Toukokuun tiitiäiset 2015 *syyskuussa*

Mulla oli ekan tärpin yhteydessä melkoinen pahoinvointi. Saatoin syödä ananasta, vihreitä omenoita, viiliä ja Ristorante mozzarellapizzaa. Joka aamu oksensin klo 10.20 eka kerran ja iltaisin klo 19-20 oli pahoinvoinnissa tauko ja silloin söin tuota pizzaa. Tosin viimeistään kahden tunnin kuluttua oksensin sen pois kuitenkin. Itseasiassa omena oli ainoa, mitä en kertaakaan oksentanut. :D Odotan mielenkiinnolla onko nyt samanlaista. Pahoinvointi ei aivan heti alkanut, joten vielä ei voi tietää vältänkö sen nyt. Ei haittaisi, jos sitä ei tulisi, kun aika rankkaahan se on. Nyt ei sentään töissä tarvi käydä.

Mutta se mitä tulin kysymään oli se, että onko teistä muista tullut keskittymiskyvyttömiä, huonomuistisia ja "tyhmiä"? Mie en muista mitään. En osaa enää edes lukea tai kirjoittaa kunnolla. :D En tiedä johtuuko tämä tästä väsymyksestä (unohdin oirelistauksesta tuolla aiemmin. I rest my case.) ja/tai siitä, kun raskaus pyörii koko ajan mielessä. Joka tapauksessa olen ihan pihalla koko ajan ja sekoilen kaiken kanssa. Nämä viestitkin pitää oikolukea tuhat kertaa, kun virheitä on miljoona.


Muoks. Väliin ehti viestejä enkä siis näköjään ole ainoa keskittymiskyvytön. Sähellys kunniaan!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikille uusille!

Täällä on alkanut pahoinvointi nostaa päätänsä. Tuntuu, että se on ihan jatkuvaa. Jos ateriavälit yhtään venyy, on olo ihan hirveä. Toisaalta ei oikein tee mieli mitään ruokaa ja auta armias, jos tulee syötyä yhtään liikaa kerralla, niin sitten vasta paha olo tuleekin! Kauhulla odotan tulevia viikkoja, kun todennäköisesti mukaan tulee vielä selkeämmin se aamupahoinvointi. Olen nyt yrittänyt hankkia jotain välipalakeksejä yms. tuoremehua itselleni, jotta pystyy jotain laittamaan suuhunsa ennenkuin paha olo iskee. Muuten olo on ihan ok, vähän ajoittain väsyttää, mutta arjen kiireet on pitäneet huolta ettei ehdi mitään päiväunia ottamaan.

Varasin äsken ensimmäisen neuvola-ajan. Se on vasta 1.10 eli viikolla 9. Ainut ongelma on se, että neuvola on samassa talossa kuin isäni työpaikka, jossa itsekin olen sijaisuuksia tehnyt silloin tällöin. Pikkasen jännittää mennä sinne ensimmäisellä kerralla, kun en haluaisi kuitenkaan tuttuihin törmätä vielä siinä vaiheessa...

Kertomisesta... Itse periaatteessa haluaisin pitää asian suht pienessä piirissä siihen ekaan ultraan asti, mutta toisaalta olen useamman läheisen ystävän kanssa jutellut tästä meidän projektista. Olen sitten kertonut sellaisille ystäville, joiden kanssa haluaisin käsitellä asiaa myös siinä tilanteessa, jos tämä meneekin kesken. Lisäksi omille vanhemmilleni kerroin asian heti, koska niin meille kuin heillekin se plussa on jo kovasti edistystä 1,5 vuoden tyhjän yrittämisen jälkeen. Oikeasti mä olen niin innoissani tästä jo nyt, että tekisi mieli kertoa vaikka kenelle, mutta yritän hillitä itseäni toistaiseksi :D

Onneksi tässä ei ehdi paljoa jännittää tätä alkuraskauden oloa, kun lähden ensi viikon alussa pariksi viikoksi pohjoiseen lomalle. Saa nähdä, pystynkö salaamaan asian ystävältäni, jonka kanssa telttailemme viikon. Jos aamupahoinvointi alkaa kunnolla, niin tuskin...

Reissun jälkeen suunnittelin meneväni varhaisraskauden ultraan viikon 8 aikana. Tässä vaiheessa jotenkin sitä itse kaipaisi mahdollisimman aikaisin sellaista varmistusta, että asiat ovat toistaiseksi hyvin. Kuinka moni muu on suunnitellut menevänsä varhaisraskauden ultraan? Onko jollain suositella pk-seudulta jotakin edullista ja hyvää paikkaa?
 
Varasin juuri varhaisultran. Se olisi sitten 23.9. Miten sitä jaksaa odottaa siihen asti? :D

Täälläkin on kuvotusolo 24/7, varsinkin työpäivinä. Sillon pitää repäistä itsensä nopeasti aamulla liikkeelle ja ruokailu on päivän aikana epäsäännöllistä sekä työ stressaavaa. Nyt vielä olen samaan aikaan flunssassa, joten olo on entistä kurjempi. Eilen jo miehelle pahaaoloa itkin, mutta toivotaan että tämä vielä palkitaan maailman ihanimmalla palkinnolla :heart:

Olisiko facebook-ryhmästä jossain vaiheessa ideaa? Itse ainakin tulee facessa useammin käytyä kuin täällä.
 
Mie olen miettinyt varhaisultrassa käymistä. Oulussa pitää yksityistä neuvolaa kätilö ja siellä ultraus maksaa vain 60 e. Siis varmaan puolet vähemmän kuin yksityisellä gynellä käyminen. Meillä on vain vuosipäivä ja reissu sillä viikolla, kun voisin ultrassa käydä. Pelottaa, että jos saadaankin ikäviä uutisiä niin menee hartaasti odotettu reissu pilalle. Sitten taas, jos odotan pidemmälle, niin kohtahan sitten on se np-ultra. En nyt oikein tiedä, mitä tekisin. Noh, onpa tässä vielä aikaa miettiä. En halua vielä varata aikaa, kun tuntuu sekin manaamiselta. Että km tulee minuutti puhelun jälkeen. Joo, en mitenkään vainoharhainen ole...
 
FB ryhmä on varmasti toimiva, mutta tosiaan ehkä vähän myöhemmin kun porukka vähän vakiintuu? itse ainakin koen tilan vielä niin huteraksi siis sen suhteen kauanko tää raskaus kestää että mielummin olisin täällä vielä jonkun aikaa, tai jotain...

Oodikkaalle sympatiaa täältä, ajatukset ei pysy kasassa, ei sitten millään. koko viikko ollut yhtä tyhjäkäyntiä töissä. vielä semmonen työ että pitäisi oikeasti keskittyä ja olla itsenäisen tehokas.
 
Voimia ksiksi!!

Täällä on alkanu vähän tulla oireita. Olen kanssa herkistynyt ja sain kyyneleet silmiin joistain tv-ohjelmista. Alavatsa on turvonneen tuntuinen. Ihan kuin tuntis että siellä on jotain :) Ja repäisykipuja yskiessä ja nopeasti ylösnoustessa. Siinäpä nuo.

Kahvia juon hyvällä omalla tunnolla niin kauan kuin se alkaa etoa. Näin käy mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät :D
Muuten ne ruokarajoitteet ei mua koske, sillä en muutenkaan syö niitä tuotteita. No, maksalaatikko on ainoa mitä kaipaan!

Mun on tarkoitus aloittaa raskausvitskut, mutta en kehtaa niitä apteekista ostaa kun tää on niin pieni kylä. Kaikki tietäis heti.. Parempi kai tilata netistä..
 
Minäkin kannatan face-ryhmää.

Yritin tänään soittaa neuvola-aikaa, mutta ei sieltä vastattu. Taitaa olla parempi yrittää aamusta soitella. Ens vkolla siis uus yritys.

Tein viimeisen testin pois lojumasta :) Viiva piirtyi vahvana heti kun tikku kastui, joten ainakin hormonimäärä selvästi kasvaa.
 
Todellakin: yksi huonomuistinen, keskittymiskyvytön ja "tyhmä" täälläkin! :whistle: Olen niin hajamielinen, että välillä aivan pelästyn omaa toimintaani ja pää on sumussa, tuntuu, että normaali ajatus ei laukkaa laisinkaan... Suurimpana oireena tällä hetkellä, ollut alusta asti, hirvittävä jano, tuo kohdun seudun nippailu/kiristys/tuikkiminen ja pistävät tissit. Kuvotus on myös viime päivinä nostanut päätään, jos ei syö tasaisesti ja väsymys painaa iltapäivästä iltaan (vapaat illat kuluukin kylmähorroksessa viltin alla sohvalla).

Faceen voin sitten tulla minäkin, mutta paljon myöhemmin, sitten kun voi jo olla suht varma, että kehitys jatkuu normaalisti. Toivottavasti siis tällä keskustelupalstalla löytyy juttuseuraa ainakin tämän vuoden puolella. :)

Hyvää viikonloppua odottavat kanssasisaret!
 
Heippa ! :wave:

Pakko avata suuni jossain, kun ei voi koko maailmalle vielä kailottaa, vaikka mieli tekis :whistle: Tein siis pari viikkoa sitten positiivisen testin :heart: nyt vaan odotellaan. Viikkoja pitäis olla nyt kasassa 5+3. Taustojeni takia oon käyny jo ekalla neuvolakäynnillä ja jopa lääkärillä kun oli peruutusaika. Lääkäri halusi varmistaa, että viikot on juuri niinkuin oletetaankin. Ultrassa ei siis näkynyt vielä (ylläri ylläri) mitään. Viikkoja kasassa oli 5+0. :) Hcg:n kävin mittauttaa seuraavana päivänä ja se oli 733. Maanantaina meen uudelleen mittauttaa ja keskiviikkona sitten otetaan uusinta ultra :) Millään en jaksais odottaa, ja vähän myöskin jännittää ja pelottaa, mitäs jos siellä ei edelleenkään näy mitään. :|

Raskausoireet on kuitenkin ilmaantunut, tää väsymys on jotain aivan jäätävää! myös pahoinvointia on ja välillä tulee alavatsaan sellainia jänniä "suonenvetoja" kun esim nousee nopeasti ylös. Tissit on myös ollu arat. Niin ja itkee pillitän melkein joka asiasta :D
 
Viimeksi muokattu:
Lista päivitetty. Tervetuloa uudet!

Teenkö mä fb ryhmän vai tekeekö joku muu? Mä voin kyllä jo liittyä sinnekin, jos menee kesken niin aina sieltä pois pääsee :) Tää on siis mun oma henkilökohtainen filosofiani. Ymmärrän hyvin et monet haluaa kattella ainakin sinne np-ultraan asti.

Terp 6+1
 
Mä voin myös liittyä sinne fb ryhmään, jos joku tekee KUNHAN se on täysin salainen :D ettei näy kavreille että henkilö X on liittynyt ryhmään X :) Liityin meinaa vauva 2015 ja se ei ollu täysin salainen ja sit jo tuli viestii että ootko raskaana. Äkkii poistuin ryhmästä, ennenku kukaanmuu mitään tajuu :LOL:
 
fb-ryhmästä kun siihen liittyy,niin näkeekö kaikki siinä ryhmässä sit toistensa fb sivut ja seinän ja kaikki kaverit ym.?? ite en henk.koht.tykkää kyl,enkä liittynyt viimekskään ku odotin.

oireista nippailua/jännää tunnetta mahassa aina välillä,ja tuli tuossa pienoinen
mielipaha niin alkoikin nyt sit vähän itkettään...eli väliin itkut herkässä,mut ei viel pahasti.
Huonomuistinen oon ollu jo pidemmän aikaa,muksujen myötä se kasvaa...ja tyhmyyskin

neuvola aika oli 19.9,pe aamuna...läjän lappuja hain jo terveysasemalta,siinä samassa täälä neuvola

niin oliko teillä jo poika/tyttö fiiliksiä?
 
Ok, heittäkää mulle viestiä: nimi ja kuvaus itestänne niin löydän teidät fb:stä ja saan kutsuttua ryhmään. Ryhmän saan luotua, kun mulla on sinne joku ryhmäläinen laittaa eli eka vapaaehtoinen tarvitaan :) Olen aina tällein iltasella vasta koneella, joten älkää hikeentykö jos ei heti tapahdu.
 
Viimeksi muokattu:
Mä kannatan myös fb-ryhmää, ainahan sieltä pois pääsee! :) apua, onkohan sitä vauva 2015 ryhmää jo muutettu salaiseksi, mäkin meinaan liityin sinne mutta onneksi ei mitään viestiä oo tullu keltään ;D

Mulla on poikaolo, vaikka enemmän ehkä toivoisin tyttöä että pääsisin esikon ihania vaatteita käyttämään uusiksi! toki se ja sama kumpaa sukupuolta edustaa, kunhan on terve ja pysyy kyydissä loppuun saakka! :)

Tänään tuli aamulla jo eka yökkö. Vatsa on turvonnu aivan älyttömästi ja pientä paineen tunnetta, kutittaa ja kihelmöi.

Vavec 4+0!
 
Ei nää, jos on omat sivunsa laittanut niin ettei vieraat näe. Kaveriksi mun täytyy kait kutsua siksi aikaa että saan liitettyä ryhmään, mut sitten meidän ei tarvitse olla enää kamuja.

Ei ole vielä mitään fiiliksiä kumpaankaan suuntaan. Tänään on ollut semmonen olo et mahankohan olla edes raskaana...
 
Tuli vavec, laitoin takaisin päin viestiä.

Nyt on ryhmä FB:ssä luotuna, se on vielä tosi aneemisen näköinen, mut kun kerkeän, niin koristelen sen :)

Heitän liittymisohjeen vielä listan perään.

Eli jos haluat FB ryhmään, laita terp:lle yksityisviestillä nimesi ja kuvaus profiilikuvastasi fb:ssä, laitan sinulle kaveripyynnön. Kun olet minun kaverini, liitän sinut ryhmään, jonka jälkeen meidän ei tarvitse olla enää kamuja, jos et niin halua
 

Yhteistyössä