*TOUKOKUU2006*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa16
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pari viikkoa enää la:han...
tänään kävin neuvolassa - kaikki arvot ok, paitsi nyt paino noussut viimeisen kolmen viikon aikana 900g/vko. kauheeta!! onneksi aiemmin on ollut tuo painonnousu tosi maltillista.
sf-mittakin vielä kasvoi kahdella sentillä, on nyt 34. täti sanoi, että maha on kyllä niin täynnä vauvaa kuin voi olla. pään sanoi vielä vähän liikkuvan (ristiriidassa lääkäreiden aiempien lausuntojen kanssa...), eli jos synnytys alkaa vesien menolla niin pitäisi selällään sitten päästä sairaalaan..

mua alkaa ahdistaa tää oireettomuus - siis se ettei tuleva synnytys ilmoita tulostaan lainkaan. en mä niinkään mitään ""ylimääräisiä"" kipuja kaipaa, vaan just niitä kipeitä supistuksia jne.

no, jos lähtis vähän ulos touhuamaan. iltapäivän voiskin sitten taas tehdä niitä verhoja - kaksi on jo valmiina ja ikkunassakin, kaksi enää yhden sauman ompelua + purjerenkaita vailla ;o)

tosiaan, malttamattomasti odottelen myös *E*:n synnytyskertomusta ja toivottelen muille toukokuisille supistuksia ja muit asiaankuuluvia oireita!!

hei vaan!

pienen etsinnän tuloksena sain kuin sainkin parit imetysliivit hommattua. KappAhlista ostin. Toivottavasti koko on edes suunnilleen oikea. Muuten ei kai ihmeempiä. Olo enimmäkseen hyvä, välillä tuntuu ihme vihlontoja mutta en ole tuntenut mitään supistukseksi luokiteltavaa ainakaan omasta mielestäni. Vaikei mitään oireita ole lähestyvästä synnytyksestä niin silti alkaa olla semmonen lievä paniikki että sehän voi syntyä koska vaan... niinkuin tietty voikin.

Vappu meni ihan rauhallisesti, 1 kaveri oli kylässä ja mies poti sitä flunssaa josta itse tuossa viime viikon lopulla toivuin.

onnittelut *E* lle!

palailen taas

P.S. Mymmeli, eikös teillä ollut Tapiolan vakuutus lapselle?? Siinä oli muistaakseni jotain että loput maksetaan kun vauvan henkilötiedot on imoitettu Tapiolaan tms. Milloin se sitten tapahtuu? Vauvallehan kai tulee automaattisesti Kela-kortti kun on syntynyt mutta eihän silloin ole vielä nimi tiedossa... että mites se homma sitten käytännössä menee??

Täällä ollaan taas onnellisesti vuotta vanhempia :) Selvisin pienenpienistä synttäreistäni ihan kohtuullisesti, mutta tosi väsynyt olin vieraiden lähdön jälkeen. Onneksi kävi vain sisarukset ja vanhemmat ja tarjoilutkin olin tilannut muualta.

Kaklille tiedoksi, että tämä foorumi on olemassa juuri sen takia, että saa jakaa ilonsa ja huolensa. Anna palaa vaan, jos helpottaa. Kokeilitko jalan nostamisen sijasta yläkropan nostamista? Mulla puutuminen, kramppailu ja kivut helpottivat sillä. Jalkojen nostosta ei mitään taikaa. Siis kokeile istuvaa tai puoli-istuvaa nukkumisasentoa särkylääkkeiden kera. Ja yritä jaksaa. Unenpuute vetää hermot tiukalle ja pään tokkuraan. Se ei oo kivaa.

Ohhoh, just tuli ilouutinen, että serkku sai melkein nelikiloisen tytön :) Oli yöllä lähtenyt sairaalaan ja tässä tulos. Kivakiva, kohta me tehdään pienelle leikkikaveri.

Neuvolassa olen edelleen mallipotilas. Kaikki arvot kohdallaan, eikä painoa tule enää. Nyt lähinnä odotellaan synnytystä. Maha ei oo vielä laskeutunut, mutta eiköhän se pian. Ihanaa ja aurinkoista toukokuuta ja leppoisia viimeisiä hetkiä mahan kanssa. Minua kutsuu kokkausoperaatio.

Heissan ja ihanaa toukokuuta. Tässä kuussa pitäisi sitten tapahtua ja paljon, tähän ketjuun.
Neuvolareissu heitetty painoa ei ole tullut kuukauteen yhtään, sf-mitta tippunut parilla sentillä viikossa, verenpaineet ok, samoin pissa ja vauvan pää alhaalla. Nyt vaan odotetaan, lähtö voipi olla ihan koska vaan. Välillä suppailee ihan mukavasti, pienen kivun kera. Vauvan liikehdintä hiljentynyt kummasti, alkaa yksiö käydä ahtaaksi. Viikko 38 alkaa.
Hyviä vointeja kaikille odottajille!

Kotona taas. Sektiopäivä päätetty: se on sit perjantai 5.5.2006!!! Torstaina pitää käydä osastolla juttelemassa anestesialääkärin kanssa yms, mut ilmeisesti saa tulla yöksi kotiin (jos tahtoo ja vointi sen sallii) ja sit perjantaina pitää tulla osastolle 6.30 valmisteluja varten ellen sit oo jääny yöksi. On kyl jotenki epätodellinen olo tietää vaavin tuloaika...

Vau Tinnu, nyt se on sitten teillä konkreettisesti menoa! (-:

Mulla myöskin taasen torstaina polikäynti ja toiveita ois et käynnistettäis... Mut saas nähä. Olo on niin pirun tuskainen, kävelylenkit saa nyt jäädä, hyvä kun bussipysäkille asti pystyn rahjustaa.

Vointeja kaikille!

-kivuliaita suppareita odotellessa macadamia kera 'jörrikän' rv37+6

Tinnu, sinun ei sitten tarvitse jännittää, että millonkahan vauva syntyy, kun kerta sektio aika päätetty :-) Toisaalta olisi niin helpottavaa tietää päivämäärä ja kellonaika, ei tarvitsisi olla jatkuvasti lähtövalmiina... Tsemppiä vain!

Neuvolassa käyty, ja kaikki oli täälläkin ihan hyvin. Pää on jo laskeutunut alas, muttei selvinnyt, onko kiinnittynyt. Mutta lähdön hetki ei varmaankaan ole enää kaukana, nyt siis viikko 39 menossa...

Taas on illan vihlonut, ja vetää vatsanahkan kireeks. Huomenna jos vielä ehtis ikkunat pestä, niin sitten jää enää lattioiden luuttuaminen ja mattojen tamppaus jäljelle.

Tänään kiertelin kauppoja, ja oli ihan pakko ostaa parit housut ja paidat pojulle. Ostin sellasia 74 senttisiä, eli sopivat vasta talvella.

Mut nyt rupeen makselemaan laskuja. Mukavaa illan jatkoa!

Pikainen moi täältä.
Meidän neiti tuli aika vauhdilla maailmaan. Osa päästä oli jo ulkona, kun kurvattiin Kättärille ke-aamuna n. klo 5.40. Mä olin hieman ennen kolmea soittanu sinne ja silloin käskettiin vielä olla kotona. Tyttö syntyi sitten klo 6.06. Kivunlievityksiin ei todella olla aikaa eli ihan luomuna vedettiin. Eppari leikattiin ja tuli kaiken lisäksi aika syvä repeämä, jonka takia olin myöhemmin leikkaussalissa paikattavana ihan nukutuksessa. Istuminen on vielä hankalaa, joten ei tässä koneellakaan tule pahemmin istuskeltua.

Onnea E:lle, mutta huh tuollaista haipakkaa. Olen ollut siinä uskossa, että esikoinen mönkisi maailmaan piinaavan hitaasti.

Täällä on ollut raskasta aikaa, yksi suloinen pikkuinen eläinvauva sairasteli ja heitti henkensä. Eläinlääkäri on ollut jokapäiväinen vieras, eikä omille neuvolakäynneille ole liiennyt aikaa. Nappasin kyllä neuvolasta alkukuusta parit ph-tikut, ja olen niiden avulla seuraillut, että virtsa-arvot ovat olleet ok.

Vauva on laskeutunut sen verran, ettei väännä kylkiluita enää. Luiden alta lykkää kyllä kantapäätä niin, että mahassa pingottaa kuhmu.

Mies nimittelee maapalloksi.

Vielä illan viimeiset terveiset.

Jäin odottelemaan, Milloin Tinnulla on lähtö. Mulla on siis serkku siellä osastolla nyt, mutta voi olla, että on jo perjantaina kotiutettu. Oli toinen lapsi ja silloin pääsee nopsemmin kotiin.

Kyllä täällä jo vähän jännittää... Ajattelin yöpalaksi kerrata vielä synnytysvalmisteluja noista opuksista. Kassin pakkaus saa odotella, enkä osaa kantaa neuvolakorttiakaan mukana. Pahapaha. Meillä on lisäksi koko sisarusparvi tullut melkoista haipakkaa tähän maailmaan... Jotain *E*:n tyylistä synnytyskertomusta voi siis olla meilläkin luvassa.

Mutta sen verran sain aikaiseksi, että sovin yhden tentin aikaistamisesta. Saan siis pillit pussiin ens viikolla ja ehkä jopa pienen hengähdysloman ennen h-hetkeä :)

Öitä kohtalotoverit!

Huomenta!!

Täällä vielä kotona ollaan, kivuttomia supistuksia on, mutta siihenpä tyssää. Antaa tämä kaveri odotella itseään. Rv 39+6 siis tänään, eli laskettuaika huomenna ultran mukaan. Menkoista laskettuana laskettuaika ois sit 6.5 eli lauantaina. Kun muuttivat silloin ultrassa tuota aikaa, vaikka yleensä sitä ei muuteta jos ei ihan viikoilla heitä, mutta mulla muuttivat tuon 2 päivää. No odotellaan, eipä tässä mitään kun ei kiristä, eikä purista.

Neuvola ois tänään ja onneksi mun isä on lomalla ja tulee hoitaa poikaa siksi aikaa, jospa tämä olisi nyt vika neuvola. Ja onpa varmaan, sillä eiköhän sitä mennä sit sairaalaan yliaikaistutkimuksiin. En oikein tiä kun poika synty silloin rv39+5.

Kyllä on E:llä ollut vauhti päällä =) Mä menin jo ekasta tuntemuksesta sairaalaan, tai en ois menny jos oisin tienny mitä se on. Mutta luulin sen tunteen olevan jotain ihan muuta kun käynnistyvä synnytys, mutta lasketaanhan synnytyksen kokonaiskesto kuitenkin säännöllisistä ja kivuliaista supistuksista, eikä vain siitä sairaalassa olo ajasta. Tai jos lapsivesi menee kotona klo 06.00 ja vauva syntyy klo 17.00 niin kokonaiskesto on se 11h. Mulla oli 16h tuo eka synnytys kokonaisuudessaan, joksi toivonkin tämän olevan nopsempi. Mutta tämä kaveri, veikkaan, on syntyessään isänsä kokoa. Mies ollut 52cm ja 4kg, poika oli mun kokoinen 50cm ja 3.5kg.

Mutta nyt tuo mun flunssainen pallero heräsi. HYvät päivänjatkot =)

Juu, on kyllä aika hassua ja samalla haikeeta tietää pvm ja noin-kellonaika milloin meillä on vauva. Just eilen juttelin yhen kaverin kaa et toisaalta vähän surettaa että nyt jää koko synnytys KOKEMUKSENA väliin. Jotku on sanonu että no oo onnellinen et pääset nyt noin vähällä, mut en jotenki osaa itse niin ajatella. Onko se nyt vähempi et 7 kerrosta leikataan ja kuukauden saa nostella pelkkää vauvaa tai ei ainakaan mitään sen painavempaa? Ei sillä että alatiesynnytyskään olisi sen hienompi tai parempi tapa synnyttää, mut siis...äh, emmä osaa selittää. Jotenki vaan on aina ajatellu et lastenhankintaan kuuluu alatiesynnytys ja kun sitä ei nyt koe, niin onpahan vähän orpo olo. Ei pääse jännittään sitä lähtöä tai mitään muutakaan...*huokaus*

Eilen käytiin miehen kans kaupassa ostamassa viimeiset tarvikkeet, lähin kaveriksi ettei miesressukan tarvii yksin pähkäillä vaippojen ym kanssa ja olihan tuota itsekin vähän sormi suussa kaiken sälän edessä. Mukaan tarttui sit tuttia ja maidonkerääjää, vaippoja, liivinsuojia yms. Tänään on sit pakko laittaa paikat valmiiksi ettei miehen tarvi sit yksin pähkätä että mihin se rouva mahdollisesti kaiken haluaa...tietää että mä oon vähän semmonen my-way or the high-way tietyissä asioissa.;) Antanee siis anteeksi sen että rikon vuodelevon....

Lopuksi voisi kai listata eiliset ""neuvolaterveiset"" vaikka ne äitiyspolilla suoritettiin eli:
- vp 140/101, mut pissa puhdas eikä turvotuksia
- painoa -300 g/vko (kokonaisnousu 14,8 kg)
- vauvan syke keskimäärin 140 (vaihteluväli käyrillä 120-170) ja liikkeet ++ ja vauva siis pt ja lapsivesi vähissä

Vauvan kokoarvio oli pysyny samassa 3 kg:ssa kuin mikä oli viime viikollakin eli ei suurempaa kasvua. Tosin olen käsittänyt et vauvahan kerää vaan massaa ympärilleen nää viimeset viikot eikä sitä vauvaläskiä siinä ultrassa näy, niin itse uskon kyllä vähän isompaan vauvaan. Miehelle veikkasin 3,3 kg et saas nähdä.:)

Onpas tosiaan ollut nopea synnytys *E*:llä, mut vissiin aika harvinaista, kun kyselin neuvolan tädiltä, kun kaverini juuri synnytti pikapikaa.

Ens viikolla olis seuraava neuvolakäynti 40 + 2 viikolla, ja jostain luin, että 40 + 3 viikosta alkaen sitten käydään polilla yliaikaisseurannassa. Neuvolan täti vaihtuu ensi kerrasta alkaen, harmi, kun menetettiin tää nykyinen niin mukava täti...

Hyvä sää pestä ikkunoita, sellainen pilvinen, muttei kuitenkaan sada. Tympeää puuhaa, mutta onpahan sitten tehty! Meillä on sellaiset vanhanaikaiset ikkunat, eli pintoja on kaikkiaan 6/ikkuna, huh mikä urakka, kun on kaikkiaan 6 ikkunaa ja pari ovea.

Mut täytyy taas jatkaa hommia.

Missä te luuraatte? Onko koko porukka jo laitoksella, kun on näin hiljaista?!

Minä täällä taas teen kaikkea muuta kuin pitäisi. Vino pino luettavaa odottaa pöydällä, mutta heti alkaa silmät harittaa, kun yritän lukea. Oli jo pakko nukkua päikkäritkin. Ei sitten millään riitä enää kahdeksan tunnin yöunet.

Muristen ja nuristen odottelen edelleen päivärahapäätöstä. Sain just sen verran mieheltä, että sain parit laskut maksettua ja opintolainan lyhennys onnistuu, mutta euron euroa ei ole loppukuuksi käyttörahaa. Ei meillä mikään nälkäkuolema ole edessä, kun mies hoitaa juoksevat kulut, mutta olishan se mukava sen verran omistaa, että voi vaikka käydä kahvilassa halutessaan. Onneksi ens viikolla pitäis tulla vielä toisesta työstä vähän jotain pientä... Raharaharaha. En normaalisti ole mikään materialisti, mutta niinhän se menee, että rahan huomaa silloin kun sitä ei ole.

Mahan kanssa sen sijaan menee edelleen hyvin. Supistelee päivittäin melkein kivuttomasti. Korvien väli on yhtä hormonihöttöä, mutta senkin kestää kun tietää syyn. Eilen sain taas mieheltä sylihoitoa. Se on ehdottomasti paras apu ajoittaiseen toivottomuuteen ja väsymykseen. Ei me edes puhuta, kun en osaa selittää oloani. Halaus ja silitys riittää.

Vähän harmittaa, kun kevätsiivous jää kaiken muun varjoon. Ensi viikosta jos selviän yhtenä kappaleena, niin sitten yritän puuhata tämän kodin taas ihmisasunnon kaltaiseksi. Viikonlopuksi pitää vähän siivoilla ja kääntää kielikanavat päälle. Miehen vanha työkaveri tulee Tampereelta ja kotikieli vaihtuu englanniksi pariksi päiväksi.

Kovin on näköjään ollu hiljaista tänään, me pidetään täällä sit tämmöset ouluaiset in-side-bileet VP:n kanssa kahdestaan!:)

Muaki vähän ärsyttää et meni tää loppuaika tämmöseksi kun en sit saanu noita ikkunoita pestyä...ja sektion jälkeen ei varmaan kannata unta nähdäkään et lähempään kk:een noita pesee. :S Pitää toivoa et joku ystävällinen sielu ne kävis pesaseen, äiti kyl tarjoutui pesemään mut jotenki tuntuu et ku äidilläki jos vaikka mitä kremppaa niin en sitä tahtois vaivata. Muuten kyl tuli täs kevään mittaan siivottua vähän sitä sun tätä, mut noi ikkunat...blaah. Että pienet on murheet mullaki.;)

Hö, tää on kyllä tosi ODOTTELUA nää viimeset vuorokaudet tai oikeestaan vois melkeen laskee jo tunneissa...siitä tulis niinku palttirallaa 40 h ku meillä pitäis olla vaavi maailmassa, HUI!!!

Äitiyspolin käynti on nyt tehty. Pikku kaveri tosiaan jököttää perätilassa ja tiukasti. Lääkäri koitti kääntää, mutta ei siitä mitään tullut. Joten sektiota täälläkin melko varmasti ootetaan. Tuskin kaveri noin tiukasti istuttuaan siitä itsekseen pyörähtää. Seuraava kontrolli on 17.5, mutta alustava leikkausaikakin päätettiin 23.5 tienoille.

Kuten Tinnukin minäkään en oikein tiedä mitä pitäisi aatella. Mutta vauvan turvallisuus on tietysti tärkein, joten ei tässä viitsi edes harkita alatiesynnytystä. Olisihan se kuulemma tässä tilanteessa äidillekin erityisen vaikea. Sektiota polilla suositeltiin, vaikka itse tietenkin teemme lopullisen päätöksen.

Vai ei sitä kannella sitten kuukauteen mitään vauvaa raskaampaa. Tuosta en tiennytkään. Siinäpä onkin haastetta muistaa. Vaikka eiköhän sitä ole niin kipeä, ettei tule harkittuakaan liian painavien nostoja.

Täytyy vähän kirjoitella, ettei mene ihan oululaisten palstaksi ;-) Kovasti tuo laskettu aika lähestyy - enää olisi itsellä viikko siihen.

Kaveri on mahassa kovin aktiivinen eli ei taida sitten olla ihan heti ulos tulossa. Ellei sitten jotenkin ärry tästä minun kiputilastani. Saattaahan se ehkä olla että minun jatkuva särky saa hänetkin jotenkin ärtymään. Kun varmaan nuo hormonit sun muut pääsevät meidän kesken vaihtumaan. Huomenna olisi taas neuvola. Saas nähdä kuinka monta kertaa siellä vielä ehtii käydä.

Särkee tosiaan yhäkin enkä taida enää viitsiä edes ottaa Panadolia kun en huomaa mitään vaikutusta vaikka ottaisin kaksi kerralla. Seistä tai kävellä en pysty kuin pari minuuttia kerrallaan. Aamulla kävin nopeasti suihkussa ja jouduin silti kaksi kertaa istahtamaan lattialle kesken suihkun kun en pystynyt seisomaan. Täytyy siis viedä jakkara suihkuun seuraavalla kerralla. Istuma-asento on paras, joten olen kuluttanut taas aikaani töissä. Toimistotuolini on mukavan pehmustettu ja saan kivasti jalan suoraksi eteeni niin asento ei ole yhtään pöllömpi. Tylsä olla kotonakaan kun ei pysty mitään touhuamaan. Tekemistä kotona olisi sisällä ja pihalla vaikka kuinka mutta ei auta kun ei voi olla jaloillaan.

Nukkuminen käy joko istuallaan tai selällään. Mutta silloinkaan ei saa liikahtaa senttiäkään jos kivuttaman asennon löytää. Heti kun asentoa liikauttaa viisikin senttiä niin jo iskee kaamea jomotus. Käytännössä pystyn pari tuntia kerrallaan olemaan paikallaan ja sitten nousen ylös joksikin aikaa jotten ihan sammaloidu. Soitin tänään synnärille ja kysyin tuosta selällään makaamisesta ja olivat vahvasti sitä mieltä, etten selälläni saa nukkua. Yläkroppa pitää olla kohotettuna tai ainakin jonkin verran pitäisi olla kallellaan jommalle kummalle kyljelle. Kyseessä ei kuulemma ole oma mukavuuteni vaan vauvan verenkierto. Eli täytyy siis yrittää nukkua pystymmässä asennossa...

Tänään muuten pelästyin, että mitäköhän tämä iskias merkitsee alatiesynnytykselle?!? Lantiota jos jokin painaa niin särky on aika julmettu. Eli kyljellään jos makaa niin patja + painovoima painaa lantiota kasaan ja heti särkee. Samoin terveyskeskuksen ehdottama lantiota kasaan puristava tukivyö aiheutti heti hirveän tuskan niin että hyvin huomasi missä ongelma piilee. Niin mitäs sitten kun lapsi työntyy ulos lantion läpi? En tiedä missä tuo hermo tarkalleen on, että onko vaikutus mikä mutta täytyy kyllä heti kysäistä asiaa kun sitten joskus laitoksella on...

Tulipa pitkä sepustus... Tinnulle vielä sen verran, että olen myös monesti miettinyt tuota alatiesynnytys vastaan leikkaus tilannetta. Jos valintatilanne tulisi niin kyllä vaikea olisi valita. Jotenkin tuo alatiesynnytys on juurtunut päähän ja se olisi ""kiva"" kokea mutta toisaalta tuossa leikkauksessakin on ""hyvät puolensa"". Toisaalta on hyvä jos valintaa ei tarvitse itse tehdä... Sittenhän tilanne vaan on mikä on.

Kah, Satulla siis ehkäpä sama kohtalo kuin mulla. Milläs mielellä oot? Mullahan oli aika kova se alkushokki, mut nyt sitä on jo suht sujut ajatuksen kanssa kun eipä siinä oikein muutakaan voi. Mullehan lääkäri ei oikein muuta vaihtoehtoa edes antanut kun mulla kuitenkin verenpainetta, lapsivettä niin vähän ja kohdunsuu niin epäkypsä että jos käynnisteltäis ja yritettäs alakautta niin melko varmasti menis päiviä. Et ei siis ollenkaan turvallista kenenkään kannalta. Oliko sulla vauva jo laskeutunu/kiinnittyny?

Tunnit sen kun vähenee meikäläisellä...:)

Meillä eka yliaikaiskontrolli sairaalassa on rv41+3, jos siis tarvitaan, siihen asti seurataan neuvolassa. Eli mulla nyt rv39+6 ja seuraava neuvola-aika ens ma, toivottavasti sinne ei tarvi mennä.
Ja menkoista laskettuna laskettuaika ois siis lauantaina 6.5 ja sen mukaan tänään ois rv39+4.

Supistelee joo ja menkkajomotusta on välillä ihan kunnolla, mutta ei näillä supistuksilla synnytetä. Ja th tänään kivasti totes, että meidän POJAT käy sit samassa lastenneuvolassa. MEillä tulossa täällä uusi neuvolajako, pyritään siis että äp- ja lastenneuvola th ois sama, meillä se vain mene noin. Vaan lastenneuvolan th on sit sama kun on pojallakin. MUtta meidän POJAT =)
Itsekkään kun en tiedä kumpaa tässä odotellaan.

Neuvolassa kaikki jees paitsi taas sokeria pissassa, no ei siinä mitään. Nyt taas alkaa se menkkajomotus ja kaveri työntää päällä hyvinkin tiiviisti tuonne ulostulosuuntaan, tulis sit kans.

Lähden nyt antaa iltapalaa tuolle pojan viikarille, joka ei ole syönyt pariin päivään mitään, kun on ollut tuossa flunssassa. Tänään syönyt 2 jugurttia ja puolipurkkia lasten einestä eli purkkiruokaa.

huomenta

voi vitsi, Mimmukin jo lähti tarkistelemaan tilannetta - voi kun mäkin pääsisin..... mä olen jo ihan kypsä tähän tilanteeseen, kun tuntuu ettei tämä mukula tule ikinä ulos. ensin säikyttää viikolla 33 ja on tulossa liian aikaisin, mutta sitten on pistänyt ilmeisesti peruutusvaihteen päälle
/&%¤##&/ (toi koettaa esittää jotain painokelvotonta kirosanaa..........)
jotain täälläkin liruu, mutta se on kyllä 99% varmuudella valkovuotoa. ja terkka sanoi ettei pienestä lirumisesta kannata huolestua, vaikka lapsivettä olisikin.

naapurissa asuu sairaanhoitaja ja hän sanoi toissapäivänä että kylläpä sun maha on vielä ylhäällä viikkoihin nähden... vaikka vauva on ollut laskeutunut jo kaksi kuukautta, niin kyllähän tuo maha tuossa pönöttää, ei roiku lainkaan. mutta siis laskeutuihan tuo mun maha yhdessä vaiheessa, kun täälläkin sitä riemuitsin ja terkkakin sanoi että kämmenen verran tuli yht'äkkiä tyhjää rintojen alle. tiedä sitten miksi tuo maha pysyy tuossa (vai katsoiko naapuri kenties hiukan huonosti.........)

mutta siis - täällä ei bongattu lapsivettä, ei limatulppaa, ei supistuksia, ei mitäääääääääääään :o(

taidan lähteä kohta ulos haravoimaan kun on niin ihan ilma. kadun puoli jäi viime viikolla haravoimatta ja täytyyhän oman tontin reuna pitää siistinä.
heipat ja onnea Mimmulle ja Tinnulle ;o)
ja kaikille muillekin!

Onnea Mimmulle matkaan!

Minäkin haluan!!!

Tulin juuri neuvolasta ja eipä tuolla ollut mitään uutta.
Painoa oli tullut 1,6kg/viikko! Eikä edes turvota! Luoja sentään!
Verenpainekin oli koholla, mutta ei kovin paljoa...

Mitähän aktiviteettia tässä keksisi jotta saisi synnytyksen kännistymään?!?

Parin tunnin päästä osastolle...taidan sittenkin jäädä sinne yöksi niin saadaan ukon kanssa nukuttua vähän pidempään, muuten pitäs olla sairaalassa huomenaamuna jo 6.30. Pää on vähän höttöä kun heräsin kolmen aikaan enkä sit enää saanu unta: kirjotin sit palautekirjeen neuvolaan ja käyn sen tiputtamassa nyt samalla kun lähen sairaalaan kun ei ole matkaakaan ku parisataa metriä. Puoli seiskalta nukahdin vähäksi aikaa ja nyt on sit käyty suihkussa ja pitäs ruveta valmistautuun lähtöön...jänskättää!

Yritän houkutella miehen kirjottamaan vauvaterveiset tonne perhiksen puolelle, joten jos joku siellä käy sit kurkkimassa huomenna/viikonlopun aikana niin ottakaa samat tiedot tänne. Samalla nimimerkillä sielläki kirjottelen toukomammoissa.:)

Mimmulle pidän peukkuja! Toivon mukaan ens viikolla näkyy listassa uusia toukovauvoja (siis muidenki ku mun)!=)

Muakin jänskättää Tinnun puolesta,toivottavasti olen synnärillä siinä vaiheessa kun Tinnu kotiutetaan :)

Eilen oli aika tuskainen päivä,alavatsaa jomotti ja supistuksia tuli taas vähän enemmän kuin yleensä. Tiedä sitten johtuiko siitä kun pestiin ja vahattiin auto miehen kanssa. Yö sitten olikin tosi rauhallinen,en herännyt pissallekaan kun kerran vaikka illalla ajattelin että josko se olis yöllä sitten menoa...
Vauva on joitakin päiviä ollut aika hiljaa,samassa asennossa ollut koko ajan eli selkä tuossa vasemmalla puolella. Hikkaa ja venyttelyä silloin tällöin,iltaisin tulee joitakin kovempia töytäisyjä. Olisiko tyyntä myrskyn edellä? Toivottavasti...

Tänään aikomus olisi taas siivota kun huomenna tulee sisko ja hänen 2-vuotias tyttö yökylään vähän pidemmän matkan päästä,minun tuurilla sitten ens yönä synnytys käynnistyy ja jää siskon vierailu väliin :)

Supistussäteitä kaikille,niitä kun tunnutaan kovasti toivottavan :)

Yhteistyössä