**TOUKOKUU 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa 8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

osa 8

Vieras
1.5. Eeva, esikoinen, Helsinki
1.5. Siirappi, 31v, esikoinen, Oulu
2.5. Tiku, esikoinen, JKL
4.5. *E*, 29v, esikoinen, Uusimaa
4.5. Mymmeli, 23, toinen, Keski-Uusimaa
7.5. ritu
7.5. Tiku
7.5. Lilli, 20v,esikoinen
7.5. Antsukka, 20v, esikoinen
7.5. Nanna -77, esikoinen, pks
7.5. Johanna, esikoinen, Seinäjoki
10.5. Kakli, 29v, esikoinen Itä-Uusimaa
11.5. Tinnu, 25, esikoinen, Oulu
13.5. Miia, 25, esikoinen, Espoo
16.5. Miira
16.5. sinttu, 30v, esikoinen, satks
17.5. kevätkukkanen (ex-f), 24v, esikoinen, länsi-uusimaa
17.5. macadamia, 27v, eka lapsi
19.5. Jasmin, 25, toinen, lpr
20.5. Kata, 28v, ensimmäinen, pks
20.5. Anzzu, 29v, toinen, Lahti
22.5. Julietta, 38 v, eka, HKI/ulkomaa
24.5. Helena, 26v, toinen, HKI
24.5. Siruli, 29v., ensimmäinen, HKI
26.5. VP, 26v, esikoinen, Oulu
29.5. Hanna, 26v. esikoinen

Korkkaanpa nyt itse tämän ketjun. Neuvolareissu on takana. Jotenkin tuntuu aina ihan hömöltä nököttää siellä, koska mulla ei koskaan ole mitään kysyttävää.

Näitä rutiinijuttuja siellä oli: paino 66 kg, verenpaine 126/79, hemoglobiini 115, syke 144, sf-mitta 19. Rautaa käskettiin syödä hemoglobiinin takia.

Sain sitten raskaustodistuksen ja Kelan lomakkeen äitiysrahaa varten. Kun meen töihin, niin tarttee nyt sitten soitella palkanlaskijalle ja kysellä, mites mä nyt niiden kanssa sitten toiminkaan. Vähän oon pihalla noista systeemeistä.

Heippa kaikille! Myös me olemme palanneet joulunvietosta. Ihana joulu oli, vaikkakin samalla 5n päivän ähky :) Mutta alkoihan se painokin sieltä ekaa kertaa nousta! Itse lomailen vielä 1,5 viikkoa ja nyt odottelen viikonlopun risteilyä (pe-la) jonne mennään rentoutumaan ja syömään hyvin :) Uutta vuotta sitten juhlistetaan varmaan ihan kotona kokkailemalla jotain hyvää ja katselemalla raketteja.

Tänään kävi vähän ikävä juttu, kun kaaduin liukkaalla ja iskin selän/häntäluun/pään kovasti jäähän. Oman ja miehen mielenrauhan takia piti käydä sitten Diacorissa tarkistuttamassa tilanne. Ilmeisesti kaikki hyvin jos ei vaan ala nyt lähiaikoina mitään vuotoja/kovia supistuksia. Häntäluu kuulma voipi olla murtunut (joka voi vaikuttaa synnytykseen) mutta senkin tietää vasta ajan kanssa jos kipu jatkuu... Täytyy varmaan ostaa sellaiset mummosuojat kenkiin ettei pääse käymään uudestaan!

Miia+jäbä 20+4(?)

heipsan

kävin eilen alennusmyyntejä katselemassa, mutta en jaksanut kiinnostua enemmälti... pari puseroa jäi käteen seppälästä.
mammavaatteitakaan en osannut katsella, kun tuo maha pysyy ja pysyy vaan melko olemattomana, joten vanhoilla vaatteilla pärjää vielä (ei tietty kaikilla, mutta löysimmillä). täytyy ehkä kuitenkin vielä alennuksista niitä katsastaa - paremmalla ajalla.

kävin katsomassa myös vaunuja, mutta jessus minkä hintaisia ne olivat ;-0 turvakaukaloa katselin myös, mutta en vielä ostanut - luultavasti tilaan kaukalon netin kautta, jos ei oralta löydy mieleistä. kiddy protect on mielessä, se oli saanut huippuarvostelut testeissä ja oli suht halpakin (eur 90), kun nyt vaan muistaisin millä nettisivuilla sitä eilen katselin...
aika laihaksi jäi siis mun alennusmyyntikierros - ihan hyvä ehkä niin.
vauvan vaatteitakaan en viitsinyt ostaa, kun ei näkynyt mieleisiä. niitä tutan retropotkareita tekis mieli, mutta kun ne on punaiset tai siniset.. miksei niitäkään olisi voinut tehdä jonkun muun värisenä, niin kävisivät paremmin kummallekin sukupuolelle. höh.

toivottavasti, Miia, häntäluusi paranee! ne ""mummosuojat"" ei ole lainkaan hassummat, itse ostin sellaiset viime talvena sen jälkeen kun olin kaatunut ja murtanut käteni.. kyllä niillä köpsyttelee turvallisemmin kuin ilman.

sinttu rv 20+2

Moi,

kannattaa hommata ne mummosuojat kenkiin, ovat käytössä tosi hyvät. Eivät mitkään sexyt, mutta eiköhän sitä yhden talven kulje niissä. Ja jatkossa aion käyttää niitä lähinnä lenkkeillessä, nyt ne on mulla jatkuvasti käytössä. Etenkin kauppojen pihat on usein liukkaita!

Hei Sinttu, eikö niitä retropotkareita ollut keltaisia? Muistelisin nähneeni mainoksessa pinkit, turkoosit ja keltaiset. Tai sitten oli joku toinen merkki kyseessä.

Huomenna olisi neuvola. Jotenkin sitä ei enää odota samalla innolla kuin aikaisemmin, kun tuntee jo vauvan liikkeet, ja tietää, että sydän sykkii, eihän se muuten polskuttelisi :-)

Alennusmyynneistä tarttui mukaan pojalla toppapuku ens talveksi, farkut ja pari kollaria.
Itselle en ostanut mitään ja vauvan bodyja katselin, mutta en ostanut kuitenkaan.

Mulla maanantaina neuvola ja saan sit sen raskaustodistuksen, että voipi sitten hakea tukiaisia. Äitiyspakkausta olen miettinyt, että otanko kun oikeastaan sitä en tarvitsis, mutta pitänee katsoa.
Poika tuossa soittelee torvea, oikein ihanaa musiikkia korville.

Piänee lähteä pojan leluja laittaa tuosta pois jättää vain muutamia, kun kaikki romut tuossa ja ei leiki puolillakaan.

Mymmeli ja ""Vilma"" rv22+0

Plääh,mahatauti sen kun jatkuu... Eilen tuntu jo paljon paremmalta mut sitten yöllä alko taas hirvee närästys ja aamulla vessanpönttöä tervehtimään. Lähdin silti töihin kun aamupala kuitenkin pysyi sisuksissa ja olo oli paljon parempi taas mutta piti lähteä tietysti kesken päivän pois kun alko tuntumaan että kohta tulee taas ylös...
Soitin neuvolaankin varmuuden vuoksi ja sieltä rauhoteltiin että se tosiaan on varmaan vaan mahatautia,sitä on täällä päin hirveesti liikkeellä. Ja saikkari jatkuu... Toivottavasti uudeksi vuodeksi helpottais...
Kunpa te muut säästyisitte mahapeikolta! Oloa onneks vähän helpottaa poitsun kovat potkut mitä satelee tiuhaan tahtiin...

voih, oliskohan niitä tutan potkareita tosiaan keltaisina?? täytyypä vaikka koettaa etsiä tutan kotisivuilta...

hahaa, mä kunnostauduin ja tilasin ekat vauvatuotteet - kantoliinan ja viisi paria kestovaippoja. täytyy niitä tutkia ja ehkä tilata muutamia muunkinlaisia, jotta on sitten vertailupohjaa. nuo mitkä tilasin, on all in one-kestiksiä, mutta taidan hankkia myös sellaisia joihin laitetaan irtoimut, niin ei tarvi koko vaippoja joka kerta pestä...
tästä se lähtee, armoton shoppailu ;o)
(tällainen shoppailu sopii mulle - ei tarvi kulkea kaupasta toiseen tuskastumiseen asti....)

Nyt uudella innolla kirjoitan, edellisellä kerralla ei toisn järki kulkenut suuntaan ei toiseen.

Eilen tuli lapsivakuutuksen varausmaksu, pitäis maksaa jotta vakuutus astuu voimaan heti syntymähetkestä. Onneksi se saatiin, ei tarvii muihin yhtiöihin lähtee juoksee. Ja ettei tarvitse odottaa vauvan täyttävän sitten sitä kahta kuukautta.

Glögi tuolla kuumenee, ajateltiin miehen kans kuumat hörpätä ja pojalle välipalaa. Lähtisköhän sitä sitten ulkoilemaan.

Mulla oli vatsis poikaa odottaessa, mutta ei onneksi oksentaa tarvinnut, istua pöntöllä kyllä sai. Mutta meni muutamassa päivässä ohi.

Mä en kantoliinaa käyttänyt pojan kanssa ja nyt varmaan rintarepussa kannetaan jos kannetaan. Poitsu kun syntyi syksyllä niin ei sitä kukaan enää ulkona kesällä ois kantanu missään repussa eikä liinassa. Ja noita kestovaippoja mietin, mutta en kuitenkaan hankkinut, enkä hanki nytkään. Muutenkin pyykkiä tulee niin paljon, että siinä kyllä ihan tarpeeksi pyörittämistä. Kone päällä ainakin kerran päivässä.

saastutan ja olen kertakäyttöjen kuluttaja. Odottelen vain, että pääsis nuo yhdistelmät myymään ja ostamaan ne tupla rattaat. Tai oikeammin ensimmäinen alta pois saatava projekti olisi tuo remontti. Sitten pääsis laittaa vauvan vaatteet ja sitten vois tehdä viel hankintoja jos jotain oleellista tarvitsee.

minä taas.....
nettisivuilta löysin tiedon noista tutan potkareista, että väreinä ovat punainen, sininen ja vihreä - mutta ainakaan euromarketissa ja sokkarilla ei ollut vihreitä lainkaan.......
netistä löysin myös kivan sivun www.rebel-baby.com, jossa oli kivoja pallopotkareita..

no, mä nyt olen vielä kovasti menossa selvittämään vauvan sukupuolen etukäteen (kun eivät tod.näk. ensi viikolla rakenneultrassa kerro..), joten ehdin ehkä sit vielä ostelemaan punaista tai sinistäkin...

taas vatsassa potkitaan ja venkoillaan...... vilkas mukula ;o)

Vähän on tullut hiljaiseloa vietettyä. Mullakin on ilmeisesti mahan möyriminen muuttunut vauvan liikkeiksi :) Mukavaa ainakin vielä. Myllää ihan päivittäin varsinkin jos syönnin jälkeen istun hetkeksi.

En uskalla hankkia vaatteita tai muutakaan tavaraa näin aikaisin. Äiti oli kyllä ostanut alennusmyynneistä uskomattoman pienet farkut. Söpöä.

Laiskottaa niin, että taidan käpertyä sohvan nurkkaan kutomaan. Nämä saakin olla viimeiset aikuisten kamppeet, mitä teen vähään aikaan. Nyt alkaa vauvan villavaatevaraston kerryttäminen.

Terveiset täältäkin. Kotia tulin just pari tuntia sit ja heti pyykkikone laulamaan, saatiin joululahjaksi lakanoita + vanhaa pyykkiä kertyny parin viikon verran niin nyt niitä saa pyörittää...

Tullessa hain käytetyn pinnasängyn patjoineen ja pinnasuojineen ja kävin maksamassa vaunujen varausmaksun ja kaapissahan meillä on valmiiksi kestovaippoja et sen verran on meillä tuota tavaraa jo kertyny. Vaatteita en ole vauvalle ostanu, enkä osta ennen kuin nään ne kasat mitä kavereilta tulen saamaan ettei sit ole liiaksi niitä. Anoppi aikoi katella meille hoitopöytää ja isä muuta tavaraa ja äiti aikoi ommella lakanoita vauvalle niin et jokaiselle löytyy jotain tekemistä/ostamista. Eipä tuota varmaan itselle sit kauheesti enää hommattavaa jää...kaverilta saadaan ostettua sitteri ja kaukalo ja en oo vielä varma siitä rintapumpusta et kannattaako sitä hankkia.:)

Paino on näköjään alkanut nousemaan rivakammin. Oman vaa'an mukaan nyt kuukauden aikana on tullut 2 kg lisää (aiemmin n. 1kg/kk), neuvolaan on vielä 2 viikkoa aikaa et saa nähä mitä puntari sit näyttää. Kaiken kaikkiaan siis noin 5 kg noussu paino tähän mennessä, mikä on kai ihan passelisti näille viikoille.

Enää 3 päivää vapaata ja sit taas töihin, blääh...

Nyt on alennusmyyntejä taas yritetty kiertää ja muutamia vaatekertoja olen löytänyt vauvalle ja itsellekin muutaman uuden isomman paidan.

Äsken sitten lähdettiin katsomaan (!) vaunuja, ihan vaan katsomaan et millaisia löytyy. Meidän lähelle tuonne Merituuleen on avattu lastentarviketukku ja sinne suunnattiin. No eihän se katselemisen tasolle jäänyt! Nyt tuolla varastossa sitten nököttää mieleiset odottamassa toukokuuta. Ostopäätökseen vaikutti käynnissäollut avajaistarjous, joten saatiin mielestäni hyvät vaunut edullisesti. Merkki oli tiptopbaby (itävaltalainen). Ja jos nyt jotain vauvalle kävisi, niin rahat saa takaisin siinä tapauksessa. Olenpas tyytyväinen löytöön!

Häntäluukin on ollut tänään paljon parempi... Onneksi!

eilen olikin neuvola ja kaikki oli ok ja 3vk päästä taas uudestaan silloin saa sitten ne kela paperit jee pääsee tilaamaan äitiyspakkauksen:) meille tulee isompi auto vuoden alusta joten silloin joutuu tehdä ikea reissun ajateltiin sieltä hakea hoitopöytä ja samalla reisulla ratsata vantaan lastentarvike myymälät jos löytäis vaunut. ihanaa ku on v loppu ja saa nukkua zzzzzzzzzz
kaikille hyvää uutta vuotta!

Mies lähti pojan kans ulkoilemaan ja minä jäin kotiin ruokaa laittamaan. Mutta mun perunankuorimaveitsi on tiskikoneessa joten toivotaan, että se kohta lopettaa. En osaa ilman sitä perunoita kuoria.

Onneksi pakkanen on vähän lauhtunut, ei tarvitse topata ulos lähtiessä ihan kauheesti itselle ja varsinkaan pojalle.

Miiruko puhui Vantaan lastentarvikeliikkeistä. Nehän on siinä ihan vierekkäin Kehä3 kumankin puolen. On Lastentarvike, Lastenturva ja Vauvatalo Johanna. Tuo Johanna on sitten Kehä3 toisella puolella. Itse tuolta Lastenturvasta käyn sitten hankkimassa kärryt.

Oikeastaan muuta ei tänne kuulukkaan, vatsassa potkitaan ja välillä nukutaan ja kerätään voimia ja ennen kaikkea kasvetaan =)

Hyvää uuttavuotta kaikille.

heipparallaa

kovin moni on jo käynyt rakenneultrassa, kiva kuulla että asiat ovat mallillaan ;o)
kiva, että itsellä se on vielä edessä... täytyy toivoa, että olisi kaikki hyvin - ja että vauva esittelisi sukupuolensa ujostelematta... hih.

pari tuntia vielä ja sitten, ihanaa - viikonloppu! ajattelin ajella kotiin citymarketin kautta, jos vähän ostaisi niitä pakollisia (mutta ah, niin hyviä) nakkeja ja perunasalaattia huomista varten. mies joutuu ikävä kyllä olemaan töissä aamusta tuonne klo 20 asti, mutta täytyy sitten sen jälkeen nautiskella. joululahjaksi saamani arctic elysee-pullo täytyy kyllä säästää ensi uutta vuotta varten... limpparia siis sen tilalle.

olin muuten viime viikolla reissun jälkeen ihan varma että taas iski pissatulehdus ja kävinkin labrassa antamassa näytteet. ne osoittautuivat täysin puhtaiksi, yllätys yllätys. labran täti sitten neuvoi juomaan paljon, että se kuulemma auttaa noihin ""valepissatulehdusoireisiin"".. ja niin ne oireet ovat hävinneet.
olo on muutenkin ihan ok, mutta kovasti tuppaa hengästyttämään ihan portaiden nousut ja joskus pelkkä istuminenkin. silti käyn koirien kanssa joka päivä lenkillä ja siellä jaksaa ihan hyvin, ei hengästytä normaalia enempää. outo juttu...

no, oikein mukavaa uutta vuotta kaikille ja minäpä palaan asiaan ensi vuonna ;o)

Hyvää matkaa Miialle!

Meillä on huominen juhliminen edelleen auki. Ei varmaan tehdä mitään erityistä, syödään ja saunotaan. En oo koskaan oikein perustanut uuden vuoden juhlimisesta ja rakettien paukuttelusta ja nyt kun on alkoholikin kokonaan pois kuvioista, niin en varmaan jaksa lähteä muiden kännäämistä todistamaan.

Tämä päivä on taas mennyt päänsäryn kourissa, muttei sentään ole niin pahat kivut kuin pari päivää sitten. Lisäksi tuntuu, että läskiolo on mennyttä. Oon saanu pidettyä syöpöttelyn hyvin kurissa, mitä nyt hedelmiä ja marjoja ahdan päivittäin. ""Puoli kiloa päivässä"" -mainos pitää osaltani varmaan paikkansa. Sais vielä miehen innostumaan samalla tavalla.

Pari viikkoa vielä seuraavaan neuvolaan. Joko minäkin sitten saan sen raskaustodistuksen? Ihan uskomattoman hyvä tuuri, kun kävin kelan sivuilla laskemassa äippäloman alkamispäivän (20.4.), joka sattui olemaan täsmälleen sama kuin viimeisen jakson eka päivä. Toiseksi viimeisessä jaksossa mulla ei oo yhtään opetusta, joten tämä tarkoittaa sitä, että pidän kuusi viikkoa ikään kuin palkallista äitiyslomaa jo ennen varsinaisen loman alkua :) On mulla tietysti opiskelut ja pari muuta työprojektia, mutta kyllä tuo aika isosti helpottaa.

Moi,

Täällä pari päivää hiljaiseloa takana, kun käytiin ""appilassa"" Tampereella. Ennen kuin ajeltiin sinne, lähdettiin tsekkaamaan niitä Vantaan lastentarvikeliikkeitä.

Mulla oli etukäteen mielessä vähän Teutonian ja Brion vaunut ja ekassa paikassa oli niitä Teutonian vaunuja. Vuoden 2005 Delta-mallissa ovh. oli 667 ja nyt hinta oli 499 euroa. Kysyttiin myyjältä, että voiko ne varata ja hakea sitten vasta keväällä ja myyjä sanoi, että voi. No saatiin hyvää palvelua ja ne vaunut vaikutti varsin hyville, mutta ajateltiin katsastaa silti pari muutakin paikkaa.

Toisessa paikassa oli Briojakin ja ne Kombit vaikutti kyllä tosi hyviltä, mutta ne oli 200 euroa kalliimmat ja se tuntui kyllä tosi isolta rahalta. Brioja oli siis vain 2006 malleja.

Teutonia-vaunuja oli sielläkin hintaan 499 euroa, mutta meille sanottiin, että jos viedään vaunut heti mukana, niin saadaan 69 euron arvoinen hoitolaukku kaupan päälle. Päätimme kuitenkin, ettemme ota vaunuja vielä nurkkiin pyörimään, vaan että ajamme takas ekaan paikkaan ja tilaamme vaunut sieltä, koska siellä oli paremmat värit ja kivempi myyjä.

Tilausta tehdessä sitten selviskin, ettei niitä vuoden 2005 malleja varastoidakaan, vaan ne pitäisi viedä heti pois. Me sitten mietittiin, että mitäs helkuttia nyt tehdään. Meillä ei ole vielä tilaa vaunuille. Ajateltiin, että kun kerta Treelle ajellaan, niin viedään ne sitten sinne säilytykseen, kun appiukolla on tilaa. Saatiin vielä tingattua sieltäkin hoitolaukku kaupan päälle. Ja sadesuoja, hyönteisverkko ja rengassuojat kuului siihen muutenkin.

Appiukko oli lievästi ihmeissään, kun me pölähdettiin tänne niiden vaunujen kanssa. :)

No, tää tarina ei lopu tähän, koska mä jouduin vielä eilen soittaan sinne liikkeeseen. 2 vuoden takuun piti alkaa lasketusta ajasta, mutta nyt se onkin laitettu ostopäivästä. Huomattiin se vasta myöhemmin, kuten sekin, että me ei ollenkaan saatu niitä rengassuojia. No asia selvis myyjän kanssa puhuttuani. Eli ne suojat on meille siellä varattuina ja kun käydään, korjataan se takuuasiakin. Ärsyttävää vaan, kun ei ihan siinä vieressä asuta, niin tulee vähän turhaa ajelua. No eipä meillä sinne mikään kiire ole.

Toisaalta tuntuu hullulta, että vaunut on ostettuna näin älyttömän aikaisin. Enkä olis kyllä lähtenyt mitään katseleenkaan, jos ei olis aleja. Toisaalta on kai ihan hyvä tasata rahanmenoa ja miehen tuskastumista useammalle kuukaudelle. :) Ja kyllä mulle jäi tunne, että tehtiin ihan hyvät kaupat.

Tarttuiko Miiralle jo vaunut mukaan??

Ai niin, unohtui mainita uuden vuoden suunnitelmista. Kotosalla ollaan. Nakit ja perunasalaatit on jo ostettuina. Varmaan mennään vuokraan joku leffa eli ei mitään ihmeellistä ole tiedossa. Kuohujuomana on Pommacia. :) En vielä toivota hyvää vuodenvaihdetta, koska tuun kuitenkin huomenna vielä kirjoittaan. :)

Hilaan vain ylöspäin, kun oltiin jo tuol toisella sivulla.

Käytiin taas shoppailemassa. Ittelleni löysin kengät Salomonin vaelluskengät. Vauvalle myssyn, kun pojan kans tarvitsi vaan toppahattuja. Ja pojalle porakone systeemi vaan 5e, viedään appiukon luo kun se ei osaa laluja kuulemma ostaa. Ja sitten sellainen lasten keittiö, jossa oikein Tefalin kauhat ja kattilat. Uuni, vesihana ja liesi+ kaikkea ruokatarviketta. Oikein veikeä pieni keittiö. Eikä tuokaan maksanut kuin 27e, ennen joulua katselin ja ois ollut 70e, että hyvä säästö.

Nyt pitää rupee jemmaa rahaa siihen remonttiin, joka pitäis alottaa viimeistään helmikuussa.

Mutta nyt lähen syömään ja nukkumaan, jotta illalla jaksaa raketteja katsella. 18 jälkeen käydään ampuu omat raketit, jotta tuo vesselikin näkee pieniä piuhautuksia.

Uuttavuotta kaikille.

Täälläpäs on vilkasta ollut. Sukulaislomat metsässä on nyt vietetty ja arki alkaa pian. Tänään pitäs jaksaa katella toisten juontia ja valvoa myöhään, joten menen kohta päikkäreille. Mutta jos nopeat kuulumiset.

koko viikon on koskenut jonnekkin, eli mennyt viikko on ollut ehkä raskain. Vaatteet on alkanu ahistaa ja siks piti käyä kiertääs lastentarvikeliikkeitä. Kateltiin samalla vaunuja ja päätettiin, että emaljungat ostetaan makso mitä makso. Kun kuitenkin liikun suurimman osan ajastani kävellen, niin täytyy niiden olla hyvät. Yhen paidan löysin lastentarvikkeen valikoimasta ja kolme sitte vielä henkalta.

Mahakin on kasvanut niin, että nyt jos jollekkin jää epäselväksi, että oon raskaana niin jo on sokeata porukkaa. Mutta joo jos jatkelis näitä kuulumisia ens viikolla. Hassua Uutta vuotta kaikille!