osa 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *TOUKOKUU 2006*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uusi viikko lähti käyntiin taas viikonlopun kunniaksi. Sain viime yönä pitkästä aikaa nukkua oikein kunnolla. Mies yritti kyllä repiä kahdeksalta ylös ja kuskaamaan sitä töihin, mutta pidin oikeuksistani kiinni ja sanoin, että pakko levätä. Kumma juttu, ettei sille mahdu kupoliin, miten tärkeää lepo on nyt. Olen ollut välillä ihan mielettömän väsynyt, mutta kaikki pitäisi jaksaa tehdä ihan entiseen malliin. Meidän pitää varmasti pitää pieni palaveri aiheesta, ellei ala viesti mennä perille mahan pyöristyessä. Miehen mielestä teen vain liikaa töitä ja väsymys johtuu siitä. Ei auta, vaikka lasken sille työpäivien pituuksia ja osoitan, etten tee yhtään normaalia kahdeksaa tuntia enempää.

Aamupala taitaa muuttua lounaaksi, kun kello on jo noin paljon. Hauskaa viikonloppua!

Ai niin unohtu tossa aamusella;

Muistaakseni täällä joku kerto kärsineensä virtsarakon tulehduksen. Mä alan todella epäilee, että mulla vois olla, voiskos joku hiukan valaista oireita. En löytäny ainakaan itte netistä mitään kunnollista!

Siis oireina alavatsakipu (jatkuu jo toista viikkoa) ja tuntemus, että virtsarakko ei tyhjene kokonaan ollenkaan. Sitä kirvelyä ei kumminkaan esiinnyt.

Kiitos jo etukäteen....
Huono kun onpi ihmisen muisti, ni ei muista kuka siitä kertoili...

:)Siruli

Ihanaa, kun on taas viikonloppu käsillä. Viikot menee tosi nopeesti, joulukin jo viikon päästä!

Tarkoitus olisi tehdä joulusiivous tänään ja huomenna. Täytyy yrittää tehdä se mahdollisimman rauhallisesti, ettei vain paikat kipeytyisi. Mattojen puistelut jätän suosiolla miehelle!

Nyt siis menossa rv 19 + 5, vessassa saa ravata edelleen jatkuvasti, mutta muita oireita ei sitten oikein olekaan. Ai niin, rinnat on nyt niin turvoksissa, että piti ostaa isommat liivit, jippii!
Vatsa on pullahtanut viime päivinä esiin, ja etenkin nakuna näyttää jo tosi komeelta :-)

Eilen ahdistuin, kun etsin äitiysvaatteita. Kävin Lindexillä, paidat oli järkyttäviä telttoja. Housut oli lähinnä niitä vatsan päälle meneviä ja farkuissa oli tosi lyhyet lahkeet tällaiselle ""pitkäsäärelle"".

H&M:sta löysin sentäs yhden trikoopaidan, tosin ennestään mulla on jo samanlainen, mutta eri värinen. Tunikat oli sielläkin aika järkkyjä. Mallinuken päällä yks paita näytti hienolta, mutta henkarissa roikkuessaan se oli yks ryppykasa.

Joku jo aiemmin mietti, että mitäs sitä sitten odotetaan, kun rakenneultra on käytynä. No, itse pidän seuraavana rajapyykkinä raskauden puoltaväliä. Sitten viikkoa 24, kun siitä lähtien vauvalla alkaa jo olemaan henkiinjäämismahdollisuudet, jos syntyy. Ja viikolla 28 menen ultraan. Sitten seuraava rajapyykki onkin varmaan jo synnytys!

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Virtsarakon tulehdusta en ikänä ole sairastanut, mutta virtsatietulehduksessa ainakin juuri alavatsakipuja, kirvelyä pissatessa, kova jano, koko aikainen pissahätä ja tunne ettei kaikki tule. Ja vaikka sitten pissalla ravaa tulee vain muutama tippa, vaikka olisi ihan kauhea hätä.
Mutta kannattaa käydä otattaa näyte, niin selvii ja saa lääkkeet. Inhottava vaiva. Mulla oli esikoista odottaessa virtsatietulehdus ja söin antibiootit, helpotti, mutta oli vähän niinku kroonisena. Vaikka oireita ei ollut näyte ei ollut puhdas, meni kuitenkin ohi ittekseen ennen synnytystä ja nyt ei ole ollut mitään ja pissa kaikinpuolin neuvolassa ollut puhdas.

Tänään rv20+1 ja ultraa odotellessa, klo 18.30 on tuo H-hetki. Mä lähinnä tunnen liikkeet tuolla rakon tienoilla ainoastaan, se istukka varmaankin hiljentää vielä niin paljon liikkeitä ja niiden tuntemista. Kerran on tuohon etuseinämään päättänyt tömähtää.

Mymmeli ja ""VILMA""

hei vaan!

mitäs tänne... viikonloppua ja joulua odotellessa...

nukkuminen on ollut vähän vaikeaa nyt kun ei pysty enää mahallaan nukkumaan (oon aina nukkunut mahallaan). Kaikenlaisia tyyny ja peittovirityksiä olen tässä viikon mittaan tehnyt ja eilen löysin suht hyvän asennon. Asiaa vaikeuttaa vielä se kun meillä vaan 120 cm sänky niin ei voi kovin monella tavalla asettua ilman että mies tippuu :-). Uusi leveämpi sänky olis ihan kiva mutta kun on näitä vauvahankintoja eikä muutenkaan hirveästi ylimäärästä rahaa ja ei viittis sitten ihan mitään sotkan 99 sänkyä ostaa. Kai tässä jotenkin sit pärjäillään. Onneksi miehellä on laihdutusprojekti että ehkä sitä kautta mulle tulee lisää tilaa :-)

Maha tuntuu välillä tosi isolta, välillä kiristää ja särkee silleen jännästi, kai se on vaan kasvusta johtuvaa. Nyt myös maha ""tuntuu"" koko ajan ja erityisesti kumartaessa/kurkotellessa.

Pieniä liikkeitä tuntuu välillä, se on ihan kivaa...

eilen ostettiin miehen työkaverilta pinnasänky, hoitopöytä ja siihen alusta, hyppykiikku, jumppalelu ja kassillinen vaatteita (60 e:lla irtosi kaikki nuo). Vaunutkin niillä olis ollu mutta ei ollu oikein mun mieleen. Ens kuussa pitäis katsella alennusmyyynneistä vaunuja/kaukaloita, ammetta jne.

kai sitä pitäis jatkaa töitä vaikka tuo Exceli yrittää aiheuttaa mulle hermoromahduksen...

Kyllähän 05 kuosit on jo pitkään ollut tarjouksessa. Tosin päätähuimaavia ei nuo alennukset ole.

Mä ajattelin ensin kans ostaa alennuksesta, mutta sitten tulin siihen tulokseen et se alennus ei ole niin merkittävä.

No mutta joo.

Kiitos Mymmeli vastauksesta. Tarkoitin juuri tuota virtsatietulehdusta:) Sanat hiukan hakusessa...

Nyt pitäis lähtee kampaajalle, ihanaa, haluaa väriä tähän päähän....

No niin ei siis kun hyvää perjantain jatkoa.

Siruli

Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Täällä ei oikein mitään uutta, sairasloman jälkeen ollaan taas takaisin töissä ja kauhea väsymys vaivaa. Maha ei ole mulla vielä kasvanut mitenkään hirveän isoksi eli vielä ei tarvitse kaikille töissä kertoa asiasta, kun haluaisin jotenkin pitää asian mahdollisimman kauan omana tietona. Olen jäämässä joulun jälkeen kahden viikonlomalle, joten voi olla että loman jälkeen ei sitten asiasta ole enää mitään epäselvyyttä.

Rakenne ultra on meillä ensi viikolla ja sitä tässä jännitetään myös. Onko teistä kellään ollut harjoitussuppareita ja jos on niin kuinka usein? Minullahan niitä on ollut paljon ja emätintulehdus hoidettiin pois ja se auttoikin supistuksiin vähäksi aikaa, mutta nyt on taas supistellut paljon. Supistuksia tulee pitkin päivää ja yötä. Inhottava vaiva kun ei oikein tiedä, että onko siitä haittaa vai ei. Maanantaina minulla tutkittiin lääkärissä kohdunkaulan tilanne ja silloin kaikki oli hyvin.

Viikonloppuja!

Kata

Mekin oltiin sitten siellä ultrassa tänään. Puolisen tuntia siellä sitten ultrailtiin. Kaikki oli kunnossa. Mutta mun mielestä oli jotenkin vähän tylsä se ultra ja mieskin suunnilleen vilkuili kelloa. Np-ultra oli mun mielestä paljon mielenkiintoisempi.

Kaveri on niin iso, ettei se kunnolla mahtunut ruudulle kokonaan. Sitä piti sitten pienissä paloissa katsella. Kauheesti sitten zoomailtiin mm. aivoja ja sydäntä. Ihana tietysti nähdä, että kaikki on kunnossa, mutta joku aivojen tuijottaminen oli vähän tylsää, kun ei niistä kuvista kauheesti tolkkua saanut, vaikka kätilö selostikin, mitä siellä on.

Sukupuolesta emme mitään kyselleet. Mutta hassu sattumus kävi, johon en itseasiassa siellä kiinnittänyt huomiota, mutta mistä mies sanoi jälkeenpäin. Eli kätilö näytti virtsarakkoa ja kertoi, mitä siinä näkyy. Sen jälkeen siirsi vähän hiirtä ja sanoi ""ja tässä näkyy..."" ja sitten siirsikin hiiren ihan muualle ja jatkoi ""...varpaat"". Mies oli sitä mieltä, että kätilö meinas varmaan puhua kiveksistä, Mutta ei kumpikaan kyllä mitään erotettu.

Onko muuten moni ajatellut mennä 3/4d-ultraan?? Mä sitä jossain vaiheessa mietin, mutta en ehkä sittenkään taida mennä.

Poika mummilla yötä ja minä en sitten osaa nukkua olenkaan.

Juu onhan se hieman hassua katsella vauvaa pienissä paloissa. Mekin saatiin kuvia mukaan kasvoista ja vartalosta ja yksi kuva oli, jossa vauva melkein kokonaan.
Mutta tämän ultran tarkoitushan on tutkia, että kaikki on kehittynyt ja esim. aivolohkot ovat symmetriset.

Meidän ""Vilma"" piti pientä jumppatuokiota. Pojan rakenneultrassa silloin, hän nukkui. Piti herätellä, että saa mittoja otettua. Mutta tätä ei tarvinnut herätellä, meuhkas niin että. Jännä vain kun ei itse kauheasti tuntenut mitään.

Meillä se kuva oli tosi epäselvä, kun se istukka tuossa edessä, mutta tarpeellinen näkyi. Nyt vain synnytystä odotellaan, la piti paikkaansa, että 4.5 odotellaan kääröä saapuvaksi.

Tuossa laskeskelin jo, että äippäloma alkaakin jo 27.3 kun on pääsiäiset ja vaput, aloitan sen 30 arkipäivää aikaisemmin. Ja siis pitäisi varmaan töihin soittaa, että mulla alkaakin äippäloma. Olen ilmoittanut olevani hoitovapaalla kunnes poika 3v, joten töihin pitäis palata 16.10-07, mutta tuolloin olen sitten jo tästä tulokkaasta uudella hoitovapaalla.

Mulla kun poikaa odottaessa oli se raskaudenaikainen diabetes, sain 3D-ultran vähäsen niinku siinä sivussa, kun kävin niissä vauvan paino ultrissa, jotka teki lääkäri. Nyt ajattelin neuvolalääkäriltä pyytää lähetettä Hyvinkäälle sellaiseen painoarvioon, sitten lähempänä synnytystä. Poika kyllä painoi syntyessään 3460g, että sen puoleen ei olis varmaan tarvetta. Noudatan niitä ruokavalio ohjeita ja sokerirasituksessa ei ollut mitään. Jos en saa lähettä niin sit yksityisellä ajattelin käydä, makso mitä makso.

Lähdetään tuossa kunhan mies herää, katselemaan noita rattaita ja mittailemaan, mitkä mahtuis tuosta varaston ovesta sitten sisään.

Huh! Enää pari joulukonserttia jäljellä ja pääsen lomalle. Vielä mahtui esiintymisvaatteet päälle, mutta maha kyllä näkyi ihan selvästi. Joulun herkuttelujen jälkeen tekisi varmaan tiukkaa.

Aamut on ihania, kun meillä mies nukkuu, nukkuu, nukkuu... Saan omia koko huushollin itselleni ja lukea rauhassa lehden ja nauttia olostani. Tänä iltana on lisäksi laulukavereiden kanssa pikkujoulut yhden mökillä. Odotettavissa erittäin mukava ilta, kun sillä porukalla ei ole mitenkään tärkeintä heilua umpihumalassa, vaan syödään, saunotaan ja luonnollisesti lauletaan joululauluja. Itse olen ymmärrettävistä syistä kuskina, että päästään 50km:n päästä yöksi kotiin.

Vielä kolme yötä ultraan. Meillä on mielettömän onnekas ketju, kun kaikilla tuntuu olevan asiat hyvin. Toivotaan vain, että Kata pääsisi tuosta jatkuvasta supistelusta. Ei se varmasti mukavaa ole, vaikka vaarattomaksi todettaisiinkin. Itse olen pelännyt, että saan harjoitussuppareita, koska se tarkoittaisi luultavasti sitä, että maaliskuun Espanjan matka peruuntuisi osaltani. Tärkeysjärjestys on kuitenkin ihan selvä - raskaus ja lapsen terveys menevät kaiken edelle.

Heipähei kaikki toukokuulaiset :) Viikko jouluaattoon! Jouluaatto on mulla muuten myös puoliväli :) Neljä päivää olisi vielä töitä.

Sellaista oikeastaan tulin kyselemään, että osaako joku kuvata millaiselta ne supistelut tuntuvat? Minulla kun on mahaa ns. vihlonut ja pistellyt nyt muutaman päivän. Ei oikeastaan koske, mut ei tunnu kovin kivaltakaan. Ja nimenomaan työpäivinä kumartelut, koukistelut, nostelut jne. ovat lisänneet vihlomisia... Onkohan nämä nyt niitä harjoitussupistuksia vai jotain muuta? Olen menossa maanantaina neuvolaan, joten viimeistään siel asia selvinnee...

Mut nyt otan viikonlopun levon kannalta!

Täällä ollaan otettu viikonloppu rennosti, vähän käytiin kaupungilla shoppailemassa ja nyt iltapäivällä parin tunnin tirsat! Ah, on se niin ihanaa antaa aikaa itelleen.

Tosta supistelusta: mulla on supistanut nyt varmaan kokonaista kaksi kertaa ja silloin olen tuntenut pientä kiristyksen tunnetta kohdun ympärillä ja kun kohtua kokeilee niin se on aivan kova, niinku ois joku keilapallo tossa vatsanahkan alla: siitä EI voi erehtyä. Mut ei tee kipeetä eikä oikeestaan voi tietää onko mulla ehkä supistanu useamminki ku sekään ei ole mikään kovin mainittava se kiristyksen tunne. Esim liikkuessa vois olla ettei sitä tuntis ollenkaan, ehkä?

Tinnu ja ""jaska"" 19+2

No ei se kyl ole mulla tuntunut tuolta... ehkä kohtu vaan nyt kasvaa kovaa vauhtia ja se aiheuttaa nipistelyä ja pistelyä. No kysyn asiaa maanataina neuvolassa.

Käytiin muuten eilen katsomassa vaunuja ja saatiin paljon uutta tietoa... kummallakaan kun ei ollut mitään käsitystä et on niin paljon erilaisia vaihtoehtoja. Oli irrallista ja kiinteää kantokoppaa, erilaisia renkaita ja lukumääräkin vaihteli 3-12 (siis renkaiden). Kannattipa käydä nyt jo hyvissä ajoin, mukaan sai esitteitä ja pääsee perehtymään tarkemmin :)

Mut nyt hyvää sunnuntaipäivän jatkoa!

Sunnuntaita kaikille!

Ekat synttärikutsut saatu kunnialla pois päiväjärjestyksestä, huh-huh, kyllä supisteli illalla aivan kamalasti. Tänään olisi luvassa sitten toiset, mutta onneksi paljon pienemmät.

Kata - kyseliy, että supisteleeko ketään. Mua on nyt supistellu kaksi viikkoa putkeen, ja ovat muuten tosi kivuliaita. Kävin 1,5 v sitten gynellä ja sanoi, että kaikki ok. Ei otettu mitään kokeita. Varasin taas huomiseksi ajan Diacoriin. Saavat kattoo pissatestin ja tulehdusarvot. Toivottavasti löytyy joku selitys, ei kait tän pitäin ihan normaalii olla...:) Viikko kasassa 18+1.

Kerron si huomen kuin kävi.

:)Siruli

Sunnuntaita!!

Kylläpä oli kylmä tuolla ulkona, käytiin joulumarkkinoilla ja mies lähti jo aikasemmin pojan kans sisään. Itse jäin isäni kanssa katselemaan lampaantaljaa pojalle rattaisiin/pulkkaan lämmikkeeksi. Löytyi ihanan pehmeä valkoinen ja hintakaan ei kovin hirmuinen ollut 55e. Siinä pojalle joululahjaa kerrakseen.

Mulla supistaa välillä jos kovaa joutuu kävelee, siis rasituksen yhteydessä. Muuten en huomaa, kyllähän kohtu harjoittelee, mulla vain ei ne ole kipeitä. Pojan kans kipeet suparit alko sit yöllä kun poika päätti tulla maailmaan ja ne oli kipeitä. Muuten ainakin tähän asti saanut olla kivutta.

""Vilma"" siellä ilmoittelee olostaan kyllä tiuhaan tahtiin, onneksi yöllä saa nukkua rauhassa.
Meillä keksitty jo nimet sekä pojalle että tytölle. Taas tuo tytön nimi tuotti vaikeuksia, aivan kuten viimmeksikin ja silloin ei tarvittu sitä, saas nähä miten tällä kertaa käy.

Mymmeli ja ""vilma"" rv20+3

Terve taas!

Tympii niin kamalasti tehdä töitä, että tulin välillä tänne rauhoittumaan.

Ylihuomenna on sitten meidänkin perheessä eka ultra. On ollut niin kova tohina päällä, etten ole ehtinyt jännittää ollenkaan. Kohtu on paisunut ihan mieletöntä tahtia viimeiset kaksi viikkoa ja alan näyttää siltä, että raskaana ollaan. Toivottavasti tämä ""läskiolo"" alkaa kunnon vauvamahan myötä hellittää. Mies on onneksi ylpeä ja osaa myös sanoa sen.

Asiaa ei ole ollenkaan... Jatkan siis töitä (joista ei tule mitään). Miten ihmeessä sitä jaksaa nousta huomenna kuudelta?! Haluan lomalle. HETI.

Huomenia,

onpas monet jo käyneet kattelemassa vaunuja, miettineet nimiä yms. Me ei olla oikeestaan mitään vielä saatu aikaiseksi... No pari vaunuesitettä olen selannut, ja muutamat vaatteet ostanut.

Jotenkin ei vain ole uskaltanut liikoja miettiä tulevaa, jos kuitenkin menee kesken tämä raskaus. Tyhmää varmaan tässä vaiheessa (vk 20) miettiä km:a, mutta se kuitenkin vielä kummittelee mielessä...

Onko kellään muulla samoja ajatuksia, että entäs jos kuitenkin keskeytyy?

Supistuksia ei varmaankaan ole ollut, uskoisin, että jos niitä tulee, niin ei niitä voi sekoittaa kohdun kasvukipuihin? Kaikenlaista pientä kipuilua on ollut, ja vatsan toimimattomuuskin aiheuttaa ilmavaivoja ja sitä myöten välillä koviakin jomotuksia.

Potkuja satelee jo tasaiseen tahtiin, ja niissä alkaa olla jo voimaakin :-)

Huomenta täältäkin!

Jouluaatto on tosiaan sitten tällä viikolla. Huh, miten nopsaan aika menee.

Nanna, me ei olla mitään vaunuasiaa vielä ees mietitty. Jotain Vauva-lehden mainoksia oon vähän vilkuillut, mutta siinä kaikki. Taisin jo aiemmin mainitakin, että mä en ees tiedä, mitä eroa on yhdistelmä- sun muilla vaunuilla. Kantsis kai vähitellen ruveta selvittelemään.

Supistuksista on ollut puhetta. Musta tuntuu, että mulla on ollut ihan vähän hyvin pieniä supistuksia. Tai en tiedä varmasti, mitä ovat. Tuntuvat joka tapauksessa pikku vihlaisuilta.

Mistä lie johtuu että meiän poju tuntuu möyrivän kiivaammin juuri viikonloppuisin?? Onko sitä rentoutuneempi että ne liikkeet tuntuu vai liikkuuko se tosiaan enempi viikonloppusin, sitä täällä mietin...

Ei nappaa kyl yhtään olla taas töissä. Onneks ens viikolla on lomaa ja sit on enää 3 kk töitä ja saa jäädä äitiyslomalle, jippii!!! Kunhan pysyis vaan terveenä, on nimittäin tuntunu vähän oudolta kun on alkanu pikkuhiljaa supistella. Ne kai on normaaleja kun eivät tee kipeetä, mut vähän se panee miettimään kun kuitenkin pyörällä kuljen työmatkat että jos ne siitä pahenee, niin tulee varmaan pyöräilykielto ja milläs mä sit töihin pääsen ku tänne ei tule busseja?

Eilen panin ilmotuksia nettiin että tahdotaan ostaa pinnasänky ja hoitopöytä. Vaunut halutaan ostaa uutena ja vaatteita ja esim sitteri ja turvakaukalo saadaan ystäviltä, mut noi puuttuu ja aateltiin et noi on melkeen sama ostaa käytettynä jos suinkin saa kun ne ei kuitenkaan juuri miksikään mene ja uutena ovat jopa yllättävän kalliita.

Tinnu ja ""jaska"" 19+4

19+2 menossa ja neuvolassa oltiin aamulla.

Ne pohtimani ""supistelut"" olikin sitten vain voimakkaita kohdun kasvukipuja. Painokin oli ekaa kertaa noussut, Jee, vaikka olikin vielä alkupainon alle. Eiköhän ne jouluherkut korjaa asian :) Veret oli edelleen huonontuneet ja rauta-annos kaksinkertaistettiin.

Vilpertti oli vauhdikkaalla tuulella ja potki sitä sydänäänilaitetta ja lähti koko ajan karkuun toiselle puolelle kohtua. Ei meinattu saada sitä millään kiinni :)

Lauantaina minut määrättiin sairaslomalle loppuviikoksi (atooppisen ihottuman aiheuttaman väsymyksen / kutinan takia), joten tässä olisi nyt 3 viikkoa lomaa (2viikkoa vuosilomaa sairasloman lisäksi)! Kyllä tulee tarpeeseen :)

Miia + Vilpertti 19+2

Hei vaan kaikille! Noista supistuksista sen verran, että ensimmäistäni odotan, joten kokemusta ei ole suunnattomasti ;-) mutta yksi tuollainen harjoitussupistus on ollut. Olen siitä hyvin varma, sillä niin erilainen juttu se oli. Ei sattunut yhtään mutta ihan yhtäkkiä vatsan lihaksisto jännittyi aivan äärimmilleen ja vatsa oli aivan kova. Mitään vastaavaa en ole koskaan kokenut, enkä tietoisesti tehnyt mitään, joten kokemus oli aika sinänsä hassu. Yleensä kun sitä hallitsee omat tekemisensä...

Noita erilaisia kipuja, polttoja ja vihlomisia on sitten ollut ihan oma litaniansa. Aikaisemmin oli keskimäärin kerran viikossa sellainen päivä, jolloin tasaisesti pitkin päivää vihloi mutta sitten tuli tuossa melkein kuukauden tauko ettei vihlonut yhtään. Nyt on taas yllättäen viime viikon puolivälistä lähtien vihlonut. Melkein joka päivä on jostain repinyt, vihlonut tai poltellut. Sinänsä eivät tunnu vaarallisilta - ikäviltä kylläkin. Onko kenelläkään muuten ollut sellaista polttavaa tunnetta? Yleensä siis minullakin vain vihloo mutta viime perjantaina poltteli mahaa tuosta oikeasta alalaidasta. Ihan niinkuin olisi välillä joku kynttilällä sisuksia poltellut. Minulla on kyllä siinä yläpuolella tuo umpisuolen leikkausarpi, että olisiko jotain venymistä. Outoa vaan tuo polttelu... Mutta kai ne kuuluvat asiaan...

Liikkeitä en varsinaisesti tunne yhäkään. Tai en ainakaan selkeitä potkuja. Välillä kun makoilen selälläni, huomaan mahan kovettuvan ja pehmenevän ja mahassa ""velloo"". Oletan, että ovat kaverin jumppaliikkeitä kun eivät kyllä mitään mahan liikkeitäkään ole. Mutta varsinaisia potkuja, joista ei voi erehtyä, en yhäkään tunne. Mutta viime viikolla ultrassa kaikki oli ok, joten kai tämä on normaalia... Ei auta kuin odotella ja odotella ja odotella...

Yhtäkään vauva-aiheista hankintaa ei ole meillä vielä tehty. Eikä olla pahemmin katseltukaan. Vauva-lehtiä sain tutulta ja siitä olen vähän jotain vilkuillut ja netissä kävin parissa vauvaliikkeessä kurkkimassa. Siinä kaikki tähän mennessä. Kaikki tuttavapiirissä ovat vaan olleet sitä mieltä, että nyt on vielä aivan liian aikaista tehdä mitään hankintoja, joten en sitten ole päässyt vielä vauhtiin ;-) Joulun ja uuden vuoden välillä ollaan miehen kanssa pari päivää helsingissä hotellilomalla niin silloin ajattelin vähän alennusmyyntejä katsella, että josko jotain pientä käteen tarttuisi...

Pakkasta piisaa.

Tinnu missäs päin asustelitkaan, meillä meinaan mynnissä tuo hoitopöytä. En kuitenkaan tule sitä käyttämään.

Pieniä potkuja tässä satelee istuskellessa. Perjantaina pitäisi sitten kaupasta raahata kaikki jouluruuat ja juomat, vieraita tulossa, joten tavaraa riittämiin.
Mun piti etsiä tää ketju tuolla viesti haulla, ei meinaan löytynyt miltään sivulta, kummallista.
Otin varaslähdön jouluruokiin ja ostin jo porkkanalatikkoa. Yleensä en jouluna syö juuri muuta kun kinkkua ja porkkanalaatikkoa, perunaa ja kastiketta. Muita laatikoita hieman. Pojalle tarjosin kans tätä laatikkoa, mutta nyt ainakin irvisti ja työnsi suusta ulos. En viittis kyllä hälle alkaa lihapullia tekee tms. jouluna, siis jos ei kelpaa saa purkkiruokaa. Ellei isänsä tee.

Niin tosiaan ajatelkaa että äippäloma alkaa jo muutaman kuukauden päästä. Itselläni maaliskuun vika viikko on jo äippälomaa. Niin se aika rientää, vaikka juuri se plussa siihen testiin napsahti.

Juu tuota vaunu asiaa kannattaa kyllä miettiä. vaihtoehtoja ja valmistajia on niin paljon ja hinnoissa on eroja. Netistä saa kans tilattua halvemmalla. E:lle että kevytyhdistelmät, eli rattaat pehmeällä kopalla ovat varmaan kesävauvalle hyvä vaihtoehto. Kopasta saa kovikkeet pois ottamalla lämpöpussin talvella. Vauva tuskin enää kopassa viihtyy ja mielestäni kätevää kun ei kuitenkaan vielä aktiivisesti liiku. Mutta vaunussa ei myöskään enään koko aikaa nuku. Meillä pojalla oli yhdistelmät kovalla kopalla ja talvellä oli hyvät, mutta jos kesällä olisi syntynyt olisin ottanut pehmeällä kopalla.

Pitäis pientä jolusiivousta suorittaa. En kyllä mitään perusteellista siivousta nyt ajatellut tehdä.

Mymmeli ja ""Vilma"" rv 20+4