*TOUKOKUU 2006*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa 6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

osa 6

Vieras
1.5. Eeva, esikoinen, Helsinki
1.5. Siirappi, 31v, esikoinen, Oulu
2.5. Tiku, esikoinen, JKL
4.5. *E*, 28v, esikoinen, Uusimaa
4.5. Mymmeli, toinen, Keski-Uusimaa
7.5. ritu
7.5. Tiku
7.5. Lilli 20v,esikoinen
7.5. Antsukka, 20v, esikoinen
7.5. Nanna -77, esikoinen, pks
10.5. Kakli, 29v, esikoinen Itä-Uusimaa
11.5. Tinnu, 25, esikoinen, Oulu
13.5. Miia, 25, esikoinen, Espoo
16.5. Miira
16.5. sinttu, 30v, esikoinen, satks
17.5. kevätkukkanen (ex-f), 24v, esikoinen, länsi-uusimaa
17.5. macadamia, 27v, eka lapsi
19.5. Jasmin, 25, toinen, lpr
20.5. Kata, 28v, ensimmäinen, pks
20.5. Anzzu, 29v, toinen, Lahti
24.5. Helena, 26v, toinen, HKI
24.5. Siruli, 29v., ensimmäinen, HKI
26.5. VP, 26v, esikoinen, Oulu

Uusi ketju taas olisi aluillaan... Edelliseen ketjuun liittyen - meillä ei ole tuota nimiasiaa vielä yhtään pohdittu. Tuntuu vielä jotenkin kaukaiselta. En tiedä osaanko edes tuollaista asiaa päättää ennenkuin näen tämän kaverin ihan ihka elävänä edessäni. Jotenkin on sellainen tunne, että se nimi jotenkin sitten istuu tai ei istu sille nimenomaiselle nyytille ;-) No, saas nähdä mitä mieltä olen asiasta keväällä mutta nyt vielä tuntuu tältä. Mutta eiköhän keväällä ainakin jotain vaihtoehtoja jo vähän pyöritellä.

Me erottiin muuten miehen kanssa kirkosta tässä hiljattain. Ei olla kerrottu vielä kenellekään, joten saattaapi tulla yllätyksenä kaikille sukulaisille ja ystäville kun on ristiäisten aika... Kai me jotkut pienet nimiäiskahvit järjestetään mutta eihän se tietenkään kaikista ole sama kuin ""aidot ristiäiset papin kanssa"". Ollaan miehen kanssa tultu siihen tulokseen, että ns. kristilliset elämänarvot ovat tärkeimmät - ei tuo kirkko instituutiona. Ikinä ei kirkossa käydä, vihkiminen oli maistraatissa eikä haluttaisi pappia ristiäisiinkään kun ei nuo seremoniat meille mitään merkitse niin todettiin sitten, että erotaan. Ajateltiin, että otetaan vaikka säästyneillä verorahoilla kummilapsi jostain maailmalta niin autetaan konkreettisesti yhtä lähimmäistä. Jotenkin meistä on tuntunut siltä, että kirkko elää ihan muuta kuin oppiensa mukaisesti - oli sitten kyse anteeksiannosta, lähimmäisen rakkaudesta tai suvaitsevaisuudesta. Heillä työilmapiiritutkimukset kertovat karua kieltä ja tuo naispappien syrjiminen mielestäni on kyllä aika epäkristillistä ja vanhoillista. No, eipä mennä liian syvällisiin asioihin... Kummiasiaa ollaan mietitty niin, että ehkä pyydetään kahta kaveria kummeiksi vaikkei mitään ""virallista paperia"" asiasta sitten synnykään. Mutta eipä tuo kummius muutenkaan ole mikään virallinen oikeudellinen sitoumus, joten ajanee ihan saman asian jos pyydämme pari ystävää kummeiksi.

Mekään ei kuuluta kirkkoon. Itse erosin jo joskus 20 v ikäisenä ja mies viime vuonna, joten häät oli maistraatissa ja pitäisi olla kaikille selvää että lasta ei kirkollisiin menoin ristitä. Oon kans vähän miettiny tuota nimenanto-hommaa että miten sen loppujen lopuksi järkkää esim. onko joku juhlien vetäjä kuten pappi, mut sit eipä meillä taida sellasia henkilöitä olla lähipiirissä jotka siihen suostuis. Ehkä ne ei sit ole edes nimenantojuhlat vaan jollain muulla nimellä, meiän mielestä ei oo ollu kovin tärkeetä peitellä meiän harkitsemia nimiä ja saattaa olla että nimi on sit heti käytössä ja kaikkien tiedossa sit jos ja kun semmonen löytyy ja lapsi on maailmassa. Jos ne ois vaik tervetuloa sukuun-bileet!:)

Kummiasiakin on vielä hämärän peitossa, pitää kattoo suostuuko kukaan ""kummiksi"". Ettei tule kellekään sitä fiilistä että kummit nähdään vaan lahjojen antajina kun se kristillinen osuus puuttuu. Mutta toisaalta en tiedä montaakaan joka ajattelee kummiuttaan kovinkaan kristillisenä asiana.

Jännä miten sitä jo kaikenlaista pyörittelee mielessään...;)

Juu. Mies on kahden tai oikeastaan kolmen lapsen kummi (yhtä en ole koskaan kymmeneen vuoteen edes nähnyt) ja on tuo kristillinen osuus tuosta kummiudesta kyllä ollut aika vähäistä ;-) Ehkä sen kummin merkitys lähinnä on se, että lapsella on joku sellainen ihminen elämässä, joka on jotenkin häneen ""sidottu"" sukulaisten lisäksi. Ainakin miehen 7v kummityttö tuntuu olevan kovin omistushaluinen omasta kummistaan vaikka lähinnä härnääkin kummiaan suukottelun sijaan. Ja kai se on tapa yrittää sitoa joku sellainen mieleinen/läheinen ihminen lapsen elämään. Omat kummit eivät kyllä ole pitäneet koskaan oikein mitään yhteyttä mutta olisi kai se ollut ihan kiva omata aktiiviset kummit omassa lapsuudessa.

Prkl, tän soneran kanssa. Taas se kadotti mun viestini. No toistan nyt sen, mitä äsken kirjoitin.

Eli meillä on pojalle nimi olemassa, mutta tytölle ei. Tai tytölle mä oon ehdottanut vaikka mitä, mutta mikää ei kelpaa miehelle. Sitten ongelmana on se, että mies on ope ja vaikka mille nimelle löytyy joku idiootti oppilas ja silloin hän ei tietenkään halua lapselleen samaa nimeä. Mutta kuten Kakli totes, niin lopullisestihan sen nimen voi päättää vasta, kun vauva on maailmassa. Yhdelle kaveripariskunnalle kävi niin, että ne oli jo ennen syntymää päättäneet nimen. Tiesivät, että oli poika tulossa ja ne nimenkin kertoi etukäteen. 2 viikkoa ennen ristiäisiä ne tajuskin, ettei poika olekaan nimensä näköinen. Uusi nimi paljastettiinkin vasta ristiäisissä.

Mulla on kumma vaiva. Epäilin viime viikolla hiivaa, jota lääkitsinkin canesten-puikolla. Kutina vähenikin, mutt avalkovuoto tuntuu päinvastoin lisääntyneen. Mietinkin, että onkohan kyse jostain muusta. Piti soittaa työterveyslääkärille mutta sen puh.aika on 12.30-13 ja tänään oli just silloin kamala kiire töissä, etten tietenkään ehtinyt soittaa. No, enköhän huomenna ehdi.

huomenta

siis en olisi koskaan uskonut millaisen tunnemylläkän se sikiön sydänäänten kuuntelu saisi aikaan... uskomaton ääni! terkkari sanoi, että kaveri taisi oikein tulla morjestamaan, kun heti kun vähän paineli dopplerilla mahaa niin äänet alkoivat voimistumaan ja kaveri tuli lähemmäs ""katsomaan"" mitä on tekeillä.... syke oli 147-150.
terkkari myös sanoi, että koska tuntuu olevan sen verran tomera tapaus tuolla masussa, niin saattaa olla että liikkeetkin alkavat tuntumaan suht aikaisin - no, ei ainakaan vielä ole tuntunut mitään........
hemppa oli laskenut 127:ään, viimeksi oli 138.
kaikinpuolin kiva käynti, tykkään tästä terkkarista kauheasti (toisin kuin siitä keväisestä...).

nyt kun se virtsatulehdus saatiin kuriin, niin olen jopa nukkunut kokonaisia öitä ilman pissakäyntejä. herää siis pieni epäilys, että se tulehdus on jyllännyt aika kauan, mutta melko oireettomana koska en ole sitä havainnoinut - mutta pääasia että kaikki on nyt hyvin.

kysyin terkkarilta porin käytäntöä rakenneultrassa, eli kerrotaanko sukupuoli kysyttäessä. sanoi ettei suoraan kerrota, mutta sillai kierrellen voi saada jonkun vastauksen - tyyliin ""vaaleansiniset verhot lastenhuoneeseen on ihan kauniit..."" mä ainakin koetan josko saisin jotain vinkkiä - no siihen on vielä aikaa viisi viikkoa että turha vielä sitä ajatella.

mä näin viime yönä unta että sain pojan - ja että olin kovin pettynyt.... aika masentava uni, koska enhän mä todellakaan pety jos poika tulee, vaikka tyttöä ensisijaisesti toivonkin. myös isovanhemmat toivoo tyttöä, kun kuudesta muusta lapsenlapsesta vain yksi on tyttö ja loput pojanjuntturoita. miehen vanhemmat eivät olekaan enää elossa, joten sieltä suunnasta ei toiveita enää tule.

mä en tuota kummihommaa ole vielä kauheasti ajatellut - täytyy vähän mieheltäkin kysyä kenet hän haluaisi kummiksi.

kirjoittelemisiin, toukomammat! mukavaa keskiviikkoa!!!

huomenta:) tänään olis eka neuvola lääkäri ja sais vihdoin ja viimein kuulla ne sydänäänet on tätä odotettukkin. oreettomuus on jatkunut mukavasti ja rv 17 lähtenyt käyntiin enään 2vk rakenneultraan. asiasta seinään en jostain syystä saa kopioitua tota listaa päivittääkseni omia tietoja eli jos jotain kiinostaa niin olen siis 28v ja esikoista odotellaan:) ja la on edelleen 16.05.06.
vointeja kaikille

7.5. ritu
7.5. Tiku
7.5. Lilli 20v,esikoinen
16.5. Miira, 28, esikoinen

päivitin nuo Miiran tiedot!

lueskelin noita muiden ryhmien juttuja ja voi että mun alkaa ottaa päähän tuo hokeminen että ""kun äiti voi huonosti, niin lapsi voi hyvin""........ siis että kun mulla ei ole YHTÄÄN huono olo ollut koko aikana, niin vauva varmaan kauheasti kärsii??
taidan olla turhan ""herkällä"" päällä, mutta todellakin alkoi harmittamaan tuollainen...

7.5. ritu
7.5. Tiku
7.5. Lilli 20v,esikoinen
16.5. Miira, 28, esikoinen

Päivitin tohon nuo Miiran tiedot...

Tänä aamuna en kyllä meinannu päästä ylös, en sit millään. Väsyttää siis niin paljon ettei mitään rajaa...lisäks pää on kipee ja veri maistuu suussa, tai siis ku niistäessä tulee aina verta nenästä niin tuntee kun tulee sellanen veren maku tuolta jostain nenän kautta nieluun. Onneks huomenna on neuvola, josko ne sen hempan mittais niin tietää pitääkö sitä rautaa ruveta syömään. Ennen raskautta hemppa oli 140-150, eka neuvolassa 127 ja saa nähdä paljonko se nyt on.

Väsynyt Tinnu 16+6

Onko sinulta Tinnu ennen tullut verta nenästä? Minulta on nimittäin nykyään tullut usein hieman verta nenästä niistäessä. Siis minulta ei koskaan ole tullut verta nenästä sillä tavalla valumalla... Tarkoitan nyt sellaista ihan pientä verisyyttä nenässä. Mietin vaan tässä yksi kerta että johtuuko hemoglobiinista vai voimistuneesta verenkierrosta vai mistä kun ei tämmöistä aikaisemmin ole ollut kuin joskus pahan nuhan yhteydessä. Hemoglobiini minulla oli maanantaina 112 mutta sanoivat neuvolassa että se saa laskea 105 asti ennenkuin miettivät rautatablettien määräämistä. Eihän tämä nyt mitenkään kamala vaiva ole - mietin ihan muuten vaan.

Ai niin. Piti vielä kirjoittaa, että sama on ienten kanssa. Eli ikenet vuotavat nykyään hieman verta aina hampaita pestessä. Tätäkään ei ole tapahtunut vuosiin. Ajattelin vaan että liittyykö jotenkin tuohon nenäjuttuun.

Onko teitä muuten neuvottu käymään hammaslääkärissä raskauden aikana. Kun kävin hammashoitajalla reilu vuosi sitten niin hän sanoi, että raskaana olevat käyvät aina ilmaisessa kontrollissa hammaslääkärissä. On kuulemma hyvä käydä näyttämässä hampaat. Kun kysyin asiaa nyt neuvolassa niin he sanoivat, ettei hammaslääkäriin kutsuta mitenkään automaattisesti vaan sinne pitää itse varata aika jos sinne haluaa... Soitin varatakseni ajan niin täälläpä ei nyt ole hammaslääkäriä ollenkaan ennen tammikuuta mutta lupasivat antaa ajan heti tammikuussa. Hoitajalla oli kamala kiire niin en ehtinyt kysellä enempää - hän käski vaan soittaa vuodenvaihteen jälkeen. Sanoi myöskin että synnytyksen jälkeen saa sitten toisen tarkastuksen. Äidiltäni lähtivät aikanaan kaikki hammaspaikat synnytyksen jälkeen ja sen aikaista rahaa hän sai tehdä monen tuhannen markan hammasremontin synnyttyäni. On neuvonut pitämään huolta kalsiumin saannista mutta haluaisin kysyä hammaslääkäriltä että tarvitsenko ehkä fluoritabletteja tai jotain hammasremontin välttääkseni. En nimittäin hirveämmin viihdy hammaslääkärillä...

Eipä oo aiemmin tullu tuota verta nenästä, tai siis mulla käy just niinku sulla. Kuulemma voi johtua siitäki, et tosiaan paikat on ohuempia eikä se nyt niin maata kaada, mut aattelin et johtuisko tää väsymys mahdollisesti hempan alhaisuudesta. Miehen kans jos suuteloidaan niin tulee veren maku suuhun, jotenki tihkuu tuosta huulien läpi ja ikenetkin tuntuu vähän verestäviltä. Mä kävin hammaslääkärissä viime keväänä ja neuvolassa puhuttiin et mä käyn uudelleen sit synnyksen jälkeen, ei siis tarvetta käydä raskauden aikana kun niin vasta käyty. Täällä saa käydä joko raskauden aikana tai puoli vuotta synnytyksen jälkeen.

Oli muuten aika jännä et täällä on nyt vähän vihjattu et mielellään saisin jäädä hoitovapaalle ja varsinki jos meinaan tehä useamman lapsen ja ymmärrän sen kyl hyvin, koska tähän tulee olemaan tosia vaikee löytää tuuraajaa ja olis hirmu epäreilua et tulisin sit takas vaan jäädäkseni uudestaan äitiyslomalle vaikkapa vuoden päästä. Pitää kyl pitää miehen kaa palaveri et miten täs sit loppujen lopuks kannattaa tehdä et pitäskö mun sittenki pyytää vaik vuoden sopimus (sopimus siis katkolla vuodenvaihteessa, mutta luvattu vakinaistaa) koska työttömänä sais sit paremmat rahat ku hoitovapaalla...Voi dämn...taas tuli tenkkapoo.

hih:) kiitos tietojen päivityksestä!
terveiset lääkäristä verenpaine ja paino ok ja sydämmensyke 160 oli ihan kiva kuulla se jumputus.
nenä veren vuodosta sen verran että se on ihan normaali merkki kehon limakalvojen muutoksesta itse olen kärsinyt tästä harva se päivä hieman reilummissakin määrin ei niin kivaa blaah
kirjoittelemisiin

luin juuri, että tässä vaiheessa raskautta lisääntynyt verimäärä aiheuttaa painetta nenän limakalvoille ja ienten pieniin verisuoniin aiheuttaen noita verenvuotoja - lähtien n. viikosta 17.
itsellä ei tuollaista ole ainakaan vielä ilmennyt, eikä toivottavasti ilmenekään. mulla ei ole koskaan tullut verta nenästä - se on varmaan kamalaa!

Hauska kuulla että nämä ""verestysvaivat"" ovat sitten ihan normaaleja. Eivätpä nuo nyt kovin vaivaa mutta mielessä on tietysti käynyt, että onko jostain vitamiinista tai hivenaineesta puutosta kun tällaista ilmenee. Mullahan on kanssa noita rytmihäiriöitä, niin nekin varmaan johtuu ihan tuosta veren määrän ja verenkierron muutoksista.

Tänään pyörähti taas uusi viikko käyntiin eli viikkoja olisi nyt kasassa 17. Tasan kahden viikon päästä eli vk 19+0 on rakenneultra, että vielä olisi tässä vähän odoteltavaa. Jotenkin nyt odotan kovasti tuota viikkoa 20. Se on jotenkin sellainen tärkeä kuvitteellinen rajapyykki minulle. Sitten kun olisi puolet takana ja puolet edessä. Jouluviikolla se sitten saavutetaan, että sittenhän on joulumieli huipussaan :-)

Meinasin varata Helsingistä hotellihuoneen pariksi yöksi tuossa joulun ja uudenvuoden välissä. Ajattelin, että voisi suunnistaa hieman alennusmyynteihin, käydä elokuvissa, syömässä ja vaan nautiskella. Mies ei ollut kovin innoissaan mutta ymmärtää parastaan eli suostui ;-) Ajattelin, että kun ei koskaan pidetä mitään lomia ja nyt olisi vielä mahdollisuus lähteä kahdestaan vähän tuulettumaan ja vielä jaksaa hyvin tallustella sun muuta. Myöhemmin keväällä kun ei tiedä miltä tuntuu että huvittaako enää.

Hiphei!

Ei ole yhtään noin energinen olo, kuin alkutervehdys antaa ymmärtää, mutta jätetään nyt. Meillä alkaa sana levitä niin hurjaa vauhtia, että yhtä pomoa lukuunottamatta olen kertonut työmaalla uutiset. Olisi aika ikävää, jos tieto tulisi muuta kautta kuin asianosaiselta itseltään. Ensimmäinen mahantaputtelijakin on löytynyt. Yäk! Olo tuntuu lähinnä läskiltä, joten mun mahaa ei kyllä tartte tulla lääppimään. Varsinkin kun kohtu on vielä reilusti navan alapuolella. Jos joku haluaa sieltä elämää etsiä, niin saattaa saada aika tuiman palautteen.

Äh, nyt jatkuu taas työt. Vielä kaks tuntia ja suunnistan kotiin vaakatasoon. Selkäkipukin alkaa hellittää, kun sain äidiltä hyviä vinkkejä. Sillä on raskausaikana ollut sama vaiva, muuten ollaan melko terveselkäistä porukkaa, vaikka pituutta riittääkin.

huomenta

meillä on töissä tänään oma jouluruokailu, ihan vaan meidän konttorilaisten kesken. kinkku on ollut yön uunissa (aaah, mikä ihana tuoksu!!!) ja jääkaapissa odottavat laatikot. kiva, että saa kerran syödä jouluruokaa ennen reissua.... me varmaan ostetaan kotiinkin 12 kilon kinkku, vaikka pääosin syödäänkin se kaksin. no, saavat koiratkin herkkua!

olotilaan ei muutoksia, vointi on mitä loistavin! ainostaan nivusesta on alkanut vähän sattua, mutta oletan ettei se liity tähän raskauteen?...

nyt täytyy vähän tehdä töitä välillä, mutta lukemisiin ja kirjoittelemisiin ;o)

Huomenta! Täälläkin yksi nenäverenvuotoinen. Viime viikolla tuli kolmena aamuna verta nenästä ja siis ihan kuin vettä hanasta. Ajattelin johtuvan nuhasta, mutta onkin siis yhteydessä tähän raskaustilaan :)

Hemoglobiini oli ekassa neuvolassa 120 ja viimeksi 109 ja rautakuurille määrättiin jo. Noissakin ilmeisesti eroja neuvoloiden välillä.

Täällä on palattu alkuraskauden väsymystilaan: nyt en saa itseäni ylös ilman tuttuja 12 tunnin yöunia. Ei siis ole taaskaan mitään muuta elämää kuin työ ja ukkuminen. Toisaalta saattaa liittyä myös työstressiin... joululomalla sit saa nukkua ja levätä :)

Mukavaa joulukuuta kaikille!

Me mennään Kaklin kaa melkeen käsi kädessä kaikki, mulla on ultra päivää aikasemmin ku sulla!:)

Eli neuvolaterveisiä: vauvan syke 140 (ja työkaveria se kiusaa kauheesti ku se ei oo selkeesti tyttö- eikä poikasyke!) ja oli kovin liikkuvainen kaveri, koko ajan yritti uida anturin alta karkuun ja potki anturia sillon kun sen alle joutui. Jännä että ne kuuli ne potkut vaan emmä mitään tuntenu kyllä. Hemppa oli 122 eli ei rautakuurin tarvetta ja paino on noussu tasaiseen tahtiin 280 g/viikko koko ajan. Verenpainekin ok. Eli kaikki hyvin täällä ja olo mitä iloisin!:)

Tinnu ja ""poikatyttö"" 17+0

Morjans taas täältäkin!

Mähän tossa aiemmin kirjoitinkin, että epäilin viime viikolla hiivaa, mutta kun ei Canestenitkaan auttanu, niin rupesin miettiin, että jospa kyse onkin jostain muuta. Eilen sain työterveyslääkäriltä lähetteen gynekologille ja sinne menen tossa parin tunnin kuluttua. Toivottavasti saan jotain valaistusta asiaan.

Musta tuntuu, että tunsin eilen liikkeitä ekan kerran. Istuin illalla yhdessä kokouksessa ja siellä ykskaks alkoi tuntua semmoista kuplintaa vatsassa. Kuplinut on ennenkin, mutta tää oli ihan erilaista. Sen jälkeen ei kyllä ole mitään tuntunut.

Yks ilta mies makas sängyssäkäsi mun vatsan päällä ja oli ihan varma, että tunsi liikkeitä. Eilen kun sille sitten kerroin, että taisin tuntea liikkeitä, se tokas, että no hänhän tunsi jo pari päivää sitten. :D

Mä en oo vieläkään ostanut mitään äitiysvaatteita. Kuppikoko on kyllä kasvanut, joten uusia rintsikoita pitäis mennä ostamaan. Mutta sekin on aina oma operaationsa, johon pitäisi varata kunnolla aikaa, kun niitä joutuu sovittelemaan ym. En oo ehtinyt enkä jaksanut. Yks kaveri antoi mulle lahjaksi äitiysalushousut. Ne on ehkä maailman rumimmat, mutta luultavasti jonain päivänä myös maailman tarpeellisimmat.

Eipä tänne ihmeempiä. Huomista ja veronpalautuksia kovasti odottelen. Pitäisköhän palautusrahoilla mennä ostaan niitä rintsikoita... :)

*E* - tänään jo rv 18!

Sinttu kirjoitti:
""lueskelin noita muiden ryhmien juttuja ja voi että mun alkaa ottaa päähän tuo hokeminen että ""kun äiti voi huonosti, niin lapsi voi hyvin""........ siis että kun mulla ei ole YHTÄÄN huono olo ollut koko aikana, niin vauva varmaan kauheasti kärsii??
taidan olla turhan ""herkällä"" päällä, mutta todellakin alkoi harmittamaan tuollainen...""

Siinä vaiheessa kun pahoinvointi kestää ja kestää ja kestää ja kestää ja kestää ja kestää ja kestää ja kestää (varmaan ymmärsit pointin...) sitä yrittää repiä lohdutusta ihan mistä tahansa sanonnasta. Ei varmasti ole tarkoituksena loukata ketään ei pahoinvoivaa äitiä sanomalla, ""että pahoinvoivan äitien lapset voivat yleensä hyvin"". Sitä vain yrittää lohduttaa itseään, koska olo on välillä sanoinkuvaamattoman kamala!!!!!! Jos sulla on joskus ollut esim. matkapahoinvointia autossa/laivalla, voit kuvitella miltä alkuraskauden pahoinvointi tuntuu. Siinä on vain erona se, ettei pahoinvointi mene ohi tai lopu ihan hetkessä. Ole onnellinen siitä, ettei sinulla ole ollut paha olo ja anna meidän oksentelevien kanssasisarien lohduttautua ihan millä tahansa ajatuksella ottamatta siitä hernettä nenään!!!

Onnellista odotusta kaikille hyvän- ja pahanolon omaaville!!!!

Tervehdys kanssaodottajat!

En ole päässyt nettiin vähään aikaan kun olin kauheassa flunssassa. Viime viikolla oli myöskin paniikin paikka kun alkoi tulla vuotoa, ei mitään pikkuista tiputtelua vaan sitä kuin hanasta. No, ei muuta kuin TAYSiin ja siellä ultrattiin ja vintiö senkun 'riehui' masussa. Kohdussa oli verihyytymää jonka alkuperä jäi hämäräksi (ja nyt pelkään että uusiutuu). Oltiin yön yli sairaalassa ja onneksi vuoto loppui! Ovat kuulemma suht tavallisia tällaiset vuodot vaikka mullakin vkoja 'jo' 16. Eilen oli neuvola ja reipas syke kuului -huh! En ole mikään paniikkipesä mutta kyllä vuoto säikäytti pahemman kerran. Ensi viikolla on vielä kontrollikäynti sairaalassa ja hyvä niin.
Ajattelin että nyt kyllä täytyy kertoa pomollekin missä mennään. Olin ajatellut venyttää kertomista mahdollisimman pitkään mutta nyt alkaa työhousut kiristää (vaikka paino onkin tippunut..) masusta ja muutenkin että voin ottaa täällä töissäkin sitten iisimmin ilman kulmien kohottelua..
Hassua muuten miten mulla on ollu alusta asti 'poikaolo' -jos sieltä tupsahtaakin tyttö niin oon varmaan hölmistynyt.. No ei vaan eihän sillä sukupuolella mitään väliä oikeasti ole. (-;
Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja voikaahan hyvin nenäverenvuotoiset ja muut!!!

*E*, mekin kuljemme käsikädessä tätä odotusta etiäpäin. Mulla myös nyt tänään rv18+0.

Sokerirasituksessa kävin ja eipä tuossa ollut mitään, esikoisen kans oli se diabetes, mutta saas nähä vieläkö sitten neuvolassa on pissassa sokeria. Tuossa rasituksessa ei kuiteskaan ollut mitään, mutta ihan itse jatkan kuitenkin ruokavaliota.
Kyselin myös, eilen kun tuloksia soittelin, että milloinkas voisin rueta kuulostelee noita liikkeitä. Mulla kun istukka on tuossa edessä vaimentamassa, pojan töyssyt tunsin rv18+jotain, mutta nyt mennään pari viikkoo eteenpäin.

Mies kielsi mua täällä pyörimästä, tulee niin vainoharhaiseksi, mutta eihän tässä mitään, kunhan ei rupea lukemaan mitään kauhuketjuja =)

Neuvola mulla vasta ens to ja sinne asti saa jännäillä, että vieläkö sydän sykähtelee, vaikka mikäs sen ois hiljentänyt ;)

Mutta palaillaan Mymmeli ja ""VILMA"" rv18+0

Tsemppiä sinulle Macadamia! Kyllä tuollainen epäilemättä pistää kovahermoisimmankin koville. Mutta nuo ovat kyllä halutessaan varsin sitkeitä nuo alakerran kaverit, että kyllä kaikki voi kuitenkin päättyä ihan hyvin. Ja hyvältähän tuo nyt kuulosti kun kaveri on vilkas ja syke kuuluu.

Ja Tinnulle terveisiä! Mennään sitten tosiaan aika samaa vauhtia. Onkos se tyttösyke korkeampi kuin poikasyke? Muistelisin jostain lukeneeni vaikka ei taida olla kovin luotettava menetelmä... Meillä syke oli 150 että olisiko se sitten periaatteessa tyttö ;-)

Minä kanssa odottelen, että tuntuisi jotain liikkeitä. En ole erityisemmin kuulostellut, kun en tiedä mikä olisi lapsi ja mikä vaan mahan omia mongerruksia. Mutta olen ajatellut, että kai sen sitten huomaa, kun siellä tuntuu jotain ihan aikaisemmasta poikkeavaa. Minullakin on tosin tuo istukka tuossa etuseinämässä niin kätilö sanoi ultrassa, että voi kestää tuo liikkeiden tunnistaminen muutaman viikon kauemmin kuin muilla.

Niin se kyllä vaimentaa myös ääniä mahaan. Esikoisen ensimmäiset potkut tuntui sellaisilta pieniltä painaumilta sisältäpäin. Ja autossa istuessa ne ensikertaa tunsin ja se tunne oli kyllä sanoin kuvaamaton, mutta sitten ne myöhemmät, niitä voi kyllä kuvailla ;)

Pitäisi tänään lähteä tilaamaan joulukinkku ja käydä kuvaamossa kertomassa kuvat, jotka pojasta halutaan kansioon.
Kyllä on kallista huvia tuo lapsikuvaus. 90e ja koevedokset+ kuvat samettiseen kansioon 3kpl. Jos haluaa muista kuvista teettää niin 8,50 kpl.

Mutta 1v kuva on aina se ensimmäinen