*TOUKOKUU 2006*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa 15
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt on viiminen lääkärikäyntikin käyty,ei muuta kun jatketaan odottelua.
Hyvin vauva mahtuu kuulemma tulemaan alakautta,painoarvio oli että laskettuna aikana vaavi olisi noin 3500g,eli ihan sopusuhtainen kaveri. Sf-mittakin oli vaan kasvanu,olikos se nyt 33 senttiä jo... Eikä kohdunsuulla mitään muutosta viimekertasesta,pehmeä, kiinni ja 2 cm pitkä. Mä kun niin toivoin et olis edes pikkiriikkisen avautunu... Verenpaine 117/84 eli alapaine oli vähän koholla mutta pissa oli puhdas eikä minkäännäköstä turvotustakaan ole niin ei syytä huoleen. Viikon päästä sit uudestaan...
Niin ja antibioottikuuri tuli taas kerran tuon hyppykuppaihottuman takia kun on päässy tulehtumaan. Mä otan kohta silitysraudan kauniiseen käteen ja poltan nuo ihottumakohdat lopullisesti,mä oon ihan kypsä kaikkeen rasvaamiseen ja puhdistukseen! No ei siinä ole onneks kun yks pahempi kohta,muut on parantunu ihan kiitettävästi vaikka aikaa siihen on mennykin!

Ihana ilma taas,vois pienen lenkin käpötellä ajan kuluksi...

Voihan elämän käsi, täällä unettomuus jatkuu ja tuntuu pahenevan. Eilen illalla piti käydä tuttu puolen yön lenkki ja senkään jälkeen ei kyl heti uni tullu ja kappas kummaa, mies lähti töihin vähän ennen kuutta ja mulla katos unet sen siliän tien. Voi rähmä sanon minä....täällä olen sit aamun siivoillu ja leiponu: päivän saldo yksi mustikkapiirakka ja mokkapalat ja säihkyvä keittiö. Muistin ""sillä siisti""-ohjelmasta sen vinkin millä saa säihkyvät altaat eli pyykinpesuainetta hangataan pesualtaisiin ja voilá meillä on nyt kyl niiiiin siisti keittiö ettei hyvää päivää. =)

Välillä kyl panee mietityttään et onko tää nyt jotain tyyntä myrskyn edellä, on meinaan niin hyvä olo että hyvä kun tietää olevansa raskaana. Virtaa on ku pienessä kylässä vähistä unista huolimatta eikä tällä hetkellä kolota eikä satu mihinkään. On vaan kummallisen levoton olo koko ajan...

aurinkoista päivää ;o)
siis voi että osaa olla ihana ilma ulkona. aamulla jo touhusin vähän pihalla - haravoin ja tyhjentelin kukkalaatikoita viimevuotisista mullista. kohta mennään saunaan ja myöhemmin päivällä meinaan mennä vielä ulos ruokkoamaan tuosta kuistin ikkunan edestä viimevuotiset köynnökset pois, niin saapi uudet alkaa pukkaamaan ylös maasta... ei malta olla sisällä - tai no sen verran oon tänään sisälläkin saanut aikaan, että lyhensin yhdet verhot ja laitoin paikoilleen.

tänään on tuntunut muutamia sellaisia ""erilaisia"" supistuksia. ne ei ole olleet kamalan kipeitä, mutta ei niitä ihan tavallisiakaan - hieno selitys ;o) ja vähän on jomottanut tuolta alakerrasta - mutta hyvin vähän ja satunnaisesti. eli en usko, että tässä mitään on tapahtumassa......

mullakin on alkanut olla vaikeuksia tuon nukkumisen kanssa. tähän asti olen nukkunut kuin tukki ja vatsa ei ole ollut vaivana lainkaan. nyt sitten alkaa paikat puutua aika nopeasti, kun kyljellään makaa eikä tahdo löytää hyvää asentoa ollenkaan. ja mä en osaa ottaa päikkäreitäkään, joten on jäänyt nyt parina yönä unet vähiin. ihmeesti sitä silti jaksaa. mä ainakin saan auringonvalosta niin paljon energiaa, että olen aivan toinen ihminen kuin talvella.

jeps, mutta nyt mennään saunaan että mies ehtii vielä iltavuoroon töihin.

ihanaa keskiviikkoa!!

Moi!

On se niin ihanaa röllöttää täällä kotona! Kivasti arska paistelee myös täällä Tampereella. Eipä mitään ihmeempiä kuulu, neuvolassa kävin ja mä taidankin vetää pohjat tuon painonnnousun suhteen; n.16kg! (enkä oo ees possutellu..) Jonnin verran kyllä on turvotusta... Viikon päästä äippäpolille, jokohan pääsis synnyttään...

Voikaahan hyvin massukaiset! (-;

No meillä ei aurinko paista ainakaan. Tuulee niin että tukka lähtee päästä.

Neuvolassa kävin ja pissa puhdas verenpaine ok, hb noussu 130 (nyt pitäis pitää tuossa), tarjonta rt, kiinnittynyt, sydämensyke 150 ja liikkeet ++.

Siis vain odotellaan. Menossa rv37+6 ja huomenna jo siis rv38. Seuraava aika ens ke. Ja ei tarvi lanssilla lähtee jos vedet menee kotona, vauva kun on kiinnittynyt niin napanuoran luiskahtamis vaaraa ei ole. Piti ihan tarkistaa terkalta. Ja sitten suppareita näin uudelleen synnyttäjällä pitää kuulemma tulla ja olla kipeita, ettei ihan ekasta juilauksesta lähe. Mulla vaan niin onneton kipukynnys =(

Sisko toi mulle laivalta turkinpippureita, jotka kohta sitä sairaalakassia pakatessani yritän pakata mukaan. Mä en ole tänään saanut muuta aikaseksi kun käytyä siel neuvolassa. Äiskani oli hoitaa poikaa ja sain olla ihan RAUHASSA, eilein kävin siel kasvohoidossa, olen nyt hemmotellut itseä =)

Harmaata se on täälläkin, ei oo pahemmin aurinkoa viime päivinä näkyny. Tätä päivää harmansi lisää vielä kirje verottajalta: mätkyjä tuli niin että pamahti! Pitää kyl lähettää korjauksia siihen veroehdotukseen et kattoo nyt muuttuuko tilanne mihinkään, mut kiva maksella parisataa eukkaa äitiyspäivärahoista...jippii...:( Aina aiemmin saanu palautuksia, vaan nyt on sekottanu tuota verotusta omistusasunnon osto....Millonkohan ne oppii tuolla verotoimistossa laskee noi prosentit oikein??????????

Täällä kans huomenna rv 38 täynnä. Eipä ole kyllä vielä tuntunut mitään merkkejä siitä, että kohta alkaisi jotain tapahtuun. Eli täällä vaan odotellaan. :)

Yökyöpeli täällä!

Tinnu sai kohtalotoverin. Ei tosiaan nukuta, vaan päässä vetää semmoista sutia, että hirvittää. Sain kaiken stressin päälle vielä juuri tiedon (luin sähköpostit), että ensi viikolle tulee vielä yksi tentti. Tahti on sitten semmoinen, että viikon sisällä on kaksi keikkaa, kolme tenttiä ja seminaarityön esittely. Ei ole mikään ihme, että vähän hirvittää, eikä uni maistu. Mutta kerranhan se vain kirpaisee ja kymmenen ovaria lämmittää kummasti mieltä :)

Äitiyslomakin alkoi Kelan papereiden mukaan keskiviikkona, mutta eipä sitä tullut mitenkään juhlittua. En itseasiassa muistanut koko hommaa... Kelalta ei tosin oo tullut vielä mitään päätöstä mun äippärahoista tai -pakkauksesta. Toivottavasti tällä viikolla...

Huomenna meen sitten aamulla tarkistuttamaan kohdunsuun tilanteen, kun raskaat päivät kostautuu kipuiluna. Ei taida meistä kellään olla kuitenkaan mitään isompaa häikkää, kun ollaan näin pitkälle päästy. On helpottavaa tietää, että meillä häntäpään odottajillakin alkaa vauvat olla niin isoja, että synnytyksen annetaan tapahtua, jos on tapahtuakseen.

Onnea vielä täysiaikaisuuden rajapyykin ylittäneille! Toivotaan, että pääsette mahoistanne kohtuullisessa ajassa. Yliaikaisuus ei ole mitään herkkua ainakaan kuulopuheista päätellen.

huomenta

tuli tänään herättyä jo klo 5 kun miehen PITI lähteä ylitöihin. käytiin koirien kanssa lenkilläkin ja hän lähti kuuden jälkeen töihin - mutta tuli takas 10 minuutin päästä. ei ollut vielä laiva tullu satamaan ja hänelle soitettiin että palaapa takaisin kotiin...(ollaan siis molemmat satamassa töissä.)
nyt hän koisaa tuolla sängyssä ja mä päätin tulla heti surffailemaan, kun ei väsytä ;o)

täällä on taas todella kaunis aamu. oli kyllä aste pakkasta, mutta linnut laulaa ja aurinko paistaa - saa taas tänään touhuta ulkona. näkyi hong kong mainostavan jo orvokkejakin - kyllä kai ne jo pärjäisi......... en taida silti ihan vielä hakea.

kangasta pitäisi hakea eurokankaasta joku päivä - jos saisi vielä kahdet verhot ommeltua. en kyllä tykkää touhusta yhtään, mutta teettäminen on niin perhanan kallista. ja bongasin aivan IHANAA kangasta, josta tein jo viidet tyynynpäälliset - siitä tulisi sairaan upeat verhot!! valmisverhot on jotenkin laimeita ja tylsiä.............
pesänrakennusvietti on kova :o)

oloon ei mitään uutta - odotellaan vaan että koska alkaisi edes jotain oireita ilmaantua. eilen kyllä jomotteli tuolla kohdunsuulla pitkin päivää, mutta kovin laimeasti ja ponnettomasti. alkaa taas tuo kärsimättömyys nostaa meikäläisellä päätään - paha paha...

no,palaillaan asiaan myöhemmin. taidan katsella vaikka videoita hetken, kun kaikki muut nukkuvat (siis mies ja koirat..........)

Huomenta pitkästä aikaa!
Kaunis päivä tulossa tai...äkkiä se kyllä muuttuukin, mutta toivotaan nyt auringon lämpöä tälle päivälle.

Tänään taitais olla 36+1 ja eilen kävin spr:llä gynellä, joka aikanaan antoi meille hormonihoidot, jotta tämä raskaus edes mahdollistui. Olen tuolla gynellä käynyt, vaikka juoksuttavat äitipolilla, mutta onhan vinha ero käydä spesialistin luona.

Minulla tässä on jo ollut supisteluja ihan mukavasti ja odotin kovasti että olisi jo jotain edistystä tapahtunut ja niin olikin. Kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki, jes...no välttämättä se ei tiedä vielä synnytystä aikoihin, mutta toivoa sopii.
Vauvan painoarvio oli 2880g ja kaikki masuasukilla ok.
Masu on valahtanut hiukka ja jalkovälissä alkaa olla tukalaa.

Kyllä meitä yöllä valvoskelijoita tuntuu olevan. No toisinaan tulee nukuttua älyttömän hyvin, mutta sitten taas menee pyöriessä ja vatkatessa, voi että kun vielä saisi nukuttua oikein kunnolla ja kerättyä voimia.

Vaan nyt täytyy mennä. Meillä oli pieni mies 3 vee yökylässä, veljeni poika. Yö meni nukkuessa no illalla oli vähän ikävä, mutta keksimme kivoja puuhia ja ikävä unohtui. Nyt sitten varmaan tämä päivä on aika vauhdikas, mutta sittenhän sen matkalla näkee.

Hauskaa päivää teille kaikille masukkaille!

Oujee, taas yksi rajapyykki ylitetty ja vaavi täysiaikainen!=) Enää kolme viikkoa laskettuun aikaan, jaiks! Välillä iskee paniikki et pitäs kauheesti vielä yrittää tehä jotain miehen kaa kahestaan et sit se tosiaan on aina me ja vauva ja pelkää et osaako sitä sit hoitaa tmv ja sit taas toisaalta on ikään kuin jo ikävä tätä vauvaa, et tulis jo: tahtoo jo tutustua.:)

Ja lisää kummia tuntemuksia: eilen mulle yhtäkkiä iski semmonen fiilis et ei jumatsuikka tää on varmasti tyttö, vaikka ultrassa oli näkyvinään poika. Tietoinen minä uskoo ehkä enemmän poikaan, mut jollain tasolla kai uskon/toivon tyttöä edelleen. Se oli siis ku salama kirkkaalta taivaalta ku mulla vaan tuli semmonen ""tunne""...ei sitä osaa selittää. Saapa nähdä kumpi se sit on, jotenki jäi itelleki hämy olo nyt sit että no mistä tuo tunne oikein tuli? Poikana tätä on tässä koko ajan ajateltu vaikka toisaalta sit muistettu sekin et ultrakin voi erehtyä. Ja alussahan olin muka satavarma että tyttö tämä on...hih, kohtahan se nähdään.=)

Ja niin...ilmeisesti muutaman yön unettomuus teki vihdoin tehtävänsä ja olen nukkunu viime yönä 11 tuntia!!!! Ei voi kyl sanoin kuvata miten hyvä olo nyt on. Piti kyl illalla juoda taas kuumaa kaakaota ja tehä vähän rentoutusharjoituksia mut sit kun simahdin niin simahdin kunnolla. Pari kertaa olen kyl käyny vessassa, mut jatkanu heti unia. Elämä on ihanaa!=)

Aika hurjalta kuulostaa tuo VP:n opiskelutahti. Ei muuta kuin tsemppiä ja jaksamista!

Mä poden melkein huonoa omaatuntoa, kun luen muiden unettomuusjuttuja. Mä oon nimittäin nukuttunut paria poikkeusyötä lukuunottamatta älyttömän hyvin. Viime yönäkään ei tarttenut ees vessassa käydä.

sintulla oli verhojen ompelua suunnitelmissa. Mäkin kävin eilen ostamassa lakanakankaita. Tarkoitus on siis tehdä vauvan kehtoon muutama aluslakana. Olen kyllä totaalisen tumpelo noissa käsityöasioissa, joten saas nähdä, joutuuko äitini vielä ompelijaksi. :) Vanhempieni luo joudun joka tapauksessa mennä ompelemaan, kun ei itsellä ole konetta.

Ja tänään tosiaan on se 38 viikkoa täynnä. Hui!!

Heips,

täälläkin on menossa verhojen ompelua, vauveli saa ihanan kapan, ja jos kangasta jää sopivasti yli, sellaisen taskulokerikon pinnasängyn päätyyn. Ikeasta löytyi verhokankaan pohjan värinen nojatuoli, jossa voi sitten imettää ja löhötä vauvan kanssa.

Ostin myös muovitettua kangasta, josta voi leikata vaunuihinkin kantokassiin suojan, vahinkojen varalle. Vaunut ja kaukalo pitänee hakea ensi viikolla, jotta ehtii vähän tutustua niihin etukäteen.

Viimeinen lääkärireissu takana, ja kaikki oli edelleen ok. Vauva mahtuu tulemaan alakautta, tällä hetkellä (rv 37) kokoa n. 3 kg. Kohdunsuu oli pehmennyt, mutta kiinni, joten ei varmaan ihan heti vielä ole h-hetki käsillä, tai mistäs sen tietää... Sairaalakassi on kuitenkin jo valmiina, samoin vauvalle kassi.

Yöt menee ravatessa pissalla parin tunnin välein. Päivällä käyn tekemässä kävelyn, n. puoli tuntia. Ihan sopiva lenkki, kauemmin ei enää jaksa, ja vessahätäkin on kova, kun aina kotiin pääsee.

Nyt alkaa olemaan toukokuu jo niin lähellä, että eiköhän ensimmäinen vauveli pian putkahda maailmaan tässäkin ketjussa!?

Voikaahan paksusti, leppoisaa päivän jatkoa :-)

Hellurei!

Onhan tämä tahti melkoinen, mutta eipä sille oikein mitään voi. Ja mulla on sellainen rimanalitusasenne. Tuloksilla, tai sillä opinko/tajuanko mitään, ei ole väliä. Vain suoritetut kurssit merkkaa jotain. Ja kaikki tämä siksi, että saan vauvaloman jälkeen jatkaa työpaikassani PÄTEVÄNÄ :)

Lääkärikäynti toi myös siunauksen sille, että saan porskuttaa edelleen. Ja jos vauva päättää syntyä, niin sitten syntyy. Kaikki arvot oli kohdallaan, vauva rt:ssa ja lantiossa riittävästi tilaa tulla maailmaan. Kohdunkaulaa pääsi jo sormella kopeloimaan ja siitä ilmeisesti johtuu mun ""avautumistuntemukset"". Siis pientä kypsymistä on alkanut tapahtua (tunnenpas kroppani :) ), mutta kohtu pysyy kiinni ja kanavakin on jäljellä. Mutta edelleen tuli kommenttia, että tosi alhaalla vauva jo on. Hyvähän se tavallaan on, eipähän ole yliaikaisuuteen taipumusta. Ei suvussa, eikä ilmeisesti siis minullakaan.

Nyt taas asiaan tällä koneella. Toistakymmentä sivua pitäisi saada kirjoitettua vielä ennen keskiviikkoa... Onneksi improvisointitaitoa löytyy.

Aika jännä muuten, että näin pitkälle ollaan jo päästy, eikä ole kukaan vielä synnyttänyt. No, eiköhän niitä ala putkahdella, kunhan saadaan ""hanat auki"". :)

jännä käydä lukemassa perheklubin toukokuulaisten juttuja kun sillä jo pari jakautunut:) ehkä jotku kohta tääläkin niin saatais vähän meininkiä.
ens viikolla pitkästä aikaan lääkäri ni saa vähän tietoa onko mitään tapahtunut kohdunkaulalla jne viime lääkäristä on kuitenkin jo kohta 3kk. mutta jotenki semmonen olo että menee viikon tai pari yli lasketunajan (parempi asennoitua siihen ni ompahan mukava ylläri jos tulee ajallaan/etu ajassa)
mitäs on touko mammat ajatellu varata vaavin kotiutumis vaatteiksi?

heips taas

kiva lueskella teidän juttuja, tää onkin ollut aika aktiivinen päivä! mä kans käyn perheklubilla ja vauva-lehden sivuilla lukemassa toukokuisten juttuja ja molemmilla palstoilla on jo ekat toukovauvat syntyneet - mikä lie meitä pidättelee??

leivoin tuossa aamulla porkkanaleivoksia pakkaseen. nyt on aikas paljon tarjottavaa vieraille - ja kaupasta sit loput.

miehen kanssa pinottiin klapeja talon seinustalle ja olihan urakka - yhdestä isosta koivusta tulee tosi paljon klapeja... tuon urakan jälkeen mulla oli ihan järjetön nälkä ja vetelin kaksi lautasellista tattari-ruispuuroa, nam. vähän toivoin että tuo kyykkiminen olisi aikaansaanut jotain supistuksia tms. mutta pah - ei mitään...

posti toi ilouutisia verottajalta, saadaan molemmat tosi hyvin palautuksia joulukuussa. no, nakkasihan postipekka parilla laskullakin, mm. ajoneuvoverolla :o(
ja oli vauhdikas posteljooni tänä aamuna, kun oli saanut laatikosta kannenkin paikoiltaan ja senkin oli laittanut sit laatikkoon postin sekaan........ onneksi ei satanut vettä........

illalla tulis taas lätkää, pakko katsoa. kyllä tässä meikäläisestä uhkaa ässä-fani tulla, vaikka tapparalla onkin mun sydämessä aina oma paikkansa (fanitin sitä nuorena ihan ""sikana"" ja nyt mun kummipoika pelaa tapparan junnuissa..)

Eilisilta oli aika mielenkiintonen. Jouduin käymään iltapäivällä yhessä kokouksessa ja istumista tuli tollaset neljä tuntia. Maha oli suorastaan koko illan supistustilassa. Ei meinannu hellittää lainkaan, pysy vaan kovana. Onnex yö teki tehtävänsä. Huomenna on onnex neuvola, ku noita ennakoivia supistuksia on alkanu oleen aikasta usein. Ei kai se välttämättä mitään tarkota, mutta pistää kyllä vähän miettiin.

Tänään alko sitte mullaki virallisesti äippäloma. Kävin eilen tarjoon työpaikalla mokkapaloja ja toivottavasti sinne ei tarvi enää mennä. Muuten tässä ei ookka äippäloman alkamista tullu mitenkään juhlittua. Johan tässä onki oltu jo joku tovi muilla lomapäivillä. Koottiin tossa hetki sitte pinnasänkyki. Pitäis alkaa pikku hiljaa suunnitteleen vaatteiden pesuaki. Mies jo tuumaili, et ku kaikki muu alkaa oleen valmista, ni mähän kohta hermostun ettei se ite vaavi sieltä tuu. No, katotaan. Pääasia, et kaikki on valmista, ku se on tullakseen.

Mä oon vielä saanu ihan kivasti nukuttua. Toki sitä herää aina kylkeä kääntäessään ja vessassa käydessään, mutta uni on kyllä tähän asti tullu samantien.

Nyt pitää kyllä lähteä käymään vähän ulkoilemassa. Tiedän kyllä jo etukäteen, etten kyl pysty ku tommoseen parin kilsan lenkkiin, ku supparit alkaa taas tulemaan. Mut hyvähän se on seki.

Pakko oli tulla vielä kommentoimaan Satun juttuja. Mulla on ihan samanlaista. Eilen ähisin tosiaan illan sohvalla supistusten kanssa. Ja ei ne enää täysin kivuttomia oo, muttei onneksi säännöllisiäkään. Aamut on parhaita, kun voi tuntea olevansa lähes normaali muutaman tunnin.

Onnea äippäloman johdosta! Itse ajattelin viedä ens viikolla kakut töihin, jos kaikilta tenteiltä vain ehdin. Ja voi olla, että laitan siskon leipomaan, kun ei omat paukut riitä kaikkeen.

päätinpä nyt itekkin kirjoitella, ku on tullu vaan sivusta seurattua... mulla oli suoistuksi välillä kivuliaitakin viime viikon maanantaina noin 6 tuntia, ja tuli välillä jopa 3 min välein. tänään lääkärissä ja kohdunsuu oli 2cm auki ja paikat pehmeät. sen jälkeen aina välillä on supistellut vähän reilummin,kuin ennen. lääköri vaan totesi tänään, et kunpa vielä jaksaisi pysyä sisällä pari viikkoa... joten mahtaako tulla vielä tässä kuussa... jännittävää aikaa. muuten kaikki oli hyvin ja vaavilla painoakin jo 2,7kiloo.

muuten oma olo on ollut tosi hyvä, paitsi yöunet on nykyään sellasii 5 tunnin mittsaisia, mut silti virtaa riittää reilusti koko päiväksi.

Kääks. Siis Miimalla oli puhuttu jo kahesta viikosta kovien suppareitten jälkeen. Saa nähä osaako terkka sanoa mitään erityistä huomenna mun tapauksesta. Käskettiinkö sun levätä paljon tai saikko yleensäkä mitään ohjeita, millä saat vaavin pidettyä vielä sisällä?

Iltaa!!

Sateista sellaista, kylläpäs täällä on tänään käyty keskustelua =)
No onnekseen kukaan ei vielä ole jakautunut, kun meillä ekoillakin on vielä sellanen pari viikkoa siihen laskettuun. Vaikka kivahan se ois kun vauva ois jo tuolla omassa punkassa, kävis oma nukkuminenkin helpommin. Mutta parempi tulla oikeaan aikaan ja vaikka hieman yli, kun kauheasti aikasemmin.

Tänään rv38+0, että vielä saa odottaa. Hieman juuri juilii alaselkää mutta mitään kipeitä supistuksia ei ole ollut. Kyllähän välillä vatsaa vetää kovaksi, mutta kivuttomasti vielä ainakin. Vauvalla juuri nyt myös venyttelytuokio, joka ei enään tunnu kovin mukavalta, maha lähinnä velloo ja kylkiluut on kovilla =/

Taidan painua pehkuihin, pitäisi aamusta huomenna lähteä pojan kans junalla mun vanhempien luo, mutta siis matkaahan ei ole kun ehkä 10km, että ""retkelle"" ei lähdetä. Mutta on se aina iso juttu päästä junan kyytiin =)

Huomenta!

Täällä ollaan kaikkea muuta kuin pirteänä. Viime yö meni tosi huonosti, kun oli yövieraita ja varmaan jännitin myös aamuista tenttiä. No, tentti on nyt ohi ja meni ihan hyvin. Enää viisi jäljellä tälle keväälle :)

Mymmelillekin onnittelut täysistä viikoista. Pitkälle ollaan päästy!

Nyt pitää syödä ja levätä hetki, että saan taas koneen laulamaan.

terppa

tultiin vähän aikaa sitten koirien kanssa metsästä - tehtiin sellainen reilun kahden tunnin reissu ja molemmat saivat juosta vapaana. kyllä ne nauttii aina kun saavat olla ilman talutinta ;o)
meillä oli perinteisesti kahvit ja teet mukana ja nautittiin auringosta. ihanaa kulkea tuolla luonnossa ja huomata kuinka pitkällä keväässä kuitenkin jo ollaan. täällä ei ainakaan lunta ole enää juuri missään ja ojat virtaavat vuolaasti. tuo meidän pienempi koiruus tuntuu rakastavan vettä ja molskii kaikissa ojissa ihan onnessaan...

olo on hyvä - ei edes tuo pitkä kävely saanut supistuksia juurikaan aikaan. mihin kummaan ne nyt on hävinneet, kun niitä saisi alkaa tulla?? mulla ottaa tosiaan koville tää, että en itse pysty vaikuttamaan synnytyksen ajankohtaan mitenkään - aivan kauheaa tämä odottaminen. voi kun osaisi vaan olla..........

pitäisi lähteä käymään kaupassa. ajattelin laittaa simat alulle, joten täytyy hakea sitruunaa. ja jos samalla sitten hankkisi miehelle jotain evästä, kun menee huomenna ylitöihin klo 7-24 - pitkä päivä..........

porissa on muistaakseni huomenna mll:n lastenkirppis, jospa menisin sinne poikkeamaan. toivottavasti on kaunis päivä, niin voisi kuljeskella kaupungillakin.

palaillaan ;o)

Hei vaan taas! Kovasti on täällä kirjoiteltu. Olen käynyt lukemassa mutta kovasti pitää töissä kiirettä niin en ole ehtinyt oikein kirjoitella. Maanantaina olin 11 asti illalla töissä, tiistaina puoli 9 asti. Eilen pidin lyhyemmän päivän niin sain vähän illalla levätäkin. Yöt tulee nukuttua varsin katkonaisesti ellen ole rättiväsynyt. Silloin voi nukkua 5-6 tuntiakin putkeen jos on ihan taju kankaalla ;-) Mies on valitellut ettei saa kunnolla nukuttua kun herää aina siihen kun minä käännän kylkeä. Tämmöinen norsu kun äheltää kyljeltä toiselle niin koko sänky kuulemma poukkoilee ja mies herää - näin hän valitteli.. Saas nähdä miten tuo herkkäuninen henkilö pärjää sitten kun vauva on keskuudessamme... Taitaa tulla sohvasta hänen punkkansa! Onneksi meillä on oikein mukava vuodesohva/divaani, jossa muutenkin pötkötellään aina telkkaria katsoessa.

Eilen oli synnytystapa-arvio. Kaksi kertaa mitattiin kaverilta pää, vatsa ja reisiluu ja yhteen tulokseen päädyttiin - painoa olisi kaverilla nyt 3,3 kg. Eli ei mikään ihan keijukainen muttei mikään jättikään sanoi lääkäri. Toivottavasti olisi vähän alle 4 kg syntyessään. Verenpaine oli vähän koholla aikaisemmasta ja turvotustakin oli mutta olisikohan edellisen päivän ranskalaisten perunoiden ja hamppareiden syytä... Pissa oli kai puhdas, joten tuskin myrkytysoireita sentään. Kohdun kaula oli yhä 3 cm pitkä ja ehkä hieman pehmentynyt muttei merkittävästi... Vauva oli kyllä pää alaspäin mutta yhä ihan ylhäällä joten tuskin ihan on heti tulossa. Ihmettelen vain että koska tämä kaveri meinaa laskeutua tuonne jalkoväliin kun kohta on tissit silmien edessä jos meinaa vielä kasvaa ja ylemmäksi itseään puskea!! Nytkin kaverilla on jalat kiinni tisseissä tässä istuessa ja ahdasta on! Hengitysharjoituksia kaveri teki ultrassa ja liikutteli käsiään jne, joten hyvältä vaikutti. Mitään merkkejä poikavärkeistä ei löytynyt, joten tytöksi yhä veikattiin. Saapi sitten nähdä ovatko oikeassa.

Lääkäri ei nähnyt varsinaisesti mitään syytä ettenkö voisi yhä olla töissä tai muuten huhkia pihamaalla jne. Tahtia pitäisi kai hillitä siinä vaiheessa jos supistuksia tulee paljon touhutessa ja ovat kivuliaita. Ja onhan tuolla mötikällä jo kokoa, että olisihan se kiva jos edes hieman alkaisi paikat näyttämään synnytykseen valmistautumisen merkkejä. Mutta hyviä vointeja kaikille! Ja hyvää viikonloppua!