**TOUKOKUU 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa 8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä luulin että mä oon käyny harvoin neuvolassa, mutta mulla onki tulossa jo 4. kerta perjantaina. Eka kerta 9+, sit lekuri+th 12+ viikolla ja sit viikolla 17+. Ja nyt sit viikolla 23+. Ens kerralla lienee taas lekuri + th noin viikolla 28. Onneks tähän mennessä kaikki menny ok, en oo kertaakaan soittanu neuvolaan muuten ku eka kerralla ajanvaraukseen.:)

Mua kans vaivaa armoton väsymys, viikonloppu meni nukkuessa: yöllä n 10 tuntia ja päikkäreitä 1-4 tuntia...En tiiä onko sit iskemässä päälle joku tauti et sekin ehkä väsyttää (työkavereita koko ajan saikulla flunssan takia).

Eipä mulla näköjään aivot raksuta nyttenkään...tekis mieli vaan päästä päikkäreille...zzzzzzzzzzzzzzhhhhhh

TERPPA!

No mulla seuraava neuvola rv26+5 ja tähän menessä olen käynyt 4 kertaa+ ultrat. Ja sit 1 ylimääräinen, kun ekalla kerralla ei kuulunut viel sydänäänet niin kävin sit viikon päästä niitä kuuntelee. Mutta 4 oikeaa käyntiä mullakin vasta takana. Ja näin alussahan neuvolassa käydään kuukauden välein suunnilleen, ellei tarvitse erityistä seurantaa. Rv 30 jälkeen muistaakseni joka toinen viikko ja rv36 jälkeen joka viikko. Näin muistelisin.

Sintulle, että niitä ihan pieniä vaatteita 50-56cm ei kannata juuri paljon hankkia, jää nopeesti pieneksi. 62cm ylöspäin kannattaa hankkia näin alussa valmiiksi. Ja jos tuleekin pieni vauva voi niitä pieniä sitten ostaa lisää. Mutta poika meillä käytti kokoa 56cm kaiketi 2 viikkoa ja sit ne oli pieniä.
Mutta bodyja, puolipotkareita, potkareita, myssyjä (näin kesävauvalle), tuttipulloja, tutti, hoitopöytä+ lipasto vaatteille, sänky, kaukalo, vaunut, sitteri, vaippoja.

Itselle siteitä, liivinsuojia, rintapumppu.

Oltiin tuossa aamusta pojan kaverin (tyttö) 1v synttäreillä. Ja kylläpäs siellä nämä lapsukaiset antoivat oikein kunnon pusun toisilleen. Ikää 1v suulle pussasivat, meidän poikaa alkoi sitten kauheesti ujostuttamaan ja loppu juhlat meni äiskän vieressä nyhjätessä. Mutta kyllä se oli hellunen pusu.

Mies oli tilannut pojalle kitaran ja se on jo tuolla postissa, mutta lappua ei tullut vielä, että pääsis hakemaan. Nuo miehet ne nyt ei osaa ajatella, eihän poika vielä siitä juuri mitään ymmärrä, mutta aika aikaa kutakin. Ei tarvitse sitten enään hankkia, paitsi isompia.

Mymmeli ja ""Vilma"" rv23+4

Hyvää uutta viikkoa taas kaikille! Minä olen kovasti selaillut kaikkia vauva-aiheisia lehtiä, lehtisiä ja esitteitä, joita on tullut saatua neuvolasta ja tuttavilta. Vaunuesitteitä olen kanssa katsellut - omaan kokonaista 2 kpl joten ei kovin suuri otos ;-) Olen ajatellut ostaa uudet vaunut (ellei jostain tuttavilta tule hyvä tarjous käytetyistä) mutta edulliset sellaiset. Olen nimittäin todennut, että monien käytettyjen hinnalla saa myös edulliset uudet joissa on kuitenkin takuu... Huomasin taas yhden uuden edullisen yhdistelmävaunumallin (Carena Ride) mutta saas nähdä pääseekö sitä näkemään ihan luonnossa jossain. Hintaa ei ollut kuin 260 euroa (ovh) joten ei paha hinta ollenkaan. Noita edullisia tuntuu olevan tuossa 260-360 euron hintaluokassa muutamia. Jos jollain on kokemuksia/tietoa niin mielelläni kuulisin...

Minulla neuvola on ollut tasan 4 viikon välein joten onhan sitä tullut jo useampi kerta juostua sielläkin. Sitten on ollut 1 lääkärikäynti (yhden neuvolakäynnin yhteydessä) ja 2 ultraa. Pian olisi seuraava lääkärikäynti ja samalla otetaan taas verikokeet noiden vasta-aineiden varalta. Veriryhmäni kun on 0- niin saattaa olla että lähden kehittelemään vasta-aineita tuota lapsosta kohtaan.

Alakerran kaveri on paukuttanut jatkuvasti viimeiset pari päivää. Saas nähdä miten ""ikäväksi"" tämä paukuttelu vielä muuttuu ajan kanssa. Olisihan se nimittäin kiva, että saisi nukkua ja ettei kamalasti tekisi kipeää tai tule pissat housuun... Pissahätä tulee nykyään heti jos kävelee vähän reippaammin tai ponnistelee - ei kiva!

Kelassa kävin tänään aamulla kyselemässä yrittäjien vanhempainetuuksista. Yllätys, yllätys - osa jutuista kuten esimerkiksi osittainen vanhempainraha koskevat vain työsuhteessa tai virkasuhteessa olevia... Ja joka kuukausi pitää ilmoitella paljonko on ollut töissä missäkin kuussa. Mutta tietääpähän nyt sitten mitä on tiedossa.

Minulla mies on raskauden alusta lähtien suhtautunut minuun eri tavalla. Sen kyllä jo arvasin etukäteen mieheni tuntien :-) Hänestä olen selkeästi hautomo - en seksikumppani. Ei kyse ole muuttuneista muodoistani vaan siitä tiedosta, että sisälläni on lapsemme... Mutta enpä ole asiasta ottanut patteja. Asiat muuttuvat sitten taas ennalleen, kun meitä on vain yksi tässä kropassa. Toki tiedämme, ettei raskaus mikään este ole mutta eihän sitä nyt pakottaakaan viitsi ;-) Ja kun ihanaa läheisyyttä ja hemmottelua riittää niin kuka sitä jaksaisi tässä tilassa turhia stressata! En ainakaan minä.

Moi kaikki!

Kestipäs lukea viestit tänne loppuun saakka! Eilen palasimme lomalta ja nyt sitten eka työpäivä kolmeen viikkoon takana. Vajaa kolme kuukautta olisi vielä äitiysloman alkuun aikaa.

Monenlaisia siellä kyseltiin ja vastailen nyt omalta osaltani jotain :) Meilläkin jäpikkä on saanut tehoa potkuihinta ja varsinkin yöllä pitää välillä sellaista jumppaa että äitiä oikein hirvittää. Muutamana yönä on myös tullut maitoa ja siis on kyllä uskomatonta herätä siihen! Näin ne asiat alkavat konkretisoitumaan :)

Joulun mässäilyt saivat sitten mullakin painon lähtemään nousuun, jee! Nyt on tullut sitten vajaa 2 kg... ei paljon, mutta onnellinen olen, että vihdoinkin alkaa nousemaan. Herkkuja kun on mennyt koko raskauden ajan tasaiseen päivätahtiin :)

Kakli taisi kysellä edullisemmista vaunuista... Meidän ostamat on Haberkorn merkkiset ja ainakin itse tykkäsin niistä tosi paljon. Oli edulliset (ovh 299) ja kivemmat kuin monet kaksi kertaa sen hintaiset. Takuuta 2v. Oli helpot ""laittaa kasaan"" ja ainakin me löysimme niistä kaiken mitä halusimme vaunuilta. Myyjä kehui hinta-laatu-suhdetta (saattaa olla että kehuvat kaikkea, mutta meille oli mieleiset). Nyt ne tuolla vaatehuoneessa nököttäävät odottamassa kevättä :)

Miia + jäpikkä 22+2

Hei vaan! Onpa täällä tänään hiljaista... Yleensä kun tulen aamupäivällä katsomaan niin riittää aina luettavaa ;-) Työinto on jotenkin kateissa - täysin! Meillä töitä pusketaan välillä 15 tuntia päivässä ja sitten kun ei ole mitään sellaista niskaan kaatuvaa niin tahtoo heti repsahtaa tuo kiinnostus. Haaveilin jo eilen ikkunaostoksille lähtemisestä mutta asiakkaita pirulauta juoksi koko iltapäivän niin enhän minä minnekään päässyt ;-) No, onhan se hyvä että on vilskettä. Katsotaan jos tänään pääsisin liikenteeseen. Mitään en oikeastaan saisi ostaa kun rahat ovat aikasen vähissä juuri nyt tammikuussa (kaikki vuosittain erääntyvät jutut tulevat maksuun tammikuussa) mutta silti haluaisin hypistellä vauvajuttuja... Mies varmaan pitää minua ihan hölmönä kun vähän väliä haaveilen jotain vauvakamoja... On kuitenkin ymmärtänyt pitää suunsa kiinni ;-) Eipä minulla mitään asiaa ollut joten taidanpa lopettaa tämän löpertelyn.

Hiljaista on tosiaan. Eipä mullakaan ole ihmeempää uutisoitavana.

Totta on, että meilläkin taitaa kaikki mahdolliset isommat maksut erääntyä tammikuussa. Kaiken lisäksi verottaja muisti miestä eilen melkein 2000 euron perintöverolaskulla. Mitää perintöä ei tosin olla saatu, koska kyseessä on omakotitalo ja kesämökki eli niitä ei ole pistetty jakoon. Maksuja kyllä saa maksella. :(

Ai niin, pitää tietty sen verran uutisoida, että just pistin Kelan laput eteenpäin meidän palkanlaskijalle. Eli ei pitäisi kauhean kauan mennä, kun jo saan äitiyspakkauksenkin. Jännää. :)

Työmotivaatio on tosiaan miinus viis...Vuodenvaihteen jälkeen on kovin hiljaista tuolla Norjan nurkilla ja saa kääntää kiviä että löytää kuormia autoille. Huh, ei nappaa yhtään.

Väsyttää taas ja ilmeisesti myös sen takia päätä särkee. Tulistuin eilen miehelle ja en sit saanu unta ennen kuin yhden aikaan yöllä. Jännä miten sitä suuttuessaan rupee käymään niin kierroksilla, vaikka nytki aihe oli hyvin vähäpätöinen...hormonit, hormonit!

Mä oon liittyny paikallisiin lastentarvikeliikkeisiin ""kanta-asiakkaaksi"" ja saan nyt meilitse ja tekstiviestitse ilmoituksia alennuksista mitä muut ei saa. Esim aventin tuotteet -25 % nyt ja ajattelin käydä ostaan sen aventin rintapumpun ku kaikki sitä niin kehuu.

Noista halvemmista vaunuista niin kannattaa googlettaa niitä ja käydä kattoon esim suomi24:n keskustelupalsalta kommentteja eri vaunuista. Carenat ei kyl oo hirveesti plussaa keränny ja kaverin Emmat on osoittautunu kans köykäsiksi, mut esim Haberkornit ja Filuut on ilmeisesti aika hyviä. Itehän me ajateltiin kans ensin Filuita tai Joveja, mut Brio veti voiton sit paikan päällä (tai siis Filuita ei täällä saa mistään). Riippuu varmaan sit käyttötavoista et tarviiko esim olla jousituksia vai ei, noissa halvimmissa ei niitä yleensä ole ja silloin ne voi maastossa olla aika huonoja ja esim näin talvella. Ja kolmirattaiset on kuulemma talvella epävakaat! Nämä siis kavereilta/netistä kerättyjä kommentteja, itellä ku ei vielä kokemusta ole!:)

Laitoin minäkin palkanlaskentaan vanhempainetuus hakemuksen, toivottavasti lähettäävät sen nopeesti eteenpäin! Pitänee parin viikon päästä ruveta odottelemaan ilmotusta äitiyspakkauksesta :-)

Kävin labrassa hiivatestissä, huomenna saan tulokset. Vaihtelee toi valkovuodon väri ja koostumus niin paljon, että päätin ottaa selville, mikä mättää. Eilen oli kutinaakin.

Tuota en ole kuullutkaan aikasemmin, että kolmipyöräiset ""joggerit"" olis talvella huterat. Harmi, ne nimittäin muuten vaikuttaa niin sporttisilta ja kätsyiltä.

Se, mihin panostetaan eniten, on turvakaukalo autoon. Onneks esim. autoliiton sivuilla on testituloksia, joista saa viitteitä, mitä puutteita ja hyviä puolia missäkin mallissa on. Toisena tulee sitten vaunut, laadukkaat, mutta kohtuuhintaiset kun löytäis! Mm. Herculez (väärin kirjoitettu, tiedän..) ihastutti, kun näin ne livenä Lastentarvike liikkeessä. Onko kukaan kuullut tuosta merkistä hyviä puolia/puutteita. Sveitsiläistä laatua vissiin.

Heipparallaa!
Hitsi kun pääsis jo itsekin vaunuostoksille mutta kun nää mun ja miehen työvuorot on edelleen päin persettä niin ei yhdessä päästä :/ Rahatkin olisi jo koossa ja varaa olisi jopa 500 e pistää niihin mutta jos halvemmalla sais kuitenkin niin vois ostaa muuta kivaa lisäksi.
Muuten tämä kuu on tosi tiukkaa niin kuin joku muukin mainitsi. Oli oman auton vakuutusmaksu ja sitten se pentele meni vielä hajoamaan niin olis muutaman sadan huoltolasku edessä. Sitten ei jääkään käteen mitään,onneks on miehen pussissa rahaa ;)
Muutenkin on ollu mieli maassa jo useemman päivän jostain syystä,tuntuu ettei mikään luista. Seksikin on aina ollu niitä asioita mikä on aina sujunu erittäin hyvin vaikka kaikki muu olisi menny päin mäntyä. Nyt ei tällä hetkellä sekään. Tuntuu ettei tuo äijä edes halua samalla tavalla kuin ennen ja sitten kun en viidessä minuutissa ole valmis (vaikka miten haluaisin)niin ei tuo jaksa enää edes yrittää. Ja sitten hermostun taas minä. Hellyyttä kyllä on niin kuin ennenkin mut ei se riitä mulle :) Parempia päiviä odotellessa...
Meni nyt vähän vuodatteluksi mut koittakaa kestää... Parempia hormonituulia teille muille :)

Yritin eilen jatkaa ketjua tuonne alas, mutta siellä se mun viesti edelleen näköjään yksinään nököttää =(

Mä vein kelaan tänään verokortin, vaikka verotoimistosta menee suoraan tieto, mutta kun joudun nyt säätää noiden lappujen kans. Kun kela maksaa kotihoidontukea nyt alkuvuonna, mutta sairauskassa maksaakin sitten äitiysrahaa. Ja niillä kun nuo tietokannat kulkee käsikädessä saa tapella ettei veroa pidätetä lisäprosentilla. Ja ihan muutenkin sekavaa.

Mulla ois äitiysavustus+raha lappu täytettynä tuolla pöydällä, odotan ispiraatiota, jotta pääsen lähettää sitä. Saa pakkauksen ja voi hieman hypistellä niitä tavaroita.

Juuri tein hedelmäsalaattia ja sekään ei valmistunut ilman haavaa. Ananaspurkin kansi ja jotenkin onnistui sormeen saamaan sellaisen palkeenkielen ja verta tulee ihan kiitettävästi, pian saa laastarin vaihtaa. Ja poika kaatui lahjakkaasti seinän kulmaan kun tultiin ulkoa sisälle. Toivottavasti simä ei mene mustaksi, poskessa jo kauhea mustelma, vaikka pidin kylmää siinä.

Meillä aloitetaan remontti nyt viikonloppuna ja sitten pääsee laittaa valmiiksi vauvan tavarat ja opettaa poikaa nukkumaan eri huoneessa. Onneksi on vielä hyvin aikaa.

pari tuntia vielä töitä ja sitten meikä ajatteli hurauttaa Noormarkkuun Oran tehtaanmyymälään katsomaan hyökkäysvaunuja! oon käynyt katselemassa netissä vähän valmiiksi ja varsinkin nuo ora spicet kiinnostaa. ovh vaan näyttäisi olevan eur 579 eli mun mielestä aika kalliit... no siellä pitäisi kait olla jotain ""värivikaisiakin"" ja vanhoja kuoseja, jos ne vaiks olis halvempia.
mutta mutta, painaako vaunut aina noin paljon eli ""varusteltuina vaunuina 22,3kg""???

lopuksi pieni esimerkki raskaudenaikaisesta huonomuistisuudesta - minun piti eilen ottaa työkaveri kyytiin töistä lähtiessä ja heittää tuohon parin kilometrin päähän huoltikselle. tänään aamulla sitten toinen työkaveri totesi ettet sitten ottanutkaan harrya kyytiin....... siis ei mulle tullut mieleenkään, tyytyväisenä vain ajelin kotiin ;o)
arvatkaa nolottiko????????????

Ainaki täällä pohjoisessa ku on paljon lunta ja jos on vähänkään huonosti auratut tiet niin noi kolmipyöräiset ei oikein aja tehtäväänsä oikein, varsinkaan jos on sellanen heiluva se etupyörä. Näin on kaverit mulle kommentoinu ja sanonu että kannattaa ostaa normaalit nelirattaiset ja hyvin jousitetut vaunut.

No jos viitsit samalla katsastaa minkä hintaisia siellä on tuplarattaat.
Järvenpäästä meinaan on matkaa.
Sivuilla olen käynyt, mutta ei siellä pysty myymälän valikoimaa tutkimaan.

koetan muistaa katsastaa! jos huonosti käy, niin saatan silti unohtaa (viitaten viestiini, jossa kerroin unohtaneeni työkaverini eilen töihin...).............

mun sisko muuten asuu Järvenpäässä, Saunakalliossa ;o) siellä tulee käytyä vähintään kolme kertaa vuodessa muksujen synttäreillä (helmi-, touko- ja heinäkuussa). kaksi ja puoli tuntia kestää ajaa, suunnilleen.

Mä olen kanssa katsellut noiden vaunujen painoa aika kriittisesti kun joudun niitä kantamaan aika tavalla rappusissa enkä ole mikään kovin harteikas. Tuo jonkun kommentoima 22 kg tuntuu kyllä aika paljolta - moni malli tuntuu vaunuina olevan jossain 18 kg tienoilla. Löysin Filuun Max-XL vaunut, joissa erikseen iso kova koppa ja ratasosa, ja niillä pitäisi painoa olla rattaina 10 kg ja vaunuina 14 kg. Kuulosti hyvältä. Niissä ei vaan ole tuota heittoaisaa mikä tietenkin myös tekee niistä kevyemmät...

Kakli, miten sitten asutte kun sun pitää rattaita kantaa??
Jos kerrostalossa eikö niitä voi jättää rappujen alle ja monissa kerrostaloissahan on ns vaunuvarastoja.

Tai jos sattuu olemaan joku varasto siinä jonne voi aina työntää ratasosan, sillä vaikka vaunut painais vain 14kg siihen vauvan paino mukaan. Alussahan tietenkään ei juuri paina, mutta nopsaan kasvaa.

Itse jätän rattaat taloyhtiömme saunatilaan, jota siis ei käytetä. En kuuna päivänä olis jaksanu raahata rattaita sisälle, kun kopassa ja pojassakin oli kantamista. Ja tuollaisia ns kunnon rattaita on muutenkin vaikea mun mielestä kantaa, kun ovat niin jykeviä. Matkarattaat nyt vielä kantais.

Meillä taas katotaan Frööbelin Palikoita ja tanssitaan innoissaan.

Asumme vanhassa remppaamassamme omakotitalossa, joka sijaitsee rinteessä ja ulko-ovi on siksi korkealla. Meillä on siis korkeat ja kapeat puiset ulkorappuset (emme siis tietenkään asu missään viidennessä kerroksessa mutta kuitenkin) eikä meillä ole toistaiseksi minkäänlaista autotallia/varastoa/kuistia tai mitään muuta katettua ulkotilaa (lämpimästä puhumattakaan) mihin vaunut saisi. Ullakko on mutta se ei paljon auta... Kesäksi ajattelin ostaa sellaisen muovisen 3x3m kokoisen kesä-/grillikatoksen, jonka alle saan vaunut sateen-/auringonsuojaan lapsen nukkuessa mutta muuten ne on kyllä pakko raahata sisään... Joskus olisi tarkoitus rakentaa autotalli-sauna ja iso kuisti mutta ne ovat vielä pitkään haaveen tasolla...

Tosi paljon vaihtelee noiden yhdistelmien painot. Siksi en suostukaan ottamaan perinteisiä yhdistelmiä, vaan ns. kevyt yhdistelmät. Eli rattaat, joihin saa kantokassin/kopan vauvalle. Käsittääkseni halvimmat vaunut on yleensä myös painavammat, kun kalliimmat on tehty eri materiaaleista. Vaunuja joutuu kuitenkin nostelemaan lähes päivittäin auton takakonttiin..

Jos asuisin kerrostalossa, en uskaltaisi jättää uusia vaunuja yleisiin tiloihin. Nehän lähtis varkaiden mukaan alta aika yksikön! Ja käytäville ja portaiden allehan niitä ei saa paloturvallisuus syistä johtuen jättää.

Olipa hyvä, että aloitin tuon virallisen seksikeskustelun :) Ei ole enää yhtään kummajaisolo. Meillä on asiasta puhuttu ja kumpikin on tilanteeseen tyytyväinen. Seksiä siis on, mutta paljon vähemmän kuin ennen raskautta.

Kävin vihdoin ostamassa äitiyshousut, kun olo oli tavallisissa jo tukala. Ei ne edelleenkään mitään hyvännäköisiä mun mielestä ole, mutta mukavuus meni nyt trendikkyyden edelle. Kiersin kyllä koko kaupungin läpi ja otin parhaat (ja kalliit...90€). Käytiin myös katsomassa serkun vaunuja ja päätettiin ottaa ne. Vuoden käytössä olleet Briot 200€ ja värikin miellytti. Serkku sanoi, että kolmipyöräiset on tosi hyvät ja helpot, mutta kannattaa valita hyvin jousitettu ja tukeva malli.

Perjantaina on taas neuvola ja luulen, että saan raskaustodistuksen Kelaa varten. Kivakiva. Sain hommattua itselleni sijaisenkin ensi vuodeksi. Ja äiti aikoi jäädä vuorotteluvapaalle, kun palaan töihin ja opiskelemaan. Ei siis joudu pikkuinen heti vieraalle hoitoon.

Hyvää yötä ja huomenna taas kirjoitellaan lisää!

ora on nyt tutkittu - vaunut oli kyllä nättejä, mutta tuo paino kyllä mietityttää. oran vaunut on täyttä terästä, eli ovat sitten kyllä TODELLA kestävät ja laadukkaat (suuri paino ei siis tarkoita huonoa laatua, kuten joku aiemmin epäili), mutta niiden nosteleminen taitaapi käydä työstä... helmi-maaliskussa tulevat kuulemma vasta tämän vuoden uutuusväritkin.
tarjousvaunuja oli muutamat, mutta niin kauheilla kuoseilla että jaks....
taidan jatkaa kartoitusta muissa liikkeissä ;o)

kaksostenrattaita oli kovin niukasti ja kaikki vierekkäinistuttavia. vaunuiksi luokiteltavista löytyi land, hinta 699...
rattaita oli kahta mallia, zip (179eur) ja tupla-malla(199eur). tuo zip ainakin oli sellainen, että siinä ei saanut selkänojia mitenkään säädettyä, eli ei taida olla kovin häävi?? en niin kauheasti osannut niistä kysellä, kun mokomat vehkeet ovat mulle yhtä tuttuja kuin auton moottorit...

kuosit saa itse valita ja valmistus kestää kuulemma n. viikon.

no, en mä tyhjin käsin oralta lähtenyt vaan mukaan tarttui vauvan peitto, pussilakanasetti (ruskeasävyinen) ja sellainen ""vaipanvaihtoalusta""... kaukalokin oli hyväntuntuinen, mutten vielä sortunut. otan miehen mukaan sitten kun oikein ostoksille lähdetään, niin saa tingata.

oran jälkeen kävin euromarketissa äänestämässä ja kaupan puolelta mukaan tarttui pari tuttipulloa. tutit jäi edelleen hyllylle, kun oli tyttöjen ja poikien värit erikseen...

että näin. voi olla etten ehdi tänään enää kirjoittamaan, kun on muutto edessä. koneet lähtee varmaan tunnin päästä ja uuteen konttoriin täytyisi saada pöytäkin kasattua ennenkuin voin sinne asettua...
mutta viimeistään huomenna sit palaan asiaan - heips!

Juu VP, meilläkin on ollu vällyjen välissä verrattain hiljaista, entinen tahti pari kertaa viikossa on vaihtunu kerran parissa viikossa. Ei siis sillä että mulla ei tekis mieli, mutta miestä ei jostain syystä ole huvittanu. Halitaan ja hellitään kyllä muuten paljon, että siinä mielessä ei ole suurta kriisiä ole päässyt syntymään. Ehkä se sit joskus palautuu raiteilleen.

Käytiin eilen ottaan vakuutustarjous, eikä ollu kyllä paha hinta: 226 e/vuosi ja laskee lapsen kasvaessa. Meillä siis vakuutukset Nordeassa. Nyt vaan ihmettelen miten ne suhtautuu terkkarin merkintään et mulla ois usein virtsatieinfektioita (3 viimesen 3 vuoden aikana ei mun mielestä ole usein). Pitänee ite laittaa kommentti siihen terveysselvitykseen. Ja miten ne sit suhtautuu esim supisteluihin? Nyt on eilen ja tänään supistellu aika ahkeraan (väsymystä ja stressiä) ja aattelin et pitäskö ottaa pari päivää saikkua varmuuden vuoksi. Ja oon tainnu paasata siitä mun verenpaineenmittauksesta aiemmin, eli ei oo virallisesti korkeet paineet, muttei kyllä ihanteellisetkaan jännityksestä johtuen ja oon siksi mittaillu paineet kotona (jolloin hyvät). Kannattaako mainita siitäkin ja liittää mukaan oma seurantakortti? Onko kellään kokemusta?

Huomenia!

Meidänkin taloudessa on tuo ""romantiikka"" vähentynyt dramaattisesti raskautumisen jälkeen. Sitä ennen yritysaikana tuli sekstailtua harva se päivä, nyt vain, jos teen aloitteen n. kerran viikossa (jopa harvemmin!). Mikähän ""aina valmiille"" miehelleni on tullut!? Voiko olla niin, että pelkää vauvalle sattuvan jotain.. Muuten kyllä halitaan ja suukotellaan jatkuvasti.

Laitoin minäkin menemään vakuutustarjouspyyntöjä yhtiöille. Onko kellään muuten tietoa, missä yhtiöissä on se käytäntö, että joka kerta on maksettava omavastuu? Halutaan sellainen vakuutus, että riittää, kun kerran vuodessa maksaa omavastuun, kun könttänä hoitaa laskut yhtiöön.

Vauvelin potkut on taas saanu lisää voimaa :-) Tuntuu jo tosi voimakkaita muksauksia, etenkin oikealla vatsassa.