Toukokuiset 2020

Mulla ollu yleensä aina alhaset hemppatasot, äijän kanssa revettiin nauramaan, kun ekalla neuvolakäynnillä sanottiin hemppatasojen olevan täydelliset, että näköjään tekee tää raskaus ihan hyvää

Mulla oli varhaisultra 3.10 ja siellä oli kaikki hyvin ja viikot 9+4. Nyt ensi viikon tiistaina 29.10 on nt-ultra et toivottavasti on kaikki vieläkin hyvin, sillä mulla on ollut vähän turhankin helpot nämä pari viikkoa ilman pahoinvointia ja kipuja. Nyt kuitenkin tossa huomasin pahoinvoinnin hiipivän lievänä salakavalasti takaisin, mutta ei se juurikaan haittaa, olen vain iloinen että tuntee jotain oireita, kun muuten on niin epäuskoinen olo tästä kaikesta. Väsymys on painanut paljon ja hormonit hyrrää, mutta eipä sekään haittaa minua. Kivaa vain, kun ajattelee mistä tää kaikki johtuu
Rv 12+2
 
Kertokaa sit mitä teidän äidit yms muut on sanonu kun ootte kertonu!

Täällä kuunneltiin tänään miehen kans dopplerilla sykettä:love::love: hän ihan innoissaan sitä etti ja tutki. Oli kyllä jännittävä ja ihana hetki.

11+1
Ihanaa! Kuuluuko sydän äänet jo nyt dopplerilla? Kaveri lupaa heijän mulle ja sanoi ettei anna sitä ennen viikkoa 17 ettei tuu paniikki kun ei kuulu.. o_O Ois ihana päästä kotonakin kuuntelemaan miehen kanssa. :)

Meijän piti kertoa perheille mun synttärilounaalla johon tulee koko lähisuku, mutta sitten aloin miettiä että oma puoli on juurikin hillitty onnea onnea kun taas voin kuvitella että anopilta ja miehen suvulta lähtee Sokka irti ja vuodatetaan kyyneleitä että voi olla kiusallista meidän porukalle.. päätettiin että kerrotaan erikseen perheille nyt vkl nt ultran jälkeen niin ei tarvitse sitten sitäkään märehtiä :barefoot:
 
Nonnii nyt on ultrassa käyty! :love: kaikki näytti olevan hyvin, siellä se pikkunen vilkutteli ja polski kuin sammakko :love::love: niskaturvotusta oli 1,1mm eli ei tarvii sitä nyt hirveemmin stressata. Toki odottelen, että saavat riskiluvut laskettua. Itkin jo ennen kuin alko ultraamaan, mut ihanan empaattinen kätilö oli. Viikot olis nyt 11+6 eli vähän nuorempi mitä oletettiin. Laskettu aika 6.5.2020.
Mies jo lähti menoilleen ja äiti on tulossa nyt mun luo sovitusti. Ajattelin sille vaan sanoa sopivassa hetkessä, että äiti, susta tulee mummi :D helpompi itelleenki kun repäsee laastarin kerralla irti :D
 
  • Tykkää
Reactions: addison
Esikosta mentiin suoraan ultrasta meidän porukoille ja lyötiin kuva käteen, et kattokaas mitä me oltiin kattomassa. Mun isä luuli et meille tulee uus koiranpentu. Tokasta tehtiin aikalailla samallalailla, jouluaattona oli kortin välissä hieno värillinen 4d kuva 7 viikkosesta lapsenlapsesta. Tosin eipä nää taas tajunneet mitä se kuva esittää, rollailin siinä kun ihmettelivät et mitä se ultrakuva esittää, et moniko tuo munuaiskivistään tai jostain kasvaimesta ultrakuvia joululahjaksi. Facessa ilmotettiin kakkosesta niin et ru:n jälkeen laitettiin kuva uunista, jossa oli yks pulla sisällä. .. Kolmosesta kerrottiin vaan lapsille ja odotettiin et ne pälpättää kaikille. En tiiä sit tän kanssa. Meinasin et tuunaan jonkun mama-paidan, et pötsin päällä lukee kerta kiellon päälle - ehkä ne tajuis ?
 
Tilasin sen nt-ultran ja se on 12.11. - tuntuu et muut pääsee jo synnyttää ennen kun mä pääsen ees ultraan :cautious:

Eilen ostin pienet pöksyt vauvalle kirpparilta. Ne oli niin söpöt, semmoset collarit missä on kissan nassut polvissa:love: Löysin vaikka mitä vermettä jo muutenkin mitä on jääny myymättä, et samapa tuo nyt on jos jotain ihanuuksia löytää :sneaky:

Tää päivä onkin sitte ihan hulluna puurrettu. Aattelin et aika menee nopeemmin mitä enemmän tekee hommia. Et levätään sitte 12.11. Tein eilen jo joulukorttejakin :ROFLMAO:

Mitäs muille kuuluu - meneekö aika yhtä hitaasti ?

9+3
 
Juu aika menee toooodella hitaasti. Mulle tuli ultra aika 18.11 mut soitan sinne ja kokeilen saada aikaistettua, kun on vasta viikolla 13!

Eilen kävin kontrolliultrassa ja siellä se pieni kaveri uiskenteli ja heilutteli pieniä käden ja jalan tynkiään ❤
 
Ai kuluuko aika hitaasti.... :LOL: nyt varsinkin kun ensimmäisessä ultrassa käyty ja koko raskaus konkretisoitui niin ei malttaisi odottaa (mitä? En tiedä edes mitä odotan oikeastaan, myöhempää raskautta vai itse lasta vai??:ROFLMAO:). Suurin ero mitä ultran jälkeen näkyy on miehen suhtautuminen. Hän oli toki iloinen ja raskautta toivoi jo aiemmin, mutta nyt kun masussa näkyi oikeasti elävä sikiö, mies on ihan innoissaan. Kaupassa jo katseli pyöriä ja pottia lapselle. Pitää vissiin puhua vielä vauvan kehityskaaresta ja että mitä tarvikkeita on aluksi hyvä olla ennen esim. pyörää... :p

Viikkoja kasassa nyt 13 ja olo on oikeastaan loistava, alaselän kivut edelleen vaivaavat :unsure:
 
Ihana lueskella täällä fiiliksiä kun kaikki on niin innoissaan :love: meillä on huomenna nt ultra. Vähän kanssa jännittää tuo miehen reaktio kun nyt vauva on jo ihan ihmisen näköinen ja liikkuu :)

Mä kerroin eilen pomolle töissä vauvasta ja alettiin sitten pohtia koska pidän talvilomani. Pomo on pois viikolla 8-10 ja mun pitäisi häntä silloin tuurata joten en voi olla ite lomalla silloin. Oli ajatuksena lähteä miehen kanssa Kanarialle mutta uskaltaako niin myöhään enää sitten lentää? Talvilomani siis sijoittuisi viikolle 11-13 eli raskausviikoille 32-34. Toinen vaihtoehto on että pidän loman viikolla 5 ja 6 eli rv 26 ja 27. Mitä mieltä olette?
 
Mä oon nyt kertonut mun siskolle ja opiskelukavereille. Siskolle laitoin viestin et haluatko nähdä mitä hankin synttärilahjaks? Ja sitten lähetin raskaustestistä kuvan, tein testin nimittäin synttäripäivänäni. ;)

@VihreeTee meillä on kyllä niin samoja ajatuksia! Ja mä kans tiedän miten ihania nuo isommat on sitten varmasti isosisaruksina, vaikka ei nyt vielä kovin isoja ookkaan. :love:

En tunne itteäni nyt ollenkaan vanhaks noin muuten mutta ikäkriisiä pukkaa kun ajattelen että mulla on nelikymppisenä vielä 2-vuotias lapsi. :whistle: Jotenkin voin kuvitella et tän raskauden ja vauvan myötä tuun käymään semmosia tunnemylläköitä mitä aiemmin ei oo ollut ollenkaan.

Mulla ei oo sinänsä mitään tunnetta että oisko vauva poika tai tyttö, mutta jos mietin nimiä niin ne on aina tyttöjen. Aiemmat lapset on poikia. :ROFLMAO:
 
^ Meil on kolme poikaa ja tiiän et hajoon taas ihan pirstaleiksi KUN selviää et tääkin on poika, vaikka kuinka yritän itseäni koko ajan vakuuttaa siitä, et se on poika ja se on fine ja kaikki hyvin. Mä oon aina halunnu pienen tytön ja tiiän et tääon taas ihan hullu kriisin paikka, vaikka loppuviimein toki on tärkeintä et lapsi ois vaan terve, sukupuolielimistä viis. Mutta...
 
Hellurei...!

Mulla on taas ollut pienta sydamentykytysta ja verenpainetta nostavaa tapahtumaa, eilen illalla hulahteli jonkunverran ihan verta. Siina ekassa ultrassa laakari totesi etta siella on hematooman loput viela (eli sellanen oli ilmeisesti ollut), mutta mulla oli kakkosraskaudessa tallasta ainaista vuotamista paivittain. Tanaan ihan vain pikku ripaus, mutta onhan se aina jotenkin harmittavaa. Hieman jotenkin juilinutkin enemman. Olen ottanutkin sitten tanaan iisisti, koitin varata ultraa mutta siina oli jotain hamminkia, ja aattelin etta voiskin varata vknlopulle ja ottaa mies mukaan.

@Marsikka joo, olisi varmaan helpompi naiden paansisaisten kelojen kanssa, jos ei olisi vahan kuin loytanyt omaa koloaan ja juttuaan taalla ulkomailla (me asutaan ns pysyvasti (ns koska kukas sita koskaan tietaa)), johon mulla on ainakin mennyt ihan tarpeeksi aikaa. Samalla on vuodet vierineet (ja ei, en minakaan tunne itseani vanhaksi) ja lapsetkin on kasvaneet (yksi on ala-asteella, toinen ylaasteella). Ja koh, onhan se hassua ajatella etta 40v ikaisena meilla on sitten taapero talossa!! Mun yksi naapuri naureskeli mulle pari vuotta sitten aaneen, kun hanen kolmas lapsensa meni kouluun, etta nain han sitten hommasi itselleen tekemista elakkeelle asti- sai kolmantensa neljankympin tienoilla. Nakojaan mulle on nyt kaymassa samoin...

Tytto-vai poika mietintoja taalla on nakojaan mietitty. Ma olen ollut aina hyvin maltillinen toiveitteni suhteen ja sama fiilis on nytkin. Meilla on tosiaan poikia, ja oikein hyva meininki heidan kanssaan. Nyt kun tassa on tulossa reippaat ikaerot, musta tuntuu etta ei ole mitaan valia naita isoja sisaruksiakaan ajatellessa, tuleeko tytto vai poika. Vauva kamppeet on annettu eteenpain jo vuosia sitten, mitaan (paitsi paljon lastenkirjoja) ei ole jaljella. Raskaus on tosin ollut IHAN erilainen tahan mennessa voinnin puolesta kuin poikia odotellessa, en tieda voisko se sitten kertoa eri sukupuolesta, en tieda. Kummankin edellisen kanssa olin ihan jarjettoman huonovointinen.

Miten te oikein koitatte handlata tata jarjetonta vasymysta? Ma lopetin kahvinjuonnin koska olen pikkutarkka tallasissa jutuissa, mustaa teeta saatan kupin tai kaksi juoda paivassa. Siina ei tietty ole samaa efektia. Pari kertaa olen juonut kokiksen, mika on kanssa huono vaihtoehto- kofeiinia plus hirveesti sokeria. Mutta hitsit, kun pitais kuitenkin jaksaa porskuttaa toita ja kotia ja lasten juttuja eteenpain, ja joinain paivina olen pirtea kuin etana.

11+6
 
Moikka ja terkut Roomasta! Ihana kaupunki on kyllä :love: alaselkä tulee vaan kipeeksi nopeesti ja iskiassärky alkaa jossain vaiheessa, kun hirveesti kävelyä tullu tässä muutaman päivän aikana. Onneksi on ymmärtäväiset matkakumppanit. Ja lepo auttaa.

Kyllä, aika tuntuu menevän TODELLA hitaasti, varsinkin nyt, kun ultrassa en ollukaan niin pitkällä, mitä neuvolatäti laski (kaksi päivää nuorempi) :D ja siitä puheenollen, netpostista kävin lukee kirjeen, että yhdistelmäseula näytti normaalia tulosta :love: oon niin ilonen!

@Mimmistina mä en kans kestäis olla tällasessa ryhmässä, jos la olis toukokuun lopussa... mutta uskon, että mitä pidemmälle meidän kaikkien raskaudet menee, nää "kokemuserot" tasottuu, kun nää alkusäädöt on kaikilta ohi. :)

@VihreeTee toivotaan, et kaikki olis kunnossa! Toisaalta "positiivinen" juttu, et aiemmassakin raskaudessa ollu verenvuotoa...?

12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
Oo täytyy käydä kurkkaamassa! Kiitti vinkistä (y)
Huutelen tänne vaikken ketjuun kuulukkaan. Mä lensin britteihin viikolla 27 ja se oli aikalailla viimeinen ajankohta kun oisin jaksanu ees lähtee koko matkalle. Itse en siis sen jälkeen enää olis kyllä kyennyt mihinkään reissuun, tuollakin tuntui kaikki vaivat puskevan päälle. Pelkäisin myös myöhäisillä viikoilla että lapsi syntyisi keskosena vieraaseen maahan, ja kestäisi kauan ennenkuin sieltä pääsisi kotiin. En olisi uskaltanut ottaa riskiä.

Toki siis raskaudet on erillaisia, eikä kaikilla ole niitä kuuluisia loppuraskauden vaivoja. :)
 
@VihreeTee Mä oon jonkin verran juonu kahvia sen jälkeen kun pahin yökötys sen kohdalla helppas. Mut oon toisaalta tsippaillu yöunille niin aikasin normaaliin verrattuna, et oon ollu aika pirtee. Normisti nukun tyyliin 6h kun en vaan malta ja nyt nukahdan lapsia nukuttaa ja nukun 4 h enemmän. Niin ja välillä oon ottanu päikkärit lisäks jos kuopus on nukkunu :p Mut siis tosi vähän normaaliin verrattuna oon juonu. Ja tekee ihan hulluna mieli batterya, kun sitä ei saa juoda, niin tiettyhän sitä nyt pitäs saada...

Onneks huomenna on jo perjantai...

9+4
 
  • Tykkää
Reactions: VihreeTee

Yhteistyössä