*TOUKOKUU 2006*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa 15
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eipä mulle mitään ohjeita annettu, ku se sitten vaan syntyy jo , jos on tullakseen. onhan se vaavi vielä aika pienen kokoinen... mut meillä on ollu ainakin suvussa aika yleistä se, että ollaan tultu maailmaan jo paria viikkoa ennen.

Mulla kans vähän niinku Sintulla, eli tosi hyvä olo on eikä merkkejäkään lähestyvästä synnytyksestä. Eilenki kävin 2xtunnin lenkin ja tänään olen kans käyny tunnin tallustelemassa eikä tunnu missään mitään. Ihan niinku ois kaikki oireet ja kolotukset hävinny jonneki kankkulan kaivoon. Viime yönä sain taas tosi hyvin nukuttua, toivotaan et noi unettomat yöt oli ja meni ja sais nyt tän loppuajan kerätä voimia rauhassa. :) Olis kyllä just niin tyypillistä meikäläisen tuuria et ku saikulla ollu tammikuusta asti niin mukula päättää pysyä massussa vielä pari viikkoo la:n yli...No, kattoopi nyt rauhassa. Monillahan se synnytys käynnistyy sit rysäyksellä ilman mitään ennakoivia oireita, joten turhapa tässä on hötkyillä suuntaan tahi toiseen. :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Ei oo tosi, että jotku pystyy käymään tuntienki lenkeillä. Semmoset ajat on muisto vaan. Tänään oltiin sit neuvolassa ja arvot oli seuraavaa:
painon muutos/viikko + 80, kokonaisnousu 13,3 kg
turvotus +-
rr 110/70
kohdunpohjan korkeus 32
tarjonta pt
syke 145
liikkeet ++

Toi painohomma on kyllä ihme. Alkuaikoina ku tuli tommosta 600 g viikossa ja nyt enää 80 g. Mut kyllä mieski on sitä mieltä, et en mä enää hyppää jääkaapilla alkuaikojen malliin. Kohtu ku on niin iso, ettei massuun suuria enää mahu. Ja ei se kaveri vaan tykkää kääntyä, ainaka vielä. Vähän terkka epäili, ettei kääntyiskä koska on koko ajan ollu tossa asennossa. Parin viikon päästä sitte lääkärille, jossa koitetaan sit kääntää. Inhottavaa.

Kyselin siitä keskiviikon pitkäaikasesta supparista ja kerroin Miiran saamista kommenteista. Terkka halus olla aika varovainen, mut myönsi et tuskin yli ainaka menee. Mut nyt mä lähen kans kokeileen tulisko tuosta lenkillä käynnistä mitään. On niin kaunis ilmaki.

On se kiva kun muilla monilla tuntuu nuo ilmat olevan hienoja... Täällä meilläpäin on kyllä tänäänkin ollut koko päivän pilvistä ja vettä ropsinut aika ajoin. Juuri tuossa kävin postin viemässä autolla ja vettä tuli ihan rakeiksi asti. Toivottavasti viikonlopuksi keli paranisi :-(

täällä porissa on tosiaan ollut aivan upea päivä aamusta asti, aurinko on paistanut täydeltä terältä. täytyy illalla vielä mennä koirien kanssa lenkille, joten kyllä sitä ulkoilua tulee tällekin päivälle.

päivällä leivoin mokkapaloja. mulla on joku kumma leipomisvimma, mutta nyt sen täytyy loppua koska pakastin on tupaten täynnä. järjestelemällä sain sinne hiukan tilaa, mutta olen sinne jo sullonut mokkapalojen lisäksi porkkanaleivoksia, pätkiskakkua, juustosarvia, ison kinkkupiiraan ja pieniä lohipiiraita... että nyt riitti. tästä lähtien täytyy koettaa muuntaa leipomisvimma vaikka siivousvimmaksi - sen päivän kun näkis ;o)
ai niin, simakin on nyt käymässä - ihanaa, se on mun ""herkkua"".

tekisi mieli järjestellä yläkertaakin, mutta kun siellä on pääasiassa miehen tavaroita, niin en oikein tiedä että mitä saa heittää pois ja mitä ei. ja siellä on rojua niin paljon, että pelkästään siirtely ei paljoa auta - eli siis meillä on yläkerrassa kaksi huonetta, joista toinen on remontin alla (herra ties koska valmistuu - mä toivon että vielä tässä kesän kynnyksellä.....) ja toinen on ihan ""varastona"", eli sinne viedään kaikki ylimääräinen. tuo mun mies kun on sellainen hamstraaja, ettei raatsisi heittää mitään pois - rasittava piirre toisinaan. meillä makaa pihassakin kaksi vanhaa autoa kahden käytössä olevan lisäksi - toisella on jotain keräilyarvoakin kuulemma, mutta toinen on ihan romu. meinaan kyllä ilmoittaa että nyt keväällä niiden on häivyttävä siitä.

joopa joo, taidan kavuta sinne yläkertaan katsomaan että mitä siellä touhutaan. ja sit menen hetkeksi ulos koiria kampaamaan.

heipparallaa!

Huomenna olis täälläkin se 38 viikkoa täynnä,kyllä jänskättää!

Voi kun tulis täälläkin kysymykseen monen tunnin kävelylenkit,mutta maksimi on ehdottomasti puol tuntia yhtä kyytiä. Sit sanoo selkä sopimuksensa irti ja alapäätä painaa ja pissattaa...

Piti eilen käydä Kelalla ihmettelemässä kun ei vieläkään ole äitiysrahapäätöstä tullu ja ens kuun vuokra olis kuitenkin ihan mukava maksaa ajoissa,saati muut laskut. Kuulemma kaikki muu oli ihan kunnossa mutta työnantaja ei ole suostunu antamaan tietoja että maksaako äitiysloma-ajalta palkkaa,aargh! Mulle oli just aikasemmin päivällä tullu postissa palkanlaskijalta joku ihme lappu jonka sitten onneks otin Kelaan mukaan ja sen kuulemma pitäis riittää et päätös saadaan tehtyä. Ihme ettei tällä kertaa ollu Kelasta kiinni tuo viivästyminen...
Ja kaiken kruunasi 250 euron veromätkyt :/ Täytyy vähän tarkistella tuota että mites on mahdollista,aina ennen tullut pikkasen palautuksia... Jos paikkansa pitää niin onhan tässä aikaa säästää,ihan kun muuhun ei sitten niitä rahoja tarvis...

Täällä yöt menee vähän pyöriessä,unta kyllä riittäis mutta kauaa ei pysty samalla kyljellä nukkumaan kun paikat puutuu ja vessassa pitää käydä ainakin kerran yössä. Sitten päivällä on pakko ottaa päiväunet...

Supistuksia ei hirveesti ole vieläkään,kunpa ei menis hirveesti yli lasketun ajan,ei jaksa enää odottaa :/
Onkos teillä jo vappusuunnitelmia? Täällä ei ihmeempiä,jos vaikka vapputorilla pääsis käymään jos olo antaa myöden. En tuota miestäkään päästä enää ryyppäämään jos kuitenkin jotain tapahtuu... Kun ei se synnytys itsestään välttämättä ilmoita ennen kun vasta lapsivedet menee. Toisilla kun on esim.""outo"" olo koko päivän ja sitten illalla alkaa supistukset tai vesi menee...

Nyt tekee mieli jäätelöä :)

päiväääää

ehdinpä vihdoin koneelle.. vietin aamupäivän kaupungilla shoppaillen, mukaan tarttui mm. värillisiä harsoja pikku-kengurusta, ihania pikkuvaatteita (mm. töppösiä, ruskovillan villahousuja, puolipotkareita...) mll:n lastenkirppikseltä ja sitten niitä suurimpia siteitä, mitä kaupasta löytyi ;o)
hain myös matkahuollosta siskoni lähettämän paketin, joka oli täynnä vauvan liinavaatteita - varmaan parikymmentä alulakanaa, kymmenisen pussilakanaa, saman verran tyynyliinoja, pari ihanaa huopaa... mahtava sisko mulla, kun jaksoi tuollaisen paketin laittaa, nyt ei tarvi itse ostaa mitään. mulla olikin itsellä vain kahdet liinavaatekerrat ennen noita..
sit ostin verhokangasta kaksiin verhoihin + purjerenkaat. voi vitsi, kun saisi sen ompeluinspiraation pian... kyllä muuten sain kangaskaupassa erilaista palvelua kuin ennen - myyjät huolehtivat etten vain itse nostele kangasrullia ja sitten vielä sain kaikki neljä verhoa valmiiksi leikattuna - AINA ennen on itse kotona joutunut leikkaamaan joka ainoan verhon, kaupassa on leikattu vain se kokonaismitta. nytkään en siis pyytänyt leikkaamaan jokaista verhoa erikseen, mutta hyvä näin ;o)

kaupunkireissun jälkeen imuroin ja heitin eteisen matot ulos. ja harjasin taas kerran koiria ulkona - uskomatonta mikä määrä niistä lähtee karvaa......... ärsyttää! mä pian vedän ne kummankin kaljuksi.

tänään on ollut aika paljon supistuksia, kivuttomia mutta kuitenkin. kotiinpäin ajellessa tuntui tosi pahalta, meinasin jo ajaa tien sivuun potemaan.

nyt taidan majoittua telkun eteen katsomaan holby citya ja sen jälkeen tuleekin lätkää - taidan siis laiskotella loppuillan.

aurinkoista lauantaita kaikille!

Kyllä on väsy! Ihan kamalaa laulaa vähän rankempaa matskua kerta toisensa jälkeen. Hiki pukkaa ja alkaa alamahaa jomottaa, supistelee ja jalat on seisomisesta tohjona. ...kele että meni hermot yhden tyypin kanssa ja saa olla ihan viimeinen kerta, kun sen kanssa suostun mitään yhteistyötä tekemään. Kertakaikkisen saamaton tyyppi! Onneksi oon nyt kotona huomiseen ja saan hetken levätä.

Oon normaalisti kamala vilukissa, mutta nyt on koko ajan kuuma. Jätskinhimo on ihan kamala. On toista viikkoa tehnyt päivittäin mieli, mutta tahdonvoimalla oon aina kävelly pakastealtaiden ohi. Tänään oli pahin koitos, kun kävin syömässä salaattipöydästä yhdessä kahvilassa, mikä on oikein kuuluisa hulppeista jäätelö-/pehmistarjoiluistaan. Pinna piti, mutta nyt taidan kyllä kipaista kauppaan...

Sinttu: Itse ajattelin huitaista meidän pölyhuiskat kesälookiin ennen synnytystä. Varsinkin toisesta lähtee kamalasti karvaa ja toisella on taas kuuma kesällä. Säästyy omat ja koirien hermot, kun näytän turkeille vähän konetta ja saksia. Sitäpaitsi parturoiminen on ihan kivaa hommaa, jos nyt vain saisin jostain vähän ylimääräistä aikaa kaiken opiskelun lomassa.

Meillä on noiden lakanoiden ja vaatteiden kanssa semmonen meininki, että ostetaan sitten, jos tarvetta ilmenee. Muutamia juttuja ollaan hankittu ja äippäpakkausta odotellaan, mutta sitten mennään tarpeen mukaan. En oo kyllä mikään pyykki-intoilija, joten ainakin vaippoja saa olla reilut varastot, jos kestoilu toimii meillä.

Nyt vessaistunnolle ja sitten kauppaan :)

Kylläpä se synnytys voi todellaki alkaa vaikka miten. Kaverilla meni torstai-iltana veet. Meni synnärille, mutta mitään ei tapahtunu sen jälkeen. Ei juuri kipuja. Sillä piti synnytys käynnistää tänään puolilta päivin, mutta mitään ei oo kuulunu kuinka on menny. Kax päivää ne kuulemma tapaa oottaa veen menon jälkeen, sitte käynnistetään ettei vauva kuivu.

Itse olen myös yleensä aikamoinen vilukissa mutta nyt on ollu päiviä kun hiki vaan virtaa vaikka paljon mitään fyysistä ei tekiskään...

Just eilen kun huokailin kun ei oo niitä supistuksia niin viiden aikaan alkoi kunnon jomotus alavatsalla,otin puolen tunnin unet niin oli sillä aikaa mennyt ohi. Sitten supisteli koko illan aika kipeesti,aika harvakseltaan kuitenkin. Yölläkin heräsin pari kertaa kun henki salpautui kun sattu niin kovin alaselkä supistuksen aikana. Kipu säteilee myös reisiin. Vielä kipu oli joten kuten siedettävää. Oikeita supistuksia odotellessa, apua!

Kevään tulo on herättänyt jätskinhimon mussakin,joka kauppareissulla pitäis saada... Tänään vaikka kävelen puolen tunnin matkan lähimpään kauppaan että saan sitä jäätelöä!!! Eihän tuo yleensä olis matka eikä mikään,mutta nyt... Ja illalla pääsen ulos syömään,täytyy pantata nälkää iltaan asti :)

Nyt ollaan sitten täysiaikaisia täälläkin :)

Ulkona ihana aurinkoinen sää ja ollaankin oltu liikenteessä koko päivä :) Aamusta heti lähdettiin muutamalle kirpparille, joista mukaan tarttui leikkialusta (lattialle), toinen hoitoalusta (kylppäriin) ja kahdet pienet housut ja kaksi paitaa 20 eurolla =D Vaikken itse niin kamalasti noista kirppareista innostukaan, niin kyl se aika ison säästön tuo kun löytää ihan uutta paljon uutta halvemmalla :)

Sit äsken oltiin viel tuolla Kaivopuistossa kävelemässä, tai siis nyt tää liikkuminen muistuttaa jo enemmän matelemista, ja syömässä kevään ekat jädet :) Supistuksia on koko päivän sadellut tasaiseen tahtiin, mutta valitettavasti vaan noita harjoitussuppareita. Mielellään lähtisin jo pikkuhiljaa synnyttämään tämän tukalan olon pois... mutta viikkojahan tässä voi vielä mennä *plaaaaah*

Mukavaa sunnuntaita kaikille toukomassuille!

sunnuntaiterkut

tulin just party lite-kutsuilta - pyörällä.......... ei oikein enää tuo fillarointi ota onnistuakseen, kun on maha tiellä ;o)
onneksi matkaa oli vain kilsa, jos olisi paljon pidempään joutunut sotkemaan niin varmaan olisi tullut yrjöt..
mulla on vielä sellainen matala maastopyörä, jossa on matala ajoasento - oli vauvalla ahtaat oltavat.

aamulla haravoin vähän pihaa, mutta täällä alkoi niin kovasti tuulemaan ettei siitä sitten tullut mitään. siirryin sisälle silittämään vauvan petivaatteita - en kyllä yleensä silitä mitään, mutta ajattelin nyt kerran oikein kunnostautua. eihän noiden lakanoiden silittäminen mitään hankalaa ole, mutta paitapuserot yms.. saavat kyllä pulssin kiihtymään.

kirpputoreista ja hinnoista - mä maksoin eilen siellä mll:n kirppiksellä puolipotkareista (ehjiä ja puhtaita) 10 snt/kpl, ruskovillan villahousuista 6eur/kpl, pikkuruisista sukista/töppösistä toisista 30 snt ja toisista 70snt. sit toiselta kirppikseltä kietaisupaita 1eur, pupu-haalarit (korvilla ja hännällä - hupsua...) 5eur, neuleasu 1,50eur, pienet housut pupu-kuviolla 1eur ja hellehattu röyhelöllä 2eur.
osa vaatteista on tyttö-värisiä, eli jos tuleekin poika niin taitavat mennä takaisin kirpparille saman tien...

jassoo, kohta alkaa tanssii tähtien kanssa. toivottavasti metsäketo voittaa! mua ottaa aivoon se elstelän esittäminen, kun ei se tanssia osaa pätkääkään........... voisivat tuomarit edes koettaa olla tasapuolisia.

huomiseen!

Ompas ollut mukavan rentouttava viikonloppu. Nukuttu miehen kanssa paljon ja ulkoiltu, vähän siivoiltu ja oleskeltu vaan.

Vauva on vaan ollut kumman vaisu tänään. Liikkuu kyllä riittävästi, mutta jotenki on hiljainen normaaliin menoon verrattuna. Vähän tuo mietityttää ja pitää kattoo et jos huomenna jatkuu sama meno niin täytyy soitella neuvolaan...Seuraava normaalikäynti on kyllä keskiviikkona. Hmpf...huomasin kyllä tänään suihkussa et alapäässä on tapahtunu jotain, vauva on jo tosi alhaalla et saa nähdä enteileekö tää nyt sit lähestyvää synnytystä vai mitä lie...inhottavaa kun ei tiedä?:S

huomenta

voi viideo, toinen koira on taaaaas kuralla. tuli tehtyä ylimääräinen yölenkki klo 3, enkä meinannut saada sen jälkeen unta. nyt mies lähti pissattamaan koirat...
taidan mennä kohta kummiskin vielä hetkeksi sänkyyn, jos saisi vaikka vielä nukuttua.

hitsi, huomenna jo 37 viikkoa täynnä. lääkäreitä pitkin matkaa kuunneltuani en kyllä itse uskonut tänne asti selviäväni vauva kyydissä, vaan olin ihan satavarma että huhtivauva tulee ja vauhdilla ;o) viikko enää aikaa, sitten alkaakin jo toukokuu. tulis edes jotain oireita synnytyksen suuntaan, mutta kun ei niin mitään. eilenkin aamulla juoksin lenkillä koirien kanssa (tosin vaan parisataa metriä, mut kummiski..) kun pienempi näki pupun - missä supistukset ja teidän muiden kärsimät sukkapuikkovihlaisut??????????
jään odottelemaan!

taidan keittää kupin teetä ja sitten hipsutella makkariin takas, palaan varmaankin kanavalle päivemmällä.
heips.

Huomenia.

Naapurit pitää elämää, onneksi poika ei vielä herännyt. Näyttää tulevan aurinkoinen päivä ja lupasivat kyllä 15 astetta lämmintä, että mitähän ulos pukisi tuolle vipeltäjälle. Kuitenkin maasta hohkaa kylmää ja toisaalta toinen ei juurikaan istu vaan vipeltää.

Tänään rv38+4 ja eipä tunnu oikeastaan miltään, vauva liikkuu eli ei ainakaan ihan vielä aio pois tulla. Ja edelleen supistuksia tulee vain kävellessä/ulkoillessa, mutta ei silloinkaan koko aikaa, vaan aina ulos lähtiessä. Ja jos kumarrun alas ja kun nousee ylös niin silloin ei muuten. Mutta pojan aikaan ei tullut edes näin, vaan ne alko kun synnytys alko.

Mun äiti on ""hälytystilassa"" nyt tästä päivästä lähtien. Menee autolla töihin ja kantaa puhelinta mukana, että kun tarvii lähteä niin saan hänet kiinni. On siis tulossa meille hoitaa poikaa.
Kaik on siis valmista, vauva viel puuttuu. Sairaalakassia hieman eilen pakkailin, pitäis käydä ostaa noita hygieniatarvikkeita ja jotain luettavaa. Silloin 1.5v sitten mies oli joka päivä koko päivän sairaalassa joten ei silloin ollut tarvetta viihdykkeille ja koko asia oli niin uutta ja ihmeellistä, etten mä osannut edes syödä siellä.
Josko nyt osais ottaa rennommin, vaikka mä inhoan yli kaiken sairaalailmapiiriä. Toivottavasti kaikki menis hyvin ja pääsis nopsaan kotiin.

Keskiviikkona neuvola, joten sitä odotellessa.

Ja niin mulle on sanottu, että kun vauva alkaa selkeesti olla vaisumpi niin synnytys lähenee.

Huomenta!

Hyvä tietää tuo vauvan vaisuuntuminen ennen synnytystä. Voi seurata vähän tarkemmin.

Onneksi viime viikko on nyt ohi! Olis ollut rankka ilman raskauttakin. Mutta nyt on kuorojen kanssa melkein kaikki pillit pussissa, eikä tartte enää vetää kuin pikkureenejä ja nekin omaan tahtiin. Ja tämän viikon toinen tenttikin siirtyi. Toivottavasti pääsen kuitenkin vielä tekemään sen ennen synnytystä. Vaan eihän se maailma synnytykseen lopu....eihän?!

Tuntuu, että täysiaikaisuuteen on vielä piiiiitkä aika. Sais nämä viikot mennä vähän nopsempaan. Kovasti haluaisin jo lepäilemään ennen rankinta urakkaa, mutta heikolta näyttää. Pari viikkoa on vielä pakerrettava.

Kelalta ei vieläkään kuulu mitään, vaikka papereiden jättämisestä tuli tänään kuukausi. Tinnu, kuinka kauan jouduit odottamaan? Hermo menee, kun ei tiedä, milloin saa rahhaa. Laskut ei oottele...

VP: Mähän vein paperit kelalle jo joskus helmi/maaliskuussa. Äitiyspakkauksen kans kävi niin, että kun olin tiistaina käyny henkkohtaisesti viemässä paperit kelalle niin päätös äitiyspakkauksesta oli lähetetty mulle jo perjantaina (tuli kotiin sit alkuviikosta). Äitiysrahapäätöstä sain sit odottaa vähän kauemmin ku piti saada työnantajalta palkkatiedot, mut seki hoitui sit niin et ku Kelalta olivat selvitelleet työnantajan kanssa mun sairaslomapalkkoja niin tekivät samalla sit sen äitiyspäivärahapäätöksenki eli oli vähän poikkeuksellinen tilanne...en sit tiiä kauanko olis normaalisti menny.

Uusi työviikko taas alkanut. Viikonloppu meni kotona siivoten ja paikkoja järjestellen. Lisäksi haravoitiin ja tehtiin muita pihatöitä oikein urakalla. Illalla olin kyllä eilen niin poikki, että hyvä etten kaatunut sohvalle. Nukkumaan en kuitenkaan saanut itseäni ajoissa vaan tyhmänä möllötin sohvalla ja lueskelin yli 12 asti. Aamulla olisi sitten kyllä väsyttänyt mutta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Ulkona olisi nyt upea ilma. Toukokuu lähenee ja töitä pukkaa sen mukaisesti. Toukokuu kun on meillä perinteisesti kiireisin kuukausi vuodessa... Ihmettelen kyllä millä ilveellä mies meinaa selvitä lapsen syntymän jälkeen mutta kai se jotenkin menee. Nyt olen ajatellut, että jos viikon pitäisi ihan äitiyslomaa lapsen synnyttyä - siis jos kaikki menee sinänsä hyvin. Sen jälkeen varmaan jo pystyisi tänne taas raahautumaan muutamaksi tunniksi päivässä. Viikossa ei kai kukaan onnistu firmaa kaatamaan ;-) Ei edes minun mieheni organisointikyvyllään... Kyllä hän varsinaiset työt osaa hoitaa mutta kaikki koneella, sähköpostitse ja paperitse tehtävä tilaukset, tilausvahvistukset, tarjouslaskenta sun muu arkistoituu kyllä hänen jälkeensä niin omaperäisesti, että ikinä ei tiedostoja löydy jos niitä joskus myöhemmin täytyisi löytää... En tiedä mikä loogisessa nimeämisessä ja paikantamisessa on niin vaikeaa :-(

Aamulla tajusin, etten ole enää pariin viikkoon tehnyt varsinaisia vauvavalmisteluita. Taitaa kaikki olla sitten periaatteessa valmista - ainakin kaikki oleellinen. Mahaa on välillä vihlonut, mutteivät ne ole supistuksia kun ei maha kovetu. Taitaa olla siis vaan venymistä sun muuta.

hei vaan

täällä iskenyt pientä flunssanpoikasta päälle, ihan ihme tunne kun ei koko raskausaikana ole ollut. Viimeksi kait jännäysviikolla oli...

tuli tuossa eilen vähän riehuttua ja itkettyä miehelle remontista niin ainakin tänään on asiat vähän edenneet kun äsken tuli töistä. Pitäis jaksaa raahautua vielä joku päivä sinne imetysliivi ostoksille vaikka hermot siellä kuitenkin menee jos kokoja ei löydy...

huomenna olis meillä synnytyssairaalaan tutustuminen, ihan jännä nähdä mitä siellä on ... netistä jo löysinkin jotain tietoa

muuten menee äippäloma ihan leppoisasti... olen ommellut erinäisiä verhoja ja siivonnut/pessyt talvivaatteet pois. Nyt työn alla hääkuvien albumiin laitto. Vauvan vaatteista lajittelin juuri tänään mitä pitäisi pestä (isoimpia en vielä pese) ja kunhan saan pesujauhetta ostettua lisää niin aloitan pyykkäyksen...

pikkutarvikkeetkin olis tarkoitus hakea tällä viikolla ehkä ja sairaalakassinkin pakkaan varmaan viimeistään ens viikolla. Mun tuurilla pölyttyy nurkassa 4 viikkoa mutta onpahan valmiina. Tulikin mieleen että pitäisi ladata digikameran patterit

mullakin oli tuossa pari päivää että vauva ei liikkunut niin paljon. Seon kai ihan normaalia loppuvaiheessa kun tila käy ahtaaksi. Tänään ollut taas melko aktiivinen kylläkin.

eipä kai tässä ihmeempiä sitten.... vappua odotellessa, toivottavasti on hyvä sää.

Iltoja.
Onhan ollut mahtavan lämmin päivä. Sitruunaperhoset pörrää ja kukkapenkistä ensimmäiset krookukset pilkistää.
Kyllä siitä taitaa kesä tulla.

Tänään oli taasen neuvola. Sydänäänet ok, samoin verenpaine, painoa oli tullut kolmessa viikossa 500g, eli ei paljon mitään. Kohdunpohjankorkeus oli 33cm. Nyt oli ekan kerran pissassa sokeria ja proteiineja. Eilen oli joku ihme syöppö päivä, en siis millään tullut kylläiseksi ja sehän se varmasti noi sokerit pissaan teki.
Vauva on tuolla alhaalla ja niin hemmetin kipeitä sähköiskuja tulee välillä tonne alapäähän, että kiljaista täytyy.

Tässä tämä menee päivä kerrallaan ja miten nopeasti aika onkaan mennyt. Tuntuu että vastahan sitä teki raskaustestiä.
Illan jatkot!

Onpas täällä ollut hiljaista... Huomenna olisi sitten itsellä 38 viikkoa täynnä. Olo on ruvennut käymään raihnaisemmaksi tässä viikon sisällä. Siis ei mitään ihmeempää, mutta öisin sitä jotenkin menee ihan kankeaksi ja turvoksiin. Aiemmin vaan pomppasi sängystä ylös ja paineli vessaan ja se siitä. Nyt kun yöllä pitää pissalle mennä niin ihan tekee kipeää kammeta itsensä ylös ja jaloilleen. Paikat ovat jotenkin jäykät ja kolottavat, jalkapohjat aristavat ja sormet tuntuvat nakeilta. Aamulla olo on kuitenkin taas ihan ok. Samoin kyljen kääntäminen yöllä on ruvennut tuntumaan välillä tuskaiselta. Keskivartalon nostaminen käy työstä ja pelkään välillä että selkä naksahtaa kun itseään sängyssä siirtelee. Pitäisi olla nosturi sängyn yläpuolella ;-) Mutta lienee luonnollista tämä muutos. Hyvinhän tässä tähän asti onkin porskuteltu eikä yhäkään voi sinänsä valittaa.

Huomenna olisi taas neuvola. Viime viikolla oli jonkin verran turvotusta ja verenpaine noussut ensimmäistä kertaa että saas nähdä oliko vaan hetkellistä vai onko ruvennut tapahtumaan tässäkin jokin käänne huonompaan suuntaan. No, onneksi ei olisi enää kovin montaa viikkoa jäljellä vaikka lapsi mahassa kuinka hyvin viihtyisikin.

Tiistaita.

Ulkoiltu on aamusta puistossa ja kävin varaa pojalle lenkkarit haen huomenna kun en ottanut rahaa mukaan. Kesportista löytyi hyvät Adidakset. Mies ollut nyt aamun kotona, lähtee iltavuoroon. Tuolla kävellessä tuli oikein kunnon supistuksia, ei siis aina voinut ottaa askelta, mutta meni hetkessä ohi ja nyt ei ole mitään.

Kävin ostaa loput tarvikkeet sairaalakassiin ja se on nyt siis pakattu. Suklaata ja turkinpippureita on mukana, samoin mehua, lehtiä, ja kotiintulo vaatteet mulle ja vauvalle.

Huomenna neuvola. Ja hiljalleen alkaa tuntua, että kauaa ei enää tarvitse odotella. Perjantaina olen kuitenkin päättänyt vielä mennä pojan kanssa avoimeen vappujuhliin ja sunnuntaina kaverin tytön synttäreille. Sitten saa tulla.
Tänään rv38+5 eli sen puolesta vauva saa jo tulla. Mies aina muistuttaa kuinka alas maha on valahtanut ja kun tuolla kävellessä alkaa supistaa kyselee, että joko lähdetään. Kyllä taitaa isi jännätä enemmän kuin minä.

Täällä levottomasti nukuttu yö takana. Heräsin supisteluihin useamman kerran ja ramppasin vessassa. Supistukset eivät olleet mitään hirmu kivuliaita, mutta enpä myöskään ole aikaisemmin niiden takia herännyt.

Hohhoijaa, ompa taas ollu pari itkuisaa päivää. Eilen oli sarjassamme koomisimmat tilanteet kun pillahdin itkuun siitä kun mies ärähti et ku oon heittäny hänen paitansa pyykkiin. Sai mies kauan pyydellä anteeksi ja paijailla mut itkulle ei vaan meinannu tulla loppua...oli siinä mies-parkakin jo ihmeissään et mistä sitä itkua riittää noin pienen asian takia kun ei ollu edes pahalla tarkottanu. Tänään sit oon pillittäny ku oon tajunnu et pian tää raskaus on ohi ja joudun jakamaan tämän juniorin muidenki kanssa...melkeen tunsin kateuden piston (tiiän että kuulostaa hullulta!!!!) ku kuvittelin mm miestä pitämässä vauvaa sylissä...tuli vaan semmonen olo etten halua jakaa tätä junnua kenenkään kans. Muutenki tullu kumma fiilis ku tuntuu etten enää halua lähtä mihinkään ihmisten ilmoille vaikka toisaalta pitäs nyt kun vielä pystyy...tahtois vaan pysyä kotosalla ja olla vaan kaksin tän masuasukin kans vielä kun se on vaan ""mun""...Hassua, eikö?

Viime aikoina pitkät automatkat ovat olleet tuskaa, kun vauva on painanut palleaa. Sopisi jo hieman laskeutua.

Kävin viime viikolla neuvolalääkärillä - joka oli kauhukseni nuori poika (ainakin näytti siltä). Hänellä oli vanhempi (lääkäri)täti apuna. Yksi sai kohdunkaulan mitaksi 1,5 senttiä, toinen 2,5 senttiä (mitenköhän se mitataan?).

Kaikki ruoka etoo jotenkin. Silti on pakko syödä usein, koska muuten heikottaa. Paino ei ole viime aikoina noussut paljoa.

Synnytyksen ajattelun välttely onnistuu yhä. Olen tuudittautunut uskoon, että mahaelämä jatkuu täältä ikuisuuteen.