Toukokuiset 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumikki1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huomenta!!

yök yön aikana tullut lunta!!!!!!!!!!!!just kun luulin että kevät jo tulisi.

täällä ei mitään kummallista.muuta kuin alkaa nää loppuraskauden vaivat kiusata.öisin närästys jo helpottanut.varsinkin se auttaa kun syö kevyesti illalla.
turvotus on lisääntynyt.nyt en ol kyllä paljon pystynyt liikkumaankaan kun paikat kipeät.painontunne tuntuu välillä jo jaloissa.suonikohjukin tullut:( yök.pakko kait käydä ostamassa ne tukisukat.
väsyttääkin niin pirusti eikä yhtään energinen olo.poika heräsi tänä aamuna jo kello 5!!!!ärsyttävää..

jatkan myöhemmin puhelin soi..

minnie 34+0

Mun maha on aika olematon, mutta toisaalta sf-mitta oli korkea, hyvä että ruudukossa pysyi. Ilmeisesti mulla sikiö löllöilee lantion suojissa. Asentokin on ehkä hieman vino. Ehkä musta just ja just näkee, että raskaana ollaan, mutta että toukokuussa olisi la, sitä ei meinaa uskoa kukaan.

Seurailin silloin helmikkuussa sokeriarvoja. Melko hyvin pysyivät kurissa, vaikken täysin diabetes-ruokavaliota noudattanutkaan. Sain siis terveen paperit siltä osin.

Kovasti ihmiset ovat jo malttamattomia odottamaan syntymää. Mulla ei tollasta ole esiintynyt. Oma ja tulokkaan vointi ovat olleet tosi hyvät. Senkään vuoksi ei ole kiirettä. Voin kyllä kuvitella, että jos maha on kovin iso, elämä hankaloituu. Mulla esim. kengännauhojen sitominen menee vielä ihan heittämällä. Olen koko raskausajan jatkanut joogaharrastustani, ehkä sekin auttaa ulottuvuteen ja yleiseen vointiin.

no niin jatkan hiukan..
niin siis mulla alapäässä ja nivusissa paineentunnetta ja välillä se myös tuntuu sitten tuolla jaloissa.

mäkin olen alkanut odottamaan synntystä.varsinkin kun esikoista hankala pukea ja tämän mahan kanssa häntä vaikea nostella.mittasin mahan ympäryksen pati viikkoa sitten.silloin oli 114cm.en tiedä onko siis iso maha.kovin se kuitenkin tiellä on.mutta toivon silti että vauva on masussa just niin kauan kun tarvetta.eli ei mikään kiire vielä,muutenkin kiva nukkua esikoisen kanssa vielä päikkyjä kun saa niitä nukkua.

vauvalle ja ittelleni olen ostanut jo kaikki pikku tilpehöörit.kotiintulo vaatteet tahtoisin vielä käydä ostamassa.meidän vauva tuskin niin kovin iso on ja melkeinpä kaikki vaatteet ovat kokoa 56cm-62cm.tarvii jotkut suloiset 50cm kokoiset vaatteet ostaa ensi viikolla.turvakaukalon käyn myös ensi viikolla ostamassa.sitten onkin vauvaa varten kaikki valmiina.enää tuplavaunut tarvitaan mutta nekin ostetaan vasta ensi kuussa.

ystävä sai eilen tyttövauvan:) ihanaa.vauva käynnistettiin rv 36 kun hänellä oli raskausmyrkytys.pieni oli vauva ollut 2000g.

Hei pitkästä aikaa!

Tämä ketju on hiljentynyt tyystin... Nostellaanpas siis hiukan!

Oma vointi on ollut viime viikkojen ajan hyvä. Paikat eivät ole auenneet/lyhentyneet/pehmenneet helmikuun puolenvälin jälkeen kummemmin, joten sairasloma on tehnyt tehtävänsä! :) Viime perjantain kävin äitipolin lähetteellä ultrassa ja masussa oli kaikki hienosti. Painoarvioksi annettiin rv 33+2 n. 2200 g, eli hyvänkokoinen vauva jo mahassa!

Päivät kuluvat esikoisen kanssa touhutessa ja pakkaushommia tehdessä, kun muuttokin on pian käsillä. Enää viikonpäivät, niin saadaan uuden kodin avaimet. Sitten pääsee vihdoin pesänrakennuspuuhiin ja järjestelemään vauvankin tavarat paikoilleen. Kauheasti tekisi mieli ostaa vauvalle lyhythihaisia bodeja yms. jo valmiiksi, mutta katsotaan nyt kumpi sieltä tulee, niin kaiken ei tarvisi olla valkoista ja beigeä. Vauvanvaatteita on kyllä melkoiset määrät jo esikoisen jäljiltä. Kotiintulovaatteita olen ajatellut hankkivani lähinnä itselleni....:) Ajattelin, että voisi ostaa vaikka jonkun kivan oloasun. Esim. Espritillä on ollut jotain ihan mukavan näköisiä asuja. Oisivat mukavia päällä ja kuitenkin siistejä, kun vieraita tulee kylään. En uitenkaan hetkeen mahdu mihinkään entisiin pöksyihini!

Rosalinda rv 33+5

Minä täällä harmittelen möskin tätä lunta. Olisi kyllä saanut jättää tulematta! Nyt on sitten ärsyttävän märkää ja loskaista taas ties kuinka kauan!

Me oltiin 3D ultrassa muuten. Oli kyllä tosi hyvä kokemus vaikka ensin vähän epäilin. Sain aika hyvän syntymäpainoarvionki ja toivon, että se pitäisi paikkansa! Nyt aloin vaan entisestään odottamaan vaavelin syntymistä. Alkaa malttamattomuus vallata mielen. Toisaalta koitan nauttia näistä viimeisistä odotusajoistakin. Tällä viikolla alkaa perhevalmennuskin.

Nyt taidan käydä "nauttimassa" tosta räntäsateesta! Hyviä vointeja kaikille!

Hanne rv. 31

Moikka!

Eipä tässä kummempia, aattelin vain hieman nostaa meitä ylös päin. Vatsa alkaa jo olemaan todellakin tiellä, varsinkin eskoista pukiessa yms. Kävelykin on sellaista etanavauhtia tai muuten heti kivistää masua. Muuten olo on mainio ja nautin vielä pyöreästä masusta. Tosin toukokuuta odotellaan jo kovasti, että nähdään millainen tapaus masussa on. Liikettä ainakin on hirveästi, muistaakseni paljon enemmän kuin esikoista odottaessa. Välillä mietin, että nukkuuko vauva olleenkaan? :)

Maanantaina on neuvola. Eilen muuten soittelin Kättärille ja varasin ajan tutustumiskäynnille, se on 10.4.07. Jänskää!

ps. Rosalinda, toi on muuten hyvä pointti hommata itselle jotkut kivat olovaatteet kun pääsee kotiin. Mua harmittaa kun kaikissa valokuvissa, joissa olen esikoisen kanssa on samat hirveät olohousut ja joku kaamee t-paita. Nyt kyllä täytyy tsempata! :)

Oiken hyvää vointia kaikille ja auringon paistetta!

Maya tasan rv 32

Heippa pitkästä aikaa kaikille toukokuulaisille=)

Täällä edelleen kaikki hyvin. Olin ekassa neuvolalääkärissä ja kaikki oli hyvin. Vauva oli oikein päin eli jos pysyy paikallaan niin alakautta pääsee synnyttämään. Maha mulla aika pieni joten ei tiellä vielä. Äitiyslomaan vielä 1,5 vko! Ihanaa=) Vähän jännittää miten esikoinen suhtautuu vauvaan, mutta positiivisella mielellä olen=)

Minä olen pystynyt harrastamaan liikuntaa vielä ihan hyvin. Kunhan aika vain riittäisi. Käyn reippaalla kävely lenkillä vähintään 3-4 kertaa viikossa. Aikaa ei liiemmin ole, kun töissä olen ja työmatkat kovin pitkät. Ja esikoinen sitten illalla haluaa olla äidin kanssa niin ei sitä raaski mihkään lähteä harrastamaan mitään, eipä silti, kyllä illalla voimat on vähissä.

Tosiaan äitiysloma lähestyy. Minusta sitten ei varmaan kuulu mitään, kun meillä ei ole nettiä kotona. Käyn kyllä varmasti lukemassa teidän kuulumisianne ja kirjoittamassa, kun vain ehdin. Kahden lapsen kanssa aika menee varmasti siivillä.

Vointeka kaikille=)

moikka!!!

mulla alkoi tänään äippäloma:) olen tosin kotona jo ollut 8vk saikulla..

tänään oli neuvola.kaikki oli hyvin sf-mitta oli 33cm.painoa oli taas tullut ihan tarpeeksi.saman verran painan nytkin kuin esikoista odottaessa.turvotustakin alkaa olla aika reippaasti.täytettiin tänään sairaalaan esitietolomake.seuraavaksi on sitten 2vk päästä neuvolalääkäri.

yritän joka päivä käydä lenkillä mutta eilen lenkin jälkeen mulla oli 6h kauhea kramppi vatsassa.terkkari sanoi että on ihan normaalia ja täytyy vaan sitten särkylääketta ottaa jos ei ohi mene.meni sitten kuitenkin ohi.lenkillä käyminen on kyllä ollut nyt ihanaa kun aurinko välillä paistanut.jälkeenpäin olen sitten yleensä tosi kipeä.yleensä kankku.tylsää kun loppuilta menee sitten aina makoillessa kun ei voi mitään tehdä heti alkaa jalkaan ja kankkuun sattua.

yritän vielä nautiskella tästä raskaudesta niin kauan kuin tätä on.vaikka ajatukset aika usein ovat siellä tulevassa synnytyksessä jne..
nyt pakko mennä juomaan jotain.tajuton jano koko ajan johtuukohan tosta turvotuksesta??

34+4

Heippa kaikille!!

Täällä voidaan hyvin ja masu kasvaa. Raivotarjonnassakin vaavi tuntuu nyt olevan,vaikka epäilin et kääntyyköhän ollenkaan:)
Meillä oli muutto tässä hiljattain ja rehkiminen teki tehtävänsä. Mulla alkoi ykskaks supistukset ja veristä vuoto tuli jonkin verran. Lisäksi epäilen et lapsivettäkin olis tullut, nyt tarkkailen tikuilla tilannetta. No anyway..ottivat heti osastolle ja luulin et tänne nyt jäätiin loppuajaks,mut pitivät pari yötä. Supitukset loppui ku seinään ja vuotoa ei oo sen jälkeen tullu. Täytyy sanoa et säikähdin todella,ja mies vielä enemmän. Ei sen todellakaan tarvi vielä syntyä. Nyt vaan otan tosi rennosti..esikoista nostan vaan jos ihan pakko,muuten en rehki yhtään. Painoarvio oli 1400g,eli ihan norm.kokoiselta vaikuttaa,vaan niin ne sanoi ekastakin ja silti yli 4kg tuli. No ei haittaa vaik isompikin ois. Eipä nyt muuta,voikaa hyvin!!:)

Moona rv31

Huomenta ketjuun!

Pitkästä aikaa käyn täälläkin ilmoittautumassa :)

Sairaslomalla ollaan nyt sitten ä-loman alkuun, selkä kipeä ja supisteluja on ollut :( ä-lomaan siis 3 viikkoa aikaa =)

Omassa olossa ei muuten valittamista, vaikka kyllä minäkin jo sitä synnytystä "odotan" kuin kuuta nousevaa, vatsa on aika iso ja tuntuu että on koko ajan vain tiellä vaikka ihana onkin, kun vauva siellä massussa liikuskelee =)

No, nyt taidan mennä takaisin sohvalle makoilemaan, sen verta kauan olen tässä tuolilla jo istunut että paikat alkaa valittaa :(

Syysmarja rv 31+4

Tervehdys täältäkin! Minäkin olen äitiyslomalla, ihanaa! Tosin kaikenlaista hommaa on kyllä. Huomaa vain jo selvästi sen, ettei enää jaksa touhuta samalla tavalla kuin ennen. Ja esim lenkillä supistelee tosi kovaa, välillä melkeinpä kipeästikin. Tahtia on siis hiljennettävä. Mulla taitaa vauva olla vielä perätilassa, viikon päästä lääkärissä tsekataan tilanne. Synnytys tosiaan alkaa täälläkin olemaan jo mielessä, ja eihän siihen kovin kauaa enää olekaan.

Riina rv 35+0

Ei tälläkään mitään erikoista. sairaslomalla ollaan ja migreeni meinaa vaivata tänään. Tosi ihnottavaa kun vetää voimat ihan puhki eikä lääkkeet meinaa auttaa. Muuten vointi on hyvä. Oikeen kevättä odotellessa kun kelikin näyttää paranevan. Mulla on kanssa synnytys mielessä, mutta yritän olla ajattelematta koko asiaa.
30+5
Vointia kaikille:=)

taas on kostautuneet noi mun kävelyretket, eli pakko oli kelassa kävästä tossa pari päivää sitten, supistelut alkoi 150 m matkalla kolme kertaa, illalla sitt kaksi ja seuraavana yönä meni kolmen kerran puolelle,

eilen sitten supisteltiin muutamaan otteeseen illalla.
ja tänä aamuna, tänä aamuna kyll sitt lähin käväsee pankissa hakee käteistä. jos jotain sattuu tai kauppaan pitää tyttö lähettää.

soitin naikkarille ja kysyin kuinka usein pitää suppareiden tulla ennen kuin juoksen sinne.. vastas ett jos puolen tunnin sisällä tulee muutama suppari eikä se näytä menevän ohi niin sitt...
tai jos jatkuu monta päivää kivuliailla suppareilla jotka ei ole säännöllisiä niin sitt näyttää kohdun suuta.
sitt sain käskyn taas vaan maata pari viikkoa

Mulla on vielä ensi viikko töitä, sitten alkaa loma. Odotan sitä kyllä innolla. Eilen haettiin äitiyspakkaus postista, tykkäsin kyllä sisällöstä (oli vielä 2006 vuoden pakkaus).
Tänään aamulla kävin neuvolassa. Kaikki oli hyvin, mutta hemoglobiini oli pudonnut 91:teen. Se tuntui kyllä oudolta, koska en ole tuntenut itseäni väsyneeksi. Neuvolantäti lähetti saman tien labraan tarkempaan verikokeeseen. lltapäivällä soittelin tuloksesta, ja siinä hemoblobiini oli 116. Eli aamulla tädin ottama pikatesti näytti mitä sattui. Tämä oli jo toinen väärä hälytys, kerran aikaisemin pissatestissä näytti sokerien olevan korkealla. Seuraavana päivänä vein uudet näytteet labraan, mutta niissä ei näkynyt mitään eikä sen koommin ole pissanäytteissä näkynyt mitään. Onneksi kaikki on ollut ok, ärsyttävää vaan, kun tuolla tavalla tulee vääriä hälytyksiä.

Kipa rv. 34+2

Kipa, on kyllä ikäviä tollaset väärät hälytykset. Tai siis hyvä että ovat vääriä, mutta kyllä siinä aina hiukan tulee ylimääräistä stressiä, ainakin ite oon aika hermo heikko kaikkien poikkeavuuksien suhteen..
Mutta pitää kai tässä välillä myös itse kirjoittaa, luen päivittäin näitäkin, muttei ikinä oikeen itsellä ole mitään lisättävää.. Samaa tasaista tahtia eteenpäin mennään kun ennenkin.
Nyt vaan alkaa aika käymään pitkäksi, ei todellakaan mitään tekemistä. Eli jos jollain on vinkkejä, niin otetaan vastaan innolla:) Siivottu on jo moneen kertaan, kesän muuttoa varten osittain pakattu, vauvanvaatteita pesty ja viikkailtu jo ties kuinka monta kertaa.. Koirakaan ei kovin montaa kertaa päivässä jaksa ulos lähteä:D
Synnytyksen kanssa vähän samoilla linjoilla Sannin kanssa, yritän olla asiaa ajattelematta. Nyt on synnytysvalmennuksetkin ohi, ja video oli taas sitä luokkaa että mielummin mietin kesän kukkia ja perhosia ja menen täysin valmistautumatta synnyttämään, kyllä se vauva sieltä ulos löytää vaikka äiti ei valmis olisikaan.. Itselläni vaan kova pelko kipua kohtaan, ja kun ainakin videolla ne oli kaikki kivunlievitykset jotka näytti kauheimmilta. Mitenkäs muut, ootteko jo miettineet niitä eri lievitysvaihtoehtoja? Aikooko moni lähteä ihan luomuna pusertamaan?:) Ja onko täällä aiempaa kokemusta esimerkiks niistä aquarakkuloista, kuulostivat kyllä tosi kummilta mun mielestä.
Hyviä vointeja kaikille, koittakaa rauhassa olla joilla supistuksia tulee.. Vaikka eiköhän kohta joku täältäkin jo sen vauvansa saa, aletaan kohta olla jo niin hyvillä viikoilla:)

heli 34+ jotain.

Huomenta!

Täällä asustellaan muuttolaattikoiden keskellä ja koetetaan pakata samalla loppuja tavaroita.

Kivunlievityksestä on ollut puhetta.... Mulla ensimmäinen synnytys oli tosi nopea, kaikkinensa 3,5 tuntia ja sain tuolloin pudendaali-puudutuksen, josta ei ollut paljoakaan apua. Nyt äitipolilla synnytyksestä jutellessa ja sitä "suunnitellessa" juttelin lääkärin kanssa spinaalipuudutuksesta. Sopii nopeasti tarvittavaan kivunlievitykseen, joskaan sitä ei voi lisätä kuten epiduraalia, vaikka puudutus laitetaankin selkäydinnestetilaan. Täytyy vaan nyt lähteä ajoissa sairaalaan, kun esikoisen kanssa viivyteltiin vähän turhan pitkään siihen nähden, että tuli niin vauhdilla!

Ulkona on tosi makea ilma! Pitänee lähtä tytön kanssa ulkoilemaan....

Rosalinda rv 34+3

Me oltiin myös ensimmäisessä perhevalmennuksessa. Täällä näytetty video oli kyllä ihan kesy. Olin alunperin miettinyt, että jäänkö koko videota katomaan, mutta eipä tuo mitään kammoja aikaan saanut. Olisin kyllä kestänyt enemmänkin tomintaa =) Ainoa mikä meikäläistä vaivaa kaikissa synnytys jutuissa on se, että alkaa itkettää kun ovat jotenkin niin liikuttavia. Eikä tuolla perhevalmenuksessa nyt oikein viittinyt aloittaa vollottamista =)

Kivunlievityksiä oon mietiskellyt ja epiduraali nyt kuulosti tutuimmalta. Ilokaasu taas hiukan mietityttää kun toisille siitä tahtoo tulla vaan huono olo. No, pääasiassa oon ajtellut, että mennään katsomaan mitä tapahtuu. Ja edetään sitten sen mukaan. En lähde etukäteen vannomaan suuntaan enkä toiseen.

Onko muuten kellään tietoa, että kuinka paljon voi noita ennakoivia supistuksia tulla niin, että ovat vielä normaaleja? itselläni nimittäin voi olla päiviä etten huomaa mitään supistuksia ja sitten on öitä, jolloin tuntuu, että maha on koko yön aivan pinkeänä. Pitäiskö näihin jotenkin reagoida?

Hanne rv 31+5

Heippa!!

aivan ihanat ilmat ollut koko viikonlopun.tehtiin eilen pihatöitä ja tänään olisi varaston siivous.mahan kanssa vaan niin pirun hankalaa kökkiä tuolla pihalla.eilen illalla olin tosi kipeänä ja nestettä kertyi tosi kovin.yöllä kävin 6 kertaa vessassa oli neste sitten hävinnyt aamuun mennessä.muuten nukun tosi hyvin paitsi just noi vessassa ramppaamiset ja esikoisen heräilyt.

täällä pelkkää puuduttavaa odottamista..koko ajan täytyisi jotain tekemistä keksiä ette pää hajoa.

35+1

Moi vaan!
Laskettu aika senkun lähestyy itse kullakin=)
On kyllä tosiaan ollut mahtavat kelit. Esikoisen kanssa on paljon tullut ulkoiltua ja kaikki kuralätäköt talsittua=) Nyt tyttö on hoidossa ja mun pitäis siivoilla kaappeja...
Tuplavaunutkin saatiin viimein hommattua, käytetyt pari vuotta vanhat ja tosi hyväkuntoiset emmaljungat. Ei tarvitse enää niistäkään stressata.

Kivunlievityksestä...edellisessä synnytyksessä mulla oli epiduraalipuudutus ja jonkin puudutuksen kyllä nytkin haluan. Epiduraali autto kyllä tosi hyvin ainakin ennen ponnistusvaihetta, joka koskikin kyllä pirusti... Ja muita synnytysasentoja kuin makuuta olisi ollut turha edes miettiä, koska mulla meni jalatkin ihan puuduksiin. Ilokaasuakin alussa kokeilin, mutta mulla se ei kyllä vaikuttanut mitenkään. Ennemminkin tuntui pahalta... No en ole pahemmin miettynyt tätä kertaa, katsoo nyt mitä tilanne tuo tullessaan..

Huomenna olisi taas neuvolakin ja parin viikon päästä viimenen lääkärineuvola. Supisteluja tulee välillä ihan kiitettävästi jos yrittää ulkona liian nopeesti tai kauan kävellä. Mutta toivon kyllä, että vaavi pysyisi mahassa sinne laskettuun aikaan saakka.

-Nirppu 33+0

http://p2.foorumi.info/leppakertut/index.php

Tuossa linkki Leppikset-keskustelupalstalle. Palsta on tarkoitettu ensi kesänä syntyvien lasten vanhemmille, tervetuloa mukaan kirjoittelemaan. <3

Iltaa!

Tänään oli neuvola ja kaikki tuntui olevan kohdillaa. Vauvan oli raivotarjonnassa edelleen, vaikka hetken jo epäilin kääntyneen, kun vatsassa muljahti eräs päivä niin kovasti ja kipeästi. Hemppa oli 118, eli pikaisen alakanttiin, mut raudan syönnillähän tuokin korjaantuu, kun vain muistaisi syödä sitä!:) Painoa oli tullut viime viikkoina vähän turhan paljon, kun 70 kg paukahti rikki....:/

Huomenna alkaa sitten muuttohommat meidän perheessä ja pääsen vihdoin laittelemaan vauvan tavarat paikoilleen. Uudesta nettiyhteydestä ei ole vielä tietoakaan, joten voi olla luvassa jonkinasteinen pimento tiedossa! Viimeistään sitten palaan ilmoittelemaan itsestäni, kun vauva syntyy.... Täytyy yrittää käydä vaikka siskon luona päivittelemässä kuulumisia aikaisemmin, jos uuteen kotiin ei heti liittymää saa.

Nyt pyykkiikonetta tyhjentämään!

Rosalinda rv 34+5

Heippa taas!
Neuvolakuulumisia tulin kertoilemaan... Kaikki oli muuten ok, mutta pissassa oli sokeria yhden plussan verran.. Huomenna täytyy viedä aamulla uusi pissanäyte ja jos siinäkin on sokeria niin joudun varmaan siihen rasitukseen. Toivottavasti nyt ei olisi. En kyllä tänä aamuna ollut syönyt mitään erityisen makeaa. Viime raskaudessa ei ollut mitään tällaista. Sf-mitta oli nyt 29cm ja painoa oli tullut parissa viikossa n.500g.

Voi että kun väsyttää ihan kaameesti.. tyttö heräili jostain syystä vähän väliä viime yönä. Meinas kyllä mennä hermot jo siinä pomppiessa. Minä kun en ihan heti saa herättyäni uudelleen unenpäästä kiinni, niin tuntui että just kun ennätti taas nukahtaa niin ei kun taas ylös.

No eipä kummempia. moi!

-rv 33+1

neuvolasta terveisiä täältäkin.
eli mistäs aloittais.

hb 108 tupla-annos rautaa sitten vaan kitaan.
sf-mitta 37 vaikka on laskeutunut
RR 120 / 86
PAINO vain 330 g viikko !!!! ihanaa...
Sokeria pissassa yhdellä plussalla, ens maanantaina tai tiistaina otettava uusi sokerirasitustesti.
lapsi pää alaspäin ja kiinnittynyt lähtökuoppiin, ilmeisesti haluaa tulla ulos. joten lepoa lääkärille asti viikolle 36 tasan.

neuvolan täti puhuu uudesta ultrasta nyt ton legurin kaa ja meinaa kumminkin pistää sinne jo se ett oli taas kasvanut ja tullut kumminkin reilusti jo alas..
ja sokeria löytyi pissasta.

liikkeitä pitää seurata enemmän. lapsen täytyy liikkua enemmän kun kerroin ett joka toinen päivä se on hiljaa.. se ei saa olla kuulemma.

tyttö karkas sydänääni koneesta koko ajan... päästään raukka on jo kii ettei ole enää mahdollista ett kääntyy..
neuvola oli huolissaan kun olen uudelleen synnyttäjä ja neiti tippunut lähtöasemiin jo viikoilla 33+3 todettu sanoin ett on viikolla 32 asti ollut näin...
voi kuulemma alkaa pakkailee varmuuden vuoksi sairaalakassia.
jos sokeria on ens viikolla sitt mennään jo terkkarin lähetteellä tonne ultraan muuten odotetaan sinne 36 viikolle. (jos vauva pysyy sisällä)

supistukset on näköjään tehneet tehtävänsä kuten täti mulle sanoi.... ett se on ajannut jo neidin lähtöasemiin.

Hyvää palmusunnuntaita!

Perjantaina oli viimeinen työpäivä eli äitiysloma alkoi! Hyvin jaksoin olla töissä loppuun asti, mutta en paljoa pidempään kyllä olisi jaksanut siellä käydä. Toimistotyötä teen, joten kun päivän istuu konttorilla ja sitten vielä ajaa pitkää työmatkaa, niin illalla sitten on kyllä huomannut, että maha painaa.
Ekan äippalomaviikon ajattelin käyttää vauvatavaroiden järjestelyyn ja hankintaan mm. kirpparikierros on suunnitteilla.
Seuraava neuvola on vasta pääsiäisen jälkeen, mutta eipä mitään probleemia ole ollut joten hyvillä mielillä mennään eteenpäin kohti h-hetkeä.

T. Kipa rv.34+4