuruisii...

Meillä se yötissi on jäänyt kokonaan pois =) ...viime yön neiti nukkuikin melko hyvin...ihanaa oli herätä hiukan pirteämpänä :saint: !

Meil nukutaan...esikoinen yöunia |O ...Edith päikkäreitä....6v lähti synttäreille...ihana hiljaisuus...mukavaa lanka lauantaita B) !

No höh teidän säille, täällä paistaa aurinko lähes pilvettömältä taivaalta ja mittari näyttää varjossa +11 astetta :)

Matami
, mun pitäis kanssa käydä laitattaa se hormonikierukka, pitäis vaan ekaks alkaa menkat... kp 33 on tällä hetkellä. En tosin tiedä miten pahasti toi tyhjennys vaikutti et toivottavasti joku päivä alkavat taas... :/

Marmotta
, vai sai Eeva suklaamunan :) meillä tuossa yks päivä ylettyi suklaakippoon (jonka mies oli jättäny sohvalle :headwall: ) ja otti sieltä suklaanamin ja voi sitä kiukun määrää ku mä kaivoin sen kokonaisen herkun neidin poskesta :D

Oltiin vähän kaupoilla metsästämässä bbq-soosia ja nyt sit jatketaan kotona tätä toimettomuutta :ashamed: :ashamed:

Marmotta: Pääsisikkö joku pvä Jämsään, onko sulla auto käytössä? Jämsään ite pääsis suht helposti tuleen kolmen pienen kanssa :D Vois käyä kahvitteleen Elosella tms? Kunhan meiltä nyt tää flunssa hellittää, ettei tartu.

Matami: Järkky vuoto sulla :eek: Mullaki älytöntä vuotoa parhaillaan, raivostuttavaa :/
Hienoa että ootta päässeet yötissittelystä ja saat kunnon unet!! =)

Lämmintä täälläkin...poika meni just toisille unille...oltiin rattailla tekemässä pikkulenkki aikasemmin. Kyllähää tuolla kauemminkin vois olla,mut kohta pitää alkaa laittautumaan pikkuhiljaa...

Sain onneks pikku torkut vetästyä tossa aiemmin...niin väsy olin,että ihan fyysisesti huono olo. Nyt vielä kun kävelyllä käytin,niin alkaa elämä voittaa. Poika on onneks ollut loistotuulella koko päivän =)

Kurpitsa,Kyllä varmasti ne kengät vältää hiekkalaatikolla istumiseen...mullakin yhet käytetyt lenkkarit mitä oon sen verran pistänyt et on suojaa sukille...

Pitäs laitella paikkoja kuntoon,kun täällä on kauhee maailmanloppu.... uskomattoman hyvin tollanen alta vuoden ikänen pystyy sotkemaan :eek:

Ihanan lämmintä! Varjossa asteita reilu 10 mut kun ei tuule ja aurinko porottaa pilvettömältä taivaalta niin tulee ihanan kesäinen fiilis :)

Kaivelin vähän kaappeja ja löysin kaverin antamat koon 20 kumpparit ja isoveikan 80 koon kurikset ja nyt pojat on ulkona hiekkiksella. Vähän oli Joa ihmeissään kun pistin saappaat jalkaan. Seiso vaan eteisessä tumput suorina ja mietti varmaan et mitä toi hullu akka on nyt keksiny :LOL: Mietti siinä jonkin aikaa ja sit lähti kuitenkin kontaten ulos... Täytyy varmaan kohta lähteä kameran kanssa poikein perään :D

Kirpppikset on mun intohimo :whistle: Kävisin varmasti paljon useammin jos tääl vaan olis niitä jossain, välillä käyn katsomassa noissa lähikaupungeissa tarjontaa. Oon kans jonkin verran ostellu ja myyny huutiksessa.

matami mul oli kans synnytyksen jälkeen ekat kuukautiset ihan järkyt, onneks ne tasottu sit ajan kanssa mut nyt kun kävin ottamassa sen ehkäisykapselin niin muuttuivat taas tosi ikäviksi. Joutuu ostaa kaupasta sitä isointa kokoa ja saa vaihtaa sidettä muutaman tunnin välein |O

Nyt on pakko lähteä ulos... :wave:

Tulin nyt toivottamaan illanjatkoja... nyt alko ahistamaan toi Kasperin hoitoon jättö...ihmettelinkin et näinkö helppoa ;) Mut eiköhän se unohdu sit kun päästään lähtemään =) Mies on mummun haku reissulla ja mun täytyy lähtee nyt suihkuun...

Huomisiin :wave:

Käytiin vielä nauttimassa auringosta ja likka nukku koko matkan -ei tuo taida arskan päälle vielä oikein tajuta:D

Repalle hauskaa iltaa ja sano sille miehelles et sanoo sulle heti et relaa, jos alat vinkumaan :D Nauttikaa!!!

Yhteistyössä