*TOUKOKUU 2006*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa 6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1.5. Eeva, esikoinen, Helsinki
1.5. Siirappi, 31v, esikoinen, Oulu
2.5. Tiku, esikoinen, JKL
4.5. *E*, 29v, esikoinen, Uusimaa
4.5. Mymmeli 23, toinen, Keski-Uusimaa
7.5. ritu
7.5. Tiku
7.5. Lilli 20v,esikoinen
7.5. Antsukka, 20v, esikoinen
7.5. Nanna -77, esikoinen, pks
10.5. Kakli, 29v, esikoinen Itä-Uusimaa
11.5. Tinnu, 25, esikoinen, Oulu
13.5. Miia, 25, esikoinen, Espoo
16.5. Miira
16.5. sinttu, 30v, esikoinen, satks
17.5. kevätkukkanen (ex-f), 24v, esikoinen, länsi-uusimaa
17.5. macadamia, 27v, eka lapsi
19.5. Jasmin, 25, toinen, lpr
20.5. Kata, 28v, ensimmäinen, pks
20.5. Anzzu, 29v, toinen, Lahti
24.5. Helena, 26v, toinen, HKI
24.5. Siruli, 29v., ensimmäinen, HKI
26.5. VP, 26v, esikoinen, Oulu

Minäkin lisäsin ikäni tuonne listaan.

Käytiin sitten ostaa ne joululahjat ja tuli samalla ostettua äippähousut ja paita (taas). Juur muutama päivä sitten kävin ostaa kans. Nyt on esikoisen aikaan olleet 2 housut ja lappuhaalarit, ja nyt vastikään ostetut 2 farkut, luulis pärjäävän.
Veljelläni on kyllä rippijuhlat 2 viikkoa ennen laskettua-aikaa, joten pitäneekö tuota vielä joku hamonen ostaa, tai sitten vain menen farkuissa ja jossain paidassa mikä silloin viel mahtuu.

Meidän piti huomenna siellä kyläilemässä juhlia pikkujoulua ja jäädä sitten yöksi, mutta taidamma tulla kotiin, siellä vauva flunsassa ja tuo meidän vesselin olokaan ei nyt mikään huippu hyvä ole. Toivon vaan ettei se kuume nouse.

Nyt linnottaudun tuohon telkkarin eteen iltapalan kans.
Viikonloppuja.

Heipparallaa..

Koulukin alkaa jo helpottaa ja eilen oli sitten vihdoin se kauan odotettu ultra. Kaikki oli onneksi hyvin, ja ihan kävi hymyilyttämään, kun se vaavi siellä potkutti. Ultraaja kysy meiltä kaks kertaa et haluisitteko te kysyä jotain, ja toisella kerralla vielä mainitsi, että kun kaikki näkyy niin hyvin. Tarjosi varmasti sukupuolesta tietoa, mutta me ei tahottu tietää. Tai oikeastaan mun mies ei tahdo, ja mä en tahdo siksi, että kuitenkin möläyttäisin sen. Yliaikaiseksi kuulemma menee varmasti, mutta laskettua-aikaa ei siirretä kuitenkaan. Lopuksi sieltä se ultraaja vain sanoi, että jos kaikki menee loppuun asti näin hyvin, niin tervetuloa synnyttämään. Istukkakin mulla oli edessä, joten ei ainakaan vielä mitään puheita leikkaamisesta.

Olikohan siinä jo kaikki.. Ajattelin mennä viettelemään loppulauantaita tonne sohvan pohjalle ja se jo niin kovasti kutsuu, että heipat vaan kaikille. Toivottavasti saatte kaikki yhtä hyviä uutisia sieltä ultrasta.

Toivotaan että ultrasta tullaan kotiin hyvien uutisien kanssa.
Meillä kun nyt kaivattasiin juuri hyviä uutisia. Tänään oli pojan kans lähettävä lääkäriin ja onneksi tervarissa oli komea vasta valmistunut mieslääkäri, joka todella otti pojan asian hoitaakseen.

Siis viime yönä ei nukuttu juurikaan yhtään ja hyvä että pojalla henki kulki. Aamulla tervariin ja spiralla avaavaa, helpotti vähän ja päästiin kotiin. Klo 14 uudelleen ja spiralla avaaavaa, sitten kortisonia suun kautta, ja resepti inhalaattoriin ja kortisoniannoksiin.
Kortisonin jälkeen helpotti ja nyt jo nukkuu isänsä kanssa tuolla.
Mutta lääkäri oli ottanut Hyvinkäältä selvää miten nyt toimittaisiin, sillä astmatyyppinen kohtaus jo toisen kerran lyhyen ajan sisällä. Nähtävästi näillä nyt menee ohi ja tutkimuksia astmasta ruetaan tekemään vasta kun kohtauksia ollut 3-4.
Miehelläni on lapsena ollut juuri samanlaisia kohtauksia samaten siskollani.

Toivottavasti nyt illalla ei tarvitsis enään lähteä tervariin spiralle. Mutta jos vielä tiistaina jatkuu sit lähete Hyvinkäälle ja erikoislastenlääkäri alkaa tutkimaan.

Kaikkea sitä saa stressata näin raskaana olessa.
Onneksi vakuutus sitten korvaa kaiken mitä kuluja ja käyntejä sitten tuleekaan.

Muuten odotusrintamalle ei kummempaa.

Mymmeli ja ""VILMA"" rv19+2

Oltiin tiputtu vähän, niin tulin nostelemaan. Meillä peränpitäjilläkin on ultra tulossa jouluviikolla :) Ollaan päätetty, että sukupuolta kysytään, jos se hyvin näkyy. Eilen viimeksi mietittiin, että kumpikohan siellä oikein on. Salaa toivon poikaa, mutta miehelle käy mikä vain. Kyllähän oma lapsi on rakas joka tapauksessa.

Hankala samaistua Mymmelin tilanteeseen, kun ei itsellä ole vielä lapsia. Huoli on varmasti kova. Toivottavasti saatte kohtaukset kuriin, ettei tarvitsisi jokaista köhää tarkkailla yötä päivää.

Poistun taas töiden kimppuun hetkeksi. Joululomaan on enää kahdeksan työpäivää :)

Hyvää sunnuntai-iltapäivää! Täällä on ollu mahtavan rentouttava viikonloppu, eilen kävin hoitaan joulushoppailut ja kotia tullessa leivoin pipareita ja torttuja. Tänään sit ollaanki vaan lötköilty.

Eilen tunsin ihan selvästi pari potkua!!!:) Mies makasi sohvalla ja mä kävin siihen päälle makoileen ja jotenki makeasti tuli painetta tuohon mahaan niin meidän ninja anto pari kunnon potkua, tuntui aivan selvästi! Ei siinä voinut kun nauraa hykerrellä sitä tunnetta...

Meillä aletaan ilmeisesti kallistua pojan puoleen. Ollaan nimistä keskusteltu ja ihan oikeesti ei olla keksitty ku pojan nimiä! Jos tyttö tulis niin siitä varmaan tulis nimetön koska mä en tykkää mistään miehen ehdotuksista eikä mies minun...

Mutta nyt tuli vieraita niin pakko mennä....

hei vaan,

tänne ei kai ihmeempiä, maha on alkanut kunnolla kasvamaan vaikka vielä pari viikkoa sitten tuntui ettei se vauvamaha tuu koskaan. Tässä vaiheessa kai vauvalla onkin melkoinen kasvuspurtti, jostain kirjasta kun luin jokaisen viikon painoarvioita niin kasvaa 100-200 g viikossa ... huimaa!

Perjantaina oli työpaikan pikkujoulut ja pakko myöntää että oli vähän ankeaa olla selvinpäin mutta ihan kivaa oli. ruuan suhteen sen sijaan tuli harrastettua kaikenlaista ei suositeltavaa kuten tuorejuustoa ja kylmäsavulohta mutta hengissä ollaan vielä.

jotain tuntemuksia olen tuntenut mitkä vois olla vauvaa mutta voi olla muutakin joten odottelen vielä selkeämpiä merkkejä ennen kuin liikaa riemastun.

tuli tuosta kasvamisesta mieleen että välillä on ollut melkoisia kasvukipuja ja jos touhuaa ja riehuu kovasti niin alkaa mahassa tuntumaan... kai se kohtu on sen verran arka tässä kasvuvaiheessa.

niin ja rv nyt 17+3

Moi,

minkälainen synnytysvalmennus teillä muilla odottajilla tulee olemaan?

Meillä (pks) valmennusta on vain 1 kerta, 1.5 h! Tuntuu niin vähäiseltä. Katsotaan vain yksi video, ja kysymykset voi sitten kysyy neuvolassa.

No, annan joka tapauksessa ammattilaisille vapaat kädet, pääasia, että vauvan kannalta synnytys olisi mahdollisimman turvallinen, omista kivuista viis.

Nyt siis jo 19. viikko menossa. Rakenneultra takana, kaikki oli hyvin, sukupuoli ei selvinnyt. Hieman harmittaa, mutta pääasia että kaikki oli kuitenkin hyvin ja beibe vastasi viikkoja. Suloinen vekkuli se on, kovasti janotti, kun joi lapsivettä, ja venytteli ja liikkui niin mahdottoman vilkkaasti, että ultraaja sai tehdä töitä, että sai napattua kuvia.

Potkut ovat tuntuneet vahvoina nyt n. viikon ajan. Mieskin tuntee sykäykset vatsan päältä. Suurta huvia onkin nykyisin tunnustella potkuja! Kuperkeikatkin tuntuu tuossa keskellä vatsaa, potkut puolestaan sivuilla.

Eilen oli hieman vihlovaa kipua alavatsassa, taitaa kohtu taas kasvaa. Tällä viikolla beibelle tulee mittaa lisää peräti 3.5 cm, mikäli neuvolan oppaaseen on uskomista!

Onnellista odotusta kaikille!

Nanna, mikä on pks? Mä en synnytysvalmennuksesta tiedä vielä mitään. Siitä ei ole neuvolassa ollut vielä mitään juttua. Mulla on seuraava aika 28.12., joten ehkäpä silloin tulee puheeksi. Missäs vaiheessa ne yleensä alkaa?

Mulla oli ekojen liiketuntemusten jälkene pitkä tauko, mutta nyt on jo monena päivänä putkeen tuntunut enempi. Ei mitään kovin voimaikkaita liikkeitä kuitenkaan.

Rakenneultra on siis perjantaina ja sitä odotan kuin kuuta nousevaa. :)

Mulla oli jotain muutakin mielessä, mutta pääsi jo unohtumaan... Raskausdementia...

Meidän vaavista taitaa tulla muusikko, sen verran ahkerasti jumppas eilen Idolsien aikaan!:) Nyt olen siis tuntenu ihan selviä potkuja jo kolmen päivän ajan, joten kaipa se todella täytyy uskoa että meidän sintti on jo sen verran iso että sen tuntee.

Ellen täysin väärin muista, niin meillä on perhevalmennusta 4 kertaa + käynti sairaalassa + joku psykologin luento vanhemmuudesta eli jos kaikki laskee yhteen niin 6 kertaa. Eli aika reilusta mun mielestä. Meillä alkaa valmennus maaliskuussa ja kestää suurinpiirtein koko kuukauden, ainoostaan tuo psykologin luento oli et ilmoitetaan erikseen ajankohdasta. Ja sairaalassa on parikin päivää viikossa mahdollista käydä ja sen saa ilmeisesti ite kattoo vähän et millon se passaa.

Huomenna rakenneultra, jolloin toivon mukaan selviää kumpi siellä lymyää!!!

Loppuviikonöoppu menikin pojan osalta hyvin, tai niin hyvin kun mennä voi. Spiralle ei tarvinnu lähtee ja lauantaina tervarissa saatu kortisoni auttoi heti. Nyt yskää ja flunssaa, toivotaan et ei tulis uudelleen.

Mies lähti aamulla taas Tampereelle ja tulee perjantaina, sitten saadaankin lentää. Poika pitäis viedä mun äitille yökylään ja matkasänky pitäis hakee miehen isän luota. Sitten Kiireellä Hyvinkäälle utraan ja lauantaina pitäis lähtee viel joululahja ostoksille. Meillä nää viikonöoput tuntuu olevan aina työn täyteisiä =)

Mitään erikoisempaa ei sitten tänne kuulukkaan, odotellessa että liikkeet alkaa kunnolla tuntumaan, saa toimia taas eräänlaisena nyrkkeilysäkkinä. Nyt painun tuonne pyykkivuoren viereen ihmettelemään, jospa sitä jotain sais koneeseenkin.

Mymmeli ja ""VILMA"" rv19+4

Heiskulis!

Kiva kuulla Mymmeli että poika voi jo paremmin! Toivottavasti hälle ei astma kehity vaikka tuollaisia oireita olikin.
Joku on jo ehtinyt rakenneultraankin, mulla se on vasta vkolla 20 eli reilun parin vkon kuluttua. Toivottavasti olisi edelleen terve tulokas.. Kohdun kasvukipuja on kohtuullisesti, eivät ole mitään kivoja tuntemuksia (ja mulla ilmeisen matala kipukynnys) mutta kuuluvat asiaan. Ilokseni olen saanut tuntea noita 'boing-boing'-tuntemuksia masusta. Jotenkin on sellainen olo että vilkas lapsi on tulossa..no, aika näyttää. (-;
Mutta nyt kyllä taitaa ajatus harhailla sen verran että lopetan tämän jaarittelun ja toivotan kaikille mukavaa viikkoa!

macadamia & 'vipeltäjä' 17+5

Voi kun kaikilla tuntuu olevan noita vauvan liikkeitä jo kovasti - tai siis tuntemuksia niistä. Täällä ei mitään uutta sillä rintamalla. Välillä vatsa pingottuu ja sitten taas pehmenee, että kaveri ilmeisesti joogaa, mutta potkuja en ole tuntenut.

Ystäväpariskunta kävi viikonloppuna kylässä ja he ""kauhistelivat"" moneen kertaan viikonlopun aikana (hyväntahtoisesti), että kylläpä minulla on mahaa. Ja mahaa todella on tullut. Ja pakkohan sen on näkyä, kun pääosin mahaan on se kuusi kiloa kertynyt... Kaveri tökki eri puolille mahaani ja ihmetteli miten kova se on. Mitään höllyvääkään tuo kertynyt massa ei siis ole. Olen kyllä itsekin välillä ihmetellyt, miten pinkeä vatsa on - ei ollenkaan sellainen rasvamasu ;-) Kiva kun seuraava punnitus on ensimmäisenä joulupyhien jälkeisenä arkipäivänä niin mahtaa taas vaaka hajota :-)

Olen tässä vähitellen hautonut sitä vakuutuksen ottamista tälle tulokkaalle. Laitoin parille tutulle kyselyitä, että onko heillä ollut sellainen. Mutta täytyy vielä pohtia kun asioissa on aina plussat ja miinukset. Kun olisi selvännäkijä niin tällaiset asiat olisivat niin helppoja...

Ylihuomenna olisi rakenneultra. Töitä on vaan niin paljon, etten ole oikein vielä ehtinyt ruveta odottamaan tuota ultraa. Mutta kyllä se on ihana taas päästä kurkkimaan. Toivottavasti on yhä kaikki hyvin. Ja sukupuoltakin olisi kiva päästä tutkimaan ;-) Olen ymmärtänyt, että jos ei mitään näy niin silloin on vielä aika iso todennäköisyys, että se voi olla kumpi vaan. Jos toisaalta siellä näkyy selvä varustelu niin sitten se olisi aika todennäköisesti poika. Näin ainakin olen ymmärtänyt kavereiden kokemusten perusteella.

Semmoista vielä, että muistan kuulleeni jostain, että tyttö- ja poikamaha ovat mukamas erilaisia - ainakin jossain vaiheessa raskautta. Muistaakohan kukaan, että miten se meni? Ja voiko päätellä jotain siitä, että minulla ei ole missään vaiheessa tullut sellaista alavatsan pömppöä vaan vatsa tekee ihan tasaisen pyöreän kaaren heti tuosta rintojen alta tuonne jalkoväliin. Vatsan korkein kohta on tuossa navan korkeudella. Siis toki tiedän, etteivät tällaiset ole mitään tieteellisiä juttuja... Ihan vaan huvin vuoksi kyselen ;-)

Minullakaan ei sen kummempaa kokemusta asiasta kuin mitä kaverit/vanhemmat ym ovat sanoneet mahastani. Eli heti alusta alkaen maha on lähteny todella alhaalta ja ""terävin"" kumpu on tossa heti navan alla ja kaikki sanoo sitä poikamahaksi. Ite epäilen että pakko kai ruumiin rakenteella ja raskauksien määrällä on olla jotain merkitystä missä ja minkälainen maha on. Huomennapa sen ehkä näkee....(salaa tyttöä toivoen;)

Meilläkin huomenna rakenneultra, jännittää, että onhan kaikki hyvin. Sukupuolta ei naistenklinikalla käsittääseni kerrota. No poikaolo on edelleen hyvin vahva.

Ihanaa jos huomenna kuulee, että kaikki on hyvin. Olen vähän huolissani, koska painoni on edelleen miinuksella (19.viikko), on ollut pyörrytyskohtauksia ja atooppinen ihonikin on huonossa kunnossa. Pelottaa, että ne sanoo, että vauva ei ole tarpeeksi kasvanut. Kaikki kyllä sanovat että vauva ottaa kyllä tarvitsemansa - itse jään paitsi. Ja vaikka syön tosi paljon, näytän laihtuneelta ja kuihtuneelta. Toivon siis että huomenna kaikki olisi hyvin. Pitäkää peukkuja =)

*E*:lle pks = pääkaupunkiseutu :-)

Aika monella on jo rakenneultra käsillä. Niin se vain aika menee, vasta jännättiin np-ultraa...

Oliko niin, että suippo vatsa oli poikavauva ja keskeltä litteä tarkoitti tyttövauvaa, muistankohan ihan oikein...

Mistähän löytäisi sellaisia pitkähelmaisia, tyköistuvia trikoopaitoja? H&M:stä löysin yhden, mutta kuten arvata saattoi, helma kutistui pesussa :-( Pitänee käydä laadukkaammissa liikkeissä. Onko kukaan käynyt Beluassa?

Bebes'llä oli jotain, mutta esim. trikoiset kietaisupaidat olivat n. 50 e, ei niitä montaa raaski ostaa. Yhden ompelin jo itse, siinä on rypytykset sivuilla, mutta se on vielä löysä tässä vaiheessa.

Mutta täällä muuten kaikki hyvin, vauvan potkuja satelee pitkin päivää :-)

Juu, noista H&M:n tyköistuvista pidemmistä trikoopaidoista. Ostin tuossa taannoin kolme samanlaista mutta eri väristä - yhden valkoisen, yhden sinisen ja yhden mustan. Kaikki kolme on pesty samalla tavalla, samassa pesulämpötilassa jne. Valkoinen ja musta ovat yhä aivan mahtavia - pehmoisia ja alkuperäisen kokoisia - mutta tuo sininen jotenkin krymppasi eli lyheni ja muuttui jotenkin koppurammaksi. Mutta tosiaan valkoinen ja musta ovat edelleen oikein hyvä muutaman pesun jälkeen. Pesin vieläpä mustan ja sinisen samassa koneellisessa ja toinen kutistui ja toinen ei joten tässä sinisessä paidassa oli jotain vikaa. Ihan vaan tiedoksi ;-)

Terveisiä rakenneultrasta...niinku kaikki ulkopuoliset ovat arvioineet, poika siellä näkyi! :) Eli omat sukupuolifiilikset meni sit pieleen vaikka olinhan tuota mieltä muuttanu jo vähän toiseen suuntaan viimeisen muutaman viikon aikana. Kaikki rakenteet oli ok ja nyt on vähän hölmistyny olo kun tätä oli niin oottanu että mitäs nyt? Liikkeet tuntuu ja ultrassa käyty niin mille sitä nyt aletaan?!? :))

Hienoa Tinnu et kaikki oli jees =) Ilolla odotan perjantaita ja omaa rakenneultraa.

Hittolainen tappelin just KELA:n kanssa ja niiden helvetin koukeroiden kanssa. Kun mulle äippärähän maksaa sairauskassa ja KELA maksaa sen aikana koitihoidontuen hoitolisää. No sit niiden tietokannat on jotenki yhessä, vaikka ovat eri lafkaa ja tulorajat jos on erit lähtee sit veroo 60% ja tittulainen sanon minä. Verotoimistossa eivät alkuunkaan ymmärtäneet mitä selitin....No nollaan tilanteen ja soitan ens maanantaina uudelleen.

Poika tos katselee CD-tornista levyjä, kait se haluis kuunnella muuta kun Novaa.

Oli mahoista puhetta. Mä olen kuullut, että eteenpäin kasvava maha ois poikamaha ja sivuille levenevä tyttömaha. Mulla poikaa odottaessa koko maha komeudessaan kasvoi ihan suoraan eteenpäin ja takaapäin ei siis nähnyt mahaa ollenkaan.

Meillä on nyt joku pahanilmanlintu tuossa mukana. Ensin autosta mies peruutti sivupeilin säpaleiksi, sitten meni virranjakaja ja äsken mies soitti Tampereelta et joku laittanu säpäleiksi auton ikkunan. En tiä minkä ikkunan ja oliko mitään viety, mutta oli poliisitkin nauranu kun mies oli kertonut mitä kaikkee on käynyt, että toivottavasti masuasukilla kaikki jees.

Mymmeli ja ""VILMA"" rv19+5

*TOUKOKUU 2006*
osa 6 29.11. 12:15
1.5. Eeva, esikoinen, Helsinki
1.5. Siirappi, 31v, esikoinen, Oulu
2.5. Tiku, esikoinen, JKL
4.5. *E*, 28v, esikoinen, Uusimaa
4.5. Mymmeli, toinen, Keski-Uusimaa
7.5. ritu
7.5. Tiku
7.5. Lilli 20v,esikoinen
7.5. Antsukka, 20v, esikoinen
7.5. Nanna -77, esikoinen, pks
10.5. Kakli, 29v, esikoinen Itä-Uusimaa
11.5. Tinnu, 25, esikoinen, Oulu
13.5. Miia, 25, esikoinen, Espoo
16.5. Miira
16.5. sinttu, 30v, esikoinen, satks
17.5. kevätkukkanen (ex-f), 24v, esikoinen, länsi-uusimaa
17.5. macadamia, 27v, eka lapsi
19.5. Jasmin, 25, toinen, lpr
20.5. Kata, 28v, ensimmäinen, pks
20.5. Anzzu, 29v, toinen, Lahti
24.5. Helena, 26v, toinen, HKI
24.5. Siruli, 29v., ensimmäinen, HKI
26.5. VP, 26v, esikoinen, Oulu
29.5. Hanna, 26v. esikoinen

Heippa pitkästä aikaa! Olen edelleen jumissa Kaksplussan puolella ja jotenkin aina unohdan käydä täällä.
Tosiaan mulla viikkoja nyt 20+2 ja vauvan liikkeet olen tuntenut viikon verran. Iltaisin varsinkin ne tuntee selvästi, vaikka hentoja toki vielä ovatkin.

Kiloja tullut 3 ja harjoitussupistuksia alkanut tulemaan silloin tällöin etenkin touhutessa.

Rakenneultra oli reilu viikko sitten jossa kaikki oli hyvin. Harmikseni Naistenklinikan (jossa siis tulen myös synnyttämään) toinen monitori oli rikki, joten en saanut koko ajan seurata vauvan liikkeitä, vaan täti käänsi sitten omaa monitoriaan muutamia kertoja jotta minäkin näin lapseni pyöriskelevän siellä. Sukupuolta ei lähtenyt arvailemaan, ilmeisesti käytäntö ko. sairaalassa. Poikaa veikkaillaan miehen kanssa!

Eipäs muuta kuin joulun odotuksia kaikille toukomammoille. Puolet jäljellä vielä ja ilmeisesti pahin myös=)

Voikaahan paksusti!

Eeva

Heippa! Kaikki oli hyvin. Hieno vauva oli kätilönkin mielestä :) Poikaoloni sai varmistusta kun kätilö sanoi, että pojalta se näyttää (100varma ei voi olla ennen syntymää)! Onnellinen oon :)

Miia&pikkumies

On kyllä aika erikoista, ettei kaikissa paikoissa kerrota sukupuolta. Tuntuu vähän vanhanaikaiselta, kun nykytekniikalla voidaan ainakin heittää arvauksia. Voihan se tietysti perustua siihenkin, että synnytyksen jälkeen on joku saanut hepulin, kun ei ole tullutkaan se, mitä ""luvattiin"". Toivottavasti me saadaan sitten viikon päästä tietää.

Väsyttää niin, ettei jaksais mennä edes nukkumaan. Olen saanut elämäni ensimmäistä kertaa venytettyä joululahjojen ja ruokien hankkimista ihan liian pitkälle ja nyt alkaa iskeä paniikki. Onneksi torstaina on vapaailta, eikä huomennakaan ole mikään kamala kiire. Taidan aloittaa pikkuleivistä. Mulla on sellainen Daim-keksien ohje, että taikinaakin tulee aina syötyä kauhakaupalla :)