TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

Vilma: Voi ei! Toivottavasti selkä paranee pian!! Mä en tosiaan aamulla enää ehtinyt palstaa lukemaan kun poika oli aika hmm.. aktiivinen ;) ja lähdettiin jo 9:30 bussilla keskustaan asioille.

Edla: Ensiksikin; kiitos kaffitteluista! Ja toisekseen; mitä??????????? Siis sikamaista! :eek: Ihan törkeää toimintaa tuollainen :(

Marmotta: Toivottavasti ystäväsi tilanne selkiää parhain päin! Voimia :hug:

Carmen: Voi apua :( Mene pyytämään hyvitystä? Noista päikkäreistä vielä, että meillä meni parisen viikkoa ennen kuin homma lähti kunnolla toimimaan. Mut kun en saanut enää kunnolla kaksille päikyille, niin sitkeesti vaan jatkettiin kokeilua ja nyt menee jo ihan ok ja unilleen sammuu ku lyhty. Päiväunet kesti alkuun 1h-1,5h, mutta nyt on jo pidentynyt 2h:iin tai jopa 2,5h:iin. Noi on jo ihan hyviä aikoja ja poika jaksaa iltaan (klo 19:ään ) asti hyvin. Aamupäivät on vaikeampia nyt muutenkin, kun on tuota eroahdistusta, mutta koitetaan keksiä kivaa tekemistä aamuihin, et selviydytään :) Mut tänään kun oltiin kaupungilla koko päivä, niin poika nukkui jo aamupäivällä 30min ja sit iltapäivästä 1h ja menee noinkin. Kaupunkireissussa aina rytmi vähän vaihtelee.

majj: Hyvä, ettei ollu refluksia. Ja et saitte tuon lausunnon. Toivottavasti oikeakin vaiva nyt vielä selviää?
 
Noniin,nyt sain pojan nukkuun normisti kun oli kahdet päikyt taas ohjelmistossa...

Vaikka kotiäiteenä ollaankin,niin mua selkee rytmi helpottaa...eli siis pidän hyvänä asiana ja sit kun ollaan tässä kohtaa,et vaihtelee eikä mikään oo hyvä,niin odotan vaan et menis takas uomiinsa. Johtuupi kai siitä että poika on kaikkein helpoin "käsitellä" kun on selkeä rytmi. Esim.nukkumaan on heti vaikee saada jos on valvonut liika/liian vähän. Mut siis eihää meilläkään kellokaulassa mennä,mut noin niiku suurinpiirtein samat ajat =)

Edla,Ei oo totta :eek: Joillain on sitte häpyy tollasta asiaa pimittää... osanotto ja iso :hug:

Miä oon jo nyt ihan täpinöissäni viikonlopusta kun siis lauantaina mennään syömään ja mahd.kattoon keikkaa sen jälkeen,tuttujen orkesteria =) Mietin jo vaatteita ja kaikkee :LOL: toivottavast ei käy vanhanaikasesti ja peruunnu koko homma kun oikeen kielipitkällä odotan...ja tietty sit la itken kun pitää poika jättää muutamaks tunniks :D :ashamed:

Nyt öitä... :wave:
 
Edla miten se on mahdollista? Miten sun äiti? En muista muuta kuin mitä isästäsi olet kertonut. Saitteko siis kutsun perunkirjoituksiin vai miten selvis? Kyllä on outoo. Ja osaannotto myös täältä.

Meillä käynyt pyörremyrsky pitänee korjata lelut. :wave:
 
Matami: Minuakin vois tua makea alkaa ällöttämään, vaan ei! :LOL:

Kuratöppöset : Kuulostaa kyllä aika hyviltä, pitää katsoa jos jossain sattuis näkemään! :) Tosin ei me paljoa pihassa vielä olla, kiikkumassa vain.

Joo olisi kyllä hyvä saada tietää mistä se turvotus tulee sinne kurkkuun... No nyt odotellaan aikaa vielä sieltä korva-,nenä- ja kurkkupolilta kun se korvalääkäri haluaa vielä sanoa oman mielipiteen asiasta, ja sit tosiaan ottavat varmaan sieltä helsingistäkin yhteyttä kait...

Paistoin tänään pitkästä aikaa lättyjä, nam! :p
 
Mä tykkään kans kun pojalla on jonkinlainen selkeä rytmi. Auttaa kyllä meidänkin naperoa aivan valtavasti ja onhan se itsellekin helpompaa. Kelloa meidän talosta ei edes löydy ku kännykästä ja tietsikasta, joten sitä ei tuijotella, mutta kyllä mä silti pidän kiinni ruoka-ajoista yms. Jotenkin oon jopa kuvitellu, et meidän pojan helppo nukahtaminen iltaisin vois osittain johtua siitä, et samat rutiinit on hoidettu ennen unia jo 2kk iästä lähtien. Mut mä oon kyllä muutenkin aika pedantti, tää sopii meille :D

Repa: Toivottavasti pääsette hyvillä mielin ulkoilemaan lauantaina! Ei saa tulla itku äiteeltä... Eihän? Ootte vaan hetken poissa ja poika on hyvässä hoidossa sen aikaa, eiks joo? :) Nauttikaa!!
 
edla....olipa ikävä juttu :( ...osanotto :hug:

repa..kiva, kun lähdette ulos, kyllä oletkin sen ansainnut :hug: =) !!!

vilma....miul meni silloin vähän aikaa sitten selkä myös...ja voi kurjuus, kun on hankala olla :eek: ....ajan kanssa meni ohi, jaksuja :hug: ..

Meillä neiti tänään jopa syönyt kaikilla aterioilla jotain =) ...ja veti suuren kipollisen tomaatin paloja ja raejuustoo....on kyllä tällä hetkel meijän neitin herkkuu :p ...

majj...no nyt on sulettu yksi sairaus jo pois....toivottavasti selviää, mikä tuota turpoamista aiheuttaa :hug: ...
 
edla todella mauton ja ikävä temppu, suututtaa puolestasi. miten asia nyt selvisi? Lämmin osaanotto!
marmotta toivottavasti olet jo saanut uutisia molemmista ystävistäsi! :hug:
aikataulu
7.00-8.00 herätys ja aamupala
9.30 ulkoilu
11.00 lounas
11.30-13.30(14.30) päiväunet
14.00 välipala
17.30 päivällinen
19.30 iltapuuro ja pesut jne.
20.00 nukkumaan
carmen inhottava juttu tuo mitä hiuksillesi kävi. mulllahan avan odotusaikana tuli vaalennettaessa hiukset pinkiksi. Johtui raskaushormonista. Samaa väriä/kampaajaa oli käytetty aiemminkin. Aina ei siis kampaajan vika, mutta korjattava totta kai.
pääsiäisherkut suklaa :D ja lammas. Tänä vuona tosin tarjolla sisäfilettä, oli sen verran hyvä tarjous kaupassa tänään. Täytyy vaan muistaa, ettei mediumina vedä.
Pääsiäisen jälkeen varhaisultra. nyt jo jännittää.
 
katrinainen jännää varmasti päästä sinne varhaisultraan -tuu sit kertoo mitä sinne masuun kuuluu :heart: aikast kiva kun niin moni teistä oottaa jo toista ja oliko jollakulla jo kolmas tulossa :)

majj toivottavasti selvii pian mistä johtuu moinen. Hyvä et oikeesti selvittävät asiaa.
Meillä muuten kans ollaan käyty keinumassa.


onko kukaan käynyt pyöräilemässäme käytiin eilen :) isompi oppi ajaa ilman apupyörii ja pienemmän istutin istuimeen. Kypärä päähän ja aurinkolasit ja vanhat saappaat et viima ei kävis varpaisiin :) kivasti meni ja molemmat tytöt tykkäs. Sain aina hymyn kun tarkistin tilanteen -lämpeis vaan ilmat.

poika mitens teillä -onko yöt yhtään helpottanut? Miten teillä muuten -menikö sun pojat jo hoitoon? Mä jännitän kovasti minne neidit pääsee -kesäkuun alussa selvii sit ja elokuussa alkaa hoito virallisesti.

öitä :wave:
 
Tulin just nukuttamasta F:ää ja luin loruja melkein puol tuntii. Tyttö tippui sängystäkin kun möyrys nii paljon :( Säikähdin kovasti kun silleen pääedellä pyörähti ja ei ees alkanut itkeen :'( , mutta sit kohta taas iloisena jatkoi biletysta siinä sängyllä :D.

Marmotta :hug: Täällä on ollut paljon teeveessä niistä järistyksistä... Edla kylläpäs olivat törkeitä, osanotto suruusi :hug:

Pääsiäisherkut


Carmen ja Kirsikkatomsku Meiiä ulkoleikit sujuu kuin vahalta tekijältä nyt, mutta alkuun oli hiukan et hei mikäs juttu tää kun pistetaan hiekalle tai ruoholle istuun...Eiköhän hiekka ja leikit leikit maistu kohta hyvin ;) .

Merika ei vielä olla pyöräilty muuten kuin F on istunut kolmipyöräisen kyydissä ja ohjaa kun minä tönään. Pitäis hankkia istuin ja kypärä että päästäis kokeileen vauhdin hurmaa takapakkarilta :D

Pääsiäisherkut Mämmi menee ja mies lupas laittaa lammas currya Etelä Afrikkalaisesti eli sellaiseesa kolmijalka valurauta kasarissa hiljaisella tuleea (kaasuhella, nii voipi tehdä tuolla kasarilla, muuten hiilloksella).

Voittekos nyt autella mites menee suomalaiset sanat tuikituiki tähtöseensiitä kun lauletaan korkealla taivaala???

Carmen
Täällä täti kylässä, joten ei tällä kierroksella tärpännyt, kaöenterissa on ovispäivä merkattuna ;)

Nyt öitä :wave:
 
Kiitos osanotoista :hug: Olipahan taas päivän pläjäys. merika, juu kutsu perunkirjotukseen paljasti mulle tän homman. Mun äiti kuoli jo monta vuotta sitten. Vaikka ei missään hyvissä väleissä sukulaisten kanssa oltukaan niin silti olis ollut korrektia ilmottaa ja antaa mahdollisuus tulla jättämään hyvästit. :eek: Siis vaikka eripuraa olikin, niin ei se musta näin ison vihan paikka ole että tollai voi tehdä! Olihan se kuitenkin mun mummo :ashamed:

Naukuri,
Hertsikan Etolasta mä noi hain ja niitä oli aika paljon siellä. Kokeile soittaa sinne sulle lähimpään t.pisteeseen ja kysy niitä. Mäkin etin Rukkan sivuilta niistä tietoa, myöskään löytämättä mutta kuulemma niitä kyllä on. Jokos teillä kiljutaan ja hermot menee? Ja kiitos myös teille kahvittelusta :)

Marmotta,
toivottavasti kuulet ystävistäs pian :hug:

LC, Tässähän nämä:

Tuiki tuiki tähtönen
iltaisin sua katselen
korkealta loistat vaan
katsot alas maailmaan
tuiki, tuiki tähtönen
iltaisin sua katselen

Kaikki lapset maailman
tähtösiä katsovat.
Miettivät miks loistaa ne
maahan asti valaisee.
kaikki lapset maailman
tähtösiä katsovat.

Katris, ihanaa :heart: Mä jännään kans sun puolesta :)

Vilma, onkos selkä yhtään parempi? Saitko buranalla ittes käyntiin?

Majj,
no toisaalta hyvä tieto et refluksia on suljettu pois, mut enää olis vissiin kiva tietää mistä noi kohtaukset johtuu.... :/

Matami,
ihanaa kuulla et teillä on syöty :)

Repa, b :) d pystyssä täällä teidän lauantaivapaan puolesta :D

Kirsikkatomaatti
, meillä kans on se perunaprässi, mut häpeäkseni tunnustan et oon vissiin kaks kertaa käyttäny sitä :ashamed: mutta onneks se onkin meillä vaan lainassa :D

Eroahdistus
, meillä neiti ei tällä hetkellä anna iskän juottaa iltamaitoa.... :/ siis pullo ei vaan sillon pysy suussa, hirvee metakka....

Nyt on pakko mennä likan perään nukkuun. Sain sen tossa reilu tunti sitten uinahtamaan.
 
Edla Törkeesti tehty sukulaisilta. Meillä ollut sama tilanne, paitsi että äitini elää vielä tätä maailmaa...itse olin pieni kun mummo nukkui pois,mutta äitiäni harmittaa yhä se ettei saanut jättää hyvästejä - sellaisesta ei koskaan voi päästä yli. Yhdessä vaiheessa äitini pyynnöstä aloitin asian selvityksen perinnön purkua ajatellen, prosessi olisi ollut kuitenkin niin ikävä että luovuttiin siitä. Harmittaa kyllä tuollainen toiminta sinunkin puolesta.

Repa Ihanaa ohjelmaa tulossa teille. Nyt ei saa käydä mitään vanhanaikaista - nyt kuules tulee ihan uudenaikaista elämää :LOL:

Mustamakkara Ostin eilen lämmintä sellaista - en ollut ajatellut antaa maijalle,, mutta sormiruokailuksi meni ja söi kyllä ihan onnellisena moista herkkua. Mainio ruoka tuo mustamakkara, otankin mukaan vakituisiin mössöihin.

Sitten kun Onko teillä näitä "sitten kun" fobioita. Olen elänyt pitkään sellaisella tänään tässä ja nyt -otteella. Havahduin kuitenkin realismiin että sitten kun onkin mukana elämässä... haaveissa pari vuorokautta omaa aikaa ja kotona - ilman lapsia. Helpompi olis lähtee jonnekin, mutta on vaan sellanen unelma saada olla kotona pari yötä ilman äänen ääntä ja touhuilla omia. Lapsen kitinä tai itku ärsyttää välillä vaikka joku muu hoitaakin tilanteen. Oonkohan ihan tervejärkinen :eek:
 
Sitten kun heh. mä myönnän ainakin välillä olevani sitku maailmassa.. Tyyliin sit kun olen pari kiloa kevyempi olen parempi ihminen, sit ku on kesä niin teen sitä jnejne... Yritän kuitenkin elää päivä kerrallaan.. Ja nyt ihan hyvin onnistunutkin siinä... Lauantai oli taas hyvä muistutus siitä että aina ei mee asiat niinku itte suunnittelee.

edla kurja homma sulla!

summer tehän saatte edukkaasti kuvat. Täytyykin soitella sinne Minimanin valokuvaamoon.. Ja varmaan vielä tällä viikolla. laitatko mulle nimen yv:nä?

Mites olis ne keski-suomen treffit jonain kauniina lauantaina???

viime yö oli taas levoton. mies halus, että otetaan poika koko yöks meiän viereen nukkumaan. ja eihän siitä nukkumisesta tullu mitään. Nyt on sitte tosi väsyny olo ja lisäks mullekkin taitaa olla flunssa tulossa. sen verta on taas ääni käheenä. no ehkä tää tästä.

meilläkin olis lauantaina tiedossa oikeen vauvapartyt!!! Saadaan koko kaveriporukka lapsineen kasaan. ja tiedossa hyvää seuraa ja ruokaa.. Kunpa vaan pysyttäis terveenä.

repa: hyvin se teidän lauantai menee. huoli pois ja nauti!! eläkä maalaa piruja seinään.

tein muuten taas hyviä löytöjä kirpparilta. mm farkkuja, farkuhameen ja kevättakin... Ja rahaa meni alle 20 euroa.

nyt päivän askareisiin.
 
Heippa kaikille.

Olen kyllä käynyt lähes jokapäivä lueskelemassa juttujanne, mutta en ole mukamas ehtinyt kirjoittamaan tai ei ole ollut kirjoitettavaa.

Kaikenlaista on teille ehtinyt tapahtua varsinkin noita ikäviä/surullisia juttuja kaikille yhteisesti voima :hug:

Meillä mennään tasasen rauhallista omaa tahtiamme.

Launtaina oltiin huutokaupassa ja pistettiin hiukan olohounetta uusiksi. Keräilyharrastuskin sai jatkoa.

Huomenna pitäis lähteä hakeen rakennus/remontti tarvikkeita, kun lauantaina on tarkoitus pitää talkoita.

Tänään on esikoisella parturi. Tosin olemme edelleen erimieltä mitä siellä tehdään. Minä, kun en raaskis kovin lyhyeksi leikkauttaa vaikka likka itse onkin sitä mieltä.
 
Birdie, olis ihan kiva treffata =) josko ne saatais järkättyäkin...mutta mulle kävis vasta toukokuussa....muille? toki voitte ilman muakin treffata. Jos lauantai on, niin menee pitkälle, mutta jos joku muu päivä niin käy aikasemminkin.

Me lähdetään muutamaksi päiväksi mökkeilemään! :wave:
 
Kiitos rakkaat ystäväiset lauantaitsempityksestä :D Mulla on sellasta vikaa et maalaan just piruja seinille tyyliin "ei se sit kuitenkaan onnistu" :ashamed: Kai se on jonkin näköinen puolustusmekanismi,et ei pety niin paljoo kun on varautunut tms...

Sittenkun on täälläkin aika-ajoin vahvasti mukana arjessa...

Mustamakkara on hyvää :p Mut miä lukeudunkin ihmisiin jotka syö kaikkee elintarvikkeeks luettavaa :LOL: Et siis kaikki on nannaa.... Poika ei kyl tuu makkaroita syömään vielä vähään aikaan,ihan liikaa suolaa ja sitä kun saa sitte tulevaisuudessa todennäkösesti enemmän kuin tarpeeks niin olkoon vielä ilman suurempia määriä ;)

Reseptiosio:Miä tein eilen perunamuusia ja kalakastiketta,mitä siis poikakin söi ilman suolaa...mitä nyt muusissa oli pikkasen keijua :saint: Kalana oli seitä ja kirjolohta,maissitärkkelyksellä suurustin...suolatonta liemikuutioo,valkopippuria,kirveliä ja persiljaa... aikusten versioon lisäsin sit vielä tilkan ruokakermaa ja kalaliemikuutiota =)

Yöllä en jaksanut enää sitä kello kahden tunteja kestä'vää konttaus sohwta :ashamed: Vaan annoin sit tissiä, sen ansiosta oon tänään paaaljon virkeempi.Sinne asti nukku tosi hyvin,eli se kello 23 syöttö on pojalta unohtunut täysin... Katon myöhemmin uudestaan paremmalla onnella tota myöhempää maitoilua... Voihaa sitä yökohtasestikkin hiukan katsoo et jos saa jatkamaan ilmankin,niin hyvä =)

Nyt suihkuun,anoppi tarjoo lounaan aasialaisessa ravintolassa:wave:


 
Hoh-hoijaa, ei taidettu ainakaan kertalaakista meillä siirtyä yksiin uniin :/ Eiliset päikyt jäi 1,5 tuntiin ja Nea oli hereillä 13-19:30 :eek: Vähän liian pitkään minusta... Tänään oli ihan pakko koittaa josko nukahtaisi aamu-unille ja 5 minuutissa sammui 10:30. Eli ns. normaaliin aikaan kahden päikkyjen rytmissä. Lohduttavaa kuitenkin kuulla naukuri, että homman asettuminen uomiinsa voi kestää pitkäänkin!

katrinainen Kai tääkin munkin "värivirhe" voisi periaatteessa johtua raskaudesta, mutta ainakaan Neasta ei mitään ongelmia ollut, kun mentiin niillä aineilla ja keinoilla, jotka vuosien saatossa on toimiviksi todettu! Tää uusi kampaaja, jota kokeilin on vaan persoonaltaan tosi itsevarma ja "tietävä" ja jaksoi kyllä selitellä kaikkea mahdollista, kun lopputulos oli selvillä :( Kuulemma pitäisi jossakin värikoulussa oikein värjätä mun tukka, kun ei hänen keinoin onnistunut! Mutisin siinä sitten jotain 15 vuoden vaalennusputkesta, jolloin lopputulos on kyllä ollut ihan toivottu... Nyt vaan mietin, että miten mahtaa sen ruskeaksi värjäämisen kanssa käydä - tulee kai vihreät sitten tällä kertaa :ashamed: - ja pitäiskö mennä suoraan jonnekin muualle. Ärsyttää niin paljon, kun tällasta käy :kieh:

Edla Osanottoni! :hug: Ja kummastus miten viesti ei sinua tavoittanut.. :/

Loppuun kehuskelen miten löysin ihan uudenveroiset Teutonian kantokassin ja hoitolaukun KaksPlussan kirppisen ostetaan- osiosta yhteishintaan 30e :eek: :eek: :eek: Ei tosin olleet samaa kuosia, kun ne meidän tuplat, mutta pakko tinkiä, kun noin hyvät kaupat tein ;) Tulee kyllä hyvä mieli, kun saa halvalla ihan uudenveroista tavaraa! Pitäisi vaan useammin käyttää näitä second hand- palveluita, kun niin helposti marssii vaan kauppaan ja hakee sieltä.
 
Hiusvaalennuksista pikaseen.. :D Minulla nuoruudessa oli musta pitkä tukka, jonka halusin takaisin omaksi punaiseksi.. Kampaaja vaalensi ja vaalensi ja lopputulos oli ok, mutta muutaman sentin päähän tyvestä jäi tasainen musta rinkula, oikea sädekehä :D. Kampaaja hädissään soitti kaikenmaailman maahantuojat läpi, että mikä ihme tässä oikein on ja sieltä passittivat kampaajan APTEEKKIIN hakemaan jotain en-nyt-enää-muista-mitä. Niillä apteekin aineksilla saatiin se musta väri vasta irti nätisti. Syynä tähän koko sädekehään oli muutama kuukausi sitten aloitetetut e-pillerit, eli hormoonit muuttivat hiusta siihen malliin, että väri oli jumahtanut toisella tapaa kiinni siinä vaiheessa kun pillerit aloitin :D
 
kirsikkatomaatti...miun haave kans....kotona olo ja hiljaisuus...olen muutenkin melko ääni herkkä ihminen :( ...ihan olet tervejärkinen =) !

carmen...kampaajasi on tehnyt mokan, ei siinä selittelyt auta, pitää ottaa vastuu työstään...ehkä vaihtaisin kampaajan, jos sinusta tuntuu ettet luota häneen...hieno juttu, et löysit edullisesti tavaraa...miä ostan paljon kirppareilta ja olen todella tarkka ostaja ( et on hyvälaatuista )...silti löydän vaikka mitä =) !

Meillä neiti on alkanut puhuu unissaan :heart: ...ihanaa vauvakieltä höpöttää :D...ja nukkuu kyl tosi levottomasti...pyörii ja hyörii...mitäköhän unia vaavit näkee?
 
Keski-Suomen treffit käy toukokuussa hyvin. Eihän tässä montaa viikonloppua enää olekaan kun on toukokuu! Hurja miten aika menee nopeaan..

Yhdet päiväunet meni kuulemma hyvin lauantaina kun Eeva oli täällä mummun ja papan kanssa, mut minusta yhdet ei kyllä riitä. En saa millään pidettyä hereillä puoleenpäivään asti ja sit jos käy aikaisemmin unille niin herää tietty aikaisemmin ja sit just pitäis olla hereillä tyyliin 13-19:30. Eihän sekään onnistu. Sit pitäis ottaa toisen unet 6 pintaan ja se on liian myöhään. Että kaksilla unilla kyllä mennään, kokeillaan joskus taas yksiä.

Sitten kun
on kyllä ihan jokapäivää. Hienosti aina kuvittelen, että päivä kerrallaan tässä mennään ja jalat maassa, mutta ei se kyllä onnistu. Sitten kun Eeva on 15 ja alkaa luuhata yötkin jonkun pojan luona.. sitten minä nukun. Se on se yleisin. :D
 
Edla :hug: Tosi ikävän tempun ovat tehneet! :(

Päikkärit viime aikoina ollaan menty yhdilla unilla jotka sijoittuu sinne puolen päivän aikoihin usein 12.30-14.30. Joskus jos on herätty aikaisin niin rytmi aikaistuu ja saattaa tarvita toiset päikkärit viel klo17 aikoihin. Nukkumaan mennään yleensä klo20.30-21.

Tajusin just et olen ekaa kertaa yksin kotona koko päivän sitten Joan syntymän :eek: Mun selkä meni niin jumiin et mies sai eilen tulla töistä kotiin ja tänään esikoinen meni tarhaan ja Joa lähti päivähoitoon mun faijalle. Tuntuu tosi omituiselta olla vaan tääl himas, istua sohvalla ja surffata / katsoa telkkaa :whistle: Pääkin on varmasti vähän sekaisin kun vähän väliä havahdun et missä Joa on ja sit taas muistan et hoidossa :whistle: Buranaa ja lepoa, TA:sta vain sanoivat ettei lääkäri auta tähän vaivaan...
 
Kiitos Edla

Harmi Carmen sun hiusvari juttus. Mulla oli kans vuosien varjaykset takana kunnes pari vuotta sitten lakkasin kokonaan varjaamasta. Nyt on ihan oma yllatys yllatys maantien ruskee vari hiuksissa. Toivottavasti saat hyvan varin pilalle menneen paalle.

Sit kun
oon lomalla tai viikon loppu tai... Toisaalta ollaan paljon myos tassa ja nyt.

Xyli tabletit
Taalla ei todellakaan suositella mitaan xylia lapselle, mites jokos annatte tai mites teidan hammaslaakarit on neuvoneet? Pitas varmaan hankkia suomalainen hammaslaakari taalla, joka vois sitten vahan niikuin maarata xylit kayttoon, jotta vois antaa hoitoon mukaan. Oma purukalusto on niin huono etta oikeen havettaa :ashamed:

Taidan aukaista oven takapihalle ja iloita auringon paisteesta ennen kuin lahden toihin! F on menossa paikkareille iskan kans.
 
LC: Meillä sanottiin hammastarkastuksessa että xylitol-tabletit ja purkan voi ottaa sitten käyttöön, kun niitä ei suoraan nielaista :) Eli kun lapsi osaa hetken pitää pastillia suussaan ja imeskellä tai kun osaa hetken syödä purkkaa. Mut tais olla hoitajan arvio et noin 2v iässä vois alkaa aloittelemaan, jos en ihan väärin muista. Enkä nyt tähän hätään sitä ohjetta löytänyt tietenkään... :ashamed:
 

Yhteistyössä