TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

matami: Joo mä oon kans käyny siellä sivuilla, ja käytiin sielä liikkeessäkin kun avattiin! Ostin kolme paitaa sieltä kesäks, just sellasia vähä pitempä nii menee trikoiden/leggingsejen kanssa! :p

Marmotta: Voi ei! :hug: Ihan sanattomaks vetää :( Voimia kovasti.

No niin, nyt on poikaa pidetty paljain kintuin (siis ilman sukkia ja housuja ) sisällä ja tänään sitten hokas miten konttausasentoon pääsee :) Tosin ei osaa vielä edetä siinä, mutta kuitenkin. Ensin siis seisominen ja sitten vasta konttaus ;) Kävin tilailemassa nyt kuitenkin jo ne ensikengät, kun tuo seisomisharjoittelu etenee ihan hurjaa vauhtia. Voi sitten ulkonakin seisoskella ja kävellä tuen kanssa.

Katris: Mikäs viikko sulla on nyt meneillään? Vitsi se eka ultra oli kyllä epätodellinen.. Meillä vielä sama paikka ku esikosta, niin tuntu, et vastahan me täällä oltiin :D

Jaha, ny ruuan kimppuun!

naukuri: Mistä tilasit kengät? Mä en oo saanut vieläkään aikaseks ostaa noita kenkiä, kun stressaa niin kovaa että mistä ja millaset, mitkä olis hyvät jne. Vaikka nua perus kriteerit tiedänkin. :)

Oon unohtanu mainita, että meillä neiti matkii kovasti tavuja/sanoja! :)
Osaa toistaa mm;
- kakka/kukka
- lamppu
- vauva
- anna
- ei (jos tuan nyt voi tähän luetella )
ainakin nua. En väitä että tietäis sanojen merkityksen, mutta ainakin osaa toistaa jos sanon esim. ensimmäisenä. Lampun kyllä tunnistaa. :)

Niin ja on alkanut liikkumaan sivuttain tukea vasten,esim sohvan reunaa pitkin jos on vaan tarpeeks mielenkiintonen asia mitä koittaa tavoitella, mm. kaukosäädin ja puhelin! :D

majj & julia 10kk tänään :) :heart:

Aina unohdan kommentoida jotain.. :LOL:

Marimint: Meillä on kans tua vaihe että aina kun ollaan menossa yö unille neiti nousee seisoskelemaan viimesilläänkin voimillaan, eilen neiti seisoi silmät kinni kun oli niin väsynyt ! :LOL:

Meillä Edith köpöttää käsistä pitäen ulkona niilä kirpparilta löydetyillä Kavat nahkakengillä, joihin mahtuu villasukka, oon tyytyväinen, hyvä ostos =) ! majj...kannattaa varmaan mennä jonnee liikkeeseen, siellä myyjät osaa asiansa...niin miä oon pojalle kengät aina ostanut...netistä on hankala ostaa lapsille...onnea Julia :flower:

Sanat...äiti, isi, tissi ja uusi sana anna....mitä hokee, jos jonkun asian haluaa =) ....sitä hokee niin monta kertaa, et asian saa...ja äänensävy alkaa olla kiukkuinen!

Repa ja majj Meillä en voi ottaa J:tä pitkäksi aikaa yöllä viekkuun, kun en saa sitten itse nukuttua :( . Neiti kiskoo mua hiuksista, potkii, tarraa yhtäkkiä poskesta lujaa kiinni jne. Ei tuu mitään nukkumisesta ja sitten aamulla ja päivällä oon väsyny. Mieluummin nousen tekemään muutaman kaadon ja jatkan sit unia :D. Mua nauratti, kun uusimmassa Vauva-lehdessä oli kolumni "kohtalaista vauvaelämää", jossa nainen kirjoitti n.vuoden ikäisestä pojastaan, joka tekee just tätä samaa, että nousee keskellä yötä sängyssään ylös. Nainen kirjoitti hauskasti, kun puhui mm. "painajaismaisesta pinnasänkyhirviöstä" ja "illalla viimeisillä voimillaan sängystään nousevasta kauhuelokuvan zombiesta" :D.

Marimint,Luin saman jutun :D Mulla taas se propleema,et poika ei jatka heti "kaadon" jälkeen unia vaan pyrkii satoja kertoja uudestaan ylös...pitää pitää kiinni,siks vieressä. On niin unessa,ettei tajuu repii minuu silloin. Nukutuksessa kyl tulee hevii,mut kestän sen kun toinen vaihtis on tunnin,kahen nukutussessio |O

Meillä ei edelleenkään sanota mitään sanaa,paitsi toistaa saattaa...yleensä äiti tulee toistettuna :heart: Poitsulla aivan omat jutut..pulputtaa ku papupata,mut selvää ei saa :D

Kenkien kans en oo pitännä kiirettä..tuskin toi ihan näinä päivinä kävelee vaikka komeesti seisoksiikin =)

Hä, mun teksti hävis jonnekin :(

majj: Oon käyny sovittamassa kenkiä pari viikkoa sitten Stockalla ja siellä myyjä mittasi pojan jalan eri mitat. Päätyi siihen et Kavat-merkki olis hyvän mallinen pojan jalkaan. No, nyt sain postiini tarjouksen et saan Ellokselta -50% tilauksesta ja kun siellä myydään samoja kenkiä, niin tilasin ne sitten sieltä :) Uskomaton mäihä kävi kerrankin!

Meillä opittiin pari viikkoa sitten (sen fyssarikäynnin ) jälkeen nousemaan polvilleen ja siitä vähitellen seisomaan. Nyt poika veteli tänään portaita ylös :eek: Kävelee myös sohvan / pöydän reunaa pitkin ihan minkä tahansa perässä tai muuten vaan :) Hapuilevia on askeleet ja puoli poikaa heiluu, mutta tahti on kova. Siksi laitoin nuo kengätkin nyt hankintaan, kun haluaa vaan koko ajan kävellä, niin päästään sitten ulkonakin kävelyttämään. Nyt vaan kävellään sisällä ja siitä ei poika meinaa saada tarpeekseen! Koko ajan nousee ylös ja ottaa mun käsistä kiinni ja lähtee kävelemään. Luulee et osaa jo itsekin, mutta suuret on luulot ;)

Nyt pakkaamaan; lähdetään huomenna mun vanhempien luo viikonlopuksi! Repa, Matami, täältä tullaan ;)

Marmotta, voi eih :hug:

Hemuli,
meillä on kans hulluilta päiviltä hommatut kottikärryt joissa leluja :)

naukuri, mähän sanoin et se kävelee ihan just :D siis ainakin omasta mielestään :)

Katris, joo mä oon miettiny tota ihan samaa et en mä voi alkaa itteeni mistään syyttelemään. Mietin vaan koko ajan et miten katkeroituneita täytyy ihmisten olla et tekee noin?

Sanat noup, ei sitten mitään sellasta et sillä olis hajuakaan mistä on puhe. Ei sitä kiinnosta missä kello tai lamppu tai mikään sijaitsee. Eikä se osottele eikä katso edes mun osottamaan suuntaan vaan mun osottavaa kättäni :LOL: Blondihan toi mun lapsein on, mut.... ;)

Onnea Julia 10kk :flower:

Mä oon varmaan ainoo joka ei pidä pääsiäisestä :ashamed: Johtuu siitä et meillä ei oo väliä onko arki vai viikonloppu. Mies on siis nyt pääsiäisenkin duunissa. Arkisin saadaan kuitenkin seuraa, joten nää pyhät pikkasen ahistais ku kaikki muut on lomalla ja niillä on omat ohjelmansa. Tylsää :(

Marimint / Repa: Ei meillä onneksi öisin nousta seisomaan, vaan iltasin kun pistän neidin nukkumaan. Mutta pari kertaa oon nähny neidin istuvan kyllä sängyssä! :D

naukuri: Ok, hyvä säkä sulle kävi! :) Ja tais tosiaan olla upea siitä kun kävitty fysioterpeutilla! :)

edla: Musta tuntuu kans toisinaan että oon paljon yksin, mutta viikolla saan onneks tosi paljon seuraa mm. muilta mammakavereilta, tai sit muuten vaan kaverit tai sisko tai joku tulee käymässä tai sit me mennään johonkin. :)

Lukemassa kuulumiset... Tulin vasta 21:30 hiusvärikorjauksesta ja ihan ok lopputulos tällä kertaa. En kyllä usko meneväni samaan paikkaan enää toistamiseen. Kehtasi ottaa täyden hinnan siitä fiaskosta ja kun ihmettelin monta kymppiä Hkin hintoja kalliimpaa laskua totesi hän vain, että "kun sun paksuun tukkaan kului niin paljon ainetta" :eek: Voi pyhä perkule sentään :kieh:

marmotta Otan osaa :hug:

naukuri Onnittelut liikkeiden tuntemisesta! :flower: Itse odottelen kovasti muljauksia, kun Nea oli tässä vaiheessa jo muljannut viikon parin B) Ei tosiaan taida olla ihan samaan malliin aikaa kuullostella kaiken maailman kutituksia kuin ekaa odottaessa :LOL:

Avasin ketjun meidän syömisongelmista - käykäähän katsomassa ja kommentoikaa, pliiis!!!! Nyt kun neiti viimein syö hyvin niin nyt sitten saa murehtia, että oppiiko koskaan syömään "kunnolla" :ashamed: Onkohan äideiltä viety kokonaan oikeus huolettomaan elämään?? :/

Repa Ei meilläkään yleensä jatka nousemiseen jälkeen heti uniaan. Joskus riitää kerta kaato, mut monesti pääsen ite takaisin sänkyyn ja sitten neiti nousee taas. Jään kyllä tassuttelemaan, jos kaatoja on jo useampi takana. Joskus valvotaan 2h putkeen |O , mutta nyt lähipäivinä on nukahtanut kohtuu kivuttomasti. En kyllä ymmärrä miks noita uusia taitoja täytyy puoliunessakin treenata :D.

Ostin tänään uuden pyörän. Vanha oli niin romu, että ei siihen uskalla J:lle istuinta kiinnittää. Olinkin jo kaks vuotta haaveillut uudesta menopelistä. Mies on erittäin innokas pyöräilemään, joten tuolla vanhalla romulla perässä pysyminen oli enemmän kuin hikistä puuhaa. Nyt kelpaa ajella.

Öitä ja mukavaa pääsiäistä! :wave:

Carmen...meil Edith on syömisongelmainen lapsi....neuvolan täti viimeksi sanoi, ettei ole samanmoiseen tapaukseen törmännyt kuin kaksi kertaa 30 vuotisen uransa aikana :eek: ...sehän minuu kovasti kannusti :'( ...no onhan tuo viel melko energinen pakkaus...ettei ihan nälkään nääntynyt :/

Pääsiäinen..en pidä koko sanasta :ashamed: ...hiukan rekvisiittaa pojan vuoksi...ei muuta....ja mies töis pyhät...mut nyt iltapalalle...heipsan...

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Korvatulehdukset ne vaivaa nyt meillä -oli taas yks ja nyt se ei ollut edes parantunut kun käytiin jälkitarkastuksessa. Neljä on nyt ollut tässä 4kk sisällä :( seuraavaksi meen korvalääkärille. En tajuu miks en oo tajunnut sitä aikaisemmin vaan olen aina varannut ajan lastenlääkärille.

Kurpitsa jännitän puolestasi.

marmotta :hug:

sitten kun mä en ajattele noin lapsista -ehkä muutaman vuoden voin mennä eteenpäin kun esikoinen menee kouluun -haikeeta. Omaa aikaa ja rauhaa koen saavani ihan hyvin. Töissäolohan on sitä juuri vain minä ja omat ajatukset. Sitten kun meillä yläkerta on valmis-sit mä ostan sitä ja tätä ja pistän huonekalut vaihtoo -tähän tyyliin pohdiskelen useesti. Sitten kun mulla on rahaa yms. :D

Mut nyt väsyttää liikaa pitää mennä nukkumaan -katsotaan pärjääkö pikkunen ilman tisukkaa tän yön. Öitä :wave:

Huoment...

Yö meni suht kivuttomasti... siinä puolenyön tietämillä sai taas poikaa pidellä kiinni kun touhus,mut loppujenlopuiks ok... söi klo 3 ja sit vast aamulla =) Huima edistys siihen on kyllä tapahtunut,kun ajattelee että lupsus jatkuvasti aikasemmin.

Tarvisin pyörän kanssa... olis istuin olemassa Kassulle. Mul on tollanen vanha maastopyörä,tosi raskas polkee...

Meil on parinapäivänä syöty hyvin...ja kakkaakin on tullut ihan toiseen tahtiin :D Mut aika nirso on omatekemiä ruokia kohtaan edelleen...niitä ei mee läheskään samanlailla kuin kaupan. |O

Nyt mies kärkkyy koneelle,pitää käydä myöhemmin lukees carmenin alotus...

Vai on täälläkin sit näin hiljasta :( Mulla on jo tylsää vaikka tunnin verran ollaan vasta oltu hereillä. Kai se on tää tylsyysajatus. Mies oli lähteny ennenku me herättiin :(

Merika, ääh vai on korvatulehdukset rantautunu teille? Se on sitten vissiin putkituksen paikka? Sillähän se sit helpottaa... :hug:

Carmen hyvä jos vihdoinkin sai tyydyttävän lopputuloksen aikaseks. Juu ei vissiin kandee uusiks mennä sinne...

Jahas, meillä taitaa olla känkkäpäivä tänään.... ääh, tääkin vielä :eek: huoks....

Repa, hei :wave: sähän oot tääl kans :)

Meillä meni yö tosi hyvin :) ja kiva kuulla et teillä kans :) Likka meni kasin aikaan nukkuun, heräs kympiltä ja valvoi puol kahteentoista. Sinä aikana ehti syömään mun kalapuikkoja joita sit kuorin sille, nam ku olikin hyvää :p Siitä se sit veteli unia viiteen saakka ja maitopullon jälkeen puol kymppiin :)

Kaadoista, meillä kans joutuu kaatelemaan jos likka on yliväsyny tai levoton ku menee unille. Silloin ei mee se lepovaihe päälle vai miten se menikään. Oon myös muutaman kerran nähnyt sen olevan konttausasennossa tai istumassa tai jopa seisomassa mutta osaa myös nätisti ite palata alas nukkumaan joten ei aina tarvii kaatoja tehä :D Varmaan tekee sen unissaan ja sit ylhäällä ollessaan herää ja miettii et mitäs tässä tehään ja palaa alas :)

Muutenkin ihan hyvä aamu, koska puuroa meni likkaan desin verran. Huima eiliseen muutamaan t-lusikkaan verrattuna.

Nyt se on tässä taas tulossa hakkaan mun konetta :D Haluu varmaan kattoo sähköpostinsa ;)

Meil on kauheen tarkkaa ton väsymysasteen kanssa iltasella...helpost menee överiks tai päinvastoin... mut toi yliväsymys on kyllä paha. En miä silti enää stressaa vaikka pääsee joskus lipsumaan,mut koitan pitäytyy noissa nukkuma-ajoissa,niin on rauha maassa ;)

Kiva et meni puuro... =)

:kieh: :kieh: |O ...huonosti nukutun yön jälkeen nousin ylös vuoteestani ja.....JOTAIN lorahti pöksyyn :eek: ....kappas vaan täti löysi minutkin :/ ...eipä ilmoitellut mitenkään...onneksi tapahtui koton....äsken sit alko koskee vattaan :( ....neiti känisee....siit on tullut oikein känkkis nykyään :( ....täs p#rkeleen konees on joku virus, eikä osata tehdä mitää :/ ....ja sit vielä pahin asia, miks menetin yöunet.....se miun 18:veen piti tulla eilen tänne viettää pääsiäistä, kun muut sen kotoo on Afrikas....juu eka bussist muka myöhästy...viimeiseen ei sitten tullut, kun kaverit houkutteli jonnee...lupas tulla tänää....laitoin illal viestii, et tänää tulee yksi bussi klo. 10.00....juu ei vastannut :( ....ihan kiva kun se jäpykkä on siel ihan yksin huushollaamas ja bilettämäs 240 kilometrin pääs....äitin hiukset on huolesta harmaat ja oon kyl aika pettynyt :'( ....on aina ollut kuitenkin luotettava poju =) ....ehkä sil tulee myöhäinen murkkuikä :whistle: !!.....ANTEEKSI...omanapa....otti vaan päähän!!!...ja tuo meijän 6v itki, kun isoveikka ei tullut..on niin pettynyt...voi raukka :ashamed: :( !

edla ja repa...kiva kun yöt menneet teil hyvin =) !!

merika...jaksuja korvapotilaalle :hug: !!

Eilen löysin kirppikseltä taas kasan kesävaatteita Edithille....varmaan miun tuuril tulee kylmä kesä ja ne jää käyttämättä ;) ....etsin kyl kumisaappaita ja kurapöksyi, mut ei niit löydy...pitää varmaan hakee kaupast....palailen taas...kökätään tääl koton :/ !

Pyörä: Tarvisin kans, anoppi lupautui ostamaan sen istuin telineen jos vaan eka hommaan pyörään. :D

matam ja merikai: :hug:

Mun serkku toi eilen ( kun olin pyytänyt ) neidille kevät/syys haalarin sieltä jesper juniorista. Olin vaan netissä kattellut, ja kun lähti idea parkkiin pistin rahat käteen ja pyysin tuomaan. Onhan tua iha kiva, oranssi! Ei ihan sellanen minkä sain netissä käsityksen mutta menee kyllä! :p Ei tarvi tuostakaan enää stressata, ja oma mun oma äiti lupas ostaa neidille ne kengätkin, tuleepa ainaki hyvät ensikengät kun on sellanen että vaan "paras käy" :LOL:

Edla ikävää tosiaan - mut parempi hoitaa nyt asia kuntoon -et ei tuu mitään liimakorvaa -neiti ei oikeesti ees reagoi siihen tulehdukseen öisin ja siks se olikin yllätys. Ei kait se puheenkehityksellekään oo hyväks jos korvat vaivaa. Katsotaan.

sanat ei sanoja vielä ainakaan selkeeesti.

yö ilman tissiä onnistu. Toki mä nukuin eri huonees ja lupasin tulla paikalle vast huudettaessa. 03.00 neiti heräs ja itkua kuulu -onneks isäntä otti kainaloon ja neiti rauhottu vajaassa vartissa. Sit seuraavaksi kello olikin jo puoli kuus ja sit tissiteltiin. katsotaan miten ens yö menee.

kirpputorit kivoja löytöjä ootte tehneet -me mennään huomen kiertää kirpputorit(3kpl) oikein naisporukalla ja ilman lapsia.

Mukavaa pääsiäistä kaikille. :wave:

huomenna pitäisi tuuriin lähteä..on vaan iso ongelma. isommat muksut menee anopille hoitoon. ja pyysivät että myös pojan jättäisin..mut pelkään mite se pärjää ku 7h menee ainaki reissussa. tunnin on aiemmin ollu siellä isompien kanssa ja se meni hyvin. oon niin torvi etten anna noita vaikka hoitajia olisi... :ashamed:
reissu olisi raskas pojalle automatkoineenkin ku ne ei bravuureita meillä ole. ja sit ku ei liikkumaan pääse moneen tuntiin saa varmaan sen kuohumaan..mut ku en millään hennoisi jättää sitä silmistäni... :ashamed:

meillä ollu ihme hulinat nyt kahtena yönä..tissillä sen miljoona kertaa... :headwall:

mut nyt maistaan sitruunarahkatorttua mitä tein...

Yhteistyössä