Toukokuun tiitiäiset 2015 *syyskuussa*

Hieno juttu Oodikas! <3




En saanut viime yönä nukuttua, pyörin vain sängyssä ja stressaain huomista ultraa. Tänään sama homma jatkuu, en voi keskittyä mihinkään, kauhulla vain odotan huomista tuomiota. Jotenkin on sellainen tunne, ettei kaikki ole hyvin.
 
Pahoittelut kesken menneille :(

Laskettu aika muuttui tämän päiväsen neuvola käynnin yhteydessä. Eli se olisi 3.5. 2015. En saa laitettua sitä punaiseksi puhelimesta.

Kauhea ähky vaivaa heti syötyä. Söinpä miten vähän tahansa,niin kauhea turvotus ja ähkyn tunne. Maha on kuin olisin viimeisilläni raskaana.
 
Ihana kuulla hyviä uutisia Oodikas :heart:
Tosi paljon kurjia uutisia olikin tuossa joku sivu sitten :( Alkoi vähän itseäkin mietityttää että onkohan tuolla sisällä kaikki OK. Ei ole mitään vuotoja, mut ei oikeastaan ole mitään muitakaan oireita. Ei kramppaa tai satu nivusiin tai mitään noita oireita mitä "pitäis" olla. Nälkä/huono olo joo, mutta aloin miettimään että se voi olla kans harhaa, joku plasebo-efekti vai mikä lie :D Raskaustestiähän on kai turha tehdä kun se näyttää plussaa vaikka kesken ois mennytkin?

No mutta, tuli äitiyspolilta aika. Lukeeko niissä yleensä ultra-ajasta? Itse sain kaksi kirjettä. Toisessa oli kätilön aika, ja toisessa korjaus että ei olekaan kätilö vaan lääkärinaika. Jotenkin aloin taas panikoimaan (kai ne veri- ja pissakokeen tulokset on jo saanu analysoitua). Pitää soittaa ja kysellä mitä siellä sitten tehdään. Ei tuota miestäkään viittis roudata töistä sinne jos se onkin vain joku haastattelu ja lääkärintarkastus.
 
"natuli"
Heissan! Tuolla joku sivu sitten laitoinkin viestiä heti plussattuani. Nyt rv 8+4 meneillään ja ihana fiilis. :) Tai no.. Ruokahalua ei ole nimeksikään ja vähäisestä syömisestäkin johtuen närästää koko ajan. Mukavaa kuitenkin että suoranainen pahoinvointi loppui viikko sitten (tietysti tulee taas takaisin kun mainitsin). :D Itsellä pahoinvointiin auttoi oikeastaan vain veden juonti. Ja sitä tulikin litkittyä paljon, käytännössä heti kun rupesi oksettamaan. Sen olen myös huomannut että väsyttää ja paljon, heti kun koulupäivä pulkassa niin oikoseksi sohvalle ja kunnon päikkärit. Ja jotenkin maha huutaa hedelmiä ja vihanneksia, tuleekin tehtyä terveellisiä voikkareita ja ah ihania smoothieita . :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Lyhyt oli ilo... Taas vuotaa. Ei onneksi niin paljon kuin lauantaina mutta vähäkin liikaa. Elättelen nyt toiveita että tutkimuksista paikat ärtyi ja kohdunsuulla ollut verihyytymä irtosi niin veri voisi olla vaikka vielä lauantailta. Mutta pelko on persiissä silti. Viime syksyisen km kanssa oli samanlaista... Vuotoa, ei vuotoa ja taas vuotoa. Useammassa ultrassa kaikki hyvin kunnes yhtäkkiä peli olikin menetetty. En kestä jos tästä tulee samanlaista ja lopputuloskin on sama. :(
 
Oodikas, ikävä kuulla, että vuoto alkoi taas! Jokaiselle varmasti on kauhunkokemus, jos alkaa pieninkin vuoto... En pysty kuvittelemaan, mitä oot joutunut kestämään! Paljon :hug: teille sinne ja voimia! Voihan se tosiaan olla ihan "normaaliakin", jos paikat on vaan ärtynyt ja loput veret tullut sitten ulos, niinkuin sanoitkin!

Täällä on tissit niin arat, ettei ikinä ole ollut ja turpoo turpoamistaan :D Vatsanseudun turvotus on ihan pikkusen hellittänyt tai sitten oon vaan tottunut jo tuohon ainaiseen pöhötykseen :D Vaikka viikkoja ei paljon mitään ole takana, niin tuntuu silti siltä, että kaikki tietäs jo. Meidän yhden päällikön ilme oli näkemisen arvonen, kun kävelin mustassa topissa vastaan ja sen katse eksyi mahan seudulle... Hups! :D

Se olis meillä viikko ekaan ultraan (tässä vaiheessa lasken jo tunteja, kun aamupäivästä sinne päästään) ja kaksi viikkoa neuvolaan!

DiiDii & Pulla 6+1
 
idv
Ehkä minäkin nyt uskaltaudun tänne jo kirjottamaan! :) ikää on 22 ja toinen tulossa. 6+2 ja tänään ultrassa näkyi syke <3 plussan tein 6pvä ennen menkkojen alkua, tärppäsi heti kierukan poiston jälkeen :D 23.5 on LA ja synnärinä ksks, en saa punaiseksi puhelimella..
OKSETTAA.
 
  • Tykkää
Reactions: Anukkio
Pikainen oma napailu: kävin ultrassa vuotelun takia. Kohdusta löytyi pieni hematooma, joka ilmeisesti vuotoa aiheuttaa. Lisäksi kohdusta löytyi alkio, joka vastasi viikkoja 6+4 (menkoista laskettuna 7+0) ja jonka sydän sykki vimmatusti. <3
Itku tuli helpotuksesta, kun kahdessa edellisessä vastaavassa tilanteessa tuomio on ollut ikävä.

Minut vois lisätä nyt sit listalle, en vaan puhelimella saa muutettua tekstin väriä. Oliko joku face-ryhmä? Miten siihen pääsee?


Mamime/33/2./Oys
Laskettua aikaa en ole vielä saanu laskettua. :D
 
Mamime Hienoja uutisia! Toivottavasti kaikki menee hyvin hematoomasta huolimatta. Seurataanko tilannetta mitenkään? Mulla on ollut vastaava tilanne ja hematooman toteamisesta parin viikon päähän annettiin uusi uä-aika.
 
Oodikas: lääkäri ei nähnyt tarpeelliseksi seurata, vaan nyt mennään normaalien neuvolakäyntien ja ultrien mukaan. Ainoastaan, jos vuoto on runsaampaa tai tulee jotain muuta, niin silloin tarvittaessa.
 
Mamime, onnea hyvistä uutisista <3

Toivottavasti Oodikas sulla tilanne säilyy hyvänä ja pieni jatkaa kasvamista!

ON ei ihmeempiä. Pahoinvointi on alkanut hellittää ja kestän jo näläntunnetta. Tytöistä on ollu pahempi olo, joten oisko tuolla nyt sit meidän pojalle kaveriksi veikka :) No ei vaan, noilla uskomuksilla mahan muodosta, makeanhimosta jne ei taida olla mitään perää :D

Aiotteko kysyä tulokkaan sukupuolen? Mä aion, olen joka kerta esikoista lukuunottamatta kysyny ja aina on pitäny paikkansa.

Mulla on menny aika noita vaunuja ihastellessa. Selaan sekä kotimaisia että ulkomaisia sivuja ja voi ziisus kuinka paljon on vaihtoehtoja!! Pitäis päästä livenä kokeilemaan, ehkä sit myöhemmin, vielä en kehtaa :D
Onneksi on speksit selvillä eli miten käytetään ja mitä ominaisuuksia tarvitaan. Ja kai se hintakin jotain ratkaisee - ikävä kyllä..
 
Mamime Mulla varmaan johtui se seuranta runsaasta vuodosta eikä se hematomakaan ihan pieni ollut... Muistaakseni 11cm x 6cm. Toivotaan, että sulla pysyy vuotelu aisoissa ja mieluiten loppuu. Vaikka syyn tietääkin, niin aina se vuoto stressaa silti.


Mie jouduin pahoinvointini kanssa antamaan periksi ja syön siihen nyt lääkettä. Mieluiten olisin ottamatta mitään ylimääräistä raskauden aikana, mutta ei ole mahdollisuuksia maata puolikuolleena sängyssä 24/7. Mulle siis suositeltiin matkapahoinvointiin käytettävää Postafenia. Otan sitä heti herätessä yhden ja toisen, kun ekan vaikutus alkaa iltapäivällä loppua. En ole oksentanut kertaakaan lääkkeen aloituksen jälkeen, mutta välillä (kuten nyt) on silti paha olo. Voin silti syödä normaalisti (autuasta suorastaan) eikä mikään tosiaan tule ulos, vaikka vähän etoisikin. Suomessahan hirveän nihkeästi määrätään mitään raskauden aikaiseen pahoinvointiin ja löysinkin netistä vain muutamia keskusteluja, joissa lääkäri olisi Postafenia suositellut. Ruotsissa sen sijaan valmiste on ollut käytössä jo vuosia vaikean pahoinvoinnin hoidossa ja siitä kerrotaan kaikille äideille heti raskauden alussa. Luotan nyt, että valmiste on turvallinen, vaikka sitä meillä ei suositellakaan raskauden ja imetyksen aikana käytettäväksi. Ruotsissa valmiste on siis ookoo raskauden aikana, muttei imetyksen. Googlailin valmistetta ennen kuin aloin syömään ja esim. USA:ssa se kuuluu raskauskategoriaan B (Raskauskategoria – Wikipedia). Samaan B-kategoriaan kuuluu myös parasetamoli ja sehän on se suositeltavin särkylääke raskauden aikana. Toivon toki, että pahoinvointi loppuisi mahdollisimman pian niin voisin lopettaa lääkkeen käytön. Postafen on vielä kolmiolääke ja väsyttää ihan hulluna. Muutenkin on melko massiivinen tämä alkuraskauden väsymys ja tuo vielä päälle niin huhhei. Mutta mieluummin väsynyt kuin pää pöntössä. Vähän silti mietityttää, miten selviän töissä, kun pitäisi olla pirteä, tehokas ja iloinen. Mie kuitenkin alan jo alkuillasta muistuttamaan koomapotilasta ja eilenkin olisin halunnut nukkumaan seiskalta. Nukuin lopulta melkein kellon ympäri, mutta olin siltikin väsynyt herätessä ja olen tänään nukkunut parin tunnin päikkäritkin. Jospa tämä kaikki helpottaisi muutaman viikon kuluttua viimeistään... Olisi ihana olla oma normaali itsensä näin raskaanakin.


Oodikas 7+5
 
Väsymys on kyllä ihan hirveetä. Nukun töihin! Nyt oon vielä vierihoitaja, eli istun katsomassa kun potilas nukkuu.. Uuh, koita siinä olla ite nukkumatta! Tänään on itkukin niin herkässä. Tuntuu että kaikki mättää, vaikkei mitään oo sattunutkaan..

9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Esikoinen91
esikoinen91
heiii! Täälläkin yksi plussannut! 8.11 vastasi ultrassa rv13! Ja 21 ois laskettuaika
Me oltiin miehenkanssa 23-26.7 ulkomailla ja sen jälkeen oltiin 10.8 saakka erossa toisistamme, mietittiin että onko lapsonen tärpännyt sillonku oltiin reissussa vai nyt vasta suomessa, mitä te olette mieltä? :) oli kyllä kuukautiset 5.8-9.8 mutta eikös ne voi tulla silti? Kiinnostaa että saiko tosiaan vauva alkunsa tuhansien kilometrien päässä täältä :-D
Jännittää kovasti :)
 

Yhteistyössä