TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

Sitten kun elämään sorrun mäkin joskus, mut yleensä aika pienellä aika viiveellä just tyyliin, sit kun saisin joskus olla itsekseni päivän, niin tekisin sitä ja sitä ja sitä... Mut aika tässä ja nyt eletään. Ennen ajattelin paljon enemmän sitten kun.

Edla: Soittelin Suutarilan etolaan ja siellä ainakin oli noita töppösiä. Pitänee käydä siellä hakemassa. Hinnan unohdin kysyä, mutta tuskin paljon enempää maksavat ku rukkaset.

Meillä sanottiin hammastarkastuksessa että purkan voi ottaa sitten käyttöön, kun osaa olla nielaisematta niitä.. :)

Yhdet unet: Sopis kyllä meille tai siis mulle hyvin... Yhdet sellaset 3h päikkärit ois jees! :D mutta neiti heräilee jo niin aikasin että ei millään jaksa valvoa esim. 12 :/

Mulla on täällä lapsifarmi :D Oon täällä yksin J:n ja sit siskon kaks poikaa! :D Ja nyt kaikki nukkuvat... ;)

NaukuriMuistelisin että ainakin pääkaupunki seudulla on sellaisia taxeja missä istuin olemassa. Pääkaupunkiseudun parhaita taksiyhtiöitä on Kovanen, matkasin yhteen aikaan taxilla enemmänkin - Kovanen toimii aina. Tuli vielä mieleen tosta matkasta - bugaboo ratasosa toimii hyvin istuimena autossa ja koneessa, jos vaikka saisit jostain lainaan moiset kiesit. Voiko matkalle lähtö enään helpommaksi muuttuakaan - hommaa sitä ja osta tätä ;)

jaahas. taitaa olla kaikki mammat tältä päivää jo palstalta lähteneet.

mulla ihan hirvee räkätauti päällä. Ja kannatti joo mennä jumppaan. No ehkä tää tästä taas.. suklaata naamaan ja miehen viekkuun ni johan helpottaa.'

NAUKURI:
taksikeskuksessa pitäis olla istuimia lapselle. Muistaa vaan mainita samalla ku tilaa taksia että tarvii istuimen. muistaakseni jossain lehdessä oli tästä juttua joku aika sitten.. Ja voithan soittaa vielä ja varmistaa ton istuin asian.

Ai niin. poika seisoi tänään ilman tukea!! Ja oppi taputtamaan käsiä yhteen!!! Mun iso vauva :heart:

taas mä täällä murehdin ihan joutavia. höh.

mukavaa illan jatkoa.

Tuli ellokselta mun kengät ja aah,niin ihanat B) Tulis kesä et vois käyttää...

Mämmiä täs vetelen,mies on nukuttamassa Kasiaista... huomenna anopin kanssa kirpparille katteleen vaatetta pojalle. Mitähän siitäkin tulee...anopilla vähä eri maku kun mulla ;)

Kurpitsalla jännät paikat..... :p

Birdielle paranemisia :hug:

Jokos miä kehuin,et Kassulle tulee TAAS hammas. Alas oikeelle,tullu ikenestä läpi,ei ees pahemmin pullottanut eikä näkynyt ennakkoon,mut tänään tunsin kun piruuttani kokeilin. Kun vasemmalle puolelle on jo kasvanut hyvän matkaa...siis kyse alaetuhampaiden viereisistä hakuista.

Nii ja kurahousut ostin tänään prismasta,ihan perinteiset rukan tummansiniset ja kokoa 86,ei näyttäny mitenkään yli-isoilta... sadetakkii en raaskinut...saatiin 92senttinen ilmatteeks...hukkuiskohan poika siihen? Jos veis tonne hankeen istumaan joku päivä :D

Oon tässä koko aamun selvittänyt asioita. On se kumma että kaiken tarvittavan tiedon saaminen on kuin palapeli... jokainen asia on hankittava eri paikasta. Mut oonpahan saanu paljon aikaseks.... oli sitten viettäny kaksi viimeistä viikkoaan tuossa kilometrin päässä meiltä sijaitsevassa sairaalassa. Mä laskeskelin et kolmeen kertaan oon siinä naapurirakennuksessa käyny niiden viikkojen aikana, tietämättä mitään :headwall: Kyllä mä oon vieläkin niin raivona! :kieh:

Kirsikkatomaatti, ikävää kuulla et teilläkin ollu samanlaista törkeetä toimintaa :( Tota mä pelkään itekin et se jää vaivaamaan mua et ei saanu hyvästejä jättää. Mut kai tää on vaan yritettävä niellä ja kattoo taas eteenpäin.

Yhdet unetmeillä likka on varmaan joulusta lähtien vedelly vaan yhdet unet... yleensö noin. 3h ja se muuttu ihan yhtäkkiä. Nykyään jos ollaan liikenteessä niin toki saattaa illan suussa nukahtaa puoleks tunniks tai jotain. Vaatii kyllä yleensä turvaistuimen :)

naukuri,
teillä on sit tänään 11kk täynnä, onnea :) Niiden töppösten ovh oli 12,90 eli siis ei sekään oo paha.

Sitten kun... täällä kans :wave:... yleensä kuuluu tämmösistä et... sitten ku mies on kotona lapsen kanssa voin siivota vaatehuoneen/saunan tai lähteä uimaan kavereiden kanssa... jne...

Kurpitsä,
nyt mä aloin jännää sun puolesta. Tee se testi heti :D

Repa, mä mietin et seuraavat kurikset on kyllä Rukkan :) Mä tahon kanssa mämmiä :D

Ihmeen hiljanen päivä täällä... onkohan kaikki ulostautuneet? Mä en vissiin tänä kesänä voi tehä samaa ku viime kesänä.... et kannoin läppärin partsille ja istuin siellä :D

Yöhulinoista, oli vissiin oikeesti meillä siitä unipussista tää mekkalointi.... neiti on meinaa nukkunu nätisti tuosta puoli kasista ja toivottavasti tää jatkuu tämmösenä tästä eteenkin päin :)

Huokaisu... ei saa taas millään mies poikaa nukkumaan...kauhee huuto ja märäys kuuluu yläkerrasta ja mun kans ei juuri koskaan itke. Mikähän siinä nyt taas on et iskä ei kelpaa,vaikka parikertaa meni jo ihan hyvin |O

Edla: Kiitos onnitteluista! Unohdinkin eilen onnitella teidän F:ää :shamed: Kävin sitten hakemassa ne töppöset. Tosi näppärän oloiset! Mut vaan tummansinisenä tuollakin ja oli kans muutaman euron alessa; olisko jääny 8,50e maksamaan. Otin sit samaan rukkasetkin, sellaset vuorelliset, et saa käsineensäkin siellä rypeä :D Sydvestejäkin näytti olevan punaisia ja sinisiä tarjolla, aika söpöjä ;)

Repa: Mä kans ajattelin Rukkan ostaa ja katsoinkin jo kokoa 86cm. Ei tosiaan ollu mitenkään suuren suuret. Katsoin tosin Sokokselta; mitä mahtoi maksaa Prismassa? Haluaisin punaiset, kun ovat niin ihanat!

kurpitsa: Siis nyt heti apteekkiin, mars! :p Mäkin ihan täpinöissäni täällä :D

birdie: Kiitos! Googlaamalla löysinkin tuon artikkelin; ollut hesarissa viime syksynä. Pitää tosiaan soittaa ja varata taksi muutenkin ennakkoon, kun lähdetään aamuyöstä ja tarvitaan tilataksi, kun meitä on 4 aikuista ja poika.

Nyt alan askartelemaan pojan synttärikutsuja. Hyödynnetään värikylvyissä tehtyjä sotkuja ja tehdään niistä kortteja ;) Reissujen vuoksi pitänee lähettää jo pääsiäisen jälkeen ne :eek: Mun VAUVA...

Hiihaa, nyt on nro kakkonenkin ilmoittanut olostaan liikkumalla :D Jäi kokonaan väliin ne hennot hipaisut ja eilen illalla tuntui kunnon muljahduksia :) En varmaan vaan oo huomannu aiemmin liikkeitä, kun vouhotan tuon esikon kanssa niin kovasti päivisin.

Heipähei! :)

Tuntuu että en oo parina päivänä oikeen saanut mitään kirjotetuks, mutta koitan nyt jotain kirjottaa.. :D

Kurpitsa: Nyt sitä testiä vaan hakemaan, jospa saatais lisää vauva uutisia! :p Näitä alkaa olemaan jo ihan kivasti.

Naukuri: Onnea kun tunsit ekaa kertaa liikkeet, ihanaa! :p

Oon kyllä kateellinen teille joille tulossa jo toinen tai useampi lapsi! :) Me aletaan yrittämään vasta vuoden tai parin päästä sitä pikku kakkosta, mutta sellasen pienen raskaus masun voisin kyllä ottaa ! :)

Sitten kun, täällä myös! :wave: mm. sitten kun tulee lämmin ja kadut ovat kokonaan putsattu pikku kivistä alan taas vaunuttelemaan ahkerasti... :whistle:

Repa: Luulen että 92 koon takki voipi olla vähän iso :D ainaki mun kummipoika, kesällä 3v käyttää nyt tota kokoa. :D

Meillä neiti tulee huomenna 10kk, ja nemikan poitsu tulee parin viikon päästä 1v! :p
Niin ja oon unohtanu mainita että meille on tullut 5 hammas jo, ja pian varmaan puhkee neljäs ylähamassa. :)

Jouduin sit meneen apuun taas kun mies huuteli...ens kerralla sovittiin etten mene,muuten poika oppii siihen että äippä tulee kunhan jaksaa huudella.

Naukuri:17,90 tais maksaa....Onnee liikkeistä :heart:

Majj:Niin,mulla on se takki siis olemassa ja näin kädessä pideltynä ei näyttänyt mitenkään jätiltä,mut tietty isohan se pojalle on ilmanmuuta... Noi koot on taas niin kiinni merkistä jne..meillä pari bodya kokoo 92,on saman kokosia kun yks 80 senttinen =)

Mun täytyy nyt vetäytyy yöpuulle :wave:

Repa: Kiitos! Sokoksella oli 19,95e, mutta siitä saisin ens viikolla -15%. No, aika samoihin menee. Ehkä nuo teidän nukutushölinät oli tällainen yhden illan "takapakki"? Tuleehan niitä aina, et ensin joku lähtee sujumaan ja sit tulee joku hälinä-hölinä-vaihe ja sit taas jatketaan normaalisti. Eiköhän se poika siitä taas tokene!

Heh, mulla aina välillä nostaa hetkellinen paniikki päätänsä, kun mietin tulevaa syksyä... Nyt oikein korostuu, kun tuo poika on NIIIIIIN haasteellinen eroahdistuksineen ja kitinöineen/huutoineen. Ajattelen vaan et mitä jos on vielä syksylläkin tuollanen, niin eihän meidän arjesta tuu mitään, kun iskä palaa töihin :eek: Vaikka eihän poika varmaan enää silloin ole tuollanen. Eihän..?? :saint:

Nyt on kutsut tehtynä. Huomena postiin. Ja nyt tää mamma unille, kun viime yö meni häsläämiseksi jostain syystä...

:wave:

Edla ilkeän tempun sulle tehneet :headwall:

Naukuri onnea liikkeistä =) Haikeena täällä muistelen pojan ekoja liikkeitä...oli ne niin ihania!

Kurahousut meilläkin ostettuna ja päädyttiin kokoon 92cm rukkalla!Oli jotenkin niin kapeaa mallia,et otin siksi isomman koon,et mahtuu varmasti vielä syksyllä tuon toisen välikausihaalarin päälle.Huomenna lähdetään niitä sitten puistoon testailemaan.Mummokin osti pojalle ison kasan hiekkaleluja,kuormurin ja kottikärryt,niin kyllä nyt passaa niillä leikkiä :LOL:

Pääsiäis herkuista olitte jotain puhuneet ja mulle uppoo vain pasha ja munat.Miehelle täytynee mämmiäkin käydä!

Ihanaa pääsiäistä kaikille!

Meillä taas niin kovin levoton yö... silmät ristissä täällä...koskahan toi loppuu toi konttailu. Meillä poika siis ihan itkee ja kääntyy väkisin kontilleen ja istumaan,miä palautan takasin ja sama homma |O

Mun pitäs kohta valmistautua kirpparille lähtöön...

huomenta!

Onnea naukurille liikkeistä!!! mekin päästään kohta alottelemaan kakkosen työstämistä :)

Multa lähti sitten ääni.. Ei tuu ku kähinää, joten täytyy tänään olla vissiin vähän lepsumpi äippä. ei oikein onnistu toi kieltäminen. no ei se poika varmasti yhessä päivässä pilalle mee :)

meillä oli pitkästä aikaa taas rauhallisempi yö. kahdella tutin laitolla selvittiin. olo on silti ku puula päähän lyöty. varmaan johtuu flunssasta.

Hassu homma, mutta semperin korvike ei taida vieläkään sopia meidän pojalle. en tiiä onko huono yhteensattuma, mutta ostin kokeeks semperiä ja annoin sitä tänään. nyt on pojalta tullu jo kahet puklut. Voi tietysti johtuu siitäkin, et on kovin räkänen... kattoo nyt.

nyt pitäs mennä siivoomaan ja pakkaamaan. lisäks lupasin kaverin vauvalle kattella löytyykö meiltä ylimääräsiä housuja... Sit meenki lounaalle. päästän itteni tänään vähän helpommalla ja suunnataan valmiiseen pöytään!

ihanaa pääsiäistä!

Repa Jaksamisia kovasti öihin :hug: ! Kuulostaa niin tutulta. Meillä tosin tuo konttamaan nousemisvaihe on jo takana, nyt se on vaihtunut seisomaan nousemiseen :/ . Neiti jaksaa sata kertaa viimeisillä voimillaan kammeta pystyyn. Ja sitä mukaa teen kaatoja takaisin :D. Kait tuostakin uudesta taidosta joskus uutuuden viehätys katoaa ja teidän poju ja meidän neiti malttaa taas nukkua :).

naukuri Ihanaa, että liikkeet tuntuu jo :)!

On sitten yksi kaveri vähemmän, kiitos sen maanjäristyksen.
Kyllä mä sen arvasinkin jo ennen kun sain varmistuksen. Mun vanhemmat varmaan tuuppaa mut pakkohoitoon kohta, kun sain vaan kamalan naurukohtauksen kun kuulin. Siis mikä mahtaa olla todennäköisyys sille, että ensin menee mies sairaudessa jonka esiintyvyys on 1:1 000 000 ja puolen vuoden päästä kaveri maanjäristyksessä?? Varmaan samaa luokkaa kun se, että salama iskee samaan puuhun 6 kertaa peräkkäin tai että voittaa lotossa kuukauden putkeen.
Lotto vetämään tällä viikolla ihan varmasti.

Kuravaatteista Repa tossa tuumaili että tarviiko ostaa vielä pienempi takki - ehkä ei, kun sitä takkia ei juuri koskaan tule käytettyä, housut on ahkerassa käytössä. Jos sataa kaatamalla niin harvemmin tulee ulos lähdettyä.

Yökukkelit Meilläkin tuota levottomuutta ja ylösnousua ollut ilmassa, nyt tosin rauhoittunut. Repa ja muut varmasti kokeilleet kaikki mahdolliset keinot. Mites sellainen radikaali vaihto ehto, että jätetään sänkyyn jo nukkumaan mennessä eikä ns.nukuteta - operaatio on nimittäin aivan loputon, lapset osaa aika täsmäiskulla vetää oikeista naruista. Itse hoidin levottoman vaiheen niin että jätin huoneeseen möyriin - myöhemmin kävin peitteleen, kerran nukahti sängyn kulmalle istualleen ;) sisua löytyy siis. Mietin tätä hommaa nyt taas ihan puhtaasti ihmisen fysiologisen toiminnan kautta....... eli kun lapsella on menovaihe, niin hermotus käskyttää ja lepokäsky aivoihin on hieman katveessa - meillä toimii soittorasia & ripisevä kirja (soittorasiaa ei laiteta päälle, usein ite vetelee sitä) - uni tulee varkain ja unitaistelu jää, ts. liikekäsky/hermotus rauhoittuu väkisinkin. Meillä iskä oli aina rientämässä kun itkua kuului,mutta kielsin kun ei ollut sellaista loputonta parkumista kuitenkaan. Helppo se on neuvoa juu, jaksuja taas :hug:

Naukurille ja muille odottajille miljoonat ajatukset - "positiivisesti kateellisena" täällä teitä ajattelen.

marmotta :hug: otan osaa!Kaverisi oli mielessä eilen, jotenkin osasin pelätä pahinta täälläkin.Vaikea löytää sanoja suruusi. Minultahan kuoli kaveri tuossa ennen joulua ja tiedän edes jollain tasolla miltä se tuntuu. Onneksi olitte Eevan kanssa itse turvassa maanjäristyksen aikaan suomessa.
naukuri onnittelut :flower: . Ensimmäiset liikkeet ovat niin liikuttavan ihania. Mullakin on iskenyt pieni pelko sen suhteen, että miten kaikki sujuu sitten syksyllä/talvella kahden pienen kanssa.
edla tuo on kyllä niin kurjaa, että. Älä kuitenkaan syyllistä itseäsi ettet käynyt siellä sairaalassa tai tehnyt mitään viimeisinä viikkoina. Sinähän et tiennyt. Olen edelleen ihan raivona puolestasi.
carmen saattaahan tuo hiusvärijuttu toki johtua muustakin kuin raskaudesta, mutta se saattaa tosiaan vaikuttaa. Kampaaja on kuitenkin aina vastuussa lopputuloksesta vaikka syy olisi mikä, joten olet kai valittanut asiasta?

Täällä on iskenyt kauhea pyörrytys ja oksuolo. Ei kivaa, ei.

Marmotta :hug: Otan osaa! ...sanattomaksi vetää :ashamed:.

kirsikkatomaatti Meillä tuo levoton vaihe alkaa vasta keskellä yötä, yleensä n. klo4. Nukahtaa illalla helposti, ilman nukutuksia. Kaatamassa täytyï vielä pari päivää sitten öisin käydä useammankin kerran, kun ei osannut itse laskeutua istumaan. Päästi vain irti ja sitten kaatui milloin mitenkin, hurjan näköistä touhua. Pakko oli olla lähellä, ettei paukauta päätänsä sängyn pinnoihin. Nyt on oppinut itse laskeutumaan istumaan, onneksi. En heti ryntää kyllä hätiin. Harvemmin alkaa hysteerisesti huutaa, lähinnä kokeilee naureskella, heittää tutin ja pupun lattialle, kiskoo reunapehmusteita jne. Mitä milloinkin keksii :D. Pakko mun on kumminkin jossain vaiheessa nousta kaatopuuhiin, koska en jaksa joka yö taistella/valvoa kahta tuntia. Ihana kuulla, että tuo joskus rauhoittuu...kait meilläkin, jos teilläkin :). Musta tuo neiti ei ainakaan saa yöleikkikaveria :D .

katrinainen jaksamisia kovasti oksuolon kanssa :hug:

Meillä neiti, ei anna mun olla koneella eikä puhuu puhelimes :eek: ...hirvee käninä ja itku....

Naukuri....masuasukin liikkeet tunsit :heart: !!

Marmotta...voi että, et sinuu koetellaan nyt rankin ottein :(...jaksuja :hug: :hug: !!!

Yöt...meillä tosi levoton viime yö...neiti säätää kokoajan puhuu ja liikkuu |O ....eipä miun nukkumisesta kans tuu yhtää mitää ja päiväl väsyttää armottomasti :/ .

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE :flower: B) !!!

Ai juu majj.....löysin netistä GinaTrikoon sivut....pääsen tilaileen...trikoot on siitä hyvät, et venyy mun läskien päälle hyvin ;) ....ai niin trikoo on riskillä ruma |O :LOL: :LOL: !!!

Kurpitsa,no hyvä että tulos toivottu ja kivahan se on jännäillä ;)

Marmotta,Hiljaseks vetää...pahoittelut ystävän menetyksestä :hug:

Kirsikkat. Meilläkään toi ongelma ei oikeestaan oo nukutuksessa... toki pyrkii ylös siinäkin tilanteessa,mutta pidän kiinni niin nukahtaa helposti,jollei oo yliväsy. Miehellä aika-ajoin ongelmia asian kanssa,mut en sit oikeen tiiä mikä siinä on.
Toihan on yleinen neuvo ollu,et jätä itekseen nukahtamaan,mut sitä yritetty kerran jos toisenkin kun vielä omaan sänkyyn jätettiin nukahtamaan... huusi aina kuin syötävä ja nukahtaminen kesti tunti tolkulla... ei vaan osaa nukahtaa yksin. Sit helpotti kun siirryin nukuttamaan viereen.
Nää konttaustreenit tapahtuu öisin ja tuntuu et poika ei itsekkään niitä haluis läpikäydä... on kovin lohduton kun taas häiritään kesken unien ;) On ihan unessa ja itkee..joten ei voi antaa olla...täytyy sanoo et kaikkee on kokeiltu,paitti pakkopaitaa:p :D :whistle: :ashamed:
Sadetakkia meinasin et olis kiva kun tuolla märässä maassa konttaa,koitin ettii kirpparilta,mut en löytänyt joten anti olla...ehkei sitävarten uutena viiti ostaa..

Marimint,Meillä noustais kanssa ylös asti jos oltas pinniksessä...kokeilin sitä tässä taas,omaa sänkyä siis,ja siellähän tuo renkus pinnoissa kiinni |O Nythää nukkuu siis välissä,eikä pääse kuin istumaan...en usko et rauhottuu ennenkuin noi suurimmat jutut liikkumisen suhteen on opittu :/ On tää niin yhtäjaksosta ongelmaa ollut sieltä 3kk lähtien.. tosin nyt ei enää ne ilmavaivat häiritse =)

Löysin kirpparilta kumisaappaat kokoo 21 ja muutamia kotihousuja pojalle vähän isompaa kokoo. Autoon noi häikäsysuojat..ei kovin komeet,mut autoki on rämä nissani vuodelta kivi ja miekka,et ei paljo välii :D Ja duploja,sellasia isoja... Ihan kiva B)

Yhteistyössä