osa 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *TOUKOKUU 2006*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissan,

aamulla ensimmäistä kertaa teki tiukkaa saada sormukset sormiin, niin turvonneet ne olivat.

Ja eilen tuli toisesta sieraimesta verta. Tänään on puolestaan muutamaan otteeseen vihlaissut vatsan sivuilta, taitaa taas kohtu kasvaa (ja beibe, potkut ovat koventuneet). Kiva, kun on noita oireita alun oireettomuuden jälkeen, tietääpähän ainakin, että jotain tapahtuu elimistössä. Toivottavasti joulun saisi viettää rauhallisin mielin, eikä tulisi mitään yllättäviä kipuja tms.

Töissä on nyt harmikseni kiireistä, saas nähdä, pääsenkö huomenna ajoissa joulun viettoon.

Hyvää joulua,

Nanna ja beibe rv 20 + 4

Sainpa eilen pienen erävoiton kun sanoin miehelle et käydään nyt ainaki kattoon niitä vaunuja. No mielihan siellä muuttui kaiken valikoiman keskellä ja päädyttiin ottamaan Briot. Vähän kalliimmat kuin mitä alunperin ajateltiin (495 e)mutta siltikin alennusta noin 150 e ja tietää että jälleenmyyntiarvo on hyvä ja pitäisi olla laadukkaan vaunut niin joo...noihin me päädyttiin. :) Laitettiin ne nyt varaukseen ja saadaan noutaa ne sit keväällä.

Kaklille:noita Filuitahan meki kauan netistä ihasteltiin vaan kun ei pääse niitä missään täällä Oulussa testaamaan niin ei sit uskalleta niitä ottaa, vaikka ne harvat jutut mitä kyseisistä vaunuista oon löytäny, on ollu pelkästään positiivisia.

Mulla ei oo vielä tullu mitään turvotuksia, ummetuksia, suonikohjuja eikä raskausarpia... vielä.;) Jos olen yhtään äitiini tullu, niin ei pitäs tullakaan. Paino kyllä taitaa nousta enemmän ku äidilläni mua odottaessa (7kg) kun mulla on tullu jo nyt 4 kg ja ollaan vasta puolessa välissä. Mutta empä jaksa moisesta murhetta kantaa.

Tinnu ja ""jaska"" puolessa välissä!!!:)

hei vaan!

Tinnu, itsekin olen katsellut noita Joveja netistä ja ajattelin että jos ei alemyynneistä löydy mitään kivaa ja nuo on edelleen netissä tarjouksessa niin ostetaan ne (olikohan 359? euroa). Ei viittis alkaa netistä tilailemaan mitään ennen kuin on kunnolla tutustunut valikoimiin kaupoissakiin. Mites muuten kun varasitte vaunut niin pitikö ne maksaa heti vai oliko joku ""varaussumma"" ja loput myöhemmin vai kaikki nyt heti. Mietiskelin vaan... eri liikkeissä tietty eri käytännöt. En tiedä sit jos on alevaunut niin pitääkö heti ottaa mukaan.

töissä on aika hiljaista... olis jo jouluaatto...

Joulukuusi koristeltiin pojan kans aamulla, ja kyllä tuli hieno. Antais vaan tuo viikari noiden koristeiden olla tuolla oksilla.

Mulla oli Briot (on siis vieläkin) nyt pojan kanssa ja kyllä tykkäsin. Ilmakumipyörillä ja teleskooppivarrella, mutta silti tässä seuraavassa päädyin siis Ora merkkiin. En kyllä vielä käynyt katsomassa sitä Brion uutta tuplamallia, mutta siinä kun on heittämällä kääntyvä työntösuunta. Kokeilin silloin kun näitä rattaita ostimme, yhden lapsen tuollaista heittoaisa kärryä ja tuntui jotenki tönköltä. Mutta kätevä ois kyllä, vois vain heittää aisan toiselle puolella ja työntösuunta kääntyis. Näppärää!!

Mulla ei ollut turvotusta, verenvuotoja eikä muutakaan esikoista odottaessa, eikä ole ollut nytkään. Ainoa että pojan aikaan tuli raskausarpia, toivottavasti nyt ei tulis ja selviis vanhoilla arvilla.

Tänään ruoka kauppaan ja huomenna kinkun ostoon. Lähetään junalla tuohon Keravalle ja mennään mun vanhempien luokse, äippä saa kattoo poikaa kun haen kinkun ja sit juhlitaan siskon synttäreitä. Ja ehitään viel kotiin kinkun paistoon. Mä olen kyllä mestari tässä organiseerauksessa, mies tosin ei aina ole samaa mieltä.

Mymmeli ja ""Vilma"" rv21+0

Kevätkukkanen: Meidän pitää maksaa varausmaksu 100 e ja loput voi maksaa sit vaunuja hakiessa, taitaa kai olla aika yleinen käytäntö.

Katottiin tosiaan noit Jovi Aireja siellä kaupassa (olin just netistä nähny sen tarjouksen) mut mies ei oikein ihastunu siihen seikkaan et ne tehdään Kiinassa. Takuu oli kans lyhyempi (1 vuosi) ja siinä ois ollu kova koppa. Me kun asutaan kerrostalon 1. kerroksessa eikä ole hissiä niin pakko kuljettaa vauva sit aina kantokassissa ja tuo pehmee tuntu kovaa paremmalta siihen hommaan. Jotenki ihan järkyttävän isoja noi kovat kopat.

Täällä kans sinnittelen viimeisiä hetkiä töissä, päästään lähteen vähän aimmin tänään...Sit mulla onki loma, joten ens vuonna uudet kujeet täällä!:)

Uusi viikko ja uudet kujeet. Taitaa Tinnu olla niin, että miehet ajattelee välillä, että sen lapsen syntymään on vielä pitkäkin aika. Tosiasiassa viis kuukautta menee ihan mielettömän nopeasti ja siinä vaiheessa ne vaunut on jo oltava. Meille on tiedossa Brion yhdellä lapsella käytetyt, kun serkulla on kahdet ja haluaa nyt toisista eroon. Mallista en tiedä, mutta luotan kyllä sukulaisteni arvostelukykyyn. Meillä pitää lähinnä keskustella siitä, mitkä hankinnat ovat nyt tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä. Mies haluaisi uudet kaiuttimet ja niin haluan minäkin, mutta aika tiukasti saan yksin pitää tämän syntymättömän puolia, että saadaan turvakaukalot, sängyt ja muu tarpeellinen ostettua.

Väsymys alkaa hellittää, mutta pari yötä olen taas valvonut perhesotkujen kanssa. Miehen isä ja sen uus perhe eivät tunnu neljän vuoden jälkeenkään hyväksyvän minua. Viimeisimmät kuulumiset, mitä sieltä on tullut: ""Mikähän siitäkin lapsesta oikein tulee?!"" ja ""Taitaa olla aika mustasukkainen se VP, kun ei päästä miestään edes sukulaisillaan käymään."" Mies puolustaa minua ja on myös vihainen ja surullinen, kun tämä on tällaista. Tuntuu erityisen inhottavalta, kun ei itse pysty tekemään oikein mitään. Kaiken lisäksi en ole mustasukkainen, enkä rajoita mieheni tekemisiä. Päinvastoin olen itse ollut meistä enemmän menossa vierailuille, mutta mies ei halua. En ymmärrä millä perusteilla mielipiteet minusta on muodostettu, mutta muodotettu on. Ei tule oikein joulumieli, kun saa melkein joka viikko uusia uutisia sieltä, eikä tule mitään positiivista.

Hauskaa joulua kuitenkin kaikille! Toivottelen siltä varalta, ettei täällä käy kukaan jouluaikaan. Itse en varmaan malta pysyä poissa.

Pahoittelut VP:lle, noista ikävistä sukulaisten sutkautuksista... Ikävä kyllä sukulaisiaan ei voi valita! Meitä on niin moneen junaan...

Täällä odotellaan jo kovasti työpäivän päättymistä. Taidan karata jo puolilta päivin :-)

Joitain uusia raskausoireita on nyt ilmaantunut (ihanaa sinänsä, kun alkuraskaus oli niin oireetonta!). Elikäs aamuisin on sormet tosi turvoksissa, ja nyt ilmeisesti on alkanut närästääkin. Aikaisemmin ei ole närästyttänyt, joten en ole ihan varma, onko sitä. Tuolla ruokatorvessa tuntuu sellaista omituista kuumotusta, jos olen syönyt jotain rasvaista, kuten eilen pizzaa.

Mutta, vielä kerran hyvät joulut kaikille ja palataan viimeistään ensi vuonna taas tänne!

Nanna + vauveli rv 20 + 5

Oltiin eilen klo 23 asti töissä ja väänsin vielä yöllä perunalaatikot alulleen ja pesin pyykkiä... Että rentouttavaa tämä jouluun valmistautuminen ;-) Mutta tänään en sitten täällä töissä muuten olekaan kuin ihan vaan piipahdan sähköpostit vilkaisemassa. Onneksi oli hiljaista sillä rintamalla niin nyt sitten pääsen joulusiivouksen, kokkauksen ja paketoimisen pariin. Ensi viikko pidetäänkin periaatteessa lomaa - tiistaina ehkä käydään vähän sähköposteja lukemassa. Ihanaa!!! Mutta oikein hyvää joulua kaikille! Nauttikaa olostanne ja rentoutukaa! Kohta ollaankin jo kevätpuolella tässä yhteisessä projektissamme... Ajatelkaas että puolivälissä enemmän tai vähemmän jo ollaan!

Kinkkua vaille valmis joulu, siis uunissa tuo läskinpala nyt muhii.

Todella nuo miehet ei aina oikein osaa ajatella tuota tavaroiden hankinta juttua.
Silloin kun meidän kaukaloa piti ostaa, mies tokas, etteihän sitä heti tarvita. Mä sit vaan totesin ettei tietenkään sen aikasemmin, mutta sairaalasta pitää vauva kyllä kotiin saada. Sit ymmärsi kuunnella mua ja teimme hankinnat melkein yhteisymmärryksessä.
Nyt ei ole kommentoinut ratashankintaa ja lähti mielellään niitä silloin katsomaan. Jotain jäänyt korvien väliin ;)

Meillä massussa pitänyt eilen ja tänään päivällä hiljaiseloa, mutta äsken autossa sai kyllä sellaista iskua ja potkua että. Mentiin pojan kans tänään junalla, toinen kerta jo. Tasan vuosi sitten oli eka kerta, mutta vesseli oli 2kk joten ei muista siitä matkasta. Ja sisko sai synttärit juhlittua.

Meillä mukaan on mahtunut ikäviä joulu-uutisia. Mun vanhemmat ilmoitti eroavansa, no onneksi sovussa. Mutta kyllä se vähän sattuu.

Hauskaa ja rauhallista joulua.

Mymmeli ja Vilma rv21+1

Heissan keikille!

Rk-Ultra aonnellisesti takana ja kaikki hyvin. Saatiin aivan ihana kuva mukaan...kyllä sitä on katseltu.

Noin viikon verran olen tuntenut sellaista kuplintaa mahassa, kättärillä sanoivat, että mulla on istukka edessä, joten liikkeitä pitäisi tunnustella mahan sivuista ja voi viedä aikaa, ennen kuin tuntee ne, ootellaan, harmi vaan miehen kannalta!

nyt pitää lähteä laittelemaan riisipuuroa, miehen sisko perheineen tulee joulupuurolle:)

Erittäin maikoisaa ja lämmintä joulua kaikille

:)Siruli 18+6

Päivitänpä itseni listaan.

1.5. Eeva, esikoinen, Helsinki
1.5. Siirappi, 31v, esikoinen, Oulu
2.5. Tiku, esikoinen, JKL
4.5. *E*, 29v, esikoinen, Uusimaa
4.5. Mymmeli, 23, toinen, Keski-Uusimaa
7.5. ritu
7.5. Tiku
7.5. Lilli, 20v,esikoinen
7.5. Antsukka, 20v, esikoinen
7.5. Nanna -77, esikoinen, pks
7.5 Johanna, esikoinen, Seinäjoki
10.5. Kakli, 29v, esikoinen Itä-Uusimaa
11.5. Tinnu, 25, esikoinen, Oulu
13.5. Miia, 25, esikoinen, Espoo
16.5. Miira
16.5. sinttu, 30v, esikoinen, satks
17.5. kevätkukkanen (ex-f), 24v, esikoinen, länsi-uusimaa
17.5. macadamia, 27v, eka lapsi
19.5. Jasmin, 25, toinen, lpr
20.5. Kata, 28v, ensimmäinen, pks
20.5. Anzzu, 29v, toinen, Lahti
22.5. Julietta, 38 v, eka, HKI/ulkomaa
24.5. Helena, 26v, toinen, HKI
24.5. Siruli, 29v., ensimmäinen, HKI
26.5. VP, 26v, esikoinen, Oulu
29.5. Hanna, 26v. esikoinen

Olen surffaillut vähän vaihtelevasti täällä Ellien eri palstoilla, mutta tässä ketjussahan on paljon kohtalotovereita. Ensin muuten luulin, että kuulun kesäkuisiin, mutta on kai noita ultria uskottava - mulla on ollut varhainen ovulaatio.

Kävi viime viikolla rakenneultrassa ja sukupuoli selvisi. Aiheesta napattiin lähikuvakin - eespäin Henry Saaren viitoittamaa tietä. Hamstrasin heti kirpparilta kassillisen vauvanvaatteita. Jos tuossa sukupuolessa on vielä erehtymisenvaaraa, voihan tyttökin käyttää sinistä... Omatkin vaatteenikin ovat enimmäkseen sinisiä.

Maha alkaa nyt paistaa. Onneksi on talvi ja komeus hukkuu paksujen vaatteiden alle - olen muuten ollut koko raskausajan aika paleleva.

Se hyvä puoli masupömpästä on, että mieskin tajuaa selvemmin raskauden.

Tervetuloa mukaan Julietta!

Joulu alkaa olla vietetty, mutta huomenna saatetaan vielä viilettää sukuloimaan, kun miehellä ei tule olemaan ollenkaan talvilomaa ja itse olen yleensä viikonloput töissä. Lahjoja tuli taas sekä turhaa, että tarpeellista. Ihmeteltiin miehen kanssa vähän molemmat tuota ostovimmaa. Me laitettiin paketteihin itsetehtyä syötävää ja juotavaa, joka säilyy joulun ylikin. Kaikilla on jo kaikkea ja ellei ole, niin osaa sitä itsekin hankkia. Itseä vähän ihmetyttää, kun joka vuosi saadaan väkisellä ostettuja lahjoja, joille ei ole mitään tarvetta. Mitä ihmettä me tehdään viinilaseilla, kun talosta löytyy jo lähemmäs 40kpl?! On kristallista ja arkikäyttöön... Huh huh! Muistaminen on eri asia, mutta siihen riittää kortti ja vaikka kukat.

Äh, meinaa mennä paasaukseksi, mutta meillä alkaa oikeasti olla melkein kaikkea paitsi oma talo ja lapsia ja nekin ovat jo tulossa. Ollaan kyllä sopivan tilaisuuden tullen yritetty päästä turhasta tavarasta eroon lahjoittamalla eteenpäin oikeasti tarvitsevalle. Täytyy vain olla aika varovainen, ettei kärähdä lahjan antajalle.

Sain puhuttua noista vauvahankinnoista ja rahankäytöstä miehen kanssa ja meni ihan kivuttomasti perille. Mahan näkyminen on tosiaan tehnyt lapsen miehellekin todellisemmaksi ja tärkeysjärjestys tuntui olevan selvä. Ajateltiin nyt odotella vielä kuukausi tai pari ennenkuin aletaan oikeasti ostoksille. Olen käynyt tutustumassa kestovaippailuun ja varmasti tullaan ainakin kokeilemaan sitä. Ihan vasta oli juttua terveyssiteiden ärsyttävyydestä ja vauvojen vaipat taitaa olla pitkälti samaa tavaraa. Itse en juuri ihon ärtymisen ja huonon hengittävyyden takia ole käyttänytkään siteitä kuin öisin. Ja onhan se jätemääräkin hirvittävä, jos käyttää kertiksiä.

Pitänee lopettaa, kun meinaa tulla oikea romaani. Eihän tällaisia kuulumisia jaksa kukaan lukea... Paitsi minä :)

Hei vaan taas kaikille,toivottavasti joulu meni kaikilla rauhallisissa merkeissä!
Käytiin tosiaan ennen joulua rakenneultrassa ja kaikki oli hienosti,vauva ei pysynyt paikoillaan hetkeäkään... Katselin jo heti ultran alussa että poika taitaa olla kun pyllisti kauniisti meihin päin ja saatiinkin varmistus kätilöltä kun tärkeimmät asiat oli käyty ensin läpi :) Nimikin päätettiin eilen selväksi,oli kaksi vaihtoehtoa ja minä sain tahtoni läpi :)
Täällä taitaa olla tällä hetkellä enemmän noita poitsuja (suurella todennäköisyydellä) odottavia? Mitä nyt olen lueskellu...
Mitäs ihmiset on saanu joululahjaksi? Me saatiin jo vauvalle vaatetta,äippä oli hieman innostunu :) Saatiin miehen vanhemmilta myös keinutuoli mikä tulee varmasti tarpeeseen kun vauva on syntyny,on siinä jo nyt mukava kiikkua ;) Voi olla että tuli vähän sekalaista juttua sikin sokin,mutta on vissiin vähän unihiekkaa silmissä vielä... No juu, mutta palaillaan astialle! :)

Täällä on joulunvietosta kotiuduttu. Oltiin mun vanhempieni luona. No itse emme asu kuin n. 30 kilsan päässä, mutta oltiin siellä kaksi yötä kuitenkin niin ei tarvinnut edestakas ajella. Nyt on vatsat täynnä jouluruokia ja joululahjojakin tuli ihan mukavasti. Kaiken kaikkiaan oli ihan rentouttava joulu, mutta kiva oli tulla kotiinkin taas.

Töihin mennään molemmat vasta uuden vuoden jälkeen. Hyvin siis ehditään alennusmyynteihin. :) Keskiviikkona mulla on neuvola ja sen jälkeen ajateltiin lähteä appiukkoa moikkaamaan Tampereelle.

VP mainitsi kestovaipoista ja ne muakin kiinnostaa. Tosin oon erittäin pihalla kaikista eri systeemeistä. Vuoden 2006 äitiyspakkaukseenhan tulee jotain kestovaippajuttuja kans. Mä vaan pahaa pelkään, että joudun tyytymään tämänvuotiseen pakkaukseen. :(

Lillille toteaisin, että ei liian varmasti kannata lyödä lukkoon mitään nimiä. Mun kaveripariskuntakin oli päättänyt pojalle nimen jo ennen syntymää, mutta sitten pari viikkoa ennen ristiäisiä tajusivat, että eihän poika ole yhtään nimensä näköinen. Sai siis ihan toisen nimen. :)

Eipä täällä tämän kummempia. Leppoisaa tapaninpäivän jatkoa itse kullekin. Vaikka ei täällä kovin moni taida näin pyhäpäivinä käydä viestejä lukemassa.

Huomenta!!
Kerrankin olen jo aamulla täällä palstailemassa. Mies on lomalla ja touhuaa tuolla pojan kanssa, kohta kyllä raitis ulkoilma kutsuu.

Tänne ei kummempaa syöty on niin, että kyllä ""Vilma"" oli ihmeissään. No onneksi nyt päästään normaaliin syömisrytmiin ja muutenkin takaisin normalisoitumaan.

Allennusmyynnitkin alkaa sit tänään. Pitäisköhän sitä jotain hankkia tulevalle vauvalle. Nyt kyllä on talvivaatteet myynnissä, että josko tuolle pojalle löytyis jotain. Pukki kyllä toi kylpytakin, toppahousut, farkut, neuletakin ja fleeceasun. Ja muutenkin on vaatetta jotta hukutaan niihin. Mutta aina äiskästä on kiva ostaa jotain uutta =)

Mulla ois neuvola ens maanantaina ja muuta tässä nyt ei sitten odotellakkaan. Remonttia pitäis alotella, appiukko ois tullu nyt välipäivinä homman tekee, mutta mies haaluu nyt pitää lomaa. Pitäis vaatehuone purkaa pois, jotta tulee lisä tilaa ja se on vain sellainen romuvarasto. Meillä on jo Ikeasta valmiina luikuovikaapisto, mutta nyt kinaa tuottaa, jaetaanko huoneesta huone pojalle ja meille vai laitetaanko kaapisto yhdelle seinälle ja kaikki edelleen ""samassa"" huonessa.
No jospa tässä sopuun päästään.

Nyt aamupalalle ja pakkaseen.

joulu meni ähkyä hankkiessa ja tavoite tulikin kivasti saavutettua sai sitten närästyslääkettä ottaa tasapainottamaan tuota poltetta ja tukalaa olotilaa:O) nöf
liikkeitä on nyt tuntunut jokapäivä on tosi mukavaa kun poitsu ilmoittelee olevansa läsnä.
to on taas neuvola joten sitä odotellaan.
toivottavasti kaikilla oli rauhaisa joulu ja tuleva uusi vuosi

heippa pitkästä aikaa

loma on ohi ja taas ollaan arkisessa aherruksessa - mälsää.
tänään muuten mulla rv 20+0 - puoliväli! jotain hyvää siis tässäkin päivässä.

vauva on ilmoitellut olostaan potkimalla jo parisen viikkoa. huomasin sen eka kerran uima-altaalla kun otin aurinkoa vatsallani - siitä ei vauva oikein tykännyt ja joka kerta potki/nyrkkeili vastalauseita.. mulla ne pienet ""hipaisut ja kuplimiset"" on kyllä menneet ohi ja ekat liikkeet jotka siis tunsin, oli heti kunnon jytkäyksiä. nyt niitä jytkyjä tuntuu ihan säännöllisesti joka päivä, juuri äsken viimeksi.

rakenneultra on viikon päästä tiistaina, joten sitä odotellaan.
töissä kerroin raskaudesta tänään aamulla, saavat alkaa miettiä kuka tuuraa minua sitten huhtikuusta lähtien.

olo on muuten aivan ok, mutta alavatsaa painaa niin paljon ettei nopeasta kävelystä saati juoksusta tule enää mitään. koirien kanssa lenkkeilykin taitaa olla toisinaan aika tuskaisen näköistä, jonkin sortin vaappumista jo nyt...

eipä tässä muuta. jatkan hommia.
mukavaa tiistaita ;o)

Moikka!

Joulun sukuloinnit on täälläkin hoidettu kunnialla läpi ja nyt voi taas vähän hengähtää :) Lomaa on onneksi koko tämä viikko, joten ehtii ottamaan ihan rauhassa ja lukemaan joululahjakirjoja. Meilläkin rakenneultra oli juuri ennen joulua ja hyvältä kaikki siellä näytti. Vauva oli lähtenyt kasvamaan hyvin, ja hyvin rauhallisesti otti ultrauksen. Kävi nukkumaan ja pistin sormen suuhun :) Liikkeitä on täälläkin tunnettu parisen viikkoa vaihtelevasti. Mitenkäs muut, kuinka paljon liikkeitä tunnette päivittäin? Itse tunnen pari kolme kertaa päivässä muutaman muljauksen, mutta aika vähäisest siis vielä.

Alennusmyynteihin pitäisi jaksaa mennä vähän käymään ja uimapuku pitäisi hankkia kun kaikki muu liikunta tuntuu inhottavalta supistusten takia. Ainakin itsestä tuntuu, että uinti voisi olla sellaista mukavan tasaista ja samall saisi kädetkin vähän hommiin.

T: Kata + kaveri 20+0 (muistaakseni)

Tervehdys!

Yritän saada kamalaa päänsärkyä kuriin, muttei tahdo lääkkeenkään teho riittää. Juon, saunon ja venyttelen...ehkä tämä tästä.

Eilen käytiin vielä kyläilemässä miehen isällä ja meni yllättävän kivuttomasti se reissu. Tänään sitten pääsi taas itku, kun pysähdyin miettimään kaikkia hirveyksiä, mitä ne on suustaan päästäneet. En todellakaan ole tottunut tällaiseen perheensisäiseen konfliktiin. Meillä kun on ollut tapana puhua asiat suoraan ennen kuin mitään välirikkoa ehtii edes tulla. En edelleenkään ymmärrä, miten he (siis appi ja sen vaimo) ovat onnistuneet näyttelemään niin hyvin, ettei meillä ole ollut hajuakaan siitä, mitä he minusta ajattelivat. Minä luulin, että me tullaan ihan hyvin toimeen, mutta ei se tainnut ihan niin mennä. Uskomatonta!

Mullakin on jo Mymmelin tapaan syyhynnyt sormet vauvatarvikkeiden kohdalla, mutta maltan vielä hetken. Voi nimittäin olla, että sukulaiset täyttävät kaapit vaatteilla ja muulla sälällä joka tapauksessa. Jätän siis alennusmyynnit tällä kertaa väliin ja laitan energiani kestovaipoista lukemiseen :) Saatanpa myös juoda kahvit ja nauttia lomasta.

Halaukset ja päänsärkyiset terveiset täältä pohjoisen kaamoksesta!

VP ja ""Luke""

hei vaan!

eilen kotiuduttiin huikealta 3 päivän joululomalta (=pyhät joista 2 viikonloppuna :-( ). Käytiin mun vanhempien luona pohjoisessa ja rentouduttiin ja syötiin ja kuunneltiin tulevan mummon vauvahössötystä. Vauvakin sai lahjoja, vaatteita, pinnasuojuksen, lakanat, satukirjan....

äiti antoi mulle lahjaksi 2 sellaista ""kotiasua"", joista toinen ihan jees ja toinen epäseksikkyyden ja mummomaisuuden perikuva :- ). Sanoi vaan että nää on sit ens vuonna hyviä, vauva voi pulautella näihin eikä haittaa :-)

liikkeitä tuntuu silloin tällöin ja ne on ehkä vähän voimistunu. Aamupäivällä kun söin suklaata niin rupesi riehumaan (sokerihumala)

tänään oli rakenneultra ja siellä kaiki ok. Aika selvästi näytti pojalta ja kuulema mulla on poikamahakin (siis eteenpäin kasvava). Saatiin lahjaksi sellainen nimikirjakin ja pohdittiin pojalle nimeä. Tytölle olisin keksinyt montakin mutta kaikki pojan nimet on jotenkin tyhmiä :-) no keksittiin sit yks aika hyvä ja vauva kulkee nyt sillä nimellä ... Niin joo ja oli ne rakenteetkin kaikki kunnossa. Kätilö oli vähän huvittava kun se kehui että onpas hieno aortta tms.

Vähän vaan ärsyttää kun ekaks laskettu aika oli kuukautisista laskettuna 17.5, sit np-ultrassa muuttivat 18.5 ja sen jälkeen vakioneuvolatäti ja neuvolalääkäri käytti 18.5. Viimeksi neuvolassa sijainen ja käytti 17.5. ja tää kätilö kans tänään ultrassa (eri kuin viimeksi), eli otappa tuosta selvää. Käytännössähän sillä ei ole väliä mutta yrittäisivät nyt päättää... en tiedä kumman mukaan kelan jutut sit laitetaan... itse olen käyttänyt np-ultrasta asti tuota 18.5.

itse ajattelin katsella alemyynneistä muutamia vaatteita vauvalle ja itselle mutta ennen kaikkea vaunuja pitäis katsella ...

öö, olikohan muuta

T: kevätkukkanen ja ""TJ"" 19+5(tai6)

Kivaa, että sinttukin on taas keskuudessamme. :) Tervetuloa takaisin! Oliko hyvä reissu?

Mä sain ylipuhuttua miehen, että käydään huomenna vähän vaunukaupoilla. Vähän aikaistahan se on, mutta nyt on alennuksia, joita kannattais varmaan hyödyntää. Myös vauvanvaatteita ajattelin alesta ostella. Mies pitää mua ihan kajahtaneena, kun tässä on vielä 4kk aikaa. Mä sanoin sille, että en mä silloin toukokuussa enää mitään ehdi osteleen. :)

Eipä tässä vissiin muuta tähän hätään.

*E* rv 21+5

huomenta

kiitos, *E*, oli hyvä loma - lämpöä riitti ja rentoutumista. maailman korkeimmat tornit tuli katsastettua (tosin vain 170 metrin korkeudelta skybridgeltä, josta ylöspäin yleisö ei pääse), apinoita syötettyä (olis kyllä ollut multa kiellettyä raskauden takia, mutta kun ne oli niin ihania...), intian valtameressä uitua ja rusketusta hankittua.
aikaero tosin sai elimistön melko sekaisin palatessa, joten ennen joulua ei ehditty/jaksettu edes joulukuusta hankkia... jouluruokaakin syötiin vasta joulupäivänä, kun ei aatoksi jaksanut tehdä mitään.
koneessa en osannut nukkua, joten 14 tuntia tuli valvottua suuntaansa - aika puuduttavaa, mutta kuitenkin yllättävän ""kivutonta"".
yksi mahatauti tuli podettua ja se kyllä säikäytti, kun ei voinut edes imodiumia ottaa - pelkäsin että vauvalle sattuu jotain, kun vatsaa kouristeli armottomasti. onneksi kaikki tuntuisi olevan hyvin.

itse ajattelin mennä tänään vähän kaupungille pyörimään, jos vaikka katselis vauvalle jotain - ja ehkä itsellekin. vaunujakin olen ajatellut pikkuhiljaa alkaa katselemaan - ekaks kirpparilta (porissa on pari aika kivaa lastenkirpparia), sit oran tehtaanmyymälästä ja sit tietty kaupoista. mitään hajua ei ole malleista yms.. eli en tajua noista kärryistä mitään, mutta kai sitä asiantuntevaa apua saa ainakin jos kaupasta ostaa.

muhun on iskenyt aivan mieletön väsymys - se iskee aina iltaisin (tai jo iltapäivisin). eilenkin menin töiden jälkeen suoraan sohvalle, josta nousin seitsemältä, kun piti lähteä koirien kanssa lenkille... sit valvoin kymmeneen ja menin nukkumaan. aamulla kuppelehdin sit ylhäällä jo klo 4 - se on mulle ihan tyypillistä, olen isääni tullut.
oon ajatellut, että toivottavasti vauvasta tulee iltauninen. ei se haittaa, vaikka joutuisin öisin nousemaan, kunhan saisin illalla muutaman tunnin nukkua! nytkin käyn yöllä pissittämässä koiran ja ei se tunnu lainkaan hankalalta, mutta illalla en kyllä táhdo hereillä pysyä......

jaahas, taidan aloitella työpäivää - palaillaan!!

Heippa,

arki on taas palannut, kivat muistot jäi viimeisestä ""lapsettomasta"" joulusta. Ensi joulu onkin varmaan sitten ihan toisenlainen :-)

Lahjoja tuli runsaasti, kaikki tosin ihan tarpeeseen. Vauvakin sai oman paketin, jossa oli potkupuku ja nalle :-)

Painoa taisi tulla vain 300 grammaa, joten ei tarvitse loppuviikon neuvolassa selitellä mitään painosta. Kiva päästä taas kuuntelemaan sydänääniä! Ja mielessä on taas kysymyksiä, pitäisi varmaan laittaa ne lapulle, että muistaa kysyä.

Jotain uusiakin oireita tuli jouluna, nimittäin maidon tuotanto taisi käynnistyä! Heräsin yhtenä aamuna yöpaidan etumus märkänä ja päivän mittaankin tuli ihanpa runsaasti. Kaippa se on normaalia?